Ja en je geeft nu zelf al duidelijk uitleg aan waarom je vraag zo dom is.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik verwacht geen tijdstip, ik verwacht een verklaring van het 'hoe'. "Obama gaat martial law uitroepen want BLM!!" is geen verklaring. Om te beginnen moet het congres dat goedkeuren. Waarom zou het congres dat doen? Begin daar eens mee.
Waarom zou een gouverneur niet een beperkte martial law verklaren, dus inzetten van het leger i.p.v. de politie, en daarmee de onrusten kunnen smoren? Waarom direct door het hele land als de onrusten zich niet in het hele land voordoen? Waarom zou het leger, dat niet aan Obama gehoorzaamt maar aan de grondwet, akkoord gaan met een ongrondwettige verklaring van martial law? Waarom zou de rechter deze beslissing niet terugdraaien, of op welke manier gaat Obama de macht van de rechters overnemen? Waarom zou het juist Obama zijn die nu martial law gaat doorvoeren, terwijl zijn net zo corrupte voorgangers die kansen ook hebben gehad. Wat denk je dat martial law überhaupt inhoudt?
Gewoon een paar vragen die bij mij opkomen, wellicht dat je een of twee puntjes kunt verduidelijken.
Helder.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:13 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja en je geeft nu zelf al duidelijk uitleg aan waarom je vraag zo dom is.
En ik zal het beargumenteren
Op al jouw waarom vragen heb ik geen antwoord omdat ik nooit heb gesteld dat het zo zou gaan zo als jij voor ogen hebt nu.
Wat ik stelde is dat BLM wel eens een reden zou kunnen zijn dat martial law uitgeroepen zou kunnen worden. Basta.
Hoe en waarom, en wie en waarom niet alleen een staat dat zijn vragen die je niet aan mij moet stellen. Er zijn legio mogelijkheden hoe zoiets in werking zou kunnen komen en het is veel te prematuur om daar nu over te gaan zitten speculeren.
Het is niet zeker of zoiets gaat gebeuren. Maar omgekeerd is het ook niet zeker dat het niet gaat gebeuren. En ik val dus over de discussiestijl die doet vermoeden alsof die casus onmogelijk is. Dat is het zeer zeker niet.
Het argument waarom Go minder kans maakt op martial law dan BLM heb ik al gegeven.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:15 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Helder.
In dat geval wil ik graag stellen dat Pokemon Go wel eens de reden kan zijn dat martial law uitgeroepen gaat worden. Hoe en waarom, dat vraag je maar aan iemand anders, niet aan mij. Dit is een prima manier van discussiëren. Werkt uitstekend.
Het is niet zeker dat het niet gaat gebeuren, dus punt. Door Pokemon Go gaat waarschijnlijk martial law uitgeroepen worden.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:16 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het argument waarom Go minder kans maakt op martial law dan BLM heb ik al gegeven.
Niets is onmogelijk. Het gaat er nu of iets aannemelijk is. En je maakt op geen enkele wijze duidelijk waarom de protesten van BLM zouden kunnen leiden tot het afkondigen van Martial Law. Is er precedentwerking? Wijzen gebeurtenissen uit het verleden erop dat dit een realistisch scenario is?quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:13 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja en je geeft nu zelf al duidelijk uitleg aan waarom je vraag zo dom is.
En ik zal het beargumenteren
Op al jouw waarom vragen heb ik geen antwoord omdat ik nooit heb gesteld dat het zo zou gaan zo als jij voor ogen hebt nu.
Wat ik stelde is dat BLM wel eens een reden zou kunnen zijn dat martial law uitgeroepen zou kunnen worden. Basta.
Hoe en waarom, en wie en waarom niet alleen een staat dat zijn vragen die je niet aan mij moet stellen. Er zijn legio mogelijkheden hoe zoiets in werking zou kunnen komen en het is veel te prematuur om daar nu over te gaan zitten speculeren.
Het is niet zeker of zoiets gaat gebeuren. Maar omgekeerd is het ook niet zeker dat het niet gaat gebeuren. En ik val dus over de discussiestijl die doet vermoeden dat die casus onmogelijk is. Dat is het zeer zeker niet.
Oproepen tot het meenemen van wapens bij demonstraties, het oproepen tot het purgen van de politiemacht zijn indicatoren van een op handen zijnde opstand.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niets is onmogelijk. Het gaat er nu of iets aannemelijk is. En je maakt op geen enkele wijze duidelijk waarom de protesten van BLM zouden kunnen leiden tot het afkondigen van Martial Law. Is er precedentwerking? Wijzen gebeurtenissen uit het verleden erop dat dit een realistisch scenario is?
Gelieve niet met dit soort vragen te komen. Het is niet onmogelijk, dus is het niet aan Barry om te beargumenten waarom het dan mogelijk is. Aangezien het mogelijk is mag je zelf bedenken hoe het gaat gebeuren, dat is niet Barry zijn verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niets is onmogelijk. Het gaat er nu of iets aannemelijk is. En je maakt op geen enkele wijze duidelijk waarom de protesten van BLM zouden kunnen leiden tot het afkondigen van Martial Law. Is er precedentwerking? Wijzen gebeurtenissen uit het verleden erop dat dit een realistisch scenario is?
Je doet alsof de invoering van Martial Law om de haverklap gebeurt in het westen. Alsof dat een logische maatregel is waar de Amerikaanse overheid zonder bedenkingen naar grijpt.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:23 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Oproepen tot het meenemen van wapens bij demonstraties, het oproepen tot het purgen van de politiemacht zijn indicatoren van een op handen zijnde opstand.
Maar als ik die argumenten ga inzetten kan ik hooguit een pamflet via twitter verspreid overleggen en wat conversaties van mensen die op dit moment in deze situatie zitten., waarbij ik dus het volgende voer tot schieten aanbied en BNW verwijten uitlok.
En dat terwijl je nooit een officieel statement van de CNN gaat krijgen in geval van opstand, dat kan ik je wel verzekeren.
Neemt niet weg dat ik het persoonlijk spannend genoeg acht om me zorgen te maken om martial law.
Ja ik heb die argumenten toch gegeven. Het wordt steeds gewelddadiger en begint steeds meer richting opstand te gaan.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Gelieve niet met dit soort vragen te komen. Het is niet onmogelijk, dus is het niet aan Barry om te beargumenten waarom het dan mogelijk is. Aangezien het mogelijk is mag je zelf bedenken hoe het gaat gebeuren, dat is niet Barry zijn verantwoordelijkheid.
Het is niet alsof hij stelt dat het waarschijnlijk is dat martial law er toch wel echt aan zit te komen in zijn eerste post.
Verkapte dreigementen inzetten als argument. Onorthodoxe strategie.quote:Op woensdag 13 juli 2016 08:26 schreef Peachbird het volgende:
ik vind het niet erg als 3 namen die ik al langer ken denken dat ik dom ben.De lach vergaat jullie vanzelf, dat duurt echt niet lang meer. Dan voelen jullie je zelf goed dom.
Nee niet echt, ik heb het relatief goed alleen geloof ik niet in een systeem waarbij een kleine elite de complete macht van de planeet in handen heeft.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je doet alsof de invoering van Martial Law om de haverklap gebeurt in het westen. Alsof dat een logische maatregel is waar de Amerikaanse overheid zonder bedenkingen naar grijpt.
Het komt er weer op neer dat je te graag wil. Met heel je hart hoop je dat er een soort van revolutie uitbreekt in de VS. Is je leven zo saai en vervelend, en is dat de reden dat je zo vurig verlangt naar chaos?
Overbevolking is inderdaad een probleem, maar het is de vraag of de wereldbevolking op deze wijze blijft groeien. Zie deze presentatie van Hans Rosling. Interessante kost:quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:32 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee niet echt, ik heb het relatief goed alleen geloof ik niet in een systeem waarbij een kleine elite de complete macht van de planeet in handen heeft.
Vroeger toen barry nog een minibarry was leek me een wereld met een centrale politieke macht wel ideaal. Lekker efficient.
Alleen is gaande weg het besef gekomen dat macht een tegenpool nodig heeft en dat een monopolie op macht vragen is om problemen. (Macht corrumpeert)
En aangezien we nu een kant op worden gedrukt die in mijn ogen uit is om zo'n monopolie te verkrijgen vind ik het van belang om te doen wat in mijn macht ligt om duidelijk te maken dat we die kant niet op moeten willen.
Maar dat lukt niet echt en dat frustreert wel ja.
Dus ik hoop niet op een revolutie, het zou fijn zijn als het democratisch kon. Alleen denk ik wel dat de richting die we op gaan zo verkeerd is dat een gewelddadige revolutie wellicht nodig blijkt.
Als voorbeeld:
Neem nou de wereldbevolking en rekenkundige reeksen. Als we zo door gaan zijn we over 50 jaar echt de lul, de wereldbevolking stijgt zo ontzettend extreem dat we het niet meer 200 jaar gaan volhouden.
Een machtsmonopolie kan daar wat aan doen, alleen kunnen ze ook toevallig Europa uitkiezen om de bevolking wat te decimeren.
Persoonlijk ben ik er dan voor om met ons allen naar de klote te gaan in plaats van een select groepje corrupte lieden het privilege te geven voort te bestaan.
Ontzettend BNW in jullie ogen maar dat is wel wat me zorgen baart.
Als BNW nou gewoon in BNW blijft scheelt het al bijna alles. Word een beetje moe van die idioten.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:28 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Verkapte dreigementen inzetten als argument. Onorthodoxe strategie.
Inderdaad. Je weet dus waar je met je zorgen terecht kunt.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:32 schreef BarryOSeven het volgende:
Ontzettend BNW in jullie ogen maar dat is wel wat me zorgen baart.
In Texas heb je de Open-carry protesten gehad dit jaar, waar mensen werden opgeroepen om met hun legale wapens in het zicht te demonstreren. Daar kwamen ook gewoon automatische wapens tevoorschijn. Er was zelfs een demonstratie tegelijkertijd met een bezoek van Obama.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:27 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja ik heb die argumenten toch gegeven. Het wordt steeds gewelddadiger en begint steeds meer richting opstand te gaan.
Is het dan raar om martial law als reële optie te houden?
Ludachrist stelt zelf al: Martial law werd ingevoerd tijdens de burgeroorlog. Nou zoiets soortgelijks zou zich kunnen voordoen.
Zulke topics laten het echte gezicht van users zien waar al een vermoeden over was.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:35 schreef Toefjes het volgende:
Als BNW nou gewoon in BNW blijft scheelt het al bijna alles. Word een beetje moe van die idioten.
Het wordt inderdaad hoog tijd dat bepaalde figuren lekker in BNW gaan posten. NWS en BNW zijn niet voor niets afzonderlijke subfora.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:37 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Inderdaad. Je weet dus waar je met je zorgen terecht kunt.
Tja het is wel lastig als je niet meer in je NOS illusie kunt blijven geloven he.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als BNW nou gewoon in BNW blijft scheelt het al bijna alles. Word een beetje moe van die idioten.
Het blijven indicatoren van onrust. Kun je ontkennen wat je wilt.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
In Texas heb je de Open-carry protesten gehad dit jaar, waar mensen werden opgeroepen om met hun legale wapens in het zicht te demonstreren. Daar kwamen ook gewoon automatische wapens tevoorschijn. Er was zelfs een demonstratie tegelijkertijd met een bezoek van Obama.
Martial Law? Nee, maar Chipotle heeft ze wel uit hun panden geweerd. Dat is bijna hetzelfde.
De purge waar je het over hebt moest plaatsvinden tussen 9 en 10 juli. Volgens mij is er toen niets gebeurd, maar het kan zijn dat CNN alles onder de tafel heeft geveegd.
Alles wat je nu ziet is al eens gebeurd, denk aan de rellen in 1992 in L.A. of de Vietnamprotesten. Is er destijds door de president martial law afgekondigd? Nee. Spanningen tijdens demonstraties is niet hetzelfde als een op handen zijnde burgeroorlog.
Lambiekje roept al meer dan tien jaar dat het lachen ons vanzelf vergaat en dat de EU en Obama genocide zouden gaan plegen op hun eigen bevolking. Het is er nog steeds niet van gekomen, en Obama zwaait binnenkort zelfs af.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:39 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Zulke topics laten het echte gezicht van users zien waar al een vermoeden over was.
Het verbaast me dat lambiekje nog niet is gearriveerd om de eindtijd te verkondigen. Dan zou het lachen ons wel vergaan!
Er zit nog wel wat ruimte tussen NOS-berichtgeving en 'Obama gaat martial law uitroepen om de verkiezingen uit te stellen en zo zijn plan om Amerika, Canada en Mexico samen te voegen uit te kunnen voeren'.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:40 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Tja het is wel lastig als je niet meer in je NOS illusie kunt blijven geloven he.
Ok, jij bent een uitzondering. Het is altijd grappig hoe je jezelf dagelijks voor schut weet te zetten en geen discussie kan winnenquote:Op woensdag 13 juli 2016 10:40 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Tja het is wel lastig als je niet meer in je NOS illusie kunt blijven geloven he.
Dat zijn allemaal argumenten die jij er zelf aan vast plakt makker.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Er zit nog wel wat ruimte tussen NOS-berichtgeving en 'Obama gaat martial law uitroepen om de verkiezingen uit te stellen en zo zijn plan om Amerika, Canada en Mexico samen te voegen uit te kunnen voeren'.
Nee sorry, het is echt te wijten aan je gebrek aan (historisch) besef. Toen ik je afgelopen week wees op de rassenrellen in de jaren '60 in de VS, wist je niet waar ik het over had. Dat zegt al genoeg. Jij bent ervan overtuigd dat wij in een unieke tijd leven waarin problemen spelen die nooit eerder op deze wijze de kop op hebben gestoken. Niets is echter minder waar.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:40 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat hij nog geen white genocide is komen verkondigen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lambiekje roept al meer dan tien jaar dat het lachen ons vanzelf vergaat en dat de EU en Obama genocide zouden gaan plegen op hun eigen bevolking. Het is er nog steeds niet van gekomen, en Obama zwaait binnenkort zelfs af.
Dat is jouw mening en dat mag je vinden. Zo vind ik dat ook van jou wat er op duidt dat er twee zienswijzen volledig haaks op elkaar staan.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ok, jij bent een uitzondering. Het is altijd grappig hoe je jezelf dagelijks voor schut weet te zetten en geen discussie kan winnen
Die drie zijn bijna een decennia geleden onder W Bush samengevoegd, dus dat kan t niet zijn.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Er zit nog wel wat ruimte tussen NOS-berichtgeving en 'Obama gaat martial law uitroepen om de verkiezingen uit te stellen en zo zijn plan om Amerika, Canada en Mexico samen te voegen uit te kunnen voeren'.
Ik ontken ook niet dat het indicatoren van onrust zijn, beste Barry. Elk protest is een indicator van onrust en ontevredenheid. Dat het onrustig is in Amerika ziet een kind, maar dat is niet vreemd, want het is ál-tijd onrustig in zo'n groot land. Er is altijd wel ergens protest, woede, boosheid, gedoe.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:41 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het blijven indicatoren van onrust. Kun je ontkennen wat je wilt.
Niet weten waar je over sprak is wat anders dan die kennis niet paraat hebben. Verder baseer ik me inderdaad ook niet op alleen maar op politieke historie maar ook simpele logica.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee sorry, het is echt te wijten aan je gebrek aan (historisch) besef. Toen ik je afgelopen week wees op de rassenrellen in de jaren '60 in de VS, wist je niet waar ik het over had. Dat zegt al genoeg. Jij bent ervan overtuigd dat wij in een unieke tijd leven waarin problemen spelen die nooit eerder op deze wijze de kop op hebben gestoken. Niets is echter minder waar.
NWS is nog altijd het terrein van de 'mainstream media'. Mocht je Niburu betrouwbaarder achten dan kun je beter in BNW discussies starten.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:40 schreef BarryOSeven het volgende:
Ik maak me inderdaad wel zorgen dat er een burgeroorlog kan komen ja. Datzelfde geldt voor hier.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat het indicatoren van onrust zijn, beste Barry. Elk protest is een indicator van onrust en ontevredenheid. Dat het onrustig is in Amerika ziet een kind, maar dat is niet vreemd, want het is ál-tijd onrustig in zo'n groot land. Er is altijd wel ergens protest, woede, boosheid, gedoe.
Jij lijkt echter te denken dat dit nu een enorme burgeroorlog gaat opleveren. Dat is nogal een verschil met 'indicatoren van onrust'.
Met nadruk op 'simpele'.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Niet weten waar je over sprak is wat anders dan die kennis niet paraat hebben. Verder baseer ik me inderdaad ook niet op alleen maar op politieke historie maar ook simpele logica.
En daaruit concludeer ik dat we een verkeerde kant op aan het gaan zijn.
NWS is gewoon nieuws. Waarom we daar alleen maar MSM zooi mogen bespreken begrijp ik niet.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:47 schreef hoink581 het volgende:
[..]
NWS is nog altijd het terrein van de 'mainstream media'. Mocht je Niburu betrouwbaarder achten dan kun je beter in BNW discussies starten.
Ja vaak zit de schoonheid in het simpele inderdaad. Je kunt simpele dingen ook complex maken door er abstracte lagen op te leggen. Maar wanneer je die destilleert kom je vaak toch weer op simpele logica uit.quote:
Uit het feit dat er in de VS sprake is van sociale onrust, concludeer jij dat de martial law mogelijk wordt afgekondigd, met misschien wel een een burgeroorlog als gevolg. Dat is helemaal geen simpele logica, aangezien het nergens op is gebaseerd.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Niet weten waar je over sprak is wat anders dan die kennis niet paraat hebben. Verder baseer ik me inderdaad ook niet op alleen maar op politieke historie maar ook simpele logica.
En daaruit concludeer ik dat we een verkeerde kant op aan het gaan zijn.
Het gaat in deze niet om een paar woningen. Een kind kan ook zien dat we met de wereld een kolk van geweld in worden gezogen en dat de VS overheid daar mede verantwoordelijk voor is. Logisch krijg je ook tegengas en in mijn optiek zijn de consequenties van die kolk dusdanig hevig dat een bevolking in opstand kan komen tegen die richting.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uit het feit dat er in de VS sprake is van sociale onrust, concludeer jij dat de martial law mogelijk wordt afgekondigd, met misschien wel een een burgeroorlog als gevolg. Dat is helemaal geen simpele logica, aangezien het nergens op is gebaseerd.
De moderne geschiedenis staat bol van (gewelddadige) protesten. Neem ons eigen land, waar in de jaren '80 grote rellen uitbraken vanwege het woningtekort. De politie reed met tanks door de straten. Toch leidde dat niet tot een burgeroorlog of de vorming van een politiestaat.
Nogmaals, jij denkt dat wij in een unieke tijd leven, met problemen waar we nooit eerder op zijn gestuit. Maar dat is dus onzin.
Beste Barry, rassenrellen zijn niet nieuw in de VS. In de jaren '60 ging het er vele malen ruiger aan toe. De huidige situatie is peanuts in vergelijking met toen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:56 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het gaat in deze niet om een paar woningen. Een kind kan ook zien dat we met de wereld een kolk van geweld in worden gezogen en dat de VS overheid daar mede verantwoordelijk voor is. Logisch krijg je ook tegengas en in mijn optiek zijn de consequenties van die kolk dusdanig hevig dat een bevolking in opstand kan komen tegen die richting.
Dat vind ik geen onzin. En als de geschiedenis zich herhaalt hebben we pech, alleen heb ik de stille hoop dat we met het internet die standaard verloop van de geschiedenis kunnen doorbreken.
Maak je daar maar niet druk om Koos. Lezen doe ik wel, heb net een waterdichte Kobo ontvangen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beste Barry, rassenrellen zijn niet nieuw in de VS. In de jaren '60 ging het er vele malen ruiger aan toe. De huidige situatie is peanuts in vergelijking met toen.
Of neem de vakbondrellen in de jaren '30 van de vorige eeuw. Protesterende werknemers werden nota bene neergeschoten door de politie, met meerdere doden als gevolg.
Lees eens een boek, Barry.
Barry, ik hou er weer mee op. Blijkbaar bestaat jouw manier van discussiëren over heel hard roepen wat je allemaal verwacht, zonder verder na te denken over waarom je dat verwacht. Als iemand dan stelt dat dit allemaal niet zo bijzonder is kom je met een paar gemeenplaatsen om vervolgens weer terug te keren bij stap 1, roepen dat je iets verwacht.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:48 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ik maak me inderdaad wel zorgen dat er een burgeroorlog kan komen ja. Datzelfde geldt voor hier.
Deze discussies schieten constant van zwart naar wit. Dat is behoorlijk irritant. Want nu heb ik weer gesteld dat ik er van overtuigd ben dat er een burgeroorlog gaat komen. Het schiet niet op.
Verder zou het de discussie wel helpen als we niet met drie man parallel aan de ad hominems gaan beginnen. Dat is niet zo sterk.
Het is verleidelijk om te denken dat de wereld in de brand staat en dat we richting de afgrond bewegen. De waarheid is echter dat dat beeld ontstaat doordat je met dank aan het internet toegang hebt tot nieuws uit alle windstreken. Dus als er een moord wordt gepleegd in een gat in het Midden-Oosten, dan weten we dat. Dat was vroeger wel anders.quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:03 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Maak je daar maar niet druk om Koos. Lezen doe ik wel, heb net een waterdichte Kobo ontvangen.
Met bovenstaand stuk doel ik ook niet meer op de onrust binnen de VS maar op de wereld en generale.
Ten eerste is NWS voor nieuws. Nieuws wordt aangeleverd door gekwalificeerde bronnen. Bronloze, gekleurde blogjes, FB pagina's of twitteraccount vallen niet onder deze paraplu omdat ze niet betrouwbaar zijn.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:49 schreef BarryOSeven het volgende:
NWS is gewoon nieuws. Waarom we daar alleen maar MSM zooi mogen bespreken begrijp ik niet.
En BNW gaat ook nog wel een stukje verder dan deze zooi hoor. Dat het niet in je straatje past wil niet zeggen dat het volledige onzin is.
Volgens mij heb ik helder uiteengezet waarom ik dat verwacht. Als dat niet doordringt kun je het topic even opnieuw doorlezen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Barry, ik hou er weer mee op. Blijkbaar bestaat jouw manier van discussiëren over heel hard roepen wat je allemaal verwacht, zonder verder na te denken over waarom je dat verwacht. Als iemand dan stelt dat dit allemaal niet zo bijzonder is kom je met een paar gemeenplaatsen om vervolgens weer terug te keren bij stap 1, roepen dat je iets verwacht.
Ik heb per ongeluk gedacht dat jij ook wel eens wat kon onderbouwen met echte argumenten in plaats van met een non-sequitur als 'er zijn protesten dus is een opstand mogelijk'. Helaas blijkt dat niet het geval. Sorry, mijn fout. Hopelijk vind je iemand anders die op dit soort dingen nog een tijdje in wil gaan.
Dat is een mogelijkheid, de andere mogelijkheid is dat er nu wel meer gevoelige zaken naar buiten komen dan dat voorheen het geval was.quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is verleidelijk om te denken dat de wereld in de brand staat en dat we richting de afgrond bewegen. De waarheid is echter dat dat beeld ontstaat doordat je met dank aan het internet toegang hebt tot nieuws uit alle windstreken. Dus als er een moord wordt gepleegd in een gat in het Midden-Oosten, dan weten we dat. Dat was vroeger wel anders.
Jij mag best commentaar geven op de gebeurtenissen in de VS. Dat lijkt mij geen probleem. Wij kunnen hier echter weinig met jouw beroerd onderbouwde doemvoorspellingen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:08 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat is een mogelijkheid, de andere mogelijkheid is dat er nu wel meer gevoelige zaken naar buiten komen dan dat voorheen het geval was.
Beide een realistische optie. Het is alleen jammer dat maar een enkele zienswijze mag worden besproken omdat de andere pertinent ontwaar is.
Tja dat is ook wel vrij kortzichtig vind je niet? Als je alleen maar mag bespreken wat je zelf al vind dan kunnen we wel ophouden met Fok een discussieforum noemen. Dat jij iets vergezocht vindt betekent niet dat er niet over gesproken mag worden.quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:06 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ten eerste is NWS voor nieuws. Nieuws wordt aangeleverd door gekwalificeerde bronnen. Bronloze, gekleurde blogjes, FB pagina's of twitteraccount vallen niet onder deze paraplu omdat ze niet betrouwbaar zijn.
En hoewel sommige topics verdergaan dan jouw angstige vermoedens horen complottheorieën in BNW thuis, de gradatie maakt het niet ineens NWS waardig. Dat heeft dus niet zozeer met mijn voorkeur te maken.
Ik vind het onwenselijk dat zulke vergezochte theorieën mixen met echt nieuws, gezien het gewoonweg ruis is binnen een discussie.
Er mag over gesproken worden. In BNW. Omdat die plek daar speciaal is voor geopend.quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:11 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Tja dat is ook wel vrij kortzichtig vind je niet? Als je alleen maar mag bespreken wat je zelf al vind dan kunnen we wel ophouden met Fok een discussieforum noemen. Dat jij iets vergezocht vindt betekent niet dat er niet over gesproken mag worden.
Als het niet aan je intellectuele eisen voldoet kun je een Fok! admin wellicht vragen een apart subforum te openen waar alleen nog maar argumenten gegeven mogen worden die voor globalisatie pleiten en waarbij afwijkingen direct worden weg gemodereerd.
De situatie met BLM is zorgwekkend en kan wel of niet tot burgeroorlog leiden. Waarbij de geschiedenis leert dat rassenrellen niet per definitie tot burgeroorlog leiden maar het geen garantie is dat het niet gebeurt. Waarbij jij inzet op dat het niet gebeurt en ik inzet op de mogelijkheid dat het wel gebeurt.quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij mag best commentaar geven op de gebeurtenissen in de VS. Dat lijkt mij geen probleem. Wij kunnen hier echter weinig met jouw beroerd onderbouwde doemvoorspellingen.
Ik weet echter zeker dat ze je in BNW met open armen ontvangen.
Op het moment dat BNW zaken de realiteit gaan raken hoeven die zaken niet in BNW te blijven omdat ze oorspronkelijk uit BNW kringen kwamen. Vind ik dan.quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:13 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Er mag over gesproken worden. In BNW. Omdat die plek daar speciaal is voor geopend.
Verras me Barry.quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:15 schreef BarryOSeven het volgende:
Op het moment dat BNW zaken de realiteit gaan raken hoeven die zaken niet in BNW te blijven omdat ze oorspronkelijk uit BNW kringen kwamen. Vind ik dan.
Het zou niet de eerste keer zijn dat iets als vergezocht en aluhoedje werd bestempeld maar uiteindelijk wel gewoon waar bleek te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |