Noordwest Sjælland, Fårevejle. Links van het Isefjord tegen de zeekust aan. Een wat rustiger hoekje als ik de toeristenroutes zo zie, die slaan dat puntje een beetje over.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Waar in Denemarken gaan jullie heen!
Legoland is sowieso leuk. Verder is Aarhus echt een gezellig leuk stadje.
Verder is Denemarken een lekker toegankelijk land. Niet erg voordelig, al is de koers nu wel gunstig voor euro'ers.
Doen! In de tent slapen is sowieso tof.quote:Op zondag 17 juli 2016 15:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Kopenhagen vonden wij echt heel tof! Christiansborg een aanrader. En in Hillerod is een gaaf kasteel waar wij wegens ziek niet meer geweest zijn op de terugweg, waren we wel van plan.
Het is nog een beetje afhankelijk van het weer, maar we gaan waarschijnlijk naar Bourgondië.
We hebben nu de tent staan, om even te kijken of alles nog goed was, we twijfelen nog of we een keer in de tent moeten slapen met M, om te wennen.
Wij zitten daar nuquote:Op zondag 17 juli 2016 20:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Doen! In de tent slapen is sowieso tof.![]()
Wij vertrekken aanstaande zaterdag richting Fréjus, Zuid Frankrijk. Eerst nog een paar dagen werken en dan vrijdag inpakken. Ik ben heel benieuwd hoe de peuters de lange autorit richting het warme zuiden gaan ervaren.
Heerlijk! Die drukte had ik al wel ingecaluleerd, want we gaan (helaas) al jaren in de bouwvak vakantie op vakantie. We rijden zaterdag tot Lyon en overnachten daar. We zijn er nog niet helemaal uit wat we doen met rijden. Of rond 5 uur al vertrekken of pas om 11 uur en dan hopen dat het minder druk is. Ik neig naar de eerste optie, maar we gaan met twee auto's dus ik moet ook de rest nog zien te overtuigen.quote:Op zondag 17 juli 2016 21:44 schreef laziness het volgende:
[..]
Wij zitten daar nu
Het is op zaterdag heel druk op de weg dus mijn tip is hou daar rekening mee in je planning onderweg. (En ter plaatse is het langs de kust ook best uh... druk)
Verder is het hier heerlijk
Wij probeerden dat ook een keer. Werd onze toen driejarige om half 1 oid wakker en kon pas weer slapen rond 5. Dan is de nacht best lang, als je kind door haar slaapgebrek ook nog eens niet bepaald gezellig is. En vanaf een uur of 7 weer wakker..quote:Op maandag 18 juli 2016 08:08 schreef Bayswater het volgende:
Test gedaan met 's nachts rijden. 21.30 weg en 8.30 aankomen. Dochtertje van 4 sliep van 22.00 tot 7.30. Ideaal eigenlijk. Wel heel veel lange baustellen op de a3 en a9 in Duitsland richting Oostenrijk, niet normaal. Zelf daarna van 10 tot 12 kort geslapen. Werkt voor ons uitstekend.
En dan wel omstebeurt rijden hoop ik?quote:Op maandag 18 juli 2016 08:08 schreef Bayswater het volgende:
Test gedaan met 's nachts rijden. 21.30 weg en 8.30 aankomen. Dochtertje van 4 sliep van 22.00 tot 7.30. Ideaal eigenlijk. Wel heel veel lange baustellen op de a3 en a9 in Duitsland richting Oostenrijk, niet normaal. Zelf daarna van 10 tot 12 kort geslapen. Werkt voor ons uitstekend.
Gedaan, was nog geen groot succes, om 02.00 zijn we naar binnen gegaanquote:Op zondag 17 juli 2016 20:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Doen! In de tent slapen is sowieso tof.![]()
Wij vertrekken aanstaande zaterdag richting Fréjus, Zuid Frankrijk. Eerst nog een paar dagen werken en dan vrijdag inpakken. Ik ben heel benieuwd hoe de peuters de lange autorit richting het warme zuiden gaan ervaren.
Klinkt alsof je daar heel veel schapen tegen gaat komen...quote:Op zondag 17 juli 2016 14:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Noordwest Sjælland, Fårevejle. Links van het Isefjord tegen de zeekust aan. Een wat rustiger hoekje als ik de toeristenroutes zo zie, die slaan dat puntje een beetje over.
We denken sowieso aan een dagtripje Zweden, een keer naar Roskilde, een keer naar Kopenhagen, en naar de kust.
Huisje was niet duur, ongeveer 550 euro voor een week, en aan benzine ernaartoe en terug zijn we drie volle tanks kwijt, dus ongeveer 150 euro (en daar rijden we ook natuuelijk dus dat komt erbij), maar daarmee houden we wel wat budget over voor lekker eten en uitjes enzo
veel Zwemluiers en zonnebrandcrème want duur daarquote:Op maandag 18 juli 2016 21:17 schreef SaskiaR het volgende:
Wat moet je allemaal meenemen voor vakantie met een baby van 11 maanden?
Drie weken in Portugal (warm dus), in een huisje. We gaan met het vliegtuig.
beter!quote:Op maandag 18 juli 2016 21:58 schreef Stormqueen het volgende:
Wij hebben in ons huisje in Spanje toen welgeteld drie zwemluiers gebruikt. Eigen zwembad, dus lekker naakt zwemmen
Oh god, dat is een van m'n eerste herinneringen. Met een jaar of drie, øre in de hand, helemaal zelf brood halen in de campingwinkel, ergens in Denemarkenquote:Op maandag 18 juli 2016 17:02 schreef Burdie het volgende:
Joh, met anderhalf is een tripje naar de bakker al een hele belevenis.
Er zijn ook kinderen die van het water zo ontspannen dat ze standaard binnen 5 minuten poepen. Altijd eerst uitproberenquote:Op maandag 18 juli 2016 21:58 schreef Stormqueen het volgende:
Wij hebben in ons huisje in Spanje toen welgeteld drie zwemluiers gebruikt. Eigen zwembad, dus lekker naakt zwemmen
In Frankrijk. Als kleine opdonder daar naartoe, en netjes je ingestudeerde zinnetje opdreunen: "uun pen lon". En dan zielsgelukkig met een vers stokbrood onder je arm terug huppelenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 08:32 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh god, dat is een van m'n eerste herinneringen. Met een jaar of drie, øre in de hand, helemaal zelf brood halen in de campingwinkel, ergens in Denemarken
Dat ook iddquote:Op dinsdag 19 juli 2016 08:48 schreef BlueEyes het volgende:
Die zwemluiers kun je laten drogen als er niet in gepoept is.
Koop dan gewoon een wasbare zwemluierquote:Op dinsdag 19 juli 2016 08:48 schreef BlueEyes het volgende:
Deze tip had ik net nodig 3 dagen voor ik naar het zonnige zuiden vertrek met 2 peuters.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 08:48 schreef BlueEyes het volgende:
Ja hoor, die zijn exact hetzelfde als wasbare zwemluiersquote:Op woensdag 20 juli 2016 19:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Deze tip had ik net nodig 3 dagen voor ik naar het zonnige zuiden vertrek met 2 peuters.![]()
En nog een domme vraag...ik heb 2 wasbare luiers die ik voor zindelijkheidstraining gebruik. Kunnen die misschien ook dienst doen als zwemluier zonder de grote katoenen inlegger, maar alleen met een inlegdoekje erin.
Thanks! Ik heb ze ingepakt.quote:Op woensdag 20 juli 2016 22:56 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja hoor, die zijn exact hetzelfde als wasbare zwemluiers. Inlegvel zou ik overigens ook weg laten.
hence de drie zwemluiersquote:Op dinsdag 19 juli 2016 08:33 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Er zijn ook kinderen die van het water zo ontspannen dat ze standaard binnen 5 minuten poepen. Altijd eerst uitproberen
Dagje Delftquote:Op vrijdag 22 juli 2016 15:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij gaan over 2 weken op vakantie, naar Nederland. We zullen anderhalve week in een appartement in Rotterdam zitten. Heeft iemand ideeen/aanraders voor dingen te doen in die omgeving met een 10 maanden oude baby?
goede ideeën! Is het plaswijckpark al leuk met zo'n kleintje?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 16:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dagje Delft
Dagje Leiden
Markthal met draagzak
Plaswijckpark!
Spido boot naar de tweede maasvlakte of gewoon rondvaart
Strand in Hoek van Holland
Er zijn diertjes en een knuffelweide, bloementuinen, picknickplekken, een waterplas met strandje en eem waterspeeltuin, denk wel dat hij het al leuk kan vinden en jullie kunnen lekker relaxen?quote:Op zondag 24 juli 2016 15:21 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
goede ideeën! Is het plaswijckpark al leuk met zo'n kleintje?
@mark: we komen regelmatig bij de dierentuin hier, en uk maakt het nog niet uit of hij een olifant ziet of een hond of iets anders..
Is het een actieve? Anders de ideale tijd om precies te doen wat jullie zelf leuk vinden. Voor een tienmaander is bij jullie en op pad zijn al de bom.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 15:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij gaan over 2 weken op vakantie, naar Nederland. We zullen anderhalve week in een appartement in Rotterdam zitten. Heeft iemand ideeen/aanraders voor dingen te doen in die omgeving met een 10 maanden oude baby?
Zelf geen ervaring daar, maar misschien iets van flowercampings?quote:Op zondag 24 juli 2016 12:59 schreef __Isis__ het volgende:
Toch maar eens hier vragen...
Wij gaan dit jaar voor het eerst met eigen caravan naar Frankrijk en zoeken een camping Max 200 km onder Lyon of daar ergens in de buurt. We willen graag directe toegang tot een meer met strand of fijne zwemrivier oid en liefst ook nog een zwembadje, hoeft niet groot te zijn. We zijn met twee kinderen van 3,5 en 5. Iemand een gouden tip?
Ja, superactief. Beweegt graag en veel. Maar we gaan inderdaad op zoek naar een combi van leuk voor hem en voor ons.quote:Op zondag 24 juli 2016 16:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is het een actieve? Anders de ideale tijd om precies te doen wat jullie zelf leuk vinden. Voor een tienmaander is bij jullie en op pad zijn al de bom.
Oh praat me er niet van, maar 't viel nog mee: vóórdat de kinderen in beeld waren een keer 24 uur op JFK doorgebracht met vrouwlief omdat we ons vergist hadden in de terugvlucht. We kwamen terug uit New York en inene ging de hotelkamerdeur niet meer open met het pasjequote:Op donderdag 28 juli 2016 21:16 schreef Stormqueen het volgende:
Jezelf een halve dag vermaken op Eindhoven airportik vind een uur al lang daar
Inentingen hadden wij niets van bij ons, wel zijn medicijnpaspoort.quote:Op donderdag 28 juli 2016 19:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Moet je ook iets over inentingen mee met die kleintjes op vakantie?
En wat aan reisapotheek? Zetpil, iets voor muggen?
Flower idd, le Chateau of la Chataigneraie in de Drome kan ik aanraden.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:04 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Zelf geen ervaring daar, maar misschien iets van flowercampings?
wij vliegen binnenkort om 5.05... ik zie zwaar op tegen om 2.00 op schiphol zijnquote:Op donderdag 28 juli 2016 21:16 schreef Stormqueen het volgende:
Jezelf een halve dag vermaken op Eindhoven airportik vind een uur al lang daar
Wij hebben tv schermen achterin en ze hebben allemaal een eigen nintendo ds. Verder weten ze gewoon dat het lang rijden is als we op vakantie gaan. Tussendoor leuk maken duurt de reis alleen maar langer van, wij maken vaak 1 echte uitgebreide stop om te eten en dan een paar kleine stops om te plassen en 3x op en neer te springen. Wij leggen de max op 14 uur reizen op een dag.quote:Op donderdag 28 juli 2016 21:10 schreef dutchkidslife het volgende:
Wij zijn inmiddels twee keer met onze kinderen op vakantie naar Ibiza geweest. Beide keren met het vliegtuig. Ongeveer tweeënhalf uur vliegen dus.
De eerste keer vanaf Eindhoven gevlogen met alleen onze zoon (destijds 9 maanden). We hadden ons verslapen en daardoor de vlucht gemist. Gelukkig vertrok er eind van die middag nog een vlucht, maar we moesten ons dus een halve dag vermaken op het vliegveld. Uiteindelijk met veel improvisatie de dag doorgekomen en heeft Beau zich keurig gedragen in het vliegtuig!
Een maand of twee geleden met twee kinderen naar Ibiza gevlogen. Beau was inmiddels tweeënhalf, Kate 14 maanden. Dit keer is de reis zonder verslapen en vertraging verlopen, maar we hebben wel de handen vol gehad aan de twee kinderen. We hebben wel de iPad en telefoons vol kinderfilmpjes die ze ook echt superleuk vinden volgestopt, maar ze waren dat op een gegeven moment ook zat.
Volgend jaar staat weer Ibiza op de planning (we vallen graag in herhaling ;-)), maar dan gaan we met de auto en per boot en met drie kinderen. We willen dan in drieën rijden en het tussendoor ook nog leuk maken voor de kinderen (langs speeltuinen rijden o.i.d.). Tips zijn welkom!
Daar heb je misschien ook wel gelijk in. Misschien moeten we maar een extra iPad aanschaffen en iPad steunen voor aan de stoelen in de auto.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 22:58 schreef Ticootje het volgende:
Tussendoor leuk maken duurt de reis alleen maar langer van, wij maken vaak 1 echte uitgebreide stop om te eten en dan een paar kleine stops om te plassen en 3x op en neer te springen. Wij leggen de max op 14 uur reizen op een dag.
gewoon online inchecken, dat drie uur van te voren aanwezig zijn is ernstig achterhaaldquote:Op donderdag 28 juli 2016 22:11 schreef Vicky het volgende:
[..]
wij vliegen binnenkort om 5.05... ik zie zwaar op tegen om 2.00 op schiphol zijn
Die rij bij de douane kan wel echt heel lang zijn in vakantietijd. Maar 3 uur vantevoren is bij Eindhoven wel ruim jaquote:Op zaterdag 30 juli 2016 07:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
gewoon online inchecken, dat drie uur van te voren aanwezig zijn is ernstig achterhaald
Met 2 kindjes kun je ook naar Kreta in september hoorquote:Op zaterdag 30 juli 2016 07:41 schreef Stormqueen het volgende:
Klinkt thrilling, dot
Zo zal zomer 2017 er hier ook wel uitzien dus ik geniet nog maar even extra van mijn weekje Kreta in september
(En oh, is die drie uur voor de lange rij bij de douaneik heb denk ik in 2003 voor het laatst hoogseizoen gevlogen joh, geen idee
![]()
)
oh ja, in 2018 ook wel weerquote:Op zaterdag 30 juli 2016 07:43 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Met 2 kindjes kun je ook naar Kreta in september hoor
Wij zijn de vorige vakantie eerder naar huis gekomen door dramatische nachten dus we durven nog niet veel verderquote:Op zaterdag 30 juli 2016 07:43 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Met 2 kindjes kun je ook naar Kreta in september hoor
Volgend jaar toch ook? Ik vond het heel relaxed toen Suus 9 maanden was in het vliegtuig en op vakantie. Ze liep nog niet dus dat was gewoon een rustige vakantie. Behalve dat ze toen erg ziek werd maar daar kon de vakantie niks aan doen. Een jaar later was het al veul uitdagender in het vliegtuig...quote:
misschien wel, maar dat zien we dan wel weer. Vooralsnog ga ik er niet van uit, zulke vakanties zijn gruwelijk duur en ik zou er erg verdrietig van worden als ik 4/5k investeer in een weekje vakantie (want voor mauw mag ik dan ook lekker aftikken) en dan die volle week aan mijn huisje gekluisterd ben vanwege kleine baby, zeg maar. Dan stel ik dat liever een jaar uit en ga ik een weekje naar center parcs. Maar goed, dat zien we tegen die tijd welquote:Op zaterdag 30 juli 2016 07:46 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Volgend jaar toch ook? Ik vond het heel relaxed toen Suus 9 maanden was in het vliegtuig en op vakantie. Ze liep nog niet dus dat was gewoon een rustige vakantie. Behalve dat ze toen erg ziek werd maar daar kon de vakantie niks aan doen. Een jaar later was het al veul uitdagender in het vliegtuig...
wij gaan altijd met elizaquote:Op zaterdag 30 juli 2016 08:06 schreef Tante_Soesa het volgende:
Zolang je nog niet in het hoogseizoen moet is het niet zo duur hoor. Wij gingen vorig jaar 10 dgn in juni naar Lanzarote voor nog geen ¤2000. Suus gratis, en Elin toen wel het volle pond.
Maar goed, ik ben van mening dat je juist met baby goed op vakantie kan. Aan huis gekluisterd zijn wij echt nooit geweest op vakantie en we gaan al sinds 2013 vliegen met onze kinderen. Zelfs toen Suus zo ziek was gingen we gewoon wandelen en zwemmen enzo met peuter.
Ik vind dat een baby niets belemmerd.
ligt er aan, je kunt het zo gek maken als je wil natuurlijkquote:Op zaterdag 30 juli 2016 08:20 schreef Dot. het volgende:
Ik ben echt nog met studentikoos budget merk ikWij boekten zonder kinderen meestal een huisje voor zo'n 300 euro voor een week dus ik vond 350 euro voor een midweek al duur deze keer. Denk dat ik heel erg moet gaan wennen aan hoogseizoenprijzen
Dat is waar, maar ik gruwel van campings dus wil sowieso een huisje en daar betaal je in het hoogseizoen wel voor. Die plek waar we voor de kinderen heen gingen is ook in het hoogseizoen vlot 600-700 euro per week en dat vind ik het echt niet waard voor die oude huisjes.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 08:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ligt er aan, je kunt het zo gek maken als je wil natuurlijk
Ja, onze vakanties zijn wel duur maar ik zou het prima goedkoper kunnen regelen. Maar dat ene weekje per jaar willen we gewoon graag dat alles helemaal naar onze wens is.
(En we kunnen het betalen of course. Anders hield het snel op).
dat sws... maar de rijen bij de douane zijn idd behoorlijk lang hoorde ik.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 07:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
gewoon online inchecken, dat drie uur van te voren aanwezig zijn is ernstig achterhaald
Als je laat genoeg bij de douane bent komt je vlucht vanzelf bij de priority lane te staanquote:Op zaterdag 30 juli 2016 09:42 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat sws... maar de rijen bij de douane zijn idd behoorlijk lang hoorde ik.
We vliegen vanaf Schiphol dit keer. Vorig jaar vanaf Rotterdam en dat was heel relaxed.
bedoelde de check..quote:Op zaterdag 30 juli 2016 10:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je laat genoeg bij de douane bent komt je vlucht vanzelf bij de priority lane te staan
Of bedoel je de security check? Die rijen gaan een stuk vlotter sinds ze de boel vernieuwd hebben.
wat bizar dat jullie je (in ieder geval al 2x) zo vergissen in vluchtdataquote:Op donderdag 28 juli 2016 21:21 schreef dutchkidslife het volgende:
[..]
Oh praat me er niet van, maar 't viel nog mee: vóórdat de kinderen in beeld waren een keer 24 uur op JFK doorgebracht met vrouwlief omdat we ons vergist hadden in de terugvlucht. We kwamen terug uit New York en inene ging de hotelkamerdeur niet meer open met het pasje
jaaa een boomhut!! een van deze parken staan op onze lijst om ooit een keer te bezoeken: https://www.forestholiday(...)golden-oak-treehousequote:Op zaterdag 30 juli 2016 08:30 schreef Dot. het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik gruwel van campings dus wil sowieso een huisje en daar betaal je in het hoogseizoen wel voor. Die plek waar we voor de kinderen heen gingen is ook in het hoogseizoen vlot 600-700 euro per week en dat vind ik het echt niet waard voor die oude huisjes.
Ik zou wel als de kinderen wat groter zijn een keer een boomhut willen boeken. Lijkt me zo tof!
Haha en we leven nog steedsquote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:07 schreef Aventura het volgende:
[..]
wat bizar dat jullie je (in ieder geval al 2x) zo vergissen in vluchtdata
Ik gruwel ook vakn campings en riep vroeger ook dat ik 'echt niks van die kindvriendelijke vakantiedingen snapte'quote:Op zaterdag 30 juli 2016 08:30 schreef Dot. het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik gruwel van campings dus wil sowieso een huisje en daar betaal je in het hoogseizoen wel voor. Die plek waar we voor de kinderen heen gingen is ook in het hoogseizoen vlot 600-700 euro per week en dat vind ik het echt niet waard voor die oude huisjes.
Ik zou wel als de kinderen wat groter zijn een keer een boomhut willen boeken. Lijkt me zo tof!
Ik heb grenzenquote:Op zaterdag 30 juli 2016 19:10 schreef Fazzoletti het volgende:
Wil je dan een huisje/stacaravan dan Blue? Van dat geld kun je ook een kampeeruitrusting kopen en 2 weken je tent opzetten![]()
Ik hou van kamperen maar dan wel in de natuur met rust en het liefst geen andere mensen. Na onze kampeer avonturen in NZ zijn we een beetje verpest denk ik
We gaan volgende week een paar dagen kamperen op een natuurcamping in NL, ben heel benieuwd hoe het bevalt
Ja een 'eigen' douche en toiletquote:Op zaterdag 30 juli 2016 19:34 schreef Roomsnoes het volgende:
Maar Blue, op campings zijn ook toiletten en douches he
Dan moet je naar een warmer land gaanquote:Op zaterdag 30 juli 2016 20:43 schreef Burdie het volgende:
Midden in de nacht met een toiletrol onder je arm door het natte gras banjeren.
een van de redenen dat ik niet wil kamperen..quote:Op zaterdag 30 juli 2016 20:43 schreef Burdie het volgende:
Idem hier.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 18:39 schreef Aventura het volgende:
Wij hebben een paar x wel ruim 1100 euro betaald (voor een week dus) voor een vakantiehuis op zo'n park. Een hoop geld, maar wel een omheinde tuin, vlakbij zee, sauna/ bubbelbad, wasmachine. Wij blijven eigenlijk altijd in nederland gaan hooguit naar België. Werken hard en met een eigen zaak kun je al bijna nooit weg. We hebben het er voor over.
Het is hier 20-24 graden 's nachts en geen gras te bekennen zo droog. (Zuid-Frankrijk) Tevens hebben de meeste campings toiletpapier hangen tegenwoordig.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 20:43 schreef Burdie het volgende:
Oh ik wel, maakt me niet zo veel uit. Meestal pies ik ergens in het bos als de wc's te ver zijnquote:Op zaterdag 30 juli 2016 20:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Nat gras aan je tenen, ondertussen even stilstaan om in alle stilte naar de sterren en de maan te turen <3
En ik ben nog nooit op een camping geweest waar er geen papier op de wc's was
denk niet dat dat gaat lukken met een 5 punts gordel.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 21:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Krijg je een dreumes met slaapzak en al in de autostoel? Of krijg je dan die sluiting niet dicht?
Boot is idd duur, al zou je alles kunnen rijden. Qua koers is het hier nu redelijk voordelig trouwens. We vonden het duur in NL laatst.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 21:35 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Oh ik wel, maakt me niet zo veel uit. Meestal pies ik ergens in het bos als de wc's te ver zijnEn idd, sterren kijken terwijl je plast is wel priceless
disclaimer: ik kampeer dus vooral in bossen en natuurterreinen, en ruim m'n wc papier op
![]()
Jouw land staat zeker hoog op de lijst Room! Tot nu toe heeft steeds de prijs afgeschrikt... de boot is duur, maar vliegen met autohuur ook. Zolang we de zomervakantie nog kunnen vermijden zie ik het niet gebeuren, maar wie weet over 3 jaar
Het is inderdaad merkbaar duurder in NL maar nog steeds stukken goedkoper dan vergelijkbare dingen thuis in Noorwegenquote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:07 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Boot is idd duur, al zou je alles kunnen rijden. Qua koers is het hier nu redelijk voordelig trouwens. We vonden het duur in NL laatst.
Als de slaapzak flink te groot is lukt het wel.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 21:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Krijg je een dreumes met slaapzak en al in de autostoel? Of krijg je dan die sluiting niet dicht?
Alles incl? Als in verblijf, reis en eten?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 20:52 schreef agter het volgende:
[..]
Idem hier.
1200 euro voor een cottage op een (volledig geanimeerde) camping voor 1 week Fra. Eigen badkamer, toilet en vaatwasser is een vereiste. En meerdere kinderzwembaden ook.
En daarna gaan we door naar Zwitserland, de bergen in. Zal ook niet goedkoop zijn.![]()
Al was het appartement daar maar 800 euro.
Maar het maakt ons eigenlijk niet zoveel uit. Als de vakantiewensen van een ieder maar vervuld worden.
Wij rekenen qua budget op 100 euro pp per dag.
Hij is nog best ruim. Pak wel een dekentje mee, kan m altijd open ritsen en dan die over doen bedacht ik. Wil zo min mogelijk met haar prutten om 05u.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als de slaapzak flink te groot is lukt het wel.
Geen slaapzak is geen optie?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:21 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Hij is nog best ruim. Pak wel een dekentje mee, kan m altijd open ritsen en dan die over doen bedacht ik. Wil zo min mogelijk met haar prutten om 05u.
Verreweg de meeste nederlanders vliegen op malaga.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 20:46 schreef Vicky het volgende:
[..]
een van de redenen dat ik niet wil kamperen..
Jullie huisje klinkt leuk Tico.
Ik zie mezelf alleen niet met een Twingo naar Spanje rijden
Ze heeft blote benen, dus wilde haar niet zo naar de auto tillen. Maar met dekentje gaat het lukkenquote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Geen slaapzak is geen optie?
Hier hengel ik ze gewoon uit bed meteen de auto in en evt elk een dekentje.
Prenatal verkoopt of verkocht slaapzakken waar je twee benen van kunt ritsen. Een vriendin van me heeft die. Geen idee of ze nog te verkrijgen zijn, maar ze bestaan.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ze heeft blote benen, dus wilde haar niet zo naar de auto tillen. Maar met dekentje gaat het lukken
knoopsgat in naaien aan 2 kanten en open maken ertussen.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 21:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Over die 100 euro pp per dag?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Alles incl? Als in verblijf, reis en eten?
Niet nu denk ikquote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:32 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Prenatal verkoopt of verkocht slaapzakken waar je twee benen van kunt ritsen. Een vriendin van me heeft die. Geen idee of ze nog te verkrijgen zijn, maar ze bestaan.
Paar bekende speels mee en een paar nieuwe speels. Hetzelfde met boekjes. Zo'n Deryan ding hebben wij toen ook overwogen, maar toch niet gedaan, ook niet gemist. Ipad of telefoon met wat filmpjes, veel koekjes/soepstengels etc mee. Omkopen mag namelijk in het vliegtuig.quote:Op maandag 1 augustus 2016 12:34 schreef silliegirl het volgende:
Wij gaan over een paar weken op vakantie. Met vliegtuig met W., van dan 9,5 maand. Vlucht duurt ongeveer 4 uur. Zijn er nog tips & tricks voor de vliegreis? Ik zag een air traveller van Deryan in de winkel. Is dat een handig hulpmiddel?
Als je met een lijnvlucht gaat, reserveer een babybedje. Ook al is hij daar te groot voor, er even in kunnen laten zitten is soms wel fijn. En zorg dat je dan ook heel vroeg incheckt, anders geven ze je plaats alsnog zomaar weg aan andere mensen met baby.quote:Op maandag 1 augustus 2016 12:34 schreef silliegirl het volgende:
Wij gaan over een paar weken op vakantie. Met vliegtuig met W., van dan 9,5 maand. Vlucht duurt ongeveer 4 uur. Zijn er nog tips & tricks voor de vliegreis? Ik zag een air traveller van Deryan in de winkel. Is dat een handig hulpmiddel?
Klinkt leuk.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 00:15 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Op Schiphol hebben ze tegenwoordig ook een mini speeltuin, ontdekte we 5 minuten voor boarden. In de buurt van het baby care gebeuren. De nemo science proefjes erbij zijn ook leuk voor grotere kinderen.
https://www.nemosciencemuseum.nl/nl/over-nemo/nemo-op-schiphol/quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:59 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Klinkt leuk.
Waar is dat? Is daar ergens info over te vinden?
Ik heb al heel veel gevlogen met mijn duo (9 uur steeds ongeveer). Het is altijd goed gegaan, op één keer na. Toen heeft mijn dochter 3 uur nonstop gehuild (ze was toen 1,5 jaar oud en kon zich niet overgeven aan de slaap): dat was vreselijk zwaar. maar alle andere keren ging het goed. Zoon is 6 en is nu drie keer zo ver mee geweest en dochter is nu 8 en is vijf keer meegeweest.quote:Op maandag 1 augustus 2016 12:34 schreef silliegirl het volgende:
Oja cool. Thanks!quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 18:17 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
https://www.nemosciencemuseum.nl/nl/over-nemo/nemo-op-schiphol/
Is inderdaad leuk!
heb 2 jaar de oudste om half 6 's ochtends vanuit bed in de auto gezet.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ze heeft blote benen, dus wilde haar niet zo naar de auto tillen. Maar met dekentje gaat het lukken
Ik zou airbnb proberen. Dan heb je gewoon appartementen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 08:54 schreef exode het volgende:
Tips gevraagd
Wij willen een city tripje maken naar Madrid met onze peuter van 2,5. We zijn vaker in Madrid geweest maar dat was met zijn 2tjes en wilden we middenin de gezelligheid zitten.
Wat zijn leuke buurten in Madrid met de mini (lees waar ze niet tot diep in de nacht buiten staan)?
Toevallig hoteltips? (vooral fijn dat we wat ruimte hebben als de kleine op bed ligt en wij niet verplicht zachtjes moeten doen en geen kant op kunnen) Ik heb al wat hotels gevonden en ook appartementen maar een tip uit eigen ervaring is welkom.
Thx, daar kijk ik ook inderdaad, maar eigen ervaringen zijn altijd fijnquote:Op donderdag 11 augustus 2016 08:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zou airbnb proberen. Dan heb je gewoon appartementen.
Wij hebben dit jaar in protur floriana gezeten.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:53 schreef Mineola het volgende:
Heeft iemand aanraders voor een leuke accommodatie op Mallorca? Met zwembad en/of strand op loopafstand, geschikt voor een 1- en een 3-jarige maar ook voor hun ouders. Gras/tuin/speeltuin is fijn dus en een restaurant in de buurt ook.
Heb zelf al het een en ander gevonden maar ben nog niet overtuigd, en net als exode hou ik van tips uit eerste hand!
Resort Arcen is leuk. Binnenzwembad, buiten meer met strandje. Speeltuin, minigolfen, kinderboerderij. Klein park met mooie , leuke huizen. Mooie omgeving.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:56 schreef Vanyel het volgende:
Wij zoeken een park in noord limburg, bijvoorbeeld Arcen voor een weekend weg in sept/okt met familie (zes volwassenen, kleuter en peuter).
De eerste de beste website geeft 12 parken oid, waarbij ik natuurlijk geen idee heb welke ik moet kiezen. Iemand tips? Liefst met een zwembad en als er een hek om je 'tuin' zit is dat een dikke plus.
Bij Roompot Klein Vink in Arcen kan je een kinderbungalow vragen, dan zit je met 4 bungalows aan elkaar en die tuinen zijn omheind.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:56 schreef Vanyel het volgende:
Wij zoeken een park in noord limburg, bijvoorbeeld Arcen voor een weekend weg in sept/okt met familie (zes volwassenen, kleuter en peuter).
De eerste de beste website geeft 12 parken oid, waarbij ik natuurlijk geen idee heb welke ik moet kiezen. Iemand tips? Liefst met een zwembad en als er een hek om je 'tuin' zit is dat een dikke plus.
Leuk, veel plezier!quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:34 schreef Vanyel het volgende:
Tnx, resort Arcen geboekt.
Die andere onthouden we
Voor wat leuks te doen: Irrland net over de grens in Duitsland. Een kinderboerderij/speelland/bbq-plaats/zwemplek/klein pretparkje, lijkt me heel leuk om een dag door te brengen. Dit jaar niet gedaan omdat Sjaak nog geen 1,5 jaar is, maar met een kleuter lijkt het me daar heel tof.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:34 schreef Vanyel het volgende:
Die andere onthouden we
veel plezier!quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:34 schreef Vanyel het volgende:
Die andere onthouden we
Leuk! Mijn schoonouders overwinteren daar al jaren dus kinderen zijn er kind aan huis. Leuk park en vooral leuk voor kleinere kinderen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:34 schreef Vanyel het volgende:
Die andere onthouden we
Irrland is geweldig! Lekker met een bolderkar langs talloze speeldingen, waterglijbanen en zo.quote:Op maandag 15 augustus 2016 22:47 schreef Vanyel het volgende:
Water is genoeg voor mijn kleuter. Die zou nog in een modderpoel met algen poedelen.
Irrland googelen!
Die ga ik onthouden, bedankt!quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 09:41 schreef Nielsch het volgende:
Bij deze een kort verslagje van onze vakantie in Sopot, Polen. Wablief, Polen? Ja, inderdaad! Van tevoren vaak voor gek versleten maar we hebben echt een geweldige vakantie gehad. En dat voor veel minder geld dan waarmee we vorig jaar in het laagseizoen in Griekenland zaten.
Maar Polen, wat doe je daar dan? Nou, met de kinderen gingen we veel naar het strand! Wut, heeft Polen een strand dan? Yes, een heel mooi en zeer lang strand dat zeer goed schoon wordt gehouden en waar je elke 50 meter hele leuke strandtentjes tegenkomt waar je voor 3 euro een heerlijke gin tonic krijgt bijvoorbeeld! Waar het water schoon is en eigenlijk helemaal niet koud!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
's Avonds ga je natuurlijk uit eten. Uit eten in Polen, krijg je dan niet alleen maar kool en ranzig vet? Nee, vroeger wellicht wel maar nu hebben ze echt fantastische restaurants met heerlijke vlees- en visgerechten. Grote pullen bier erbij en dan nog tik je per persoon maar 17,50 euro af voor twee gangen en al je drankjes. En dan krijg je echt goede steaks, verse vis en heerlijke desserts.
En verblijf je dan in een of andere oostblokflat? Nee, die zul je ongetwijfeld hebben in Polen maar Sopot kent veel architectuur uit de jaren '20 toen ze daar nog mooie villa's en schitterende hotels bouwden. We verblijven dus ook in een keurig appartment, zeer nieuw, met drie slaapkamers en inclusief wasmachine, Nespresso en afwasmachine.
[ afbeelding ]
En kun je er verder nog wat? Jazeker! Dagje naar Gdansk of de dierentuin, varen op een piratenboot, boottochtje naar Hel of gewoon lekker lopen over de boulevard Monte Casino met het bekende Crooked House (onderste foto).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Al met al prima tijd gehad. De prijzen in de horeca zijn daar echt zo laag dat je totaal niet hoeft op te letten wat je uitgeeft. Ja, je moet wat geluk hebben met het weer maar dat hadden we. We zitten er over te denken om volgend jaar weer te gaan.
Zeker doen! Het is trouwens ook heel leuk voor een weekendje weg zonder kinderen! Slechts 1 uur en 15 minuten vliegen vanaf Eindhoven of Groningen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 09:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die ga ik onthouden, bedankt!
Klopt, in de tijd dat Danzig (Gdansk) een soevereine stadsstaat was (tussen 1920 en 1939) was Sopot (of Zoppot, zoals de Duitsers het noemden) onderdeel van de Free City of Danzig. Ook na de 2de WO blijf het tot 1999 onderdeel van Gdansk, daarna kreeg het een eigen bestuur. Wel had Sopot in de jaren '20 en '30 een geheel eigen inkomstenbron in de vorm van een druk bezocht casino op de boulevard. Daar werden allerlei hotels en villa's van gebouwd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:14 schreef agter het volgende:
Sopot. Typisch Duits, Pruisisch, stadje.
Behoorde toch bij Danzig?
Ja, we kwamen nog (gepensioneerde) Engelsen tegen die een gigantische villa hebben gekocht in dat gebied. Waren ze ook erg over te spreken. In de zomer komen hun kinderen en kleinkinderen dan op vakantie. Ze waren een dagje in Sopot.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:33 schreef Mineola het volgende:
Goed verslag Nielsch! Klinkt heel leuk!
Het merengebied in Noord(oost) Polen vond ik ook erg geslaagd. Was ook prima kamperen in die buurt. En voor de geschiedenisliefhebbers, in die buurt ligt een bunker van Hitler (Wolfsschanze) in de bossen.
O, wat leuk om te lezen. Ik twijfel al een tijdje of dat echt leuk is en iets toevoegt, maar dat is dus echt het geval. Toch eens goed bekijken dan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:02 schreef Nielsch het volgende:
In het begin van de vakantie trouwens ook nog in Efteling Bosrijk geweest. Dat vond ik ook echt genot. Wel duurder dan Center Parks maar het is er zo mooi en je krijgt er zoveel meer voor. Ik vond het vooral mooi hoe er aan alles is gedacht en hoe het sprookjesthema tot in de kleinste details van het bungalowpark is doorgevoerd. Van een groot kasteel in de vijver tot sprookjesachtige deurklinken en slaapmutsjes van Klaas Vaak voor de kinderen. Volgend jaar zeker weer.
lijkt mij ook zo leuk maar ik vind het zo duurquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:20 schreef lunapuella het volgende:
Slapen bij de Efteling (hotel, Bosrijk, wat dan ook) lijkt me zo leuk, maar het is ook een beetje onzin voor ons want mijn ouders wonen op een kwartiertje rijden.
Op zich, als je het bezoek aan de Efteling eraf trekt (normaal ook ruim honderd euro per dag voor 4 personen) dan valt het nog wel mee. Dan betaal je voor 2 nachten slapen 100 euro ofzo...quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:30 schreef Vicky het volgende:
[..]
lijkt mij ook zo leuk maar ik vind het zo duur
Dat alleen al vind ik echt compleet belachelijk.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Op zich, als je het bezoek aan de Efteling eraf trekt (normaal ook ruim honderd euro per dag voor 4 personen) dan valt het nog wel mee. Dan betaal je voor 2 nachten slapen 100 euro ofzo...
Ja, ik weet het, het blijft duur maar we waren dit jaar 10 jaar samen dus we wilden nog wat extra doen.
Ik vind het nog wel meevallen. Je kan je er echt wel 12 uur vermaken ofzo. En je krijgt echt een goed park voor iets van 28 euro pp. Disneyland is ook tof maar dan zit je al boven de 70 euro pp.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat alleen al vind ik echt compleet belachelijk.
Edit- moet ik zeggen met een rocktour in gibraltar voor 22 pond pp..
Maak daar maar 35 pp van 😉quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik vind het nog wel meevallen. Je kan je er echt wel 12 uur vermaken ofzo. En je krijgt echt een goed park voor iets van 28 euro pp. Disneyland is ook tof maar dan zit je al boven de 70 euro pp.
Dit precies.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:31 schreef lunapuella het volgende:
Zijn er met al die AH acties nog mensen die kaartjes voor de volle mep kopen dan?
Dat is een soort van de laatste druppel..quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:51 schreef Mark het volgende:
Ik vind het wel compleet belachelijk dat je vervolgens ook nog een tientje moet lappen voor het parkeren
Daar hebben wij een paar jaar geleden overnacht tijdens de Winterefteling. Ik vond het ook een topweekend. Twee hele dagen in de Efteling was ook prima. Dan kun je overal lekker de tijd voor nemen. Lekker schaatsen tussendoor en 's avonds nog even in het kleine maar keurige zwembad relaxen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:02 schreef Nielsch het volgende:
In het begin van de vakantie trouwens ook nog in Efteling Bosrijk geweest. Dat vond ik ook echt genot. Wel duurder dan Center Parks maar het is er zo mooi en je krijgt er zoveel meer voor. Ik vond het vooral mooi hoe er aan alles is gedacht en hoe het sprookjesthema tot in de kleinste details van het bungalowpark is doorgevoerd. Van een groot kasteel in de vijver tot sprookjesachtige deurklinken en slaapmutsjes van Klaas Vaak voor de kinderen. Volgend jaar zeker weer.
O, wat leuk! Prachtig daar, dat wordt genietenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:13 schreef MaLo het volgende:
Wij gaan trouwens volgend jaar een rondreis maken door het Zuidwesten van de VS met onze dan 13 jarige dochter. Nu al zin in. Ik verheug me vooral op de natuurparken, vriend verheugt zich daarnaast ook op Las Vegas en dochter op Hollywood (Universal Studios en/of Studiotour) en shoppen
.
Ik vind het ook wel spannend, heb nog nooit zo'n grote verre reis voorbereid.
Hier nog een Bosrijk fan. Als je in de Efteling slaapt, is ook het parkeren gratis.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:51 schreef Mark het volgende:
Ik vind het wel compleet belachelijk dat je vervolgens ook nog een tientje moet lappen voor het parkeren
Ik ben er zelf met mijn ouders geweest toen ik 17 was, was zo'n fantastische reis! Het lijkt me zó tof om zo'n reis te maken met onze eigen dochter, om haar ook die ervaring te gunnen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, wat leuk! Prachtig daar, dat wordt genietenIs ze dan 13 jaar?
Wat groot! Las Vegas vond ik ook wel echt tof, hoor. En als je tijd hebt, doorrijden naar Monument Valley
Wil je een RV huren of een personenauto en in hotels slapen?
Ik verheug meer zo op om zoiets ook te kunnen gaan doen met drieen, maar vooralsnog weigert onze dochter (7) momenteel volledig om te vliegen. Zelfs een uurtje naar Goteborg wijst ze absoluut af, dus Westkust VS zit er voorlopig nog niet in.
Mijn wens is om volgend jaar een klein rondreisje te combineren met een campingvakantie, zodat ze in ieder geval eens ervaart wat een rondreis inhoudt.
Wij zaten er een paar jaar terug 3 nachten voor een krappe 400 euro met ons drieën in een appartement in Bosrijk. We zijn 2,5 dag in het park geweest. De prijs-kwaliteitverhouding vond ik ook prima.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hier nog een Bosrijk fan. Als je in de Efteling slaapt, is ook het parkeren gratis.
Er zijn ook elk jaar weer voordelige aanbiedingen voor het laagseizoen, via bijvoorbeeld Vente-exclusive. Het wordt onze derde keer komend jaar.
Zo zitten wij in januari 3 dagen/2 nachten in de Efteling met 3 volwassenen, een kleuter en een van 2 (die is gratis) voor 525. Vind ik echt meer dan de moeite, als je bedenkt dat 1 dag voor deze groep 4x36+2x10(2 auto's)=164 euro is en ik een dag altijd te kort vind.
AH kaartjes zijn niet het hele jaar geldig.
Leuk! Ik kijk al uit naar de tijd dat mijn kinderen groot genoeg zijn om dergelijke reizen te maken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:13 schreef MaLo het volgende:
Wij gaan trouwens volgend jaar een rondreis maken door het Zuidwesten van de VS met onze dan 13 jarige dochter. Nu al zin in. Ik verheug me vooral op de natuurparken, vriend verheugt zich daarnaast ook op Las Vegas en dochter op Hollywood (Universal Studios en/of Studiotour) en shoppen
.
Ik vind het ook wel spannend, heb nog nooit zo'n grote verre reis voorbereid.
Ik weet het, mijn destijds 13 jarige broertje werd heel hard weggekekenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Leuk! Ik kijk al uit naar de tijd dat mijn kinderen groot genoeg zijn om dergelijke reizen te maken.
Hou er wel rekening mee dat mensen onder 21 jaar de gokvloer absoluut niet opkomen in Las Vegas.
Ik denk dat Circus Circus wel leuk is voor kinderen, en er is natuurlijk genoeg te zien in diverse hotels zoals Italië in The Bellagio, de rollercoaster by New York New York en de piratenshow bij Treasure Island. Daarnaast zijn er ook genoeg grote malls waar je lekker kan shoppen, uit eten kan gaan en een film kijken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:59 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik weet het, mijn destijds 13 jarige broertje werd heel hard weggekeken. Alleen op de gangpaden blijven en vooral doorlopen maar. Ik als 17 jarige van 1:80 lang mocht echter rustig blijven staan en heb ook op de slotmachines gespeeld, ik leek oud voor mijn leeftijd denk ik
. Mijn vriend gaat maar mooi gokken, dochter en ik gaan wel in de Arcade-hal ons vermaken met grijpautomaten enzo, die heb je ook in diverse hotels zag ik al.
Ik heb zo'n reis 12 jaar geleden met mijn ex gedaan en zou het zo graag overdoen met vriend en dochter! Net als de reis van vriend en mij door Mexico. Voor dat laatste moet ze echt wel een stukje ouder zijn!quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:51 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik ben er zelf met mijn ouders geweest toen ik 17 was, was zo'n fantastische reis! Het lijkt me zó tof om zo'n reis te maken met onze eigen dochter, om haar ook die ervaring te gunnen.
Wij huren een auto en overnachten in hotels, is de bedoeling. Monument Valley ligt net buiten onze route, je moet keuzes maken he. We willen het relatief rustig aan doen.Globale route die ik bedacht heb ik een one way LA-SF en dan via Phoenix, Grand Canyon, Bryce, Zion, Death Valley, Yosemite, Sequoia.
Onze dan 13 jarige (inderdaad, zo groot) heeft ook nog nooit een rondreis gemaakt. Las Vegas lijkt mij ook gaaf hoor, ik ben niet van het gokken maar hotels kijken en met dochter naar arcadehallen en de M&M store en Hershey's Chocolate World enzo, dat trekt me wel
. En overnachten aan de strip natuurlijk
.
Jullie dochter is natuurlijk nog een stuk jonger, ik denk dat zo'n grote rondreis ook pas meer blijft "hangen" als ze wat ouder is. Een kleine rondreis is toch prima om mee te beginnen.
Precies dit is waarom Las Vegas zo leuk is, ook voor kinderenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik denk dat Circus Circus wel leuk is voor kinderen, en er is natuurlijk genoeg te zien in diverse hotels zoals Italië in The Bellagio, de rollercoaster by New York New York en de piratenshow bij Treasure Island. Daarnaast zijn er ook genoeg grote malls waar je lekker kan shoppen, uit eten kan gaan en een film kijken.
In onze (nu nog heel globale) planning verblijven we één nacht in Circus Circus en een of twee nachten in een hotel centraler op de Strip. Circus Circus ben ik vroeger ook geweest, ik vond het zo zot, met een monorail van de ene kant van het hotel naar de andere kantquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik denk dat Circus Circus wel leuk is voor kinderen, en er is natuurlijk genoeg te zien in diverse hotels zoals Italië in The Bellagio, de rollercoaster by New York New York en de piratenshow bij Treasure Island. Daarnaast zijn er ook genoeg grote malls waar je lekker kan shoppen, uit eten kan gaan en een film kijken.
Niet teveel luiers meenemen, die kun je ook op lokatie kopen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:41 schreef silliegirl het volgende:
Kan iemand me uitleggen hoe je in 2 koffers alle babybenodigdheden én je eigen spullen (en die van manlief) meekrijgt? Drama dit
Keuzes maken: je hebt teveel bij je.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:41 schreef silliegirl het volgende:
Kan iemand me uitleggen hoe je in 2 koffers alle babybenodigdheden én je eigen spullen (en die van manlief) meekrijgt? Drama dit
Een klein flesje/potje wasmiddel meenemen. Dan kun je evt. wat kleding of rompertjes van W te wassen en hoef je dus de helft minder mee te nemen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:41 schreef silliegirl het volgende:
Ze komen er wel op maar het zet geen zoden aan de dijk, zoals darter Adrian Lewis ondervond:quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:56 schreef Nielsch het volgende:
Hou er wel rekening mee dat mensen onder 21 jaar de gokvloer absoluut niet opkomen in Las Vegas. .
Wasmiddel is tevens in elk land gewoon te koop. Dat zou ik zeker niet meenemen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:53 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Een klein flesje/potje wasmiddel meenemen. Dan kun je evt. wat kleding of rompertjes van W te wassen en hoef je dus de helft minder mee te nemen.
Als je naar de zon gaat droogt het ook nog eens heel snel.
verdeel sws alles over 2 koffers dus niet alleen jouw kleding in koffer 1 en van man in koffer 2.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:41 schreef silliegirl het volgende:
sowieso, als je naar de zon gaat heb je vooral je bikini aan toch?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:59 schreef Vicky het volgende:
[..]
verdeel sws alles over 2 koffers dus niet alleen jouw kleding in koffer 1 en van man in koffer 2.
Verder neem je altijd veel meer mee dan je nodig hebt. Idd een tube wasmiddel mee. En kleren kan je best 3x aan op vakantie.
Dat weet ik maar zo'n klein reisflesje is meer dan genoeg en neemt minder ruimte in dan een halve garderobe. Als je echt echt echt ruimtegebrek hebt dan kun je dat ook ter plaatse wel kopen natuurlijk. Wordt alleen in verhouding wel duur natuurlijk.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wasmiddel is tevens in elk land gewoon te koop. Dat zou ik zeker niet meenemen.
Hoezo?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 16:01 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Dat weet ik maar zo'n klein reisflesje is meer dan genoeg en neemt minder ruimte in dan een halve garderobe. Als je echt echt echt ruimtegebrek hebt dan kun je dat ook ter plaatse wel kopen natuurlijk. Wordt alleen in verhouding wel duur natuurlijk.
Wij waren vorig jaar met onze 11-maander 2,5 week in Engeland op alleen handbagage. Wij kochten daar een tube handwasmiddel, en hebben 2 wasjes gedaan. Verder verbleven we in huisjes/hotel dus qua linnengoed enzo niks nodig. 1 halve koffer met luiers namen we mee, omdat 1/3 vd prijs hierquote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:41 schreef silliegirl het volgende:
Klopt maar wil je dan de rest van de verpakking mee naar huis nemen... Vaak heb je maar een heel klein beetje nodig. Dat bedoelde ik meerquote:Op donderdag 18 augustus 2016 16:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hoezo?
Wasmiddel is overal ongeveer dezelfde prijs.
Nee joh, die reistubes staan ook heus wel bij de drogisterijen in het buitenland.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 16:17 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Klopt maar wil je dan de rest van de verpakking mee naar huis nemen... Vaak heb je maar een heel klein beetje nodig. Dat bedoelde ik meer
Niet zelf, wel iemand die ik ken. sept-dec: Zuid-Afrika, Australie en Bali. Ze hebben de tijd van hun leven gehad, ook de jongens.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:45 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik ben wat aan't dagdromen om voordat F naar school gaat nog eens een lange reis te gaan maken (2 of 3 maanden). Is er iemand hier die ook wel eens zoiets heeft ondernomen?
Nog niet, maar wel het plan voor volgend jaar. Wel wat korter trouwens, week of 4-6.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:45 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik ben wat aan't dagdromen om voordat F naar school gaat nog eens een lange reis te gaan maken (2 of 3 maanden). Is er iemand hier die ook wel eens zoiets heeft ondernomen?
ik had een tube van hier meegenomen.. reiswasmiddel van kruidvat.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 16:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee joh, die reistubes staan ook heus wel bij de drogisterijen in het buitenland.
Ik was gewoon elke dag, dus ik koop altijd een grote fles voor een tientje.
Of action of kruidvat.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 18:11 schreef Mariposas het volgende:
En geen (bad)handdoeken mee maar hydrofielen. En voor jezelf kan je zo'n hammam Handoek gebruiken. Oa te koop bij Hema.
Ja! Dat was mijn ontdekking van het jaar idd. Ik neem voortaan alleen nog maar grote hydrofielen mee op vakantie en geen handdoeken. Echt perfect, snel droog, groot, drogen goed af. Wij gebruiken ze zelf ook.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 18:11 schreef Mariposas het volgende:
En geen (bad)handdoeken mee maar hydrofielen. En voor jezelf kan je zo'n hammam Handoek gebruiken. Oa te koop bij Hema.
Heb ik daar gewoon gekocht idd, maar die zijn wel vaak duur in het buitenland. Net als potjes.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 13:31 schreef Mariposas het volgende:
Wow, zoveel luiers mee? Zijn die in het buitenland vaak een stuk duurder? Ik was van plan om op onze bestemming (Portugal) gewoon te kopen. Nouja als je plek genoeg hebt in je koffer snap ik het verder wel.
wij hebben de maxicosi meegenomen. Inderdaad afgeven bij de gate. Afhankelijk van het vliegveld waar je landt krijg je hem bij de gate of op de band weer terug. Groep 1 stoel weet ik niet, lijkt me eigenlijk niet dat het kind daarin kan in eht vliegtuig. Even op de website van de maatschappij kijken?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 14:45 schreef Mineola het volgende:
Heeft iemand wel eens autostoeltjes meegenomen in het vliegtuig? Ik las op de site van de vliegtuigmaatschappij dat dat kon, maar gaat dat echt zo eenvoudig als het lijkt? (Maxicosi afgeven bij de gate, groep 1 stoel op de vliegtuigstoel en kind daarin?)
Serieuze vraag: waarom zou je dat willen? Je neemt ook je eigen auto niet mee in het vliegtuig (neem ik aanquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 14:45 schreef Mineola het volgende:
Heeft iemand wel eens autostoeltjes meegenomen in het vliegtuig? Ik las op de site van de vliegtuigmaatschappij dat dat kon, maar gaat dat echt zo eenvoudig als het lijkt? (Maxicosi afgeven bij de gate, groep 1 stoel op de vliegtuigstoel en kind daarin?)
idd, het paste gewoon en scheelde ons weer supermarktstressquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 13:31 schreef Mariposas het volgende:
Wow, zoveel luiers mee? Zijn die in het buitenland vaak een stuk duurder? Ik was van plan om op onze bestemming (Portugal) gewoon te kopen. Nouja als je plek genoeg hebt in je koffer snap ik het verder wel.
+1. wij huren ze gewoon bij de autoverhuurtokoquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Serieuze vraag: waarom zou je dat willen? Je neemt ook je eigen auto niet mee in het vliegtuig (neem ik aan) en bij bijna elk autoverhuurbedrijf kan je een auto-met-stoeltje huren.
Ik zou bang zijn dat ze er mee gooien en dat de veiligheid van het stoeltje niet meer OK is (net als wanneer je een aanrijding hebt gehad met het stoeltje in de auto).
Wow, sorry dat ik bij mijn vraag om ervaringen niet ook meteen alle voor en tegenargumenten noemquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Serieuze vraag: waarom zou je dat willen? Je neemt ook je eigen auto niet mee in het vliegtuig (neem ik aan) en bij bijna elk autoverhuurbedrijf kan je een auto-met-stoeltje huren.
Ik zou bang zijn dat ze er mee gooien en dat de veiligheid van het stoeltje niet meer OK is (net als wanneer je een aanrijding hebt gehad met het stoeltje in de auto).
Ik heb meer vertrouwen in mijn eigen stoeltje als in een huurstoeltje eigenlijk. Ermee gooien doen ze bij de verhuur misschien net zo, en dan nog gooien ze niet zo hard/ver. Plus dat ik geen 300 dollar extra ga betalen voor de huur van een autostoeltje als die gratis mee kan en ik hem ook voor de rit van en naar het vliegveld in Nederland nodig heb. Voor dat geld kan ik twee nieuwe kopen als ze er toch niet netjes mee omgegaan zijn.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja wij hebben al meerdere keren meegenomen op vakantie in speciale reistassen. Bol verkoopt deze onder andere. Wij hebben ook een tas met wieltjes, heel handig, maar die is enkel in Amerika te krijgen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 14:45 schreef Mineola het volgende:
Oh wat tofquote:Op donderdag 18 augustus 2016 16:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet zelf, wel iemand die ik ken. sept-dec: Zuid-Afrika, Australie en Bali. Ze hebben de tijd van hun leven gehad, ook de jongens.
Leuk! Heb je al een idee waar naar toe?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 16:23 schreef Mineola het volgende:
[..]
Nog niet, maar wel het plan voor volgend jaar. Wel wat korter trouwens, week of 4-6.
De oudste zou in januari 5 worden, en de jongste was 3.quote:Op maandag 22 augustus 2016 11:16 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Oh wat tofHoe oud waren de kinderen? Ik betwijfel of die van mij het heel z'n leven zal herinneren maar alleen al de avonturen met het gezin en de tijd die je met en voor elkaar hebt lijken me fantastisch
Ja, S heeft ook een heel goed geheugen, altijd gehad. Toch heb ik het idee, en dat zou ook zo zijn als ik het zo lees hier en daar, dat naarmate ze ouder worden, de eerste herinneringen toch wat vervagen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:55 schreef Ticootje het volgende:
Foto's zijn belangrijk. Maar bram weet ook nog prima te vertellen over het icehotel.
Aha, wel iets ouder dan dat de mijne zouden zijn. Het is idee is nu om te gaan als F bijna 4 is, baby is (als alles goed gaat) dan nog geen 1. Een jaar later zou natuurlijk ook nog kunnen ivm leerplicht... hmm...quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De oudste zou in januari 5 worden, en de jongste was 3.
Inderdaad de tijd die je samen doorbrengt, de verbinding die je maakt met elkaar, ik denk dat dat een levenlang blijft. Ze zullen zich niet alles herinneren, maar met mooie verslagen en foto's kun je alles later toch ook weer terughalen en over vertellen.
Absoluut!quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:05 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Aha, wel iets ouder dan dat de mijne zouden zijn. Het is idee is nu om te gaan als F bijna 4 is, baby is (als alles goed gaat) dan nog geen 1. Een jaar later zou natuurlijk ook nog kunnen ivm leerplicht... hmm...![]()
Nu vind ik het genot voor onszelf ook heel belangrijk hoor en is het argument 'maar je kind maakt het toch niet bewust mee' voor mij niet voldoende om dan maar dingen uit te stellen. Ik ga liever voor herhaling dan uitstel
Ja, dat maakt het later inderdaad moeilijker. Het langst kun je dan zes weken weg, en in die periode is het lang niet overal prettig om heen te reizen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:19 schreef Fazzoletti het volgende:
Ja alleen daarom al zouden we moeten gaan! We zijn gek op Nieuw Zeeland maar in onze zomervakantie is het daar toch echt winter
wij zijn 3x op Gran Canaria geweest. Erg leuk eiland.quote:Op maandag 22 augustus 2016 10:44 schreef Vinty het volgende:
Ik ben ook aan het oriënteren voor een korte vakantie in het voorjaar naar de zon. Ik alleen met mijn 3 jarige zoon.
Het zal voor het eerst zijn dat we met zijn tweeën weg gaan.
Ik zat zelf te denken aan een van de canarische eilanden of zo. Iemand suggesties?
Wat heeft de dreumes eraan om in Florida te zijn ipv de Canarische eilanden? En hoeveel kan je zelf "meer" beleven daar als je het kind op sleep hebt?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 13:21 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik ben eens rustig aan het kijken naar een vakantie in november. Ik wil graag 3 of 4 weken weg, met Sjaak. Ik gok dat we met z'n tweetjes gaan. We zoeken een plekje waar het zo'n 20/25 graden is en we het lekker rustig aan kunnen doen. Heeft iemand een suggestie? Ik ben me aan het oriënteren op de Canarische Eilanden of Florida, maar dat laatste wordt wel behoorlijk prijzig. En ik weet ook niet of ik in mijn eentje 9 uur wil vliegen met een dreumes die heel enthousiast is in alles...
Oh ik ga niet voor Disney hoor! Ik kijk alleen naar temperatuur. En waar zon/zee/strand is. Het liefst ook nog in een land waar ik de taal spreek, wel zo makkelijk (Engels, Frans, Spaans).quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 13:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wat heeft de dreumes eraan om in Florida te zijn ipv de Canarische eilanden? En hoeveel kan je zelf "meer" beleven daar als je het kind op sleep hebt?
Wat mij betreft kan je dan beter luxer op de Canarische eilanden zitten voor een prijs die nog steeds lager is dan Florida. Heb je ook geen last van een jetlag.
En dan als het kind een keer rond de 10 jaar is meenemen naar Disney in Orlando
Daarom zeg ik dus ook dat je beter later naar Disney kan gaanquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 13:28 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Oh ik ga niet voor Disney hoor! Ik kijk alleen naar temperatuur. En waar zon/zee/strand is. Het liefst ook nog in een land waar ik de taal spreek, wel zo makkelijk (Engels, Frans, Spaans).
Jetlag hebben Sjaak en ik al 2x eerder overleefd, daar ben ik niet bang voor.
Maar goed, jij zou dus naar de Eilanden gaan?
Je kunt dan ook nog Curacao overwegen. Of Zuid-Afrika.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 13:28 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Oh ik ga niet voor Disney hoor! Ik kijk alleen naar temperatuur. En waar zon/zee/strand is. Het liefst ook nog in een land waar ik de taal spreek, wel zo makkelijk (Engels, Frans, Spaans).
Jetlag hebben Sjaak en ik al 2x eerder overleefd, daar ben ik niet bang voor.
Maar goed, jij zou dus naar de Eilanden gaan?
ik heb het idee dat op veel CP locaties de huisjes nogal aftands aan het worden zijn, dus het zo heel goed kunnen dat je er niet zo blij van werd. Denk dat het de laatste jaren ook niet echt tot veel investeringen in die parken is gekomen.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:38 schreef Cathmar het volgende:
Kom ik weer met een bungalow park vraag. Wij hebben een studieweek in december buiten de standaard school vakantie dus we willen een midweek weg.
Een paar voorwaarden: super zwembad met glijbanen, up to date huisjes, in NL/Belgie/Noord Frankrijk/ over de grens duitsland.
Vorig jaar waren we bij CP Bostalsee. Was prima, maar hou niet van herhaling.
Ik zag bv Erperheide. Vooral voor het zwembad. Maar word van die huisjes niet heel blij. Of valt dat mee?
Ja die indruk krijg ik ook echt van CP. Ik ben dus alleen nog maar in Bostalsee geweest en dat huis was wel super. Ook allemaal nieuw.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:59 schreef exode het volgende:
Cathmar:
Als wij naar bungalows kijken, laten we CP eigenlijk altijd links liggen. Als ik de site zo zie en ook de verhalen hoor zijn daar echt oude huizen. Ze hebben wel nieuwere huizen in VIP uitvoering maar die zijn echt duur.
Wij gaan eigenlijk 'altijd' naar Landal parken maar daar zijn de zwembaden meestal niet zo uitgebreid.
Het zwembad van Hof Domburg is ook leuk van Roompot, maar ook daar zijn de huizen al wat ouder. BuitenHof Domburg zijn villa's die zijn nieuwer maar ook die halen het niet bij de huizen van Landal wat ons betreft.
Ze hebben daar geen VIP huisjes (beschikbaar) voor 6 personen. Ik kijk nog even verder...quote:Op dinsdag 6 september 2016 11:05 schreef Mark het volgende:
Onze kinderen vinden het zwembad in Kempervennen (Valkenswaard) altijd erg tof. En daar heb je ook moderne huisjes hoor (uit mijn hoofd zaten we toen in de 800-reeks)
Dat is ook een leuk idee!quote:Op dinsdag 6 september 2016 12:03 schreef Ggirl het volgende:
Erperheide is Qua zwembad, en niet te vergeten de baluba echt super. wij gaan hier vaak een dagje zwemmen/spelen met mijn schoonbroer/zus en hun kindjes (4,8 en 11) die vinden het ook fantastisch.
Goed om te horen, wij gaan binnenkort naar Erperheidr! Wel een premium huisje idd, maar dat is omdat ik afwassen op vakantie geen vakantie vindquote:Op dinsdag 6 september 2016 12:03 schreef Ggirl het volgende:
Vennebos is een landal park, maar met redelijk vernieuwde huisjes en een leuk zwembad.
Erperheide is Qua zwembad, en niet te vergeten de baluba echt super. wij gaan hier vaak een dagje zwemmen/spelen met mijn schoonbroer/zus en hun kindjes (4,8 en 11) die vinden het ook fantastisch.
Huisjes bij erperheide zijn oke (mits minimaal premium, de comfort zijn echt aan vernieuwing toe)
Klinkt positief allemaal. En leuk vooruitzicht ook!quote:Op dinsdag 6 september 2016 13:40 schreef mousemicky het volgende:
Wij hebben een aantal keer Roompot gedaan. Hof Domburg, een kinderbungalow, die was prima, tof zwembad/ ballenbakspeeltuin etc erbij. Ook een keer Kamperland, dat was allemaal wat ouder en een stuk minder ruim.
Landal zijn we in juni geweest, zaten op Hoog Vaals, leuk park, supertoffe indoorspeeltuin, eenvoudig zwembad. Huisje was super, maar door een omboeking hebben we volgens mij wel de meest luxe gekregen (8-persoons). Over twee maanden gaan we naar Landal de Lommerbergen. Ik ben zelf nog niet geweest, maar vrienden waren erg positief over de voorzieningen (superzwembad, indoorspeeltuin, buitenspeeltuinen etc). We hebben een kinderbungalow geboekt, leek ons wel handig met een 1 en 3-jarige.
In Slagharen hebben ze sinds kort een nieuw zwemparadijs en daar zijn ook hele gave glijbanen. Daarnaast heb je er ook een redelijk pretpark en moderne huisjes. Wellicht ook een leuke optie. Ben er eerder dit jaar een nachtje met mijn oudste dochter geweest en zij vond het geweldig. We zaten wel op een camping op een paar minuten rijden van het park en gingen dag twee naar het Openluchtmuseum in Arnhem.quote:Op dinsdag 6 september 2016 13:49 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Klinkt positief allemaal. En leuk vooruitzicht ook!
Mijn 9 jarige wil gewoon gave glijbanen. Ik neig nu naar een dag Kempervennen. Wonen we niet heel ver vandaan. En dan nog een dag Efteling. En nog een keer naar de film ofzo. En dan zijn we even veel geld kwijt als voor een midweek weg, maar veel minder gesleur (inpakkenx2, uitpakkenx2, wassen)![]()
Ik twijfel nog even lekker verder
Er plopte zojuist een advertentie van social deal op m'n FB op, met 50% korting voor een dagkaart voor het zwembad van het Vennenbos. Dat is toch nóg dichterbij?quote:Op dinsdag 6 september 2016 13:49 schreef Cathmar het volgende:
Klinkt positief allemaal. En leuk vooruitzicht ook!
Mijn 9 jarige wil gewoon gave glijbanen. Ik neig nu naar een dag Kempervennen. Wonen we niet heel ver vandaan. En dan nog een dag Efteling. En nog een keer naar de film ofzo. En dan zijn we even veel geld kwijt als voor een midweek weg, maar veel minder gesleur (inpakkenx2, uitpakkenx2, wassen)![]()
Ik twijfel nog even lekker verder
Ik weet wel eens erg leuk air bnb locatie in tours.quote:Op dinsdag 6 september 2016 20:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
Mijn vakantieplannen zijn gewijzigd en ik vertrek over 11 dagen met Sjaak naar de Dordogne. Ik ben op zoek naar een fijne plek om halverwege te overnachten, rond Orleans. Heeft iemand daar toevallig een goed adres? Mag ook iets noordelijker/zuidelijker liggen hoor.
Daarnaast vraag ik me af of er mensen zijn met tips voor kindvriendelijke pitstops onderweg. De route is Antwerpen --> Brussel --> Parijs --> Orleans --> Chateauroux --> Limoges --> Brive-la-Gaillarde.
Dat vind ik net te ver voor 1 dag rijden, ik wil eigenlijk maximaal 5,5 uur rijden (vanaf 013).quote:Op dinsdag 6 september 2016 20:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik weet wel eens erg leuk air bnb locatie in tours.
Denk dat het niet veel verder is dan dat.quote:Op dinsdag 6 september 2016 20:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dat vind ik net te ver voor 1 dag rijden, ik wil eigenlijk maximaal 5,5 uur rijden (vanaf 013).
Het is 6,5u rijden vanaf hier, volgens google maps. Maar ik ga het wel onthoudenquote:Op dinsdag 6 september 2016 20:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Denk dat het niet veel verder is dan dat.
https://www.airbnb.nl/rooms/11809245?guests=5&s=ulUh_428&sug=50
Zij is nederlands, heel leuk gastgezin.
Mercure Relais de Chateau in Rambouillet. Net onder Parijs,wij overnachten wr altijd onderweg maar de Dordogne. Fijn hotel, crêperie op 200 mt en nog een 300 mt verder een hele gave draaimolen met twee verdiepingen. Vlakbij een kasteel waar je even een wandeling kunt maken als je aankomt, en de volgende ochtend voor vertrek. Goes ontbijtbuffet.quote:Op dinsdag 6 september 2016 20:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
Mijn vakantieplannen zijn gewijzigd en ik vertrek over 11 dagen met Sjaak naar de Dordogne. Ik ben op zoek naar een fijne plek om halverwege te overnachten, rond Orleans. Heeft iemand daar toevallig een goed adres? Mag ook iets noordelijker/zuidelijker liggen hoor.
Daarnaast vraag ik me af of er mensen zijn met tips voor kindvriendelijke pitstops onderweg. De route is Antwerpen --> Brussel --> Parijs --> Orleans --> Chateauroux --> Limoges --> Brive-la-Gaillarde.
Oh dat klinkt ook goed, gaat ook op de shortlistquote:Op dinsdag 6 september 2016 20:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mercure Relais de Chateau in Rambouillet. Net onder Parijs,wij overnachten wr altijd onderweg maar de Dordogne. Fijn hotel, crêperie op 200 mt en nog een 300 mt verder een hele gave draaimolen met twee verdiepingen. Vlakbij een kasteel waar je even een wandeling kunt maken als je aankomt, en de volgende ochtend voor vertrek. Goes ontbijtbuffet.
Ga je niet met de auto?quote:Op dinsdag 6 september 2016 21:26 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Oh dat klinkt ook goed, gaat ook op de shortlist![]()
Kwam er ook achter dat ik toestemming nodig heb van mijn vrouw om te mogen reizen met Sjaak, dus heb daar ook maar snel een uittreksel voor aangevraagd.
Waar ga je in de Dordogne heen?quote:Op dinsdag 6 september 2016 21:26 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Oh dat klinkt ook goed, gaat ook op de shortlist![]()
Kwam er ook achter dat ik toestemming nodig heb van mijn vrouw om te mogen reizen met Sjaak, dus heb daar ook maar snel een uittreksel voor aangevraagd.
Deze twee moeten wel te vermijden zijn danquote:Op dinsdag 6 september 2016 21:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waar ga je in de Dordogne heen?
Onderweg moet je de eerste aire in Frankrijk vanuit Lille vermijden, dat is een hele nare, vieze. Een te met zo'n tunnel over de weg. Neem de volgende maar
Op de tweede etappe, na Parijs de volgende dag dus, de aire vermijden die iets heet met Amour. Klinkt lieflijk, is niet veel.
Welke wel echt fijn zijn, vergeten we helaas telkens
Wat wij hebben gedaan is op de pictogrammen letten bij het kiezen van een stop (staan bij de 'nog 20km' borden). Altijd gaan voor eentje met een speeltuinpicto (wipwap). Dat zijn vaak plekken met wat ren/ speelruimtequote:Op dinsdag 6 september 2016 20:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dat vind ik net te ver voor 1 dag rijden, ik wil eigenlijk maximaal 5,5 uur rijden (vanaf 013).
Goede tipquote:Op dinsdag 6 september 2016 21:43 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Wat wij hebben gedaan is op de pictogrammen letten bij het kiezen van een stop (staan bij de 'nog 20km' borden). Altijd gaan voor eentje met een speeltuinpicto (wipwap). Dat zijn vaak plekken met wat ren/ speelruimte![]()
Verder geen specifieke tips, maar alvast heel veel plezier! Gaat Sjaak achterin, of zet je je airbag voorin uit, zodat ie naast je kan zitten? Misschien handig ivm eten/ drinken aangeven en entertainment?
Heerlijkquote:Op dinsdag 6 september 2016 21:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Deze twee moeten wel te vermijden zijn dan![]()
Ik ga naar een dorpje bij Douzillac. Zo'n dorpje waar de straten geen naam hebben, zeg maar
Oh, geen idee eigenlijk met de groep 1 stoel, even navragen? Ik heb nog het maxi-cosi referentiekader, maar Sjaak is natuurlijk al veel groterquote:Op dinsdag 6 september 2016 21:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Goede tip
Sjaak gaat voorin naast me. Moet de airbag dan uit, ook als hij in een groep 1 stoel zit? Volgens mij gaat hij het echt supergaaf vinden om mee te kijken op de voorstoel.
Absoluut uit de airbag!quote:Op dinsdag 6 september 2016 21:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Goede tip
Sjaak gaat voorin naast me. Moet de airbag dan uit, ook als hij in een groep 1 stoel zit? Volgens mij gaat hij het echt supergaaf vinden om mee te kijken op de voorstoel.
Okquote:Op dinsdag 6 september 2016 21:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Absoluut uit de airbag!
Die pictogrammen kunnen handig zijn, maar ik vind het vaak erg tegenvallen wat ze dan onder speelmogelijkheid vinden vallen.
Als je niet hoeft te tanken of iets moet kopen, zou ik eerder stoppen bij een aire waar niets te koop is. Daar is het vaak rustiger ens Chinese, want daar komt de meute niet
want?quote:
De klap van een airbag in je gezicht wil je bij een kind niet meemaken.quote:
De eerste na Lille mis je sowieso als je over Brussel rijdt.quote:Op dinsdag 6 september 2016 21:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Deze twee moeten wel te vermijden zijn dan![]()
Ik ga naar een dorpje bij Douzillac. Zo'n dorpje waar de straten geen naam hebben, zeg maar
http://www.anwb.nl/auto/t(...)/kinderen-en-airbagsquote:Op dinsdag 6 september 2016 21:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Goede tip
Ik moet zeggen dat ik alleen uit noodzaak mijn kind van voren zou zetten op een lange rit.... niet omdat hij het misschien wel leuk zal vinden. Zeker op die leeftijd onthouden ze daar later niets van.quote:Op woensdag 7 september 2016 06:19 schreef laziness het volgende:
[..]
De klap van een airbag in je gezicht wil je bij een kind niet meemaken.
Ik zou het zelf ook zonder airbag nooit doen maar als wel de stoel zo ver mogelijk naar achteren en airbag uit.
Maar het is bewezen de onveiligste plek in de auto. Als je de hoofdsteun van de voorstoel afhaalt kan een kindje vrij snel ook vanaf de achterbank op de weg kijken.
Ik denk dat een kind wat 900km gaat schreeuwen/jengelen/huilen achterin een auto met maar 1 ouder die rijdt een stuk minder veilig is dan een kind wat vrolijk voorin zit naast die ene ouder. Qua concentratie voor het autorijden dan he.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:02 schreef avotar het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik alleen uit noodzaak mijn kind van voren zou zetten op een lange rit.... niet omdat hij het misschien wel leuk zal vinden. Zeker op die leeftijd onthouden ze daar later niets van.
Maar zit wat in.
Wow.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:15 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik denk dat een kind wat 900km gaat schreeuwen/jengelen/huilen achterin een auto met maar 1 ouder die rijdt een stuk minder veilig is dan een kind wat vrolijk voorin zit naast die ene ouder. Qua concentratie voor het autorijden dan he.
De hoofdsteun kan niet uit de voorstoel helaas, het is 1 geheel. Anders had ik dat graag gedaan.
quote:Kinderen tot 10 jaar mogen niet op de voorstoel worden vervoerd, tenzij:
ze met de rug naar voren worden vervoerd in een geschikt kinderzitje en de airbag is uitgeschakeld;
de auto geen achterbank heeft;
de achterbank geen veiligheidsgordels heeft;
de achterbank volledig is bezet met kinderen jonger dan 10 jaar.
Ai... dit is heel jammer! Wel goed gevonden van je hoor, ik was uitgegaan van de Europese regels.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:40 schreef avotar het volgende:
[..]
Wow.
Dan ben ik blij dat die van mij dat niet hebben.
Overigens, ik heb niet zo snel gezien waar je heen wil, maar als je naar Frankrijk wil, lijkt het alleen bij uitzondering te mogen:
http://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/informatie/verkeersregels
[..]
Hoop dat je een oplossing vind. Misschien dat ze bij de ANWB met je kunnen meedenken?quote:Op woensdag 7 september 2016 14:05 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ai... dit is heel jammer! Wel goed gevonden van je hoor, ik was uitgegaan van de Europese regels.
Er staat in je link ook dat kinderen lichter dan 13kg achterwaarts vervoerd moeten worden, maar dat kinderen tussen 9-18kg in een kinderzitje moeten. Sjaak weegt nog geen 13kg en ik heb alleen een voorwaartse stoel voor hem... Misschien moet ik daar ook nog iets mee.
Nederland wordt de komende jaren ook steeds strenger. Ik denk dat één standaard in Europa er aan zit te komen.quote:Op woensdag 7 september 2016 14:47 schreef avotar het volgende:
[..]
Hoop dat je een oplossing vind. Misschien dat ze bij de ANWB met je kunnen meedenken?
Ik herinnerde me ineens een discussie met een Duitse collega die tegen hetzelfde aanliep en dat de regels in Europa op dit soort punten uit elkaar liepen. In België en Duitsland zijn ze bijvoorbeeld veel minder streng op dit soort dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |