abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 6 september 2016 @ 21:37:55 #276
5428 crew  miss_sly
pi_165137159
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:26 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Oh dat klinkt ook goed, gaat ook op de shortlist :)

Kwam er ook achter dat ik toestemming nodig heb van mijn vrouw om te mogen reizen met Sjaak, dus heb daar ook maar snel een uittreksel voor aangevraagd.
Waar ga je in de Dordogne heen?
Onderweg moet je de eerste aire in Frankrijk vanuit Lille vermijden, dat is een hele nare, vieze. Een te met zo'n tunnel over de weg. Neem de volgende maar :)
Op de tweede etappe, na Parijs de volgende dag dus, de aire vermijden die iets heet met Amour. Klinkt lieflijk, is niet veel.

Welke wel echt fijn zijn, vergeten we helaas telkens :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_165137306
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waar ga je in de Dordogne heen?
Onderweg moet je de eerste aire in Frankrijk vanuit Lille vermijden, dat is een hele nare, vieze. Een te met zo'n tunnel over de weg. Neem de volgende maar :)
Op de tweede etappe, na Parijs de volgende dag dus, de aire vermijden die iets heet met Amour. Klinkt lieflijk, is niet veel.

Welke wel echt fijn zijn, vergeten we helaas telkens :')
Deze twee moeten wel te vermijden zijn dan :)

Ik ga naar een dorpje bij Douzillac. Zo'n dorpje waar de straten geen naam hebben, zeg maar O+
  dinsdag 6 september 2016 @ 21:43:57 #278
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165137454
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 20:22 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Dat vind ik net te ver voor 1 dag rijden, ik wil eigenlijk maximaal 5,5 uur rijden (vanaf 013).
Wat wij hebben gedaan is op de pictogrammen letten bij het kiezen van een stop (staan bij de 'nog 20km' borden). Altijd gaan voor eentje met een speeltuinpicto (wipwap). Dat zijn vaak plekken met wat ren/ speelruimte ^O^

Verder geen specifieke tips, maar alvast heel veel plezier! Gaat Sjaak achterin, of zet je je airbag voorin uit, zodat ie naast je kan zitten? Misschien handig ivm eten/ drinken aangeven en entertainment?
pi_165137499
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:43 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Wat wij hebben gedaan is op de pictogrammen letten bij het kiezen van een stop (staan bij de 'nog 20km' borden). Altijd gaan voor eentje met een speeltuinpicto (wipwap). Dat zijn vaak plekken met wat ren/ speelruimte ^O^

Verder geen specifieke tips, maar alvast heel veel plezier! Gaat Sjaak achterin, of zet je je airbag voorin uit, zodat ie naast je kan zitten? Misschien handig ivm eten/ drinken aangeven en entertainment?
Goede tip ^O^

Sjaak gaat voorin naast me. Moet de airbag dan uit, ook als hij in een groep 1 stoel zit? Volgens mij gaat hij het echt supergaaf vinden om mee te kijken op de voorstoel.
  Moderator dinsdag 6 september 2016 @ 21:46:21 #280
5428 crew  miss_sly
pi_165137569
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:40 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Deze twee moeten wel te vermijden zijn dan :)

Ik ga naar een dorpje bij Douzillac. Zo'n dorpje waar de straten geen naam hebben, zeg maar O+
Heerlijk O+
Ik hou van de Dordogne, zo mooi daar!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 6 september 2016 @ 21:47:24 #281
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165137622
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:44 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Goede tip ^O^

Sjaak gaat voorin naast me. Moet de airbag dan uit, ook als hij in een groep 1 stoel zit? Volgens mij gaat hij het echt supergaaf vinden om mee te kijken op de voorstoel.
Oh, geen idee eigenlijk met de groep 1 stoel, even navragen? Ik heb nog het maxi-cosi referentiekader, maar Sjaak is natuurlijk al veel groter :7
  Moderator dinsdag 6 september 2016 @ 21:48:21 #282
5428 crew  miss_sly
pi_165137676
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:44 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Goede tip ^O^

Sjaak gaat voorin naast me. Moet de airbag dan uit, ook als hij in een groep 1 stoel zit? Volgens mij gaat hij het echt supergaaf vinden om mee te kijken op de voorstoel.
Absoluut uit de airbag!

Die pictogrammen kunnen handig zijn, maar ik vind het vaak erg tegenvallen wat ze dan onder speelmogelijkheid vinden vallen.
Als je niet hoeft te tanken of iets moet kopen, zou ik eerder stoppen bij een aire waar niets te koop is. Daar is het vaak rustiger ens Chinese, want daar komt de meute niet :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_165137791
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Absoluut uit de airbag!

Die pictogrammen kunnen handig zijn, maar ik vind het vaak erg tegenvallen wat ze dan onder speelmogelijkheid vinden vallen.
Als je niet hoeft te tanken of iets moet kopen, zou ik eerder stoppen bij een aire waar niets te koop is. Daar is het vaak rustiger ens Chinese, want daar komt de meute niet :)
Ok :) De airbag gaat uit. Ik heb wel gegoogled op de Europese regelgeving qua waar de autostoel mag in de auto, maar kon niets vinden over airbags.
  dinsdag 6 september 2016 @ 21:50:55 #284
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165137814
Speeltuinen zijn juist ook bij de aires zonder tankstation :Y Het moet dus echt de wipwappicto zijn hè, niet de picknicktafel, die zegt niks :(

Ons ging het ook niet zozeer om de hoeveelheid speeltoestellen, maar gewoon de aanwezigheid van een grasveldje waar J kon rennen en F kruipen was al heel fijn. Onze route was anders, dus specifieke tips kan ik niet geven helaas.
pi_165140968
Je hebt op de Franse site van de snelwegen hele handige PDFjes met de aires. Wij hebben dezelfde route gereden en je gaat een rustigere snelweg op vanaf Parijs. Hier zijn ook minder Aires en vooral met mindere faciliteiten. Ik kan wel ff ons Aires overzicht posten hier, maar dat lukt pas donderdag.
  woensdag 7 september 2016 @ 04:48:29 #286
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_165144204
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Absoluut uit de airbag!


want?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 7 september 2016 @ 06:19:57 #287
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165144287
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 04:48 schreef avotar het volgende:

[..]

want?
De klap van een airbag in je gezicht wil je bij een kind niet meemaken.
Ik zou het zelf ook zonder airbag nooit doen maar als wel de stoel zo ver mogelijk naar achteren en airbag uit.
Maar het is bewezen de onveiligste plek in de auto. Als je de hoofdsteun van de voorstoel afhaalt kan een kindje vrij snel ook vanaf de achterbank op de weg kijken.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 7 september 2016 @ 07:11:54 #288
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_165144409
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:40 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Deze twee moeten wel te vermijden zijn dan :)

Ik ga naar een dorpje bij Douzillac. Zo'n dorpje waar de straten geen naam hebben, zeg maar O+
De eerste na Lille mis je sowieso als je over Brussel rijdt.
In mijn herinnering stellen de aires tot aan Parijs allemaal niet zo veel voor. Veel meer gericht op het vrachtverkeer dan op het toerisme zeg maar.
Al bedacht hoe je langs Parijs gaat? Het leuke van de route over de Peripherique is dat je bijv. het Stade de France en de Eiffeltoren ziet staan. Maar je moet wel van een beetje heksenketel houden :').

Mocht je zoals eerder genoemd in Rambouillet overnachten dan is de nog relatief onbekende A86 ten westen van de stad een prima optie.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_165144433
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:44 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Goede tip ^O^

Sjaak gaat voorin naast me. Moet de airbag dan uit, ook als hij in een groep 1 stoel zit? Volgens mij gaat hij het echt supergaaf vinden om mee te kijken op de voorstoel.
http://www.anwb.nl/auto/t(...)/kinderen-en-airbags
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_165144436


[ Bericht 100% gewijzigd door Nielsch op 07-09-2016 08:09:38 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 7 september 2016 @ 13:02:40 #291
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_165149415
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 06:19 schreef laziness het volgende:

[..]

De klap van een airbag in je gezicht wil je bij een kind niet meemaken.
Ik zou het zelf ook zonder airbag nooit doen maar als wel de stoel zo ver mogelijk naar achteren en airbag uit.
Maar het is bewezen de onveiligste plek in de auto. Als je de hoofdsteun van de voorstoel afhaalt kan een kindje vrij snel ook vanaf de achterbank op de weg kijken.
Ik moet zeggen dat ik alleen uit noodzaak mijn kind van voren zou zetten op een lange rit.... niet omdat hij het misschien wel leuk zal vinden. Zeker op die leeftijd onthouden ze daar later niets van.

Maar zit wat in.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_165149598
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:02 schreef avotar het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik alleen uit noodzaak mijn kind van voren zou zetten op een lange rit.... niet omdat hij het misschien wel leuk zal vinden. Zeker op die leeftijd onthouden ze daar later niets van.

Maar zit wat in.
Ik denk dat een kind wat 900km gaat schreeuwen/jengelen/huilen achterin een auto met maar 1 ouder die rijdt een stuk minder veilig is dan een kind wat vrolijk voorin zit naast die ene ouder. Qua concentratie voor het autorijden dan he.

De hoofdsteun kan niet uit de voorstoel helaas, het is 1 geheel. Anders had ik dat graag gedaan.
pi_165149942
Ik had de volgende Aires opgeslagen voor onze rit naar Cahors (de Lot)
Aire de Ressons Ouest
Aire de LIMOURS BRIIS S/S FORGES
Aire de VAL NEUVY
Aire d'Orléans-Gidy
Aire de SALBRIS LA LOGE
Aire Pech Montat
Aire de JARDIN DES CAUSSES DU LOT

En PDF'jes met alle pompstations en Aires:

http://www.autoroutes.fr/(...)s_de_service/A20.pdf
A20 vanaf Vierzon
http://www.autoroutes.fr/(...)s_de_service/A71.pdf
A71 vanaf Orleans
http://www.autoroutes.fr/(...)s_de_service/A10.pdf
A10 vanaf Parijs
http://www.vinci-autoroutes.com/fr/conditions-circulation
  woensdag 7 september 2016 @ 13:40:21 #294
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_165149968
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:15 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik denk dat een kind wat 900km gaat schreeuwen/jengelen/huilen achterin een auto met maar 1 ouder die rijdt een stuk minder veilig is dan een kind wat vrolijk voorin zit naast die ene ouder. Qua concentratie voor het autorijden dan he.

De hoofdsteun kan niet uit de voorstoel helaas, het is 1 geheel. Anders had ik dat graag gedaan.
Wow.
Dan ben ik blij dat die van mij dat niet hebben.

Overigens, ik heb niet zo snel gezien waar je heen wil, maar als je naar Frankrijk wil, lijkt het alleen bij uitzondering te mogen:

http://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/informatie/verkeersregels

quote:
Kinderen tot 10 jaar mogen niet op de voorstoel worden vervoerd, tenzij:

ze met de rug naar voren worden vervoerd in een geschikt kinderzitje en de airbag is uitgeschakeld;
de auto geen achterbank heeft;
de achterbank geen veiligheidsgordels heeft;
de achterbank volledig is bezet met kinderen jonger dan 10 jaar.


[ Bericht 31% gewijzigd door avotar op 07-09-2016 13:47:11 ]
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_165150418
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:40 schreef avotar het volgende:

[..]

Wow.
Dan ben ik blij dat die van mij dat niet hebben.

Overigens, ik heb niet zo snel gezien waar je heen wil, maar als je naar Frankrijk wil, lijkt het alleen bij uitzondering te mogen:

http://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/informatie/verkeersregels

[..]

Ai... dit is heel jammer! Wel goed gevonden van je hoor, ik was uitgegaan van de Europese regels.

Er staat in je link ook dat kinderen lichter dan 13kg achterwaarts vervoerd moeten worden, maar dat kinderen tussen 9-18kg in een kinderzitje moeten. Sjaak weegt nog geen 13kg en ik heb alleen een voorwaartse stoel voor hem... Misschien moet ik daar ook nog iets mee.
  woensdag 7 september 2016 @ 14:47:11 #296
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_165151273
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 14:05 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ai... dit is heel jammer! Wel goed gevonden van je hoor, ik was uitgegaan van de Europese regels.

Er staat in je link ook dat kinderen lichter dan 13kg achterwaarts vervoerd moeten worden, maar dat kinderen tussen 9-18kg in een kinderzitje moeten. Sjaak weegt nog geen 13kg en ik heb alleen een voorwaartse stoel voor hem... Misschien moet ik daar ook nog iets mee.
Hoop dat je een oplossing vind. Misschien dat ze bij de ANWB met je kunnen meedenken?

Ik herinnerde me ineens een discussie met een Duitse collega die tegen hetzelfde aanliep en dat de regels in Europa op dit soort punten uit elkaar liepen. In België en Duitsland zijn ze bijvoorbeeld veel minder streng op dit soort dingen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_165153953
Ik heb mijn dochter van nog geen 10 dit jaar ook in Frankrijk een stuk voorin gehad omdat ze maar bleef overgeven. Gewoon in een groep 2 stoel :@
  woensdag 7 september 2016 @ 16:56:31 #298
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165154182
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 14:47 schreef avotar het volgende:

[..]

Hoop dat je een oplossing vind. Misschien dat ze bij de ANWB met je kunnen meedenken?

Ik herinnerde me ineens een discussie met een Duitse collega die tegen hetzelfde aanliep en dat de regels in Europa op dit soort punten uit elkaar liepen. In België en Duitsland zijn ze bijvoorbeeld veel minder streng op dit soort dingen.
Nederland wordt de komende jaren ook steeds strenger. Ik denk dat één standaard in Europa er aan zit te komen.

F-R nood breekt wet soms maar enkel alleen omdat het leuker kijken is zou ik zelf nooit doen maar iedere ouder maakt zijn eigen keuzes.
Echter zou ik altijd het eerst achterin proberen. Ze worden steeds groter, zo vaak rij je niet zo ver, het gaat vast ook steeds beter. Je bent zo gestopt langs de weg om als nog die stoel naar voren te zetten als het een drama is.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_165267482
Even een cross-post uit het baby-topic:

Wij willen over 2 weken - nogal last-minute dus - een (lang) weekend weg met peuter en baby van dan 11 weken. Iemand een geweldige tip? Ik kom qua inspiratie niet verder dan Centerparcs, maar er moet toch iets leukers te verzinnen zijn :)
pi_165267851
Wij gaan altijd graag naar Boschrijck op Terschelling O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')