Grappig dat ze het 'Iceman' oefeningen noemen, terwijl het gewoon hetzelfde principe is wat freedivers gebruiken. Ook daar wordt gezegd dat je het niet alleen, of met onervaren partners, in het water moet beoefenen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:16 schreef tong80 het volgende:
Opnieuw is iemand verdronken die de ademhalingsoefeningen van 'Iceman' Wim Hof deed. Vorig jaar overleden minstens drie volgers van de Wim Hof Methode.
[ afbeelding ]
Dat meldt Het Parool. Het meest recente sterfgeval betreft een 33-jarige Nederlander, die 13 mei verdronk in een zwembad op het Chinese eiland Hainan, waar hij woonde. Sinds december volgde hij via een onlinecursus de Wim Hof Methode. Die bestaat uit een aantal series van diep inademen en niet helemaal uitademen, gevolgd door een periode waarin niet wordt geademd.
Zo kan de adem steeds langer worden ingehouden, maar het kan ook leiden tot hyperventilatie en bewusteloosheid. Als dat onder water gebeurt, kan dat fataal zijn.
De zoon van Wim en directeur van diens bedrijf Innerfire zegt na het laatste sterfgeval: "Het is knap lullig, maar dan moet je de oefeningen maar niet onder water doen. Overal op onze site en bij al onze uitingen waarschuwen we mensen, meer kunnen we niet doen."
http://www.telegraaf.nl/b(...)man_-oefening__.html
'Knap lullig.'![]()
Maar dat is alsnog de verantwoordelijkheid van die mensen zelf, niet van Wim Hof. Hij waarschuwt genoeg dat mensen het niet in gevaarlijke situaties - zoals onder water - moeten doen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:22 schreef Disana het volgende:
Die idioot moet meer kritiek krijgen, mensen gaan onnodige risico's nemen door zijn ideeën.
Mensen moeten leren dat, adviezen niet voor niks gegeven worden.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:22 schreef Disana het volgende:
Die idioot moet meer kritiek krijgen, mensen gaan onnodige risico's nemen door zijn ideeën.
En? Het zijn gewoon ademhalingsoefeningen, wanneer deze in het water gebruikt worden bestaat er een kans dat je bewusteloos raakt. Daarom is het belangrijk om dit te doen met een ervaren partner en jezelf aan een aantal richtlijnen te houden. Dit soort oefeningen worden door honderdduizenden over de hele wereld gebruikt om te trainen voor freediving. Jaarlijks overlijden er mensen doordat ze hun grenzen te ver overschrijden of door het foutief gebruik van deze technieken.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:44 schreef Disana het volgende:
Wim Hof verkondigt zotte theorieën over ademhaling en ijs en doet dat op een wervende manier. Mensen zijn zo dom hem te volgen en risico's te nemen, en te geloven dat ze er gezonder van worden. Natuurlijk is dat hun eigen keuze, maar je kunt niet ontkennen dat Hof overtuigingskracht inzet om ze zover te krijgen.
quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:51 schreef aloa het volgende:
En ze weten zeker dat het laatste sterfgeval deze oefening deed onder water?
quote:Het meest recente sterfgeval betreft een 33-jarige Nederlander, die 13 mei verdronk in een zwembad op het Chinese eiland Hainan, waar hij woonde.
Dat zou heel goed kunnen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:52 schreef aloa het volgende:
[..]
die vertelde voor hij verdronk dat hij de oefening ging doen
Win win situatie dus. Niets aan veranderen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:44 schreef Disana het volgende:
Wim Hof verkondigt zotte theorieën over ademhaling en ijs en doet dat op een wervende manier. Mensen zijn zo dom hem te volgen en risico's te nemen, en te geloven dat ze er gezonder van worden. Natuurlijk is dat hun eigen keuze, maar je kunt niet ontkennen dat Hof overtuigingskracht inzet om ze zover te krijgen.
Oefenen voor een sport: prima. Risico's nemen omdat je wordt verteld dat je er beter van wordt: niet zo prima. Zo heeft hij ook MS-patiënten meegenomen op een bergklimtocht. Dat was riskant en mensen zijn er slechter uit gekomen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:51 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
En? Het zijn gewoon ademhalingsoefeningen, wanneer deze in het water gebruikt worden bestaat er een kans dat je bewusteloos raakt. Daarom is het belangrijk om dit te doen met een ervaren partner en jezelf aan een aantal richtlijnen te houden. Dit soort oefeningen worden door honderdduizenden over de hele wereld gebruikt om te trainen voor freediving. Jaarlijks overlijden er mensen doordat ze hun grenzen te ver overschrijden of door het foutief gebruik van deze technieken.
Als ze nu tijdens een workshop / cursus van hem persoonlijk zouden verlijden, dan kan je hem verantwoordelijk houden. Dit is echter alsof je een badmeester verantwoordelijk houdt omdat één van zijn leerlingen verdrinkt na het volgen van een paar zwemlessen.
1. Het is geen idioot. Als een Ratelband hangt hij een show op en verdient er veel geld mee.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:22 schreef Disana het volgende:
Ik heb hem bezig gezien op tv en vind hem wel een idioot. Hij verkondigt onzin.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:57 schreef hottentot het volgende:
[..]
1. Het is geen idioot. Als een Ratelband hangt hij een show op en verdient er veel geld mee.
2. Het zijn gangbare normale oefeningen.
3. Veel mensen zijn nu éénmaal achterlijk.
Eigenlijk halen dit soort dingen wat zwakke genen uit de poel
Ja, want we moeten nog verder gaan om mensen nog meer te beschermen. Waar houdt het op?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Oefenen voor een sport: prima. Risico's nemen omdat je wordt verteld dat je er beter van wordt: niet zo prima. Zo heeft hij ook MS-patiënten meegenomen op een bergklimtocht. Dat was riskant en mensen zijn er slechter uit gekomen.
Zeg ik dat?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:59 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Ja, want we moeten nog verder gaan om mensen nog meer te beschermen. Waar houdt het op?
Inderdaad, hij kan natuurlijk ook in een andere vloeistof verdronken zijn.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:51 schreef aloa het volgende:
En ze weten zeker dat het laatste sterfgeval deze oefening deed onder water?
Een gezond persoon verdrinkt niet zonder reden.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:01 schreef aloa het volgende:
[..]
dat men het niet weet.
Onzin verhaal dit.
Dan ben ik niet duidelijk geweest. Mensen zijn er vrij in hem te volgen en risico's te nemen. Wat ik kwalijk vond was dat wetenschappers met deze man in zee gingen en zijn onzin verkochten als effectief. Ik weet niet of dat nog gebeurt, maar dat is dus iets dat liever niet zie.quote:
Tijd om stratenbouwers ook op te sluiten want mensen gebruiken hun werk voor het nemen van onnodige risico's. Je zou de dronken snelheidsovertreders aan kunnen pakken, maar je moet bij de bron beginnen toch?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:22 schreef Disana het volgende:
Dat zou wellicht kunnen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:03 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Een gezond persoon verdrinkt niet zonder reden.
Een hartaanval laat specifieke tekenen achter.
Wellicht kende het zwembadpersoneel hem en zijn hobby.
Wellicht had hij een partner die niet goed op heeft gelet.
Genoeg redenen om aan te nemen dat het daadwerkelijk hierdoor is gekomen.
Precies. Het gevaar van hyper-/overventilatie is dat je de ademreflex te lang uitstelt door het co2 gehalte in het bloed te verlagen, en je bewusteloos raakt door acuut zuurstofgebrek. Het gebeurt nog wel eens dat een freediver net een meter onder het wateroppervlak out gaat omdat ie voor de duik net even een keer te vaak heeft gehyperventileerd en de ademreflex gewoon uitblijft. Boven water is dat niet zo erg want je gaat vanzelf weer ademen maar onder water wil je niet een blackout krijgen, dan is het snel afgelopen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:22 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Grappig dat ze het 'Iceman' oefeningen noemen, terwijl het gewoon hetzelfde principe is wat freedivers gebruiken. Ook daar wordt gezegd dat je het niet alleen, of met onervaren partners, in het water moet beoefenen.
Maar zal ook, zelfs in China, zijn onderzocht als gevolg van het overlijden.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat zou wellicht kunnen.
Staat niet in het artikel.
En zo is het maar net hoor.quote:"Het is knap lullig, maar dan moet je de oefeningen maar niet onder water doen. Overal op onze site en bij al onze uitingen waarschuwen we mensen, meer kunnen we niet doen."
Ja je zegt letterlijk dat men die man moet stoppen om mensen die zo dom zijn om zijn methoden te volgen tegen zichzelf te beschermen.quote:
Het is en blijft een Telegraaf verhaal, die geven er vaak een eigen draai aan.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:06 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Maar zal ook, zelfs in China, zijn onderzocht als gevolg van het overlijden.
Dan lees je niet goed.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:08 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ja je zegt letterlijk dat men die man moet stoppen om mensen die zo dom zijn om zijn methoden te volgen tegen zichzelf te beschermen.
Ik heb dit soort oefeningen ook in het zwembad gedaan. Het is makkelijk te voorkomen dat je niet verdrinkt.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:05 schreef Farenji het volgende:
[..]
Precies. Het gevaar van hyper-/overventilatie is dat je de ademreflex te lang uitstelt door het co2 gehalte in het bloed te verlagen, en je bewusteloos raakt door acuut zuurstofgebrek. Het gebeurt nog wel eens dat een freediver net een meter onder het wateroppervlak out gaat omdat ie voor de duik net even een keer te vaak heeft gehyperventileerd en de ademreflex gewoon uitblijft. Boven water is dat niet zo erg want je gaat vanzelf weer ademen maar onder water wil je niet een blackout krijgen, dan is het snel afgelopen.
Het punt is dat hij een mix maakt van bewezen en onbewezen punten. Zijn methode zorgt voor meer Cortisol en daar zullen velen baat bij hebben, maar natuurlijk geneest dit geen ms of kanker, wel zullen mensen die erin geloven en hierdoor gezonder leven zich inderdaad beter voelen, vandaar ook de vele aanhangers onder wie mensen als Wubbo Ockels die ikzelf niet dom zou noemen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan ben ik niet duidelijk geweest. Mensen zijn er vrij in hem te volgen en risico's te nemen. Wat ik kwalijk vond was dat wetenschappers met deze man in zee gingen en zijn onzin verkochten als effectief. Ik weet niet of dat nog gebeurt, maar dat is dus iets dat liever niet zie.
In een latere posting vond je zelf al dat je niet duidelijk was geweest.quote:
Nee, dat vond ik niet, ik begreep dat het voor ElDinosaur niet duidelijk was.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
In een latere posting vond je zelf al dat je niet duidelijk was geweest.
Zoals Farenji uitlegt kan elke gezonde persoon verdrinken door te hyperventileren voordat hij kopje onder gaat. Dat heet ook wel 'shallow water blackout' en kan zelfs in bad gebeuren.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:03 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Een gezond persoon verdrinkt niet zonder reden.
Lees anders even m'n andere posts ipv deze opmerking uit de context te rukken om je zegje te doen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:17 schreef starla het volgende:
[..]
Zoals Farenji uitlegt kan elke gezonde persoon verdrinken door te hyperventileren voordat hij kopje onder gaat. Dat heet ook wel 'shallow water blackout' en kan zelfs in bad gebeuren.
Te intensief hyperventileren = heel laag CO2
Je ademt op de stijgende CO2-gehalte in je bloed.
Als echter de CO2 zo laag is dat deze pas over de ademhalingsprikkel-threshold komt nadat de O2 zo laag is geworden dat er geen adequate oxygenatie plaatsvindt van de hersenen, raak je het bewustzijn kwijt en kun je verdrinken.
Je ziet het juist bij gezonde personen en met name jongvolwassenen die een wedstrijdje 'langst onder water blijven' doen.
Of nuanceer de volgende keer gewoon je uitspraken zodat niet iedereen ELKE post van jou hoeft te lezen aleer jou te kunnen begrijpen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:18 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Lees anders even m'n andere posts ipv deze opmerking uit de context te rukken om je zegje te doen.
Je snapt dat dit een reactie was op een reactie waarin betwijfeld werd of deze persoon daadwerkelijk door de oefening is overleden? Leer lezen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:20 schreef starla het volgende:
[..]
Of nuanceer de volgende keer gewoon je uitspraken zodat niet iedereen ELKE post van jou hoeft te lezen aleer jou te kunnen begrijpen.
quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, dat vond ik niet, ik begreep dat het voor ElDinosaur niet duidelijk was.
quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:22 schreef Disana het volgende:
quote:
Agressieve en uitgezaaide niercelkanker noem jij gezond en sterk...quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:04 schreef Disana het volgende:
En dat Wubbo Okkels een volgeling was, vind ik niet zo veelzeggend. Gezonde sterke mensen kunnen nu eenmaal meer risico's nemen.
Prima man, je hebt gelijk. Ik ben brak en heb geen zin in deze onzin.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:21 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Je snapt dat mijn reactie was op een reactie waarin betwijfeld werd of deze persoon daadwerkelijk door de oefening is overleden? Leer lezen.
Misschien moet jij een beetje minder hanig zijn als je een serieuze discussie denkt te gaan voerenquote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Agressieve en uitgezaaide niercelkanker noem jij gezond en sterk...![]()
![]()
Misschien moet je iets meer tijd nemen om dingen uit te zoeken voordat je dingen typt.
Vind ik lastig met een gesprekspartner die maar wat dingen roept terwijl ze gewoon geen kennis van zaken heeft.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Misschien moet jij een beetje minder hanig zijn als je een serieuze discussie denkt te gaan voeren
Hier kan ik me in vinden. Ik als leek vind zijn theorieën grote flauwekul, en ben verbaasd dat zoveel wetenschappers hem klakkeloos volgen. Kennelijk heeft de man veel overtuigingskracht.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:27 schreef Eufonie het volgende:
Jammer dat er niet feller tegen die man geagiteerd wordt. Hij wordt al jarenlang bekritiseerd door deskundigen en alles maar de gemiddelde media lijkt hem nog altijd een vrijbrief te geven, met alle gevolgen van dien.
Ik heb je niet gevraagd moeilijk te doen over wat ik typ. Ik ben gewoon maar een user, geen gevaarlijke tegenstander die bestreden moet worden. Maar zo reageer jij wel. Heel overdreven.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Vind ik lastig met een gesprekspartner die maar wat dingen roept terwijl ze gewoon geen kennis van zaken heeft.
Oh de media zijn nu de verantwoordelijken? Hou toch op. Volgens mij is je ademhaling (daar gaat het hier om) bij uitstek iets waar alleen jij zelf en niemand anders verantwoordelijk voor bent. Als jij onder water zonder begeleiding gaat experimenteren met het uitstellen van je ademreflex, en je overlijdt als gevolg daarvan, dan is niemand behalve jijzelf hier schuldig aan. Als je dit doet omdat "de media zeiden dat het ok was" dan verdien je een Darwin-award want dan ben (was) je gewoon een achterlijke mongool.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:27 schreef Eufonie het volgende:
Jammer dat er niet feller tegen die man geagiteerd wordt. Hij wordt al jarenlang bekritiseerd door deskundigen en alles maar de gemiddelde media lijkt hem nog altijd een vrijbrief te geven, met alle gevolgen van dien.
Er zijn zat van dergelijke achterlijke Mongolenquote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Oh de media zijn nu de verantwoordelijken? Hou toch op. Volgens mij is je ademhaling (daar gaat het hier om) bij uitstek iets waar alleen jij zelf en niemand anders verantwoordelijk voor bent. Als jij onder water zonder begeleiding gaat experimenteren met het uitstellen van je ademreflex, en je overlijdt als gevolg daarvan, dan is niemand behalve jijzelf hier schuldig aan. Als je dit doet omdat "de media zeiden dat het ok was" dan verdien je een Darwin-award want dan ben (was) je gewoon een achterlijke mongool.
Losstaand van het feit of iemand dan een "achterlijke mongool" is (goed taalgebruik ook weer) heeft de overheid wel de taak zijn bevolking te beschermen tegen concepten welke mensen de stimuli geven zich hier überhaupt mee te bezig houden. Zonder deze man, en zonder zijn programma's was de kans groot dat men deze intentie niet had, dus dan is er wel degelijk sprake van invloed. Daar zou de media en de overheid, zeker als blijkt dat het gevaarlijke onzin is, tegen moeten agiteren.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Oh de media zijn nu de verantwoordelijken? Hou toch op. Volgens mij is je ademhaling (daar gaat het hier om) bij uitstek iets waar alleen jij zelf en niemand anders verantwoordelijk voor bent. Als jij onder water zonder begeleiding gaat experimenteren met het uitstellen van je ademreflex, en je overlijdt als gevolg daarvan, dan is niemand behalve jijzelf hier schuldig aan. Als je dit doet omdat "de media zeiden dat het ok was" dan verdien je een Darwin-award want dan ben (was) je gewoon een achterlijke mongool.
Domheid is de bron van alle ellende. Maar als we domheid als de norm gaan stellen, waar we ons allemaal aan moeten gaan passen, dan zijn we echt van god los. Domheid mag natuurlijk geen reden zijn om je te ontslaan van verantwoordelijkheid voor je daden.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:57 schreef aloa het volgende:
[..]
Er zijn zat van dergelijke achterlijke Mongolen![]()
Ga heel serieus in de media verkondigen dat roken goed voor je is en er zijn zat mensen die dat als waarheid aannemen.
Zeer zeker, maar de mensen die er voor gaan zijn natuurlijk ook een stelletje gekken, Darwin award zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb hem bezig gezien op tv en vind hem wel een idioot. Hij verkondigt onzin.
Eens, maar het helpt natuurlijk niet als wetenschappers de man volgen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:33 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Zeer zeker, maar de mensen die er voor gaan zijn natuurlijk ook een stelletje gekken, Darwin award zou ik zeggen.
Uiteraard, maar onzin verkopen is toch ook nergens goed voor.?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:31 schreef Farenji het volgende:
[..]
Domheid is de bron van alle ellende. Maar als we domheid als de norm gaan stellen, waar we ons allemaal aan moeten gaan passen, dan zijn we echt van god los. Domheid mag natuurlijk geen reden zijn om je te ontslaan van verantwoordelijkheid voor je daden.
Eens, maar de Wim Hof methode is geen onzin. Dat mensen er domme dingen mee doen is iets anders.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:56 schreef aloa het volgende:
[..]
Uiteraard, maar onzin verkopen is toch ook nergens goed voor.?
Of volg Jomandaquote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:56 schreef aloa het volgende:
[..]
Uiteraard, maar onzin verkopen is toch ook nergens goed voor.?
Wanhopige mensen trappen er ook snel in... verkoop een 'wondermiddel' aan iemand die opgegeven is en deze gelooft het en overlijdt vervolgens drie maanden later.
Welk doel dient hetquote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:15 schreef Farenji het volgende:
[..]
Eens, maar de Wim Hof methode is geen onzin. Dat mensen er domme dingen mee doen is iets anders.
Verleggen van de grenzen van je lichaam. Mocht je ooit zin hebben om anderhalf uur in een badkuip vol ijs te gaan zitten, met de Wim Hof methode kan het, zonder dat je ballen eraf vriezen.quote:
Het heeft toch geen enkel nut om in een ijsbad te gaan zitten? Net zoals die ademhalingsoefeningen waarmee je hyperventilatie of bewusteloosheid uitlokt. Lees een goed boek om te ontspannen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
Verleggen van de grenzen van je lichaam. Mocht je ooit zin hebben om anderhalf uur in een badkuip vol ijs te gaan zitten, met de Wim Hof methode kan het, zonder dat je ballen eraf vriezen.
Waarom zou ik ? Ik kan een bal 1000 keer hooghouden.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
Verleggen van de grenzen van je lichaam. Mocht je ooit zin hebben om anderhalf uur in een badkuip vol ijs te gaan zitten, met de Wim Hof methode kan het, zonder dat je ballen eraf vriezen.
Ooit felle huiswijven in de trein tegen me gekregen. Die kochten een fles spa voor 25 gulden.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:40 schreef aloa het volgende:
[..]
En daar kwamen duizenden mensen op af.
Ingestraalde flesjes water...
Met de Wim Hof methode kun je dat ook in je onderbroek bij min veertig. Op je blote voetjes.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom zou ik ? Ik kan een bal 1000 keer hooghouden.
Terwijl je je adem inhoudt.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:39 schreef Farenji het volgende:
[..]
Met de Wim Hof methode kun je dat ook in je onderbroek bij min veertig. Op je blote voetjes.
Ze zal er niet arm door geworden zijnquote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ooit felle huiswijven in de trein tegen me gekregen. Die kochten een fles spa voor 25 gulden.
Al het tv-aanbod is onzin.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb hem bezig gezien op tv en vind hem wel een idioot. Hij verkondigt onzin.
hij zegt dat je de oefeningen in een zwembad moet doen zonder supervisie?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:22 schreef Disana het volgende:
Die uitzending heb ik ook gezien. Hij brengt het op een ontzettend zweverige manier, wat voor mij over het algemeen de geloofwaardigheid van iemands verhaal negatief beïnvloedt, maar ik denk dat er toch zeker wel een kern van waarheid in zijn verhaal zit.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:02 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik weet vrij weinig van die Iceman. Heb hem wel hele tijd terug gezien bij Pauw en Witteman toen. Was die ook met een arts aanwezig, en toen zeiden ze dat de resultaten van hem wel positief waren. En dat die ook samenwerkte met ziekenhuizen.
Maar het is allemaal onzin dus?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |