Geen idee. Lijkt mij toch niet, hij heeft zoveel ambtenaren tot de beschikking. Dan laat je toch even een scenarioanalyse opstellen plus draaiboek.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Is het geen standaardbeleid bij de EU om geen plan B te hebben, om principieel te voorkomen dat de suggestie wordt gewekt dat er een alternatief voor de EU is?
Het resultaat zie je pas veel later. Over 1 jaar zie je hooguit het resultaat van een jaar politieke instabiliteit en onrust maar de Britten doen dan nog gewoon vrolijk mee aan alle Eu-zaken.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:48 schreef KingRadler het volgende:
heb het al eerder gezegd volgens mij gaat Brexit wel meevallen.
Eurofielen zijn daar ontzettend bang voor, en gaan lopen schreeuwen oh Brexit is zo erg.
Over 1 jaar zien we het resultaat en daar is EU bang voor.
Dan is er een mogelijkheid dat meer landen volgen.
Een scenarioanalyse is nog geen plan. En omdat zonder VK de EU nog steeds uit 27 landen bestaat die het met elkaar eens moeten zijn, is het ook een beetje lastig om door een paar ambtenaren een plan te laten bedenken.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Geen idee. Lijkt mij toch niet, hij heeft zoveel ambtenaren tot de beschikking. Dan laat je toch even een scenarioanalyse opstellen plus draaiboek.
Niet persé. Maar verwijt het dan op minst een ander niet.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:45 schreef MT10 het volgende:
[..]
Waarom zou Dijsselbloem een plan moeten hebben?
Maar waarom zou de Nederlandse minister van financiën dat doen? Die heeft hooguit wat noodscenarios klaarliggen voor het geval dat de beurzen echt zouden klappen maar dat staat los van een Brexit. Dit is toch vooral wat voor Buitenlandse zaken lijkt me.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Geen idee. Lijkt mij toch niet, hij heeft zoveel ambtenaren tot de beschikking. Dan laat je toch even een scenarioanalyse opstellen plus draaiboek.
Waarbij het nog lastiger wordt om naar scenario's te gaan kijken zolang die Britten niet zeggen wat ze nu echt willen...quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Een scenarioanalyse is nog geen plan. En omdat zonder VK de EU nog steeds uit 27 landen bestaat die het met elkaar eens moeten zijn, is het ook een beetje lastig om door een paar ambtenaren een plan te laten bedenken.
Ik denk dat het vooral op een teleurstelling uit gaat lopen voor de Brexitstemmers. Ik voorzie dat de Britse politici wel zorgen dat ze in de onderhandelingen de economische effecten weten te minimaliseren, maar in ruil daarvoor gewoon instemmen met zaken als vrij verkeer van personen, waarmee ze dan één van de kernpunten van de Brexitstemmers overboord gooien.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:48 schreef KingRadler het volgende:
Eurofielen zijn daar ontzettend bang voor, en gaan lopen schreeuwen oh Brexit is zo erg.
Waarom mag iemand die nergens een plan voor nodig heeft (en er dus geen heeft) niet verwijten dat iemand die ergens wel een plan voor nodig heeft het niet heeft? Ik volg je niet helemaal hierin..quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Niet persé. Maar verwijt het dan op minst een ander niet.
De realiteit haalt de paniek in inderdaad. Iedereen was bang voor directe gevolgen of had verkeerd gegokt (op remain ipv leave) en verloor daardoor geld, maar dat is nu gestabiliseerd. Wat men daarna besefte is dat het nog steeds dezelfde EU is, die 50 crisis vergaderingen nodig heeft om 1 gezamenlijk statement naar buiten te brengen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:48 schreef KingRadler het volgende:
Kun je deze voorspelling beargumenteren? Ik ben nog niet door jou overtuigd...quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:48 schreef KingRadler het volgende:
Als historicus zou Boris zich inmiddels toch enige zorgen moeten maken over zijn nalatenschap.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:06 schreef Falco het volgende:
In deze column/nabeschouwing van The Guardian wordt weer eens ongenadig hard uitgehaald:
https://www.theguardian.c(...)-britain-over-brexit
Zeer goed stuk wel.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:06 schreef Falco het volgende:
In deze column/nabeschouwing van The Guardian wordt weer eens ongenadig hard uitgehaald:
https://www.theguardian.c(...)-britain-over-brexit
Hij is dankzij Gove de scapegoat van de Brexit. Terwijl Cameron gewoon een plan had moeten hebben voor de Brexit. Immers heeft hij het referendum georganiseerd. Boris is door zijn mede tories genaaidquote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als historicus zou Boris zich inmiddels toch enige zorgen moeten maken over zijn nalatenschap.
Boris is natuurlijk ook niet al te incompetent, of integer.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als historicus zou Boris zich inmiddels toch enige zorgen moeten maken over zijn nalatenschap.
Zal ook ervan af hangen wie de leider van de conservatieven wordt. Gove lijkt een hardliner te zijn, liever een positie zoals Albanië dan toegeven op het vlak van immigratie.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral op een teleurstelling uit gaat lopen voor de Brexitstemmers. Ik voorzie dat de Britse politici wel zorgen dat ze in de onderhandelingen de economische effecten weten te minimaliseren, maar in ruil daarvoor gewoon instemmen met zaken als vrij verkeer van personen, waarmee ze dan één van de kernpunten van de Brexitstemmers overboord gooien.
Vooral een beschuldiging dat Johnson hypocriet zou zijn, maar weinig inhoudelijk over het eigen standpunt over immigratie...quote:In another dig at Johnson, she said any attempt to wriggle out of commitments on reducing immigration would be unacceptable, “especially from leadership candidates who campaigned to leave the EU by focusing on immigration”.
May was pressed several times about her own record on immigration given her failure to reduce it to the tens of thousands as promised by the Conservative manifesto.
She said there would have to be controls on freedom of movement but there would be “no silver bullet” on reducing immigration and it was wrong to suggest that leaving the EU would stop the flow of people into the UK altogether.
http://www.theguardian.co(...)dge-to-unite-country
Voor een artikel 50 procedure staat 2 jaar en vooralsnog lijkt er niemand in de VK aanstalten te maken om deze procedure in werking te laten treden.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:48 schreef KingRadler het volgende:
Mijn voornaamste scepsis is toch dat zoals de Engelstaligen zeggen 'it takes two to tango'. Zo'n stukje van Johnson over hoe de Brexit vorm gaat krijgen baseert zich toch vooral op de vrij bizarre aanname dat het VK bij onderhandelingen over nieuwe verdragen wel even de voorwaarden kan dicteren.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Zal ook ervan af hangen wie de leider van de conservatieven wordt. Gove lijkt een hardliner te zijn, liever een positie zoals Albanië dan toegeven op het vlak van immigratie.
Maar de meest waarschijnlijke kandidaat is May, en die zegt:
[..]
Vooral een beschuldiging dat Johnson hypocriet zou zijn, maar weinig inhoudelijk over het eigen standpunt over immigratie...
Het lijkt erop dat de meeste Leave-supporters het stukje van Johnson juist al te toegeeflijk vonden, en het een signaal vonden dat Johnson eigenlijk van binnen de Brexit niet steunt.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mijn voornaamste scepsis is toch dat zoals de Engelstaligen zeggen 'it takes two to tango'. Zo'n stukje van Johnson over hoe de Brexit vorm gaat krijgen baseert zich toch vooral op de vrij bizarre aanname dat het VK bij onderhandelingen over nieuwe verdragen wel even de voorwaarden kan dicteren.
Dat geeft dan in mijn ogen des te meer aan dat het bijna alleen uit kan lopen op een deceptie.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat de meeste Leave-supporters het stukje van Johnson juist al te toegeeflijk vonden, en het een signaal vonden dat Johnson eigenlijk van binnen de Brexit niet steunt.
Ook daar geldt dat de EU daar echt niet mee gaat instemmen. Die optie is feitelijk gewoon ook verkapte ontwikkelingshulp voor die landen. Dat is echt niet iets dat de EU het VK ook gaat bieden.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:42 schreef Perrin het volgende:
De Albanië-optie ligt nog open, voor de hardcore Brexiteers.
May gaat er met dezelfde instelling in, maar in tegenstelling tot Johnson legt zij de rechten van EU burgers om in de UK te blijven op de onderhandelingstafel.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mijn voornaamste scepsis is toch dat zoals de Engelstaligen zeggen 'it takes two to tango'. Zo'n stukje van Johnson over hoe de Brexit vorm gaat krijgen baseert zich toch vooral op de vrij bizarre aanname dat het VK bij onderhandelingen over nieuwe verdragen wel even de voorwaarden kan dicteren.
Behoorlijk wat arbeidsmigranten uit Polen e.d. in de UK. De EU moet met een voorstel komen dat voor alle lidstaten acceptabel is. Dat gaat nogal moeilijk worden. De UK hoeft alleen de poot stijf te houden op sommige punten en op andere een beetje toe te geven.twitter:SamCoatesTimes twitterde op donderdag 30-06-2016 om 11:47:25T May has thrown into the mix the right of EU migrants currently in UK to stay here. Says negotiation with EU will determine this. <<Sig reageer retweet
quote:Around 3 million people living in the UK in 2014 were citizens of another EU country. That's about 5% of the UK population. Over 2 million nationals of other EU countries are in work, about 7% of the working population.
Nou... Het VK is nu wel hard op weg om een ontwikkelingsland te worden.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook daar geldt dat de EU daar echt niet mee gaat instemmen. Die optie is feitelijk gewoon ook verkapte ontwikkelingshulp voor die landen. Dat is echt niet iets dat de EU het VK ook gaat bieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |