Dat zit in de natuur van de mens. Bij extremisten in welke vorm dan ook is zelfreflectie, relativeringsvermogen en fatsoenlijke omgangsvormen ver te zoeken.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 23:01 schreef Murdera het volgende:
Hoe kunnen die mensen zich nog anti-fascist noemen? Is het dan echt te moeilijk voor dit werkschuwe beroeps-janker tuig om eens in de spiegel te kijken
En dat land is beroemd om zijn koppensnellers.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 13:47 schreef HSG het volgende:
[..]
Gezien hoe monsieur Canibale eruit ziet komt hij eerder uit Nieuw Guinea.
quote:Op dinsdag 12 juli 2016 23:31 schreef hoink581 het volgende:
Wederom een te agressieve benadering van een pressiegroep waardoor een juiste observatie door henzelf overschreeuwd wordt.
Monsieur Cannibal is inderdaad een racistische stereotypering. De hele clou van Carnaval Festival is echter dat de complete wereld wordt gestereotypeerd vanuit het oogpunt van Carnaval. Het zouden of bosjesmannen zijn of Masai.
Het is zo jammer dat een gros van het publiek zo absurd op reageerd op aanklachten, terwijl de bovengenoemde aantijgingen beter genegeerd kunnen worden als ze onterecht zijn. De meeste felle tegenstanders van deze anti-racisme groeperingen bewijzen met hun reactie steeds het gelijk van hen.
het probleem zit hem bij mensen die een hele groep mensen op basis van huidskleur of geloof indelen in hokjes terwijl je iedereen als individu moet beoordelen.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:09 schreef Vliegbaard het volgende:
Dan vraag ik me dus af waar het probleem ligt, bij de witte of de gekleurde man?
En het zijn dus een aantal zwarten die zichzelf in een hokje wegzetten. Er zijn zat kleurlingen die dat niet doen en die zich niet gediscrimineerd voelen, omdat ze dat niet worden.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:14 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
het probleem zit hem bij mensen die een hele groep mensen op basis van huidskleur of geloof indelen in hokjes terwijl je iedereen als individu moet beoordelen.
Dit is wel elg lacistischquote:Op dinsdag 12 juli 2016 16:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Nevel steleotype discliminative alchetype people
En als ze het wel worden? Dan ontken jij het gewoon ?quote:Op woensdag 13 juli 2016 13:25 schreef Gia het volgende:
[..]
En het zijn dus een aantal zwarten die zichzelf in een hokje wegzetten. Er zijn zat kleurlingen die dat niet doen en die zich niet gediscrimineerd voelen, omdat ze dat niet worden.
Een oorlog in Nederland? Dan is niet zo vrij dus..quote:Er zou weer es een goeie oorlog moeten komen, dan beseffen ze misschien hoe fijn het is te leven in een vrij land als Nederland. Waarmee ik niet wil beweren dat ze moeten buigen uit dankbaarheid, maar niet hoeven te schoppen vanwege vermeend racisme.
Vaak ook niet... bijvoorbeeld een Nederlander die chinees accent imiteert. Praten en schrijven zonder de r.quote:Er is niets mis met stereotypering tbv van satire. Het is vaak spot en zelfspot.
Het is helemaal geen mythe dat er in Nederland geen racisme bestaat. Maar wat deze actiegroep doet is het bestempelen van witte mensen als racisten, fascisten en kolonialisten. Met die mensen is geen discussie aan te gaan.quote:Op woensdag 13 juli 2016 15:06 schreef Bluesdude het volgende:
De mythe is dat racisme niet bestaat.
[..]
Vaak ook niet... bijvoorbeeld een Nederlander die chinees accent imiteert. Praten en schrijven zonder de r.
Dat is mensen bespotten. Het is geen zelfspot. En dat word als discriminerend ervaren.
Maar dat ontken je gewoon.
Als ze het wel worden, is dat te bewijzen en kun je een aanklacht indienen. Maar je gediscrimineerd VOELEN is echt niet hetzelfde als gediscrimineerd WORDEN.quote:Op woensdag 13 juli 2016 15:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En als ze het wel worden? Dan ontken jij het gewoon ?
Het gaat hier niet om racisme maar om VERMEEND racisme.quote:Een oorlog in Nederland? Dan is niet zo vrij dus..
Tuurlijk is Nederland hardstikke politiekcorrect.. De mythe is dat racisme niet bestaat.
Dat is spotten ja, en moet gewoon kunnen. Net zo goed als in de carnavalsoptocht meelopen als een karikatuur van Erdogan, of verkleed als arabier, non, pastoor (incl. het pedoplaatje). Het is helemaal niet zo dat Nederlanders alleen spotten over anderen, ook over zichzelf. Er is hier in Brabant een zwarte cabaretier die een gezonde dosis zelfspot heeft.quote:Vaak ook niet... bijvoorbeeld een Nederlander die chinees accent imiteert. Praten en schrijven zonder de r.
Dat is mensen bespotten. Het is geen zelfspot. En dat word als discriminerend ervaren.
Maar dat ontken je gewoon.
twitter:Prachtnegerin twitterde op woensdag 06-07-2016 om 14:45:39Nieuwe attractie in de @Efteling ;-) https://t.co/WpzJy5DrN0 reageer retweet
quote:Kritiek op 'halfzachte' protestvideo actiegroep SOS
Gehuld in dierenmaskers met op de achtergrond de anti-fascistische tekst 'Always Antifa' vraagt SOS in de video aandacht voor de heersende rassenhaat in de wereld. De 'nummer 39'-grap van Gordon, de 'minder Marokkanen'-uitspraak van Geert Wilders en Zwarte Piet: ze komen allemaal voorbij. Naar de Efteling wordt verwezen in de openingszin. ,,Sprookjes bestaan niet, racisme wel.''
Halfzacht
De video, eergisteren op YouTube geplaatst door de maker Kevin Roberson, is niet onopgemerkt gebleven bij opiniewebsite Joop.nl. ,,De clip lijkt wel een halfzachte combinatie van de workshop 'actievoeren, zo moet het niet', een beginnerscursus 'maak je eigen video's' en IS-propagandamateriaal'', aldus de opiniemaker.
Het statement over de Efteling wordt met de grond gelijk gemaakt: ,,Sprookjes bestaan niet? Sprookjes bestaan wel, dat weet zelfs het kleinste kind, ze zijn alleen niet echt.'' Daarnaast wijst de schrijver de maker op een spelfout. Zo wordt Gordon een 'preforming artist' genoemd. Wat joop.nl verder opvalt is dat de clip een 'antifa' stempel draagt. ,,Opvallend, want rechtsboven in het beeld is permanent een soort neo-fascistisch logo te zien. Wat het allemaal nog warriger maakt.''
'Witte redactie'
Actiegroep SOS is duidelijk niet gediend van de kritiek. ,,De witte redactie van Joop bepaalt hoe niet-witte mensen moeten actievoeren tegen racisme? Dat Joop het verschil tussen een 'neo-fascistisch' logo en het logo van een mediaplatform niet kan onderscheiden is wel heel bizar en amateuristisch'', schrijft de groep op Facebook. Ook wordt benadrukt dat de videomaker Kevin Roberson weinig met het filmpje van doen heeft.
Roberson, die beweert journalist te zijn bij AV Medea, legt op internet uit hoe het zit. ,,SOS heeft mij als onafhankelijk journalist ingeschakeld om exclusief te filmen en de groep te interviewen. Ik ben geen lid van de actiegroep en ook geen woordvoerder. Ik mocht de groep enkele vragen stellen, maar ze wilden niet voor de camera reageren. Om die reden hebben we een video-compilatie gemaakt gebaseerd op de informatie die SOS wilde delen.''
Het logo rechtsboven heeft trouwens niets met neo-fascisme te maken, verdedigt Roberson zichzelf. ,,Het logo van een adelaar en een leeuw bestond al voor een website van AV Medea en dit logo staat voor mijn roots. Ik ben een Nederlandse Afro-Amerikaan.''
In gesprek met de Efteling
SOS, dat anoniem wil blijven wegens doodverwensingen op sociale media, gaat ondertussen onverminderd door met het verspreiden van haar denkbeelden op Facebook. De actievoerders zijn wegens 'haatdragende taal' in de reacties al een aantal keer verwijderd door Facebook. ,,Wij hebben op deze pagina enkele beperkingen ingesteld en hanteren nu een zero tolerance beleid'', aldus de groep. Dit tot ongenoegen van vele Nederlanders, die zich duidelijk niet achter de groep scharen.
De antifascisisten laten weten in gesprek te gaan met de Efteling over de twee attracties die volgens hen een racistisch karakter hebben. ,,We hebben hebben telefonisch contact gehad. Er is een datum vastgelegd voor een gesprek, er zijn echter nog wat voorwaarden die voor ons ontzettend belangrijk zijn en die wij eerst bevestigd zien.'' Wat die voorwaarden zijn, wil de Efteling niet zeggen. ,,We staan open voor hun mening en horen graag wat zij te vertellen hebben'', aldus een woordvoerder van het attractiepark in Kaatsheuvel.
http://www.ad.nl/economie(...)egroep-sos~af11e87e/
Amen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:41 schreef Sarasi het volgende:
Het voelt weleens alsof bepaalde mensen een hokje binnen stappen, de deur dichtgooien en vervolgens mij vanachter het raampje verwijten dat ik alleen het hokje zie en niet de persoon. En als ik dan het hokje probeer af te breken, heb ik al helemaal alleen nog oog voor het hokje! En oh wee als ik onderdelen wil bewaren voor een volgend project, want het is een Fout hokje en niks daaraan kan goed zijn.
Stop verdomme eens met in dat hokje te gaan staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |