abonnement Unibet Coolblue
pi_163372879
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is wel eens onderzocht ja. De conclusie luidde dat de EU de Nederlandse burger gemiddeld 2000 per jaar oplevert. Maar goed, ik vermoed dat jij geen boodschap hebt aan dergelijke onderzoeken.

Verder is het zoals het is. We zitten nou eenmaal in de EU. Dus nu moet je kijken wat beter is voor het land en de burger. Als we niet beter worden van een Nexit, dan lijkt vertrekken mij een weinig handig actie.
Wat een flauwekul. Engeland gaat nu belastingverhogingen invoeren en bezuinigingen. Dat is een enorme bak met geld die vrij komt. Dat willen wij toch ook? Voor onze oudjes dan?
pi_163372901
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:15 schreef KoosVogels het volgende:
We weten niet hoe, maar de gewone man wordt extreem welvarend zodra de EU wordt opgedoekt!

[ afbeelding ]
We weten ook niet hoe, maar zonder de UK in de EU gaat alles kapot en gaan we allemaal dood.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 18:31:05 #153
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163372917
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:27 schreef KoosVogels het volgende:
Dat is wel eens onderzocht ja. De conclusie luidde dat de EU de Nederlandse burger gemiddeld 2000 per jaar oplevert. Maar goed, ik vermoed dat jij geen boodschap hebt aan dergelijke onderzoeken.
Gemiddeld? Nee. Als de 1% al die winst in z'n zak steekt schieten gewone mensen er niets mee op. Dus dat is idd geen bewijs.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163372920
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als niemand er beter van wordt, waarom dan in vredesnaam pleiten voor een exit? Vinden jullie het soms leuk om welvarende mensen te pesten? Of hoe moet ik dat voor mij zien?
Waarom beantwoord je mijn vraag met een wedervraag ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 28 juni 2016 @ 18:31:50 #155
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163372941
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wel nee, het is een onbeleefd trekje, vind ik, om dat te zeggen als je iets een beetje vreemd vind wat een ander zegt. Gebeurt aan beide partijen. Mensen hebben nu eenmaal verschillende meningen.
Klopt, alleen heeft dit niets met een mening van doen. Ik werd zonder argumenten dom genoemd, ik werd agressief genoemd door hem. Terwijl ik duidelijk uiteenzette wat ik bedoelde en nergens enige vorm van agressie heb geuit. Alleen geconstateerd dat als we zo door gaan, of de Engelsen zo door gaan. Ze nog wel eens met agressie te maken konden krijgen.

Tja als je zo discussieert dan vraag je er ook wel een beetje om he.

Vanaf hier:
NWS / Brexit #20
pi_163372944
Soevereiniteit - iets dat überhaupt niet perfect bestaat - is een nogal abstract concept dat ver van burgers afstaat en waar zij in het dagelijkse leven niets aan hebben en enkel in hun krantjes iets over lezen. Waarom zou je daar een heel klein beetje van willen winnen ten koste van praktische zaken die je leven daadwerkelijk beïnvloeden, zoals veel minder welvaart en het feit dat het ronduit kut wordt om op vakantie te gaan (wie dat dan nog kan betalen).

Doe mij maar gewoon de daadwerkelijke perks.
pi_163372970
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:31 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Klopt, alleen heeft dit niets met een mening van doen. Ik werd zonder argumenten dom genoemd, ik werd agressief genoemd door hem. Terwijl ik duidelijk uiteenzette wat ik bedoelde en nergens enige vorm van agressie heb geuit. Alleen geconstateerd dat als we zo door gaan, of de Engelsen zo door gaan. Ze nog wel eens met agressie te maken konden krijgen.

Tja als je zo discussieert dan vraag je er ook wel een beetje om he.
Geldt ook voor de andere kant. Dat mensen die kritisch zijn tegen de EU idd dom zijn, dat weten we nu wel. Is eveneens niet een argument.
I´m back.
pi_163372975
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:31 schreef Kaas- het volgende:
Soevereiniteit - iets dat überhaupt niet perfect bestaat - is een nogal abstract concept dat ver van burgers afstaat en waar zij in het dagelijkse leven niets aan hebben. Waarom zou je daar een heel klein beetje van willen winnen ten koste van praktische zaken die je leven daadwerkelijk beïnvloeden, zoals veel minder welvaart en het feit dat het ronduit kut wordt om op vakantie te gaan (wie dat dan nog kan betalen).
Mensen die straks over een Nexit gaat stemmen gaan er hoogstwaarschijnlijk van uit dat Souverein de nieuwe spits is van FC Utrecht.
pi_163372986
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Mensen die straks over een Nexit gaat stemmen gaan er hoogstwaarschijnlijk van uit dat Souverein de nieuwe spits is van FC Utrecht.
Alle mensen die Nexit stemmen zijn dom en hebben het IQ van een baksteen. Zoiets? :')
pi_163372987
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is wel eens onderzocht ja. De conclusie luidde dat de EU de Nederlandse burger gemiddeld 2000 per jaar oplevert. Maar goed, ik vermoed dat jij geen boodschap hebt aan dergelijke onderzoeken.

Verder is het zoals het is. We zitten nou eenmaal in de EU. Dus nu moet je kijken wat beter is voor het land en de burger. Als we niet beter worden van een Nexit, dan lijkt vertrekken mij een weinig handig actie.
Wat een retoriek weer. Geen enkele onderbouwing en maar spuwen vanuit de onderbuik dat we van een Nexit niet beter zouden worden.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163373001
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:34 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Wat een retoriek weer. Geen enkele onderbouwing en maar spuwen vanuit de onderbuik dat we van een Nexit niet beter zouden worden.
Laat maar zien dan. Hoe worden we precies beter van een Nexit?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163373004
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:33 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Alle mensen die Nexit stemmen zijn dom en hebben het IQ van een baksteen. Zoiets? :')
Een gedeelte zeker.
pi_163373015
Zullen we anders even een tijdelijke ban op de woorden "IQ" en "opleidingsniveau" zetten?

Werkt volgens mij veel beter.

Overigens zijn de meeste posts met die woorden erin afkomstig van mensen die er vanuit een Calimero-rol over beginnen omdat ze denken dat ze zo worden bekeken, en niet eens van mensen die het gebruiken om een ander aan te vallen. _O-
pi_163373022
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:34 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Een gedeelte zeker.
Net als een groot gedeelte van de pro EU stemmers ook niet al te slim is.
pi_163373039
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:31 schreef Kaas- het volgende:
Soevereiniteit - iets dat überhaupt niet perfect bestaat - is een nogal abstract concept dat ver van burgers afstaat en waar zij in het dagelijkse leven niets aan hebben en enkel in hun krantjes iets over lezen. Waarom zou je daar een heel klein beetje van willen winnen ten koste van praktische zaken die je leven daadwerkelijk beïnvloeden, zoals veel minder welvaart en het feit dat het ronduit kut wordt om op vakantie te gaan (wie dat dan nog kan betalen).

Doe mij maar gewoon de daadwerkelijke perks.
Is er al bewijs gepost dat er minder welvaart komt door een exit uit de EU ? Of is dat hypothetisch, theoretisch en veronderstellingen?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163373057
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:35 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Is er al bewijs gepost dat er minder welvaart komt door een exit uit de EU ? Of is dat hypothetisch, theoretisch en veronderstellingen?
Volgens mij staat hier vlak boven een antwoord op die vraag die je genegeerd hebt.
pi_163373066
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laat maar zien dan. Hoe worden we precies beter van een Nexit?
Ho even, JIJ beweert dat we er slechter van worden :D hou eens gauw op clown.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163373104
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:36 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Volgens mij staat hier vlak boven een antwoord op die vraag die je genegeerd hebt.
Ah, pure theorie dus. Oké, dank!
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 28 juni 2016 @ 18:38:39 #169
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163373106
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:35 schreef Kaas- het volgende:
Zullen we anders even een tijdelijke ban op de woorden "IQ" en "opleidingsniveau" zetten?

Werkt volgens mij veel beter.

Overigens zijn de meeste posts met die woorden erin afkomstig van mensen die er vanuit een Calimero-rol over beginnen omdat ze denken dat ze zo worden bekeken, en niet eens van mensen die het gebruiken om een ander aan te vallen. _O-
Was toch echt het remain kamp wat dat suggereerde. Ik kan er naast zitten hoor.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163373138
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is wel eens onderzocht ja. De conclusie luidde dat de EU de Nederlandse burger gemiddeld 2000 per jaar oplevert. Maar goed, ik vermoed dat jij geen boodschap hebt aan dergelijke onderzoeken.
Er lijkt me ook alle reden om daar slechts onder voorwaarden een boodschap aan te hebben. Waar wordt het mee vergeleken? Met een situatie zonder vrijhandelsverdragen tussen de lidstaten, met of zonder euro, met de EG of met de EEG, wordt de kredietcrisis wel toegerekend aan de EU? En het is inderdaad maar een gemiddelde, dat de EU in het voordeel is van sommigen wisten we al, anders zouden die daar geen miljardenlobby op zetten.

quote:
Verder is het zoals het is. We zitten nou eenmaal in de EU. Dus nu moet je kijken wat beter is voor het land en de burger. Als we niet beter worden van een Nexit, dan lijkt vertrekken mij een weinig handig actie.
Ik wil best wel 2000 euro per jaar inleveren om weer in een democratisch land te wonen, maar ik snap dat dat niet voor iedereen zo ligt. Ik geloof niet dat een economie die geleid en gereguleerd wordt in het voordeel van multinationals optimaal groeit, ook niet puur getalsmatig waar het om BNP gaat. Maar er is natuurlijk meer dan alleen maar geld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163373140
Of we beter of slechter worden van een Nexit hangt volledig af van wat de uitkomst van onderhandelingen zal zijn en daarnaast waar je de meeste waarde aan hecht: economie of niet-materiële zaken als cultuur en zelfbestuur.
pi_163373143
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:35 schreef Kaas- het volgende:
Zullen we anders even een tijdelijke ban op de woorden "IQ" en "opleidingsniveau" zetten?

Werkt volgens mij veel beter.

Overigens zijn de meeste posts met die woorden erin afkomstig van mensen die er vanuit een Calimero-rol over beginnen omdat ze denken dat ze zo worden bekeken, en niet eens van mensen die het gebruiken om een ander aan te vallen. _O-
Gewoon van alle kanten je een beetje inhouden, lijkt me.
Discussie gaat inmiddels namelijk ook nergens meer over, alleen uitwisselen van persoonlijke beledigingen, geniepig dan wel niet geniepig.
I´m back.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 18:40:03 #173
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_163373145
quote:
"Boris Johnson staat schaakmat, Brexit gaat wellicht niet eens door"

Nu het stof is gaan liggen op het slagveld van het EU-referendum, wachten 33 miljoen Britse kiezers met ingehouden adem af wat de 'overwinnaars' zullen doen nu het volk heeft gesproken. Terwijl de paniek her en der om zich heen grijpt, heeft de Britse krant The Guardian een interessante theorie ontwikkeld die over Het Kanaal massaal wordt gedeeld.

De beslissing van David Cameron om af te treden vooraleer het fameuze artikel 50 van het Verdrag van Lissabon kon geactiveerd worden - wat nodig is om uit de EU te stappen - zou wel eens grotere implicaties kunnen hebben voor de leden van de Tories die het premierschap ambiëren en de Brexit in het bijzonder.

Een Brit formuleerde enkele dagen geleden een interessante hypothese over de mogelijke impact hiervan op de website van The Guardian. Zijn reactie wordt massaal gedeeld en besproken. Vele Britten lijken te hopen dat hij het bij het rechte eind heeft.

"Boris Johnson keek sip na de uitslag van het referendum. Dat is omdat hij zich realiseert dat hij heeft verloren", schreef hij. "Misschien beseffen veel Brexiteers het nog niet maar ze hebben verloren en dat is te wijten aan één man: David Cameron."

"Door af te treden heeft hij de uitslag van het referendum quasi geannuleerd en tegelijkertijd de politieke ambities van Boris Johnson en andere voorstanders van de Brexit de kiem ingesmoord."

"Doorheen de campagne heeft de Britse premier meermaals herhaald dat een keuze voor de Brexit onmiddellijk zou leiden tot de in werking treding van artikel 50 van het Verdrag van Lissabon. Het plaatje was voor iedereen duidelijk: de dag na het referendum zou artikel 50 worden ingeroepen. Maar toen Cameron aankondigde - nadat de uitslag bekend was - dat hij zou aftreden, verliet hij plots dat scenario en zadelde zijn opvolger op met die verantwoordelijkheid."

"Die dag begonnen ook de gevolgen van een Brexit door te dringen: het Britse pond kreeg klappen, de beurzen kleurden bloedrood, een eventuele Schotse onafhankelijkheid kwam opnieuw op de planning, wat met een grenscontroles in Noord-Ierland en Gribraltar, alle wetten die zouden moeten herschreven worden ... de lijst groeide in sneltempo aan."

"Het referendum is niet-bindend. Het parlement is niet verplicht om het advies te volgen. De verkiezing van een nieuwe premier in september bij de Conservatieve partij zal gedomineerd worden door één moeilijke kwestie: zal de pas verkozen partijleider het artikel 50 laten in werking treden? Wie zal die verantwoordelijkheid op zijn of haar schouders willen dragen?"

"Boris Johnson beseft dit maar al te goed. Hij werd schaakmat gezet door Cameron. Wanneer hij premier wordt en er niet in slaagt om artikel 50 in te roepen, dan is zijn carrière voorbij. Wanneer hij niet meedingt naar het premierschap, dan is zijn carrière evenzeer gedaan. Wanneer hij wel meedingt en het Verenigd Koninkrijk uit de EU laat stappen, ook dan is het gedaan - Schotland zal de onafhankelijkheid uitroepen, er zal onrust zijn in Noord-Ierland, er komt een recessie en verbroken handelsverdragen. Boris Johnson weet dat."

"De leiders van de Brexit hebben een uitslag verkregen waar ze niet veel mee kunnen. Het leiderschap van de Conservatieve partij is een vergiftigd geschenk. Toen Boris Johnson zei dat er geen reden was om het artikel 50 direct in werking te laten treden, bedoelde hij eigenlijk 'nooit'. Toen Michel Gove het over 'informele onderhandelingen' met de EU had, bedoelde hij evenzeer dat hij niet de formele procedure wenste op te starten. Beiden weten ze wat een officiële demarche inhoudt: een onomkeerbare stap die ze niet willen zetten."

"Al wat ons nu nog rest is iemand die het lef heeft om te zeggen dat de Brexit niet realiseerbaar is zonder enorme schade aan te richten. En David Cameron heeft die last op de schouders gelegd van de leiders van de Brexit-campagne."

De hypothese werd opgepikt door Twitter en tienduizenden keren gedeeld.

In een toespraak in het House of Commons gisteren heeft David Cameron bevestigd dat Artikel 50 op dit moment nog niet in werking treedt. Daadwerkelijke beslissingen over de Brexit laat aan zijn opvolger. De premier benadrukte wel dat er geen nieuw referendum komt.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 28 juni 2016 @ 18:40:19 #174
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163373150
Het wordt tijd dat er een subforum komt waar je het alleen nog maar met elkaar eens mag zijn.
pi_163373169
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:35 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Is er al bewijs gepost dat er minder welvaart komt door een exit uit de EU ? Of is dat hypothetisch, theoretisch en veronderstellingen?
Haha!
De Britten hebben niet eens een plan.
Laat staan dat ze weten hoe de economie er op gaat reageren.
Ondertussen is het daar politiek een zooitje. En is het zeer de vraag of en wanneer de Brexit daadwerkelijk aangevraagd wordt.

Maar of dit goed of slecht voor de welvaart is, is jou niet duidelijk? :D
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')