Yeah right. Het feit dat die bordjes aangepast moesten worden omdat ze niet 100% overeen kwamen met de geldende maximum snelheid, geeft al aan dat die bordjes niet rechtsgeldig zijn, maar puur informatief. Anders hadden ze die bordjes direct aangepast ipv maanden later.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 18:35 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Goed. Hier dan bewijs dat ze gewoon gelden als andere verkeersborden.
http://www.autovandaag.nl(...)paaltjes-per-1-juni/
Kan deze discussie ook weer eindigen.
Ze zijn dus gewoon geldig als aanduiding van de max. Snelheid.
Nee, daar staat dat ze ter ondersteuning zijn.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 18:35 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Goed. Hier dan bewijs dat ze gewoon gelden als andere verkeersborden.
http://www.autovandaag.nl(...)paaltjes-per-1-juni/
Kan deze discussie ook weer eindigen.
Ze zijn dus gewoon geldig als aanduiding van de max. Snelheid.
Ja, laten we al kilometers van tevoren gaan ritsen, zodat een volledige rijstrook ongebruikt blijft... dat klinkt echt logisch.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 19:04 schreef karr-1 het volgende:
Gaatjes dichtrijden? Als iemand kilometers lang de mogelijkheid heeft om er tussen te komen, maar er voor kiest om door te rijden tot het absolute einde en dan zich er tussen wil werpen, dan heb je bij mij ook pech gehad. Gelegenheid genoeg gehad....
Dit dus.quote:Op zondag 14 augustus 2016 00:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, laten we al kilometers van tevoren gaan ritsen, zodat een volledige rijstrook ongebruikt blijft... dat klinkt echt logisch.![]()
Mensen die er op het uiterste puntje - desnoods over het verdrijvingsvlak - nog tussen willen kunnen natuurlijk de vliegende vinkentering krijgen, maar het is wel de bedoeling om de baan te gebruiken tot daar waar de pijlen op het wegdek beginnen.
Uiteraard, maar op een bepaald moment staan er van die borden "Ritsen vanaf hier" en dan kun je er al mee beginnen. Maar veel mensen rijden door tot het einde en het liefst nog een klein beetje verder en werpen zich dan ineens naar rechts.quote:Op zondag 14 augustus 2016 00:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, laten we al kilometers van tevoren gaan ritsen, zodat een volledige rijstrook ongebruikt blijft... dat klinkt echt logisch.![]()
Mensen die er op het uiterste puntje - desnoods over het verdrijvingsvlak - nog tussen willen kunnen natuurlijk de vliegende vinkentering krijgen, maar het is wel de bedoeling om de baan te gebruiken tot daar waar de pijlen op het wegdek beginnen.
Niet allemaal. Het gaat hier om de nieuwe versie hectometerbordjes, waar alleen op de hele kilometer een bordje boven staat. De oude (veel kleinere) bordjes die op ieder hmp staan hebben geen rechtsgeldigheid.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 18:35 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Goed. Hier dan bewijs dat ze gewoon gelden als andere verkeersborden.
http://www.autovandaag.nl(...)paaltjes-per-1-juni/
Kan deze discussie ook weer eindigen.
Ze zijn dus gewoon geldig als aanduiding van de max. Snelheid.
Die borden staan niet kilometers voordat de strook ophoudt, toch? Hooguit een paar honderd meter.quote:Op zondag 14 augustus 2016 00:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar op een bepaald moment staan er van die borden "Ritsen vanaf hier" en dan kun je er al mee beginnen.
Bron?quote:Op zondag 14 augustus 2016 05:08 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Niet allemaal. Het gaat hier om de nieuwe versie hectometerbordjes, waar alleen op de hele kilometer een bordje boven staat. De oude (veel kleinere) bordjes die op ieder hmp staan hebben geen rechtsgeldigheid.
Ik ken de precieze afstand niet, maar het zal maar zo kunnen zijn. Als ik dat bord zie en ik weet dat er mensen zijn die van links willen inschuiven dan hou ik al wat in zodat er ook ruimte voor is.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die borden staan niet kilometers voordat de strook ophoudt, toch? Hooguit een paar honderd meter.
Op de Vreelandseweg heb je best vaak dat mensen grote gaten laten vallen waar gewoon 3-4 auto's tussen kunnen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 19:04 schreef karr-1 het volgende:
Gaatjes dichtrijden? Als iemand kilometers lang de mogelijkheid heeft om er tussen te komen, maar er voor kiest om door te rijden tot het absolute einde en dan zich er tussen wil werpen, dan heb je bij mij ook pech gehad. Gelegenheid genoeg gehad....
Geen officiële: https://www.wegenwiki.nl/Hectometerpaalquote:
Doet de politie niks mee. Ook meegemaakt door een vrachtwagen die recht inhaalde en mij de middenberm in drukte, als er geen schade is nemen ze het niet eens op.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:43 schreef goed_volk het volgende:
Gister door een of andere debiel afgesneden en, nadat ik toeterde, probeerde hij mij actief van de weg te drukken. Misschien had 'ie iets gebruikt ofzo, maar hij wilde mij blijkbaar graag dood hebben.
Ik kom wel eens vaker rare mensen tegen, maar nu zat ik toch even serieus te shaken. Aangifte doen? Ja, maar zijn woord tegen het mijne...
Zou een film van het voorval hebben geholpen?
200 of 300 meter voordat de strook op houdt staat over het algemeen pas het bordje "Ritsen vanaf hier".quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die borden staan niet kilometers voordat de strook ophoudt, toch? Hooguit een paar honderd meter.
Ik word zo strontziek van die brug. Ik sta er momenteel iedere dag dat ik moet werken weer voor in de file. Afgelopen jaren als je ergens om kwart over 1 moest zijn (Amsterdam/Hoofddorp/Schiphol) liep je er steevast in. Ging ie om half 1 open. Nu gaat ie blijkbaar ook nog om 2 uur open. Sowieso heb ik haat aan bruggen in de snelweg. Heb dagen dat ik zowel 's ochtends als 's middags een brug mee pak. Een keer gehad dat ik én de brug over het NoordHollands kanaal bij Alkmaar open had, vervolgens de brug bij Zijkanaal C en op de terugweg de brug over de Ringvaart van Amstelveen en wederom de brug bij Alkmaar.quote:
Ah, je komt ook uit Alkmaar. Ik rij er dan niet zo vaak als jij, maar toch vind ik die brug ook echt hinderlijk.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik word zo strontziek van die brug. Ik sta er momenteel iedere dag dat ik moet werken weer voor in de file. Afgelopen jaren als je ergens om kwart over 1 moest zijn (Amsterdam/Hoofddorp/Schiphol) liep je er steevast in. Ging ie om half 1 open. Nu gaat ie blijkbaar ook nog om 2 uur open. Sowieso heb ik haat aan bruggen in de snelweg. Heb dagen dat ik zowel 's ochtends als 's middags een brug mee pak. Een keer gehad dat ik én de brug over het NoordHollands kanaal bij Alkmaar open had, vervolgens de brug bij Zijkanaal C en op de terugweg de brug over de Ringvaart van Amstelveen en wederom de brug bij Alkmaar.
jij blijft bij een open spitsstrook zeker ook in het midden rijden?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 11:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Het komt elke dag voor, op allerlei plekken. De borden boven de weg zeggen het één en de bordjes op de hectometerpaaltjes zeggen heel wat anders.
Gezien zijn reacties heeft hij zijn rijbewijs bij een pakje boter gekregen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:31 schreef Maegrim het volgende:
[..]
jij blijft bij een open spitsstrook zeker ook in het midden rijden?
Het klinkt best aandoenlijk zo.quote:Op zondag 14 augustus 2016 19:14 schreef eRKa het volgende:
Ergernis lángs de weg. Vanmiddag tanken (rij hybride). Komt er een knul naar mij toe en vraagt "Meneer, weet u hoe zuinig die auto is? (wijst naar mijn auto). Ik heb er ook een gekocht die ik nog moet halen, maar weet niet hoe zuinig hij is."
Mozeskriebel, waarom koop je dan die auto?????
Hij heeft een antwoord gehad. 1 op 30 en dat gaat niet lukken, dus hij zal zich nog achter de oren krabben. My god, hoe kun je een zuinige auto kopen zonder dat je weet hóe zuinig precies.
Omdat cijfers van de fabrikant nep zijn. En dat een verkoper je ook niet gaat vertellen hoe niet zuinig ze eigenlijk zijn.quote:Op zondag 14 augustus 2016 19:14 schreef eRKa het volgende:
Ergernis lángs de weg. Vanmiddag tanken (rij hybride). Komt er een knul naar mij toe en vraagt "Meneer, weet u hoe zuinig die auto is? (wijst naar mijn auto). Ik heb er ook een gekocht die ik nog moet halen, maar weet niet hoe zuinig hij is."
Mozeskriebel, waarom koop je dan die auto?????
Hij heeft een antwoord gehad. 1 op 30 en dat gaat niet lukken, dus hij zal zich nog achter de oren krabben. My god, hoe kun je een zuinige auto kopen zonder dat je weet hóe zuinig precies.
Dat weten de meeste mensen wel, maar er zijn ook fora waar verbruikscijfers besproken worden. En Autoweek houdt cijfers bij, of de spritmonitor app. Methoden zat om werkelijk verbruik boven water te krijgen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 19:46 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Omdat cijfers van de fabrikant nep zijn. En dat een verkoper je ook niet gaat vertellen hoe niet zuinig ze eigenlijk zijn.
En dan ligt het ook nog aan je rijstijl.quote:Op zondag 14 augustus 2016 19:46 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Omdat cijfers van de fabrikant nep zijn. En dat een verkoper je ook niet gaat vertellen hoe niet zuinig ze eigenlijk zijn.
Ik haal de opgegeven cijfers vrij makkelijk. Als ik normaal rijd zit ik erop, rijd ik lekker relaxed, taxi style, dan zit ik er makkelijk een liter onder.quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:59 schreef Light het volgende:
[..]
En dan ligt het ook nog aan je rijstijl.
Echt he... zelfde met fietsers. Lijkt ook vooral dat als t mooier weer wordt dat ze suïcidaler worden dan gewoonlijkquote:Op woensdag 17 augustus 2016 18:02 schreef eRKa het volgende:
Motorrijders.....,met een kreukelzone zo dik als je kleding verwacht je toch enige voorzichtigheid. Op de thuisreis moet ik 8km lang een provinciale weg volgen met wat stoplichten en chicanes. Zit er een vent met een Burgman (motorscooter) eerst bijna OP mijn achterbumper, haalt daarna in met max 10cm ruimte tussen auto en scooter. Eerste stoplicht gaat hij rechts over het fietspad langs de wachtende auto's, steekt die rij haaks door terwijl het groen wordt en de auto's beginnen te rijden.
Zo'n Burgman is maar een paar honderd cc dus haal je makkelijk in met de auto. Hem ingehaald en gemaand iets rustiger te doen. Stoplicht even verteld wat ik ervan vond. Hij had er geen problemen mee.
Naja, Darwin alweer.....
Als me dat gebeurt terwijl ik ook op de fiets ben, dan krijgt de tegenstander een zet. Hup, tegen de grond.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 21:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt he... zelfde met fietsers. Lijkt ook vooral dat als t mooier weer wordt dat ze suïcidaler worden dan gewoonlijk
Vandaag op een fietsrit naar huis: (en ja, ik erger me het meest aan andere fietsers als ik zelf fiets)
1: Fietser die me spookrijdend tegemoet komt, op mijn weghelft, terwijl hij naar zn telefoon kijkt.
2: Twee (jonge) fietsers die naast elkaar voor me fietsen in tempo van een bejaarde.... Op het moment dat ik ze wil inhalen, slaan ze zonder om te kijken of wat dan ook linksaf. Ik kon nog nèt remmen om een botsing te voorkomen.
3: Meneer op fiets die mij tegemoet komt en schijnbaar de straat rechts van mij in wilde waardoor hij rechts op het fietspad gaat spookrijden en mij 'dwingt' om hem links, dus op z'n Brits zeg maar te passeren. Waardoor ik gevaarlijk dicht bij de rand van t fietspad kwam en een stadsbus rakelings langs me ging.
Zucht. Ik haat fietsers.
Dat dusquote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Volgens mij is half Nederland alweer terug van vakantie.. jammer
Dat doen ze niet alleen in het verkeer, maar dat terzijde.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:54 schreef karr-1 het volgende:
Wat is dat toch met fietsende bejaarden die zich zonder uit te kijken voor je auto werpen vanuit een zijstraat, met zijn tweeen naast elkaar rijden en weigeren aan de kant te gaan etc. En dan ook nog boos worden als ik toeter of iets roep uit het raam.
Ga lekker achter de geraniums zitten of zo als je niet met verkeer kunt omgaan.
Liever dat ze die Volvo aan de kant zetten. Want als ik rechts inhaal gebeurt dat natuurlijk welquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:01 schreef Nattekat het volgende:
Aardige agenten wel. De meesten nemen daar niet eens meer de moeite voor.
Liever de mensen pakken die 10km te hard rijden op een weg waar je met gemak 30km harder kan en mensen die zulke hersenlozen rechts inhalen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Liever dat ze die Volvo aan de kant zetten. Want als ik rechts inhaal gebeurt dat natuurlijk wel
Die kunnen natuurlijk niet zelf rechts voorbij gaan, dat voorbeeld volgt iedereen, en dat schijnt niet de bedoeling te zijn.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:01 schreef Nattekat het volgende:
Aardige agenten wel. De meesten nemen daar niet eens meer de moeite voor.
Dit. Ik reed er een meter of 200 achter en had ook helemaal geen zin om er links langs te gaan, maar je zult zien dat zodra ik rechts voorbij ga er een mooi bordje achterop gaat branden dat ik even mee mag.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Liever dat ze die Volvo aan de kant zetten. Want als ik rechts inhaal gebeurt dat natuurlijk wel
Bedoel je die spitsstrook net voor vliegveld Maastricht zeg maar? Daar rijd ik twee keer per week en het is daar altijd ellende. Al die mongolen die maar in het midden blijven rijden. Of geen richting aangeven. Er zijn er zelfs bij die invoegen (al dan niet zonder richtingaanwijzer) als of het een invoegstrook is, en je dan boos aankijken dat je niet even een baan voor ze opschuiftquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:33 schreef eRKa het volgende:
Rij vanmiddag op de A2 richting Maastricht. Op die plek is de A2 2-baans en komt bij drukte de spitsstrook erbij (zoals vanmiddag). Ik had de spitstrook maar wilde inhalen via de middelste strook. Stukje naar achteren zie ik een grijze Spacestar die al ellenlang op de linkerbaan zat, 2-3km/h verschil inhalen. Dacht nog "Als ik naar de middenbaan ga, kan ik wel opletten dat die niet naar rechts komt". Maar hij zat er al een paar km op de linkerbaan, dus kleine kans dat hij tóch naar rechts gaat........
Enfin, ik knipperlicht aan naar links, alles vrij, Spacestar zit nog volledig links. Ik draai de middenbaan op, al kijkend naar de Spacestar. Komt die LUL tóch ineens naar rechts, over 2 stroken heen! Gelukkig geen aanrijding doordat ik terughaalde en remde. Eens duchtig geknipperd, geen reactie. Ingehaald, toeteren, geen reactie van mijnheer.
Wát een idioot, rijbewijs verbeurd verklaren.
Dat vlak achter een voorganger rijden is inderdaad een kwaal van vele motorrijders, komt vast nog uit de tijd dat motoren veel sneller tot stilstand konden komen dan auto's. Wat ze niet (willen) beseffen is dat auto's tegenwoordig veel harder kunnen remmen dan vroeger.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 18:02 schreef eRKa het volgende:
Motorrijders.....,met een kreukelzone zo dik als je kleding verwacht je toch enige voorzichtigheid. Op de thuisreis moet ik 8km lang een provinciale weg volgen met wat stoplichten en chicanes. Zit er een vent met een Burgman (motorscooter) eerst bijna OP mijn achterbumper, haalt daarna in met max 10cm ruimte tussen auto en scooter. Eerste stoplicht gaat hij rechts over het fietspad langs de wachtende auto's, steekt die rij haaks door terwijl het groen wordt en de auto's beginnen te rijden.
Zo'n Burgman is maar een paar honderd cc dus haal je makkelijk in met de auto. Hem ingehaald en gemaand iets rustiger te doen. Stoplicht even verteld wat ik ervan vond. Hij had er geen problemen mee.
Naja, Darwin alweer.....
Is normaal hier in Den Haag ja. Sinds ik echter mijn knie vern**kt heb en met behulp van een brace nog wat kan kreupelen stopt opeens iedereen als ik over wil steken. Het kan dus wél.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:04 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat doen ze niet alleen in het verkeer, maar dat terzijde.
Hier in Den Haag ben je je leven als voetganger ook niet zeker op de zebrapaden als je wil oversteken. Ik zet 1 stap om over te steken en een of andere mongool geeft nog even lekker gas om snel door te rijden
Typisch soort mens weerquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 13:48 schreef Rewimo het volgende:
Een sukkel die op de A325 wil invoegen terwijl ik naast hem rijdTerwijl er niemand anders op de invoegstrook reed en hij dus naar believen kon versnellen of vertragen om voor of achter mij in te voegen.
En dan nog boos naar me kijken of het mijn schuld was dat híj zijn auto bijna in de mijne boort![]()
En nee, ik kon zelf niet naar links, dan had ik dat wel gedaan want ik had al in de smiezen dat hij blijkbaar een heeeeele grote dode hoek had![]()
Herken ik persoonlijk niet, maar zulke dingen zijn niet leuk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:04 schreef El_Thijs het volgende:
Hier in Den Haag ben je je leven als voetganger ook niet zeker op de zebrapaden als je wil oversteken. Ik zet 1 stap om over te steken en een of andere mongool geeft nog even lekker gas om snel door te rijden
Nee, net even ietsje noordelijker. Kerensheide, bij DSMquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 13:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bedoel je die spitsstrook net voor vliegveld Maastricht zeg maar? Daar rijd ik twee keer per week en het is daar altijd ellende. Al die mongolen die maar in het midden blijven rijden. Of geen richting aangeven. Er zijn er zelfs bij die invoegen (al dan niet zonder richtingaanwijzer) als of het een invoegstrook is, en je dan boos aankijken dat je niet even een baan voor ze opschuift
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |