Natuurlijk wel.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:12 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Daar hoef ik niet over na te denken, want dat wist ik al. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat de gewone burger hier beter van wordt.
Dat is jullie antwoord op alle positieve getallen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:12 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Daar hoef ik niet over na te denken, want dat wist ik al. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat de gewone burger hier beter van wordt.
Wat denk je van de callcenters in bijvoorbeeld zuid afrika waar redelijk wat nederlanders werken omdat daar de lonen stukken lager liggen, de kosten van levensonderhoud in zuid afrika zullen ook wel wat lager liggen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 11:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat zie je in de IT ook. Die komen ook terug van hun helpdesks in India. Maar ze zoeken nog steeds naar manieren om die arbeid zo goedkoop mogelijk te betrekken. Near-shoring (laat het door een Spanjaard doen ipv een Indiër), of werkervaringsplaatsen in plaats van volwaardige arbeidsplaatsen.
Juncker is een beetje de weg kwijt..quote:
Whehe wat een chille baas ook.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Juncker is een beetje de weg kwijt..
[ afbeelding ]
Het gaat niet gebeuren. We zullen moeten accepteren dat GB uit de EU stapt. Geschiedenis zal ons later leren wat voor gevolgen dit heeft. Ik vermoed dat na het vertrek van de Britten meer lidstaten zullen volgen. Zeker wanneer deze EU weigert te hervormen en verdragen niet wil herzien of aanpassen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de internationale gemeenschap opgelucht ademhaalt.
Dat is het niet. Tot nu toe is alle concrete kritiek op de EU in deze reeks duidelijk weerlegd. Toch blijft men verder fulmineren.quote:Op woensdag 29 juni 2016 16:34 schreef Elzies het volgende:
[..]
Anti-EU sentiment wordt niet klakkeloos overgenomen, het is gebaseerd op verifieerbare inhoud.
Wordt het nu niet eens tijd het verlies van Brexit gewoon toe te geven en te erkennen dat deze anti-EU sentiment stroming groeit onder veel vergelijkbare lidstaten met onvrede? We straks veruit de meerderheid vertegenwoordigen?
Een seniele alcoholist kan dus de hoogste baas van Europa worden en goed z'n zakken vullen.quote:
Wij van wc-eend.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:22 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dat is het niet. Tot nu toe is alle concrete kritiek op de EU in deze reeks duidelijk weerlegd. Toch blijft men verder fulmineren.
Ik heb meer respect voor democratie. Nu wil hij CETA er weer snel doorjassen zonder goedkeuring van de nationale parlementen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:23 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Een seniele alcoholist kan dus de hoogste baas van Europa worden en goed z'n zakken vullen.
Wat zegt dat over jou en mij?
Jammer genoeg zijn de belastinginkomsten afkomstig van multinationals maar een fractie wat ze wettelijk (dus zonder de onderhandelde kortingen en voordelen) zouden horen te betalen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.
Hoe zouden ze in hemelsnaam slechter worden van werkgelegenheid, welvaart, belastinginkomsten, opleidingsmogelijkheden, kennis en kunde? Leg dat eens uit.
Who the fuck is hier uberhaupt "de gewone burger"? Een uitkeringstrekker? Dat wordt betaald door de belastinginkomsten die multinationals direct en indirect genereren.
Gewoon simpelweg onzin. We zullen moeten accepteren wat ze doen. Of ze eruit stappen of niet weet nog niemand. Of heb jij inside information?quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:21 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het gaat niet gebeuren. We zullen moeten accepteren dat GB uit de EU stapt.
Dat ligt totaal aan wat voor deal GB zal en kan krijgen, of hun economie klappen krijgt of niet. Misschien gaat het ze goed af, dan zullen andere vertrekken. Misschien gaat het ze slecht af, dan zullen andere blijven.quote:Geschiedenis zal ons later leren wat voor gevolgen dit heeft. Ik vermoed dat na het vertrek van de Britten meer lidstaten zullen volgen. Zeker wanneer deze EU weigert te hervormen en verdragen niet wil herzien of aanpassen.
Dat is inderdaad jammer. Maar belastinginkomsten is niet het enige wat een multinational oplevert.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:24 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Jammer genoeg zijn de belastinginkomsten afkomstig van multinationals maar een fractie wat ze wettelijk (dus zonder de onderhandelde kortingen en voordelen) zouden horen te betalen.
Que?quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:24 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik heb meer respect voor democratie. Nu wil hij CETA er weer snel doorjassen zonder goedkeuring van de nationale parlementen.
Cameron heeft gisteren specifiek aangegeven dat ze die route gaan volgen, maar niet onder zijn leiderschap. Zijn opvolger zal dit in gang zetten. Ook vooraanstaande pro-Europese (oud) politici als Tony Blair hebben aangegeven de uitslag te betreuren maar dat de uitslag gerespecteerd wordt. Dus geen tweede referendum. Pro-Europeanen moeten nu na bijna een week toch echt hun verlies erkennen. Ja, er is een belangrijk lidstaat uit de EU gestapt. Dus het heeft weinig zin om in die ontkenningmode te blijven zitten en allerlei valse hoop te verkondigen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:25 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Gewoon simpelweg onzin. We zullen moeten accepteren wat ze doen. Of ze eruit stappen of niet weet nog niemand. Of heb jij inside information?
[..]
Slaat als een tang op een varken om hier deze uitdrukking te gebruiken. Ten eerste zouden deze punten moeten worden weerlegd door EU ambtenaren om het relevant te maken en ten tweede zijn de argumenten tegen gewoonweg weerlegd.quote:
Leuk dat je erover begint, want dit is bij uitstek zo'n vraagstuk dat je enkel met de EU aan kunt pakken (en daar zijn ze nu ook hard mee bezig).quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:24 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Jammer genoeg zijn de belastinginkomsten afkomstig van multinationals maar een fractie wat ze wettelijk (dus zonder de onderhandelde kortingen en voordelen) zouden horen te betalen.
Maar ondertussen is er nog niets gedaan. Er is al meerdere malen aangegeven dat de opvolger dit mag beslissen. En aangezien het een 50/50 uitslag was, min of meer, is de kans dat er niets gebeurd ook zeer aanwezig.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Cameron heeft gisteren specifiek aangegeven dat ze die route gaan volgen, maar niet onder zijn leiderschap. Zijn opvolger zal dit in gang zetten. Ook vooraanstaande pro-Europese (oud) politici als Tony Blair hebben aangegeven de uitslag te betreuren maar dat de uitslag gerespecteerd wordt. Dus geen tweede referendum.
Er is nog niemand opgestapt. 52% van de Britse bevolking zou op willen stappen. Dat is niet precies hetzelfde, hoe hard je dat ook roept.quote:Pro-Europeanen moeten nu na bijna een week toch echt hun verlies erkennen. Ja, er is een belangrijk lidstaat uit de EU gestapt. Dus het heeft weinig zin om in die ontkenningmode te blijven zitten en allerlei valse hoop te verkondigen.
Klopt helemaal. Kan Juncker kinderachtig het Britse vlaggetje voor fotografen afdekken maar Artikel 50 zal zeker in werking treden.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Cameron heeft gisteren specifiek aangegeven dat ze die route gaan volgen, maar niet onder zijn leiderschap. Zijn opvolger zal dit in gang zetten. Ook vooraanstaande pro-Europese (oud) politici als Tony Blair hebben aangegeven de uitslag te betreuren maar dat de uitslag gerespecteerd wordt. Dus geen tweede referendum. Pro-Europeanen moeten nu na bijna een week toch echt hun verlies erkennen. Ja, er is een belangrijk lidstaat uit de EU gestapt. Dus het heeft weinig zin om in die ontkenningmode te blijven zitten en allerlei valse hoop te verkondigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |