Het is de combinatie. Enerzijds door de islam te horen krijgen dat je als moslim ver boven de andere mensen staat en dat Allah voor je zorgt/je bijstaat als je vroom genoeg bent, anderzijds dat je voor jezelf moet zorgen (onderwijs, werk) om geaccepteerd te worden, laat staan boven de ongelovigen geplaatst te worden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja, dat is jou mening. Ik geloof eerder dat armoede en analfabetisme de oorzaak zijn van deze aanslagen dan de koran ansich. Dat er een groep die hard jihadisten zijn is mij ook wel duidelijk. En die gebruiken/geloven ongetwijfeld wat er staat in de Koran.
Jij bent blijkbaar nog nooit bij een vuurwerkshow geweest. Lul dan ook niet zo idioot.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Jij wordt accuut verdoofd door een vuurwerkshow? Apart.
Hallo Loekie, wanneer kom je weer eens met wat nieuws?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:43 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Jij bent een beetje bang dat we de Koran gaan verbieden. Nou, daar kan het best nog wel eens van komen.
Nee idd, net nam je die anderhalve kilometer nog als basis om het jou niet te laten overkomen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Hoeft ook geen 200 meter verder te zijn.
Hoezo? De Bijbel is toch ook verboden in jullie landen? Is daar ook een burgeroorlog ontstaan?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Hallo Loekie, wanneer kom je weer eens met wat nieuws?
Koran verbieden lijkt me wel interessant, dan ga je zeker een burgeroorlog krijgen in Nederland. Maar misschien is dat wel waar jij als koene krijger op wacht.
Jij zal inderdaad de enige zijn die ooit het geluk heeft gehad een vuurwerkshow mee te maken. Verder geef ik nergens aan dat die mensen zich voor hun lol laten doodrijden dus die insinuatie mag je gerust voor je houden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Jij bent blijkbaar nog nooit bij een vuurwerkshow geweest. Lul dan ook niet zo idioot.
Die mensen zullen zich niet voor hun plezier hebben laten overrijden.
Hihi, hoehoe, haha, 'jullie' landenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:46 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hoezo? De Bijbel is toch ook verboden in jullie landen? Is daar ook een burgeroorlog ontstaan?
Misschien een combinatie van factoren?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Winkels zullen toch bevoorraad moeten worden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:47 schreef MakkieR het volgende:
Vraag is nu wat gaat dit betekenen voor de Vrachtwagens in de stad, Gemeenten zijn al niet blij met vrachtwagens in het centrum ivm files en opstoppingen. Geeft dit nu een extra reden om Vrachtwagens te gaan weren in alle grote Nederlandse steden?
Ja, ik heb al gelezen over paard en wagen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:47 schreef MakkieR het volgende:
Vraag is nu wat gaat dit betekenen voor de Vrachtwagens in de stad, Gemeenten zijn al niet blij met vrachtwagens in het centrum ivm files en opstoppingen. Geeft dit nu een extra reden om Vrachtwagens te gaan weren in alle grote Nederlandse steden?
Fijn dat er iemand is die gewoon eens antwoord geeft in plaats van een hele serenade over idioterie, 'jullie moslims' en meer van dat soort geklaag te houden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:47 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Misschien een combinatie van factoren?
Drank, vuurwerk, herrie en mensen die door de schrik letterlijk verlamd raken. Dan kunnen er snel veel slachtoffers vallen. Zeker in een grote menigte.
Haha ja een burgeroorlogquote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Hallo Loekie, wanneer kom je weer eens met wat nieuws?
Koran verbieden lijkt me wel interessant, dan ga je zeker een burgeroorlog krijgen in Nederland. Maar misschien is dat wel waar jij als koene krijger op wacht.
En jij denkt dat de de Koran verbieden aanslagen stopt? Ben je een troll of 12? Want dan zou ik me maar gaan omkleden als ik jou was, je school begint zo.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:46 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hoezo? De Bijbel is toch ook verboden in jullie landen? Is daar ook een burgeroorlog ontstaan?
Ik zit eerder te denken aan grote betonblokken bij dit soort evenementen of zo.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:47 schreef MakkieR het volgende:
Feitelijk weten we nog niet veel.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:44 schreef satecl het volgende:
Zit IS hierachter of is het een eenmansactie? Sorry, ben net wakker.
er zijn toch alternatieven, meende dat Amsterdam daar al mee bezig is.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Winkels zullen toch bevoorraad moeten worden.
De Bijbel is toch ook verboden in moslimlanden?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En jij denkt dat de de Koran verbieden aanslagen stopt? Ben je een troll of 12? Want dan zou ik me maar gaan omkleden als ik jou was, je school begint zo.
Hoe zie je dat voor je trouwens voor 1,3 miljard mensen?
1 aanslag met een vrachtwagen, laten we meteen alle vrachtwagens verbieden ja.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:47 schreef MakkieR het volgende:
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 03:09 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik heb die beelden van die vrachtwagen wel gezien maar no-way dat er 75 slachtoffers zijn. Ik geloof er geen barst van.
Ja gehoor anders wel even, show was net afgelopen. Daarnaast druk, barretjes, muziek weet ik veel. Opeens beginnen mensen te gillen en voordat je het door hebt komt die truck aanslingeren. Spring je links of rechts?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja want met een auto was het vast veel minder erg geweest.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:47 schreef MakkieR het volgende:
Probleem is nu ook dat elke vrachtwagen een gevaarlijk projectiel kan zijn. Dus als een terrorist het wil heeft het helemaal geen wapen nodig.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:49 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Ik zit eerder te denken aan grote betonblokken bij dit soort evenementen of zo.
Volgens mij is dit de eerste keer dat zoiets met een vrachtwagen gedaan werd. En aangezien het toegankelijker is dan automatische vuurwapens en het toch gebleken efficiënt was vanuit terroristisch oogpunt zou ik de komende tijd me niet veilig voelen op straat in massa's. :/
Je bent dus een haat mens begrijp ik uit de andere reacties van je. Jouw soort mensen echt, zo walgelijk , zo eng, zo'n monster. En waarvoor, voor die achterlijke geschriften van 1500 jaar geleden. Over een debiel Mohammed die de massa ophitste met zijn achterlijke allaatje, hoe stom kan je zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:40 schreef Dven het volgende:
[..]
'lees je eens in over' en 'voordat je zo dom lult' behoort wel tot de starterskit van mensen die al hun kennis uit een paar videootjes halen
Reageer eens op mijn vraag.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:50 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De Bijbel is toch ook verboden in moslimlanden?
ja precies. nooit echt aan gedacht wat voor ellende je met zo'n ding kan aanrichten als je kwaadwillend zou zijnquote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:51 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Probleem is nu ook dat elke vrachtwagen een gevaarlijk projectiel kan zijn. Dus als een terrorist het wil heeft het helemaal geen wapen nodig.
Harde cartoon, hoop waarheid.quote:
Ja hij is gewoon blank Hansquote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:51 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je bent dus een haat mens begrijp ik uit de andere reacties van je. Jouw soort mensen echt, zo walgelijk , zo eng, zo'n monster. En waarvoor, voor die achterlijke geschriften van 1500 jaar geleden. Over een debiel Mohammed die de massa ophitste met zijn achterlijke allaatje, hoe stom kan je zijn.
Dit.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:49 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Feitelijk weten we nog niet veel.
• Het kan een aanslag zijn van IS
• Het kan een eenmansactie zijn
• Het kan zijn dat een vrachtwagenchauffeur een beroerte kreeg?
Volgens mij is er nog extreem veel onduidelijk.
1.6 miljard.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Reageer eens op mijn vraag.
En wat doe je met de verregaande meerderheid gematigde moslims?
Thanks. Ik draag graag bij aan een fatsoenlijke discussie.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Fijn dat er iemand is die gewoon eens antwoord geeft in plaats van een hele serenade over idioterie, 'jullie moslims' en meer van dat soort geklaag te houden.
Gefeliciteerd, je lijkt één van de weinige te zijn die met het goede been uit bed is gestapt.
Rensnelheid gemiddelde mens: 20km/h.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik snap alleen niet zo goed hoe je na anderhalf kilometer terreur jezelf alsnog laat overrijden door een vrachtwagen.
Vergeet niet dat wanneer er een noodtoestand wordt gegeven door de overheid, ons land er dan ineens heel anders uit gaan zien. Waar dan elke wet en regel zonder problemen mag worden gebroken. Vrachtwagens zijn nu het probleem en overheden moeten daar iets aan doen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Winkels zullen toch bevoorraad moeten worden.
Ja, een beroerte en meneer had per ongeluk een truck vol met wapens liggen zeker?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Uiteraard weerhoudt dat weer niemand van een hoop off-topic geleuter en gezever over de islam, en is er in het topic weer amper iets te vinden over de aanslag zelf.
De Usain Bolts van deze wereld ja.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:53 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Rensnelheid gemiddelde mens: 20km/h.
Volgens de politie ging de truck 60-70km/h.
Ouderen, minder mobiele mensen en het gegeven dat er erg veel mensen waren wat voor filevorming zorgt. Plus initieel paniek en onduidelijk.
Als 1,5km verderop een truck wat mensen plet valt dit in een grote mensenmassa niet op.
Dat is confirmed door verschillende media en politie?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:53 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ja, een beroerte en meneer had per ongeluk een truck vol met wapens liggen zeker?
1 vrachtwagen is genoeg om drastische maatregelen te treffen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
1 aanslag met een vrachtwagen, laten we meteen alle vrachtwagens verbieden ja.
en het feit dat die de wapens niet gebruikt heeft duidt ook op slecht nadenken dus ja het zou wel een moslim terrorist geweest zijnquote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:53 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ja, een beroerte en meneer had per ongeluk een truck vol met wapens liggen zeker?
Die kun je al wegstrepen, de truck accelereerde nadat de politie sommeerde tot stoppen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:49 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Feitelijk weten we nog niet veel.
• Het kan zijn dat een vrachtwagenchauffeur een beroerte kreeg?
Dat stel ik helemaal niet, maar wat ik hier wel lees heeft er nog veel minder mee te maken.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:53 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ik snap het allemaal wel maar tenminste 80 (!) doden? Misschien wel de best uitgevoerde aanslag met een voertuig zonder dat er explosieven tot ontploffing zijn gebracht.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:50 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja gehoor anders wel even, show was net afgelopen. Daarnaast druk, barretjes, muziek weet ik veel. Opeens beginnen mensen te gillen en voordat je het door hebt komt die truck aanslingeren. Spring je links of rechts?
Dat dit soort reacties trouwens klakkeloos blijven staan is ook verbazingwekkend overigensquote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:51 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je bent dus een haat mens begrijp ik uit de andere reacties van je. Jouw soort mensen echt, zo walgelijk , zo eng, zo'n monster. En waarvoor, voor die achterlijke geschriften van 1500 jaar geleden. Over een debiel Mohammed die de massa ophitste met zijn achterlijke allaatje, hoe stom kan je zijn.
Het was toch een man met mede de Tunesische nationaliteit? Dat, plus de wapens en het bewust heen en weer 'slingeren' om meer slachtoffers te maken lijkt mij een beroerte en elke niet-terroristische verklaring te niet doen. Waarom wordt daar überhaupt over gesproken nog, dat was gisterenavond/nacht ook al wel duidelijk namelijk.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:54 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
en het feit dat die de wapens niet gebruikt heeft duidt ook op slecht nadenken dus ja het zou wel een moslim terrorist geweest zijn
Ja, jij gaat persoonlijk in Irak en Syrie langs de deuren om mensen erop te wijzen dat ze hun Koran aan jou moeten overhandigen? Of hoe zie jij een verbod voor je?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:43 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Jij bent een beetje bang dat we de Koran gaan verbieden. Nou, daar kan het best nog wel eens van komen.
Usain Bolt haalt de 40 bijna.quote:
meeste slachtoffers zullen dan wel aan het begin gevallen zijn , daar heb je echt geen glas wijn voor nodigquote:Op vrijdag 15 juli 2016 07:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat was inderdaad iets om rekening mee te houden. En uiteraard 'helaas', het is niet dat ik hier aan wil geven dat ik het niet goedkeur maar wel snap o.i.d.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |