Dit idd. Wat een ongekende domheid zeg. Pak die banlieu terroristen aan.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:28 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Topidee. In plaats van de problematiek in z'n eigen achterbuurten aan te pakken, waardoor de homegrown terroristen in eerste instantie zijn ontstaan, geef je mensen in het Oosten nog meer reden om je te haten.
Doe ik hoor, de mensen die (normaal, zonder stemverheffing) willen praten zijn het probleem niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind jou eng en wereldvreemd.
Praat anders eens met die mensen.
En dit is nu juist wat ze NIET moeten doen.quote:
Dat is één van de dingen die hier vrij goed gaan, ja. Relatief gezien radicaliseren hier weinig jongeren. Beter houden we dat zo.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:27 schreef Pleun2011 het volgende:
we kunnen beter accepteren dat de door een bepaalde religie veroorzaakte ellende op dit moment af en toe slachtoffers maakt. Wil je er iets aan doen dan is de beste manier het voorkomen dat jongeren radicaliseren. Nederland is hier beter in dan Frankrijk, waar je veel meer kansloze ontevreden jongeren hebt
Iets zegt tegen me, dat dit niet de laatste keer is.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:28 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Topidee. In plaats van de problematiek in z'n eigen achterbuurten aan te pakken, waardoor de homegrown terroristen in eerste instantie zijn ontstaan, geef je mensen in het Oosten nog meer reden om je te haten.
dat je het nog probeert... FOK! Is niet geschikt voor dit soort discussies. Haat voert de boventoon.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:21 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja hoor, het antwoord is haat.Tweederangsburgers maken, een lekkere voedingsbodem voor radicalen. Wat fijn toch dat het die kant op zal gaan omdat gevoel en niet verstand regeert. Dan wordt alles beter.
Stond jij in Apeldoorn ook welkom te zingen?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:21 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja hoor, het antwoord is haat.Tweederangsburgers maken, een lekkere voedingsbodem voor radicalen. Wat fijn toch dat het die kant op zal gaan omdat gevoel en niet verstand regeert. Dan wordt alles beter.
Dat is wel een zekerheid tochquote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:30 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Iets zegt tegen me, dat dit niet de laatste keer is.
Dat heeft in de meeste gevallen altijd heel goed gewerkt.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:27 schreef MakkieR het volgende:
[..]
werkt altijd, Geweld met geweld bestrijden
Gewoon blijven herhalen. De nuance moet een keer aanslaan. Doodknuffelen is natuurlijk geen optie, maar het is gewoon zo dat IS als beleid voert dat het plegen van aanslagen meer radicalisatie oplevert. Die radicalisatie wordt veroorzaakt doordat de angst tegenover moslims toeneemt, waardoor ze in de klauwen van die maffe ideologie worden gejaagd.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat je het nog probeert... FOK! Is niet geschikt voor dit soort discussies. Haat voert de boventoon.
Precies, het is liefde dat moet overwinnen!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat je het nog probeert... FOK! Is niet geschikt voor dit soort discussies. Haat voert de boventoon.
Het werkt wel, alleen de focus moet goed liggen. Frankrijk dient, letterlijk, de banlieues schoon te vegen en zich te focussen op de Tunesische en Algerijnse bevolking in het land, niet op Syrië of Irak.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat heeft in de meeste gevallen altijd heel goed gewerkt.
Maar het zal niet werken in dit conflict helaas.
Wat is dan het antwoord? De religie verbieden omdat men er niet mee om kan gaan? Er moet toch iets gebeuren.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Sommige gevallen misschien, maar meeste gevallen..echt niet. Het enige wat je krijgt is dood en verderf van onschuldige burgers. Terwijl soldaten schuilen achter het verdrag van Geneve.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat heeft in de meeste gevallen altijd heel goed gewerkt.
Maar het zal niet werken in dit conflict helaas.
Ik denk dat bedoelt wordt dat, als je ze gaat haten en buiten de maatschappij gaat plaatsen, je daarmee de kans dat ze aanslagen plegen in elk geval niet kleiner maakt. Dat is ook zo.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:32 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Precies, het is liefde dat moet overwinnen!
Mijn god, dit menen we niet toch?
Ze bombarderen IS op verzoek van de onschuldigen mensen die daar wonen, laat je toch niet zo hersenspoelen dat het westen zo schuldig is.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:28 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je bang bent voor een tegenreactie. Alsof wij westerlingen dit maar lijdzaam moeten ondergaan en lekker gaan thee drinken met de moslims. Maar, en dat vind ik ook niet een leuk vooruitzicht, het is een kwestie van tijd voordat we ook terreur de andere kant op gaan zien. Dat is op deze manier alleen maar afwachten voordat dat gebeurt.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:21 schreef -Strawberry- het volgende:
preaching to the choir, man, preaching to the choir. Nu de rest nog..quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:32 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Gewoon blijven herhalen. De nuance moet een keer aanslaan. Doodknuffelen is natuurlijk geen optie, maar het is gewoon zo dat IS als beleid voert dat het plegen van aanslagen meer radicalisatie oplevert. Die radicalisatie wordt veroorzaakt doordat de angst tegenover moslims toeneemt, waardoor ze in de klauwen van die maffe ideologie worden gejaagd.
Supereffectief beleid. Daar heb je geen kalifaat voor nodig.
Nee want ik ben enorm tegen militair ingrijpen in een zandbak in het Midden-Oosten. Volstrekt nutteloos. Breng die militairen maar naar de buitenwijken van de grote steden, haal daar de bezem maar eens doorheen. In Belgie werd er zo ook een aardige beerput opgeschoond.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:33 schreef xminator het volgende:
[..]
Toetsenbord held!
Ga jij anders lekker naar de zandbak om piew piew te doen?
Duh. Je bent verplicht je ID bij je te hebben, dus als je dan een aanslag pleegt dan blijft hij liggen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:14 schreef drakin het volgende:
[..]
waarom laten de terroristen in Frankrijk altijd hun id bewijs achter?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |