abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163541340
OP van tomatenboer:

Van Joop.nl

quote:
Actiegroep wil einde aan racistische attracties in Efteling

Actiegroep Stop Oppressive Stereotypes wil dat pretpark De Efteling stopt met enkele racistische attracties die in het park te zien zijn. De Efteling zelf heeft nu laten weten graag met de actiegroep in gesprek te gaan om te kijken of er een oplossing gevonden kan worden. Dat meldt Nu.nl.

Op Facebook schrijft de actiegroep:

“ Onderdrukkingen beginnen met stereotyperingen. Efteling zou dit soort zaken zelf kunnen weten wanneer ze hier geld aan uitgeven. Niet-witte kinderen zijn voor Efteling helaas niet belangrijk genoeg om geld aan uit te geven. Ze reduceren ze liever tot stereotyperingen want daar verdienen ze geld mee. ”

Het gaat dan vooral om de atracties Monsieur Cannibale en Carnaval Festival. De eerste is een grote kannibaal – een stereotypering van een zwarte man – omringd door kookpotten, de tweede is een collectie van 275 poppen, met daarin vijf donkere figuren: Afrikaanse bosjesmannen.

Tegenover Nu.nl zegt een woordvoerder van het pretpark in Kaatsheuvel dat de Efteling graag ‘een dagje uit wil zijn voor iedereen, ongeacht geslacht, ras, politieke of seksuele voorkeur’. Om die reden wil het park nu met de actiegroep in gesprek. ‘We horen graag wat de pijnpunten zijn, zoals we dat bij elke klacht doen.’

De woordvoerder laat ook weten dat het niet de eerste klachten zijn die De Efteling over dit onderwerp ontvangt. ‘Maar het zijn er nooit heel veel geweest’.

In februari dit jaar haalde Monsieur Cannibale de Amerikaanse krant Wall Street Journal. Daarin schreef journaliste Gisela Williams over haar ervaringen in het pretpark:

“ Bij de attractie Monsieur Cannibale was een enorme figuur met een koksmuts op zijn hoofd en een lepel door zijn neus. Een racistische stap terug naar de tijd van de VOC. ”

Bron: Joop.nl
Het nieuws dat je wist dat zou komen. :')

Het heeft nog lang geduurd eerlijk gezegd.

Waar maken mensen zich druk om zeg.... straks kunnen we alles wel gaan verbieden omdat bepaalde mensen kampen met een structureel minderwaardigheidscomplex waardoor ze zich overal door aangevallen en beledigd voelen.

Game on. ^O^ .

Met update: zie hieronder.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 06-07-2016 13:38:47 ]
I´m back.
pi_163541358
quote:
Actiegroep stelt eisen aan mogelijke afspraak met Efteling

KAATSHEUVEL - Actiegroep SOS heeft gereageerd op de uitnodiging van de Efteling voor een gesprek. De groep geeft in een brief aan dat het pretpark dan wel duidelijk moet maken dat ze de klacht en de actiegroep serieus neemt.
Bekijk ook...
Actiegroep: Efteling moet racistische attracties aanpassen
Dat blijkt uit een brief die de stichting via Facebook openbaar heeft gemaakt.

Onderhandelen
SOS laat weten dat zij niet gaat onderhandelen met de Efteling over of er sprake is van racisme. ,,Ondanks de intenties van uw park en uw ontwerpers worden de attracties als racistisch ervaren." Ook haalt de actiegroep aan dat er voldoende naslagwerk is die aantoont dat het verbeelden van de gekleurde mensen wereldwijd als een vorm van racisme wordt gezien. ,,Wij geven geen ruimte voor dit soort onderhandelingen omdat je racisme afschaft en niet afbouwt.

Klachten
Mocht de Efteling aan deze eis voldoen, dan wil SOS dat het pretpark ook de mogelijkheid biedt om eerder klachten over racisme in te zien. ,,U geeft aan bij de pers dat u meerdere klachten over racisme heeft gekregen maar reduceert dit tot enkele klachten, alsof daarmee de ernst van de beschuldigingen minder is." SOS wil bij een eventuele afspraak zien hoe de klachten in het verleden zijn gedocumenteerd en of klachten ook voorgelegd zijn aan een deskundige.

De actiegroep sluit het document af met: ,,Graag zien wij uw reactie tegemoet zodat we daarna een afspraak kunnen plannen".

Open brief
Via een open brief liet Stop Oppresive Stereotyping weten dat de groep graag in gesprek zou gaan met de Efteling, omdat zij sommige attracties als racistisch ziet. Daarbij ging het bijvoorbeeld over Carnaval Festival en Monsieur Cannibale.
De discussie óf het racistische is, is uitgesloten dus.
I´m back.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:43:22 #3
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163541386
Geheel terecht.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:44:43 #4
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163541406
quote:
"Laat. Ons. Met. Rust, gekken die overal racisme in zien."
http://nieuws.tpo.nl/nieu(...)g-laat-ons-met-rust/
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:47:03 #5
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163541447
Wat een vertoning zeg :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163541462
Wie zit daar nu achter, vraag je je af.
I´m back.
pi_163541468
Dit soort groepen. :')
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  † In Memoriam † dinsdag 5 juli 2016 @ 19:58:50 #8
88815 The_Emotion
98.3
pi_163541700
Eigenlijk hoopte ik dat het een grapje was.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:01:26 #9
452947 frietenstamp
pi_163541765
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:47 schreef Ryan3 het volgende:
Iemand met een Kannibalenverleden.
pi_163541788
quote:
Sylvana misschien wel :Y
Brutal. Fucking. Metal.
pi_163541800
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:01 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Iemand met een Kannibalenverleden.
Maar als kannibalenslachtoffer nakomeling heb je dus niets meer te vertellen over de Efteling?
I´m back.
pi_163541826
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:02 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Sylvana misschien wel :Y
Nee, puntje idd, dit heeft Sylvana laten liggen, op zich opmerkelijk, want de meeste NL'ers (behalve ik) zijn altijd razend enthousiast over de Efteling...
I´m back.
pi_163541915
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:43 schreef Gutmensch het volgende:
Geheel terecht.
Jij bent 1 van de meest racistische users op fok!, dus jouw uitspraak is niet verbazend.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_163541944
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:43 schreef Gutmensch het volgende:
Geheel terecht.
8)7
pi_163542054
"Onderdrukkingen beginnen met stereotyperingen"

Fout.

Onderdrukkingen beginnen, en worden in stand gehouden door individuen die een groep mensen (negers in de huidige maatschappij in dit geval) hardnekkig willen blijven vergelijken met een slaaf (stereotype).

Niet door het feit dat stereotypes bestaan.

Stereotyperingen zijn goed en heb je overal (homo's, domme blondjes, domme spierbundels, etc) maar de oplossing begint met het begrijpen van het feit dat dat niet voor de hele groep geldt. Sterker nog, het is vrij asociaal en wereldvreemd en eigenlijk niet toelaatbaar om dat wel te doen en zoveel waarde op te hangen aan een stereotype.

Doe je dat namelijk wel, dan pretendeer je dus dat een groep mensen in feite dat stereotype is en niets meer dan dat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Danny86 op 05-07-2016 20:34:13 ]
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:26:21 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_163542273
Hele dag op je luie reet achter de pc zitten, met je dankzij bijstandsuitkering gefinancierde internetverbinding op zoek naar locaties en zaken die je kunt bashen door een misplaatste racismekaart te trekken.

Tering wat een bestaan moet je dan hebben :N
pi_163542446
quote:
Jochem Myjer is met stomheid geslagen door het nieuws dat actiegroep Stop Oppressive Stereotypes ervoor pleit dat de Efteling iets doet aan de racistische stereotypering van enkele attracties.

De cabaretier schrijft op zijn Facebookpagina: "'Dat je afval gooit in de mond van een obesitas-patiënt vind ik nog schokkender' aldus slachtoffer Holle Bolle Gijs.... De Efteling racistisch? Nederland is nu definitief knettergek geworden!"
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_163542638
Klachten
Mocht de Efteling aan deze eis voldoen, dan wil SOS dat het pretpark ook de mogelijkheid biedt om eerder klachten over racisme in te zien. ,,U geeft aan bij de pers dat u meerdere klachten over racisme heeft gekregen maar reduceert dit tot enkele klachten, alsof daarmee de ernst van de beschuldigingen minder is." SOS wil bij een eventuele afspraak zien hoe de klachten in het verleden zijn gedocumenteerd en of klachten ook voorgelegd zijn aan een deskundige.

...

Seriously?

Jezus fucking christ mensen
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:45:40 #19
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_163542688
:')!!
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_163542733
Op één of andere manier, vooral vanwege de anonimiteit van die groep, denk ik toch dat het een hoax is.
Waarom zou je als Efteling de publiciteit zoeken als een anonieme groep zo maar wat eisen stelt aan jou?
I´m back.
pi_163542786
Kut man, een vriend van mij heeft rood haar. Ik pleit voor een verbod op alle vuurtorens in Nederland.
Zonder wrijving geen glans
pi_163542808
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:47 schreef Ryan3 het volgende:
Op één of andere manier, vooral vanwege de anonimiteit van die groep, denk ik toch dat het een hoax is.
Waarom zou je als Efteling de publiciteit zoeken als een anonieme groep zo maar wat eisen stelt aan jou?
Natuurlijk is het een hoax, een hilarische hoax.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_163542811
Kan iemand mij vertellen wat er mis gaat in Nederland? We verliezen ons tolerante imago.
pi_163542878
Als de Efteling hierin meegaat dan geven ze aan dat alle negers uit de maatschappij in feite dat stereotype zijn.

Het zou een mooie boel worden als we elke blonde vrouw als extreem dom gaan zien en vinden dat elke homo een roze boa en een string aanmoet en dat elke moslima een snor heeft.

De oplossing ligt in het begrip dat niet iedereen zo is. Dan is er ook geen reden om de vergelijking te maken en er uberhaupt moeilijk over te doen.

De oplossing ligt in ieder geval niet in het verbieden van plaatjes van homo's met een string, blonde vrouwen of moslima's met een snor, of een zwarte man bij een kookpot. Daar zou om gelachen moeten worden, mits iedereen weet dat we meer zijn dan dat uiteraard.

Homo's worden overigens nog steeds onthoofd in vele landen, en zelfs die eisen niet zo'n achterlijk verbod. Die weten dat ze meer zijn dan dat.
pi_163542881
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:51 schreef Odaiba het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat er mis gaat in Nederland? We verliezen ons tolerante imago.
We waren nooit tolerant, maar onverschillig.
I´m back.
pi_163542904
quote:
Komt door een polariserende groep huilnegers of huilallochtonen in het algemeen die totaal doorslaan in het aankaarten van rascisme waar dat er niet is. Hierdoor krijg je vanzelf een ander kamp met nette Nederlanders die een afkeer krijgt van eerstgenoemde groep die denken dat ze heel speciaal zijn.
pi_163542961
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:55 schreef Silven het volgende:

[..]

Komt door een polariserende groep huilnegers of huilallochtonen in het algemeen die totaal doorslaan in het aankaarten van rascisme waar dat er niet is. Hierdoor krijg je vanzelf een ander kamp met nette Nederlanders die een afkeer krijgt van eerstgenoemde groep die denken dat ze heel speciaal zijn.
Beter gezegd: Die willen blijven laten zien dat ze geen volwaardig mens zijn.

Terwijl het kamp met de nette Nederlanders ze juist wel als mens ziet.

Maar zodra de koek op is, vinden de huilnegers altijd wel weer een onderwerp om ervoor te zorgen dat ze zichzelf niet als mens hoeven te zien. Nu zijn het de Efteling attracties, volgende maand zijn het de dropjes in de supermarkt.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:04:10 #28
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_163543061
D'r zit daar bij de Efteling iemand op Marketing die het heul goed begrepen heeft.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_163543079
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:04 schreef AgLarrr het volgende:
D'r zit daar bij de Efteling iemand op Marketing die het heul goed begrepen heeft.
Ja dat moest haast wel. Het is te lachwekkend om echt te zijn.

En als het wel zo is, wens ik ze sterkte.

Ik hoor wel wanneer ze klaar zijn met dat etnische geprofileer en kunnen lachen om stereotypes zoals ieder mens dat doet.
pi_163543085
Tsja, dat krijg je als je meegaat met dit gehuil. Al indertijd met de negerzoen (over Jodekoeken hoor je gek genoeg niemand zeiken, kennelijk hebben Joden minder lange tenen) had men hard op de rem moeten stampen. Maar ieder 'succes' zorgt voor nieuwe verontwaardiging. Alleen al daarom zou je zwarte piet misschien weer extra stereotyperend moeten maken totdat men stopt met het gezeik.
pi_163543102
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kut man, een vriend van mij heeft rood haar. Ik pleit voor een verbod op alle vuurtorens in Nederland.
Stuur een boze brief naar Bassie. :o
pi_163543107
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:06 schreef VEM2012 het volgende:
Tsja, dat krijg je als je meegaat met dit gehuil. Al indertijd met de negerzoen (over Jodekoeken hoor je gek genoeg niemand zeiken, kennelijk hebben Joden minder lange tenen) had men hard op de rem moeten stampen. Maar ieder 'succes' zorgt voor nieuwe verontwaardiging. Alleen al daarom zou je zwarte piet misschien weer extra stereotyperend moeten maken totdat men stopt met het gezeik.
De negerzoen was, net als dit vrees ik, een reclamestunt :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_163543113
quote:
Ik denk idd dat het een hoax is, niet per se van de Efteling zelf trouwens.
I´m back.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:08:21 #34
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_163543127
quote:
https://www.eftepedia.nl/lemma/Koen_Sanders

Oud achterbuurjongen, slimme vent wel idd.
Al denk ik dat ie hier eerder hoofdpijn van krijgt dan dat het uit zijn koker komt :') .
pi_163543155
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]

De negerzoen was, net als dit vrees ik, een reclamestunt :)
Was dat alleen in Zweden een echt protest? Nou ja, er is iig al eerder meegegaan met huilverhalen. En zoals gezegd: ieder succes brengt alleen maar meer gezeik met zich.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:10:05 #36
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_163543166
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk idd dat het een hoax is, niet per se van de Efteling zelf trouwens.
Ik hoop het maar, op deze manier komt het onderwerp enkel en alleen maar meer in het verdomhoekje terecht. Het wordt steeds moeilijker om dat soort clubs serieus te nemen.

Dat gaat dan weer ten koste van de mensen die oprecht te maken hebben met racisme.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_163543216
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:58 schreef Remqo het volgende:
Eigenlijk hoopte ik dat het een grapje was.
Waarom?
Wat als ze in Suriname een pretpark maken met een blanke op klompen, een kaas en tulpen in de handen?
5 Ferrari's op videoband!
pi_163543217
wow, 1x in de efteling geweest, ook die kannibaal gezien maar ik kreeg er geen "racistische" denkbeelden bij.

het park an sich is leuk. de enige frustratie die ik had....:
-mega wachttijden voor "leuke atracties", ik betaal liever de dubbele prijs en dat je dan enigzins kan "doorlopen"
-extreme prijzen voor beetje eten (ik eet veel)

Maar nu is de efteling dus racistisch....
  † In Memoriam † dinsdag 5 juli 2016 @ 21:14:37 #39
88815 The_Emotion
98.3
pi_163543235
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Waarom?
Wat als ze in Suriname een pretpark maken met een blanke op klompen, een kaas en tulpen in de handen?
Dan doen ze dat toch?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_163543240
quote:

[..]

Waarom?
Wat dan? Serieus, moet je daarvan van de leg raken?
pi_163543257
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat dan? Serieus, moet je daarvan van de leg raken?
is stereotypering wat niet klopt
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:16:01 #42
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163543262
Waarom negeren (lol) we dit soort dingen gewoon niet? Ook weer allemaal "beroepsactivisten" zeker.
  † In Memoriam † dinsdag 5 juli 2016 @ 21:18:27 #43
88815 The_Emotion
98.3
pi_163543310
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:16 schreef Twiitch het volgende:
Waarom negeren (lol) we dit soort dingen gewoon niet? Ook weer allemaal "beroepsactivisten" zeker.
Zulk volk moet je ook geen podium geven, dat dit überhaupbt besproken wordt.
Eigenlijk zou dit topic op slot moeten en het onderwerp doodgezwegen moeten worden!
- Ian Malcolm
pi_163543321
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Dus? Ze doen maar!
pi_163543366
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dus? Ze doen maar!
En je vindt het ook leuk als je in het buitenland op vakantie bent en ze in winkels zeggen 'kijken kijken niet kopen' als ze door hebben dat je Nederlands bent?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:20:33 #46
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163543370
quote:
8s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:18 schreef Remqo het volgende:

[..]

Zulk volk moet je ook geen podium geven, dat dit überhaupbt besproken wordt.
Eigenlijk zou dit topic op slot moeten en het onderwerp doodgezwegen moeten worden!
Een van de weinige grote nadelen van het informatietijdperk. Vroeger moest je echt iets interessants te vertellen hebben voordat je mening een grote groep mensen bereikte, nu kan elke amoebe wel een protest organiseren, domme mensen genoeg.
pi_163543397
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ja, dat is het grappige van stereotypes. Dat ze vaak niet kloppen.

Uiteraard is het wel belangrijk dat je niet teveel waarde hecht aan stereotypes. Als je dat wel doet geef je aan dat je jezelf zo ziet en dat het dus wel klopt.
  † In Memoriam † dinsdag 5 juli 2016 @ 21:22:34 #48
88815 The_Emotion
98.3
pi_163543415
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:20 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Een van de weinige grote nadelen van het informatietijdperk. Vroeger moest je echt iets interessants te vertellen hebben voordat je mening een grote groep mensen bereikte, nu kan elke amoebe wel een protest organiseren, domme mensen genoeg.
Er wordt een drol neergelegd en daar komen strontvliegen op af, helaas maar waar.

Lees m'n sig maar eens.
- Ian Malcolm
pi_163543442
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:20 schreef Ferrari_Tape het volgende:

En je vindt het ook leuk als je in het buitenland op vakantie bent en ze in winkels zeggen 'kijken kijken niet kopen' als ze door hebben dat je Nederlands bent?
Niet dat ik dat risico echt loop, maar zou dat gebeuren zou ik er om kunnen lachen. De gemiddelde Nederlander is inderdaad van het type 'gierig'.

Ze doen maar!
pi_163543445
quote:

[..]

Ik zou hard lachen. Ik weet immers wie ik echt ben.
pi_163543545
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:23 schreef Danny86 het volgende:

[..]

Ik zou hard lachen. Ik weet immers wie ik echt ben.
En wat als je een donkere huid zou hebben en mensen dat associeren met zwarte piet en bosjesmannen uit de jungle?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:27:33 #52
28033 Pek
je moet wat
pi_163543546
Ik heb mijn ouders altijd kwalijk genomen dat ik nooit naar de Efteling ben geweest toen ik klein was, maar nu begrijp ik het wel. Wat een plat vermaak zeg. _O- :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_163543590
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:27 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

En wat als je een donkere huid zou hebben en mensen dat associeren met zwarte piet en bosjesmannen uit de jungle?
Ook dan zou ik mezelf niet zoals dat zien en het fenomeen stereotype gewoon goed begrijpen en om lachen.
pi_163543591
quote:

[..]

Boeit echt 0,0. Wat zou dat voor zielig slachtofferrol gedoe zijn als je door jouw voorbeelden ook maar even gekrenkt zou zijn. :') dan is er echt iets mis met je.
pi_163543625
quote:

[..]

Dan ligt dat grotendeels toch echt aan een stukje gefaalde opvoeding.
pi_163543647
quote:

[..]

Ik heb tot aan de afgelopen jaren met al die policor huilclubjes nog nooit een neger geassocieerd met zwarte piet of bosjesmannen. Laatste tijd echter wel omdat negers er continu op blijven hameren dat ze er iets mee hebben.
pi_163543656
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:31 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Dan ligt dat grotendeels toch echt aan een stukje gefaalde opvoeding.
Met een goede opvoeding wordt je huid blank? :?
pi_163543687
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ik zal maar niet vragen of je dom bent of dat je dom doet.
pi_163543704
Clubs als SOS, DENK en Quinsy Gario blazen het bijna dode rascisme op recordtempo nieuw leven in.
pi_163543708
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:32 schreef Silven het volgende:

[..]

Ik heb tot aan de afgelopen jaren met al die policor huilclubjes nog nooit een neger geassocieerd met zwarte piet of bosjesmannen. Laatste tijd echter wel omdat negers er continu op blijven hameren dat ze er iets mee hebben.
Deze post slaat de spijker op zijn kop.

Mijn kleine neefje speelde vroeger met donkere kindjes zonder er ooit iets over te denken of te zeggen.

Nu vraagt hij aan mij waarom donkere mensen zo zielig zijn en er iets mis met ze is.

Deze huilnegers in de maatschappij zorgen voor een scheidingslijn van kleur en ras, groter dan ooit tevoren en verzekeren dat iedereen ze als bosjesmannen en slaven gaat zien. Wat vinden ze daar precies leuk aan?
pi_163543710
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Nee, dan ga je geen rare verbanden leggen.
pi_163543883
quote:
4 actievoerders met een actievoerend verleden.
quote:
Om hoeveel mensen gaat het?

De brief van ActiegroepSOS is opgesteld door vier actievoerders. Zij zijn in het verleden betrokken geweest bij andere acties tegen discriminatie, zegt Roberson. Om welke acties het precies gaat, wil hij niet zeggen.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-attracties-efteling

En via Kevin Roberson (report) maken zij hun brieven en reacties openbaar

https://www.facebook.com/robersonreport/

En de volledige reactie van de actiegroep op de uitnodiging van de Efteling:

https://www.facebook.com/robersonreport/posts/1008488565902405:0
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Forum Admin dinsdag 5 juli 2016 @ 21:42:19 #63
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_163543913
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:34 schreef Danny86 het volgende:

[..]

Deze post slaat de spijker op zijn kop.

Mijn kleine neefje speelde vroeger met donkere kindjes zonder er ooit iets over te denken of te zeggen.

Nu vraagt hij aan mij waarom donkere mensen zo zielig zijn en er iets mis met ze is.

Deze huilnegers in de maatschappij zorgen voor een scheidingslijn van kleur en ras, groter dan ooit tevoren en verzekeren dat iedereen ze als bosjesmannen en slaven gaat zien. Wat vinden ze daar precies leuk aan?
Ze zonderen zichzelf af en roepen vervolgens dat ze er niet bij horen. Tja..

Laatst ook een filmpje op facebook.

"Jullie trouwen witte mensen, nemen witte mensen cultuur over, krijgen kinderen met witte mensen, verloochenen jullie afkomst blablabla" tienduizenden likes. Wtf ?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_163544050
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

"Jullie trouwen witte mensen, nemen witte mensen cultuur over, krijgen kinderen met witte mensen, verloochenen jullie afkomst blablabla" tienduizenden likes. Wtf ?
Schrijnend voorbeeld over hoe ze zichzelf niet als mens zien.

Dat is het probleem. Niet een of ander plaatje van een stereotype.
pi_163544086
Het begint me steeds minder te verbazen waarom zoveel mensen op wilders stemmen :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_163544214
Het begint me steeds meer te verbazen dat negers zichzelf uitmaken voor een of andere stoofpot.

Als ik neger was zou ik keihard lachen omdat ik er werkelijk niets mee te maken heb.
Laat staan gaan zeiken bij de Efteling.

Misschien moeten we eens de dialoog aangaan met donkere ouders dat ze hun kinderen niet moeten aanleren dat ze enkel dat stereotype zijn.
  Forum Admin dinsdag 5 juli 2016 @ 21:56:56 #67
pi_163544302
Negers zijn gewoon mensen net als blanken. Ja, ze hebben inderdaad een heel lelijk verleden. Daar wordt tot op de dag van vandaag, terecht, rekening mee gehouden. Miljoenen zijn er die kant op gegaan. Maar het is niet genoeg.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_163544374
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De discussie óf het racistische is, is uitgesloten dus.
Dan toch lekker geen gesprek, boeiend.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:09:22 #69
208890 June.
Seriously?
pi_163546502
Gewoon een middelvinger en negeren, dat is het beste.
Shine bright like a diamond.
  Moderator dinsdag 5 juli 2016 @ 23:17:38 #70
5428 crew  miss_sly
pi_163546704
quote:

[..]

Waarom?
Die staat in carnaval festival.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:39:38 #71
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_163547214
quote:

[..]

Waarom?
Hier in de buurt, in het verre braziliaanse buitenland, bestaat er zoiets dergelijks: Holambra, een stadje met nederlandse roots.
Wekelijks trekt het vele duizenden bezoekers, en het is allemaal behoorlijk cliché en overtrokken.
Maar geen nederlander die zich er beledigd door voelt.

Detail: Sinterklaas heeft er nog gewoon z'n echte knechten. En geen donkergekleurde hier die zich daar dan weer druk om maakt.

Hebben jullie in NL werkelijk niks beters te doen dan dit gezeik ?

zonnig Brasil
pi_163548367
Wat mij mede stoort is het hautaine taalgebruik van dit soort anti-racisme-groeperingen. Een taalgebruik dat we ook zien bij de protesten tegen Zwarte Piet, er worden veel dure woorden gebruikt, maar inhoudelijk klopt er weinig van.

quote:
Hierover onderhandelen geeft racisme de ruimte en is tevens een belediging voor de kennis m.b.t. racisme van onze groep, een groep die al vele acties m.b.t. racisme heeft gedaan en erg goed belezen is in deze materie.
Erg goed belezen in deze materie. Ze stoppen zichzelf graag een veer in de reet.

quote:
Hieruit maken wij op dat u niet bereid was deze klachten van journalisten, columnisten en particulieren serieus te nemen, ook het indoctrineren van kinderen nam u dus niet serieus
De Efteling had het indoctrineren van kinderen natuurlijk wel serieus moeten nemen!

quote:
Gezien de doodsbedreigingen en het racisme wat ontvang en nadat de mainstream media hierover berichtte is ons verzoek aan Efteling om niet meer via de mainstream media te communiceren maar via the Roberson Report.
Wat ontvang? Spreken ze nu Afrikaans?
pi_163548385
Hop, gewoon doen wat ze vragen.

Maak alles blank, zwarte piet wordt witte piet, negerzoenen noemen we blanke zoenen, alle attracties aanpassen en reclameposters.

Alles maar dan ook werkelijk alles maken we blank, prima. Einde gezeik.
Of toch niet??

Wat mij betreft zet de Efteling er nog wat Albino's in en diamanten.
Laten we de waarheid onder ogen zien, hoe gaan ze in Uganda nu om met albinokinderen?

Ga graag de discussie aan met schijnheil Sylvana
  woensdag 6 juli 2016 @ 00:27:28 #74
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_163548403
Sommige mensen :')
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_163548504
Ze vergeten de poppen in de Fata Morgana, die moeten ook in boeka's.
Die poppen in de kelder's graag in oranje pakken en wat meer onthoofdingen....
pi_163548520
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:25 schreef luxerobots het volgende:
Gezien de doodsbedreigingen en het racisme wat ontvang en nadat de mainstream media hierover berichtte is ons verzoek aan Efteling om niet meer via de mainstream media te communiceren maar via the Roberson Report.
Dus eerst zoeken ze aandacht via (sociale) media en open brieven en nu moet de Efteling opeens niet meer via de media communiceren?

Mensen met de dood bedreigen is dan wel weer echt :')
pi_163548760
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:33 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Dus eerst zoeken ze aandacht via (sociale) media en open brieven en nu moet de Efteling opeens niet meer via de media communiceren?

Mensen met de dood bedreigen is dan wel weer echt :')
Zonder de mainstreammedia kent niemand dit soort clubjes en stellen ze dus ook geen drol voor.
pi_163548874
Iets zegt me dat dit een actie is van een programma als RamBam.
pi_163548954
Het is wel duidelijk wie de echte racisten zijn. Dat zijn juist degenen die van dit soort dingen een probleem maken vanwege een verkeerd kleurtje. Over die Perziër op dat kleed hoor ik ze niet. Over Mexicaantjes op een ezel met een gitaar hoor ik ze niet. Puur eigenbelang dus.
  woensdag 6 juli 2016 @ 01:10:44 #80
117098 Hathor
Effe niet
pi_163549026
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:09 schreef June. het volgende:
Gewoon een middelvinger en negeren, dat is het beste.
Ik stopte bij neger.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_163549726
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 01:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik stopte bij neger.
Ook niet goed. Die naam bestaat en men gebruikt het zelf.
  woensdag 6 juli 2016 @ 05:44:52 #82
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_163549857
quote:

[..]

Bosjesmannen komen niet uit de jungle. Ik vraag me zelfs af of dat volk een slavernijverleden kent zoals de negers uit West-Afrika. Ik heb de indruk dat dit volk nu een mening wordt opgedrongen door andere donkere mensen. In andere woorden: wordt misbruikt en onderdrukt. Bosjesmannen hebben het volgens Wikipedia al niet zo erg op de poco's.
  woensdag 6 juli 2016 @ 05:58:54 #83
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_163549873
Ik kan me nu niet zo snel iets in de Efteling herinneren dat een goede, realistische afbeelding is van een moderne Nederlander. Ik zie heksen en ander tuig dat de boel terroriseert en dood wil maken, hulpeloze slachtoffers en heel veel dikke, luie figuranten.
Welke blanke heeft ooit in de Efteling gedacht "ze hebben een pop neergezet die sprekend op mij/mijn volk lijkt?" Waarom denken sommige negers dat wel, om vervolgens boos te worden dat het toch niet zo'n flatteuze weergave is?

Dit soort afbeeldingen van negers vind je wel vaker, maar bij de Efteling valt natuurlijk veel geld te halen - in tegenstelling tot allerhande speeltuinen, pannenkoekenrestaurants en dergelijke, plus uiteraard drogisterijen en apotheken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lunatiek op 06-07-2016 06:21:13 ]
  woensdag 6 juli 2016 @ 07:56:21 #84
3542 Gia
User under construction
pi_163550246
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:26 schreef ootjekatootje het volgende:
Hop, gewoon doen wat ze vragen.

Maak alles blank, zwarte piet wordt witte piet, negerzoenen noemen we blanke zoenen, alle attracties aanpassen en reclameposters.

Alles maar dan ook werkelijk alles maken we blank, prima. Einde gezeik.
Of toch niet??

Als alles blank moet zijn, dan ook de scholen, restaurants en bussen.
Oh wacht.
pi_163550397
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 07:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Als alles blank moet zijn, dan ook de scholen, restaurants en bussen.
Oh wacht.
Ja, ook weer niet goed.

Net als bij de zwarte piet discussie, ze maken graag duidelijk dat anderen "enorm" fout zijn, maar ik heb ze nog nooit een passend alternatief gehoren geven.
pi_163550542
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:55 schreef Silven het volgende:

[..]

Neh, dat kamp nette Nederlanders is er nog steeds en kan het gewoon allemaal geen fuck schelen. Het zijn vooral de lelijke tokkie Nederlanders die staan te janken. Die zijn nooit net geweest.
pi_163550559
quote:
Hetzelfde kleine groepje dat tegen Zwarte Piet is en zich als Black Panther verkleed vermoed ik. Zo groot zijn die lui niet.
pi_163550642
Wie kan het me uitleggen want ik snap er helemaal niks van.
Wat is er nou zo erg aan het afbeelden/uitbeelden van stereotypen? Als er 6 witte bosjesmannen in Carnaval Festival hadden gestaan is het ok? Mogen we donkere medemensen alleen afbeelden of uitbeelden zoals ze er vandaag de dag bijlopen? Dan creëer je weer een stereotype dat ook niet voor alle negers geldt. Daarbij zijn de recentste kannibalen ook gewoon gekleurde mensen.
Het is hetzelfde als met zwarte piet, die wordt zodanig overdreven opgemaakt dat het in niets te vergelijken valt met de doorsnee (stereotype) neger. Ik heb buiten de stinerklaasperiode nog nooit een neger met rode lippen, gouden oorringen, kroeshaar en een middeleeuws kostuum tegen gekomen. Mijn kinderen hebben nog nooit de vergelijking gelegd tussen zwarte piet of de doorsnee neger.

Stereotypen worden aan de lopende band gebruikt maar omdat het nu weer een stel negers zou betreffen is het kwetsend?

Deze hele discussies gaan me echt boven de pet en slaan compleet door.

Zelf denk ik overigens dat het gewoon een hele slechte grap is.
pi_163551476
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:39 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Hier in de buurt, in het verre braziliaanse buitenland, bestaat er zoiets dergelijks: Holambra, een stadje met nederlandse roots.
Wekelijks trekt het vele duizenden bezoekers, en het is allemaal behoorlijk cliché en overtrokken.

Detail: Sinterklaas heeft er nog gewoon z'n echte knechten. En geen donkergekleurde hier die zich daar dan weer druk om maakt.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha dat ziet er wel cool uit. Een mix tussen een Openluchtmuseum en wat volksvermaak :D
  Spellchecker woensdag 6 juli 2016 @ 10:38:49 #90
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_163552510
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 02:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ook niet goed. Die naam bestaat en men gebruikt het zelf.
Zoals al die rappers; "yo nigga".
pi_163552588
Zulke trieste stumperds aandacht geven :')
pi_163553262
quote:

[..]

En wat als je werkelijk Bosjesman bent?
pi_163553349
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:39 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee. Dit zijn dingen waar we ons heel druk over maken. Daarom zit jij ook daar. Goede keuze.
pi_163553419
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:46 schreef Vliegbaard het volgende:
Wie kan het me uitleggen want ik snap er helemaal niks van.
Wat is er nou zo erg aan het afbeelden/uitbeelden van stereotypen? Als er 6 witte bosjesmannen in Carnaval Festival hadden gestaan is het ok? Mogen we donkere medemensen alleen afbeelden of uitbeelden zoals ze er vandaag de dag bijlopen? Dan creëer je weer een stereotype dat ook niet voor alle negers geldt. Daarbij zijn de recentste kannibalen ook gewoon gekleurde mensen.
Het is hetzelfde als met zwarte piet, die wordt zodanig overdreven opgemaakt dat het in niets te vergelijken valt met de doorsnee (stereotype) neger. Ik heb buiten de stinerklaasperiode nog nooit een neger met rode lippen, gouden oorringen, kroeshaar en een middeleeuws kostuum tegen gekomen. Mijn kinderen hebben nog nooit de vergelijking gelegd tussen zwarte piet of de doorsnee neger.

Stereotypen worden aan de lopende band gebruikt maar omdat het nu weer een stel negers zou betreffen is het kwetsend?

Deze hele discussies gaan me echt boven de pet en slaan compleet door.

Zelf denk ik overigens dat het gewoon een hele slechte grap is.
In een praatprogramma in de US durfde men zelfs het woord Eskimo niet te gebruiken tegen een Enuit die Eskimo is.
pi_163553470
"Wat zie je er blank uit vandaag" Ga je dan maar uit politieke correctheid roepen tegen iemand die zwart is.
pi_163553496
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

In een praatprogramma in de US durfde men zelfs het woord Eskimo niet te gebruiken tegen een Enuit die Eskimo is.
Is het nummer Mexico van de Zangeres Zonder Naam nu ook verboden? :?
pi_163553526
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:19 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wel een goed nummer. Dat zou jammer zijn......
pi_163554313
quote:
Wie kritiek heeft op de 'racistische' attracties in de Efteling moet maar eens een baan gaan zoeken, vinden Halbe Zijlstra en Geert Wilders.
pi_163554371
http://www.ad.nl/nieuws/e(...)an-racisme~ab9713f2/

quote:
,,Ik ben als kind in de Efteling geweest, maar was me toen verder niet bewust van het racistische karakter. Maar als ik nu un Bart Smit kom en ik zie daar rond 5 december Zwarte Pieten aan het plafond hangen als versiering, roept dat bij mij beelden op van de lynchpartijen waar mijn voorouders ook slachtoffer van waren.''
_O-

Sorry hoor, dat kan ik echt niet serieus nemen.

Als ik kinderen zie die soldaatje spelen, roept dat bij mij beelden op van mijn voorouders die ook in de oorlogen sneuvelden. ;(
  woensdag 6 juli 2016 @ 11:55:48 #100
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_163554464
Overal maar racisme in zien :') Zonde van de zuurstof, dat soort mensen :r
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 6 juli 2016 @ 12:26:00 #101
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163555117
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Van Wilders verwacht je niet anders, maar Halbe Zijlstra, de raaskallende waterdrager van de VVD, :r. Aan de andere kant van zijn partij staat Rutte het Redelijke Verhaal te verkopen, met begrip voor alle verschillende standpunten en respect voor ieders achtergrond.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_163555158
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:26 schreef Ringo het volgende:

[..]

Van Wilders verwacht je niet anders, maar Halbe Zijlstra, de raaskallende waterdrager van de VVD, :r. Aan de andere kant van zijn partij staat Rutte het Redelijke Verhaal te verkopen, met begrip voor alle verschillende standpunten en respect voor ieders achtergrond.
Denk je niet dat dit afgesproken is?
  woensdag 6 juli 2016 @ 12:31:17 #103
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163555210
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:27 schreef Jaroon het volgende:

Denk je niet dat dit afgesproken is?
Natuurlijk is dat afgesproken. Althans, die rollen zijn bewust zo verdeeld. Maar ik verbaas me erover dat Zijlstra telkens met zulke ordinaire kermistaal wegkomt.
pi_163555230
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat afgesproken. Althans, die rollen zijn bewust zo verdeeld. Maar ik verbaas me erover dat Zijlstra binnen de VVD telkens met zulke ordinaire kermistaal wegkomt.
Dat is zijn taak blijkbaar.
  woensdag 6 juli 2016 @ 12:33:07 #105
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163555254
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:32 schreef Jaroon het volgende:

Dat is zijn taak blijkbaar.
Ja. De VVD is verrot tot op het bot.
pi_163555272
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja. De VVD is verrot tot op het bot.
Eigenlijk elke partij. Je moet steeds deals maken. Dat is nooit goed.
pi_163555331
Had iedereen maar eens een beetje meer humor en zelfspot.
pi_163555389
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Helpt ook niet echt.
pi_163555411
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:39 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Helpt ook niet echt.
Jawel, want dan sta je boven dat soort dingen en maak je je er niet druk om.
  woensdag 6 juli 2016 @ 12:42:39 #110
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163555488
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:36 schreef bloodymary1 het volgende:
En empathie. Wederzijds.
pi_163555496
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:40 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Jawel, want dan sta je boven dat soort dingen en maak je je er niet druk om.
Voor de mensen zelf misschien. Maar het is nu wel een probleem. Dat haal je niet weg met zelfspot.
pi_163555672
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:40 schreef Ryan3 het volgende:
Van Joop.nl

[..]

Het nieuws dat je wist dat zou komen. :')

Het heeft nog lang geduurd eerlijk gezegd.

Waar maken mensen zich druk om zeg.... straks kunnen we alles wel gaan verbieden omdat bepaalde mensen kampen met een structureel minderwaardigheidscomplex waardoor ze zich overal door aangevallen en beledigd voelen.

Game on. ^O^ .

Met update: zie hieronder.
Dat verwoord je toch wel weer spot on :)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_163555802
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:52 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

_O-

Als ik kinderen zie die soldaatje spelen, roept dat bij mij beelden op van mijn voorouders die ook in de oorlogen sneuvelden. ;(
Lol!

Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje eng worden....
Een bepaalde groep, namelijk "etnische minderheden" lijkt een soort van monopolie te hebben op zielig zijn en daarin serieus genomen worden.

Het kan niet ver genoeg gaan gewoon, maar er wordt een gigantische macht aan ze gegeven als we aan ieder zielige puntje gehoor moeten geven...

Het erge is dat voornamelijk blanke veganistische vrouwen van het stapeltje: "etnische minderheden hebben altijd gelijk en zijn zielig en moeten altijd gelijk krijgen" zijn, sluiten lekker de ogen voor aanrandingen en dat soort zaken of praten recht wat krom is en als je het niet met ze eens bent dan ben je een racist.

Zo herinner ik mij die Peter Pannenkoek van de wereld draait door nog, die rustig na de aanrandingen in Duitsland zei dat aanranden een mannenprobleem is en geen vluchtelingen probleem... Lekker bagatelliseren wat daar in het openbaar gebeurde en de schuld van de vluchtelingen verleggen op "de man" :') Helemaal onterecht natuurlijk, maar wat daar gebeurde zo bagatelliseren was voor mij wel een beetje om te kotsen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_163555873
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:19 schreef Elzies het volgende:

[..]

Mexico valt nog wel mee luister het volgende nummer van haar :D

Zou ik opgepakt kunnen worden omdat ik nog oude kuifje en sjors en sjimmie albums heb liggen met stereotypisch getekende negeroide mensen.
  woensdag 6 juli 2016 @ 13:10:56 #115
452947 frietenstamp
pi_163556194
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:42 schreef Ringo het volgende:

[..]

En empathie. Wederzijds.
Empathie voor kannibalen en hun verre nazaten. :')
pi_163556540
quote:
Slaan we niet een beetje door? Open brief aan actiegroepSOS...
Leuke blog met vooral aandacht voor de selectieve racisme klacht van de actiegroep.

https://yoo.rs/corinespie(...)psos-1467793493.html
pi_163556589
De eerste de beste die ik tegenkom die zichzelf niet los kan zien van een karikatuur zal ik negeren.

Zonde van mijn tijd om diegene serieus te nemen of respect voor te hebben.

Als diegene zichzelf al als waardeloos karikatuur ziet, waarom verwacht diegene dan dat anderen dat niet gaan zien?
pi_163556841
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat verwoord je toch wel weer spot on :)
OP was van tomatenboer uit deel 1. ;).
I´m back.
pi_163557382
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zo herinner ik mij die Peter Pannenkoek van de wereld draait door nog, die rustig na de aanrandingen in Duitsland zei dat aanranden een mannenprobleem is en geen vluchtelingen probleem... Lekker bagatelliseren wat daar in het openbaar gebeurde en de schuld van de vluchtelingen verleggen op "de man" :') Helemaal onterecht natuurlijk, maar wat daar gebeurde zo bagatelliseren was voor mij wel een beetje om te kotsen.
Moeilijk he, humor.
  woensdag 6 juli 2016 @ 14:10:53 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163557482
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zou ik opgepakt kunnen worden omdat ik nog oude kuifje en sjors en sjimmie albums heb liggen met stereotypisch getekende negeroide mensen.
Van Muiswinkel moet voorkomen omdat hij Zwarte Piet heeft gespeeld. Terwjil hij allang door het stof is gegaan en zichzelf vernederd heeft hiervoor bij de klaagnegers.
The End Times are wild
pi_163558104
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 13:26 schreef Danny86 het volgende:
De eerste de beste die ik tegenkom die zichzelf niet los kan zien van een karikatuur zal ik negeren.

Ga je gang...... karikaturen maken van mensen op basis van raskenmerken, uiterlijke kenmerken is vaak kwetsend
pi_163558111
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 14:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Van Muiswinkel moet voorkomen omdat hij Zwarte Piet heeft gespeeld. Terwjil hij allang door het stof is gegaan en zichzelf vernederd heeft hiervoor bij de klaagnegers.
ben jij een klaagarier dan ?
pi_163558564
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Eigenlijk elke partij. Je moet steeds deals maken. Dat is nooit goed.
Btje de basis van democratie. Iig in Nederland. Bij een tweepartijenstelsel hoef je misschien minder te dealen, maar dan heeft de kiezer wel minder keus. Alhoewel de huidige versplintering in Nederland ook niet echt ideaal is, maar dat is meer iets voor een ander topic.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_163558644
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 15:05 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Btje de basis van democratie. Iig in Nederland. Bij een tweepartijenstelsel hoef je misschien minder te dealen, maar dan heeft de kiezer wel minder keus. Alhoewel de huidige er meer dan 1 partij. Weet jiversplintering in Nederland ook niet echt ideaal is, maar dat is meer iets voor een ander topic.
We hebben het dus over meer dan 1 partij. En wat kies je dan?
pi_163558706
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 14:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ga je gang...... karikaturen maken van mensen op basis van raskenmerken, uiterlijke kenmerken is vaak kwetsend
Dus alle laven in de efteling die gebaseerd zijn op lilliputters moeten ook in de ban?

Holle bolle gijs kan natuurlijk ook niet meer elke obesitas patient welke er steeds meer worden voelt zich ook gekwetst. :D

Enz.....
  woensdag 6 juli 2016 @ 15:15:50 #126
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163558791
Papier Hier. :)

Wat een dwaasheid weer.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 6 juli 2016 @ 15:17:33 #127
452947 frietenstamp
pi_163558832
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 15:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus alle laven in de efteling die gebaseerd zijn op lilliputters moeten ook in de ban?

Holle bolle gijs kan natuurlijk ook niet meer elke obesitas patient welke er steeds meer worden voelt zich ook gekwetst. :D

Enz.....
Ik zie geen reden waarom relnegers alle stereotiepen moeten aanpakken. Dat slaat natuurlijk nergens op.
  woensdag 6 juli 2016 @ 15:23:55 #128
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_163558998
Niemand die doorheeft dat dit alles gewoon een vette troll is van 'bepaalde groepen'?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_163559061
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 15:23 schreef Villas__Rubin het volgende:
Niemand die doorheeft dat dit alles gewoon een vette troll is van 'bepaalde groepen'?
Zoals?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163559064
Zijn er serieus mensen zonder hersenbeschadiging die dit een goed punt vinden?
pi_163559071
quote:
Massa-immigratie en import van niet-tolerant volk.
pi_163559090
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:52 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

_O-

WTF :')
  woensdag 6 juli 2016 @ 15:30:56 #133
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_163559149
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 15:26 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Zoals?
Bepaalde groepen scheppen er gewoon genoegen in om 'die Hollanders' te fucken. Het is gewoon een soort hype. En kijken of er geld mee te verdienen valt natuurlijk (waar het Quincy ook allemaal om gaat).

Dat er snel een einde aan mag komen en men er niet in mee gaat. Oh ja, en die actiegroepjes moeten natuurlijk bedreigd worden met de dood, dat hun hele familie eraan gaat als ze hun klacht niet intrekken en zo. We moeten het natuurlijk wel een beetje leuk maken en zo.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_163559196
[quote]0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 15:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Enz.....

Misschien moeten we het concept van (rassen) scheiding maar weer eens invoeren. Lopen we elkaar niet meer in de weg.

Pretparken voor zwarten, pretparken voor blanken.

Terrassen, parken en cafés voor rokers en terrassen, parken en cafés voor niet rokers.

Wegen voor autorijders, wegen waar autorijden is verboden.

Restaurants voor magere mensen, restaurants voor dikke mensen, restaurants voor mensen met een gemiddeld postuur.

Gebouwen voor hoofddoekjes, gebouwen waar hoofddoekjes zijn verboden.

Zones waar je alleen Nederlands mag spreken, zones waar je meertalig mag spreken.

Zwembaden voor pro-Europeanen, zwembaden voor nationalisten.
  woensdag 6 juli 2016 @ 15:36:11 #135
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_163559236
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 15:33 schreef Elzies het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 6 juli 2016 15:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Enz.....

Misschien moeten we het concept van (rassen) scheiding maar weer eens invoeren. Lopen we elkaar niet meer in de weg.

Pretparken voor zwarten, pretparken voor blanken.

Terrassen, parken en cafés voor rokers en terrassen, parken en cafés voor niet rokers.

Wegen voor autorijders, wegen waar autorijden is verboden.

Restaurants voor magere mensen, restaurants voor dikke mensen, restaurants voor mensen met een gemiddeld postuur.

Gebouwen voor hoofddoekjes, gebouwen waar hoofddoekjes zijn verboden.

Zones waar je alleen Nederlands mag spreken, zones waar je meertalig mag spreken.

Zwembaden voor pro-Europeanen, zwembaden voor nationalisten.
Dit vind ik een goed idee, zeker ook omdat het nog nooit zo gedaan is :Y
wooblabalurg
pi_163560001
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 14:05 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Moeilijk he, humor.
Heel lastig, nee sorry het was onsmakelijk wat die deed.
pi_163561359

_O-
  Forum Admin woensdag 6 juli 2016 @ 17:11:32 #138
pi_163561467
quote:

[..]

Maar niet als je blank bent blijkbaar.
pi_163561522
quote:

[..]

Alleen voor de kleine man die op zoek is naar manieren om gekwetst te worden.
Conscience do cost.
  Forum Admin woensdag 6 juli 2016 @ 17:19:32 #140
pi_163561649
Die actiegroep vindt serieus dat blanken niet moeten miepen over stereotypes want die hebben geen slavernij meegemaakt, ofzo.
pi_163562070
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 17:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Die actiegroep vindt serieus dat blanken niet moeten miepen over stereotypes want die hebben geen slavernij meegemaakt, ofzo.
Het is net alsof ze er zelf bij zijn geweest. Die gasten die deze kolder verzinnen hebben echt een minderwaardigheidscomplex. Iets anders kan ik er gewoon niet van maken. Mediageil zijn ze niet, ze willen nl niet met de media praten.
  woensdag 6 juli 2016 @ 18:04:12 #142
28033 Pek
je moet wat
pi_163562480
quote:

[..]

Godver _O- Dat refrein! :X
Maar verder is het wel een zielig liedje, dus je zou het ook juist als een protest tégen discriminatie kunnen opvatten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pek op 06-07-2016 18:10:23 ]
pi_163562569
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 17:07 schreef wolkentoetje het volgende:
[ afbeelding ]

_O-
Gelachen :D
pi_163562650
quote:

[..]

OMG dit lied is nog echt ook _O- _O-
pi_163562690
Waarom mag je van de boze blankmensch een PVV-stemmer eigenlijk niet neerzetten als domme werkloze tokkie die vanaf 7:00 uur 's ochtends in z'n voortuin bier zit te drinken en met Oud & Nieuw voor 350 euro aan vuurwerk de lucht inschiet om vervolgens lekker de hele dag frikandellen te eten en SBS6 te kijken. Want als ik dat doe is het schijnbaar ook niet leuk voor sommigen.
pi_163562701
Kijk dit dan:

Denk_NL twitterde op woensdag 29-06-2016 om 19:38:13 Vandaag heeft Sylvana Simons aangifte van discriminatie tegen @albertheijn gedaan wegens deze zieke "slavenposter". https://t.co/rcMeksbl2U reageer retweet

Sylvana heeft het maar druk.. :')
pi_163562725
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:16 schreef Nielsch het volgende:
Waarom mag je van de boze blankmensch een PVV-stemmer eigenlijk niet neerzetten als domme werkloze tokkie die vanaf 7:00 uur 's ochtends in z'n voortuin bier zit te drinken en met Oud & Nieuw voor 350 euro aan vuurwerk de lucht inschiet om vervolgens lekker de hele dag frikandellen te eten en SBS6 te kijken. Want als ik dat doe is het schijnbaar ook niet leuk voor sommigen.
Van wie mag dat niet? :?
pi_163562746
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:17 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Van wie mag dat niet? :?
PVV-stemmers.
pi_163562764
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:16 schreef wolkentoetje het volgende:
Kijk dit dan:

Denk_NL twitterde op woensdag 29-06-2016 om 19:38:13 Vandaag heeft Sylvana Simons aangifte van discriminatie tegen @albertheijn gedaan wegens deze zieke "slavenposter". https://t.co/rcMeksbl2U reageer retweet
[ afbeelding ]

_O-
pi_163562768
quote:
Kijk dit dan:

[ afbeelding ]

Hahahaha wat een mongolen daar bij Denk.
pi_163562781
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

PVV-stemmers.
Het mag dus gewoon wel.
pi_163562788
quote:
Kijk dit dan:

[ afbeelding ]

Hahahaha wat een mongolen daar bij Denk.

Edit: fop-account volgens de beschrijving...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2016 18:22:02 ]
  woensdag 6 juli 2016 @ 18:21:25 #153
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163562791
quote:
[ afbeelding ]
_O-
Uit solidariteit met.

Verder snap ik de link tussen blanke vla en de Efteling niet.
pi_163562812
Negerzoenen vind ik toch wel zo vies smerig...
pi_163562835
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:22 schreef Nielsch het volgende:
Negerzoenen vind ik toch wel zo vies smerig...
Ik ook veel te zoet..
  woensdag 6 juli 2016 @ 18:23:48 #156
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163562841
quote:
Kijk dit dan:

[ afbeelding ]
Serieus? Is dit al fout?
Geestesziek.

[ Bericht 1% gewijzigd door ootjekatootje op 06-07-2016 18:44:12 ]
pi_163562856
quote:
[ afbeelding ]

_O-
Dan ben je dus politicus en moeder en dan moeten je kiezers / kinderen je zo serieus nemen? Man man man...
  Forum Admin woensdag 6 juli 2016 @ 18:24:57 #158
pi_163562866
quote:
Kijk dit dan:

[ afbeelding ]

Dit is satire toch?

Toch? :'(
pi_163562876
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dit is satire toch?

Ja, is een parodie-account idd...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2016 18:26:24 ]
pi_163562879
Ik wil graag grijze vla in een park zonder attracties. Dieren mogen er wel zijn......als ze dat zelf willen.
pi_163562882
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dit is satire toch?

Ik begin nu ook te twijfelen hoewel het mij dan ook weer niet zou verbazen dat Syl zich hier aan stoort.
pi_163562911
quote:

[..]

PVV-stemmers.
O nou ja dat is dan jammer voor die PVV stemmers.
pi_163562955
Mag toch hopen dat dat hele Denk geen één stem haalt.

Al haalt Denk dat natuurlijk wel. En ook wel veel meer :')
Brutal. Fucking. Metal.
  Forum Admin woensdag 6 juli 2016 @ 18:31:42 #164
pi_163562996
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, is een parodie-account idd...
Zoals wolkentoetje aangeeft is het best triest dat we dit nog voor waarheid zouden kunnen aannemen ook..
pi_163563022
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zoals wolkentoetje aangeeft is het best triest dat we dit nog voor waarheid zouden kunnen aannemen ook..
Ja toch?
Ik weet het soms echt niet meer hoor..
pi_163563077
Dat je willie nillie moet gaan vragen "ik kwets u toch niet?" Gewoon omdat je blank bent en iemand anders niet.
pi_163563160
"Mag ik u mijn kleur afstaan?" Kan ook.
  woensdag 6 juli 2016 @ 18:46:20 #168
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163563355
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan ben je dus politicus en moeder en dan moeten je kiezers / kinderen je zo serieus nemen? Man man man...
Moet die vrouw zich ook al verantwoorden over haar eten/opvattingen en prive tweets? Volgens mij is zij daar niet aan het werk voor de VVD

:N
pi_163563406
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Moet die vrouw zich ook al verantwoorden over haar eten/opvattingen en prive tweets? Volgens mij is zij daar niet aan het werk voor de VVD

:N
Dan nog, t staat in dr profielnaam en zal ongetwijfeld gevolgd worden door haar kiezers... Als het VVD-meisje waar ik voor de gemeente op stem zoiets zo posten is het mooi afgelopen met mijn steun.
pi_163563573
quote:

[..]

PVV-stemmers.
Ik kan je als PVV-stemmer vertellen dat het me helemaal niks boeit als wie dan ook dat zou zeggen. Zou wel heel triest zijn als je je daar wat van aantrekt. :D :D De reden dat het me niks doet is omdat ik niet aan de omschrijving voldoe, dus je gaat je gang maar. o|O
pi_163563577
quote:
Kijk dit dan:

[ afbeelding ]

Laat Quincy die foto maar niet zien. Die vindt dat zeker wel een probleem.

Hij had immers ook problemen met deze racistische Bavaria-reclame.
pi_163563912
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:56 schreef Physsic het volgende:

[..]

Laat Quincy die foto maar niet zien. Die vindt dat zeker wel een probleem.

Hij had immers ook problemen met deze racistische Bavaria-reclame.
Daar had de Braboneger een mooi antwoord op _O-

pi_163564024

;)
  woensdag 6 juli 2016 @ 19:24:13 #174
3542 Gia
User under construction
pi_163564209
quote:
[ afbeelding ]

_O-
Echt fout dit! Die negerzoenen moet onderop!
pi_163564492
Nog een keer dan maar.

Haten op de Efteling. :') !!!!
  woensdag 6 juli 2016 @ 19:41:15 #176
28033 Pek
je moet wat
pi_163564659
quote:
9s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:35 schreef anonymoussie het volgende:
Nog een keer dan maar.

Haten op de Efteling. :') !!!!
Nou ja, het is ook wel een beetje vermaak voor kwijlende downtjes. Laten we eerlijk wezen. ;)
pi_163564660
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:11 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Daar had de Braboneger een mooi antwoord op _O-

Joop_nl twitterde op maandag 18-01-2016 om 17:45:15 Boswachter André Donker wil de Nederlandse kust beschermen https://t.co/FGt8RV9r5r https://t.co/eZaoUsNJSm reageer retweet

Deze foto in een Tweet van Joop.nl zou aandrijven tot geweld tegen azc's.

Het is maar dat je het weet.
  woensdag 6 juli 2016 @ 19:52:40 #178
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_163565000
De antropomorfisme naar. Misschien kan Quincy eens beginnen met zijn taalgebruik op te poetsen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_163565022
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:41 schreef Physsic het volgende:

[..]

Joop_nl twitterde op maandag 18-01-2016 om 17:45:15 Boswachter André Donker wil de Nederlandse kust beschermen https://t.co/FGt8RV9r5r https://t.co/eZaoUsNJSm reageer retweet
[ afbeelding ]

Deze foto in een Tweet van Joop.nl zou aandrijven tot geweld tegen azc's.

[ afbeelding ]

Het is maar dat je het weet.
OMG die Quincy moet haast wel een trol zijn toch? Toch? _O-
Kan ik trouwens als blonde vrouw met blauwe ogen nog wel naar buiten zonder dat ik iemand kwets? ;) ;)
pi_163565048
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:53 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Kan ik trouwens als blonde vrouw met blauwe ogen nog wel naar buiten zonder dat ik iemand kwets? ;) ;)
Jij bent per definitie racistisch.
pi_163565283
quote:

[..]

Misschien voor de zekerheid jezelf zwart schminken voordat je de deur uit gaat.
pi_163565442
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 20:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Misschien voor de zekerheid jezelf zwart schminken voordat je de deur uit gaat.
Ja maar dat mag ook niet van Quincy &co want blackface :')
pi_163565574
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 20:08 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Ja maar dat mag ook niet van Quincy &co want blackface :')
Altijd fout dus. Dat ziet men graag.
pi_163565611
quote:

[..]

Nee. Dat kan niet en dat weet je ook best. Moedwillig mensen kwetsen met je blanke kleur.
  woensdag 6 juli 2016 @ 20:19:04 #185
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_163565802
Ik vind het "Volk van Laaf"ook heel gevaarlijk met die trap met geluidjes.

Efteling is eigenlijk het "Poel des Verderfs"

Goh, ik ben met min zoontje zo vaak in "Carnaval Festival"geweest dat dat liedje mij achtervolgt in mijn dromen.

Tatatataaaaaatatatadadaaaaaaaa.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163566368
Ik ben ook een aantal keer in de Efteling geweest, maar ik kan me die draaiende ketels helemaal niet herinneren..
pi_163566412
quote:

[..]

Blond, blauwe ogen...pic :9~
pi_163568721
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 20:40 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Blond, blauwe ogen...pic :9~
  woensdag 6 juli 2016 @ 21:50:16 #189
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_163569019
quote:
Dat weten ze al dat is hij https://twitter.com/bmijland
pi_163569042
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 21:50 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat weten ze al dat is hij https://twitter.com/bmijland
Die is witje.
Vergeleken bij hem ben ik een neger. :{.
I´m back.
  woensdag 6 juli 2016 @ 21:54:51 #191
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_163569118
pi_163569181
quote:
Acties van burgerlijke ongehoorzaamheid in de Eftleing? :D.
I´m back.
  woensdag 6 juli 2016 @ 22:00:12 #193
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_163569260
Ja, maar........Eigenlijk wil het nog niet zeggen dat hij het brein achter de groep is. Ik denk dat zijn naam is genoemd naar aanleiding van zijn reaktie. Want het zegt eigenlijk niks.

Dus vergeet het maar.

Sorry.

Ja, als er niet snel aktie zou worden ondernomen, zouden ze maatregelen treffen in de vorm van "burgelijke ongehoorzaamheid."
pi_163569300
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:00 schreef tesssssssss het volgende:
Ja, maar........Eigenlijk wil het nog niet zeggen dat hij het brein achter de groep is. Ik denk dat zijn naam is genoemd naar aanleiding van zijn reaktie. Want het zegt eigenlijk niks.

Dus vergeet het maar.

Sorry.

Ja, als er niet snel aktie zou worden ondernomen, zouden ze maatregelen treffen in de vorm van "burgelijke ongehoorzaamheid."
Don't compute.
I´m back.
pi_163569339
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:00 schreef tesssssssss het volgende:

Dus vergeet het maar.

Sorry.

Mwah, hij heeft het al wel eens over de Efteling gehad....
quote:
En waarom zijn er wel bezwaren tegen de Efteling-attractie Monsieur Cannibale, maar niet tegen de Fata Morgana of Carnaval Festival? Ze presenteren toch allen karikaturen? Als witte man voel ik me deels afhankelijk van wat niet-witte mensen me duidelijk maken.
http://www.nieuwwij.nl/verdieping/ben-ik-een-racist/
  woensdag 6 juli 2016 @ 22:03:35 #196
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163569372
Monsieur Cannibale. Wat een bazen attractie is dat!

Monsieur Cannibale tutututuuu lalalalala plus

woensdag 6 juli 2016 @ 22:05:59 #197
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_163569471
Topic niet gelezen maar ik durf te wedden dat er hier op Fok droeftoeters zijn die dit nog goedkeuren ook :'(
pi_163569740
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:05 schreef leolinedance het volgende:
Topic niet gelezen maar ik durf te wedden dat er hier op Fok droeftoeters zijn die dit nog goedkeuren ook :'(
Dat Kuifje-in-Afrika gedoe mag wat mij betreft wel weg hoor. Weet niet in hoeverre die attracties in Efteling eraan voldoen.
Maar ja, ik ben wel een cultureel-marxist natuurlijk hè. :).
I´m back.
pi_163569791
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:41 schreef Pek het volgende:

[..]

Nou ja, het is ook wel een beetje vermaak voor kwijlende downtjes. Laten we eerlijk wezen. ;)
Vooral voor kinderen dacht ik.
Maar wat doet het ertoe.
pi_163569853
Om over mensen achter deze groep te spreken...ik kom ook dit stuk van 7 april 2016 tegen. Een regelrechte oproep van een journalist (van nrc) aan 'de activist'.

quote:
De kannibaal van Kaatsheuvel
http://www.nrc.nl/next/20(...)-kaatsheuvel-1606182
quote:
Soms is een rel op zijn plaats. Halbe, kom maar op met die verdediging van „onze manier van leven”. Ik zet in op de activisten.
  woensdag 6 juli 2016 @ 22:20:09 #201
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_163570108
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat Kuifje-in-Afrika gedoe mag wat mij betreft wel weg hoor. Weet niet in hoeverre die attracties in Efteling eraan voldoen.
Maar ja, ik ben wel een cultureel-marxist natuurlijk hè. :).
http://siriuslegaladvocat(...)met-anti-racismewet/
pi_163570282
quote:
Big deal, ik vond het wel een beetje hilarisch toen ik het las way back. Negers in dat album spraken een soort kindertaaltje, kun je nagaan toen was dat al enigszins gekuist wrs. :D.
Ze zagen de hottentotten gewoon als luie kinderen met een dito abstractie-niveau. :D.
De Sjors en Sjimmies waarbij het brabbeltaaltje van Sjimmie niet was gekuist heb ik ook nog gelezen hoor.
Kom op zeg.
I´m back.
pi_163570324
Al die mensen die zich zo druk zitten te maken om dit gedoe :')

Nederland is echt tot een debiele samenleving verworden.
pi_163570365
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
Al die mensen die zich zo druk zitten te maken om dit gedoe :')

Nederland is echt tot een debiele samenleving verworden.
Scandinavische landen nog erger, denk ik. :D.
I´m back.
pi_163570519
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Scandinavische landen nog erger, denk ik. :D.
Ik woon hier. ;)
pi_163570599
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:31 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik woon hier. ;)
Ja, ik ook. En we leven nu.
I´m back.
  woensdag 6 juli 2016 @ 23:15:06 #207
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163571902
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:13 schreef Montagui het volgende:
Om over mensen achter deze groep te spreken...ik kom ook dit stuk van 7 april 2016 tegen. Een regelrechte oproep van een journalist (van nrc) aan 'de activist'.

http://www.nrc.nl/next/20(...)-kaatsheuvel-1606182
Scherpe blik. Het is ook een domme attractie natuurlijk. En in het Nederland van nu is het kennelijk hip om te doen alsof je niet begrijpt waarom.
pi_163571963
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2016 23:15 schreef Ringo het volgende:

[..]

Scherpe blik. Het is ook een domme attractie natuurlijk. En in het Nederland van nu is het kennelijk hip om te doen alsof je niet begrijpt waarom.
Dat kan je van veel attracties zeggen. Is het racistisch bedoelt. Het lijkt mij van niet.
  woensdag 6 juli 2016 @ 23:20:42 #209
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163572005
Vorig jaar rond 5 december gingen wij met Candadese familie die voor het eerst in NL was naar de Beekse Bergen. Daar was al het personeel verkleed als Zwarte Piet.
Ik vertelde ze natuurlijk niet dat dit Pieten waren, maar zei dat dit Africans in their natural environment moesten voorstellen, net als de leeuwen en de olifanten. Toen keken ze wel even verbaasd!
The End Times are wild
pi_163572066
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 23:20 schreef LXIV het volgende:
Vorig jaar rond 5 december gingen wij met Candadese familie die voor het eerst in NL was naar de Beekse Bergen. Daar was al het personeel verkleed als Zwarte Piet.
Ik vertelde ze natuurlijk niet dat dit Pieten waren, maar zei dat dit Africans in their natural environment moesten voorstellen, net als de leeuwen en de olifanten. Toen keken ze wel even verbaasd!
Ik heb echt zwarte familie. Die zien nooit een probleem. Kan ook.
  woensdag 6 juli 2016 @ 23:24:19 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163572091
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 23:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik heb echt zwarte familie. Die zien nooit een probleem. Kan ook.
Wat leuk. Nu snap ik ook waarom jij een aap als usericon hebt!
The End Times are wild
pi_163572098
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2016 23:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat leuk. Nu snap ik ook waarom jij een aap als usericon hebt!
Dat is geen aap.
  woensdag 6 juli 2016 @ 23:25:14 #213
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163572111
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 23:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is geen aap.
Oh nee. Een luiaard. Nou, dat kan natuurlijk net zo goed dan!
The End Times are wild
pi_163572122
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 23:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee. Het is een geheel ander dier.
  woensdag 6 juli 2016 @ 23:26:27 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163572142
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 23:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nee. Het is een geheel ander dier.
Wat is het dan? Het is maar zo'n klein plaatje ook! En wat is de relatie tot jouw Afrikaanse familie?
The End Times are wild
pi_163572152
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 23:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik post geen kind dat rookt in elk geval.
  woensdag 6 juli 2016 @ 23:27:43 #217
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163572170
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 23:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik post geen kind dat rookt in elk geval.
Nee. Het is toch geen neefje van je of zo? Volgens mij is het dier zwaar behaard.
The End Times are wild
pi_163572221
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 23:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat is het dan? Het is maar zo'n klein plaatje ook! En wat is de relatie tot jouw Afrikaanse familie?
Mijn broer is getrouwd met een Afrikaanse moslima. Mijn connectie met Afrikanen loopt zover als dat ik in Benin, Mali en Burkina heb gereisd. Dat was meer dan bijzonder.
pi_163572232
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 23:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee. Het is toch geen neefje van je of zo? Volgens mij is het dier zwaar behaard.
Dat dier? Die is heel vreemd en inderdaad behaard.
pi_163572237
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2016 23:15 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik het van die kannibaal nog enigszins kan begrijpen. Ik zou er ook geen probleem mee hebben als de Efteling dat zou aanpassen.
Het gedoe over de poppetjes in carnaval festival begrijp ik echt niet.
pi_163572385
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 23:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik het van die kannibaal nog enigszins kan begrijpen. Ik zou er ook geen probleem mee hebben als de Efteling dat zou aanpassen.
Het gedoe over de poppetjes in carnaval festival begrijp ik echt niet.
Maakt het uit?
pi_163572517
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 23:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maakt het uit?
Maakt wat uit?
pi_163572560
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 23:45 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maakt wat uit?
Dat een type zwart of gekleurd is. Bij mij moet je echt bij de zwarte familie niet aankomen met die onzin.
  donderdag 7 juli 2016 @ 01:20:26 #224
117098 Hathor
Effe niet
pi_163573435
Maar ze doen wel hun stinkende best om alles wat kinderen leuk vinden naar de klote te helpen.
pi_163573445
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 01:20 schreef Hathor het volgende:
Maar ze doen wel hun stinkende best om alles wat kinderen leuk vinden naar de klote te helpen.
Inderdaad. En je kan het kinderen niet eens uitleggen. Ik in elk geval niet. Men moet zieken en zeuren.
pi_163573452
Sowieso, de uitspraken van die man woordvoerder, Kevin Roberson;

quote:
Ik ben als kind in de Efteling geweest, maar was me toen verder niet bewust van het racistische karakter. Maar als ik nu un Bart Smit kom en ik zie daar rond 5 december Zwarte Pieten aan het plafond hangen als versiering, roept dat bij mij beelden op van de lynchpartijen waar mijn voorouders ook slachtoffer van waren.
quote:
Onderzoek onder joden die de Holocaust hebben overleefd, wijst uit dat een trauma genetisch van generatie op generatie over kan gaan. Dat geldt dus ook voor de slavernij.
:') :') :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  donderdag 7 juli 2016 @ 01:24:06 #227
117098 Hathor
Effe niet
pi_163573461
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 01:22 schreef Eufonie het volgende:

[..]

[..]

Die gast spoort gewoon niet, eigenlijk zou hij gewoon doodgezwegen moeten worden.
pi_163573465
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 01:22 schreef Eufonie het volgende:

[..]

[..]

Die man moet serieus hulp zoeken. Sylvana ook trouwens.
pi_163573495
Terecht.
pi_163573501
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 01:32 schreef Atak het volgende:
Terecht.
Dan kan niets meer. En dan wordt het minder leuk.
pi_163573508
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 01:32 schreef Atak het volgende:
Terecht.
Ben je zwart?
pi_163573513
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 01:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan kan niets meer. En dan wordt het minder leuk.
Wat vind jij van het slavenverleden?
pi_163573518
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 01:39 schreef Atak het volgende:

[..]

Walgelijk.
pi_163573525
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 01:39 schreef Atak het volgende:

[..]

Hoe lang moet je van iets een probleem maken? Mijn ex is zo'n beetje slaaf geweest in Thailand. Dat hebben we los gelaten. Dat moet.
pi_163573536
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 01:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hoe lang moet je van iets een probleem maken? Mijn ex is zo'n beetje slaaf geweest in Thailand. Dat hebben we los gelaten. Dat moet.
Slaaf? Je bedoelt sekswerker? Ik denk dat je dat niet kunt vergelijken met de slavenhandel van zwarten.
pi_163573540
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 01:48 schreef Atak het volgende:

[..]

Slaaf? Je bedoelt sekswerker? Ik denk dat je dat niet kunt vergelijken met de slavenhandel van zwarten.
Nee. Die heeft gewerkt in een kledingfabriek vanaf haar 9e. Voor niets. Dat is ook slaaf zijn. Daar had ik later iets aan kunnen doen en dat wilden we niet.
pi_163573559
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 01:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nee. Die heeft gewerkt in een kledingfabriek vanaf haar 9e. Voor niets. Dat is ook slaaf zijn. Daar had ik later iets aan kunnen doen en dat wilden we niet.
Iets aan kunnen doen?
pi_163573567
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 01:57 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Iets aan kunnen doen?
Het lijkt mij duidelijk. Niet met bloemen op bezoek gaan toen ik dit hoorde toen zij 17 was.
pi_163573580
Zoveel problemen in de wereld en dan druk maken om wat attracties. Bizar. Ik las dat nog steeds slaven leven in Europa. Naar schatting zo'n 1 miljoen mensen. Wat neerkomt op 0,20% van de Europese bevolking. Wat te denken van de rechten van Roma die vierderangs burgers zijn in Roemenië. Waar blijft de actiegroep die zich inzet voor deze doelgroep die 10 miljoenen zielen telt? Nee, drukmaken om FOK!king wat attracties. Waar is de partij die zich inzet tegen de vervolging van Krimtataren in de Krim door Rusland? Deze wereld..... De prioriteiten gaan naar de verkeerde zaken.
pi_163573588
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:07 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Zoveel problemen in de wereld en dan druk maken om wat attracties. Bizar. Ik las dat nog steeds slaven leven in Europa. Naar schatting zo'n 1 miljoen mensen. Wat neerkomt op 0,20% van de Europese bevolking. Wat te denken van de rechten van Roma die vierderangs burgers zijn in Roemenië. Waar blijft de actiegroep die zich inzet voor deze doelgroep die 10 miljoenen zielen telt? Nee, drukmaken om FOK!king wat attracties. Waar is de partij die zich inzet voor de vervolging van Krimtataren in de Krim door Rusland? Deze wereld..... De prioriteiten gaan naar de verkeerde zaken.
Het bestaat nog op vele vlakken en manieren.Het gaat niet over iets bij de Efteling idd.
pi_163573598
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het bestaat nog op vele vlakken en manieren.Het gaat niet over iets bij de Efteling idd.
Roma zijn een minderheidsgroep in Europa en die hebben totaal geen toekomst. D'r lopen 10 miljoen van rond in Europa. Totaal geen perspectief of toekomst. Roemenië behandelt ze als minder dan stront. Ik lees daar nooit een woord over. Ik kom onzin tegen als dat attracties van de Efteling racistisch zouden zijn.
pi_163573602
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:13 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Roma zijn een minderheidsgroep in Europa en die hebben totaal geen toekomst. D'r lopen 10 miljoen van rond in Europa. Totaal geen perspectief of toekomst. Roemenië behandelt ze als minder dan stront. Ik lees daar nooit een woord over. Ik kom onzin tegen als dat attracties van de Efteling racistisch zouden zijn.
Die gaan met elkaar ook soms niet normaal om. Zie kinderen.
pi_163573603
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:15 schreef Jaroon het volgende:
Die gaan met elkaar ook soms niet normaal om. Zie kinderen.
Uiteraard, maar niemand heeft ooit een poging gedaan om dat volk te stabiliseren. Totaal geen moeite zelfs. Het is een vergeten volk. Niemand schenkt aandacht aan.
pi_163573608
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:16 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Uiteraard, maar niemand heeft ooit een poging gedaan om dat volk te stabiliseren. Totaal geen moeite zelfs. Het is een vergeten volk. Niemand schenkt aandacht aan.
Ik weet er te weinig over. Ik ken volwassen Roma. Maar weinig over de geschiedenis.
pi_163573610
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:18 schreef Jaroon het volgende:
Ik weet er te weinig over. Ik ken volwassen Roma. Maar weinig over de geschiedenis.
Ik weet ook niet veel over. Het schijnen mensen te zijn die eeuwen geleden vanuit India naar Europa zijn getrokken en al die tijd een nomadische levensstijl hebben aangehouden. Leven in verschrikkelijke armoede.
pi_163573613
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het lijkt mij duidelijk. Niet met bloemen op bezoek gaan toen ik dit hoorde toen zij 17 was.
Ik dacht aan die 'arbeidsomstandigheden' of zo.
pi_163573614
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:19 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Ik weet ook niet veel over. Het schijnen mensen te zijn die eeuwen geleden vanuit India naar Europa zijn getrokken en al die tijd een nomadische levensstijl hebben aangehouden. Leven in verschrikkelijke armoede.
Doen ook veel dingen fout. De kinderen kan je dat niet kwalijk nemen. Maar zo werkt het vaak wel. Voor niets uitgaan in Amsterdam. Het kan met bepaalde Roma. Leuk. Maar helemaal kloppen doet het niet.
pi_163573617
quote:
9s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:21 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ik dacht aan die 'arbeidsomstandigheden' of zo.
Zij werkte er toen al niet meer. Het is fout en je wil er iets aan doen. Dat heeft dan geen zin meer.
pi_163573619
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:16 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

ze zonderen zichzelf af in hun mini samenleving binnen onze samenleving. Ik heb nog geen enkele roma meegemaakt die mee wil doen onze samenleving. Ze moeten ook naar zichzelf kijken en zich afvragen waarom ze metde nek worden aangekeken.. maarja iets met dat het een taboe is om dit te bespreken enzo...
There are only 151 Pokémon.
pi_163573625
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Waar ben je haar dan tegengekomen? In een hoerentent? Ik denk niet dat je haar in de kledingfabriek hebt ontmoet.
pi_163573628
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:23 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

ze zonderen zichzelf af in hun mini samenleving binnen onze samenleving. Ik heb nog geen enkele roma meegemaakt die mee wil doen onze samenleving. Ze moeten ook naar zichzelf kijken en zich afvragen waarom ze metde nek worden aangekeken.. maarja iets met dat het een taboe is om dit te bespreken enzo...
Uiteraard is zeer veel mis met die groep, maar ik dacht meer aan Roemenië aansporen om ze naar Roemeense maatstaven te behandelen en niet als vierderangs. Wie weet zit wat toekomst in als die kinderen niet opgroeien te midden van diefstal en criminaliteit en andere zooi.
pi_163573632
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:26 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Uiteraard is zeer veel mis met die groep, maar ik dacht meer aan Roemenië aansporen om ze naar Roemeense maatstaven te behandelen en niet als vierderangs. Wie weet zit wat toekomst in als die kinderen niet opgroeien te midden van diefstal en criminaliteit en andere zooi.
Er is is dus wel iets mis mee. Maar jij kent hen niet?
pi_163573638
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:27 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er is is dus wel iets mis mee. Maar jij kent hen niet?
Ik ken geen een Roma maar heb genoeg over gelezen om te weten dat tot nu toe haast geen moeite in ze is gestoken. De aandacht voor deze groep is zeer marginaal. Dat het een probleemgroep is zeker. Frankrijk heeft sinds 2007 zeker 40.000 Roma's het land uitgezet vanwege criminaliteit en enorme overlast.
pi_163573640
Gisteren zag ik toevallig nog een Roma in de stad. Hij zat broodstukjes op te rapen die eigenlijk voor de duiven waren. :|
pi_163573641
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:30 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Ik ken geen een Roma maar heb genoeg over gelezen om te weten dat tot nu toe haast geen moeite in ze is gestoken. De aandacht voor deze groep is zeer marginaal.
Je moet het ook zelf doen voor een deel. Daar weet ik het niet. Waarom jouw interesse?
pi_163573642
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:33 schreef Atak het volgende:
Gisteren was ik toevallig nog een Roma in de stad. Hij zat broodstukjes op te rapen die eigenlijk voor de duiven waren. :|
Triest.
pi_163573643
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:33 schreef Jaroon het volgende:
Je moet het ook zelf doen voor en deel. Daar weet ik het niet. Waarom jouw interesse?
Ik ervaar dat het een vergeten volk is. Weinig aandacht voor hun situatie.
pi_163573644
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:33 schreef Atak het volgende:
Gisteren was ik toevallig nog een Roma tegengekomen in de stad. Hij zat broodstukjes op te rapen die eigenlijk voor de duiven waren. :|
Je voelde dat hij Roma was?
pi_163573646
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:33 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Ik ervaar dat het een vergeten volk is. Weinig aandacht voor hun situatie.
Maar je weet er niets over. Waarom dan het probleem ervaren?
pi_163573650
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar je weet er niets over. Waarom dan het probleem ervaren?
Het maatschappelijk debat. Aandacht voor het volk. Die is weinig.
pi_163573653
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:36 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Het maatschappelijk debat. Aandacht voor het volk. Die is weinig.
Is er veel aandacht voor boeddhisten? Ik snap niet dat je het over hen hebt. En ja. Men is vaak crimineel.
pi_163574140
quote:
Wat een mafklapper.
pi_163574534
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2016 08:00 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Wat een mafklapper.
Ja dat is zo een obsessieve ik-zie-nog-racisme-als-het-er-niet-is gast.

Maar ik weet nog niet zeker of hij achter de aktie zit hoor?
pi_163574566
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 02:33 schreef Atak het volgende:
Gisteren zag ik toevallig nog een Roma in de stad. Hij zat broodstukjes op te rapen die eigenlijk voor de duiven waren. :|
Bij mijn moeder in de straat woonden ze ook. Die familie sloeg die kinderen door het hele huis heen.
Die familie dus he? Ik zeg dus niet alle.

die kinderen waren onhandelbaar, en toch zei niemand het als ze wat fout hadden gedaan. Om dat iedereen wist dat ze dan heel veel slaag zouden krijgen.

In dat geval van die familie, snap ik het wel dat die kinderen dan vroeg crimineel worden.
pi_163575128
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 05:58 schreef Lunatiek het volgende:
Ik kan me nu niet zo snel iets in de Efteling herinneren dat een goede, realistische afbeelding is van een moderne Nederlander. Ik zie heksen en ander tuig dat de boel terroriseert en dood wil maken, hulpeloze slachtoffers en heel veel dikke, luie figuranten.
Welke blanke heeft ooit in de Efteling gedacht "ze hebben een pop neergezet die sprekend op mij/mijn volk lijkt?" Waarom denken sommige negers dat wel, om vervolgens boos te worden dat het toch niet zo'n flatteuze weergave is?

Dit soort afbeeldingen van negers vind je wel vaker, maar bij de Efteling valt natuurlijk veel geld te halen - in tegenstelling tot allerhande speeltuinen, pannenkoekenrestaurants en dergelijke, plus uiteraard drogisterijen en apotheken.
De blanke poppen in de Efteling zijn allemaal heel erg verschillend, dat maakt de poppen al veel menselijker. Sommige hebben zelfs een naam (Holle Bolle Gijs).

Die kannibaal is gewoon een enge aap-achtige pop die een zwarte man moet voorstellen.

Ik snap niet waarom mensen dit soort karikaturen willen verbieden. Je kunt mensen niet figuurlijk gezien inwikkelen in bubbeltjesplastic. Maar het is verder wel een racistische karikatuur natuurlijk, en ik snap wel dat sommige donkere mensen moeite hebben om hun kindje in één van die kookpotten te zetten.

Als er een pop stond met een grote neus en een keppeltje waar je geld in moet doen zodat hij gaat dansen op 'Hava Nagila', dan was die pop al vrij snel verdwenen.

Maar goed, als de Efteling zichzelf in de markt wil zetten als oubollig en racistisch moeten ze dat lekker zelf weten.
pi_163576447
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 09:41 schreef dingeman het volgende:

[..]

De blanke poppen in de Efteling zijn allemaal heel erg verschillend, dat maakt de poppen al veel menselijker. Sommige hebben zelfs een naam (Holle Bolle Gijs).

Die kannibaal is gewoon een enge aap-achtige pop die een zwarte man moet voorstellen.

Ik snap niet waarom mensen dit soort karikaturen willen verbieden. Je kunt mensen niet figuurlijk gezien inwikkelen in bubbeltjesplastic. Maar het is verder wel een racistische karikatuur natuurlijk, en ik snap wel dat sommige donkere mensen moeite hebben om hun kindje in één van die kookpotten te zetten.

Als er een pop stond met een grote neus en een keppeltje waar je geld in moet doen zodat hij gaat dansen op 'Hava Nagila', dan was die pop al vrij snel verdwenen.

Maar goed, als de Efteling zichzelf in de markt wil zetten als oubollig en racistisch moeten ze dat lekker zelf weten.
In China worden er daadwerkelijk 60.000 tot 100.00 mensen vermoord om hun organen.

Kannibalisme 2.0 anno 2016.

Alleen dat haalt het nieuws niet.
pi_163576460
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 11:04 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

In China worden er daadwerkelijk 60.000 tot 100.00 mensen vermoord om hun organen.

Kannibalisme 2.0 anno 2016.

Alleen dat haalt het nieuws niet.
Ok, mooi verhaal, maar wat heeft dat verder met die kannibaal in de Efteling te maken?
pi_163576472
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 11:04 schreef dingeman het volgende:

[..]

Ok, mooi verhaal, maar wat heeft dat verder met die kannibaal in de Efteling te maken?
Dat je beter prioriteiten kan stellen. Als je onrecht wilt aanpakken.
pi_163576505
Er zijn anno 2016 ook nog kindslaven in deze wereld.
  donderdag 7 juli 2016 @ 11:09:06 #270
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_163576544
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 11:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

_O_
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_163576569
Kinderprostitutie, kindslaven, mensenhandel, orgaanhandel --------------------> Maar weet je wat?

We richten ons op de kannibaalpop in de Efteling. Das overzichtelijker.

Die andere problemen zijn te moeilijk.

...en we doen het ook nog anoniem, want dan lijden we geen gezichtsverlies. We maken ook iedereen monddood door ze te blokkeren van de pagina. Ook als ze komen met gewoon goed beargumenteerde verhalen.

Want we zijn vrij in dit land :Y
pi_163576610
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 11:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Beetje een dooddoener, dat kun je in iedere discussie zeggen. Er is altijd wel iets ergers.
pi_163576748
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 11:10 schreef tesssssssss het volgende:
Kinderprostitutie, kindslaven, mensenhandel, orgaanhandel --------------------> Maar weet je wat?

We richten ons op de kannibaalpop in de Efteling. Das overzichtelijker.

Probeer je nu die eftelingkwestie te verhullen door de aandacht af te leiden naar grotere wereldproblemen. ?
Wat doe jij dan aan deze grotere wereldproblemen?
pi_163577087
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 11:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Probeer je nu die eftelingkwestie te verhullen door de aandacht af te leiden naar grotere wereldproblemen. ?
Wat doe jij dan aan deze grotere wereldproblemen?
Het gaat er om dat die pop niet een werkelijk probleem is.
pi_163577186
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 11:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Tja, voor sommige mensen dus wel.

Net als joden en mensen met historisch besef soms zich ongemakkelijk voelen bij karikaturen van grijnzende mannen met grote neuzen.
pi_163577205
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 11:47 schreef dingeman het volgende:

[..]

Tja, voor sommige mensen dus wel.

Net als joden en mensen met historisch besef soms zich ongemakkelijk voelen bij karikaturen van grijnzende mannen met grote neuzen.
Het is net waar je je druk over wil maken.
  donderdag 7 juli 2016 @ 11:49:18 #277
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_163577232
Waarschijnlijk heeft de 99% van de zwarte mensen die in de efteling zijn geweest hier nog niet eens aanstoot van genomen.
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_163577271
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 11:49 schreef Zahreddine het volgende:
Waarschijnlijk heeft de 99% van de zwarte mensen die in de efteling zijn geweest hier nog niet eens aanstoot van genomen.
Ik ben benieuwd of het anders is voor mensen die hier geboren zijn. In het geval van Zwarte Piet is dat in veel gevallen wel zo. De mensen die zijn opgegroeid met Zwarte Piet, zien vaak het probleem ook niet. Althans, hebben dat probleem voorheen nooit gezien.
pi_163577297
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 11:51 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of het anders is voor mensen die hier geboren zijn. In het geval van Zwarte Piet is dat in veel gevallen wel zo. De mensen die zijn opgegroeid met Zwarte Piet, zien vaak het probleem ook niet. Althans, hebben dat probleem voorheen nooit gezien.
Ik heb het in Afrika gevierd met zwarte mensen. Men vond het geweldig. Men kende het eerder niet.
pi_163577329
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 11:51 schreef Physsic het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig mensen die een link zagen tussen Zwarte Piet en zwarte mensen tot dat Quinsy Gario & co er over begonnen. Zwarte Piet was een figuur op zich, niet een karikatuur van een ras, tenminste niet in mijn jeugd.

Dat is met die kannibaal wel ietsje anders. Die kannibaal moet gewoon letterlijk iemand uit Afrika voorstellen.
pi_163577351
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 11:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is net waar je je druk over wil maken.
Ja, zoals ik al zei, dooddoener :')
pi_163577352
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 11:54 schreef dingeman het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig mensen die een link zagen tussen Zwarte Piet en zwarte mensen tot dat Quinsy Gario & co er over begonnen. Zwarte Piet was een figuur op zich, niet een karikatuur van een ras, tenminste niet in mijn jeugd.

Dat is met die kannibaal wel ietsje anders. Die kannibaal moet gewoon letterlijk iemand uit Afrika voorstellen.
Voor mij ook niet, net zoiets als een clown ofzo.

Klopt, maar ze hebben ook problemen met de carnaval festival-poppetjes.
pi_163577360
quote:

[..]

Maar die bestaan/bestonden dus ook gewoon in Afrika en Azie.
  donderdag 7 juli 2016 @ 11:58:53 #284
452947 frietenstamp
pi_163577408
quote:

[..]

_O- Goed punt. Laten we voortaan doen alsof ze in Afrika blauw zijn. Of regenboog. Of blank.
pi_163577447
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 11:58 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

_O- Goed punt. Laten we voortaan doen alsof ze in Afrika blauw zijn. Of regenboog. Of blank.
Laten we doen alsof ze er niet uitzien alsof een of andere grijnzende lelijke aap.
  donderdag 7 juli 2016 @ 12:02:41 #286
452947 frietenstamp
pi_163577458
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 11:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar die bestaan/bestonden dus ook gewoon in Afrika en Azie.
Ze denken dat de blanke de kannibaal is en de zwarte het slachtoffer?
pi_163577568
Dit zou toch ook een beetje gek zijn in een pretpark?

Waarom is er met die Efteling-kannibaal dan niets aan de hand?
  donderdag 7 juli 2016 @ 12:11:11 #288
452947 frietenstamp
pi_163577637
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 12:02 schreef dingeman het volgende:

[..]

Laten we doen alsof ze er niet uitzien alsof een of andere grijnzende lelijke aap.
Jij kan er ook niet tegen dat de boze stiefmoeder van Assepoester een heksenneus met wrat heeft. En Disney-prinsessen 1000x knapper en slanker zijn dan de vrouwen bij jou in de stamboom. Daar kunnen filmmakers en pretparkontwikkelaars geen rekening mee houden. Dit zijn echt issues die je met je psycholoog moet afhandelen.
pi_163577663
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 12:11 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

[..]

Jij kan er ook niet tegen dat de boze stiefmoeder van Assepoester een heksenneus met wrat heeft. En Disney-prinsessen 1000x knapper en slanker zijn dan de vrouwen bij jou in de stamboom. Daar kunnen filmmakers en pretparkontwikkelaars geen rekening mee houden. Dit zijn echt issues die je met je psycholoog moet afhandelen.
Inderdaad, zoals ik al zei, ik ben er niet voor om dit soort stereotypes verplicht weg te laten halen.

Maar dan blijven het nog wel kwetsende stereotypes.

De Efteling moet lekker zelf weten als ze dit signaal af willen geven.
  donderdag 7 juli 2016 @ 12:13:35 #290
452947 frietenstamp
pi_163577681
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 12:07 schreef dingeman het volgende:
Dit zou toch ook een beetje gek zijn in een pretpark?

[ afbeelding ]

Waarom is er met die Efteling-kannibaal dan niets aan de hand?
Nee. Sprookjesfiguren en karikaturen in een pretpark zijn niet gek.
pi_163577689
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 12:12 schreef dingeman het volgende:

[..]

Inderdaad, zoals ik al zei, ik ben er niet voor om dit soort stereotypes verplicht weg te laten halen.

Men doet het niet om mensen te kwetsen.
pi_163577700
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 12:13 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Nee. Sprookjesfiguren en karikaturen in een pretpark zijn niet gek.
blegh, karikaturen van joden in een pretpark. echt?
  donderdag 7 juli 2016 @ 12:16:06 #293
452947 frietenstamp
pi_163577724
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 12:12 schreef dingeman het volgende:

[..]

Nogmaals. Gekwetst zijn is iets dat zich in jou afspeelt en derhalve een onderwerp voor psychologen en psychiaters. Alle andere negers zijn niet gekwetst. Die vinden het leuk. Het gaat om subjectieve belevingen, om je persoonlijke psychische conditie.
pi_163577752
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 12:14 schreef dingeman het volgende:
[..]
Nu maak je er pas een jood van...Voorheen zag ik alleen een krom mannetje met een puntneus.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163577818
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 12:17 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nu maak je er pas een jood van...Voorheen zag ik alleen een krom mannetje met een puntneus.
ok. dat vind ik bijzonder.
pi_163577840
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 12:20 schreef dingeman het volgende:

[..]

ok. dat vind ik bijzonder.
De meeste mensen maken in zo'n park niet direct de connectie met normaal levende mensen.
  donderdag 7 juli 2016 @ 12:21:56 #297
452947 frietenstamp
pi_163577844
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 12:14 schreef dingeman het volgende:

[..]

Tering. 8)7 Nee. Natuurlijk niet. Net zomin als de debiele klompendansers met kaaskop en rode neus, indianen met een verentooi op een pony of jodelende Oostenrijkers in lederhosen. |:(

Een karikatuur is grappig en onschuldig.
  donderdag 7 juli 2016 @ 12:22:59 #298
452947 frietenstamp
pi_163577857
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 12:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De meeste mensen maken in zo'n park niet direct de connectie met normaal levende mensen.
Sproojesboekgelovers schijnbaar wel. Verklaart meteen alles.
pi_163577882
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 12:22 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Sproojesboekgelovers schijnbaar wel. Verklaart meteen alles.
Ik ken iemand die dat soort boeken schreef. Het boek werd geweigerd in de US. Daar is men ook heel politiek correct.
  donderdag 7 juli 2016 @ 12:24:54 #300
452947 frietenstamp
pi_163577889
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 12:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik ken iemand die dat soort boeken schreef. Het boek werd geweigerd in de US. Daar is men ook heel politiek correct.
Daar zitten ook veel sprookjesboekbelievers.
pi_163577894
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 11:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niet voor jou, voor anderen is zijn die poppen discriminerend, kwetsend of onsmakelijk
En de eftelingdirectie zit nu met een imagoprobleem
Kennelijk wel een probleem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')