quote:The mete fact that the data herein were obtained by so-called supernormal means is probably sufficient to insire its disregard by nearly all the people addressed
Oftewel: deze gegevens zouden op een bovennatuurlijke wijze zijn verkregen en geesten "die geinstrueerd zijn om niet op deze wijze te denken" (??????) zullen het ongeloofwaardig vinden.quote:The principal data concerning these data is now at hand and must be offered, no matter how fantastic and unintelligible it may seem to minds not previously instructed in thinking of this type.
'Some type'... Ik kan ook naast een zwaar radioactieve bron staan en in enkele minuten dood neervallen. Maar zonder een geigerteller weet je niet wat er aan de hand is, en zou je nooit weten dat het radioactief is. Dit is een beetje vaag.quote:The disks posses some type of radiant energy.
Met "geesten die geinstrueerd zijn" bedoelt hij dat de meeste mensen vanuit hun dogmatische manier van denken zullen kijken. En wat hij precies met supernormal bedoelt, dat weten we niet.quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Oftewel: deze gegevens zouden op een bovennatuurlijke wijze zijn verkregen en geesten "die geinstrueerd zijn om niet op deze wijze te denken" (??????) zullen het ongeloofwaardig vinden.
Dat deze memo met deze informatie is verspreid onder de FBI, zegt in ieder geval dat ze het serieus namen.quote:Als je dat met droge ogen beweert kan je proberen autoriteit te ontlenen aan een militaire rang en/of academische achtergrond, of aan he feit dat het document op de site van de FBI is gepubliceerd, maar ik denk eerder aan een psychische stoornis.
Ik vind het altijd een lastig vraagstuk. Als ik het uiteenzet:quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Met "geesten die geinstrueerd zijn" bedoelt hij dat de meeste mensen vanuit hun dogmatische manier van denken zullen kijken. En wat hij precies met supernormal bedoelt, dat weten we niet.
[..]
Dat deze memo met deze informatie is verspreid onder de FBI, zegt in ieder geval dat ze het serieus namen.
Deze vrijgegeven documenten zijn een stuk duidelijker:quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het zou me achteraf (1000 jaar later) niets verbazen als blijkt dat er inderdaad aliens onder ons zijn. Ik bedoel, het universum is enorm oud, en als er echt veel leven blijkt te zijn overal dan zijn er ongetwijfeld een aantal beschavingen die al miljoenen jaren oud zijn en als goden (voor ons gezien) dingen kunnen laten verschijnen en verdwijnen.
Maar dit soort verhalen vind ik altijd zo.... ik weet het niet. Het past altijd precies in het conspiracy verhaaltje. Allemaal zo vaag en onduidelijk.
Waarom zouden ze zich bekendmaken op zo'n manier? Als zij een stuk intelligenter zijn dan wij, waarom zouden ze dan op zo'n manier contact leggen?quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vind het altijd een lastig vraagstuk. Als ik het uiteenzet:
- Ik geloof dat aliens bestaan
- Ik geloof dat sneller dan licht reizen, of via andere dimensies ooit voor ons mogelijk moet zijn
- Ik geloof dat er beschavingen zijn die al miljoenen jaren oud zijn en deze technologieen allang en breed uitontwikkeld hebben.
Toch geloof ik niet dat aliens hier een beetje aan het rondspoken zijn. Ik weet niet waarom. Ik heb zo'n gevoel van, of ze maken zich bekend aan de gehele wereld, of ze maken zich aan niemand bekend, of ze zijn er gewoon niet. Waarom zouden dit soort wezens contact maken met mensen in het leger? Om vrede te sluiten oid? En het zijn ook altijd amerikanen.
Ja, das dus wat ik bedoel, sorry was niet helemaal duidelijk.quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waarom zouden ze zich bekendmaken op zo'n manier? Als zij een stuk intelligenter zijn dan wij, waarom zouden ze dan op zo'n manier contact leggen?
Als jij een in weiland loopt met koeien, ga je dan ook officieel contact leggen en vragen naar de leider van de koeien?
Tot zo'n 5 jaar geleden, dacht ik altijd dat het UFO-fenomeen niet serieus te nemen was en dat het voor gekkies was. Inmiddels heb ik mijn mening moeten bijstellen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, das dus wat ik bedoel, sorry was niet helemaal duidelijk.
Ah je edit zie ik nu. Ja ok.
Die case ken ik ja en die is inderdaad nog niet verklaard. Maar zo zijn er vele grotere cases die niet verklaard zijn en waarbij de buitenaardse hypothese het beste past. Ik heb hier wat goeie (serieuze) docu's:quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er is ook dat filmpje van de Mexicaanse luchtmacht, die daadwerkelijk een aantal objecten (alleen zichtbaar op radar) volgen. En ook echt straaljagers de objecten achterna laten gaan (maar de piloten zien iets). Das ook nog steeds niet verklaard volgens mij.
Het zegt hooguit dat alles onderzocht is, het zegt niets over hoe serieus "ze" het namen en het zegt al helemaal niets over het waarheidsgehalte.quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat deze memo met deze informatie is verspreid onder de FBI, zegt in ieder geval dat ze het serieus namen.
Omdat het ook 99% gekkies zijn. Dat is ook het probleem. Voor 1 persoon die daadwerkelijk serieus is, zijn er 99 mensen die na drugs, een psychose, of een andere mentale aandoening ook ufo's zeggen te zien. Omdat mensen alleen dingen hallucineren die ze al eens eerder gezien hebben op bijvoorbeeld de TV of in een boek. Dat betekend dat een bepaald beeld van vliegende schotels en dergelijke constant in stand gehouden wordt.quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Tot zo'n 5 jaar geleden, dacht ik altijd dat het UFO-fenomeen niet serieus te nemen was en dat het voor gekkies was. Inmiddels heb ik mijn mening moeten bijstellen.
Ik heb zelfs een website gemaakt als introductie voor de serieuze kant van het UFO-fenomeen. Ik weet dat er een heleboel onzin te vinden is over UFO's, daarom ben ik deze site begonnen om het wat makkelijker te maken voor "newbies" (verdien geen geld met deze site):
http://aliens-ufos.jouwweb.nl/
Dat is jouw mening. Ik ben nog geen documenten tegengekomen die intern werden verstuurd bij de FBI, van Jomanda-achtige types.quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het zegt hooguit dat alles onderzocht is, het zegt niets over hoe serieus "ze" het namen en het zegt al helemaal niets over het waarheidsgehalte.
Ik zou eerder zeggen dat er een heleboel gekkies zijn, maar 99% is enigszins overdreven. En Niburu is alles behalve een goed voorbeeld van hoe mensen zijn binnen de UFO-scene.quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Omdat het ook 99% gekkies zijn. Dat is ook het probleem. Voor 1 persoon die daadwerkelijk serieus is, zijn er 99 mensen die na drugs, een psychose, of een andere mentale aandoening ook ufo's zeggen te zien. Omdat mensen alleen dingen hallucineren die ze al eens eerder gezien hebben op bijvoorbeeld de TV of in een boek. Dat betekend dat een bepaald beeld van vliegende schotels en dergelijke constant in stand gehouden wordt.
Ik keek vroeger wel eens op niburu. Daar heb je mensen die 24/7 een webcam van 240p naar de lucht laten kijken en vervolgens UFO schreeuwen als er 1 pixel beweegt (en nee, het kan echt geen insect, vliegtuig, ballon, etc oid zijn hoor)
En kijk naar de youtube filmpjes die met grote koeienletters beweren dat we onze ogen moeten openen terwijl je allemaal vage mensen aan het woord zien komen en nog vagere beelden afgewisseld met de meest vreemde theorieën. Tsja, neem het niet meer serieus zo dan.
Dat filmpje van de Mexicaanse luchtmacht is gewoon wat het is, daarom vind ik dat interessant. Er is niks aan ge-edit.
Hoezo objecten? Ik zie lichte pixels. Gezien de herhalingen van patronen lijkt het op reflecties. In het geval van radar, waarvan de werking tenslotte gebaseerd is op reflectie, zouden het meetfouten kunnen zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er is ook dat filmpje van de Mexicaanse luchtmacht, die daadwerkelijk een aantal objecten (alleen zichtbaar op radar) volgen. En ook echt straaljagers de objecten achterna laten gaan (maar de piloten zien iets). Das ook nog steeds niet verklaard volgens mij.
Ja het zou allemaal waar kunnen zijn. Of niet. Het probleem is dat er zoveel rotzooi rond UFO's te vinden is dat bijna niemand het onderwerp meer serieus neemt.quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik zou eerder zeggen dat er een heleboel gekkies zijn, maar 99% is enigszins overdreven. En Niburu is alles behalve een goed voorbeeld van hoe mensen zijn binnen de UFO-scene.
Lees of bekijk maar eens wat van onderzoekers Richard Dolan of Stanton Friedman. Dit zijn zeer intelligente mensen die zich hebben verdiept in het UFO-fenomeen:
Oh ik zou kiezen voor meetfouten. Maar het is niet radar maar Infrarood, wat toch wel iets anders is. De objecten vliegen ook achter wolken langs.quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hoezo objecten? Ik zie lichte pixels. Gezien de herhalingen van patronen lijkt het op reflecties. In het geval van radar, waarvan de werking tenslotte gebaseerd is op reflectie, zouden het meetfouten kunnen zijn.
Als je moet kiezen tussen meetfouten of artefacten tgv reflecties, waarvan bekend is dat dat niet ongewoon is, of buitenaards leven dat in vliegende schotels op bezoek komt, en er is een hele redelijke, alledaagse en waarschijnlijke verklaring voor, waarom dan die focus op het mysterieuze en onwaarschijnlijke?
Deze video is vrijgegeven door het Mexicaanse leger en zij hadden na onderzoek geen verklaring voor de lichten.quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hoezo objecten? Ik zie lichte pixels. Gezien de herhalingen van patronen lijkt het op reflecties. In het geval van radar, waarvan de werking tenslotte gebaseerd is op reflectie, zouden het meetfouten kunnen zijn.
Als je moet kiezen tussen meetfouten of artefacten tgv reflecties, waarvan bekend is dat dat niet ongewoon is, of buitenaards leven dat in vliegende schotels op bezoek komt, en er is een hele redelijke, alledaagse en waarschijnlijke verklaring voor, waarom dan die focus op het mysterieuze en onwaarschijnlijke?
Dat is helemaal waar, dat kwam ook terug in m'n eerste posts.quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Deze video is vrijgegeven door het Mexicaanse leger en zei hadden geen verklaring voor de lichten.
En dat jij buitenaardse bezoekers, mysterieus en onwaarschijnlijk noemt, dan geeft duidelijk aan hoe jij je laat leiden door subjectiviteit. In ons alledaagse ervaring zijn aliens misschien raar, maar zeggen dat aliens mysterieus en onwaarschijnlijk zijn dat is onwetenschappelijk.
Op dit moment hebben we 1 zonnestelsel enigszins onderzocht en in onze eigen Melkweg zijn er zo'n 200 miljard sterren. Wij zijn dus niet echt in de positie om commentaar te geven op hoe onwaarschijnlijk buitenaards leven is.
Wanneer wij meer dan de helft van alle sterren in onze Melkweg hebben bezocht / onderzocht en we hebben dan nog geen buitenaards leven gevonden, dan mag je zeggen dat buitenaards leven onwaarschijnlijk is.
Er is ons geleerd om te lachen om UFO's. Ik was ook altijd 1 van die "intelligente" mensen die veel af wist van het heelal, maar dat UFO's belachelijk waren dat wist ik zeker. Want als je bijv. docu's kijkt op Discovery Channel over UFO's dan mag je toch verwachten dat je volledig wordt geïnformeerd?quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar, dat kwam ook terug in m'n eerste posts.
Dezelfde groep mensen die zeggen dat aliens 100% moeten bestaan in het universum zijn vreemd genoeg ook de mensen die zeggen dat UFO's niet echt zijn.
Ik vind dat wel een interessante paradox.
Hier 'een' verklaring van deze lichten:quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
ah
Nou als ze geen verklaring hebben, dan heeft het Mexicaanse leger ook niet de verklaring verzonnen dat het om aliens gaat. Als ze geen verklaring hebben, dan is dat niet hetzelfde als dat ze alle alledaagse verklaringen hebben weerlegd. Laten we bijvoorbeeld zeggen dat het ofwel atmosferische verstoringen kunnen zijn, ofwel reflecties in de cockpitramen, ofwel artefacten in de meet- en registratieapparatuur. Als je echter niet weet welke van die drie het daadwerkelijk is geweest dan is het absurd om dan maar te veronderstellen dat het weleens aliens geweest kunnen zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Deze video is vrijgegeven door het Mexicaanse leger en zij hadden na onderzoek geen verklaring voor de lichten.
Intelligente aliens bestaan misschien helemaal niet.quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar, dat kwam ook terug in m'n eerste posts.
Dezelfde groep mensen die zeggen dat aliens 100% moeten bestaan in het universum zijn vreemd genoeg ook de mensen die zeggen dat UFO's niet echt zijn.
Ik vind dat wel een interessante paradox.
Het is goed dat je hierover nadenkt, maar dit soort zaken zijn allang onderzocht en bekeken. Nogmaals, niet iedereen in de UFO-gemeenschap is een gekkie zonder kritisch denkvermogen. Er zijn zeer serieuze en intelligente mensen actief binnen de UFO-gemeenschap.quote:Op woensdag 6 juli 2016 08:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou als ze geen verklaring hebben, dan heeft het Mexicaanse leger ook niet de verklaring verzonnen dat het om aliens gaat. Als ze geen verklaring hebben, dan is dat niet hetzelfde als dat ze alle alledaagse verklaringen hebben weerlegd. Laten we bijvoorbeeld zeggen dat het ofwel atmosferische verstoringen kunnen zijn, ofwel reflecties in de cockpitramen, ofwel artefacten in de meet- en registratieapparatuur. Als je echter niet weet welke van die drie het daadwerkelijk is geweest dan is het absurd om dan maar te veronderstellen dat het weleens aliens geweest kunnen zijn.
Er zijn genoeg astronomen die ze zien. Dr. J Allen Hynek was een astronoom en debunker die werkte voor de Amerikaanse overheid, die na een tijdje toch ook moest toegeven dat sommige UFO-cases wijzen naar buitenaardse bezoekers. Deze Hynek heeft onder zijn collega's een anonieme enquete gehouden, waaruit bleek dat de meesten wel eens objecten zagen die overeenkwamen met een hoog technologisch verschijnsel.quote:Op woensdag 6 juli 2016 08:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Intelligente aliens bestaan misschien helemaal niet.
Ik heb ook de nodige UFO-filmpjes en theorieën bekeken en ik vind het niet logisch dat ze onder ons zijn, of ons regelmatig bezoeken. Geen amateurastronoom die ze ziet, de Aarde wordt omringd door allerlei meetsatellieten (ook satellieten die niet van een overheid zijn) en niemand ziet ooit een UFO. We hebben alleen allerlei ooggetuigenverslagen van mensen op de grond, of niet te traceren verklaringen van government officials op hun sterfbed.
Ik ontken ook niet dat het kan. Het is altijd een mogelijkheid. Maar iets wat je niet kunt verklaren is natuurlijk niet het bewijs dat ze er wel zijn. Het bewijst alleen dat je iets niet kunt verklaren.quote:Op woensdag 6 juli 2016 08:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Er zijn genoeg astronomen die ze zien. Dr. J Allen Hynek was een astronoom en debunker die werkte voor de Amerikaanse overheid, die na een tijdje toch ook moest toegeven dat sommige UFO-cases wijzen naar buitenaardse bezoekers. Deze Hynek heeft onder zijn collega's een anonieme enquete gehouden, waaruit bleek dat de meesten wel eens objecten zagen die overeenkwamen met een hoog technologisch verschijnsel.
En we hebben ook meer dan genoeg verklaringen van overheidsmensen die gewoon te traceren zijn. In een eerdere post heb ik een playlist gelinkt met 60 verklaringen van hooggeplaatste mensen en deze mensen lagen niet op hun sterfbed. De meesten leven gewoon nog en zijn bekend met naam en rank.
De buitenaardse hypothese is voor sommige sightings de beste verklaring, doordat we te maken hebben met een duidelijk hoog-technologisch verschijnsel dat de ons bekende natuurwetten breekt.quote:Op woensdag 6 juli 2016 08:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
"Het kan niet verklaard worden dus verklaren we het door te stellen dat het buitenaards hoogintelligent leven was".
Wat is het nou, kan het nou wel of niet verklaard worden?
Welke natuurwetten worden precies gebroken en op welke manier?quote:Op woensdag 6 juli 2016 08:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
De buitenaardse hypothese is voor sommige sightings de beste verklaring, doordat we te maken hebben met een duidelijk hoog-technologisch verschijnsel dat de ons bekende natuurwetten breekt.
Uit onderzoek blijkt dat de meeste zogenaamde UFO cases, verklaard kunnen worden. Maar zo'n 5% van de cases kunnen niet verklaard worden en hierbij is het duidelijk dat het gaat om een hoog-technologisch verschijnsel, dat bijv. haakse bochten maakt op hoge snelheid en vanuit stilstand met enorme snelheid kan wegschieten.quote:Op woensdag 6 juli 2016 08:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Welke natuurwetten worden precies gebroken en op welke manier?
Waarom is dat de beste verklaring? Er is zoveel wat we niet weten.quote:Op woensdag 6 juli 2016 08:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
De buitenaardse hypothese is voor sommige sightings de beste verklaring, doordat we te maken hebben met een duidelijk hoog-technologisch verschijnsel dat de ons bekende natuurwetten breekt.
Om definitief vast te stellen dat het inderdaad buitenaards leven is, heb je meer informatie nodig. Dat is nou eenmaal belangrijk bij het onomstotelijk vaststellen van iets. Maar dat neemt dus niet weg dat de buitenaardse hypothese de beste is in sommige gevallen.
Uiteindelijk zijn het echt niet dit soort youtube filmpjes die mij hebben overtuigd van de serieuze kant van het fenomeen. Foto's en video's kunnen tegenwoordig te gemakkelijk gefaked worden.quote:Op woensdag 6 juli 2016 08:54 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waarom is dat de beste verklaring? Er is zoveel wat we niet weten.
Als je 100% van de verschijnselen kan verklaren en alle kennis over het universum hebt verzameld en je ziet dan iets wat je niet kent, dan kun je wellicht stellen dat er sprake is van buitenaards leven (maar dat had je al moeten ontdekken als je alle kennis hebt). Nu kan het gewoon iets anders zijn. Is ook een goede verklaring, en even plausibel als buitenaards leven.
Heb je filmpje van de amateurastronomen bekeken, maar dat het UFO-hunters zijn die de filmpjes maken is natuurlijk wel iets wat het twijfelachtig maakt. Dat is hetzelfde als ghosthunters die willen bewijzen dat spoken bestaan. Ze hebben er namelijk belang bij dat ze bestaan en zullen dus eerder naar die conclusie toe redeneren.
Ik heb overigens ook geen verklaring voor de gefilmde verschijnselen. Maar dat maakt het nog geen teken van intelligent buitenaards leven. Zoals ik al zei, dat maakt het een onverklaarbaar verschijnsel. Niets meer, niets minder.
Ik heb me ruim dertig jaar met dit fenomeen bezig gehouden, maar ben nog nooit hard bewijs tegengekomen. Iedere keer bleek het te gaan om een hoax. (zoals die autopsie op dat buitenaardse wezen in Roswell) De haarscherpe foto's van de Zwitser Billy Meyer bleek achteraf ook bedrog. Documenten kun je zelf creëren of vervalsen en op het Net zetten. Met de komst van het Net is het aantal filmpjes van ufo's enorm gestegen. In bijna alle gevallen blijkt het om zelf gefabriceerd materiaal te gaan. Sites als Niburu hebben het ufo fenomeen helemaal in het belachelijke getrokken. Bovendien zijn veel filmpjes uit de ruimte waarvan geclaimd wordt dat het ufo's zijn sprake van ruimtepuin. De theorieën van Erik von Danicken zijn voor verschillende interpretaties vatbaar en is geen bewijs te noemen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 08:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Om definitief vast te stellen dat het inderdaad buitenaards leven is, heb je meer informatie nodig. Dat is nou eenmaal belangrijk bij het onomstotelijk vaststellen van iets. Maar dat neemt dus niet weg dat de buitenaardse hypothese de beste is in sommige gevallen.
Welke natuurwetten worden gebroken?quote:Op woensdag 6 juli 2016 08:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Uit onderzoek blijkt dat de meeste zogenaamde UFO cases, verklaard kunnen worden. Maar zo'n 5% van de cases kunnen niet verklaard worden en hierbij is het duidelijk dat het gaat om een hoog-technologisch verschijnsel, dat bijv. haakse bochten maakt op hoge snelheid en vanuit stilstand met enorme snelheid kan wegschieten.
De echte serieuze documenten zijn documenten die zijn vrijgegeven onder de Freedom of Information Act. Na het Watergate schandaal is er een periode van zo'n 10 jaar geweest, waarbij het plots heel makkelijk was om aan geheime documenten te komen via de Freedom of Information act.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:02 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik heb me ruim dertig jaar met dit fenomeen bezig gehouden, maar ben nog nooit hard bewijs tegengekomen. Iedere keer bleek het te gaan om een hoax. (zoals die autopsie op dat buitenaardse wezen in Roswell) De haarscherpe foto's van de Zwitser Billy Meyer bleek achteraf ook bedrog. Documenten kun je zelf creëren of vervalsen en op het Net zetten. Met de komst van het Net is het aantal filmpjes van ufo's enorm gestegen. In bijna alle gevallen blijkt het om zelf gefabriceerd materiaal te gaan. Sites als Niburu hebben het ufo fenomeen helemaal in het belachelijke getrokken. Bovendien zijn veel filmpjes uit de ruimte waarvan geclaimd wordt dat het ufo's zijn sprake van ruimtepuin. De theorieën van Erik von Danicken zijn voor verschillende interpretaties vatbaar en is geen bewijs te noemen.
Die van momentum bijv.. Met onze huidige kennis van de natuurwetten kun je geen haakse bochten op hoge snelheid of uit stilstand met enorme snelheid wegschieten.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Welke natuurwetten worden gebroken?
Oh is dat zo? En waarom kan dat niet?quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Die van momentum bijv.. Met onze huidige kennis van de natuurwetten kun je geen haakse bochten op hoge snelheid of uit stilstand met enorme snelheid wegschieten.
Ten eerste, als er een persoon in zit, die zal dat niet overleven omdat je lichaam kapot wordt gesmeten of je organen worden losgerukt. En ook op technisch gebied is er niets bekend dat zulke manoevres uberhaupt kan uitvoeren, laat staan ook nog heel kan blijven (en niet uit elkaar wordt gerukt).quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Oh is dat zo? En waarom kan dat niet?
Maar ook voor dat verschijnsel zijn verklaringen gegeven. Het gaat om een rij lichten, niet in de lucht maar op één kant van een berg waardoor het leek alsof ze in de lucht vlogen.quote:
Er is inderdaad een verklaring gegeven, maar die verklaring die klopt niet. Ten eerste de sighting van de Phoenix Lights vond ruim plaats voordat vliegtuigen de lucht ingingen en flares lieten vallen. Er zit zo'n 2 uur tussen deze twee losstaande gebeurtenissen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:20 schreef Elzies het volgende:
[..]
Maar ook voor dat verschijnsel zijn verklaringen gegeven. Het gaat om een rij lichten, niet in de lucht maar op één kant van een berg waardoor het leek alsof ze in de lucht vlogen.
Het bleek te gaan om een militaire oefening waarbij fakkels werden gebruikt. Je ziet dat ook duidelijk wanneer die lichten een voor een uitgaan.
Kortom, er is heel vaak sprake van optisch bedrog. Wat ik jammer vind is dat dergelijk fenomenen die worden verklaard telkens weer terugkomen als voorbeeld.
Hoe weet je dat zo zeker? Hoe weet je of die haakse bocht die je ziet wel een haakse bocht was? Hoe weet je of die schijnbare versnelling vanuit stilstand wel echt vanuit stilstand was, en niet bijvoorbeeld gezichtsbedrog? Met name waarnemingen van snelheid en versnellingen zijn wat dat betreft berucht.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ten eerste, als er een persoon in zit, die zal dat niet overleven omdat je lichaam kapot wordt gesmeten of je organen worden losgerukt. En ook op technisch gebied is er niets bekend dat zulke manoevres uberhaupt kan uitvoeren, laat staan ook nog heel kan blijven (en niet uit elkaar wordt gerukt).
We praten hier over vele waarnemingen die zijn gedaan door getrainde observeerders zoals gevechtspiloten. En bij veel van deze waarnemingen praten we over meer dan lichtjes in de lucht. Dit zijn cases waarbij piloten duidelijke metaal-achtige objecten hebben gezien van dichtbij en waarbij deze objecten dus manoevres uithaalden die voor ons mensen niet mogelijk zijn. Ook het overnemen van de controle over het vliegtuig van de piloot door de UFO is vaak gemeld. De piloot kan op dat moment zijn vliegtuig niet meer besturen voor een tijdje totdat de UFO ineens wegschiet.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zo zeker? Hoe weet je of die haakse bocht die je ziet wel een haakse bocht was? Hoe weet je of die schijnbare versnelling vanuit stilstand wel echt vanuit stilstand was, en niet bijvoorbeeld gezichtsbedrog? Met name waarnemingen van snelheid en versnellingen zijn wat dat betreft berucht.
Zeggen ze. Waar zijn de verifieerbare waarnemingen? De aarde is volgepropt met camera's, telescopen, sensoren en andere meetinstrumenten. Er cirkelen talloze satellieten rond die continu enorme hoeveelheden data verzamelen. Het zou toch mogelijk moeten zijn om daar controleerbare waarnemingen in te vinden die jouw bewering ondersteunen. Als ie zou kloppen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
We praten hier over vele waarnemingen die zijn gedaan door getrainde observeerders zoals gevechtspiloten. En bij veel van deze waarnemingen praten we over meer dan lichtjes in de lucht. Dit zijn cases waarbij piloten duidelijke metaal-achtige objecten hebben gezien van dichtbij en waarbij deze objecten dus manoevres uithaalden.
Er zijn ook tig cases met radar verificatiequote:Op woensdag 6 juli 2016 09:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Zeggen ze. Waar zijn de verifieerbare waarnemingen? De aarde is volgepropt met camera's, telescopen, sensoren en andere meetinstrumenten. Er cirkelen talloze satellieten rond die continu enorme hoeveelheden data verzamelen. Het zou toch mogelijk moeten zijn om daar controleerbare waarnemingen in te vinden die jouw bewering ondersteunen. Als ie zou kloppen.
Wasr kan ik die teruglezen, met de data er bij zodat ik die zelf kan verifieren? Waar zijn de verifieerbare waarnemingen?quote:Op donderdag 7 juli 2016 00:24 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Er zijn ook tig cases met radar verificatie
Google. Researchers hebben de documenten gevonden en publieke aandacht gegeven. Maar alle gedeclassificeerde documenten zijn hier te vinden http://bestufoevidence.weebly.com/official-documents.htmlquote:Op donderdag 7 juli 2016 06:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wasr kan ik die teruglezen, met de data er bij zodat ik die zelf kan verifieren? Waar zijn de verifieerbare waarnemingen?
Ja doei, zo werkt het niet. Kom eens met iets heel concreets.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:22 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Google. Researchers hebben de documenten gevonden en publieke aandacht gegeven. Maar alle gedeclassificeerde documenten zijn hier te vinden http://bestufoevidence.weebly.com/official-documents.html
Waarom? Als je geïnteresseerd bent vind je zo tig voorbeelden met 1 google search.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ja doei, zo werkt het niet. Kom eens met iets heel concreets.
Het probleem is juist dat ik die niet kan vinden. Als iemand beweert dat er concrete verifieerbare waarnemingen bestaan, en je vraagt waar die te lezen zijn dan kan het antwoord nooit zijn: "zoek zelf maar". Op de manier kun je alles wel beweren.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:42 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Waarom? Als je geïnteresseerd bent vind je zo tig voorbeelden met 1 google search.
Hoe zo kan je het niet vinden?quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat ik die niet kan vinden. Als iemand beweert dat er concrete verifieerbare waarnemingen bestaan, en je vraagt waar die te lezen zijn dan kan het antwoord nooit zijn: "zoek zelf maar". Op de manier kun je alles wel beweren.
USO's kunnen niet op radar gevonden worden. Ze hebben stealth.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:02 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Hoe zo kan je het niet vinden?
Je zoekt: 'ufo radar cases' op google en bijna elke pagina heeft referenties, hier een hele lijst:
http://www.ufoevidence.org/topics/radarcases.htm
Overigens, als je even naar het artikel op de pagina gekeken had van de link die ik al gestuurd had je al meerdere cases gevonden: 'http://www.richarddolanpress.com/#!twelve-government-documents/cg96
USO documenten zijn wél beschikbaar, ten opzichte van UFO documenten.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat ik die niet kan vinden. Als iemand beweert dat er concrete verifieerbare waarnemingen bestaan, en je vraagt waar die te lezen zijn dan kan het antwoord nooit zijn: "zoek zelf maar". Op de manier kun je alles wel beweren.
USO voorbeelden zie je al zonder google search, bijv een bezoekje aan de mariannetrog.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:42 schreef alwaysbenice het volgende:
[..]
Waarom? Als je geïnteresseerd bent vind je zo tig voorbeelden met 1 google search.
UFO gevallen zijn niet concreet, USO gevallen daarentegen wel.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ja doei, zo werkt het niet. Kom eens met iets heel concreets.
Een onderwaterUFOquote:
Ze zijn al geidentificeerd als onderwaterUFO. UFO's zijn daarentegen niet geidentificeerd.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ook ongeidentificeerd kennelijk.
quote:51.56 And I did not create the jinn and mankind except to worship Me.
Iblees is ander woord voor satan in het arabisch.quote:18.50 And [mention] when We said to the angels, "Prostrate to Adam," and they prostrated, except for Iblees. He was of the jinn and departed from the command of his Lord. Then will you take him and his descendants as allies other than Me while they are enemies to you? Wretched it is for the wrongdoers as an exchange.
En zo zijn er meer koranverzen en hadiths over de djinn.quote:7.27 O children of Adam, let not Satan tempt you as he removed your parents from Paradise, stripping them of their clothing to show them their private parts. Indeed, [b]he sees you, he and his tribe, from where you do not see them.[/b] Indeed, We have made the devils allies to those who do not believe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |