En explosies gehoord in Medina, brand uitgebroken in Medina of terreur?twitter:Conflicts twitterde op maandag 04-07-2016 om 19:01:05VDEO: Aftermath of the suicide bombing near a mosque in Qatif #Saudi Arabia - @Reyhan_News https://t.co/25pLvROegT reageer retweet
Eerder vandaag:twitter:Conflicts twitterde op maandag 04-07-2016 om 19:18:00VIDEO: Footage from #Medina shows dead soldier near the blast site #Saudi Arabia - @michaelh992 https://t.co/29a0wL83ec reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op maandag 04-07-2016 om 19:24:41MORE: Bomber targeted security HQ near al-Haram al-Nabawi in #Medina. Attack took place to the Prophets Mosque, one of Islam’s holiest sites reageer retweet
twitter:RamiAILoIah twitterde op maandag 04-07-2016 om 19:17:05WOAH! First #video from Medina. Two security officers injured in a suicide attack near the prophet mosque.. #Saudi https://t.co/3KHnBZyOnl reageer retweet
twitter:RamiAILoIah twitterde op maandag 04-07-2016 om 19:28:54Eyewitnesses: 6 #Saudi security forces soldiers maybe killed in the suicide attack near the prophet mosque in Medina.. reageer retweet
twitter:AlArabiya_Eng twitterde op maandag 04-07-2016 om 19:40:01#Breaking Fresh bombings in two #Saudi cities after earlier blast https://t.co/UFSBBG5G2f reageer retweet
Nee, het zijn atheïsten, is het nou goed?quote:Op maandag 4 juli 2016 20:43 schreef Mutant01 het volgende:
Zelfs in Medina ben je niet veilig voor die ISIS-honden. Maar vooral huilen dat het moslims zijn heur. Want dat is het belangrijkste aspect toch?
Ryan, ze hebben in Medina een aanslag gepleegd op soldaten en agenten, omdat IS hen als infidels ziet.quote:Op maandag 4 juli 2016 20:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, het zijn atheïsten, is het nou goed?.
Ga jij dan maar eens uitleggen aan die mannen dat ze geen moslims zijn, veel succes.quote:Op maandag 4 juli 2016 20:47 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Ryan, ze hebben in Medina een aanslag gepleegd op soldaten en agenten, omdat IS hen als infidels ziet.
En in het oosten van Saoedi-Arabië wilden ze sjiieten opblazen, omdat sjiieten varkens zijn en geen moslims in de ogen van IS.
Dus heel fijn dat de politiek correcten onder ons het nog altijd als moslim versus moslim conflict bestempelen, maar IS slacht alleen maar infidels af.
Ik heb IS niet voor niet-moslims uitgemaakt, dat was Mutant1.quote:Op maandag 4 juli 2016 20:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ga jij dan maar eens uitleggen aan die mannen dat ze geen moslims zijn, veel succes.
Daar reageer je toch op, via mijn commentaar.quote:Op maandag 4 juli 2016 20:49 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Ik heb IS niet voor niet-moslims uitgemaakt, dat was Mutant1.
Ik heb nergens gezegd dat IS geen moslims zijn. Ik heb wel gezegd dat juist dat aspect kennelijk het 'belangrijkste is'. Wat geheel opvallend is, gezien hun volstrekt onislamitische ethiek en gedragingen.quote:Op maandag 4 juli 2016 20:49 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Ik heb IS niet voor niet-moslims uitgemaakt, dat was Mutant1.
Wat zijn het volgens jou dan? Atheïsten?quote:Op maandag 4 juli 2016 20:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat IS geen moslims zijn. Ik heb wel gezegd dat juist dat aspect kennelijk het 'belangrijkste is'. Wat geheel opvallend is, gezien hun volstrekt onislamitische ethiek en gedragingen.
Volgens mij staat het woordje moslims vrij prominent in mijn post. Ik heb het idee dat je moeite hebt met begrijpend lezen. Maar dat heb je wel vaker, als het gaat om dit onderwerp.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat zijn het volgens jou dan? Atheïsten?
Onislamitische ethiek en gedragingen, dus eigenlijk bedoel je het zijn geen moslims, precies zoals je eerder suggereerde.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij staat het woordje moslims vrij prominent in mijn post. Ik heb het idee dat je moeite hebt met begrijpend lezen. Maar dat heb je wel vaker, als het gaat om dit onderwerp.
Tsja bij Europese verkeerd gelopen ideologieën benadrukken we ook de ideologie die de stoute mensen aanhingen om te waarschuwen dat fascist, communist of kolonialist worden geen goed idee is.quote:Op maandag 4 juli 2016 20:43 schreef Mutant01 het volgende:
Zelfs in Medina ben je niet veilig voor die ISIS-honden. Maar vooral huilen dat het moslims zijn heur. Want dat is het belangrijkste aspect toch?
Want zij zijn veruit in de meerderheid of vertegenwoordigen een behoorlijke hoeveelheid moslims?quote:Op maandag 4 juli 2016 21:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Onislamitische ethiek en gedragingen, dus eigenlijk bedoel je het zijn geen moslims, precies zoals je eerder suggereerde.
Maar bij mij komen zij juist over als zich authentiek islamitisch gedragende moslims, gebruikmakend van de typisch islamitische ethiek.
Want het zijn 4 verwarde mannen, bedoel je?quote:Op maandag 4 juli 2016 21:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want zij zijn veruit in de meerderheid of vertegenwoordigen een behoorlijke hoeveelheid moslims?
Uhm nee, tenzij je meent dat moslims ten alle tijden vrij zijn van zonden. Maar dat zou hun hele eigen religie ondermijnen. Dus ehmmm.. nee Ryan..quote:Op maandag 4 juli 2016 21:07 schreef Ryan3 het volgende:
Onislamitische ethiek en gedragingen, dus eigenlijk bedoel je het zijn geen moslims, precies zoals je eerder suggereerde.
Oh ja, want de islamitische ethiek staat bol van de zelfmoordaanslagen op moslims. In de Ramadan. Op heilige plaatsen. Voor moslims. Ja. Nee, de logica spreekt voor zich. Moslims leren inderdaad dat ze vooral moslims moeten vermoorden. Het is een soort van zichzelf uitroeiend fenomeen, de Islam.quote:Maar bij mij komen zij juist over als zich authentiek islamitisch gedragende moslims, gebruikmakend van de typisch islamitische ethiek. Getuige de... hoeveel verschrikkelijke bomaanslagen en aanslagen hebben we nu gehad afgelopen dagen? Istanboel, Dhaka, Bagdad en nu Medina. Getuige de recente serie aanslagen dus.
Dat zijn vrij specifieke aanduidingen van stromingen binnen bepaalde ideologieen. Leer dat ook maar eens bij de Islam te doen. Moslims kunnen dat onderscheid vrij goed maken (op een minderheid na). Niet voor niets bestaat de term Daesh - gewoon om alle verwarring te voorkomen.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Tsja bij Europese verkeerd gelopen ideologieën benadrukken we ook de ideologie die de stoute mensen aanhingen om te waarschuwen dat fascist, communist of kolonialist worden geen goed idee is.
Probleem is dat er geen logica achter zit, vrees ik. Het ongerijmde ligt nu eenmaal niet ver weg, in elke religie niet, maar in de islam helemaal niet.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uhm nee, tenzij je meent dat moslims ten alle tijden vrij zijn van zonden. Maar dat zou hun hele eigen religie ondermijnen. Dus ehmmm.. nee Ryan..
[..]
Oh ja, want de islamitische ethiek staat bol van de zelfmoordaanslagen op moslims. In de Ramadan. Op heilige plaatsen. Voor moslims. Ja. Nee, de logica spreekt voor zich. Moslims leren inderdaad dat ze vooral moslims moeten vermoorden. Het is een soort van zichzelf uitroeiend fenomeen, de Islam.
Mwah, wat percentages betreft komt het niet eens in de buurt van 5%. Het is dan ook wat vreemd om hen de dienst uit te laten maken wat betreft de "authenticiteit".quote:Op maandag 4 juli 2016 21:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Want het zijn 4 verwarde mannen, bedoel je?
Het probleem is dat jij een bepaalde onnavolgbare logica hanteert. Dat is het. Alhoewel, probleem is een groot woord. Het is meer een drempel voor jezelf om tot fatsoenlijke kennisvergaring te komen.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Probleem is dat er geen logica achter zit, vrees ik. Het ongerijmde ligt nu eenmaal niet ver weg, in elke religie niet, maar in de islam helemaal niet.
Iedere islam stroming hangt het woord en gewelddadige intolerante boek van een pedofiele, rovende massamoordenaar aan. Binnen het fascisme was niet iedereen fan van Hitler. Je kritiek is dus onterecht.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zijn vrij specifieke aanduidingen van stromingen binnen bepaalde ideologieen. Leer dat ook maar eens bij de Islam te doen.
Voor de niet-moslim is de islam nu eenmaal een black box.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah, wat percentages betreft komt het niet eens in de buurt van 5%. Het is dan ook wat vreemd om hen de dienst uit te laten maken wat betreft de "authenticiteit".
Ik ben niet echt onder de indruk van deze Godwin.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iedere islam stroming hangt het woord en gewelddadige intolerante boek van een pedofiele, rovende massamoordenaar aan. Binnen het fascisme was niet iedereen fan van Hitler. Je kritiek is dus onterecht.
Ja, dat zal het allemaal weer zijn joh.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het probleem is dat jij een bepaalde onnavolgbare logica hanteert. Dat is het. Alhoewel, probleem is een groot woord. Het is meer een drempel voor jezelf om tot fatsoenlijke kennisvergaring te komen.
Dat het dat voor jou is is wel duidelijk inderdaad.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voor de niet-moslim is de islam nu eenmaal een black box.
Zie - je staat toch nergens voor open. Muslims ies slecht, Islam ies slecht. Dat is een mening die je mag hebben uiteraard, daar niet van. Maar je plaat blijft al een paar jaar hangen.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat zal het allemaal weer zijn joh..
IS logica heb ik net uitgelegd. Ze vallen allerlei verschillende groepen mensen aan die een ding gemeen hebben: infidels, infidels, infidels.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Probleem is dat er geen logica achter zit, vrees ik.
Infidels bij het graf van Mohammed in Medina?quote:Op maandag 4 juli 2016 21:16 schreef PXY225 het volgende:
[..]
IS logica heb ik net uitgelegd. Ze vallen allerlei verschillende groepen mensen aan die een ding gemeen hebben: infidels, infidels, infidels.
Nah, er is gewoon nog maar 24 uur over van Ramadan 2016, ze willen nog snel een paar aanslagen plegen in de heilige maand voor extra beloning in het eeuwige paradijs. Daarna is het suikerfeest. Dan nemen ze denk ik een break en heb je vooral last van mensen die bioscopen gaan terroriseren, terwijl de jihadisten gaan genieten van lekkernijen.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:18 schreef Tem het volgende:
Maar het is tactisch toch een uitermate slechte zet dit? Of het geeft aan dat ze wanhopig zijn en aansturen op een Armageddon. Laatste stadium van de massapsychose of zoiets.
De wanhoop kan natuurlijk ook komen vanwege de val van Fallujah. Nu een soort van allout attack ofzo?quote:Op maandag 4 juli 2016 21:18 schreef Tem het volgende:
Maar het is tactisch toch een uitermate slechte zet dit? Of het geeft aan dat ze wanhopig zijn en aansturen op een Armageddon. Laatste stadium van de massapsychose of zoiets.
Ja want jezelf opblazen is heilig?quote:Op maandag 4 juli 2016 21:20 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Nah, er is gewoon nog maar 24 uur over van Ramadan 2016, ze willen nog snel een paar aanslagen plegen in de heilige maand voor extra beloning in het eeuwige paradijs. Daarna is het suikerfeest. Dan nemen ze denk ik een break en heb je vooral last van mensen die bioscopen gaan terroriseren, terwijl de jihadisten gaan genieten van lekkernijen.
Jazeker, in Medina was het een gerichte aanslag op de apostaten politie en soldaten, en de pelgrims zoals je op de foto in OP kunt zien lopen er bij alsof er niks is gebeurd, IS heeft hen dus niet aangevallen.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:20 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Infidels bij het graf van Mohammed in Medina?
Uhm die autobom ontplofte op een parkeerterrein in de buurt van de Moskee van de Profeet.. dat zie je vrij duidelijk op de beelden. Dat is op steenworp afstand van de bezoekers.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:22 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Jazeker, in Medina was het een gerichte aanslag op de apostaten politie en soldaten, en de pelgrims zoals je op de foto in OP kunt zien lopen er bij alsof er niks is gebeurd, IS heeft hen dus niet aangevallen.
Natuurlijk, kill and be killed zoals in de Koran staat. Daarom hebben ze ook een stuk of 750 zelfmoordaanslagen gepleegd de afgelopen 12 maanden.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja want jezelf opblazen is heilig?
In de heilige strijd sneuvelen is een ticket naar de hemel ja.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Elke religie is natuurlijk hopeloze treurnis, hè vriend. Je kunt als mens evengoed, nee, veel beter, zonder een religie, met al zijn onbegrijpelijke eigenaardigheden en soms ronduit onmenselijke eisen aan de gelovige, een humane ethiek ontwerpen en daarmee uitstekend een menswaardig bestaan leiden.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zie - je staat toch nergens voor open. Muslims ies slecht, Islam ies slecht. Dat is een mening die je mag hebben uiteraard, daar niet van. Maar je plaat blijft al een paar jaar hangen.
En dat is precies waar wij in verschillen. Jij ziet het als twee zaken die elkaar uitsluiten - en ik als twee zaken die elkaar aanvullen. Totaal verschil in levenshouding. De een zoekt de conflictgebieden op, de ander de overlap.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Elke religie is natuurlijk hopeloze treurnis, hè vriend. Je kunt als mens evengoed, nee, veel beter, zonder een religie, met al zijn onbegrijpelijke eigenaardigheden en soms ronduit onmenselijke eisen aan de gelovige, een humane ethiek ontwerpen en daarmee uitstekend een menswaardig bestaan leiden.
Dat idee krijg ik er wel bij gezien de zware verliezen die IS leidt de laatste tijd en de erbarmelijke omstandigheden waarin Syriė en Irak nu verkeren. Op richting een heroïsch einde.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De wanhoop kan natuurlijk ook komen vanwege de val van Fallujah. Nu een soort van allout attack ofzo?
Als je bomaanslagen pleegt ben je wat mij betreft wel verward ja.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Want het zijn 4 verwarde mannen, bedoel je?
Ja, maar goed de logica is dus ver te zoeken. Dat ze in het westen aanslagen plegen, akkoord, volgens de logica die ze hanteren. Binnen hun denkraam zou je dat als logisch kunnen verdedigen, behalve dan dat er inmiddels heel wat moslims ook in het westen wonen en die kunnen dan ook slachtoffer worden. Maar daar zullen ze dan wel één of andere mouw aan kunnen passen. Dat die slachtoffers als speciale martelaren naast Allah's troon mogen zitten oid.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:16 schreef PXY225 het volgende:
[..]
IS logica heb ik net uitgelegd. Ze vallen allerlei verschillende groepen mensen aan die een ding gemeen hebben: infidels, infidels, infidels.
Met overlap bedoel je het heilige woord van god negeren voor de woorden van wat stomme stervelingen of je gedragen als een barbaar uit de ijzertijd? Echt een toffe gelovige bent jij.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dat is precies waar wij in verschillen. Jij ziet het als twee zaken die elkaar uitsluiten - en ik als twee zaken die elkaar aanvullen. Totaal verschil in levenshouding. De een zoekt de conflictgebieden op, de ander de overlap.
De vertegenwoordigers van de wahabistische salafistische sharia-staat Saudi-Arabië dat volgens sommige bronnen zelfs IS financiert, zijn apostaten volgens IS?quote:Op maandag 4 juli 2016 21:22 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Jazeker, in Medina was het een gerichte aanslag op de apostaten politie en soldaten, en de pelgrims zoals je op de foto in OP kunt zien lopen er bij alsof er niks is gebeurd, IS heeft hen dus niet aangevallen.
Ga het ze maar uitleggen dan.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als je bomaanslagen pleegt ben je wat mij betreft wel verward ja.
Als je naar de moskee gaat om te bidden ook wel, maar daar hebben anderen in ieder geval niet direct last van.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als je bomaanslagen pleegt ben je wat mij betreft wel verward ja.
Je schrijft iets wat ik met geen mogelijkheid kan plaatsen.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Met overlap bedoel je het heilige woord van god negeren voor de woorden van wat stomme stervelingen of je gedragen als een barbaar uit de ijzertijd? Echt een toffe gelovige bent jij.
Nee. Maar altijd "leuk" dat figuren als jij de IS-versie van de islam promoten, doet ze veel goed.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In de heilige strijd sneuvelen is een ticket naar de hemel ja.
quote:Op maandag 4 juli 2016 21:26 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat idee krijg ik er wel bij gezien de zware verliezen die IS leidt de laatste tijd en de erbarmelijke omstandigheden waarin Syriė en Irak nu verkeren. Op richting een heroïsch einde.
Klopt, moslims die in het Westen rondhuppelen als ze daadwerkelijk moslims waren dan worden ze naar het paradijs geknald door IS, maar omdat het niet hun intentie was om moslims te doden dan is het goed volgens hen. Ze citeren daarbij een uitspraak van de profeet die zei dat hij niet verantwoordelijk was voor moslims die tussen de infidels leven.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar goed de logica is dus ver te zoeken. Dat ze in het westen aanslagen plegen, akkoord, volgens de logica die ze hanteren. Binnen hun denkraam zou je dat als logisch kunnen verdedigen, behalve dan dat er inmiddels heel wat moslims ook in het westen wonen en die kunnen dan ook slachtoffer worden. Maar daar zullen ze dan wel één of andere mouw aan kunnen passen. Dat die slachtoffers als speciale martelaren naast Allah's troon mogen zitten oid.
Ohja, dit komt ieder jaar voor bij de Moskee waar Mohammed zou begraven liggen. Was ik even vergeten.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:29 schreef PXY225 het volgende:
[..]Nee man, jullie doen net alsof dit iets nieuw is. Dit is een jaarlijks terugkerend fenomeen man. Ok dit jaar hebben ze denk ik een nieuw record gevestigd (gaat lekker die war on terror he), maar men moet niet wereldvreemd gaan doen en denken dat dit een soort heroïsch einde van IS is omdat ze Fallujah hebben verloren.
Ze plegen ook aanslagen in moslimlanden gericht op moslims.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:34 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Klopt, moslims die in het Westen rondhuppelen als ze daadwerkelijk moslims waren dan worden ze naar het paradijs geknald door IS, maar omdat het niet hun intentie was om moslims te doden dan is het goed volgens hen. Ze citeren daarbij een uitspraak van de profeet die zei dat hij niet verantwoordelijk was voor moslims die tussen de infidels leven.
Daarbij komt nog dat IS zegt dat al die moslims in het Westen naar het kalifaat moeten verkassen i.p.v. rondhuppelen in het Westen. Kortom, ze gaan hun oorlog tegen het Westen niet staken omdat ze eventueel ook moslims kunnen opblazen.
Saoedi-Arabië is een infidel-staat, geen sharia-staat. Ze laten bijvoorbeeld westerse banken toe op hun grondgebied die werken met rente, wat inhoudt dat ze daarmee Allah en de profeet de oorlog hebben verklaard, en andersom.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
De vertegenwoordigers van de wahabistische salafistische sharia-staat Saudi-Arabië dat volgens sommige bronnen zelfs IS financiert, zijn apostaten volgens IS?
Nu heb je me echt vastgeluld na al die positieve dingen die ik over islam heb geschreven.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:29 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee. Maar altijd "leuk" dat figuren als jij de IS-versie van de islam promoten, doet ze veel goed.
Jij probeert de meest intolerante explosieve religie van het moment te positioneren als tolerant. Dan kan ik moeilijk plaatsen.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je schrijft iets wat ik met geen mogelijkheid kan plaatsen.
Ik probeer helemaal niets. Het feit dat je dat denkt zegt vrij veel over je. Volgens mij hoef ik verder helemaal niets te bewijzen. Ik toon slechts de domheid van bepaalde opmerkingen en meningen aan. Dat staat mij geheel vrij. Je hebt niet het alleenrecht op die langspeelplaat.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Jij probeert de meest intolerante explosieve religie van het moment te positioneren als tolerant. Dan kan ik moeilijk plaatsen.
Turkije de seculiere staat die wordt geleid door Erdogan die zichzelf een conservatieve democraat noemt i.p.v. een islamist, ja dat is echt een moslimland volgens IS, hahaha, hell no, son. Ik weet niet of jij het weet meneer, maar IS gelooft erin dat ze Constantinopel (en niet Istanboel) zullen veroveren!quote:Op maandag 4 juli 2016 21:38 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ze plegen ook aanslagen in moslimlanden gericht op moslims.
Istanbul airport bvb.
Jihad piek in Ramadan komt elk jaar voor.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:36 schreef Tem het volgende:
[..]
Ohja, dit komt ieder jaar voor bij de Moskee waar Mohammed zou begraven liggen. Was ik even vergeten.
Geen sjiieten want de moskee in Qatif was een sjiitisch doelwitquote:Op maandag 4 juli 2016 21:40 schreef Hathor het volgende:
Iedereen denkt meteen aan IS, niemand aan Shiieten?
Je toont helemaal niets aan. Je zegt dat je niet onder de indruk bent en daar blijft het bij. Als je denkt dat dat weerleggen is dan zegt dat veel over jou.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik probeer helemaal niets. Het feit dat je dat denkt zegt vrij veel over je. Volgens mij hoef ik verder helemaal niets te bewijzen. Ik toon slechts de domheid van bepaalde opmerkingen en meningen aan. Dat staat mij geheel vrij. Je hebt niet het alleenrecht op die langspeelplaat.
Zeer zeker zijn het murtadin (afvalligen) volgens IS die gedood moeten worden. Elke ambtenaar in dienst van de taghout-overheid (google het woord) is afvallig en dient tot de dood bevochten te worden.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
De vertegenwoordigers van de wahabistische salafistische sharia-staat Saudi-Arabië dat volgens sommige bronnen zelfs IS financiert, zijn apostaten volgens IS?
Vrij simpel - de Koran staat centraal in de Islam. Je riedeltjes zijn volstrekt hetzelfde als die geponeerd worden op al die verschillende anti-islam websites. Er zijn tal van andere websites die dat soort riedeltjes weer debunken. Je bent dan ook naar de bekende weg aan het vragen wat mij betreft. Het stadium van weerleggen is allaaaaaang voorbij.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je toont helemaal niets aan. Je zegt dat je niet onder de indruk bent en daar blijft het bij. Als je denkt dat dat weerleggen is dan zegt dat veel over jou.
Kun je aan mij uitleggen hoe je kinderen leren dat een pedofiele, rovende massamoordenaar de moreel geweldige gezand van god zelf is niet aanleiding kan zijn voor sommige van die kinderen om zich later ook zo te gedragen?
Het is een bepaalde interpretatie van islam. Veel salafisten bestempelen hun als khawarij.quote:Op maandag 4 juli 2016 20:43 schreef Mutant01 het volgende:
En dat is meteen het probleem. Iedereen die niet volgens hun principes handelt is een murtadin. Met andere woorden - dat hele woord zegt eigenlijk geen reet en is gewoon een vrije vertaling van 'vijanden van de IS'.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:49 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Zeer zeker zijn het murtadin (afvalligen) volgens IS die gedood moeten worden. Elke ambtenaar in dienst van de taghout-overheid (google het woord) is afvallig en dient tot de dood bevochten te worden.
Ik heb die weerleggingen ook gelezen en die zijn allerminst overtuigend.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vrij simpel - de Koran staat centraal in de Islam. Je riedeltjes zijn volstrekt hetzelfde als die geponeerd worden op al die verschillende anti-islam websites. Er zijn tal van andere websites die dat soort riedeltjes weer debunken. Je bent dan ook naar de bekende weg aan het vragen wat mij betreft. Het stadium van weerleggen is allaaaaaang voorbij.
Conflict is altijd makkelijker dan verzoening. De meesten hebben lange tijd geen conflict gekend - dan is het ook makkelijk om de moeilijke route naar verzoening te vergeten.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:56 schreef Slayage het volgende:
dit soort aanslagen ondermijnen de "moslim vs non moslim" / "islam vs het westen" frame, die we tegenkomen in de media en in de hersenen van vele niet verder dan hun neus kijkende simpele zielen, maar niet iedereen zal dat willen begrijpen uiteraard, zoals hier in dit topic ook inderdaad te lezen valt. immers zwart wit denken is o zo makkelijk...
Precies dit, mensen die denken dat alleen sjiieten slachtoffer zijn van ISISquote:Op maandag 4 juli 2016 21:49 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Zeer zeker zijn het murtadin (afvalligen) volgens IS die gedood moeten worden. Elke ambtenaar in dienst van de taghout-overheid (google het woord) is afvallig en dient tot de dood bevochten te worden.
Huh? Ik weet niet hoor, maar ik hoor er vaak genoeg over.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:53 schreef Achterhoker het volgende:
Begon me al zorgen te maken, al een tijdje geen terreurnieuws meer uit het Midden-Oosten.
Kijk eens aan wat ik zojuist gevonden heb, IS-CBS heeft meegedeeld dat ze 100 zelfmoordaanslagen hebben gepleegd in één maand tijd.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
What the f...quote:Op maandag 4 juli 2016 19:27 schreef PXY225 het volgende:
Medina blijkt wel degelijk terreur te zijn, vlakbij de moskee van de profeettwitter:Conflicts twitterde op maandag 04-07-2016 om 19:24:41MORE: Bomber targeted security HQ near al-Haram al-Nabawi in #Medina. Attack took place to the Prophets Mosque, one of Islam’s holiest sites reageer retweet
Moeftie van Egypte dacht hetzelfde, en dus komt hij met zo'n uitspraak:quote:
Maar IS denkt ook zo over deze moeftie. Infidel scholar.twitter:Raajje_tv twitterde op maandag 04-07-2016 om 21:22:21‘Sheikhs inciting radicalism’ can’t be described as ‘Islamic scholars’: Egypt’s mufti following Medina attack reageer retweet
Hezbollah doet niks zonder orders van de fuhrer in Teheran.quote:Op maandag 4 juli 2016 22:25 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik las ergens (weet niet meer waar) dat leden van de Sjiitische verzetsbeweging Hezbollah in Irak en Syrië strijden tegen IS. Ik weet niet of Iran hierin nog een vinger in de pap heeft?
Inderdaad. En minuscuul meningsverschil zelfs binnen de eigen rangen kan snel een beschuldiging van afvalligheid worden en daarmee onthoofden ze je. Is meerdere malen ook gebeurd met eigen IS leden in Raqqa.quote:Op maandag 4 juli 2016 21:51 schreef Mutant01 het volgende:
En dat is meteen het probleem. Iedereen die niet volgens hun principes handelt is een murtadin.
true dat. wederzijds, broer! fijne eid alvast!quote:Op maandag 4 juli 2016 21:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Conflict is altijd makkelijker dan verzoening. De meesten hebben lange tijd geen conflict gekend - dan is het ook makkelijk om de moeilijke route naar verzoening te vergeten.
Leuk om je weer te 'zien'.![]()
Als het refereren aan allah het laatste is voordat er aan het touwtje wordt getrokken lijkt me dat een belangrijke factor.quote:Op maandag 4 juli 2016 20:43 schreef Mutant01 het volgende:
Die Jedi's toch! Ze moeten star wars gewoon verbieden, slechte invloed.quote:Op maandag 4 juli 2016 22:27 schreef PXY225 het volgende:
Mohamed Jedi heeft een IS aanslag gepleegd in Maleisië
Aanslag Maleisië toch werk van IS
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |