abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:31:37 #202
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163363097
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:29 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het ligt aan de goodwill van de EU of een Brexit schadelijk gaat zijn of niet. Een paar mooie verdragen buiten de EU om zouden het land goed doen imho.

Had alleen de EU rancune de afgelopen dagen wel verwacht alleen dat de slagkracht zo klein zou zijn dat na 2 dagen het eigenlijk alweer koek en ei is had ik niet verwacht.

Blijkbaar was de EU-moloch een stevig roker en bevatten de longen van de EU-moloch nog zo weinig volume zodat het uitblazen van de laatste adem het uitblazen van een laatste pufje wordt. *kuch* aaaaand it's gone.
Als er iets zijn laatste adem aan het uitblazen is is het het Verenigd Koninkrijk wel.

Deze Brexit toont alleen maar aan dat de EU al tot in onze haarvaten zit en we niet meer zonder kunnen.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:31:49 #203
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163363102
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:30 schreef J.B. het volgende:

[..]

https://twitter.com/johnestevens/status/747702683105112066

[ afbeelding ]

Juncker en Farage lijken allebei wel tevreden te zijn :9
Ohh man o man _O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163363113
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik ben vrij terughoudend jegens internetfilmpjes en GS van kliks voorzien. Wat zijn de hoofdpunten?
Dit is ontzettend flauw. Ik zou je graag een soortgelijk filmpje van de NOS sturen, maar die doen niet aan kritische journalistiek. Ga maar gewoon kijken.
pi_163363122
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:22 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik ben een wetenschapper, tegenovergesteld van afhankelijk.
dus je beweerd dat onderzoekers nooit betaald krijgen door overheden/instanties/bedrijven en waardoor er een nogal "opmerkelijke" uitkomst is?
pi_163363128
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:29 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het ligt aan de goodwill van de EU of een Brexit schadelijk gaat zijn of niet. Een paar mooie verdragen buiten de EU om zouden het land goed doen imho.

Had alleen de EU rancune de afgelopen dagen wel verwacht alleen dat de slagkracht zo klein zou zijn dat na 2 dagen het eigenlijk alweer koek en ei is had ik niet verwacht.

Blijkbaar was de EU-moloch een stevig roker en bevatten de longen van de EU-moloch nog zo weinig volume zodat het uitblazen van de laatste adem het uitblazen van een laatste pufje wordt. *kuch* aaaaand it's gone.
Doe jij nou maar even rustig aan met je conclusies.

Voorlopig is het een zooitje in Groot-Brittannië. Het land is stuurloos en het is volstrekt onduidelijk wat de volgende stappen gaan zijn, en belangrijker, wie ze gaat nemen. Intussen roept de voorman van het Brexit-kamp dat zijn land toch wel half in de EU wil blijven (iets wat de markten natuurlijk hebben opgepikt). Het begint er dan ook sterk op te lijken dat we een zeer afgeslankte vorm van een Brexit krijgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:33:44 #207
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_163363131
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 00:08 schreef Cherna het volgende:

[..]

Maar waarom kiest Noorwegen dan toch die weg. Zoals je het omschrijft heeft dit meer nadelen dan voordelen.
Referenda. De Noren hebben 2x nipt nee gezegd tegen de EU. Argumenten: soevereiniteit zou worden opgezegd. Men was bang dat de visserij en landbouw kapot gemaakt zouden worden (men jaagt daar dan ook nog op walvissen). Visserij is het 2de export product (olie nummer 1) dus personen in de visserij waren vooral tegen.

Komt bij dat er een lage werkloosheid is dus heeft men daarover ook al weinig reden tot klagen.

Maar men wilde wel betrokken zijn bij de handel van de EU dus is deze weg gekozen,
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:37:07 #208
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163363182
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:29 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het ligt aan de goodwill van de EU of een Brexit schadelijk gaat zijn of niet. Een paar mooie verdragen buiten de EU om zouden het land goed doen imho.

Had alleen de EU rancune de afgelopen dagen wel verwacht alleen dat de slagkracht zo klein zou zijn dat na 2 dagen het eigenlijk alweer koek en ei is had ik niet verwacht.

Blijkbaar was de EU-moloch een stevig roker en bevatten de longen van de EU-moloch nog zo weinig volume zodat het uitblazen van de laatste adem het uitblazen van een laatste pufje wordt. *kuch* aaaaand it's gone.
Het is helemaal geen koek en ei; het is de stilte voor de storm. Als me een ding is opgevallen dan is het wel dat de 'markten' ongekend optimistisch zijn over het voortduren van het EU lidmaatschap van het VK. Alles wat geïnterpreteerd kan worden als 'toch maar liever blijven' leidt tot een stijging.

Feitelijk is het echter volledig onduidelijk wat er verder gaat komen. Het standpunt van de EU dat er nu niet gepraat wordt tot artikel 50 is geactiveerd. Het standpunt van de Britten is dat zij alleen artikel 50 kunnen activeren. Beweging zit er niet in. Pas als die beweging er is dan kun je gaan inschatten wat het effect is.

En dan over de deal zelf; zelfs de Noorwegendeal is schadelijk voor de Britten. Nou kun je natuurlijk wel lekker eurobashend gaan roepen dat 'de EU' de Britten niet mag straffen maar ik kan je verzekeren dat ik razend zou zijn als de uitkomst is dat een Brit wel rechten in de EU (en dus Nederland) zou houden die ik als Nederlander niet in het VK heb .
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:37:57 #209
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163363201
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Doe jij nou maar even rustig aan met je conclusies.

Voorlopig is het een zooitje in Groot-Brittannië. Het land is stuurloos en het is volstrekt onduidelijk wat de volgende stappen gaan zijn, en belangrijker, wie ze gaat nemen. Intussen roept de voorman van het Brexit-kamp dat zijn land toch wel half in de EU wil blijven (iets wat de markten natuurlijk hebben opgepikt). Het begint er dan ook sterk op te lijken dat we een zeer afgeslankte vorm van een Brexit krijgen.
Klopt, om eerlijk te zijn moeten we de resultaten maar gewoon even afwachten. Voor Nederland is dit een uitzonderlijk goede positie imho. We kunnen nu kijken hoe de Britten het vergaat en toch mee blijven doen met ons "veiligheid en democratie" projectje.

Alleen dat idee van die europese superstaat nu naar voren brengen is echt wel het allerdomste wat je kunt doen. Dat zou nog wel eens de val kunnen worden van de hele handel. Het anti-sentiment is al hevig aanwezig en wordt natuurlijk aangewakkerd door dit.

En dan komt over een paar maandjes de Griekenland bailout (als we daar uberhaupt wat van horen) en de pensioenen die naar Brussel gaan.

De overlevingskans van de EU acht ik wel kleiner dan ooit.

Maar goed, een klein populistisch ochtendschopje tegen schenen met een voorbarige conlusie moet ook kunnen.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:38:16 #210
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_163363208
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 09:47 schreef flibber het volgende:
en nog steeds snapt de EU niet dat dit alles aan zichzelf te wijten is:

-corruptie
-machtsmisbruik
-schandalige lonen
-schandalige secondaire voorwaarden (zoek maar eens op wat kinderen van eu ambtenaren krijgen en hun gezondheidszorg...)
-schimmige deals met buitenlandse mogendheden
-schimmige deals met multinationals
-bevolking weg zetten als dom
-gigantisch etalitaire houding
-elke maand miljoenen verhuiskosten
-niks kunnen doen tegen turkije en de geweldadige aap daar
-de grenzen niet kunnen sluiten (ondanks dat het volk dat wil)
-terwijl je het zwaar hebt gewoon kansloze landen laten toetreden
-griekenland die ons gechanteerd heeft

Dus de EU moet afgebroken worden en dan met gezond verstand en eerlijkheid iets nieuws opbouwen.
Er is maar 1 echte reden: de immigrantenstroom. Dat was de enige reden van Farage en het enige waar men vorige maand op hamerde. Uit de EU dan kunnen we de migrantenstroom stoppen.

Al die andere dingen zijn echt bijzaak geweest in het referendum.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_163363242
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:38 schreef wdn het volgende:

[..]

Er is maar 1 echte reden: de immigrantenstroom. Dat was de enige reden van Farage en het enige waar men vorige maand op hamerde. Uit de EU dan kunnen we de migrantenstroom stoppen.

Al die andere dingen zijn echt bijzaak geweest in het referendum.
Ze zijn voor Farage geen bijzaak. Hij gaat regelmatig los op deze onderwerpen.

De illegalenstroom is momenteel wel het hoofdprobleem. Maar het achterliggende probleem is veel erger: De EU weet heel goed hoe ze grenzen moeten sluiten, maar doen het niet. Ze willen juist dat de EU volloopt met Afrikanen en moslims. Het is een vooropgezet plan.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:41:13 #212
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163363254
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het is helemaal geen koek en ei; het is de stilte voor de storm. Als me een ding is opgevallen dan is het wel dat de 'markten' ongekend optimistisch zijn over het voortduren van het EU lidmaatschap van het VK. Alles wat geïnterpreteerd kan worden als 'toch maar liever blijven' leidt tot een stijging.

Feitelijk is het echter volledig onduidelijk wat er verder gaat komen. Het standpunt van de EU dat er nu niet gepraat wordt tot artikel 50 is geactiveerd. Het standpunt van de Britten is dat zij alleen artikel 50 kunnen activeren. Beweging zit er niet in. Pas als die beweging er is dan kun je gaan inschatten wat het effect is.

En dan over de deal zelf; zelfs de Noorwegendeal is schadelijk voor de Britten. Nou kun je natuurlijk wel lekker eurobashend gaan roepen dat 'de EU' de Britten niet mag straffen maar ik kan je verzekeren dat ik razend zou zijn als de uitkomst is dat een Brit wel rechten in de EU (en dus Nederland) zou houden die ik als Nederlander niet in het VK heb .
Dat riep ik niet, ik had alleen de slagkracht wat indrukwekkender ingeschat.

Ben bang (nouja niet echt bang natuurlijk) dat de EU hier slechter uit gaat komen dan de Britten. En dan doel ik vooral op de politieke inbalans die is ontstaan door het uittreden van een land.

Is Engels nog een Europese voertaal en wat doen we met de vlag? Sterretje eraf of Turkije erbij? :+
pi_163363270
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:41 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Is Engels nog een europese voertaal, wat doen we met de vlag?
Welke vlag?
pi_163363276
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:38 schreef wdn het volgende:

[..]

Er is maar 1 echte reden: de immigrantenstroom. Dat was de enige reden van Farage en het enige waar men vorige maand op hamerde. Uit de EU dan kunnen we de migrantenstroom stoppen.

Al die andere dingen zijn echt bijzaak geweest in het referendum.
dat is ook iets wat heel belangrijk is....

zoals elders gezegd.
40 a 50 jaar geleden kregen we nog geen 10.000 marokkanen,. nu zijn het er 400.000 en hebben we er alleen ellende van.

nu worden er miljoenen van dat soort europa toegelaten.
kun je zelf wel beetje inbeelden wat de gevolgen nu zijn maar straks/toekomst helemaal.
pi_163363289
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:41 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]


Is Engels nog een Europese voertaal en wat doen we met de vlag? Sterretje eraf of Turkije erbij? :+
Ierland, Malta en eventueel Schotland. Er zijn minder sterren op de vlag dan lidstaten dus dat loopt ook wel los.
pi_163363295
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:42 schreef flibber het volgende:

[..]

dat is ook iets wat heel belangrijk is....

zoals elders gezegd.
40 a 50 jaar geleden kregen we nog geen 10.000 marokkanen,. nu zijn het er 400.000 en hebben we er alleen ellende van.

nu worden er miljoenen van dat soort europa toegelaten.
kun je zelf wel beetje inbeelden wat de gevolgen nu zijn maar straks/toekomst helemaal.
Zelfs als die nieuwkomers zich voorbeeldig gedragen lijkt het mij een hele slechte en gevaarlijke zaak als witte Nederlanders minderheid in eigen land worden. We hebben namelijk maar één land, in tegenstelling tot allochtonen.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:43:44 #217
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163363301
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:41 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat riep ik niet, ik had alleen de slagkracht wat indrukwekkender ingeschat.

Ben bang (nouja niet echt bang natuurlijk) dat de EU hier slechter uit gaat komen dan de Britten. En dan doel ik vooral op de politieke inbalans die is ontstaan door het uittreden van een land.

Is Engels nog een Europese voertaal en wat doen we met de vlag? Sterretje eraf of Turkije erbij? :+
Ik ben eerder "bang" dat de EU haar macht zal consolideren.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:45:09 #218
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163363328
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:42 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ierland en eventueel Schotland. Er zijn minder sterren op de vlag dan lidstaten dus dat loopt ook wel los.
Het is nog de vraag of Schotland bij de EU komt. Ze mogen wel willen, maar willen wij (en dan bedoel ik echt wij en niet de globalisten) ze er wel bij?

Dit wordt echt een enorm process met ellenlang gezeik. Dat kan de EU echt niet ook nog hebben.

Maar goed het blijft koffiedik kijken.
pi_163363329
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zelfs als die nieuwkomers zich voorbeeldig gedragen lijkt het mij een hele slechte en gevaarlijke zaak als witte Nederlanders minderheid in eigen land worden. We hebben namelijk maar één land, in tegenstelling tot allochtonen.
mwah, ik zie vrij weinig problemen met polen.
of laten we zeggen aziaten of mensen uit amerika (continent).
En vind persoonlijk half bloedjes mooier maar dan wel met een beschaafde/geintegreerde familie :')
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:46:13 #220
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163363346
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:43 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik ben eerder "bang" dat de EU haar macht zal consolideren.
Ja en daar moet koste wat kost wat tegen gebeuren. Dat wordt de volgende opgave, maar voor mij hoeft het niet zo nodig. Ook dat leger niet en al helemaal geen financiële zeggenschap naar Brussel.
pi_163363347
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:45 schreef flibber het volgende:

[..]

mwah, ik zie vrij weinig problemen met polen.
of laten we zeggen aziaten of mensen uit amerika (continent).
En vind persoonlijk half bloedjes mooier maar dan wel met een beschaafde/geintegreerde familie :')
Ik ga hier niets over half bloedjes zeggen want voordat je het weet ben je een racist, terwijl je natuurlijk wel mag zeggen dat ze mooi zijn.

Aziaten zijn ook te verschillend. Volkeren mengen gaat gewoon niet. Zie voormalig Joegoslavië, Oekraïne, Tsjechoslowakije, etc.. Wat is er mis met een land met alleen Nederlanders?
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:48:41 #222
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163363400
He mocht ik over 5 jaar in een Europees heropvoedingskamp opgesloten zitten en gebrainwashed worden. Is er dan iemand die me op mijn verjaardag een klein stukje cake wil komen brengen? Please?
pi_163363405
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik ga hier niets over half bloedjes zeggen want voordat je het weet ben je een racist, terwijl je natuurlijk wel mag zeggen dat ze mooi zijn.

Aziaten zijn ook te verschillend. Volkeren mengen gaat gewoon niet. Zie voormalig Joegoslavië, Oekraïne, Tsjechoslowakije, etc.. Wat is er mis met een land met alleen Nederlanders?
Dat gaat best wel zolang je mensen hebt met ongeveer dezelfde cultuur of plannen.
Of gewoon mensen die willen integreren en wat van de toekomst willen maken...samen.
Je ziet bijvoorbeeld aziaten/indo's/amerikanen gemakkelijk gemengde huwelijken aan gaan.
Maar dat zie je niet bij de groepen die hier voor problemen zorgen.
(al zou het beter zijn dat die marokkaanse dames eens een fatsoenlijke kerel zouden krijgen).
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:50:18 #224
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163363432
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:48 schreef BarryOSeven het volgende:
He mocht ik over 5 jaar in een Europees heropvoedingskamp opgesloten zitten en gebrainwashed worden. Is er dan iemand die me op mijn verjaardag een klein stukje cake wil komen brengen? Please?
Je bent vooral jezelf aan het brainwashen.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163363497
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:48 schreef flibber het volgende:

[..]

Dat gaat best wel zolang je mensen hebt met ongeveer dezelfde cultuur of plannen.
Of gewoon mensen die willen integreren en wat van de toekomst willen maken...samen.
Je ziet bijvoorbeeld aziaten/indo's/amerikanen gemakkelijk gemengde huwelijken aan gaan.
Maar dat zie je niet bij de groepen die hier voor problemen zorgen.
(al zou het beter zijn dat die marokkaanse dames eens een fatsoenlijke kerel zouden krijgen).
Nee dat gaat niet. Amerika is ook een multiculturele ellende. Er hoeft maar wat te gebeuren en bevolkingsgroeien staan tegenover elkaar. En erg stabiel zijn die gemengde gezinnen ook niet.

De monoculturele mono-etnische natiestaat is de beste garantie voor stabiliteit. Zie Japan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')