Het nieuws dat je wist dat zou komen.quote:Actiegroep wil einde aan racistische attracties in Efteling
Actiegroep Stop Oppressive Stereotypes wil dat pretpark De Efteling stopt met enkele racistische attracties die in het park te zien zijn. De Efteling zelf heeft nu laten weten graag met de actiegroep in gesprek te gaan om te kijken of er een oplossing gevonden kan worden. Dat meldt Nu.nl.
Op Facebook schrijft de actiegroep:
“ Onderdrukkingen beginnen met stereotyperingen. Efteling zou dit soort zaken zelf kunnen weten wanneer ze hier geld aan uitgeven. Niet-witte kinderen zijn voor Efteling helaas niet belangrijk genoeg om geld aan uit te geven. Ze reduceren ze liever tot stereotyperingen want daar verdienen ze geld mee. ”
Het gaat dan vooral om de atracties Monsieur Cannibale en Carnaval Festival. De eerste is een grote kannibaal – een stereotypering van een zwarte man – omringd door kookpotten, de tweede is een collectie van 275 poppen, met daarin vijf donkere figuren: Afrikaanse bosjesmannen.
Tegenover Nu.nl zegt een woordvoerder van het pretpark in Kaatsheuvel dat de Efteling graag ‘een dagje uit wil zijn voor iedereen, ongeacht geslacht, ras, politieke of seksuele voorkeur’. Om die reden wil het park nu met de actiegroep in gesprek. ‘We horen graag wat de pijnpunten zijn, zoals we dat bij elke klacht doen.’
De woordvoerder laat ook weten dat het niet de eerste klachten zijn die De Efteling over dit onderwerp ontvangt. ‘Maar het zijn er nooit heel veel geweest’.
In februari dit jaar haalde Monsieur Cannibale de Amerikaanse krant Wall Street Journal. Daarin schreef journaliste Gisela Williams over haar ervaringen in het pretpark:
“ Bij de attractie Monsieur Cannibale was een enorme figuur met een koksmuts op zijn hoofd en een lepel door zijn neus. Een racistische stap terug naar de tijd van de VOC. ”
Bron: Joop.nl
De discussie óf het racistische is, is uitgesloten dus.quote:Actiegroep stelt eisen aan mogelijke afspraak met Efteling
KAATSHEUVEL - Actiegroep SOS heeft gereageerd op de uitnodiging van de Efteling voor een gesprek. De groep geeft in een brief aan dat het pretpark dan wel duidelijk moet maken dat ze de klacht en de actiegroep serieus neemt.
Bekijk ook...
Actiegroep: Efteling moet racistische attracties aanpassen
Dat blijkt uit een brief die de stichting via Facebook openbaar heeft gemaakt.
Onderhandelen
SOS laat weten dat zij niet gaat onderhandelen met de Efteling over of er sprake is van racisme. ,,Ondanks de intenties van uw park en uw ontwerpers worden de attracties als racistisch ervaren." Ook haalt de actiegroep aan dat er voldoende naslagwerk is die aantoont dat het verbeelden van de gekleurde mensen wereldwijd als een vorm van racisme wordt gezien. ,,Wij geven geen ruimte voor dit soort onderhandelingen omdat je racisme afschaft en niet afbouwt.
Klachten
Mocht de Efteling aan deze eis voldoen, dan wil SOS dat het pretpark ook de mogelijkheid biedt om eerder klachten over racisme in te zien. ,,U geeft aan bij de pers dat u meerdere klachten over racisme heeft gekregen maar reduceert dit tot enkele klachten, alsof daarmee de ernst van de beschuldigingen minder is." SOS wil bij een eventuele afspraak zien hoe de klachten in het verleden zijn gedocumenteerd en of klachten ook voorgelegd zijn aan een deskundige.
De actiegroep sluit het document af met: ,,Graag zien wij uw reactie tegemoet zodat we daarna een afspraak kunnen plannen".
Open brief
Via een open brief liet Stop Oppresive Stereotyping weten dat de groep graag in gesprek zou gaan met de Efteling, omdat zij sommige attracties als racistisch ziet. Daarbij ging het bijvoorbeeld over Carnaval Festival en Monsieur Cannibale.
http://nieuws.tpo.nl/nieu(...)g-laat-ons-met-rust/quote:"Laat. Ons. Met. Rust, gekken die overal racisme in zien."
Maar als kannibalenslachtoffer nakomeling heb je dus niets meer te vertellen over de Efteling?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:01 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Iemand met een Kannibalenverleden.
Nee, puntje idd, dit heeft Sylvana laten liggen, op zich opmerkelijk, want de meeste NL'ers (behalve ik) zijn altijd razend enthousiast over de Efteling...quote:
Jij bent 1 van de meest racistische users op fok!, dus jouw uitspraak is niet verbazend.quote:
quote:Jochem Myjer is met stomheid geslagen door het nieuws dat actiegroep Stop Oppressive Stereotypes ervoor pleit dat de Efteling iets doet aan de racistische stereotypering van enkele attracties.
De cabaretier schrijft op zijn Facebookpagina: "'Dat je afval gooit in de mond van een obesitas-patiënt vind ik nog schokkender' aldus slachtoffer Holle Bolle Gijs.... De Efteling racistisch? Nederland is nu definitief knettergek geworden!"
Natuurlijk is het een hoax, een hilarische hoax.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:47 schreef Ryan3 het volgende:
Op één of andere manier, vooral vanwege de anonimiteit van die groep, denk ik toch dat het een hoax is.
Waarom zou je als Efteling de publiciteit zoeken als een anonieme groep zo maar wat eisen stelt aan jou?
We waren nooit tolerant, maar onverschillig.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:51 schreef Odaiba het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat er mis gaat in Nederland? We verliezen ons tolerante imago.
Komt door een polariserende groep huilnegers of huilallochtonen in het algemeen die totaal doorslaan in het aankaarten van rascisme waar dat er niet is. Hierdoor krijg je vanzelf een ander kamp met nette Nederlanders die een afkeer krijgt van eerstgenoemde groep die denken dat ze heel speciaal zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:51 schreef Odaiba het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat er mis gaat in Nederland? We verliezen ons tolerante imago.
Beter gezegd: Die willen blijven laten zien dat ze geen volwaardig mens zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:55 schreef Silven het volgende:
[..]
Komt door een polariserende groep huilnegers of huilallochtonen in het algemeen die totaal doorslaan in het aankaarten van rascisme waar dat er niet is. Hierdoor krijg je vanzelf een ander kamp met nette Nederlanders die een afkeer krijgt van eerstgenoemde groep die denken dat ze heel speciaal zijn.
Ja dat moest haast wel. Het is te lachwekkend om echt te zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:04 schreef AgLarrr het volgende:
D'r zit daar bij de Efteling iemand op Marketing die het heul goed begrepen heeft.
Stuur een boze brief naar Bassie.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kut man, een vriend van mij heeft rood haar. Ik pleit voor een verbod op alle vuurtorens in Nederland.
De negerzoen was, net als dit vrees ik, een reclamestuntquote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:06 schreef VEM2012 het volgende:
Tsja, dat krijg je als je meegaat met dit gehuil. Al indertijd met de negerzoen (over Jodekoeken hoor je gek genoeg niemand zeiken, kennelijk hebben Joden minder lange tenen) had men hard op de rem moeten stampen. Maar ieder 'succes' zorgt voor nieuwe verontwaardiging. Alleen al daarom zou je zwarte piet misschien weer extra stereotyperend moeten maken totdat men stopt met het gezeik.
Ik denk idd dat het een hoax is, niet per se van de Efteling zelf trouwens.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:04 schreef AgLarrr het volgende:
D'r zit daar bij de Efteling iemand op Marketing die het heul goed begrepen heeft.
https://www.eftepedia.nl/lemma/Koen_Sandersquote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:04 schreef AgLarrr het volgende:
Was dat alleen in Zweden een echt protest? Nou ja, er is iig al eerder meegegaan met huilverhalen. En zoals gezegd: ieder succes brengt alleen maar meer gezeik met zich.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
De negerzoen was, net als dit vrees ik, een reclamestunt
Ik hoop het maar, op deze manier komt het onderwerp enkel en alleen maar meer in het verdomhoekje terecht. Het wordt steeds moeilijker om dat soort clubs serieus te nemen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk idd dat het een hoax is, niet per se van de Efteling zelf trouwens.
Waarom?quote:
Dan doen ze dat toch?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Waarom?
Wat als ze in Suriname een pretpark maken met een blanke op klompen, een kaas en tulpen in de handen?
Wat dan? Serieus, moet je daarvan van de leg raken?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Waarom?
Wat als ze in Suriname een pretpark maken met een blanke op klompen, een kaas en tulpen in de handen?
is stereotypering wat niet kloptquote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat dan? Serieus, moet je daarvan van de leg raken?
Zulk volk moet je ook geen podium geven, dat dit überhaupbt besproken wordt.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:16 schreef Twiitch het volgende:
Waarom negeren (lol) we dit soort dingen gewoon niet? Ook weer allemaal "beroepsactivisten" zeker.
En je vindt het ook leuk als je in het buitenland op vakantie bent en ze in winkels zeggen 'kijken kijken niet kopen' als ze door hebben dat je Nederlands bent?quote:
Een van de weinige grote nadelen van het informatietijdperk. Vroeger moest je echt iets interessants te vertellen hebben voordat je mening een grote groep mensen bereikte, nu kan elke amoebe wel een protest organiseren, domme mensen genoeg.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:18 schreef Remqo het volgende:
[..]
Zulk volk moet je ook geen podium geven, dat dit überhaupbt besproken wordt.
Eigenlijk zou dit topic op slot moeten en het onderwerp doodgezwegen moeten worden!
Ja, dat is het grappige van stereotypes. Dat ze vaak niet kloppen.quote:
Er wordt een drol neergelegd en daar komen strontvliegen op af, helaas maar waar.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:20 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Een van de weinige grote nadelen van het informatietijdperk. Vroeger moest je echt iets interessants te vertellen hebben voordat je mening een grote groep mensen bereikte, nu kan elke amoebe wel een protest organiseren, domme mensen genoeg.
Niet dat ik dat risico echt loop, maar zou dat gebeuren zou ik er om kunnen lachen. De gemiddelde Nederlander is inderdaad van het type 'gierig'.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:20 schreef Ferrari_Tape het volgende:
En je vindt het ook leuk als je in het buitenland op vakantie bent en ze in winkels zeggen 'kijken kijken niet kopen' als ze door hebben dat je Nederlands bent?
Ik zou hard lachen. Ik weet immers wie ik echt ben.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:20 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
En je vindt het ook leuk als je in het buitenland op vakantie bent en ze in winkels zeggen 'kijken kijken niet kopen' als ze door hebben dat je Nederlands bent?
En wat als je een donkere huid zou hebben en mensen dat associeren met zwarte piet en bosjesmannen uit de jungle?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:23 schreef Danny86 het volgende:
[..]
Ik zou hard lachen. Ik weet immers wie ik echt ben.
Ook dan zou ik mezelf niet zoals dat zien en het fenomeen stereotype gewoon goed begrijpen en om lachen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:27 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
En wat als je een donkere huid zou hebben en mensen dat associeren met zwarte piet en bosjesmannen uit de jungle?
Boeit echt 0,0. Wat zou dat voor zielig slachtofferrol gedoe zijn als je door jouw voorbeelden ook maar even gekrenkt zou zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:20 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dan ligt dat grotendeels toch echt aan een stukje gefaalde opvoeding.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:27 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
En wat als je een donkere huid zou hebben en mensen dat associeren met zwarte piet en bosjesmannen uit de jungle?
Ik heb tot aan de afgelopen jaren met al die policor huilclubjes nog nooit een neger geassocieerd met zwarte piet of bosjesmannen. Laatste tijd echter wel omdat negers er continu op blijven hameren dat ze er iets mee hebben.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:27 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Met een goede opvoeding wordt je huid blank?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:31 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Dan ligt dat grotendeels toch echt aan een stukje gefaalde opvoeding.
Ik zal maar niet vragen of je dom bent of dat je dom doet.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Met een goede opvoeding wordt je huid blank?
Deze post slaat de spijker op zijn kop.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:32 schreef Silven het volgende:
[..]
Ik heb tot aan de afgelopen jaren met al die policor huilclubjes nog nooit een neger geassocieerd met zwarte piet of bosjesmannen. Laatste tijd echter wel omdat negers er continu op blijven hameren dat ze er iets mee hebben.
Nee, dan ga je geen rare verbanden leggen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Met een goede opvoeding wordt je huid blank?
4 actievoerders met een actievoerend verleden.quote:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-attracties-eftelingquote:Om hoeveel mensen gaat het?
De brief van ActiegroepSOS is opgesteld door vier actievoerders. Zij zijn in het verleden betrokken geweest bij andere acties tegen discriminatie, zegt Roberson. Om welke acties het precies gaat, wil hij niet zeggen.
Ze zonderen zichzelf af en roepen vervolgens dat ze er niet bij horen. Tja..quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:34 schreef Danny86 het volgende:
[..]
Deze post slaat de spijker op zijn kop.
Mijn kleine neefje speelde vroeger met donkere kindjes zonder er ooit iets over te denken of te zeggen.
Nu vraagt hij aan mij waarom donkere mensen zo zielig zijn en er iets mis met ze is.
Deze huilnegers in de maatschappij zorgen voor een scheidingslijn van kleur en ras, groter dan ooit tevoren en verzekeren dat iedereen ze als bosjesmannen en slaven gaat zien. Wat vinden ze daar precies leuk aan?
Schrijnend voorbeeld over hoe ze zichzelf niet als mens zien.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
"Jullie trouwen witte mensen, nemen witte mensen cultuur over, krijgen kinderen met witte mensen, verloochenen jullie afkomst blablabla" tienduizenden likes. Wtf ?
Dan toch lekker geen gesprek, boeiend.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 19:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De discussie óf het racistische is, is uitgesloten dus.
Die staat in carnaval festival.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Waarom?
Hier in de buurt, in het verre braziliaanse buitenland, bestaat er zoiets dergelijks: Holambra, een stadje met nederlandse roots.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Waarom?
Erg goed belezen in deze materie. Ze stoppen zichzelf graag een veer in de reet.quote:Hierover onderhandelen geeft racisme de ruimte en is tevens een belediging voor de kennis m.b.t. racisme van onze groep, een groep die al vele acties m.b.t. racisme heeft gedaan en erg goed belezen is in deze materie.
De Efteling had het indoctrineren van kinderen natuurlijk wel serieus moeten nemen!quote:Hieruit maken wij op dat u niet bereid was deze klachten van journalisten, columnisten en particulieren serieus te nemen, ook het indoctrineren van kinderen nam u dus niet serieus
Wat ontvang? Spreken ze nu Afrikaans?quote:Gezien de doodsbedreigingen en het racisme wat ontvang en nadat de mainstream media hierover berichtte is ons verzoek aan Efteling om niet meer via de mainstream media te communiceren maar via the Roberson Report.
Dus eerst zoeken ze aandacht via (sociale) media en open brieven en nu moet de Efteling opeens niet meer via de media communiceren?quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:25 schreef luxerobots het volgende:
Gezien de doodsbedreigingen en het racisme wat ontvang en nadat de mainstream media hierover berichtte is ons verzoek aan Efteling om niet meer via de mainstream media te communiceren maar via the Roberson Report.
Zonder de mainstreammedia kent niemand dit soort clubjes en stellen ze dus ook geen drol voor.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:33 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dus eerst zoeken ze aandacht via (sociale) media en open brieven en nu moet de Efteling opeens niet meer via de media communiceren?
Mensen met de dood bedreigen is dan wel weer echt
Ik stopte bij neger.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 23:09 schreef June. het volgende:
Gewoon een middelvinger en negeren, dat is het beste.
Bosjesmannen komen niet uit de jungle. Ik vraag me zelfs af of dat volk een slavernijverleden kent zoals de negers uit West-Afrika. Ik heb de indruk dat dit volk nu een mening wordt opgedrongen door andere donkere mensen. In andere woorden: wordt misbruikt en onderdrukt. Bosjesmannen hebben het volgens Wikipedia al niet zo erg op de poco's.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:27 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Als alles blank moet zijn, dan ook de scholen, restaurants en bussen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:26 schreef ootjekatootje het volgende:
Hop, gewoon doen wat ze vragen.
Maak alles blank, zwarte piet wordt witte piet, negerzoenen noemen we blanke zoenen, alle attracties aanpassen en reclameposters.
Alles maar dan ook werkelijk alles maken we blank, prima. Einde gezeik.
Of toch niet??
Ja, ook weer niet goed.quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Als alles blank moet zijn, dan ook de scholen, restaurants en bussen.
Oh wacht.
Neh, dat kamp nette Nederlanders is er nog steeds en kan het gewoon allemaal geen fuck schelen. Het zijn vooral de lelijke tokkie Nederlanders die staan te janken. Die zijn nooit net geweest.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:55 schreef Silven het volgende:
[..]
Komt door een polariserende groep huilnegers of huilallochtonen in het algemeen die totaal doorslaan in het aankaarten van rascisme waar dat er niet is. Hierdoor krijg je vanzelf een ander kamp met nette Nederlanders die een afkeer krijgt van eerstgenoemde groep die denken dat ze heel speciaal zijn.
Hetzelfde kleine groepje dat tegen Zwarte Piet is en zich als Black Panther verkleed vermoed ik. Zo groot zijn die lui niet.quote:
Haha dat ziet er wel cool uit. Een mix tussen een Openluchtmuseum en wat volksvermaakquote:Op dinsdag 5 juli 2016 23:39 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Hier in de buurt, in het verre braziliaanse buitenland, bestaat er zoiets dergelijks: Holambra, een stadje met nederlandse roots.
Wekelijks trekt het vele duizenden bezoekers, en het is allemaal behoorlijk cliché en overtrokken.
Maar geen nederlander die zich er beledigd door voelt.
Detail: Sinterklaas heeft er nog gewoon z'n echte knechten. En geen donkergekleurde hier die zich daar dan weer druk om maakt.
Hebben jullie in NL werkelijk niks beters te doen dan dit gezeik ?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoals al die rappers; "yo nigga".quote:Op woensdag 6 juli 2016 02:51 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ook niet goed. Die naam bestaat en men gebruikt het zelf.
En wat als je werkelijk Bosjesman bent?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:27 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Nee. Dit zijn dingen waar we ons heel druk over maken. Daarom zit jij ook daar. Goede keuze.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 23:39 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Hier in de buurt, in het verre braziliaanse buitenland, bestaat er zoiets dergelijks: Holambra, een stadje met nederlandse roots.
Wekelijks trekt het vele duizenden bezoekers, en het is allemaal behoorlijk cliché en overtrokken.
Maar geen nederlander die zich er beledigd door voelt.
Detail: Sinterklaas heeft er nog gewoon z'n echte knechten. En geen donkergekleurde hier die zich daar dan weer druk om maakt.
Hebben jullie in NL werkelijk niks beters te doen dan dit gezeik ?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In een praatprogramma in de US durfde men zelfs het woord Eskimo niet te gebruiken tegen een Enuit die Eskimo is.quote:Op woensdag 6 juli 2016 08:46 schreef Vliegbaard het volgende:
Wie kan het me uitleggen want ik snap er helemaal niks van.
Wat is er nou zo erg aan het afbeelden/uitbeelden van stereotypen? Als er 6 witte bosjesmannen in Carnaval Festival hadden gestaan is het ok? Mogen we donkere medemensen alleen afbeelden of uitbeelden zoals ze er vandaag de dag bijlopen? Dan creëer je weer een stereotype dat ook niet voor alle negers geldt. Daarbij zijn de recentste kannibalen ook gewoon gekleurde mensen.
Het is hetzelfde als met zwarte piet, die wordt zodanig overdreven opgemaakt dat het in niets te vergelijken valt met de doorsnee (stereotype) neger. Ik heb buiten de stinerklaasperiode nog nooit een neger met rode lippen, gouden oorringen, kroeshaar en een middeleeuws kostuum tegen gekomen. Mijn kinderen hebben nog nooit de vergelijking gelegd tussen zwarte piet of de doorsnee neger.
Stereotypen worden aan de lopende band gebruikt maar omdat het nu weer een stel negers zou betreffen is het kwetsend?
Deze hele discussies gaan me echt boven de pet en slaan compleet door.
Zelf denk ik overigens dat het gewoon een hele slechte grap is.
Is het nummer Mexico van de Zangeres Zonder Naam nu ook verboden?quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
In een praatprogramma in de US durfde men zelfs het woord Eskimo niet te gebruiken tegen een Enuit die Eskimo is.
Wel een goed nummer. Dat zou jammer zijn......quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:19 schreef Elzies het volgende:
[..]
Is het nummer Mexico van de Zangeres Zonder Naam nu ook verboden?
quote:Wie kritiek heeft op de 'racistische' attracties in de Efteling moet maar eens een baan gaan zoeken, vinden Halbe Zijlstra en Geert Wilders.
quote:,,Ik ben als kind in de Efteling geweest, maar was me toen verder niet bewust van het racistische karakter. Maar als ik nu un Bart Smit kom en ik zie daar rond 5 december Zwarte Pieten aan het plafond hangen als versiering, roept dat bij mij beelden op van de lynchpartijen waar mijn voorouders ook slachtoffer van waren.''
Van Wilders verwacht je niet anders, maar Halbe Zijlstra, de raaskallende waterdrager van de VVD,quote:
Denk je niet dat dit afgesproken is?quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Van Wilders verwacht je niet anders, maar Halbe Zijlstra, de raaskallende waterdrager van de VVD,. Aan de andere kant van zijn partij staat Rutte het Redelijke Verhaal te verkopen, met begrip voor alle verschillende standpunten en respect voor ieders achtergrond.
Natuurlijk is dat afgesproken. Althans, die rollen zijn bewust zo verdeeld. Maar ik verbaas me erover dat Zijlstra telkens met zulke ordinaire kermistaal wegkomt.quote:
Dat is zijn taak blijkbaar.quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat afgesproken. Althans, die rollen zijn bewust zo verdeeld. Maar ik verbaas me erover dat Zijlstra binnen de VVD telkens met zulke ordinaire kermistaal wegkomt.
Helpt ook niet echt.quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Had iedereen maar eens een beetje meer humor en zelfspot.
En empathie. Wederzijds.quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Had iedereen maar eens een beetje meer humor en zelfspot.
Voor de mensen zelf misschien. Maar het is nu wel een probleem. Dat haal je niet weg met zelfspot.quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jawel, want dan sta je boven dat soort dingen en maak je je er niet druk om.
Dat verwoord je toch wel weer spot onquote:Op dinsdag 5 juli 2016 19:40 schreef Ryan3 het volgende:
Van Joop.nl
[..]
Het nieuws dat je wist dat zou komen.
Het heeft nog lang geduurd eerlijk gezegd.
Waar maken mensen zich druk om zeg.... straks kunnen we alles wel gaan verbieden omdat bepaalde mensen kampen met een structureel minderwaardigheidscomplex waardoor ze zich overal door aangevallen en beledigd voelen.
Game on..
Met update: zie hieronder.
Lol!quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:52 schreef ChrisCarter het volgende:
http://www.ad.nl/nieuws/e(...)an-racisme~ab9713f2/
[..]![]()
Sorry hoor, dat kan ik echt niet serieus nemen.
Als ik kinderen zie die soldaatje spelen, roept dat bij mij beelden op van mijn voorouders die ook in de oorlogen sneuvelden.
Mexico valt nog wel mee luister het volgende nummer van haarquote:Op woensdag 6 juli 2016 11:19 schreef Elzies het volgende:
[..]
Is het nummer Mexico van de Zangeres Zonder Naam nu ook verboden?
Leuke blog met vooral aandacht voor de selectieve racisme klacht van de actiegroep.quote:Slaan we niet een beetje door? Open brief aan actiegroepSOS...
OP was van tomatenboer uit deel 1.quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat verwoord je toch wel weer spot on
Moeilijk he, humor.quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zo herinner ik mij die Peter Pannenkoek van de wereld draait door nog, die rustig na de aanrandingen in Duitsland zei dat aanranden een mannenprobleem is en geen vluchtelingen probleem... Lekker bagatelliseren wat daar in het openbaar gebeurde en de schuld van de vluchtelingen verleggen op "de man"Helemaal onterecht natuurlijk, maar wat daar gebeurde zo bagatelliseren was voor mij wel een beetje om te kotsen.
Van Muiswinkel moet voorkomen omdat hij Zwarte Piet heeft gespeeld. Terwjil hij allang door het stof is gegaan en zichzelf vernederd heeft hiervoor bij de klaagnegers.quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mexico valt nog wel mee luister het volgende nummer van haar![]()
Zou ik opgepakt kunnen worden omdat ik nog oude kuifje en sjors en sjimmie albums heb liggen met stereotypisch getekende negeroide mensen.
Ga je gang...... karikaturen maken van mensen op basis van raskenmerken, uiterlijke kenmerken is vaak kwetsendquote:Op woensdag 6 juli 2016 13:26 schreef Danny86 het volgende:
De eerste de beste die ik tegenkom die zichzelf niet los kan zien van een karikatuur zal ik negeren.
ben jij een klaagarier dan ?quote:Op woensdag 6 juli 2016 14:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Van Muiswinkel moet voorkomen omdat hij Zwarte Piet heeft gespeeld. Terwjil hij allang door het stof is gegaan en zichzelf vernederd heeft hiervoor bij de klaagnegers.
Btje de basis van democratie. Iig in Nederland. Bij een tweepartijenstelsel hoef je misschien minder te dealen, maar dan heeft de kiezer wel minder keus. Alhoewel de huidige versplintering in Nederland ook niet echt ideaal is, maar dat is meer iets voor een ander topic.quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Eigenlijk elke partij. Je moet steeds deals maken. Dat is nooit goed.
We hebben het dus over meer dan 1 partij. En wat kies je dan?quote:Op woensdag 6 juli 2016 15:05 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Btje de basis van democratie. Iig in Nederland. Bij een tweepartijenstelsel hoef je misschien minder te dealen, maar dan heeft de kiezer wel minder keus. Alhoewel de huidige er meer dan 1 partij. Weet jiversplintering in Nederland ook niet echt ideaal is, maar dat is meer iets voor een ander topic.
Dus alle laven in de efteling die gebaseerd zijn op lilliputters moeten ook in de ban?quote:Op woensdag 6 juli 2016 14:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ga je gang...... karikaturen maken van mensen op basis van raskenmerken, uiterlijke kenmerken is vaak kwetsend
Ik zie geen reden waarom relnegers alle stereotiepen moeten aanpakken. Dat slaat natuurlijk nergens op.quote:Op woensdag 6 juli 2016 15:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus alle laven in de efteling die gebaseerd zijn op lilliputters moeten ook in de ban?
Holle bolle gijs kan natuurlijk ook niet meer elke obesitas patient welke er steeds meer worden voelt zich ook gekwetst.![]()
Enz.....
Zoals?quote:Op woensdag 6 juli 2016 15:23 schreef Villas__Rubin het volgende:
Niemand die doorheeft dat dit alles gewoon een vette troll is van 'bepaalde groepen'?
Massa-immigratie en import van niet-tolerant volk.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:51 schreef Odaiba het volgende:
WTFquote:Op woensdag 6 juli 2016 11:52 schreef ChrisCarter het volgende:
http://www.ad.nl/nieuws/e(...)an-racisme~ab9713f2/
[..]![]()
Sorry hoor, dat kan ik echt niet serieus nemen.
Als ik kinderen zie die soldaatje spelen, roept dat bij mij beelden op van mijn voorouders die ook in de oorlogen sneuvelden.
Bepaalde groepen scheppen er gewoon genoegen in om 'die Hollanders' te fucken. Het is gewoon een soort hype. En kijken of er geld mee te verdienen valt natuurlijk (waar het Quincy ook allemaal om gaat).quote:
Dit vind ik een goed idee, zeker ook omdat het nog nooit zo gedaan isquote:Op woensdag 6 juli 2016 15:33 schreef Elzies het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 6 juli 2016 15:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus alle laven in de efteling die gebaseerd zijn op lilliputters moeten ook in de ban?
Holle bolle gijs kan natuurlijk ook niet meer elke obesitas patient welke er steeds meer worden voelt zich ook gekwetst.![]()
Enz.....
Misschien moeten we het concept van (rassen) scheiding maar weer eens invoeren. Lopen we elkaar niet meer in de weg.
Pretparken voor zwarten, pretparken voor blanken.
Terrassen, parken en cafés voor rokers en terrassen, parken en cafés voor niet rokers.
Wegen voor autorijders, wegen waar autorijden is verboden.
Restaurants voor magere mensen, restaurants voor dikke mensen, restaurants voor mensen met een gemiddeld postuur.
Gebouwen voor hoofddoekjes, gebouwen waar hoofddoekjes zijn verboden.
Zones waar je alleen Nederlands mag spreken, zones waar je meertalig mag spreken.
Zwembaden voor pro-Europeanen, zwembaden voor nationalisten.
Heel lastig, nee sorry het was onsmakelijk wat die deed.quote:
Maar niet als je blank bent blijkbaar.quote:Op woensdag 6 juli 2016 14:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ga je gang...... karikaturen maken van mensen op basis van raskenmerken, uiterlijke kenmerken is vaak kwetsend
Alleen voor de kleine man die op zoek is naar manieren om gekwetst te worden.quote:Op woensdag 6 juli 2016 14:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is net alsof ze er zelf bij zijn geweest. Die gasten die deze kolder verzinnen hebben echt een minderwaardigheidscomplex. Iets anders kan ik er gewoon niet van maken. Mediageil zijn ze niet, ze willen nl niet met de media praten.quote:Op woensdag 6 juli 2016 17:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Die actiegroep vindt serieus dat blanken niet moeten miepen over stereotypes want die hebben geen slavernij meegemaakt, ofzo.
Godverquote:Op woensdag 6 juli 2016 12:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zou ik opgepakt kunnen worden omdat ik nog oude kuifje en sjors en sjimmie albums heb liggen met stereotypisch getekende negeroide mensen.
OMG dit lied is nog echt ookquote:Op woensdag 6 juli 2016 12:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
twitter:Denk_NL twitterde op woensdag 29-06-2016 om 19:38:13Vandaag heeft Sylvana Simons aangifte van discriminatie tegen @albertheijn gedaan wegens deze zieke "slavenposter". https://t.co/rcMeksbl2U reageer retweet
Van wie mag dat niet?quote:Op woensdag 6 juli 2016 18:16 schreef Nielsch het volgende:
Waarom mag je van de boze blankmensch een PVV-stemmer eigenlijk niet neerzetten als domme werkloze tokkie die vanaf 7:00 uur 's ochtends in z'n voortuin bier zit te drinken en met Oud & Nieuw voor 350 euro aan vuurwerk de lucht inschiet om vervolgens lekker de hele dag frikandellen te eten en SBS6 te kijken. Want als ik dat doe is het schijnbaar ook niet leuk voor sommigen.
quote:Op woensdag 6 juli 2016 18:16 schreef wolkentoetje het volgende:
Kijk dit dan:[ afbeelding ]twitter:Denk_NL twitterde op woensdag 29-06-2016 om 19:38:13Vandaag heeft Sylvana Simons aangifte van discriminatie tegen @albertheijn gedaan wegens deze zieke "slavenposter". https://t.co/rcMeksbl2U reageer retweet
Sylvana heeft het maar druk..
Hahahaha wat een mongolen daar bij Denk.quote:Op woensdag 6 juli 2016 18:16 schreef wolkentoetje het volgende:
Kijk dit dan:[ afbeelding ]twitter:Denk_NL twitterde op woensdag 29-06-2016 om 19:38:13Vandaag heeft Sylvana Simons aangifte van discriminatie tegen @albertheijn gedaan wegens deze zieke "slavenposter". https://t.co/rcMeksbl2U reageer retweet
Hahahaha wat een mongolen daar bij Denk.quote:Op woensdag 6 juli 2016 18:16 schreef wolkentoetje het volgende:
Uit solidariteit met.quote:
Ik ook veel te zoet..quote:Op woensdag 6 juli 2016 18:22 schreef Nielsch het volgende:
Negerzoenen vind ik toch wel zo vies smerig...
Serieus? Is dit al fout?quote:Op woensdag 6 juli 2016 18:16 schreef wolkentoetje het volgende:
Dan ben je dus politicus en moeder en dan moeten je kiezers / kinderen je zo serieus nemen? Man man man...quote:
Dit is satire toch?quote:Op woensdag 6 juli 2016 18:16 schreef wolkentoetje het volgende:
Ja, is een parodie-account idd...quote:
Ik begin nu ook te twijfelen hoewel het mij dan ook weer niet zou verbazen dat Syl zich hier aan stoort.quote:
Zoals wolkentoetje aangeeft is het best triest dat we dit nog voor waarheid zouden kunnen aannemen ook..quote:
Ja toch?quote:Op woensdag 6 juli 2016 18:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zoals wolkentoetje aangeeft is het best triest dat we dit nog voor waarheid zouden kunnen aannemen ook..
Moet die vrouw zich ook al verantwoorden over haar eten/opvattingen en prive tweets? Volgens mij is zij daar niet aan het werk voor de VVDquote:Op woensdag 6 juli 2016 18:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan ben je dus politicus en moeder en dan moeten je kiezers / kinderen je zo serieus nemen? Man man man...
Dan nog, t staat in dr profielnaam en zal ongetwijfeld gevolgd worden door haar kiezers... Als het VVD-meisje waar ik voor de gemeente op stem zoiets zo posten is het mooi afgelopen met mijn steun.quote:Op woensdag 6 juli 2016 18:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Moet die vrouw zich ook al verantwoorden over haar eten/opvattingen en prive tweets? Volgens mij is zij daar niet aan het werk voor de VVD
Ik kan je als PVV-stemmer vertellen dat het me helemaal niks boeit als wie dan ook dat zou zeggen. Zou wel heel triest zijn als je je daar wat van aantrekt.quote:
Laat Quincy die foto maar niet zien. Die vindt dat zeker wel een probleem.quote:Op woensdag 6 juli 2016 18:16 schreef wolkentoetje het volgende:
Daar had de Braboneger een mooi antwoord opquote:Op woensdag 6 juli 2016 18:56 schreef Physsic het volgende:
[..]
Laat Quincy die foto maar niet zien. Die vindt dat zeker wel een probleem.
Hij had immers ook problemen met deze racistische Bavaria-reclame.
Nou ja, het is ook wel een beetje vermaak voor kwijlende downtjes. Laten we eerlijk wezen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 19:35 schreef anonymoussie het volgende:
Nog een keer dan maar.
Haten op de Efteling.!!!!
quote:Op woensdag 6 juli 2016 19:11 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Daar had de Braboneger een mooi antwoord op![]()
twitter:Joop_nl twitterde op maandag 18-01-2016 om 17:45:15Boswachter André Donker wil de Nederlandse kust beschermen https://t.co/FGt8RV9r5r https://t.co/eZaoUsNJSm reageer retweet
OMG die Quincy moet haast wel een trol zijn toch? Toch?quote:Op woensdag 6 juli 2016 19:41 schreef Physsic het volgende:
[..][ afbeelding ]twitter:Joop_nl twitterde op maandag 18-01-2016 om 17:45:15Boswachter André Donker wil de Nederlandse kust beschermen https://t.co/FGt8RV9r5r https://t.co/eZaoUsNJSm reageer retweet
Deze foto in een Tweet van Joop.nl zou aandrijven tot geweld tegen azc's.
[ afbeelding ]
Het is maar dat je het weet.
Jij bent per definitie racistisch.quote:Op woensdag 6 juli 2016 19:53 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
OMG die Quincy moet haast wel een trol zijn toch? Toch?![]()
Kan ik trouwens als blonde vrouw met blauwe ogen nog wel naar buiten zonder dat ik iemand kwets?![]()
Misschien voor de zekerheid jezelf zwart schminken voordat je de deur uit gaat.quote:Op woensdag 6 juli 2016 19:53 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Kan ik trouwens als blonde vrouw met blauwe ogen nog wel naar buiten zonder dat ik iemand kwets?![]()
Ja maar dat mag ook niet van Quincy &co want blackfacequote:Op woensdag 6 juli 2016 20:02 schreef Physsic het volgende:
[..]
Misschien voor de zekerheid jezelf zwart schminken voordat je de deur uit gaat.
Altijd fout dus. Dat ziet men graag.quote:Op woensdag 6 juli 2016 20:08 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Ja maar dat mag ook niet van Quincy &co want blackface
Nee. Dat kan niet en dat weet je ook best. Moedwillig mensen kwetsen met je blanke kleur.quote:Op woensdag 6 juli 2016 19:53 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Blond, blauwe ogen...picquote:Op woensdag 6 juli 2016 19:53 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Dat weten ze al dat is hij https://twitter.com/bmijlandquote:
Die is witje.quote:Op woensdag 6 juli 2016 21:50 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat weten ze al dat is hij https://twitter.com/bmijland
Acties van burgerlijke ongehoorzaamheid in de Eftleing?quote:Op woensdag 6 juli 2016 21:54 schreef tesssssssss het volgende:
Ja maar kijk? https://twitter.com/bmijland/status/750730724601372672
Don't compute.quote:Op woensdag 6 juli 2016 22:00 schreef tesssssssss het volgende:
Ja, maar........Eigenlijk wil het nog niet zeggen dat hij het brein achter de groep is. Ik denk dat zijn naam is genoemd naar aanleiding van zijn reaktie. Want het zegt eigenlijk niks.
Dus vergeet het maar.
Sorry.
Ja, als er niet snel aktie zou worden ondernomen, zouden ze maatregelen treffen in de vorm van "burgelijke ongehoorzaamheid."
Mwah, hij heeft het al wel eens over de Efteling gehad....quote:Op woensdag 6 juli 2016 22:00 schreef tesssssssss het volgende:
Ja, maar........Eigenlijk wil het nog niet zeggen dat hij het brein achter de groep is. Ik denk dat zijn naam is genoemd naar aanleiding van zijn reaktie. Want het zegt eigenlijk niks.
Dus vergeet het maar.
Sorry.
Ja, als er niet snel aktie zou worden ondernomen, zouden ze maatregelen treffen in de vorm van "burgelijke ongehoorzaamheid."
http://www.nieuwwij.nl/verdieping/ben-ik-een-racist/quote:En waarom zijn er wel bezwaren tegen de Efteling-attractie Monsieur Cannibale, maar niet tegen de Fata Morgana of Carnaval Festival? Ze presenteren toch allen karikaturen? Als witte man voel ik me deels afhankelijk van wat niet-witte mensen me duidelijk maken.
Dat Kuifje-in-Afrika gedoe mag wat mij betreft wel weg hoor. Weet niet in hoeverre die attracties in Efteling eraan voldoen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 22:05 schreef leolinedance het volgende:
Topic niet gelezen maar ik durf te wedden dat er hier op Fok droeftoeters zijn die dit nog goedkeuren ook
Vooral voor kinderen dacht ik.quote:Op woensdag 6 juli 2016 19:41 schreef Pek het volgende:
[..]
Nou ja, het is ook wel een beetje vermaak voor kwijlende downtjes. Laten we eerlijk wezen.
http://www.nrc.nl/next/20(...)-kaatsheuvel-1606182quote:De kannibaal van Kaatsheuvel
quote:Soms is een rel op zijn plaats. Halbe, kom maar op met die verdediging van „onze manier van leven”. Ik zet in op de activisten.
http://siriuslegaladvocat(...)met-anti-racismewet/quote:Op woensdag 6 juli 2016 22:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat Kuifje-in-Afrika gedoe mag wat mij betreft wel weg hoor. Weet niet in hoeverre die attracties in Efteling eraan voldoen.
Maar ja, ik ben wel een cultureel-marxist natuurlijk hè..
Big deal, ik vond het wel een beetje hilarisch toen ik het las way back. Negers in dat album spraken een soort kindertaaltje, kun je nagaan toen was dat al enigszins gekuist wrs.quote:Op woensdag 6 juli 2016 22:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
http://siriuslegaladvocat(...)met-anti-racismewet/
Scandinavische landen nog erger, denk ik.quote:Op woensdag 6 juli 2016 22:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
Al die mensen die zich zo druk zitten te maken om dit gedoe
Nederland is echt tot een debiele samenleving verworden.
Ik woon hier.quote:Op woensdag 6 juli 2016 22:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Scandinavische landen nog erger, denk ik..
Scherpe blik. Het is ook een domme attractie natuurlijk. En in het Nederland van nu is het kennelijk hip om te doen alsof je niet begrijpt waarom.quote:Op woensdag 6 juli 2016 22:13 schreef Montagui het volgende:
Om over mensen achter deze groep te spreken...ik kom ook dit stuk van 7 april 2016 tegen. Een regelrechte oproep van een journalist (van nrc) aan 'de activist'.
http://www.nrc.nl/next/20(...)-kaatsheuvel-1606182
Dat kan je van veel attracties zeggen. Is het racistisch bedoelt. Het lijkt mij van niet.quote:Op woensdag 6 juli 2016 23:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Scherpe blik. Het is ook een domme attractie natuurlijk. En in het Nederland van nu is het kennelijk hip om te doen alsof je niet begrijpt waarom.
Ik heb echt zwarte familie. Die zien nooit een probleem. Kan ook.quote:Op woensdag 6 juli 2016 23:20 schreef LXIV het volgende:
Vorig jaar rond 5 december gingen wij met Candadese familie die voor het eerst in NL was naar de Beekse Bergen. Daar was al het personeel verkleed als Zwarte Piet.
Ik vertelde ze natuurlijk niet dat dit Pieten waren, maar zei dat dit Africans in their natural environment moesten voorstellen, net als de leeuwen en de olifanten. Toen keken ze wel even verbaasd!
Wat leuk. Nu snap ik ook waarom jij een aap als usericon hebt!quote:Op woensdag 6 juli 2016 23:23 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik heb echt zwarte familie. Die zien nooit een probleem. Kan ook.
Dat is geen aap.quote:Op woensdag 6 juli 2016 23:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat leuk. Nu snap ik ook waarom jij een aap als usericon hebt!
Nee. Het is een geheel ander dier.quote:Op woensdag 6 juli 2016 23:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oh nee. Een luiaard. Nou, dat kan natuurlijk net zo goed dan!
Wat is het dan? Het is maar zo'n klein plaatje ook! En wat is de relatie tot jouw Afrikaanse familie?quote:
Ik post geen kind dat rookt in elk geval.quote:Op woensdag 6 juli 2016 23:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oh nee. Een luiaard. Nou, dat kan natuurlijk net zo goed dan!
Nee. Het is toch geen neefje van je of zo? Volgens mij is het dier zwaar behaard.quote:Op woensdag 6 juli 2016 23:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik post geen kind dat rookt in elk geval.
Mijn broer is getrouwd met een Afrikaanse moslima. Mijn connectie met Afrikanen loopt zover als dat ik in Benin, Mali en Burkina heb gereisd. Dat was meer dan bijzonder.quote:Op woensdag 6 juli 2016 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat is het dan? Het is maar zo'n klein plaatje ook! En wat is de relatie tot jouw Afrikaanse familie?
Dat dier? Die is heel vreemd en inderdaad behaard.quote:Op woensdag 6 juli 2016 23:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Het is toch geen neefje van je of zo? Volgens mij is het dier zwaar behaard.
Ik moet zeggen dat ik het van die kannibaal nog enigszins kan begrijpen. Ik zou er ook geen probleem mee hebben als de Efteling dat zou aanpassen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 23:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Scherpe blik. Het is ook een domme attractie natuurlijk. En in het Nederland van nu is het kennelijk hip om te doen alsof je niet begrijpt waarom.
Maakt het uit?quote:Op woensdag 6 juli 2016 23:30 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het van die kannibaal nog enigszins kan begrijpen. Ik zou er ook geen probleem mee hebben als de Efteling dat zou aanpassen.
Het gedoe over de poppetjes in carnaval festival begrijp ik echt niet.
Dat een type zwart of gekleurd is. Bij mij moet je echt bij de zwarte familie niet aankomen met die onzin.quote:
Inderdaad. En je kan het kinderen niet eens uitleggen. Ik in elk geval niet. Men moet zieken en zeuren.quote:Op donderdag 7 juli 2016 01:20 schreef Hathor het volgende:
Maar ze doen wel hun stinkende best om alles wat kinderen leuk vinden naar de klote te helpen.
quote:Ik ben als kind in de Efteling geweest, maar was me toen verder niet bewust van het racistische karakter. Maar als ik nu un Bart Smit kom en ik zie daar rond 5 december Zwarte Pieten aan het plafond hangen als versiering, roept dat bij mij beelden op van de lynchpartijen waar mijn voorouders ook slachtoffer van waren.
quote:Onderzoek onder joden die de Holocaust hebben overleefd, wijst uit dat een trauma genetisch van generatie op generatie over kan gaan. Dat geldt dus ook voor de slavernij.
Die gast spoort gewoon niet, eigenlijk zou hij gewoon doodgezwegen moeten worden.quote:Op donderdag 7 juli 2016 01:22 schreef Eufonie het volgende:
Sowieso, de uitspraken van die man woordvoerder, Kevin Roberson;
[..]
[..]![]()
![]()
Die man moet serieus hulp zoeken. Sylvana ook trouwens.quote:Op donderdag 7 juli 2016 01:22 schreef Eufonie het volgende:
Sowieso, de uitspraken van die man woordvoerder, Kevin Roberson;
[..]
[..]![]()
![]()
Wat vind jij van het slavenverleden?quote:Op donderdag 7 juli 2016 01:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan kan niets meer. En dan wordt het minder leuk.
Hoe lang moet je van iets een probleem maken? Mijn ex is zo'n beetje slaaf geweest in Thailand. Dat hebben we los gelaten. Dat moet.quote:
Slaaf? Je bedoelt sekswerker? Ik denk dat je dat niet kunt vergelijken met de slavenhandel van zwarten.quote:Op donderdag 7 juli 2016 01:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Hoe lang moet je van iets een probleem maken? Mijn ex is zo'n beetje slaaf geweest in Thailand. Dat hebben we los gelaten. Dat moet.
Nee. Die heeft gewerkt in een kledingfabriek vanaf haar 9e. Voor niets. Dat is ook slaaf zijn. Daar had ik later iets aan kunnen doen en dat wilden we niet.quote:Op donderdag 7 juli 2016 01:48 schreef Atak het volgende:
[..]
Slaaf? Je bedoelt sekswerker? Ik denk dat je dat niet kunt vergelijken met de slavenhandel van zwarten.
Iets aan kunnen doen?quote:Op donderdag 7 juli 2016 01:50 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Die heeft gewerkt in een kledingfabriek vanaf haar 9e. Voor niets. Dat is ook slaaf zijn. Daar had ik later iets aan kunnen doen en dat wilden we niet.
Het bestaat nog op vele vlakken en manieren.Het gaat niet over iets bij de Efteling idd.quote:Op donderdag 7 juli 2016 02:07 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Zoveel problemen in de wereld en dan druk maken om wat attracties. Bizar. Ik las dat nog steeds slaven leven in Europa. Naar schatting zo'n 1 miljoen mensen. Wat neerkomt op 0,20% van de Europese bevolking. Wat te denken van de rechten van Roma die vierderangs burgers zijn in Roemenië. Waar blijft de actiegroep die zich inzet voor deze doelgroep die 10 miljoenen zielen telt? Nee, drukmaken om FOK!king wat attracties. Waar is de partij die zich inzet voor de vervolging van Krimtataren in de Krim door Rusland? Deze wereld..... De prioriteiten gaan naar de verkeerde zaken.
Roma zijn een minderheidsgroep in Europa en die hebben totaal geen toekomst. D'r lopen 10 miljoen van rond in Europa. Totaal geen perspectief of toekomst. Roemenië behandelt ze als minder dan stront. Ik lees daar nooit een woord over. Ik kom onzin tegen als dat attracties van de Efteling racistisch zouden zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2016 02:09 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het bestaat nog op vele vlakken en manieren.Het gaat niet over iets bij de Efteling idd.
Die gaan met elkaar ook soms niet normaal om. Zie kinderen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 02:13 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Roma zijn een minderheidsgroep in Europa en die hebben totaal geen toekomst. D'r lopen 10 miljoen van rond in Europa. Totaal geen perspectief of toekomst. Roemenië behandelt ze als minder dan stront. Ik lees daar nooit een woord over. Ik kom onzin tegen als dat attracties van de Efteling racistisch zouden zijn.
Uiteraard, maar niemand heeft ooit een poging gedaan om dat volk te stabiliseren. Totaal geen moeite zelfs. Het is een vergeten volk. Niemand schenkt aandacht aan.quote:Op donderdag 7 juli 2016 02:15 schreef Jaroon het volgende:
Die gaan met elkaar ook soms niet normaal om. Zie kinderen.
Ik weet er te weinig over. Ik ken volwassen Roma. Maar weinig over de geschiedenis.quote:Op donderdag 7 juli 2016 02:16 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Uiteraard, maar niemand heeft ooit een poging gedaan om dat volk te stabiliseren. Totaal geen moeite zelfs. Het is een vergeten volk. Niemand schenkt aandacht aan.
Ik weet ook niet veel over. Het schijnen mensen te zijn die eeuwen geleden vanuit India naar Europa zijn getrokken en al die tijd een nomadische levensstijl hebben aangehouden. Leven in verschrikkelijke armoede.quote:Op donderdag 7 juli 2016 02:18 schreef Jaroon het volgende:
Ik weet er te weinig over. Ik ken volwassen Roma. Maar weinig over de geschiedenis.
Ik dacht aan die 'arbeidsomstandigheden' of zo.quote:Op donderdag 7 juli 2016 02:00 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het lijkt mij duidelijk. Niet met bloemen op bezoek gaan toen ik dit hoorde toen zij 17 was.
Doen ook veel dingen fout. De kinderen kan je dat niet kwalijk nemen. Maar zo werkt het vaak wel. Voor niets uitgaan in Amsterdam. Het kan met bepaalde Roma. Leuk. Maar helemaal kloppen doet het niet.quote:Op donderdag 7 juli 2016 02:19 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ik weet ook niet veel over. Het schijnen mensen te zijn die eeuwen geleden vanuit India naar Europa zijn getrokken en al die tijd een nomadische levensstijl hebben aangehouden. Leven in verschrikkelijke armoede.
Zij werkte er toen al niet meer. Het is fout en je wil er iets aan doen. Dat heeft dan geen zin meer.quote:Op donderdag 7 juli 2016 02:21 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ik dacht aan die 'arbeidsomstandigheden' of zo.
ze zonderen zichzelf af in hun mini samenleving binnen onze samenleving. Ik heb nog geen enkele roma meegemaakt die mee wil doen onze samenleving. Ze moeten ook naar zichzelf kijken en zich afvragen waarom ze metde nek worden aangekeken.. maarja iets met dat het een taboe is om dit te bespreken enzo...quote:Op donderdag 7 juli 2016 02:16 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Uiteraard, maar niemand heeft ooit een poging gedaan om dat volk te stabiliseren. Totaal geen moeite zelfs. Het is een vergeten volk. Niemand schenkt aandacht aan.
Waar ben je haar dan tegengekomen? In een hoerentent? Ik denk niet dat je haar in de kledingfabriek hebt ontmoet.quote:Op donderdag 7 juli 2016 02:00 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het lijkt mij duidelijk. Niet met bloemen op bezoek gaan toen ik dit hoorde toen zij 17 was.
Uiteraard is zeer veel mis met die groep, maar ik dacht meer aan Roemenië aansporen om ze naar Roemeense maatstaven te behandelen en niet als vierderangs. Wie weet zit wat toekomst in als die kinderen niet opgroeien te midden van diefstal en criminaliteit en andere zooi.quote:Op donderdag 7 juli 2016 02:23 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ze zonderen zichzelf af in hun mini samenleving binnen onze samenleving. Ik heb nog geen enkele roma meegemaakt die mee wil doen onze samenleving. Ze moeten ook naar zichzelf kijken en zich afvragen waarom ze metde nek worden aangekeken.. maarja iets met dat het een taboe is om dit te bespreken enzo...
Er is is dus wel iets mis mee. Maar jij kent hen niet?quote:Op donderdag 7 juli 2016 02:26 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Uiteraard is zeer veel mis met die groep, maar ik dacht meer aan Roemenië aansporen om ze naar Roemeense maatstaven te behandelen en niet als vierderangs. Wie weet zit wat toekomst in als die kinderen niet opgroeien te midden van diefstal en criminaliteit en andere zooi.
Ik ken geen een Roma maar heb genoeg over gelezen om te weten dat tot nu toe haast geen moeite in ze is gestoken. De aandacht voor deze groep is zeer marginaal. Dat het een probleemgroep is zeker. Frankrijk heeft sinds 2007 zeker 40.000 Roma's het land uitgezet vanwege criminaliteit en enorme overlast.quote:Op donderdag 7 juli 2016 02:27 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er is is dus wel iets mis mee. Maar jij kent hen niet?
Je moet het ook zelf doen voor een deel. Daar weet ik het niet. Waarom jouw interesse?quote:Op donderdag 7 juli 2016 02:30 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ik ken geen een Roma maar heb genoeg over gelezen om te weten dat tot nu toe haast geen moeite in ze is gestoken. De aandacht voor deze groep is zeer marginaal.
Triest.quote:Op donderdag 7 juli 2016 02:33 schreef Atak het volgende:
Gisteren was ik toevallig nog een Roma in de stad. Hij zat broodstukjes op te rapen die eigenlijk voor de duiven waren. :|
Ik ervaar dat het een vergeten volk is. Weinig aandacht voor hun situatie.quote:Op donderdag 7 juli 2016 02:33 schreef Jaroon het volgende:
Je moet het ook zelf doen voor en deel. Daar weet ik het niet. Waarom jouw interesse?
Je voelde dat hij Roma was?quote:Op donderdag 7 juli 2016 02:33 schreef Atak het volgende:
Gisteren was ik toevallig nog een Roma tegengekomen in de stad. Hij zat broodstukjes op te rapen die eigenlijk voor de duiven waren. :|
Maar je weet er niets over. Waarom dan het probleem ervaren?quote:Op donderdag 7 juli 2016 02:33 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ik ervaar dat het een vergeten volk is. Weinig aandacht voor hun situatie.
Het maatschappelijk debat. Aandacht voor het volk. Die is weinig.quote:Op donderdag 7 juli 2016 02:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar je weet er niets over. Waarom dan het probleem ervaren?
Is er veel aandacht voor boeddhisten? Ik snap niet dat je het over hen hebt. En ja. Men is vaak crimineel.quote:Op donderdag 7 juli 2016 02:36 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Het maatschappelijk debat. Aandacht voor het volk. Die is weinig.
Wat een mafklapper.quote:Op woensdag 6 juli 2016 21:54 schreef tesssssssss het volgende:
Ja maar kijk? https://twitter.com/bmijland/status/750730724601372672
Ja dat is zo een obsessieve ik-zie-nog-racisme-als-het-er-niet-is gast.quote:
Bij mijn moeder in de straat woonden ze ook. Die familie sloeg die kinderen door het hele huis heen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 02:33 schreef Atak het volgende:
Gisteren zag ik toevallig nog een Roma in de stad. Hij zat broodstukjes op te rapen die eigenlijk voor de duiven waren. :|
De blanke poppen in de Efteling zijn allemaal heel erg verschillend, dat maakt de poppen al veel menselijker. Sommige hebben zelfs een naam (Holle Bolle Gijs).quote:Op woensdag 6 juli 2016 05:58 schreef Lunatiek het volgende:
Ik kan me nu niet zo snel iets in de Efteling herinneren dat een goede, realistische afbeelding is van een moderne Nederlander. Ik zie heksen en ander tuig dat de boel terroriseert en dood wil maken, hulpeloze slachtoffers en heel veel dikke, luie figuranten.
Welke blanke heeft ooit in de Efteling gedacht "ze hebben een pop neergezet die sprekend op mij/mijn volk lijkt?" Waarom denken sommige negers dat wel, om vervolgens boos te worden dat het toch niet zo'n flatteuze weergave is?
Dit soort afbeeldingen van negers vind je wel vaker, maar bij de Efteling valt natuurlijk veel geld te halen - in tegenstelling tot allerhande speeltuinen, pannenkoekenrestaurants en dergelijke, plus uiteraard drogisterijen en apotheken.
In China worden er daadwerkelijk 60.000 tot 100.00 mensen vermoord om hun organen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 09:41 schreef dingeman het volgende:
[..]
De blanke poppen in de Efteling zijn allemaal heel erg verschillend, dat maakt de poppen al veel menselijker. Sommige hebben zelfs een naam (Holle Bolle Gijs).
Die kannibaal is gewoon een enge aap-achtige pop die een zwarte man moet voorstellen.
Ik snap niet waarom mensen dit soort karikaturen willen verbieden. Je kunt mensen niet figuurlijk gezien inwikkelen in bubbeltjesplastic. Maar het is verder wel een racistische karikatuur natuurlijk, en ik snap wel dat sommige donkere mensen moeite hebben om hun kindje in één van die kookpotten te zetten.
Als er een pop stond met een grote neus en een keppeltje waar je geld in moet doen zodat hij gaat dansen op 'Hava Nagila', dan was die pop al vrij snel verdwenen.
Maar goed, als de Efteling zichzelf in de markt wil zetten als oubollig en racistisch moeten ze dat lekker zelf weten.
Ok, mooi verhaal, maar wat heeft dat verder met die kannibaal in de Efteling te maken?quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
In China worden er daadwerkelijk 60.000 tot 100.00 mensen vermoord om hun organen.
Kannibalisme 2.0 anno 2016.
Alleen dat haalt het nieuws niet.
Dat je beter prioriteiten kan stellen. Als je onrecht wilt aanpakken.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:04 schreef dingeman het volgende:
[..]
Ok, mooi verhaal, maar wat heeft dat verder met die kannibaal in de Efteling te maken?
quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat je beter prioriteiten kan stellen. Als je onrecht wilt aanpakken.
Beetje een dooddoener, dat kun je in iedere discussie zeggen. Er is altijd wel iets ergers.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat je beter prioriteiten kan stellen. Als je onrecht wilt aanpakken.
Probeer je nu die eftelingkwestie te verhullen door de aandacht af te leiden naar grotere wereldproblemen. ?quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:10 schreef tesssssssss het volgende:
Kinderprostitutie, kindslaven, mensenhandel, orgaanhandel --------------------> Maar weet je wat?
We richten ons op de kannibaalpop in de Efteling. Das overzichtelijker.
Het gaat er om dat die pop niet een werkelijk probleem is.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Probeer je nu die eftelingkwestie te verhullen door de aandacht af te leiden naar grotere wereldproblemen. ?
Wat doe jij dan aan deze grotere wereldproblemen?
Tja, voor sommige mensen dus wel.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:41 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het gaat er om dat die pop niet een werkelijk probleem is.
Het is net waar je je druk over wil maken.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:47 schreef dingeman het volgende:
[..]
Tja, voor sommige mensen dus wel.
Net als joden en mensen met historisch besef soms zich ongemakkelijk voelen bij karikaturen van grijnzende mannen met grote neuzen.
Ik ben benieuwd of het anders is voor mensen die hier geboren zijn. In het geval van Zwarte Piet is dat in veel gevallen wel zo. De mensen die zijn opgegroeid met Zwarte Piet, zien vaak het probleem ook niet. Althans, hebben dat probleem voorheen nooit gezien.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:49 schreef Zahreddine het volgende:
Waarschijnlijk heeft de 99% van de zwarte mensen die in de efteling zijn geweest hier nog niet eens aanstoot van genomen.
Ik heb het in Afrika gevierd met zwarte mensen. Men vond het geweldig. Men kende het eerder niet.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:51 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of het anders is voor mensen die hier geboren zijn. In het geval van Zwarte Piet is dat in veel gevallen wel zo. De mensen die zijn opgegroeid met Zwarte Piet, zien vaak het probleem ook niet. Althans, hebben dat probleem voorheen nooit gezien.
Er zijn maar weinig mensen die een link zagen tussen Zwarte Piet en zwarte mensen tot dat Quinsy Gario & co er over begonnen. Zwarte Piet was een figuur op zich, niet een karikatuur van een ras, tenminste niet in mijn jeugd.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:51 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of het anders is voor mensen die hier geboren zijn. In het geval van Zwarte Piet is dat in veel gevallen wel zo. De mensen die zijn opgegroeid met Zwarte Piet, zien vaak het probleem ook niet. Althans, hebben dat probleem voorheen nooit gezien.
Ja, zoals ik al zei, dooddoenerquote:Op donderdag 7 juli 2016 11:47 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is net waar je je druk over wil maken.
Voor mij ook niet, net zoiets als een clown ofzo.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:54 schreef dingeman het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig mensen die een link zagen tussen Zwarte Piet en zwarte mensen tot dat Quinsy Gario & co er over begonnen. Zwarte Piet was een figuur op zich, niet een karikatuur van een ras, tenminste niet in mijn jeugd.
Dat is met die kannibaal wel ietsje anders. Die kannibaal moet gewoon letterlijk iemand uit Afrika voorstellen.
Maar die bestaan/bestonden dus ook gewoon in Afrika en Azie.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:54 schreef dingeman het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig mensen die een link zagen tussen Zwarte Piet en zwarte mensen tot dat Quinsy Gario & co er over begonnen. Zwarte Piet was een figuur op zich, niet een karikatuur van een ras, tenminste niet in mijn jeugd.
Dat is met die kannibaal wel ietsje anders. Die kannibaal moet gewoon letterlijk iemand uit Afrika voorstellen.
quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:54 schreef dingeman het volgende:
[..]
Laten we doen alsof ze er niet uitzien alsof een of andere grijnzende lelijke aap.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:58 schreef frietenstamp het volgende:
[..]Goed punt. Laten we voortaan doen alsof ze in Afrika blauw zijn. Of regenboog. Of blank.
Ze denken dat de blanke de kannibaal is en de zwarte het slachtoffer?quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar die bestaan/bestonden dus ook gewoon in Afrika en Azie.
Jij kan er ook niet tegen dat de boze stiefmoeder van Assepoester een heksenneus met wrat heeft. En Disney-prinsessen 1000x knapper en slanker zijn dan de vrouwen bij jou in de stamboom. Daar kunnen filmmakers en pretparkontwikkelaars geen rekening mee houden. Dit zijn echt issues die je met je psycholoog moet afhandelen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:02 schreef dingeman het volgende:
[..]
Laten we doen alsof ze er niet uitzien alsof een of andere grijnzende lelijke aap.
Inderdaad, zoals ik al zei, ik ben er niet voor om dit soort stereotypes verplicht weg te laten halen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:11 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
[..]
Jij kan er ook niet tegen dat de boze stiefmoeder van Assepoester een heksenneus met wrat heeft. En Disney-prinsessen 1000x knapper en slanker zijn dan de vrouwen bij jou in de stamboom. Daar kunnen filmmakers en pretparkontwikkelaars geen rekening mee houden. Dit zijn echt issues die je met je psycholoog moet afhandelen.
Nee. Sprookjesfiguren en karikaturen in een pretpark zijn niet gek.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:07 schreef dingeman het volgende:
Dit zou toch ook een beetje gek zijn in een pretpark?
[ afbeelding ]
Waarom is er met die Efteling-kannibaal dan niets aan de hand?
Men doet het niet om mensen te kwetsen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:12 schreef dingeman het volgende:
[..]
Inderdaad, zoals ik al zei, ik ben er niet voor om dit soort stereotypes verplicht weg te laten halen.
Maar dan blijven het nog wel kwetsende stereotypes.
De Efteling moet lekker zelf weten als ze dit signaal af willen geven.
blegh, karikaturen van joden in een pretpark. echt?quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:13 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Nee. Sprookjesfiguren en karikaturen in een pretpark zijn niet gek.
Nogmaals. Gekwetst zijn is iets dat zich in jou afspeelt en derhalve een onderwerp voor psychologen en psychiaters. Alle andere negers zijn niet gekwetst. Die vinden het leuk. Het gaat om subjectieve belevingen, om je persoonlijke psychische conditie.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:12 schreef dingeman het volgende:
[..]
Inderdaad, zoals ik al zei, ik ben er niet voor om dit soort stereotypes verplicht weg te laten halen.
Maar dan blijven het nog wel kwetsende stereotypes.
De Efteling moet lekker zelf weten als ze dit signaal af willen geven.
Nu maak je er pas een jood van...Voorheen zag ik alleen een krom mannetje met een puntneus.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:14 schreef dingeman het volgende:
[..]
blegh, karikaturen van joden in een pretpark. echt?
ok. dat vind ik bijzonder.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:17 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nu maak je er pas een jood van...Voorheen zag ik alleen een krom mannetje met een puntneus.
Tering.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:14 schreef dingeman het volgende:
[..]
blegh, karikaturen van joden in een pretpark. echt?
Sproojesboekgelovers schijnbaar wel. Verklaart meteen alles.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:21 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De meeste mensen maken in zo'n park niet direct de connectie met normaal levende mensen.
Ik ken iemand die dat soort boeken schreef. Het boek werd geweigerd in de US. Daar is men ook heel politiek correct.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:22 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Sproojesboekgelovers schijnbaar wel. Verklaart meteen alles.
Daar zitten ook veel sprookjesboekbelievers.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:24 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik ken iemand die dat soort boeken schreef. Het boek werd geweigerd in de US. Daar is men ook heel politiek correct.
Niet voor jou, voor anderen is zijn die poppen discriminerend, kwetsend of onsmakelijkquote:Op donderdag 7 juli 2016 11:41 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het gaat er om dat die pop niet een werkelijk probleem is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |