Jij maakt dit topic.quote:Op donderdag 14 juli 2016 14:43 schreef polderturk het volgende:
Waar zijn de mensen die anaal aan het bloeden waren omdat Umar vast zat voor het beledigen van Erdogan? Zullen we nu net zoveel ophef krijgen?
http://www.nu.nl/algemeen(...)illem-alexander.html
Dat is zeer bedreigend.quote:Hij maakte de koning op Facebook uit voor "moordernaar, verkrachter en een dief".
Ook plaatste hij een bewerkte foto van een executie van terreurgroep Islamitische Staat, waarop het hoofd van gevangene was vervangen door dat van Willem-Alexander.
Wat mij betreft wel.quote:Op donderdag 14 juli 2016 14:43 schreef polderturk het volgende:
Waar zijn de mensen die anaal aan het bloeden waren omdat Umar vast zat voor het beledigen van Erdogan? Zullen we nu net zoveel ophef krijgen?
Ja dat gaat wel wat verder, overigens ben ik van mening dat die straf niet nodig was.quote:Op donderdag 14 juli 2016 14:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Voor 'fuck de Koning' of 'fuck Erdogan' hoor je niet de cel in te gaan. Deze meneer ging wel enkele stappen verder.
[..]
Dat is zeer bedreigend.
Belediging is een understatement van wat die gek heeft gedaan.quote:Op donderdag 14 juli 2016 14:43 schreef polderturk het volgende:
quote:Op donderdag 14 juli 2016 14:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Die reacties![]()
![]()
http://www.nujij.nl/algem(...)illem.36566599.lynkx
Dat lijkt me toch genieten een werkdag lang dit soort reacties bijhouden.quote:Verwijderd door redactie
Ik mag Erdogan totaal niet. Voor mij maakt het niet uit of hij beledigd wordt. Echter, hoe er in Nederland totaal hysterisch gereageerd werd sloeg nergens op. De hysterische reacties werden gevoed door moslimhaat.quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:05 schreef Chewie het volgende:
Ik begrijp die drang ook niet van nationalistische Turken, die hier wonen, om zo fel te reageren als het staatshoofd van Turkije beledigt word.
Het is niet eens je staatshoofd en al zou die dat wel zijn wat maakt het voor jou nu uit dat die man beledigt word? Het is geen kritiek of belediging op dat land maar domweg op de idioot die door de stemgerechtigden van dat land gekozen is.
Welke hysterie? Op social media en gewone media? Die neem ik al niet serieus.quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:18 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik mag Erdogan totaal niet. Voor mij maakt het niet uit of hij beledigd wordt. Echter, hoe er in Nederland totaal hysterisch gereageerd werd sloeg nergens op. De hysterische reacties werden gevoed door moslimhaat.
Die Turken hier lopen met een minderwaardigheidscomplex rond. Laag IQ, en veelal in een uitkering. Het zijn een beetje van die dommige losertypjes. Dat nationalisme uit Turkije gebruiken ze om die leegte te vullen. Voor de Turkse staat zijn het slaafjes voor het in het leger om als kanonnenvoer te dienen aan het oostfront. Of die slaafjes kopen het af, = cash voor de staat. Win-win voor de staat dus, vandaar dat ze dat misplaatste nationalisme zo aanwakkeren met die enge clubjes als de grijze wolven. Die turken hier gaan toch niet naar Turkije, omdat ze daar geen uitkering krijgen en de bevolking ziet ze ook niet voor volledig Turks aan. Ze zijn nederlandser dan ze zelf denken, en hun beheersing van de Turkse taal laat te wensen over.quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:05 schreef Chewie het volgende:
Ik begrijp die drang ook niet van nationalistische Turken, die hier wonen, om zo fel te reageren als het staatshoofd van Turkije beledigt word.
Het is niet eens je staatshoofd en al zou die dat wel zijn wat maakt het voor jou nu uit dat die man beledigt word? Het is geen kritiek of belediging op dat land maar domweg op de idioot die door de stemgerechtigden van dat land gekozen is.
Alleen gebruik je een beetje verkeerd voorbeeld om de zogenaamde hypocrisie aan te tonen.quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:18 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik mag Erdogan totaal niet. Voor mij maakt het niet uit of hij beledigd wordt. Echter, hoe er in Nederland totaal hysterisch gereageerd werd sloeg nergens op. De hysterische reacties werden gevoed door moslimhaat.
Ow wat erg. Hij had hem "moordenaar, verkrachter en een dief" genoemd. Vreselijk. Hij had ook nog eens een foto met hem gefotoshoped. Daar heeft hij dertig dagen voor gekregen. In het ene geval ga je wekenlang een heel land en volk weken lang besmeuren. In het andere geval houd je je lippen op elkaar. Pure hypocrisie. Geef nu maar toe dat er een mate van hypocrisie in zit.quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:34 schreef Chewie het volgende:
[..]
Alleen gebruik je een beetje verkeerd voorbeeld om de zogenaamde hypocrisie aan te tonen.
Niet dat ik het eens ben met de veroordeling maar dit ging wel iets verder dan waar Erdogan mee beledigt werd. De beledigingen richting het adres van Erdogan zijn van het niveau Lucky TV en daar haalt elk normaal denkend mens zijn schouder over op.
Sinds wanneer mag je mensen bedreigen dan? Staatshoofd of niet. Doe niet zo ongelooflijk dom om te proberen een punt te maken dat er niet is.quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:19 schreef polderturk het volgende:
Waar zijn de voorvechters van het vrije woord?
De veroordeling is niet voor bedreiging, maar voor belediging.quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Sinds wanneer mag je mensen bedreigen dan? Staatshoofd of niet. Doe niet zo ongelooflijk dom om te proberen een punt te maken dat er niet is.
Leer eens lezen idiootquote:Op donderdag 14 juli 2016 15:52 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ow wat erg. Hij had hem "moordenaar, verkrachter en een dief" genoemd. Vreselijk. Hij had ook nog eens een foto met hem gefotoshoped. Daar heeft hij dertig dagen voor gekregen. In het ene geval ga je wekenlang een heel land en volk weken lang besmeuren. In het andere geval houd je je lippen op elkaar. Pure hypocrisie. Geef nu maar toe dat er een mate van hypocrisie in zit.
Waarvan de helft voorwaardelijk. Ik vind het een gepaste straf. Als ik een afbeelding maak waarin ik mijn zieke fantasie uitbeeld van hoe ik Erdogan onthoofd met een kromzwaard, geef ik Erdogan groot gelijk dat hij mij eng vindt en oppakt.quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:52 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ow wat erg. Hij had hem "moordenaar, verkrachter en een dief" genoemd. Vreselijk. Hij had ook nog eens een foto met hem gefotoshoped. Daar heeft hij dertig dagen voor gekregen.
Alleen gaat die gozer hier de bak in vanwege belediging, en niet vanwege bedreiging. Kortom: schrap dat zogenaamde majesteitsschennis uit het wetboek. De koning is ook maar gewoon een mens zoals jij en ik, dus waarom een speciale wet alleen voor hem?quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Waarvan de helft voorwaardelijk. Ik vind het een gepaste straf. Als ik een afbeelding maak waarin ik mijn zieke fantasie uitbeeld van hoe ik Erdogan onthoofd met een kromzwaard, geef ik Erdogan groot gelijk dat hij mij eng vindt en oppakt.
Jij snapt duidelijk niet waar de grens tussen belediging en bedreiging ligt. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, zolang je niet de vrijheid van een ander beperkt. Als iemand zo'n foto van mij zou shoppen en publiekelijk tentoonstellen zou ik mij niet veilig meer voelen, en willen dat de auteur gestraft wordt. Of het nou gaat om Willem-Alexander of Jan de visboer uit Lutjekut.
Iemand een geitenneuker noemen is niet bedreigend. De klacht is ongegrond.
Dit ja.quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:59 schreef Homey het volgende:
[..]
Alleen gaat die gozer hier de bak in vanwege belediging, en niet vanwege bedreiging. Kortom: schrap dat zogenaamde majesteitsschennis uit het wetboek. De koning is ook maar gewoon een mens zoals jij en ik, dus waarom een speciale wet alleen voor hem?
Een zelfde actie op die visboer uit Lutjekut gaat echt nooit bestraft worden.quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Als iemand zo'n foto van mij zou shoppen en publiekelijk tentoonstellen zou ik mij niet veilig meer voelen, en willen dat de auteur gestraft wordt. Of het nou gaat om Willem-Alexander of Jan de visboer uit Lutjekut.
Nee, volgens mij echt alleen belediging..quote:Op donderdag 14 juli 2016 14:52 schreef TargaFlorio het volgende:
Als het om de belediging zou gaan is het belachelijk, maar het zal wel om bedreiging gaan vanwege de foto.
Sterker nog.. De advocaat geeft aan dat de website Geenstijl een vergelijkbare foto heeft geplaatst -met een burgemeester ipv de koning- en dat zij niet zijn vervolgd, waarop de rechter zegt dat de koning in meerdere maten beschermd wordt tegen belediging dan een burgemeester.quote:Verdachte heeft zich schuldig gemaakt aan belediging van de Koning door niet alleen beledigende woorden op zijn Facebookpagina te plaatsen, maar ook een bewerkte foto van een executietafereel, waarbij het hoofd van de Koning in de positie van de te executeren persoon is geplaatst. Hiermee heeft verdachte de waardigheid van de Koning aangetast. Dit klemt met name vanwege de staatsrechtelijke positie van de Koning en de verwevenheid met het staatsbelang. Dit gedrag is niet acceptabel in onze samenleving en rechtvaardigt dat aan verdachte een straf wordt opgelegd.
http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:RBOVE:2016:2629
Dan is het gewoon zwartmaken.quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De veroordeling is niet voor bedreiging, maar voor belediging.
Ach bij Erdo stond je nog te steigeren van woede en nu ga je opeens moreel superieur doen.quote:Op donderdag 14 juli 2016 16:08 schreef polderturk het volgende:
Wat een WALGELIJKE veroordeling dit. Echt om te kotsen.
Zo is hier de wet nu eenmaal.quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:59 schreef Homey het volgende:
[..]
Alleen gaat die gozer hier de bak in vanwege belediging, en niet vanwege bedreiging. Kortom: schrap dat zogenaamde majesteitsschennis uit het wetboek. De koning is ook maar gewoon een mens zoals jij en ik, dus waarom een speciale wet alleen voor hem?
Bedreiging mag van mij gewoon hard bestraft worden. Belediging van een staatshoofd vind ik onzin, maar dit gaat imo toch net ietsjes verder.quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:19 schreef polderturk het volgende:
De reacties in dit topic tonen weer de totale hypocrisie aan. Walgelijk hoe deze veroordeling goedgepraat wordt.
Ook plaatste hij een bewerkte foto van een executie van terreurgroep Islamitische Staat, waarop het hoofd van gevangene was vervangen door dat van Willem-Alexander.quote:Op donderdag 14 juli 2016 14:43 schreef polderturk het volgende:
Nee, hij hoeft niet in de bak omdat 14 dagen in de bak (straf) minus 14 dagen voorarrest = hoeft niet meer extra in de bakquote:Op donderdag 14 juli 2016 16:36 schreef Gia het volgende:
Overigens hoorde ik dat hij toch niet meer de bak in hoeft, omdat hij al in voorarrest zat.
Dus.....Moest hij een vergoeding krijgen, beloning!, voor de dagen voorarrest?
prachtige veroordeling, om van te smullenquote:Op donderdag 14 juli 2016 16:08 schreef polderturk het volgende:
Wat een WALGELIJKE veroordeling dit. Echt om te kotsen.
achterlijken mogen best wat harder gestraft wordenquote:Op donderdag 14 juli 2016 18:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een middeleeuwse achterlijkheid. Geef dan een boete voor gewone belediging..
Trek dan een lijn en niet alleen voor de koning.quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:04 schreef bonke het volgende:
[..]
achterlijken mogen best wat harder gestraft worden
Als hij nou kritiek had geuit op Willem-Alexander zoals Umar over Erdogan dan was er niks aan de hand geweest.quote:Op donderdag 14 juli 2016 17:43 schreef polderturk het volgende:
Ebru Umar heeft in Turkije niet eens in de bak gezeten. Ze mocht alleen het land niet uit. Deze man heeft 14 dagen in de cel gezeten voor het beledigen van koning Willem-Alexander.
Zie post 31 voor linkje.quote:Op donderdag 14 juli 2016 16:47 schreef Ronaldsen het volgende:
Nieuws sites zoals de NOS hebben het wel letterlijk over belediging. Als dat het geval is, dan is dit een griezelige veroordeling, die niet thuis hoort in Nederland anno 2016.
Bij een bedreiging wordt de situatie wel iets anders, maar dan moet het wel echt een hele serieuze bedreiging zijn. Dus geen photoshop afbeelding op facebook of iets dergelijks.
waarom ?:)quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Trek dan een lijn en niet alleen voor de koning.
Willy heeft in een interview ooit geantwoord dat hij vindt dat het beledigen van de koning moet kunnen. Maar volgens mij ging dat over die man die "Fuck de koning" riep, dus of hij er in deze zaak ook zo over denkt weet ik niet.quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:56 schreef Vluchteling het volgende:
Als hij veroordeeld was voor bedreigen om die foto, dan was het terecht. Maar dit slaat helemaal nergens op. Ben benieuwd hoe Willem zelf over denkt.
Daar gaat de veroordeling niet over.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:29 schreef Woestijnvos het volgende:
En terecht, de koning beledigen is een ding maar bedreigen gaat te ver.
Die zitten in een Turkse celquote:Op donderdag 14 juli 2016 15:19 schreef polderturk het volgende:
Waar zijn de voorvechters van het vrije woord?
Wetten kan je ook afschaffen. Het gaat hier om Nederland, niet om het buitenland. Laten we Nederland beter maken. Weg met die wet dus.quote:Op donderdag 14 juli 2016 16:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo is hier de wet nu eenmaal.
Wij mogen ons ook niet bemoeien met een hoofddoekplicht in Afghanistan.
Groot verschil is dat de Turkse Nederlands voor 100% achter Erdogan stonden, waar hier in Nederland veel burgers deze straf en de majesteit schennis wet belachelijk vinden en dat ook gewoon zeggen. Dat zie in je in dit topic wel, genoeg verwerpingen van de straf.quote:Op donderdag 14 juli 2016 17:43 schreef polderturk het volgende:
Ebru Umar heeft in Turkije niet eens in de bak gezeten. Ze mocht alleen het land niet uit. Deze man heeft 14 dagen in de cel gezeten voor het beledigen van koning Willem-Alexander.
Nee hij is een speciale burger van NL welke zich niet mag verdedigen of een mening hebben. Daarom is die wet er ook.quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:59 schreef Homey het volgende:
[..]
Het begint steeds meer op Turkije te lijken bedoel je?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 18:03 schreef Ceberut het volgende:
Jammer dat het vrije woord niets waard is in dit land. Begint steeds meer op Rusland te lijken.
Was dat maar zo. Het is hartje zomer en het is nog altijd grijs en grauw. Je krijgt er bijna een zomerdepressie van.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 18:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het begint steeds meer op Turkije te lijken bedoel je?
Voel je vrij om dan in Turkije te gaan zitten janken met je schijnheilige prietpraat.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 18:14 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Was dat maar zo. Het is hartje zomer en het is nog altijd grijs en grauw. Je krijgt er bijna een zomerdepressie van.
We leven in een kutland qua weersomstandigheden, dat kun je niet ontkennen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 18:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Voel je vrij om dan in Turkije te gaan zitten janken met je schijnheilige prietpraat.
Beetje regen op zijn tijd is niks mis mee.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 18:23 schreef Ceberut het volgende:
[..]
We leven in een kutland qua weersomstandigheden, dat kun je niet ontkennen.
Dit is inderdaad de kern van de zaak.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee hij is een speciale burger van NL welke zich niet mag verdedigen of een mening hebben. Daarom is die wet er ook.
Ja, het viel mij ook al op dat er eens iets verstandigs uit D66 komt.quote:Op donderdag 14 juli 2016 19:59 schreef highender het volgende:
Fuck, moet ik nu toch D66 gaan stemmen?
quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:18 schreef polderturk het volgende:
[..]
Jij bent eerder hypocriet bezig nu. Die 2 gevallen zijn niet echt goed met elkaar te vergelijken. Bovendien zijn er te veel verschillen. Er zal niet bij de belediger worden ingebroken, de Nederlanders in Turkije laten nu niet van zich horen, het bleef dit keer niet enkel bij belediging, het koningshuis in Nederland wordt sowieso niet serieus genomen, de belediger woont niet in het buitenland waardoor die flutkoning zich niet nog meer belachelijk maakt als hij gaat janken bij een ander staatshoofd, de flutkoning heeft eerder al aangegeven dat over koningshuisbelediging gesproken kan worden, hier heb je een politieke partij met een mening die tegen het bewuste artikel ingaat ipv een leger met wapens, niemand in dit land staat zo keihard achter de flutkoning, niemand roept dat het te ver gaat muv het OM, etc.quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:19 schreef polderturk het volgende:
De reacties in dit topic tonen weer de totale hypocrisie aan. Walgelijk hoe deze veroordeling goedgepraat wordt.
Hoe dan?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 22:25 schreef Klopkoek het volgende:
De koning kan zich beter verdedigen dan 90% van Nederlanders hoor. Dat is echt zo'n drogreden. Afschaffen die hap.
Dat is het verschil met Erdogan.quote:Koning Willem-Alexander heeft zich voor het eerst uitgelaten over de 'fuck de koning'-kwestie.
In gesprek met zeven Amerikaanse journalisten zei hij op Paleis Noordeinde dat hij als persoon uiteraard een mening heeft, maar dat hij die als koning niet kan uiten, zo bericht de NOS vrijdag.
De koning zei wel dat hij vindt dat de wet die majesteitsschennis verbiedt, besproken moet kunnen worden. En dat hij het debat daarover volgt en accepteert wat de uitkomsten zijn.
Praatjes vullen geen gaatjes. Deze man heeft wel een celstraf gekregen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 23:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat is het verschil met Erdogan.
dan ga je toch lekker op de Sahara wonen, overdag lekker 40 graden en snachts rond het vriespuntquote:Op zaterdag 16 juli 2016 18:23 schreef Ceberut het volgende:
[..]
We leven in een kutland qua weersomstandigheden, dat kun je niet ontkennen.
flikker toch op met je celstrafquote:Op zondag 17 juli 2016 00:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Praatjes vullen geen gaatjes. Deze man heeft wel een celstraf gekregen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |