abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juli 2016 @ 22:04:57 #76
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_163446029
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:47 schreef Nintex het volgende:

[..]

Hij steelt nu gewoon de paradepaardjes van 'man of the people' Boris Johnson.
Schaamteloos die Gove. :')
Volgens mij is zijn vrouw de kwade genius.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_163449742
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wij hebben ook Balkenende gehad.
Balkenende had een groot aantal trouwe margriet lezers. Gove heeft zelf gezegd dat hij totaal ongeschikt is om premier te zijn en heeft een van zijn populairste collega's een dolk in de rug gestoken om zelf 8% te peilen vs. +60% voor May. Hij noemde het zelf een wel overwogen besluit.

Hij krijgt waarschijnlijk ook geen post in het kabinet van May. Niemand heeft enig idee wat Gove bezielde. Als chancellor van Johnson had hij een perfecte positie gehad.
pi_163453133
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:03 schreef Nintex het volgende:

[..]

Balkenende had een groot aantal trouwe margriet lezers. Gove heeft zelf gezegd dat hij totaal ongeschikt is om premier te zijn en heeft een van zijn populairste collega's een dolk in de rug gestoken om zelf 8% te peilen vs. +60% voor May. Hij noemde het zelf een wel overwogen besluit.

Hij krijgt waarschijnlijk ook geen post in het kabinet van May. Niemand heeft enig idee wat Gove bezielde. Als chancellor van Johnson had hij een perfecte positie gehad.
ik vind het wel ironisch dat die Boris Johnson zo is gepiepeld. Zijn steun aan de brexit campgange werd ook vooral gezien als een dolkstok in de rug van Camaron. (what goes around comes around)

ik vind het wel belachelijk dat de conservatieven heel de brexit campagne en daarna vooral bezig zijn met hun eigen posities en macht dan dat ze bezig zijn met het kijken naar het wat het beste is voor het land.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_163453232
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 08:59 schreef DestroyerPiet het volgende:

ik vind het wel belachelijk dat de conservatieven heel de brexit campagne en daarna vooral bezig zijn met hun eigen posities en macht dan dat ze bezig zijn met het kijken naar het wat het beste is voor het land.
Dat is waar, maar ook inherent aan politiek.
pi_163453252
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 09:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat lijkt me wat overdreven. Het doet me denken aan Maxime Verhagen, maar dat was in de Nederlandse politiek toch een uitzondering en toen men het doorkreeg verloor hij ook z'n steun.
pi_163453986
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 09:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

ik ben zelf politicus (raadslid) en ik kan je zeggen dat de meeste mensen die in de politiek zitten daar niet zitten voor hun eigen status of carriere maar dat omdat ze de wereld en nederland een stukje beter willen maken.

tuurlijk er zijn er altijd bij die naast dat idealisme ook een stukje carriere willen maken. maar dat is meestal niet de hoofdreden

zoals het daar in Groot britannie gaat waar de toekomst van miljoenen britten wordt vermorzeld omdat een paar mensen graag premier willen zijn dat kan ik echt niet begrijpen. eigenlijk zouden die johnsonen Grove Camaron en de rest van hun kameraden moeten aftreden en plaats moeten maken voor mensen die wel iets geven om de toekomst van Groot Britannie.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  zaterdag 2 juli 2016 @ 10:45:32 #82
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_163454125
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 08:59 schreef DestroyerPiet het volgende:

Ik heb het de afgelopen week op de voet gevolgd en hier ben ik ook het meest verbijsterd over. En niet alleen bij de Tories, btw. Er is niemand die zich als staatsman/vrouw opstelt en zegt "Nu gaan we even doen wat het beste is voor dit land met het oog op de grote uitdagingen waar we nu voor staan". Niemand, behalve dan Nicola Sturgeon voor Schotland.

Cameron had dat moeten doen, natuurlijk. Hij heeft dan wel zijn aftreden aangekondigd, maar hij is nog steeds PM. Na zijn aankondiging was hij echter dagenlang compleet afwezig (zoals zovelen), totdat hij op maandag in het Lagerhuis verscheen om vragen van MP's te beantwoorden, waar hij zich al grappenmakend en de-hete-aardappel-doorschuivend doorheen sloeg.

Het huis staat achter ze in de fik, maar in plaats van dat iemand de brandslang pakt en gaat blussen, gaan ze rollebollend over het gras om wie de sleutels mag hebben. Echt verbijsterend.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_163454153
GB heet straks Former United Kingdom.
Net als Joegoslavië.
Wat een afkorting. :P
Make my day!
pi_163454184
Fuk the EU!
  zaterdag 2 juli 2016 @ 10:55:29 #85
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163454235
quote:
Falende politici hebben EU-monster gecreëerd

De Britse politiek heeft het afgelopen decennium de EU afgeschilderd als het monster van Frankenstein. De media hebben daar enthousiast aan meegedaan. Steeds meer mensen zijn dat gaan geloven, zodat de uitslag voor een Brexit geen verrassing kan zijn. Ook in andere landen, waaronder Nederland, gebruiken politieke partijen Brussel als zondebok voor het eigen falende beleid.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_163454267
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:47 schreef agter het volgende:
GB heet straks Former United Kingdom.
Net als Joegoslavië.
Wat een afkorting. :P
Ik zag al ergens Wangland voorbij komen als nieuwe naam.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_163454278
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

De Telegraaf doet daar ook al jaren vrolijk aan mee...
pi_163454313
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Spijker-kop en precies wat ik en andere pro-EU-adapten hebben aangegeven. Ook vóór het referendum.

Dit is ook de spijker op de kop:
quote:
Voorstanders van een Nexit, zoals PVV-leider Geert Wilders, doen dit gegeven af als EU-propaganda en wijzen op landen als Zwitserland en Noorwegen die volgens hen volledig baas zijn in eigen huis en buiten de EU het goed doen.

Wilders moet even met het Brexit-kamp bellen dat hem snel uit de droom zal helpen. De Brexiteers gaven al vóór het referendum aan dat ze geen Noorse of Zwitserse positie willen. Die positie pakt namelijk veel slechter uit dan het lidmaatschap van de EU. Noorwegen en Zwitserland hebben namelijk hun toegang tot de interne EU-markt ‘gekocht’ via (handels) verdragen.

Daardoor zijn ze met handen en voeten aan de EU gebonden en moeten ze contributie betalen zonder dat ze in Brussel mogen meepraten. Bovendien wordt een belangrijk deel van de Noorse en Zwitserse regelgeving gedicteerd door Brussel. Zo mogen ze geen burgers en bedrijven uit EU-landen weigeren. Die inperking van hun beleidsvrijheid hebben ze geaccepteerd, omdat ze zonder de toegang tot de interne Europese markt veel banen en welvaart verliezen. Dat ze het goed draaien hebben deze landen voor een belangrijk deel aan de band met de EU te danken en als Wilders ook hier even de telefoon pakt, zullen ze dat zeker bevestigen.
En ook vooraf aangegeven.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 11:01:34 #89
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_163454319
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zag al ergens Wangland voorbij komen als nieuwe naam.
Wangland en Scotlond, idd.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_163454378
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:01 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Spijker-kop en precies wat ik en andere pro-EU-adapten hebben aangegeven. Ook vóór het referendum.

Dit is ook de spijker op de kop:

[..]

En ook vooraf aangegeven.
En dan vergeten ze nog dat Nederland natuurlijk vooral een doorvoerland voor Duitsland is. Waar het VK nog enigszins economische relevantie heeft voor de EU, kan het juist gunstig zijn voor bijvoorbeeld België of Duitsland wanneer Nederland minder makkelijk toegang heeft, zodat hun havens een deel van het verkeer via Rotterdam op zich kunnen nemen bijvoorbeeld.
pi_163454399
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

En dan vergeten ze nog dat Nederland natuurlijk vooral een doorvoerland voor Duitsland is. Waar het VK nog enigszins economische relevantie heeft voor de EU, kan het juist gunstig zijn voor bijvoorbeeld België of Duitsland wanneer Nederland minder makkelijk toegang heeft, zodat hun havens een deel van het verkeer via Rotterdam op zich kunnen nemen bijvoorbeeld.
Inderdaad.
Daar zitten nog wel wat praktische problemen aan, want de Rijn is een mooie natuurlijke handelsroute naar het Ruhrgebied, en vanaf Hamburg en Antwerpen ligt er niet zo'n mooie natuurlijke handelsroute. Maar het versterkt hun concurrentiepositie tov Rotterdam.
pi_163454519
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nederland en het VK hebben een meer vergelijkbare positie dan je misschien zou denken.

Het VK is de poort voor financiën en Nederland is de poort voor fysieke goederen. De overeenkomst is dat zowel Nederland als het VK door het EU-lidmaatschap de toelating tot de Europese markt kunnen regelen. Is een financieel product in Londen goedgekeurd of een fysiek product in Rotterdam, dan kan het daarna in heel Europa verhandeld worden. Met die positie kan het geld verdiend worden. Met puur voor doorgeefluik spelen word je niet rijk.
pi_163454565
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Nederland en het VK hebben een meer vergelijkbare positie dan je misschien zou denken.

Het VK is de poort voor financiën en Nederland is de poort voor fysieke goederen. De overeenkomst is dat zowel Nederland als het VK door het EU-lidmaatschap de toelating tot de Europese markt kunnen regelen. Is een financieel product in Londen goedgekeurd of een fysiek product in Rotterdam, dan kan het daarna in heel Europa verhandeld worden. Met die positie kan het geld verdiend worden. Met puur voor doorgeefluik spelen word je niet rijk.
Op dat punt heb je inderdaad gelijk, maar het verschil zit hem bij de Britten toch ook vooral op het feit dat ze behoorlijk wat goederen importeren uit Duitsland voor binnenlandse consumptie en dergelijke. Op dat vlak heeft Nederland voor het gros van de EU landen een stuk minder relevantie.

De vraag is wel of dit soort argumenten effect hebben op de 'stereotype EUXIT stemmer'. Die lijkt er toch vooral van overtuigd te zijn dat enkel 'de elite' profiteert van dit soort economische voordelen en een exit voor henzelf derhalve geen negatief of zelfs een positief effect heeft.
pi_163454609
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

De vraag is wel of dit soort argumenten effect hebben op de 'stereotype EUXIT stemmer'. Die lijkt er toch vooral van overtuigd te zijn dat enkel 'de elite' profiteert van dit soort economische voordelen en een exit voor henzelf derhalve geen negatief of zelfs een positief effect heeft.
Dat is amper een vraag maar erg duidelijk. Ratio staat over het algemeen erg ver bij hun vandaan :P
pi_163454632
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Op dat punt heb je inderdaad gelijk, maar het verschil zit hem bij de Britten toch ook vooral op het feit dat ze behoorlijk wat goederen importeren uit Duitsland voor binnenlandse consumptie en dergelijke. Op dat vlak heeft Nederland voor het gros van de EU landen een stuk minder relevantie.

Maar dat is waarschijnlijk ook wel zo. Ik had net voor een ander topic een presentatie gevonden waaruit blijkt dat voor de crisis de inkomensongelijkheid in het VK enorm is toegenomen en dat sindsdien alle lonen flink zijn gedaald. Ik denk dat al die "Leave"-stemmers dus ook daadwerkelijk helemaal niet van de economische groei in de financiële sector in Londen hebben geprofiteerd.

Het probleem is denk ik alleen, dat je daaruit niet kan afleiden dat die lagere klassen er geen last van zullen hebben als de financiële sector in Engeland in zwaar weer komt. Want alhoewel de winst niet bij iedereen terecht kwam, zal het verlies ongetwijfeld wél bij iedereen terecht komen. EDIT: O wacht, dat zeg je zelf ook. :@

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2016 11:33:53 ]
pi_163454643
Interview met Dijsselbloem:
quote:
„Dus ik ben eerst maar, verdwaasd, onder de douche gaan staan. Proberen na te denken over de mogelijke gevolgen. Sommige zaken zijn eenvoudig: er is veel opwinding, een negatief sentiment op de beurzen en heel veel politiek en media gedoe. Maar wat gaat het op de lange termijn betekenen? Dat stond ik dus allemaal onder de douche te bedenken. Roodgloeiend kwam ik eronder vandaan.”
quote:
„Ik had echt verwacht dat de types die een Brexit wilden wel een plan hadden bedacht dat ze zouden ontrollen. Niets daarvan. De chaos daar is nog groter dan ik onder de douche had kunnen bedenken.”
Opvallend verhaal van Dijsselbloem. Eerst beschrijft hij dat hij onder de douche nadacht over de gevolgen van het Brexit-referendum, daarna stelt hij dat hij niet verwacht had dat voorstanders van een Brexit niet direct een plan hadden. Beetje gemakkelijke kritiek dus wel, zelf had hij ook geen plan gezien de douche-anekdote. :P
pi_163454705
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is amper een vraag maar erg duidelijk. Ratio staat over het algemeen erg ver bij hun vandaan :P
Bij jou is het natuurlijk net zo goed een vooraf bepaalde opvatting.
Het is best een valide vraag óf mensen met een bepaalde achtergrond en opleiding in bepaalde delen van Engeland juist nadeel ondervinden van toenemende globalisering en vrijhandel. Ook met netto positieve effecten zijn dat soort verschillen prima mogelijk. Feit blijft dat de Westerse onderklasse en lage middenklasse erg weinig inkomensgroei heeft gezien de afgelopen decennia nog afgezien van werkloosheid en dergelijke. Of dat zonder de EU noodzakelijkerwijs anders was geweest is natuurlijk de vraag, maar per definitie stellen dat deze mensen dus niet rationeel zijn geeft vooral aan dat je zelf de conclusies ook al hebt getrokken.
pi_163454713
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:34 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Opvallend verhaal van Dijsselbloem. Eerst beschrijft hij dat hij onder de douche nadacht over de gevolgen van het Brexit-referendum, daarna stelt hij dat hij niet verwacht had dat voorstanders van een Brexit niet direct een plan hadden. Beetje gemakkelijke kritiek dus wel, zelf had hij ook geen plan gezien de douche-anekdote. :P
Is het geen standaardbeleid bij de EU om geen plan B te hebben, om principieel te voorkomen dat de suggestie wordt gewekt dat er een alternatief voor de EU is?
pi_163454787
quote:

[..]

[..]

Waarom zou Dijsselbloem een plan moeten hebben?
pi_163454798
quote:

[..]

[..]

Hij heeft dan ook niet voor een vertrek van de Britten campagne gevoerd. Dat je dan hoopt op een verstandig besluit lijkt me logisch. Het is ook niet aan de Nederlandse minister van Financiën om een plan te hebben hiervoor. Dat moet toch echt Brexitters vandaan komen. De EU kan ook slechts faciliteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')