Ik geloof niet dat dat gaat werken bij mijquote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:04 schreef BlueEyes het volgende:
Jij gaat toch ook zo'n master terugplooi doen Molo?
Dat dus! Ik vind het raar om te zeggen dat meer dat 12 kilo aankomen niet nodig is. Mijn verloskundige heeft letterlijk gezegd dat ze het liefste hadden dat ik 30 kilo aan zou komen gezien hoe hard ik vorige keer met de borstvoeding ben afgevallen. Dus bij mij was dat blijkbaar wel nodig. Ik ben ze met + 26,5 nog aardig tegemoet gekomen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:15 schreef Molo het volgende:
En gewicht qua aankomen ligt helemaal je startgewicht, je bouw, hoeveel vocht je vasthoudt, en uiteraard ook aan wat je naar binnen propt. Ik maak me er niet druk om in ieder geval, ik eet overwegend gezonde dingen en baby doet het prima (ja iets té zelfs, want ze wil er niet uit), dus ik vind het best
Natuurlijk raden ze je die info avond aan, moet je voor betalen zeker?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:23 schreef Nazil het volgende: Kraamzorg net geweest, wat een informatie.. Je zou er bijna bang van worden
Wordt wel aangeraden om een borstvoeding informatieavond bij te wonen. Ga ik net kijken, eerstvolgende is op mijn ud. Zo laat ben ik toch niet met 31 weken? Jammer dan. En een wieg oid voor op onze slaapkamer. We wilden dat eigenlijk niet maar ze zegt is toch voor de eerste weken wel makkelijk ook voor jezelf dat je niet zo'n eind (wel 3 meter) hoeft te lopen. En tegen wiegendood. Volgens mij slaap ik dan niet meer
maar we kijken wel even of we ergens wat kunnen scoren. Verder wel goed gesprek, aardige dame.
"Niet nodig", ik zei het nog zo vriendelijk. Ik vond juist "belachelijk" en "ongezond" bedenkelijke uitspraken.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:04 schreef Twinkle20 het volgende:
12 kg is idd gemiddeld geloof ik. Maar als je veel vocht vasthoudt dan vliegen die kilo's eraan zonder dat je daar zelf veel invloed op hebt. Dus ja .. om nu te zeggen dat het niet nodig is vind ik een wat bedenkelijke uitspraak in deze
Nee die van het ziekenhuis hadden ze het over maar juli slaan ze even over (de commerciële info avonden ook trouwens..) en in augustus is het echt eind augustus, dat is een beetje laatquote:Op dinsdag 28 juni 2016 18:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Natuurlijk raden ze je die info avond aan, moet je voor betalen zeker?.
Het ziekenhuis heeft meestal maandelijks info avonden over borstvoeding, nog gratis ook. Dus zeker de moeite waard om even rond te kijken, ze vertellen toch niet veel anders.
Rooming-in (wieg op de kamer) is ook erg goed voor de borstvoeding.
+1quote:
Ik ben van mezelf dus al rond, maar geniet wel van opmerkingen als: wauw je hebt nu wel een flinke babybol he... of je buik groeit nu flink. " ja das mijn babyhuis"quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:52 schreef Suikertante het volgende:
Bij F heb ik de wieg naast ons bed gezet maar ik werd echt gestoord van alle geluidjes die hij maakte. Nu ligt hij vier meter verderop dus dat is ook geen wereldafstand, maar ik denk dat we de baby daar ook meteen leggen (of de eerste twee nachten naast ons ofzo).
En ik blijf juist genieten van de opmerkingen over m'n buik! Iedereen denkt er ook iets anders over, maar het blijft fascinerend en ik vind dat zelf ook als ik andere zwangeren zie. Ik kan ook absoluut niet inschatten hoe lang iemand al zwanger is (en ik waag me er ook niet meer aansinds ik mensen hier vaak zo giftig zie schrijven over de goedbedoelde of gedachteloze opmerkingen).
Houd er wel rekening mee dat je daar maar een beperkte invloed op hebt, he?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:53 schreef PoshSpice het volgende:
Ik hoop dat ik niet te veel aankom. Ben 11 kilo te zwaar, heb PCOS en was in shock dat ik zwanger ben. Verloskundige heeft aangeraden om tussen de 5 en 10 kilo aan te komen.
So far so good en zelfs een kilo afgevallen. Maar ja ik moet nog ruim 28 weken.
En die enkels in het vorige topic..![]()
Krijgt iedereen dat of gevalletje pure pech?
De juni babies blijven denk ik zitten tot de zomer écht begint. Je bent een zomer baby of je bent het niet, natuurlijk.
Er is vast nog wel een ijssalon open toch? En is de Jumbo bij jullie niet tot 22 uur open?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Posh hier bij de vorige twee zwangerschappen geen last can vochtophoping gehad. Wss bij nr 1 eind oktober en nr 2 eind juli uitgerekend.
Nu half september uitgerekend en noet jog altijd oppassen dat ik mijn trouwring niet verlies
afkloppen! Want dat vocht kan zomaar ineens toeslaan natuurlijk.
Waarom krijg ik altijd zin in chocolade ijs als de winkels al dicht zijn?
Gezien je verhaal met t noodweer over t ondergelopen gemeentehuis gok ik dit maar: clevers geen optie?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Waarom krijg ik altijd zin in chocolade ijs als de winkels al dicht zijn?
In die lijn ken ik er wel een hoor: kennis hier rookt door als een ketter, eet amper en was bij de eerste 2 kg aangekomen en rete trots erop. Ze is nu zwanger van de tweede en schreeuwt t liefst van de daken dat ze zich kiplekker voelt en al 3/4 kg kwijt is in de afgelopen 14 weken zwangerschap...quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:08 schreef Stormqueen het volgende:
Het zou allemaal pas écht zorgwekkend zijn als je veertig weken een kind in je kon dragen zonder een gram aan te komen
Dat klinkt dan inderdaad aardig zorgwekkendquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:20 schreef sproetjes het volgende:
[..]
Gezien je verhaal met t noodweer over t ondergelopen gemeentehuis gok ik dit maar: clevers geen optie?
[..]
In die lijn ken ik er wel een hoor: kennis hier rookt door als een ketter, eet amper en was bij de eerste 2 kg aangekomen en rete trots erop. Ze is nu zwanger van de tweede en schreeuwt t liefst van de daken dat ze zich kiplekker voelt en al 3/4 kg kwijt is in de afgelopen 14 weken zwangerschap...
Dat haar eerste kindje (nu nog steeds) enorm veel te klein was en daarom eerder is gehaald had daar echt niets mee te maken hoor...![]()
Jij brengt mij op heul slechte ideeenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:20 schreef sproetjes het volgende:
[..]
Gezien je verhaal met t noodweer over t ondergelopen gemeentehuis gok ik dit maar: clevers geen optie?
[..]
Clevers an sich is een legitieme redenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:41 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Jij brengt mij op heul slechte ideeen![]()
.. of juist heul goeie .. tis maar hoe je het ziet
![]()
Ik zit te wachten op +25 graden zodat ik een legitieme reden heb om met de kinderen te gaan.
Noem je Chanty nou een plofkip?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:02 schreef PoshSpice het volgende:
Thanks Selvaria. Ik ben bang dat ik aan het einde van mijn zwangerschap er uit zie als een plofkip.![]()
Voordeel is wel dat ik in Januari uitgerekend ben, dus ik kan het verstoppen in Uggs en dikke truien.
Hey! 💛quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:52 schreef amaranta het volgende:
Hee Groof! Ik kom dus fort hier ff spieken![]()
![]()
+1quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:07 schreef Burdie het volgende:
Mag alleen als je per dm laat weten wat je andere account is!
De ruimte wordt steeds beperkter, dus die kans wordt steeds kleiner. (Ik was me al aan het inlezen, maar mini hier lijkt op de valreep nog zelf gedraaid)quote:
Op zich kan een baby nog draaien totdat 'ie er uit is, maar meestal horen ze met 37 weken toch echt wel head first te liggen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:40 schreef Nazil het volgende:
Gaddle wat balengeen kans meer op draaien? Ik heb er geen verstand van hoor, dus kan dat ik iets heel doms zeg.
He wat balenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:35 schreef Gaddle het volgende:
Ik heb vandaag een draaipoging gehad. Wow wat was dat naar. En helaas ook niet gelukt.
So een ziekenhuisbevalling it is.
Dames
Ik had een poging in het hofpoort. Ik weet niet zo goed of ik het nog een keer zou willen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:23 schreef Chanty het volgende:
Gaddle dat is balenwaar had je de draaipoging? Schijnt dat ze een hoog slagingspercentage in het wkz hebben. Pm wupwup anders eens. Of wil je niet nog een poging wagen?
Had ik bij de eerste draaipoging ook niet, bij de tweede wel. Geen idee of zoiets uitmaakt qua pijn. Vond het zelf niet pijnlijk, meer oncomfortabel maar ik kon goed ontspannen en denk dat het erg persoonlijk is of het wel of geen pijn doet. Maar echt pm WupWup ff die kan je vast beter adviseren.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:32 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Ik had een poging in het hofpoort. Ik weet niet zo goed of ik het nog een keer zou willen.
We hebben het 3 keer achter elkaar geprobeerd. Ik kon niet door de pijn heen ademen. Ik had gelezen dat ze soms iets geven om je baarmoeder te laten ontspannen, maar dat hadden ze bij mij niet gedaan.
En het wordt inderdaad steeds lastiger voor de baby om (zelf) te draaien.
Misschien heb ik inderdaad nog geluk. Ik heb er zelf een hard hoofd in, maar wie weet.
Dag Molo, wij nog wakker?quote:Op woensdag 29 juni 2016 03:55 schreef Molo het volgende:
Ah, goedenacht! Ik ga zo een boterham maken denk ik, jij?
Omnomnom, ik tik er wel even een Rennie in.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |