Je maakt het zelf wel belangrijk, vandaar dat ik me afvroeg wat de pay off is daarvan.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat dat belangrijk is. Ik zeg niet dat het mij iets oplevert.
Maar een verschil in hoe je de wereld ziet heeft toch niks met een gevoel van superioriteit te maken? En ik ben het trouwens niet met je eens dat als de vijand onzichtbaar is er niks tegen gedaan kan worden. Er is van alles tegen te doen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Mensen met een genuanceerder beeld van de wereld en die het niet perse afschrijven op een 'externe duivel' waar alle schuld moet liggen willen misschien wel hetzelfde, ze zijn het niet eens dat al het slechte van 'hogerop' komt.
En op zich is dat juist goed want als je eigenlijk al overtuigd bent dat al het slechte komt van een geheime, onzichtbare, massale en omnipotente vijand af komt dan valt er ook weinig aan te doen, dan is het bij voorbaat al volledig kansloos en maakt het niet uit wat het plebs nou uitvreet, desnoods gooit die voornoemde vijand er een virus tegenaan waardoor 80% van de plebejers dood gaan zodat het makkelijker te besturen valt.
Oke.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:51 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dus er hoeft niemand weg, tenzij jij het voor het zeggen had. Dan wil je iemand, of meerdere zelfs, toch weg?
Ik snap dat iemand die hier alleen komt om te rellen (en als er drama is) dit niet snapt, maar juist dat dus.quote:Wat zie jij overigens als compleet vernielen, hoe manifesteert zich dat precies?
Omdat dat zo werkt? Ik schaar mijzelf nergens bij, ik gedraag me gewoon zoals iedereen dat doet hier. (even los van een ietwat opvliegend karakter soms)quote:Waarom moeten anderen zich aanpassen aan het gros? Omdat dat makkelijker is voor het gros? En waarom schaar jij je bij het gros?
Nogmaals: dit had je niet gezegd als je een normale user was die hier vaak komt en het ziet gebeuren. Ik snap echt niet waarom jij je geroepen voelt je in dit topic te melden en mij te bestoken met vragen. Nee wacht, ik snap dat heel goed eigenlijk, je intenties zijn duidelijk.quote:Hoezo ervaar jij het als janken wanneer iets gedebunked wordt, wat stoort je daar zo aan?
Waar maak ik dat belangrijk dan?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:52 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Je maakt het zelf wel belangrijk, vandaar dat ik me afvroeg wat de pay off is daarvan.
Jammer dat je geen duidelijk antwoord wil geven omdat ik hier niet elke dag aanwezig ben in de slowchat.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oke.
[..]
Ik snap dat iemand die hier alleen komt om te rellen (en als er drama is) dit niet snapt, maar juist dat dus.
[..]
Omdat dat zo werkt? Ik schaar mijzelf nergens bij, ik gedraag me gewoon zoals iedereen dat doet hier. (even los van een ietwat opvliegend karakter soms)
[..]
Nogmaals: dit had je niet gezegd als je een normale user was die hier vaak komt en het ziet gebeuren. Ik snap echt niet waarom jij je geroepen voelt je in dit topic te melden en mij te bestoken met vragen. Nee wacht, ik snap dat heel goed eigenlijk, je intenties zijn duidelijk.
Leuk, een bijdehante opmerking op een serieuze post. Goed bezig, zo ken ik je weerquote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:00 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Jammer dat je geen duidelijk antwoord wil geven omdat ik hier niet elke dag aanwezig ben in de slowchat.
Weinig bijdehands aan, vind het eerder jammer dat ik zo in een hoek wordt gezet omdat ik niet aanwezig ben bij de dagelijkse theekrans. Maar ik vergeef je al je aannames.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Leuk, een bijdehante opmerking op een serieuze post. Goed bezig, zo ken ik je weer.
Dat.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:52 schreef Blaadjes het volgende:
Ik had een poosje terug geheel onverwacht een leuk gesprek met summers op dm. Dat ga ik natuurlijk niet posten maar aan het einde van het gesprek hadden we allebei zoiets van: hey leuk en overwacht gesprek.
Waarom ik dit zeg? Simpel. We hebben beiden totaal andere inzichten maar door normaal met elkaar te communiceren is er geen enkele reden het verschil in inzicht/geloof whatever tot een probleem te maken.
Zo vaak ben ik hier ook weer niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Users die alleen langskomen als er onenigheid is negeer ik.
maar niet als het beeld geschapen wordt dat alles wat slecht is in de wereld komt door die externe partij, dat maakt die partij zo almachtig dat het al decennia te laat is om er ook maar iets anders aan te doen dan erover praten op een forum zolang het nog toegelaten wordt.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Maar een verschil in hoe je de wereld ziet heeft toch niks met een gevoel van superioriteit te maken? En ik ben het trouwens niet met je eens dat als de vijand onzichtbaar is er niks tegen gedaan kan worden. Er is van alles tegen te doen.
Ik geloof niet in twee kampen. Als ik naar mezelf kijk, ben ik geen believer en ook geen non-believer. Ik accepteer en geloof echt niet klakkeloos alles wat me voorgeschoteld wordt.quote:Op woensdag 13 juli 2016 01:53 schreef Japie77 het volgende:
Ik open dit topic om te proberen om erachter te komen waarom er twee kampen zijn in BNW. Je hebt believers en non-believers. Maar wat steekt daar achter? Het gaat hoe ik het zie vooral om hoe je de wereld ziet op dit moment. Believers zien het onrecht, het lijden, alle ellende in de wereld en denken dat het beter kan. Non-believers zien dat ook allemaal maar geloven niet dat de wereld bewust de kant van lijden op wordt gestuurd door bepaalde krachten achter de schermen. Dat is hoe ik het zie.
Dus doe je zegje hier. En laten we proberen om wat meer begrip op te brengen voor elkanders meningen. We leven tenslotte met zijn allen op een klein bolletje dat door de ruimte heen sjeest. We zullen het samen moeten doen. Iedereen wil uiteindelijk gelukkig zijn en in vrede leven lijkt mij.
Wel als dat gebracht wordt als 'ik zie het lekker wel en jij als schaap niet"quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Maar een verschil in hoe je de wereld ziet heeft toch niks met een gevoel van superioriteit te maken?
Wel als je voorop stelt dat de andere partij het verkeerd heeft trouwens. Het gaat er ten eerste niet om wie gelijk heeft of niet, daar kan je pas uitkomen in een normaal gevoerd de discussie waar iedereen bereidt is om iets aan te nemen van een ander of in ieder geval eerlijk zelf na te lopen of het punt van de tegenpartij valide is of niet en op basis daarvan het wereldbeeld aan te passen. Daar schort het hier in BNW aan, bij eigenlijk iedereen. Als je kampen zou maken op basis van eigenwijsheid dan hoort iedereen bij elkaar.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:53 schreef Japie77 het volgende:
Maar een verschil in hoe je de wereld ziet heeft toch niks met een gevoel van superioriteit te maken?
Daar gaat het mij niet om.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:05 schreef theguyver het volgende:
[..]
Of je noemt me Mac Guyver, maar dat vind ik te veel eer.
Maar we wijken een beetje over het topic af, ik gaf op pagina 2 al aan dat mensen niet graag in een hokje geplaatst willen worden.
Je hebt niet echt 2 kampen, want ondanks dat je de discussie op ziet laaien over media hoax wel of niet, zijn er ook een groot aantal punten waar men het soms wel eens kan worden.
BNW is grijs, sommige topics zijn onbegrijpelijk, anderen kan men wat meer in vinden en sommige kunnen zelfs naar NWS want het is al geen complot meer, en de waarheid kwam boven tafel ( uniek maar heeeeeeeel af en toe komt het voor )
One heart. One love. One camp.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:26 schreef jogy het volgende:
[..]
Wel als je voorop stelt dat de andere partij het verkeerd heeft trouwens. Het gaat er ten eerste niet om wie gelijk heeft of niet, daar kan je pas uitkomen in een normaal gevoerd de discussie waar iedereen bereidt is om iets aan te nemen van een ander of in ieder geval eerlijk zelf na te lopen of het punt van de tegenpartij valide is of niet en op basis daarvan het wereldbeeld aan te passen. Daar schort het hier in BNW aan, bij eigenlijk iedereen. Als je kampen zou maken op basis van eigenwijsheid dan hoort iedereen bij elkaar.
Decennia? Ik geloof dat het al eeuwen aan de gang is. Heb je het boek The Gods of Eden wel eens gelezen?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:11 schreef jogy het volgende:
[..]
maar niet als het beeld geschapen wordt dat alles wat slecht is in de wereld komt door die externe partij, dat maakt die partij zo almachtig dat het al decennia te laat is om er ook maar iets anders aan te doen dan erover praten op een forum zolang het nog toegelaten wordt.
Hier ben ik het voor een groot deel mee eens. Behalve de kampen dan.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:14 schreef Fiddlergurl het volgende:
[..]
Ik geloof niet in twee kampen. Als ik naar mezelf kijk, ben ik geen believer en ook geen non-believer. Ik accepteer en geloof echt niet klakkeloos alles wat me voorgeschoteld wordt.
Waar het in BNW om gaat volgens mij, is het gebrek aan respect voor elkaar. Ik heb ooit in een 9/11 topic een heftige discussie met Jokkebrok gehad, maar daarna heeft hij me heel veel uitgelegd mbt shutters in de ramen (en overige vragen die ik had). Je kunt een heftige discussie hebben en het dan daarna loslaten.
Wat mij persoonlijk enorm tegen de borst stuit is het gedrag van mensen. Heb gewoon respect voor elkaar, zonder het met elkaar eens te hoeven zijn. Als je constructief iemand wil overtuigen van iets, dan doe je dat met argumenten, of met verhalen uit eerste hand.
Moet iemand het dan maar aannemen? Nee. Maar gewoon normaal gedrag lijkt me toch niet al teveel gevraagd.
Bovendien vind ik, dat in de topics over gebeurtenissen met slachtoffers, veel te snel geroepen wordt dat er geen sprake kan zijn van dodelijke slachtoffers. Dat er een agenda overal achter zit, dat lijkt me logisch. Het ontkennen van dodelijke slachtoffers daarentegen niet. Ik denk dat we daar ook maar eens over op moeten houden en inhoudelijk moeten discussiëren over de achterliggende oorzaak bij een gebeurtenis.
Ik denk dat we zo een eind komen. Het zou zo jammer zijn als mensen BNW links laten liggen. Ik vind het altijd mateloos interessant om te lezen en lurk daarom meer dan ik post.
Uit eerste hand weet ik dat het ook mateloos irritant is wanneer iets wat je zelf hebt meegemaakt keihard wordt genegeerd. Dat is ook een vorm van respectloos omgaan met mensen. Zeg dan gewoon: ik geloof je niet. Klaar.
Eens maar dat is in de hele wereld een probleem. Iedereen denkt dat hij of zij gelijk heeft.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:26 schreef jogy het volgende:
[..]
Wel als je voorop stelt dat de andere partij het verkeerd heeft trouwens. Het gaat er ten eerste niet om wie gelijk heeft of niet, daar kan je pas uitkomen in een normaal gevoerd de discussie waar iedereen bereidt is om iets aan te nemen van een ander of in ieder geval eerlijk zelf na te lopen of het punt van de tegenpartij valide is of niet en op basis daarvan het wereldbeeld aan te passen. Daar schort het hier in BNW aan, bij eigenlijk iedereen. Als je kampen zou maken op basis van eigenwijsheid dan hoort iedereen bij elkaar.
Tja, dan is het nog erger dan kansloos om er nog tegen in te gaanquote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:39 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Decennia? Ik geloof dat het al eeuwen aan de gang is. Heb je het boek The Gods of Eden wel eens gelezen?
Nee want je kan prima beetje bij beetje verandering proberen door te voeren. Wij normale mensen zijn met veel meer. Als we allemaal besluiten tot een hypotheekstaking bv omdat we geen vertrouwen meer hebben in banken hebben "zij" een groot probleem. Als we met zijn allen overstappen naar andere banken hebben ze ook al problemen. Als we besluiten om het journaal en de krant niet meer blindelings te volgen ook. Etc etc.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:43 schreef jogy het volgende:
[..]
Tja, dan is het nog erger dan kansloos om er nog tegen in te gaan.
Lijkt mij geen goed plan.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:40 schreef Baconbus het volgende:
Lijkt me wel een goed plan, ergens anders je eigen BNW beginnen, niets mis mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |