Ik mis jouw punt misschien, maar jouw mening is niet bepaald relevant voor mij. Relevant voor mij is dat een gerechtshof afwijkt van bestaande wetgeving en daarmee een andere situatie creert mbt de aanduiding van de maximum snelheden in Nederland.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:49 schreef OscarMopperkont het volgende:
Je mist, net als sommige anderen hier, het punt.
Je bent denk ik te dom om te poepen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 14:45 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik mis jouw punt misschien, maar jouw mening is niet bepaald relevant voor mij. Relevant voor mij is dat een gerechtshof afwijkt van bestaande wetgeving en daarmee een andere situatie creert mbt de aanduiding van de maximum snelheden in Nederland.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 17:24 schreef OscarMopperkont het volgende:
Je bent denk ik te dom om te poepen.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 14:45 schreef OEM het volgende:
jouw mening is niet bepaald relevant voor mij.
Goed. Hier dan bewijs dat ze gewoon gelden als andere verkeersborden.quote:
Yeah right. Het feit dat die bordjes aangepast moesten worden omdat ze niet 100% overeen kwamen met de geldende maximum snelheid, geeft al aan dat die bordjes niet rechtsgeldig zijn, maar puur informatief. Anders hadden ze die bordjes direct aangepast ipv maanden later.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 18:35 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Goed. Hier dan bewijs dat ze gewoon gelden als andere verkeersborden.
http://www.autovandaag.nl(...)paaltjes-per-1-juni/
Kan deze discussie ook weer eindigen.
Ze zijn dus gewoon geldig als aanduiding van de max. Snelheid.
Nee, daar staat dat ze ter ondersteuning zijn.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 18:35 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ja, laten we al kilometers van tevoren gaan ritsen, zodat een volledige rijstrook ongebruikt blijft... dat klinkt echt logisch.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 19:04 schreef karr-1 het volgende:
Gaatjes dichtrijden? Als iemand kilometers lang de mogelijkheid heeft om er tussen te komen, maar er voor kiest om door te rijden tot het absolute einde en dan zich er tussen wil werpen, dan heb je bij mij ook pech gehad. Gelegenheid genoeg gehad....
Dit dus.quote:Op zondag 14 augustus 2016 00:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, laten we al kilometers van tevoren gaan ritsen, zodat een volledige rijstrook ongebruikt blijft... dat klinkt echt logisch.![]()
Mensen die er op het uiterste puntje - desnoods over het verdrijvingsvlak - nog tussen willen kunnen natuurlijk de vliegende vinkentering krijgen, maar het is wel de bedoeling om de baan te gebruiken tot daar waar de pijlen op het wegdek beginnen.
Uiteraard, maar op een bepaald moment staan er van die borden "Ritsen vanaf hier" en dan kun je er al mee beginnen. Maar veel mensen rijden door tot het einde en het liefst nog een klein beetje verder en werpen zich dan ineens naar rechts.quote:Op zondag 14 augustus 2016 00:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, laten we al kilometers van tevoren gaan ritsen, zodat een volledige rijstrook ongebruikt blijft... dat klinkt echt logisch.![]()
Mensen die er op het uiterste puntje - desnoods over het verdrijvingsvlak - nog tussen willen kunnen natuurlijk de vliegende vinkentering krijgen, maar het is wel de bedoeling om de baan te gebruiken tot daar waar de pijlen op het wegdek beginnen.
Niet allemaal. Het gaat hier om de nieuwe versie hectometerbordjes, waar alleen op de hele kilometer een bordje boven staat. De oude (veel kleinere) bordjes die op ieder hmp staan hebben geen rechtsgeldigheid.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 18:35 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Die borden staan niet kilometers voordat de strook ophoudt, toch? Hooguit een paar honderd meter.quote:Op zondag 14 augustus 2016 00:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar op een bepaald moment staan er van die borden "Ritsen vanaf hier" en dan kun je er al mee beginnen.
Bron?quote:Op zondag 14 augustus 2016 05:08 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Niet allemaal. Het gaat hier om de nieuwe versie hectometerbordjes, waar alleen op de hele kilometer een bordje boven staat. De oude (veel kleinere) bordjes die op ieder hmp staan hebben geen rechtsgeldigheid.
Ik ken de precieze afstand niet, maar het zal maar zo kunnen zijn. Als ik dat bord zie en ik weet dat er mensen zijn die van links willen inschuiven dan hou ik al wat in zodat er ook ruimte voor is.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die borden staan niet kilometers voordat de strook ophoudt, toch? Hooguit een paar honderd meter.
Op de Vreelandseweg heb je best vaak dat mensen grote gaten laten vallen waar gewoon 3-4 auto's tussen kunnen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 19:04 schreef karr-1 het volgende:
Gaatjes dichtrijden? Als iemand kilometers lang de mogelijkheid heeft om er tussen te komen, maar er voor kiest om door te rijden tot het absolute einde en dan zich er tussen wil werpen, dan heb je bij mij ook pech gehad. Gelegenheid genoeg gehad....
Geen officiële: https://www.wegenwiki.nl/Hectometerpaalquote:
Doet de politie niks mee. Ook meegemaakt door een vrachtwagen die recht inhaalde en mij de middenberm in drukte, als er geen schade is nemen ze het niet eens op.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:43 schreef goed_volk het volgende:
Gister door een of andere debiel afgesneden en, nadat ik toeterde, probeerde hij mij actief van de weg te drukken. Misschien had 'ie iets gebruikt ofzo, maar hij wilde mij blijkbaar graag dood hebben.
Ik kom wel eens vaker rare mensen tegen, maar nu zat ik toch even serieus te shaken. Aangifte doen? Ja, maar zijn woord tegen het mijne...
Zou een film van het voorval hebben geholpen?
200 of 300 meter voordat de strook op houdt staat over het algemeen pas het bordje "Ritsen vanaf hier".quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die borden staan niet kilometers voordat de strook ophoudt, toch? Hooguit een paar honderd meter.
Ik word zo strontziek van die brug. Ik sta er momenteel iedere dag dat ik moet werken weer voor in de file. Afgelopen jaren als je ergens om kwart over 1 moest zijn (Amsterdam/Hoofddorp/Schiphol) liep je er steevast in. Ging ie om half 1 open. Nu gaat ie blijkbaar ook nog om 2 uur open. Sowieso heb ik haat aan bruggen in de snelweg. Heb dagen dat ik zowel 's ochtends als 's middags een brug mee pak. Een keer gehad dat ik én de brug over het NoordHollands kanaal bij Alkmaar open had, vervolgens de brug bij Zijkanaal C en op de terugweg de brug over de Ringvaart van Amstelveen en wederom de brug bij Alkmaar.quote:
Ah, je komt ook uit Alkmaar. Ik rij er dan niet zo vaak als jij, maar toch vind ik die brug ook echt hinderlijk.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik word zo strontziek van die brug. Ik sta er momenteel iedere dag dat ik moet werken weer voor in de file. Afgelopen jaren als je ergens om kwart over 1 moest zijn (Amsterdam/Hoofddorp/Schiphol) liep je er steevast in. Ging ie om half 1 open. Nu gaat ie blijkbaar ook nog om 2 uur open. Sowieso heb ik haat aan bruggen in de snelweg. Heb dagen dat ik zowel 's ochtends als 's middags een brug mee pak. Een keer gehad dat ik én de brug over het NoordHollands kanaal bij Alkmaar open had, vervolgens de brug bij Zijkanaal C en op de terugweg de brug over de Ringvaart van Amstelveen en wederom de brug bij Alkmaar.
jij blijft bij een open spitsstrook zeker ook in het midden rijden?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 11:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Het komt elke dag voor, op allerlei plekken. De borden boven de weg zeggen het één en de bordjes op de hectometerpaaltjes zeggen heel wat anders.
Gezien zijn reacties heeft hij zijn rijbewijs bij een pakje boter gekregen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:31 schreef Maegrim het volgende:
[..]
jij blijft bij een open spitsstrook zeker ook in het midden rijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |