Dan is het gewoon zwartmaken.quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De veroordeling is niet voor bedreiging, maar voor belediging.
Ach bij Erdo stond je nog te steigeren van woede en nu ga je opeens moreel superieur doen.quote:Op donderdag 14 juli 2016 16:08 schreef polderturk het volgende:
Wat een WALGELIJKE veroordeling dit. Echt om te kotsen.
Zo is hier de wet nu eenmaal.quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:59 schreef Homey het volgende:
[..]
Alleen gaat die gozer hier de bak in vanwege belediging, en niet vanwege bedreiging. Kortom: schrap dat zogenaamde majesteitsschennis uit het wetboek. De koning is ook maar gewoon een mens zoals jij en ik, dus waarom een speciale wet alleen voor hem?
Bedreiging mag van mij gewoon hard bestraft worden. Belediging van een staatshoofd vind ik onzin, maar dit gaat imo toch net ietsjes verder.quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:19 schreef polderturk het volgende:
De reacties in dit topic tonen weer de totale hypocrisie aan. Walgelijk hoe deze veroordeling goedgepraat wordt.
Ook plaatste hij een bewerkte foto van een executie van terreurgroep Islamitische Staat, waarop het hoofd van gevangene was vervangen door dat van Willem-Alexander.quote:Op donderdag 14 juli 2016 14:43 schreef polderturk het volgende:
Waar zijn de mensen die anaal aan het bloeden waren omdat Umar vast zat voor het beledigen van Erdogan? Zullen we nu net zoveel ophef krijgen?
http://www.nu.nl/algemeen(...)illem-alexander.html
Nee, hij hoeft niet in de bak omdat 14 dagen in de bak (straf) minus 14 dagen voorarrest = hoeft niet meer extra in de bakquote:Op donderdag 14 juli 2016 16:36 schreef Gia het volgende:
Overigens hoorde ik dat hij toch niet meer de bak in hoeft, omdat hij al in voorarrest zat.
Dus.....Moest hij een vergoeding krijgen, beloning!, voor de dagen voorarrest?
prachtige veroordeling, om van te smullenquote:Op donderdag 14 juli 2016 16:08 schreef polderturk het volgende:
Wat een WALGELIJKE veroordeling dit. Echt om te kotsen.
achterlijken mogen best wat harder gestraft wordenquote:Op donderdag 14 juli 2016 18:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een middeleeuwse achterlijkheid. Geef dan een boete voor gewone belediging..
Trek dan een lijn en niet alleen voor de koning.quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:04 schreef bonke het volgende:
[..]
achterlijken mogen best wat harder gestraft worden
Als hij nou kritiek had geuit op Willem-Alexander zoals Umar over Erdogan dan was er niks aan de hand geweest.quote:Op donderdag 14 juli 2016 17:43 schreef polderturk het volgende:
Ebru Umar heeft in Turkije niet eens in de bak gezeten. Ze mocht alleen het land niet uit. Deze man heeft 14 dagen in de cel gezeten voor het beledigen van koning Willem-Alexander.
Zie post 31 voor linkje.quote:Op donderdag 14 juli 2016 16:47 schreef Ronaldsen het volgende:
Nieuws sites zoals de NOS hebben het wel letterlijk over belediging. Als dat het geval is, dan is dit een griezelige veroordeling, die niet thuis hoort in Nederland anno 2016.
Bij een bedreiging wordt de situatie wel iets anders, maar dan moet het wel echt een hele serieuze bedreiging zijn. Dus geen photoshop afbeelding op facebook of iets dergelijks.
waarom ?:)quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Trek dan een lijn en niet alleen voor de koning.
Willy heeft in een interview ooit geantwoord dat hij vindt dat het beledigen van de koning moet kunnen. Maar volgens mij ging dat over die man die "Fuck de koning" riep, dus of hij er in deze zaak ook zo over denkt weet ik niet.quote:Op donderdag 14 juli 2016 18:56 schreef Vluchteling het volgende:
Als hij veroordeeld was voor bedreigen om die foto, dan was het terecht. Maar dit slaat helemaal nergens op. Ben benieuwd hoe Willem zelf over denkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |