Over vierdaagsen gesproken: hier was vorige maand de avondvierdaagse, waaraan halve basisscholen meedoen. Delen van het parcours zijn dan echt tijdelijk afgezet omdat het anders te krap en gevaarlijk wordt met ander verkeer.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 09:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Op de rem gaan staan op de snelweg om naar de vierdaagselopers te kunnen toeteren
Ja, ik hoor de verhalen. Hier heeft men blijkbaar wel zinvolle bezigheden, of die beesten zitten niet in dorpen.quote:
Haat aan mensen die niet helemaal voor of helemaal achter in het vak gaan staan bij 2 plaatsen. Maak het de ander lekker extra moeilijk jaquote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
Alle ouwe verkeersonveilige wijven weer uit de kast gehaald ofzo? De tering.
- Stoppen voor groen, kort toetertje van mijn kant en nog een middelvinger krijgen ook
- Furieus worden op een auto voor je die "rechtdoor afslaat" (weg draait naar rechts) waardoor je er "niet" langs kan, terwijl je rechts nog een meter ruimte hebt
- 35 @ 50 en 45 @ 80
- Bumperkleven en seinen terwijl ik achter een fucking tractor zit, er tegenliggers zijn en er een verhoogde rijbaanscheiding is. Nee, ik ga niet een meter van zijn achterwielen af rijden, die 30 meter afstand maakt dat ik wél kan zien wanneer ik kan inhalen en een aanloopje kan nemen.
- Vrachtwagens op de snelweg zijn zeer eng, dus om die in te halen heb je 5 km nodig. Zo'n snelweg is ook zo smal.![]()
![]()
- Voorsorteervakken voor een stoplicht? Met dwangpijlen? Das toch alleen voor de sier? Als jij toch rechtsaf wilt trap je hem er toch gewoon tussen. Die auto verdwijnt wel spontaan, want die kan ruiken dat jij toch rechtsaf wil.
- Die auto kan ook ruiken dat je wil inhalen als je opeens met 95 naar links komt (waar je 130 mag) zonder je knipper te gebruiken ofzo.
- Streepjes tussen de parkeervakken? Dat is toch waar je met het midden van de auto moet staan?
- Sturen is ook moeilijk, dus zetten we hem maar net iets minder dan een autolengte van het einde van het fileparkeervak. Kan er niemand meer bij.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mensen die een halve tot driekwart autolengte van het einde van een filevak blijven als er geen streepjes staan. Past er dus een auto minder in de rij.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:28 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Haat aan mensen die niet helemaal voor of helemaal achter in het vak gaan staan bij 2 plaatsen. Maak het de ander lekker extra moeilijk ja.
Ik snap daar ook niets van hoor, dat soort mensen denken echt alleen aan zichzelf: ik sta geparkeerd en hoe de ander erbij komt is niet mijn probleem. Standaard issue in onze straat, zijn al zoveel plaatsen (not).quote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mensen die een halve tot driekwart autolengte van het einde van een filevak blijven als er geen streepjes staan. Past er dus een auto minder in de rij.
Mensen die vinden dat ik te strak inparkeer (vooral bij dwarsparkeren)...Joh, ik heb huurautos gependeld, ik heb valetparking gedaan, als er iets is dat je daar leert is het wel parkeren.
Bij dwarsparkeren heb je aan mij dan wel eens een slechte. Zet ik hem er achteruit naast, 10 cm van je af. Bij fileparkeren zet ik hem er ook redelijk strak op. Wel dat ze eruit kunnen, maar met 3 of 4 keer steken. Word ik ook even egoïstisch: "Ik sta, dus ik vind het best."quote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:33 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik snap daar ook niets van hoor, dat soort mensen denken echt alleen aan zichzelf: ik sta geparkeerd en hoe de ander erbij komt is niet mijn probleem. Standaard issue in onze straat, zijn al zoveel plaatsen (not).
Helaas denken parkeersensoren er soms ook zo over. *PIEEEEEEEEEP* Uitstappen en kijken: "Ohw, nog 40 cm ruimte". Bij een splinternieuwe BMW, Volvo, Mercedes o.i.d. ben je graag wat voorzichtigerquote:Haha, ja maar heel veel mensen denken dat ze vliegtuigen rijden i.p.v. auto's.
Soms is iemand ook ongelukkig komen te staan doordat ze zich tussen twee andere slecht geparkeerde auto's hebben gewurmd. Alleen als die dan weg zijn lijken ze ineens zelf bar slecht geparkeerd te staan.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Bij dwarsparkeren heb je aan mij dan wel eens een slechte. Zet ik hem er achteruit naast, 10 cm van je af. Bij fileparkeren zet ik hem er ook redelijk strak op. Wel dat ze eruit kunnen, maar met 3 of 4 keer steken. Word ik ook even egoïstisch: "Ik sta, dus ik vind het best."
Bij de meeste mensen is het gewoon luiigheid. Hebben ze een hoekparkeerplaats, zitten er 2 tegels tussen hun vak en het volgende vak, maar ook tussen hun vak en de stoep. En nog krijgen ze het voor elkaar om met de wielen van hun fucking Ford KA in het andere vak te staan. Dat is vooruit insturen en totaal geen idee hebben van het formaat van je auto. Vandaag al 5x gezien.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 15:10 schreef Chai het volgende:
[..]
Soms is iemand ook ongelukkig komen te staan doordat ze zich tussen twee andere slecht geparkeerde auto's hebben gewurmd. Alleen als die dan weg zijn lijken ze ineens zelf bar slecht geparkeerd te staan.
Dit is wel heel ernstig.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 20:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ afbeelding ]
Over slecht parkeren gesproken, dit gaat echt nergens over.
Ik denk dat de eigenaar van die auto/bus ook een FOK!ker is en z'n favo forum in z'n kenteken heeft gekregenquote:Op woensdag 3 augustus 2016 20:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ afbeelding ]
Over slecht parkeren gesproken, dit gaat echt nergens over.
Ik vind het eigenlijk alleen echt praktisch op grote sedans. Dan is je achterruit niet de achterkant van je auto en met lage paaltjes kan zo'n kofferbak best onoverzichtelijk zijn. Aan de andere kant, ik heb het al jaren en je went er ook wel aan. Gewoon rustig achteruit tot ie *pieeeeeep* doet, dan heb ik nog zo'n 20-25 cm, en hoef ik niet na te denken.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:52 schreef Sounddragon het volgende:
In mijn zoektocht naar mijn huidige auto trof ik er ook eentje met PDC, ik probeerde het op de garagedeur van de eigenaar, en ik had idd 40 cm over... kansloos, meteen van het lijstje musthaves geschrapt..niet gekocht ook ; die kerel was maf
Dat is inderdaad best wel matig :")quote:Op dinsdag 12 juli 2016 12:12 schreef dick_laurent het volgende:
Ik blijf het prachtig vinden als mensen in van die A segmentertjes gaan bumperkleven bij je.
Zit er een pipo in een Twingo achter me te duwen als een malle, terwijl ik gewoon met 110 nota bene aan het inhalen ben waar je 100 mag.
Vervolgens ga ik na mijn inhaalactie naar rechts.... gaat pipo ook strak achter me naar rechts omdat hij me rechts wilde inhalen ofzo? Zie ik hem in mijn binnenspiegel vrijwel direct weer een wilde stuurbeweging naar links maken, mij alsnog inhalen en vervolgens meteen duwen/kleven bij de volgende.
Echt...hoe droevig wil je het hebben.
Oké. En nu?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 06:18 schreef Ridocar het volgende:
Op minstens twee plaatsen zie ik een verkeerd onderbord staan. het gaat in beide gevallen om een snelheidsbeperking over een bepaalde afstand (onderbord OB411), maar in plaats daarvan hangt een OB401 onderop.
In één specifiek geval staat in een bocht (knooppunt Markiezaat, A4-A58, richting Roosendaal) een setje borden, van boven naar beneden J20, A01-070, OB401-200. 200 meter verderop staat A02-070.
Het maakt nogal verschil of een snelheidsbeperking over een lengte van 200 meter of pas na 200 meter geldt.quote:
Parkeerplaats is gewoon smal, en misschien is de bestuurder heel dik en moet zijn deur helemaal open kunnen om te kunnen uitstappen?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 20:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ afbeelding ]
Over slecht parkeren gesproken, dit gaat echt nergens over.
Typ dat dan meteen... Hartstikke goed dat jij al die bordcodes uit je hoofd kent, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereenquote:Op donderdag 4 augustus 2016 23:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het maakt nogal verschil of een snelheidsbeperking over een lengte van 200 meter of pas na 200 meter geldt.
Ja, ik ken ze ook niet uit m'n hoofd, maar het leek me wat handiger dan al die borden te beschrijven. Het maakt het verhaal anders onnodig lang en iedereen met Google kan die bordcodes zo opzoeken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Typ dat dan meteen... Hartstikke goed dat jij al die bordcodes uit je hoofd kent, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen
Hier bestaat geen goed excuus voor, dan kan je de auto op z'n minst gewoon even recht zetten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 00:23 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Parkeerplaats is gewoon smal, en misschien is de bestuurder heel dik en moet zijn deur helemaal open kunnen om te kunnen uitstappen?
Niet te snel oordelen.
Vandaag ook, zo'n klein gebakje op m'n bumper in de tunnel. Ging zelfs toeterenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:00 schreef OscarMopperkont het volgende:
Wat is het toch met bumperklevers en ander opgefokt volk?
Het is dat ik ouder en wijzer ben maar sommigen vragen echt om een remtest met klappen in hun kutsmoel.
Geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 00:23 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Parkeerplaats is gewoon smal, en misschien is de bestuurder heel dik en moet zijn deur helemaal open kunnen om te kunnen uitstappen?
Niet te snel oordelen.
Helaas stikt het ervanquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:00 schreef OscarMopperkont het volgende:
Wat is het toch met bumperklevers en ander opgefokt volk?
Het is dat ik ouder en wijzer ben maar sommigen vragen echt om een remtest met klappen in hun kutsmoel.
Ah, op die fiets. Ook verkeerde interpretatie van mijn kant danquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, ik ken ze ook niet uit m'n hoofd, maar het leek me wat handiger dan al die borden te beschrijven. Het maakt het verhaal anders onnodig lang en iedereen met Google kan die bordcodes zo opzoeken.
Maar het was zeker niet om deskundigheid te veinzen (deskundig is wat ik in zijn geheel niet ben)
Ik snap je insteek maar misschien is het beter om zelf alvast de plaatjes in je reactie te zetten want lang niet iedereen gaat het opzoeken waardoor je reactie wat minder serieus genomen wordt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, ik ken ze ook niet uit m'n hoofd, maar het leek me wat handiger dan al die borden te beschrijven. Het maakt het verhaal anders onnodig lang en iedereen met Google kan die bordcodes zo opzoeken.
Maar het was zeker niet om deskundigheid te veinzen (deskundig is wat ik in zijn geheel niet ben)
Volgende keer meteen bellen dat er een dronken malloot op de weg zit die iedereen eraf drukt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:43 schreef goed_volk het volgende:
Gister door een of andere debiel afgesneden en, nadat ik toeterde, probeerde hij mij actief van de weg te drukken. Misschien had 'ie iets gebruikt ofzo, maar hij wilde mij blijkbaar graag dood hebben.
Ik kom wel eens vaker rare mensen tegen, maar nu zat ik toch even serieus te shaken. Aangifte doen? Ja, maar zijn woord tegen het mijne...
Zou een film van het voorval hebben geholpen?
Dat is een goede, had ik niet bedacht in alle commotie....quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 22:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
Volgende keer meteen bellen dat er een dronken malloot op de weg zit die iedereen eraf drukt.
Bij mij vindt hij hem terug met 4 lege banden. Speciaal gereedschap voor in de auto liggen. Ventielen eruit en weg ermee.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 20:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ afbeelding ]
Over slecht parkeren gesproken, dit gaat echt nergens over.
Ik had mijn auto er achter gezet.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 20:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ afbeelding ]
Over slecht parkeren gesproken, dit gaat echt nergens over.
Geweldig ja, zo'n C1 of Aygo die komt kleven bij 135 waar 120 is toegestaan. Dan wacht ik op een lang stuk vrij rechts. Dan naar rechts en gas erbij. En dan weer links aansluiten. De meeste mensen snappen de bedoeling niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 19:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Vandaag ook, zo'n klein gebakje op m'n bumper in de tunnel. Ging zelfs toeteren
Geweldigquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:46 schreef eRKa het volgende:
[..]
Bij mij vindt hij hem terug met 4 lege banden. Speciaal gereedschap voor in de auto liggen. Ventielen eruit en weg ermee.
Probleem is dat er dan gelijk niemand meer door kan, maar daar heb ik ook aan gedachtquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:48 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ik had mijn auto er achter gezet.
Wat een idioot.
Het maakt ook zo'n indrukquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:49 schreef eRKa het volgende:
[..]
Geweldig ja, zo'n C1 of Aygo die komt kleven bij 135 waar 120 is toegestaan. Dan wacht ik op een lang stuk vrij rechts. Dan naar rechts en gas erbij. En dan weer links aansluiten. De meeste mensen snappen de bedoeling niet.
Nou, als de voorganger al dik boven max rijdt is kleven hoogst ongepast. Degene die er langs wil mag er best voorbij, ik maak er graag plaats voor. Maar als ik dan even lekker kan vliegen (is wel es lekker) dan heb ik niet zo'n luis nodig die nét even sneller moet. Het scheelt te weinig om verschil te maken, tenzij het om mensenlevens gaat maar dan rij je in een ambulance.quote:Op zondag 7 augustus 2016 21:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het maakt ook zo'n indruk
(nee niet)...:{
Ik vind het sowieso belachelijk om te gaan bumperkleven bij iemand die er zelf ook niet door kan. Dat heeft toch helemaal geen nut?quote:Op zondag 7 augustus 2016 22:57 schreef eRKa het volgende:
[..]
Nou, als de voorganger al dik boven max rijdt is kleven hoogst ongepast. Degene die er langs wil mag er best voorbij, ik maak er graag plaats voor. Maar als ik dan even lekker kan vliegen (is wel es lekker) dan heb ik niet zo'n luis nodig die nét even sneller moet. Het scheelt te weinig om verschil te maken, tenzij het om mensenlevens gaat maar dan rij je in een ambulance.
Mijn werk is 85km van huis. Ik rij altijd rustig met het verkeer mee, 100/90 in de rechterbaan. Een collega woont dichtbij mij en doet iedereen aan de kant drukken om zo snel mogelijk op de zaak te zijn. Op de A2 haalt hij mij dan ook in met volle vaart. Op de zaak tref ik hem dan bij de koffie waar hij zijn eerste kopje tapt. Scheelt dus max 2 minuten...... en elke maand 2-3 boetes.
Zo'n duwende Aygo krijgt bij mij verdiend lik op stuk.
Schuldig, ik snap echt niks van die rotondes met richels. Ik ga vaak de fout inquote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:38 schreef Cat22 het volgende:
Twee dagen, twee rotondes met gescheiden rijbanen.
En twee keer dat men niet goed naar de borden en pijlen op de weg kijkt, op de verkeerde baan belandt en meent om recht voor mij over de afscheiding te hobbelen om toch maar de goede richting uit te rijden.
Als je dat al per se wil, wacht dan tot er ruimte is. Mensen die op de goede baan rijden verwachten niet dat er opeens iemand van rechts doorgedrukt komt.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Er staan altijd bordjes met pijltjes. En in de praktijk zit je in 95% van de gevallen goed voor rechtsaf en rechtdoor als je rechts rijdt en voor linksaf als je links rijdt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:41 schreef Soury het volgende:
[..]
Schuldig, ik snap echt niks van die rotondes met richels. Ik ga vaak de fout in
En douw jij je dan ook over die richel naar de goede baan?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:41 schreef Soury het volgende:
[..]
Schuldig, ik snap echt niks van die rotondes met richels. Ik ga vaak de fout in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |