Eens, ik ben voor de dienstplicht als aan een aantal voorwaarden wordt voldaanquote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:58 schreef Nerdslayer het volgende:
Diensplichtx 999
Beetje je leven op het spel zetten in de zandbak van Irak en Afghanistan
"Vechten voor je land" in de zandbak
En voor Kanis en Gunnink.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 15:44 schreef Wespensteek het volgende:
Het is wel goed voor de bierbrouwers.
dat hoeft ook niet zoals dat vroeger was. we zitten in de NAVO. als wij worden aangevallen, hebben we een gigantisch leger.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, plus nog wat overzeese gebieden... En gelukkig is ons leger absoluut niet gebasseerd op landoppervlak en inwoners...
[..]
NRC
ja, maar dat betekend toch niet dat we DUS een groter leger nodig hebben, en dienstplicht? alleen dat er meer geld naartoe moet, zodat we dit leger optimaal kunnen maken.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ergo, er moet geld bij.
Maar heb je onder een steen geleefd ofzo? Dat de deplorabele staat van de krijgsmacht je ontgaan is. Het is de laatste tijd toch veelvuldig in het nieuws geweest.
De NAVO waar iedereen zijn leger maar een beetje loopt weg te bezuinigen? Die NAVO bedoel je?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 15:51 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat hoeft ook niet zoals dat vroeger was. we zitten in de NAVO. als wij worden aangevallen, hebben we een gigantisch leger.
ja dus?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:33 schreef Glazenmaker het volgende:
Het defensie budget van GB en NL is gelijk aan dat van Rusland.
ja die. het machtigste pact ter wereld.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 15:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
De NAVO waar iedereen zijn leger maar een beetje loopt weg te bezuinigen? Die NAVO bedoel je?
Dus dan komen we in een plan terecht waar enorme groepen jongeren een training krijgen, waaronder om te vechten, terwijl er al zo weinig geld is en je uiteindelijk toch niets aan ze hebt?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 15:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dienstplichtigen kunnen (behalve vrijwillig) ook niet uitgezonden worden, dus wat dat betreft heb je ook geen ruk aan die lui.
Ironisch genoeg zijn de "kansloze allochtonen" uitstekend verbonden. Altijd in groepjes, en doe je er 1 pijn dan staan er een uur later 40 voor je neus om verhaal te halen. Daar kan de autochtoon die ietsje sneller doorloopt als hij ziet hoe een groepje van bovengenoemde allochtonen iemand lastig valt of berooft wordt nog wat van leren.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:04 schreef GewoneBurger het volgende:
Onderlinge binding, moet je massaal kansloze allochtonen importeren, ja dan verlies je de binding in de samenleving
Alsof onderling wantrouwen de reden is voor maatschappelijke instabiliteit, voor zover die er isquote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:08 schreef Eiwitshake het volgende:
Prima, ik ben zelf reservist en defensie heeft mij veel goeds gebracht.
Mensen met verschillende achtergronden komen gedwongen met elkaar in aanraking en leren zo met elkaar samen te werken, of ze nu willen of niet. Dit neemt onderling wantrouwen weg en dat is juist hetgeen dat zorgt voor een stabiele maatschappij.
Dus omdat jouw pa een blowende hippy was moeten alle mensen die dat niet zijn ook het leger inquote:Mijn vader zegt zelfs dat de dienstplicht hem gered heeft. Hij was een ongemotiveerde blowende hippie die er lui was. Alles werd door mijn oma voor hem gedaan. Hij had nergens zin in en was ongemotiveerd om iets van zijn leven te maken. Hij heeft 2x geprobeerd om onder zijn diensplicht uit te komen maar dat is hem niet gelukt.
Ik hoef geen weekdieren ik mijn legerquote:Ik denk dat het voor heel veel mensen ontzettend veel goeds kan brengen. Zeker in de weekdieren generatie van vandaag.
Agh een beetje discipline krijgen ze dan wel.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mijn middelbareschool leraren gebruikten hun macht op manieren die in het leger niet meer zijn toegestaan tijdens de training. Ik verwacht een teleurstelling voor je als je denkt dat de rubbertegelgeneratie harder gaat worden.
[..]
Het defensie budget van GB en NL is gelijk aan dat van Rusland.
Kortom, hij was gewoon verknald door je oma.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:08 schreef Eiwitshake het volgende:
Mensen met verschillende achtergronden komen gedwongen met elkaar in aanraking en leren zo met elkaar samen te werken, of ze nu willen of niet. Dit neemt onderling wantrouwen weg en dat is juist hetgeen dat zorgt voor een stabiele maatschappij.
Mijn vader zegt zelfs dat de dienstplicht hem gered heeft. Hij was een ongemotiveerde blowende hippie die er lui was. Alles werd door mijn oma voor hem gedaan. Hij had nergens zin in en was ongemotiveerd om iets van zijn leven te maken. Hij heeft 2x geprobeerd om onder zijn diensplicht uit te komen maar dat is hem niet gelukt.
Nu achteraf ziet hij het als de leerzaamste periode van zijn leven die hem heeft gemaakt wat hij nu is, een gedisciplineerde hardwerkende vader die zijn gezin onderhoudt en trots is op zichzelf. a zijn dienst tijd wist hij wat hij wilde met zijn leven en is hij gaan studeren.
Ik denk dat het voor heel veel mensen ontzettend veel goeds kan brengen. Zeker in de weekdieren generatie van vandaag.
Nee niet omdat mijn vader dat was, het was slechts een voorbeeld. Er zijn heel wat mensen die met dezelfde problemen zitten. Bovendien is het voor iedereen goed. Ook voor de hoogopgeleide student die neerkijkt op de laagopgeleide bakker.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:16 schreef GewoneBurger het volgende:
[..]
alaof onderling wantrouwen de reden is voor maatschappelijke instabilitwiten, voor zover die er zijn
[..]
Dus omdat jouw pa een blowende hippy was moeten alle mensen die dat miet zijn ook hey leger in
Beetje kromme redenering
[..]
Ik hoef veen weekdieren ik mijn leger
Uiteraard niet, maar ik denk dat dit voor veel meer mensen het geval is.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom, hij was gewoon verknald door je oma.
Daarbij zijn dit soort geromantiseerde verhalen door sentimentelen niet echt de norm he.
ik vind het een beetje raar dat jij denk te kunnen bepalen wat goed voor iedereen isquote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:19 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Nee niet omdat mijn vader dat was, het was slechts een voorbeeld. Er zijn heel wat mensen die met dezelfde problemen zitten. Bovendien is het voor iedereen goed. Ook voor de hoogopgeleide student die neerkijkt op de laagopgeleide bakker.
Van weekdieren kun je kerels maken.
Kijk naar het IDF, een van de meest slagvaardige legers in de wereld. Een 'burgerleger'.
Daar gaat de dienstplicht nog een stukje verder dan dat bij ons het geval was.
Dus kuthippies moeten op kosten van de maatschappij op het "goede spoor" worden gebracht?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:08 schreef Eiwitshake het volgende:
Mijn vader zegt zelfs dat de dienstplicht hem gered heeft. Hij was een ongemotiveerde blowende hippie die er lui was. Alles werd door mijn oma voor hem gedaan. Hij had nergens zin in en was ongemotiveerd om iets van zijn leven te maken. Hij heeft 2x geprobeerd om onder zijn diensplicht uit te komen maar dat is hem niet gelukt.
Nu achteraf ziet hij het als de leerzaamste periode van zijn leven die hem heeft gemaakt wat hij nu is, een gedisciplineerde hardwerkende vader die zijn gezin onderhoudt en trots is op zichzelf. a zijn dienst tijd wist hij wat hij wilde met zijn leven en is hij gaan studeren.
Ik denk dat het voor heel veel mensen ontzettend veel goeds kan brengen. Zeker in de weekdieren generatie van vandaag.
Waar bepaal ik dat dan?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:21 schreef GewoneBurger het volgende:
[..]
ik vind het een beetje raar dat jij denk te kunnen bepalen wat goed voor iedereen is
Ik denk dat het de gehele maatschappij ten goede komt ja.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus kuthippies moeten op kosten van de maatschappij op het "goede spoor" worden gebracht?
Ik vind het verder prima hoor. Maar dan 50 miljard eenmalige injectie en 15-20 miljard structureel op jaarbasis om alles opnieuw op te bouwen en in te richten. Dan kunnen we over een jaar of 15 de eerste lichting oproepen...quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:27 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Ik denk dat het de gehele maatschappij ten goede komt ja.
Alsof ik tijd heb voor onzin als in een tentje slapen tussen de bomen met een geweer naast mequote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:19 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Nee niet omdat mijn vader dat was, het was slechts een voorbeeld. Er zijn heel wat mensen die met dezelfde problemen zitten. Bovendien is het voor iedereen goed. Ook voor de hoogopgeleide student die neerkijkt op de laagopgeleide bakker.
Van weekdieren kun je kerels maken.
Kijk naar het IDF, een van de meest slagvaardige legers in de wereld. Een 'burgerleger'.
Daar gaat de dienstplicht nog een stukje verder dan dat bij ons het geval was.
Mooi man. De ondergang van de moderne/westerse/infidele beschaving. En wij waren erbij!quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:33 schreef Elzies het volgende:
Goed idee Buma. Allochtone radicalen op kosten van de Nederlandse belastingbetaler militaire training laten volgen. Knettergek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |