Dat valt alleen maar uit in het nadeel van de UK, niet van de EU.quote:Op donderdag 30 juni 2016 14:11 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het financiële hart van de EU zetelt in London. Natuurlijk gaan pro-Europeanen roepen dat die bedrijven allemaal onmiddellijk gaan vertrekken naar het vastenland, maar dat lijkt me een kostbare utopie die je met goede afspraken kunt voorkomen.
Volgens mij heeft Cameron een referendum aangekondigd en daarmee de vraag concreet gesteld. Dan moet er een antwoord komen en Johnson's afweging kwam op een nee uit.quote:Op donderdag 30 juni 2016 13:55 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Boris heeft zijn populariteit inderdaad te danken aan Have I Got News For You. Zijn optredens daar waren bijzonder vermakelijk, interessant genoeg heb ik ze op dvd.
Dat mensen geen voorstander zijn van de ontwikkeling binnen de EU is natuurlijk best mogelijk. Alleen geloof ik het bij Boris niet. Zijn aansluiting bij het Brexit-front was echt onderdeel van een breder politiek spel gericht op verbetering van zijn eigen positie. Geen uiting van principiële politiek, want hij kenmerkt zich juist al jaren als een soort kameleon die van positie wijzigt als het hem zelf beter uitkomt.
Alleen al de dreiging van afscheiding van Quebec was de afgelopen dertig jaar al reden voor veel bedrijven om Montreal in te ruilen voor Toronto. Waar Montreal in de jaren zestig nog de zakenhoofdstad van Canada was, is dat nu geen competitie meer. Toronto floreert en Montreal verpauperd. Al blijft die stad nog wel een van de leukste ter wereld qua cafés en zo.quote:Op donderdag 30 juni 2016 14:19 schreef Re het volgende:
nou ja, er is al een aardige migratie aan de gang vanuit the city hoor
Hoeveel grote bedrijven zijn er binnen een week al vertrokken?quote:Op donderdag 30 juni 2016 14:19 schreef Re het volgende:
nou ja, er is al een aardige migratie aan de gang vanuit the city hoor
De politici die dat zijn én regeringsverantwoordelijkheid willen nemen zijn verrassend zeldzaam.quote:Op donderdag 30 juni 2016 14:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kennelijk mag je niet gewoon tegen de EU en voor een Brexit zijn.
Ik denk niet de de bedoeling is dat die naar het vasteland vertrekken, maar evenmin dat die gewoon doorgaan alsof er niets gebeurd is. Ik denk dat Frankrijk en Duistland dit als een window of opportunity zien om dat blok aan het been van de EU-economie te lossen. In welke mate dan Frankfurt en Parijs die plek gaan innemen is de vraag. Maar het idee dat die sector moet blijven groeien en zo groot mogelijk moet blijven of worden is wel een beetje weg lijkt me.quote:Op donderdag 30 juni 2016 14:11 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het financiële hart van de EU zetelt in London. Natuurlijk gaan pro-Europeanen roepen dat die bedrijven allemaal onmiddellijk gaan vertrekken naar het vastenland, maar dat lijkt me een kostbare utopie die je met goede afspraken kunt voorkomen.
Dat klopt. De discussie gaat dan ook over de vraag of hij die afweging op basis van principe of opportunisme maakte. Ik persoonlijk denk dat laatste en daar zijn ook wel de nodige aanwijzigingen voor. Je zult mij niet horen beweren dat dit voor alle Brexiteers geldt, dus natuulijk mogen mensen gewoon tegen de EU zijn. Alleen bij Boris....quote:Op donderdag 30 juni 2016 14:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Cameron een referendum aangekondigd en daarmee de vraag concreet gesteld. Dan moet er een antwoord komen en Johnson's afweging kwam op een nee uit.
Uiteraard. We hebben het hier immers over de Tories en die zitten er voornamelijk voor de City.quote:Op donderdag 30 juni 2016 14:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
De politici die dat zijn én regeringsverantwoordelijkheid willen nemen zijn verrassend zeldzaam.
Maar het opportunisme zou dan daarin bestaan dat Johnson zo het premierschap in handen kreeg. Waar blijkt eigenlijk uit dat hij dat ooit geambieerd heeft?quote:Op donderdag 30 juni 2016 14:28 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dat klopt. De discussie gaat dan ook over de vraag of hij die afweging op basis van principe of opportunisme maakte. Ik persoonlijk denk dat laatste en daar zijn ook wel de nodige aanwijzigingen voor. Je zult mij niet horen beweren dat dit voor alle Brexiteers geldt, dus natuulijk mogen mensen gewoon tegen de EU zijn. Alleen bij Boris....
Hij zadelt er liever iemand anders mee opquote:Op donderdag 30 juni 2016 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar het opportunisme zou dan daarin bestaan dat Johnson zo het premierschap in handen kreeg. Waar blijkt eigenlijk uit dat hij dat ooit geambieerd heeft?
de eigenlijke problemen beginnen pas als de UK artikel 50 daadwerkelijk in werking zet. Verwacht werd dat Cameron dat meteen zou doen. Nu blijkt het nog even te duren en komen de markten weer tot rust. Lijkt me niet meer dan logisch. Waarom op iets anticiperen als je niet weet dat het gaat gebeuren.quote:Op donderdag 30 juni 2016 14:25 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hoeveel grote bedrijven zijn er binnen een week al vertrokken?
Iets roepen en iets doen zijn twee verschillende dingen.
Feitelijk zijn de beurzen zich binnen een week alweer aan het herstellen en is het probleem minder groot dan er aanvankelijk werd ge-roeptoetert. Maar ja, dat willen pro-Europeanen met hun eeuwige hel- en verdoemenis mantra's natuurlijk niet horen. Ze doen inmiddels niet meer onder voor hetzelfde gedrag door Jehova Getuigen. Denk eens positief! De wereld draait gewoon door, hoor. Ook zonder lidmaatschap van de EU>
Grove is gewoon een offerlam om Boris buitenschot te houden. Ik vraag me alleen af wat Grove krijgt voor zijn carrière zelfmoordquote:Op donderdag 30 juni 2016 14:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij zadelt er liever iemand anders mee op
quote:Op donderdag 30 juni 2016 14:10 schreef Perrin het volgende:
Hihi. Zit helaas mobiel dus kan twitterbericht niet zo mooi linken, maar deze is wel goud:
https://twitter.com/khaddon/status/748474115233841152
Of zag Gove als tweede man de boel in duigen vallen voor frontman Johnson en nam hij de vlucht naar voren?quote:Op donderdag 30 juni 2016 14:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Grove is gewoon een offerlam om Boris buitenschot te houden. Ik vraag me alleen af wat Grove krijgt voor zijn carrière zelfmoord
Dat lijkt me een betere verklaringquote:Op donderdag 30 juni 2016 14:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of zag Gove als tweede man de boel in duigen vallen voor frontman Johnson en nam hij de vlucht naar voren?
Is ooit bij je opgekomen dat de beurzen herstellen omdat er steeds meer naar uitziet dat de Brexit een minder heftige breuk wordt dan aanvankelijk werd gedacht? Het Brexit-kamp krabbelt met de dag meer terug.quote:Op donderdag 30 juni 2016 14:25 schreef Elzies het volgende:
[..]
Feitelijk zijn de beurzen zich binnen een week alweer aan het herstellen en is het probleem minder groot dan er aanvankelijk werd ge-roeptoetert. Maar ja, dat willen pro-Europeanen met hun eeuwige hel- en verdoemenis mantra's natuurlijk niet horen. Ze doen inmiddels niet meer onder voor hetzelfde gedrag door Jehova Getuigen. Denk eens positief! De wereld draait gewoon door, hoor. Ook zonder lidmaatschap van de EU>
" Maar ja, dat willen pro-Europeanen met hun eeuwige hel- en verdoemenis mantra's natuurlijk niet horen. Ze doen inmiddels niet meer onder voor hetzelfde gedrag door Jehova Getuigen."quote:Op donderdag 30 juni 2016 14:25 schreef Elzies het volgende:
[..]
Is toch altijd hetzelfde verhaal.quote:Op donderdag 30 juni 2016 15:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is ooit bij je opgekomen dat de beurzen herstellen omdat er steeds meer naar uitziet dat de Brexit een minder heftige breuk wordt dan aanvankelijk werd gedacht? Het Brexit-kamp krabbelt met de dag meer terug.
Daarnaast blijven beurskoersen natuurlijk niet eindelijk dalen.
Dat vind ik een nogal krasse stelling.quote:Op donderdag 30 juni 2016 15:07 schreef KoosVogels het volgende:
Is ooit bij je opgekomen dat de beurzen herstellen omdat er steeds meer naar uitziet dat de Brexit een minder heftige breuk wordt dan aanvankelijk werd gedacht?
Dat sowieso, het is nu niet dat de UK ineens een arme bananenmonarchie is geworden, je kan er dus gerust op zijn dat de Pond een behoorlijke waarde zal houden in de UK.quote:Daarnaast blijven beurskoersen natuurlijk niet eindeloos dalen.
Volgens mij is dit nog steeds behoorlijk betwistbaar maar helaas zullen we nooit het antwoord krijgen op de vraag in welke mate dit een overtrokken hype was.quote:Op donderdag 30 juni 2016 15:12 schreef Igen het volgende:
Investeringen om het millenniumprobleem te voorkomen werken: "Zie je wel dat er geen probleem was!"
Er was ook nog een politicus die zei dat de meeste speculanten hadden gegokt op een Bremain, en hadden verloren. Dat lijkt me eigenlijk een heel erg plausibele verklaring.quote:Op donderdag 30 juni 2016 15:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is ooit bij je opgekomen dat de beurzen herstellen omdat er steeds meer naar uitziet dat de Brexit een minder heftige breuk wordt dan aanvankelijk werd gedacht? Het Brexit-kamp krabbelt met de dag meer terug.
Waarom niet?quote:Daarnaast blijven beurskoersen natuurlijk niet eindeloos dalen.
Geen idee door welke bril jij het nieuws kijkt, maar de Brexiteers zetten al de hele week in op damage control. Er wordt al gesproken over een 'soft Brexit', en er gaan zelfs geluiden op om er helemaal van af te zien.quote:Op donderdag 30 juni 2016 15:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat vind ik een nogal krasse stelling.
Volgens mij was het gewoon een beetje paniekvoetbal met handelaren die elkaar opstookten. Een overshoot gevolgd door stabilisatie op een ander niveau is best wel gebruikelijk bij systemen. Wat die handelaren denken daar hebben we het raden naar maar ik houd het voorlopig op de speculatie dat er niet te veel gedachten achter zitten en dat ze na het paniekvoetbal weer wat tot hun zinnen zijn gekomen. Voor zo ver er al gedachten achter zitten zoek ik het meer in de hoek van dat ze beseffen dat de UK niet morgen al uit de EU zal zijn gestapt maar dat dit een proces is wat minstens 2 jaar duurt en waarin de UK ook allerlei oplossingen kan regelen. Het zou mij verbazen als de nieuwe regering niet werk maakt van het uit de EU stappen, Cameron was hier volstrekt duidelijk over en het zou merkwaardig zijn als zijn naasten (andere hoge politci binnen dezelfde partij) hier heel anders over zouden denken.
omdat dan op een gegeven moment alle bedrijven ter wereld helemaal niets meer waard zouden zijn... dat slaat nergens op...quote:Op donderdag 30 juni 2016 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er was ook nog een politicus die zei dat de meeste speculanten hadden gegokt op een Bremain, en hadden verloren. Dat lijkt me eigenlijk een heel erg plausibele verklaring.
[..]
Waarom niet?
ze gaan artikel 50 echt wel activeren, daar twijfel ik niet overquote:Op donderdag 30 juni 2016 15:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee door welke bril jij het nieuws kijkt, maar de Brexiteers zetten al de hele week in op damage control. Er wordt al gesproken over een 'soft Brexit', en er gaan zelfs geluiden op om er helemaal van af te zien.
Dat hangt natuurlijk af van de rampspoed die op die bedrijven afkomt.quote:Op donderdag 30 juni 2016 15:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
omdat dan op een gegeven moment alle bedrijven ter wereld helemaal niets meer waard zouden zijn... dat slaat nergens op...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |