Kracht van de ploeg. Afdwingen en dergelijke.quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:45 schreef meneertje1972 het volgende:
Hier heeft niemand het meer over maar eerder in de etappe vielen er twee SKY renners. Die had Froome nog hard nodig dus gaf Froome aan het peleton te stoppen met doorfietsen en zo geschiedde. Ook zoiets raars. Als een Nederlander valt hard doorrijden en als iemand van Froome valt stil vallen.
Jury's hebben een zwak voor Quintana. Remember Stelviogate.quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:47 schreef LDS het volgende:
Van Froome kan ik het nog snappen maar die gratis seconden van Quintana kan ik echt niet begrijpen
Gekeken naar de verschillen voor de val waar Quintana nog er gewoon bijzat?quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:47 schreef LDS het volgende:
Van Froome kan ik het nog snappen maar die gratis seconden van Quintana kan ik echt niet begrijpen
En de straf:quote:14. Wilful deviation from the course, attempt to be placed without having covered the entire course by bicycle, resuming the race after having accepted a lift in a vehicle or on a motorbike
Maar nee hoor, laten we hem bevoordelenquote:: 200 + elimination
twitter:BaukeMollema twitterde op donderdag 14-07-2016 om 18:49:38This may NOT happen in the biggest race of the World!! There has been too many accidents with motos last year! https://t.co/0JtplDQkUz reageer retweet
Maar Quintana was gelost uit die groepquote:Op donderdag 14 juli 2016 18:54 schreef opgebaarde het volgende:
Groep Quintana had ook last van de val. Dat vergeten een paar hier
klopt maar lang niet zo veelquote:Op donderdag 14 juli 2016 18:54 schreef opgebaarde het volgende:
en ditquote:Op donderdag 14 juli 2016 18:54 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
Maar Quintana was gelost uit die groep
Hij wordt in ieder geval niet beloond voor het feit dat ie door spurtte.quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:54 schreef Marcoss het volgende:
Mollema wordt nu dus "gestraft" voor het feit dat hij al zo vroeg weer op z'n fiets zat..
waarom krijgt dan de hele groep niet die secondes?quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:54 schreef opgebaarde het volgende:
Ja iets klopt er niet.. Hij viel toch ook? Dat Froom een fragiele fiets heeft is niet Baukes schuldquote:Op donderdag 14 juli 2016 18:54 schreef Marcoss het volgende:
Mollema wordt nu dus "gestraft" voor het feit dat hij al zo vroeg weer op z'n fiets zat..
Froome wordt er wel voor beloond dat Mollema dat deed.quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:55 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Hij wordt in ieder geval niet beloond voor het feit dat ie door spurtte.
Als je valt en de fiets ligt 100m verder, dan word je ook niet uit koers genomen. Zou flauw zijn als ze de regels te stringent volgen.quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:53 schreef Zelva het volgende:
De regels
[..]
En de straf:
[..]
Maar nee hoor, laten we hem bevoordelen!
Hij is bewust gaan lopen om alvast verder op het parcours te komen en zo minder tijd te verliezen. Dat is verboden en hoort te resulteren in uitsluiting. Niet meer en niet minder.quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als je valt en de fiets ligt 100m verder, dan word je ook niet uit koers genomen. Zou flauw zijn als ze de regels te stringent volgen.
quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:56 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja iets klopt er niet.. Hij viel toch ook? Dat Froom een fragiele fiets heeft is niet Baukes schuld
quote:Chris Froome (Team Sky)
"What a final. In the final kilometre, the moto braked suddenly in front of us, and Richie, Bauke and I crashed into it, and then the moto behind me ran over my bike and broke it.[quote]
Nee, die was knalhard gelost en probeerde met Valverde de schade te beperken.quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:00 schreef opgebaarde het volgende:
Maar zat Quintana dan niet in de groep Yates (toen die over de finish kwam)?
"Alleen in Belgie" te bekijkenquote:Op donderdag 14 juli 2016 18:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
http://sporza.be/cm/sporza/videozone/1.2713943
Hij moest daaruit lossen in de laatste kilometer(s).quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:00 schreef opgebaarde het volgende:
Hier in Friesland kan deze video niet geopend worden.quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nee.quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:00 schreef opgebaarde het volgende:
Dat lopen was behoorlijk eenvoudig op te merken door de jury. Als ze dat niet willen toestaan, moeten ze ook gewoon tijdens het lopen even roepen naar Froome: "Stop".quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hij is bewust gaan lopen om alvast verder op het parcours te komen en zo minder tijd te verliezen. Dat is verboden en hoort te resulteren in uitsluiting. Niet meer en niet minder.
Deze jury doet zijn werk gewoon niet goed.
Is dat proces nu al afgehandeld?quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:59 schreef MakkieR het volgende:
Jammer dat Froome niet zo ernstig is aangeslagen als Johnny Hogerland met de prikkeldraad in zijn been destijds.
Die zat ver achter Froome en Mollema toch, maar heeft na de val Froom weer kunnen inlopen. Ik snap er echt helemaal niets meer van. Derde plek voor Mollema vond ik al belachelijk, maar nu is hij ook nog naar de vierde plaats teruggezet, de enige man die je daadwerkelijk niets kunt verwijten.quote:
We zagen Mollema ook vallen in beeld hoorquote:
Ik had op Froome zijn hoofd gestaan bij het opstaan, Mollema is veel te lief voor het wielrennen.quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:03 schreef groenen het volgende:
[ afbeelding ]
Bokkema had wel een zachte landing zo te zien.
Niemand begrijpt er iets meer van, Maar dat is blijkbaar de Tour de France, onbegrijpelijkquote:Op donderdag 14 juli 2016 19:05 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
wat is nou de precieze reden dat Quintana extra seconden krijgt?
want ik begrijp er niets meer van
Hij had moeten stil blijven staan. Nu gaat hij rennen.quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hij is bewust gaan lopen om alvast verder op het parcours te komen en zo minder tijd te verliezen. Dat is verboden en hoort te resulteren in uitsluiting. Niet meer en niet minder.
Deze jury doet zijn werk gewoon niet goed.
Alleen jij en wimderon kunnen dit zien.quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hij had best mogen rennen, maar dan wel zijn fiets aan de hand meenemenquote:Op donderdag 14 juli 2016 19:06 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Hij had moeten stil blijven staan. Nu gaat hij rennen.
Ze zullen hebben gemeten hoeveel achterstand hij bij het punt van de crash van Froome had...ofzo ...quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:05 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Zakje pinda's zekerquote:Op donderdag 14 juli 2016 19:05 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
ja, schadevergoeding voor Hoogerland
Froome en Porte liggen er niet lekker bij, die hebben er morgen misschien/waarschijnlijk nog last van.quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:03 schreef groenen het volgende:
[ afbeelding ]
Bokkema had wel een zachte landing zo te zien.
Dit blijft vrij apart ja.quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:53 schreef Zelva het volgende:
De regels
[..]
En de straf:
[..]
Maar nee hoor, laten we hem bevoordelen!
Quintana zat op het moment van het incident in het groepje met o.a. Yates. Ze hebben voor de klassementsrenners in principe besloten op dat moment de klok stil te zetten.quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:05 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Ja, volgens Froome veroorzaakt doordat de motor achter op zijn fiets is gereden.quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:38 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Heeft dat frame nou aan de achterkant *knak* gedaan?
Beste tijdrijder?quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:09 schreef groenen het volgende:
Wel jammer dat Porte al op achterstand staat door lekke band. Hij is de beste tijdrijder en de beste klimmer tot nu toe.
Wel wachten op zijn slechte dag natuurlijk.
Hij zette nu expres zijn fiets neer op het parcour tegen die motor en is gaan rennen, onbegrijpelijk dat daar nu niks aan gedaan wordtquote:Op donderdag 14 juli 2016 19:07 schreef franklop het volgende:
[..]
Hij had best mogen rennen, maar dan wel zijn fiets aan de hand meenemen
jezus ja, dat voorste tandwiel heeft ook een flink klap gehad...heftigquote:Op donderdag 14 juli 2016 18:38 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Heeft dat frame nou aan de achterkant *knak* gedaan?
[ afbeelding ]
Not sure if serious.quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:11 schreef Rudicio het volgende:
[..]
jezus ja, dat voorste tandwiel heeft ook een flink klap gehad...heftig
Huh, ze zeiden het deze week nog dat het nog niet was afgerondquote:Op donderdag 14 juli 2016 18:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die zaak was in 2014 al afgerond. Dat is op een schikking uitgelopen waarbij hij een paar ton heeft gekregen.
klassejustitie. Al vind ik uitsluiting wel weer een stap te ver.quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:10 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Hij zette nu expres zijn fiets neer op het parcour tegen die motor en is gaan rennen, onbegrijpelijk dat daar nu niks aan gedaan wordt
maar dat hadden ze eerder ook al gedaan en toen bleek hij minder te hebben.quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:08 schreef Fraaa het volgende:
[..]
Quintana zat op het moment van het incident in het groepje met o.a. Yates. Ze hebben voor de klassementsrenners in principe besloten op dat moment de klok stil te zetten.
Ten opzichte van Froome en Porte? Of dat groepje met Yates enzo?quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:10 schreef MakkieR het volgende:
Hoeveel seconden ten opzichte van zijn concurrenten krijgt Mollema nu aan zijn broek door de dubieuze actie van de wedstrijdleiding?
Daarom was de best oplossing ook Mollema en Porte de tijd van Mollema en Froome zijn eigen tijd. Dan heeft hij nog veel voordeel omdat hij niet is gediskwalificeerd en heeft hij niks te klagen.quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:13 schreef franklop het volgende:
[..]
klassejustitie. Al vind ik uitsluiting wel weer een stap te ver.
http://www.cyclingweekly.(...)-horror-crash-142877quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Huh, ze zeiden het deze week nog dat het nog niet was afgerond
Beetje vreemd om Froome en Porte verschillend te behandelen. Je kan natuurlijk ook geen random straf verzinnen voor Froome omdat uitsluiting te zwaar zou zijn. Voor bepaalde vergrijpen staan gewoon standaardstraffen en die kan je wel of niet geven, maar een tussenvorm lijkt me niet mogelijk.quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:14 schreef kilon het volgende:
[..]
Daarom was de best oplossing ook Mollema en Porte de tijd van Mollema en Froome zijn eigen tijd. Dan heeft hij nog veel voordeel omdat hij niet is gediskwalificeerd en heeft hij niks te klagen.
Dat zou jij willenquote:Op donderdag 14 juli 2016 19:14 schreef alopio het volgende:
Dus de enige die geen extra seconden of tijdvoordeel heeft is Mollema... Heel apart allemaal.
Wat zou de beslissing van de jury geweest zijn als Froom door had kunnen fietsen en Mollema zijn fiets in 2 stukken lag en was gaan rennen? Ik denk dat we dat antwoord al weten
naja ze hebben wel tijdsverschil van op moment van val aangehouden. Zonder val had de kans95% geweest dat die drie gewoon bij elkaar was gebleven.quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:14 schreef alopio het volgende:
Dus de enige die geen extra seconden of tijdvoordeel heeft is Mollema... Heel apart allemaal.
Wat zou de beslissing van de jury geweest zijn als Froom door had kunnen fietsen en Mollema zijn fiets in 2 stukken lag en was gaan rennen? Ik denk dat we dat antwoord al weten
ze hebben niet de tijd op de meet genomen tochquote:Op donderdag 14 juli 2016 19:16 schreef Blik het volgende:
Sowieso dubieus, want als Bauke zich had laten terugzakken of ook iets aan zijn fiets had gehad dan hadden ze misschien wel tijd verloren op Quintana
Dat er geld is overgemaakt, betekent nog niet per se dat de zaak helemaal afgehandeld is.quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
http://www.cyclingweekly.(...)-horror-crash-142877
Hoe weet je dat ze het tijdsverschil van voor die val hebben aangehouden? Hebben ze Froome en Porte niet gewoon op de tijd van Mollema geplaatst en Quintana, Valverde en Van Garderen op de tijd van Yates?quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:16 schreef franklop het volgende:
[..]
naja ze hebben wel tijdsverschil van op moment van val aangehouden. Zonder val had de kans95% geweest dat die drie gewoon bij elkaar was gebleven.
Mollema had andersom ook gewoon die tijd gekregen hoor.
Dat begreep ik uit berichten hier en op twitter. Maar op zich is het niet gek dat ze Froome en Porte in zelfde tijd als Mollema zetten toch?quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat ze het tijdsverschil van voor die val hebben aangehouden? Hebben ze Froome en Porte niet gewoon op de tijd van Mollema geplaatst en Quintana, Valverde en Van Garderen op de tijd van Yates?
twitter:BaukeMollema twitterde op donderdag 14-07-2016 om 19:17:31What's going on? Seems like everybody gets time bonuses. I wonder what would have happened if I would have been the only one to go down... reageer retweet
Ze hadden gewoon de tijden moeten aanhouden wat Froome heeft gefietst, Dat alleen is eerlijk, lullig is het wel, Maar wat Mart Smeets zo vaak zegt, is dat de Tour verschrikkelijk hard is. Dit is geloof ik de eerste keer dat ik zie dat de Tour soft geworden is. Waarom dan niet ook van Kruijswijk dezelfde tijd geven als Nibali met de Ronde van Italië. Hij viel toch ook door een knullig stuurfoutje op een bult sneeuw die daar niet hoort te zijn.quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:13 schreef franklop het volgende:
[..]
klassejustitie. Al vind ik uitsluiting wel weer een stap te ver.
Dan is dat gewoon pech voor Mollemaquote:Op donderdag 14 juli 2016 19:20 schreef Fraaa het volgende:
twitter:BaukeMollema twitterde op donderdag 14-07-2016 om 19:17:31What's going on? Seems like everybody gets time bonuses. I wonder what would have happened if I would have been the only one to go down... reageer retweet
Niet vreemd, maar er hadden zeker nog verschillen kunnen ontstaan als ze gewoon ongehinderd door hadden kunnen rijden. Nu hebben ze eigenlijk gewoon de 3 km regel toegepast vanwege een calamiteit, terwijl die nooit geldt in een rit met bergen. Zoals mensen hier al suggereerden heeft het misschien wel meegespeeld dat het een motor (of zelfs twee) van de organisatie was en ze dus zelf medeschuldig zijn aan deze situatie.quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:18 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat begreep ik uit berichten hier en op twitter. Maar op zich is het niet gek dat ze Froome en Porte in zelfde tijd als Mollema zetten toch?
Ze hebben toch die gps units op de fiets zitten?quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:21 schreef Slobeend het volgende:
De verschillen tussen groepje Froome/Bokkema/Porte en groepje Yates waren al een tijdje niet in beeld geweest toch? Of zelfs helemaal niet? In Californië was dit probleem er niet geweest...
Ga nou niet de calimero uithangen Bauke.quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:20 schreef Fraaa het volgende:
Ah eindelijk, Mollema laat zijn tanden zienquote:Op donderdag 14 juli 2016 19:20 schreef Fraaa het volgende:
Hij heeft gewoon gelijk.quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:23 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ga nou niet de calimero uithangen Bauke.
Ja daarom had ik verschillen in beeld verwacht maar nooit gezien.quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:23 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ze hebben toch die gps units op de fiets zitten?
Ik neem aan dat ze die gewoon hebben van het moment van de val. Anders heeft heel dat gebeuren ook geen nutquote:Op donderdag 14 juli 2016 19:24 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ja daarom had ik verschillen in beeld verwacht maar nooit gezien.
Dit op 2km van de finish...Fransen hebben dus niet de moeite genomen ook de dranghekken 6km naar voren te plaatsen.quote:
Hij heeft wel een puntje.quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:23 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Volgens mij is Froome de Calimero in dit verhaal, Bauke staat gewoon op zijn recht.quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:23 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |