abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163360075
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 01:12 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Buiten dat het VK ook gewoon een binnenlandse economie heeft waardoor mensjes hun centjes in eigen land uit kunnen geven is de wereld ook veel groter dan de EU. Een Brit hoeft niet per se zijn mobieltje of iets anders in de EU te bestellen, hij kan het ook in een land buiten de EU bestellen.
Kan. Maar dan mag je wel je hele infrastructuur gaan aanpassen als Duitsland, Frankrijk en Nederland tot je top 5 van belangrijkste importlanden behoren.

Daarnaast hebben je handelspartners uit Azië en de Amerika's echt geen zin om een tweede Europees distributiecentrum speciaal voor jouw te gaan bouwen. Dat is toch niet rendabel. En dus zit je weer aan de EU vast, maar dan onder slechtere voorwaarden. Fijne wedstrijd.

Zat trouwens nog even door te zoeken naar aanleiding van je verafgoding van handelsbalansen. Weet je welke landen er een gigantisch handelsoverschot hebben? Ik noem een Kazachstan, Venezuela, Irak, Libië, Nigeria, Angola, Indonesië, Azerbeidzjan, Algerije. Fantastisch rijtje om in te staan.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 01:24:43 #152
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163360111
quote:
19s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 01:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Kan. Maar dan mag je wel je hele infrastructuur gaan aanpassen als Duitsland, Frankrijk en Nederland tot je top 5 van belangrijkste importlanden behoren.

Daarnaast hebben je handelspartners uit Azië en de Amerika's echt geen zin om een tweede Europees distributiecentrum speciaal voor jouw te gaan bouwen. Dat is toch niet rendabel. En dus zit je weer aan de EU vast, maar dan onder slechtere voorwaarden. Fijne wedstrijd.

Zat trouwens nog even door te zoeken naar aanleiding van je verafgoding van handelsbalansen. Weet je welke landen er een gigantisch handelsoverschot hebben? Ik noem een Kazachstan, Venezuela, Irak, Libië, Nigeria, Angola, Indonesië, Azerbeidzjan, Algerije. Fantastisch rijtje om in te staan.
Dus wat je wil zeggen is dat export slecht is en import goed. Eigenlijk moeten we vanaf nu zoveel mogelijk gaan importeren en de export verbieden, dan wordt dit land nog mooier?
pi_163360193
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 01:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus wat je wil zeggen is dat export slecht is en import goed. Eigenlijk moeten we vanaf nu zoveel mogelijk gaan importeren en de export verbieden, dan wordt dit land nog mooier?
Dit land is Nederland? Wij hebben een handelsoverschot en dit land is een van de beste landen ter wereld om in te wonen.

Maar het punt is dat een handelsbalans geen reet zegt over de leefbaarheid van een land. Zware tyfuslanden hebben soms een enorm handelsoverschot, prachtige landen hebben soms een enorm handelstekort. En andersom kan net zo prima. Het zegt werkelijk niks dus.

Ander leuk feitje over export: bijna 10% van de britse export bestaat uit ruwe en geraffineerde olie. Daarmee is het het belangrijkste export product van het VK. Praktisch die hele industrie is in Schotland gevestigd......
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_163360232
Ander leuk feitje over Britse export: ook op bijna 10%: auto's.

Hebben we het dan over Britse trots als Jaguar, Aston Martin of Vauxhall?

Nee, vrijwel alles komt uit fabrieken van Japanse bedrijven als Toyota en Honda. Of Duitse bedrijven als Volkwagen en BMW.

Hoe interessant blijft een VK buiten de EU voor die bedrijven?
  dinsdag 28 juni 2016 @ 01:41:06 #155
323401 Kijkertje
met filter
pi_163360280
quote:

Edit: Bovendien van de hand van Martin Durkin , dezelfde producer als van The Great Global Warming Swindle.
quote:
The film has drawn widespread complaints from some in the scientific community, citing numerous errors and misleading claims.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 28-06-2016 01:51:47 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 28 juni 2016 @ 01:54:12 #156
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163360384
quote:
19s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 01:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dit land is Nederland? Wij hebben een handelsoverschot en dit land is een van de beste landen ter wereld om in te wonen.

Maar het punt is dat een handelsbalans geen reet zegt over de leefbaarheid van een land. Zware tyfuslanden hebben soms een enorm handelsoverschot, prachtige landen hebben soms een enorm handelstekort. En andersom kan net zo prima. Het zegt werkelijk niks dus.

Ander leuk feitje over export: bijna 10% van de britse export bestaat uit ruwe en geraffineerde olie. Daarmee is het het belangrijkste export product van het VK. Praktisch die hele industrie is in Schotland gevestigd......
Het kan dat jij de economie in een land niet belangrijk vindt maar dan heb je ook geen reden om bepaalde conclusies te trekken uit de economische gevolgen van een Brexit.

Het VK bestaat (o.a) uit Engeland en Schotland. Wat maakt het dan uit waar de olie-industrie zich bevindt.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 02:01:53 #157
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163360441
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 01:41 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Edit: Bovendien van de hand van Martin Durkin , dezelfde producer als van The Great Global Warming Swindle.

[..]

Zonder verdere onderbouwing? Sterk....
Feyenoord!
  dinsdag 28 juni 2016 @ 04:19:20 #158
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163360961

De hoogopgeleide integere remainers. _O_ :|W
pi_163361128
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2016 23:36 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik stel nogmaals vast dat dit een strategie is van alle chips in het midden en kijken of het muntje goed valt. Totaal onverantwoord en dan is het politiek slim, maar volstrekt de weg van de minste weerstand om dan op te stappen.
Gewoon roekeloos, eigenlijk.

Je moet ook niet vergeten dat de Torries negen maanden geleden een absolute meerderheid hebben veroverd in het Britse parlement.
Daarom was het ook niet zo slim om na negen maand een referendum te houden waarmee je je kabinet de nek omdraait.
In het Britse systeem krijgt die partij een herkansing maar dat zal onder leiding van pro-Brexit figuren gaan gebeuren.
pi_163361469
Zo erg is die Brexit dus niet. De AEX opent alweer hoger. Allemaal bangmakerij van Rutte, Juncker en de zijnen!!!!!
  dinsdag 28 juni 2016 @ 08:28:32 #161
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_163361476
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 01:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het kan dat jij de economie in een land niet belangrijk vindt maar dan heb je ook geen reden om bepaalde conclusies te trekken uit de economische gevolgen van een Brexit.

Het VK bestaat (o.a) uit Engeland en Schotland. Wat maakt het dan uit waar de olie-industrie zich bevindt.
Misschien omdat de Schotten er niet zo op zitten te wachten met Engeland samen in één VK te blijven zitten en uitstapt?

Een Engeland, zonder Schotland en/of Noord-Ierland, daarmee zonder grondstoffen, zonder noemenswaardige industrie een uitgeklede diensten/bankensector is geheel niet ondenkbaar als uitkomst van dit referendum. Een behoorlijk verarmd Engeland, met een slechte credit rating en een enorme interne instabiliteit.

En dat allemaal omdat Brussel een mening heeft over komkommers, Engels Bier en cheddar. Niets van alle mogelijke rampspoed is overigens de schuld van het evil empire EU. Het is allemaal helemaal te wijten aan de Engelsen zelf.

Moet de EU socialer en democratischer worden? Ik denk het wel. Moet de EU opgeblazen worden omdat sommigen niet begrijpen wat de waarde van samenwerking is? Lijkt mij nogal zonde.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 08:33:11 #162
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163361505
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 04:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]

De hoogopgeleide integere remainers. _O_ :|W
Wel de probleemveroorzakers precies benoemd.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163361541
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:33 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ten dele. Ik was ook geneigd te denken "ja hoor, het zijn weer de boze oude mensen!" tot ik zag dat van de jongeren maar 30% de moeite nam om te stemmen. Maar op social media wel die jongeren uit zien varen tegen de oudjes, waarvan gewoon 80% naar de stembus ging.

Vrij selectieve verontwaardiging, dus. Richt je ook op je eigen, ogenschijnlijk volkomen ongeïnteresseerde leeftijdsgroep.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 08:37:18 #164
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163361545
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:28 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Misschien omdat de Schotten er niet zo op zitten te wachten met Engeland samen in één VK te blijven zitten en uitstapt?

Een Engeland, zonder Schotland en/of Noord-Ierland, daarmee zonder grondstoffen, zonder noemenswaardige industrie een uitgeklede diensten/bankensector is geheel niet ondenkbaar als uitkomst van dit referendum. Een behoorlijk verarmd Engeland, met een slechte credit rating en een enorme interne instabiliteit.

En dat allemaal omdat Brussel een mening heeft over komkommers, Engels Bier en cheddar. Niets van alle mogelijke rampspoed is overigens de schuld van het evil empire EU. Het is allemaal helemaal te wijten aan de Engelsen zelf.

Moet de EU socialer en democratischer worden? Ik denk het wel. Moet de EU opgeblazen worden omdat sommigen niet begrijpen wat de waarde van samenwerking is? Lijkt mij nogal zonde.
En een Schotland zonder het VK is wel denkbaar terwijl 62% van de export van Schotland naar de rest van het VK gaat?
  dinsdag 28 juni 2016 @ 08:40:43 #165
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163361592
quote:

[..]

Zo langzamerhand blijven er weinig groepen over die jij niet haat. En toch heb je het op de een of ander manier in je bolletje ingeprent dat jij een buitengewoon goed mensje bent. Merkwaardig.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 08:45:49 #166
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163361632
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:40 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zo langzamerhand blijven er weinig groepen over die jij niet haat. En toch heb je het op de een of ander manier in je bolletje ingeprent dat jij een buitengewoon goed mensje bent. Merkwaardig.
Ik haat niemand.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163361639
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:37 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ten dele. Ik was ook geneigd te denken "ja hoor, het zijn weer de boze oude mensen!" tot ik zag dat van de jongeren maar 30% de moeite nam om te stemmen. Maar op social media wel die jongeren uit zien varen tegen de oudjes, waarvan gewoon 80% naar de stembus ging.

Vrij selectieve verontwaardiging, dus. Richt je ook op je eigen, ogenschijnlijk volkomen ongeïnteresseerde leeftijdsgroep.
Die vergelijking heb ik al eerder gemaakt met ons eigen referendum. Niet gaan stemmen en daarna het hoogste woord willen nemen. Zo werkt de democratie niet. Wie niet stemt heeft geen recht van spreken meer.

Dom hipstervolk wat door pappa en mamma financieel wordt gepamperd en zich geen enkele tegenslag hebben aangeleerd. Ik gun ze deze uitslag. Misschien worden ze hierdoor een beetje volwassen als ze zelf moeten gaan werken voor hun centen in plaats dat ze het op hun bordje krijgen aangereikt. Studeren kun je ook in eigen land.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 08:49:05 #168
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_163361656
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En een Schotland zonder het VK is wel denkbaar terwijl 62% van de export van Schotland naar de rest van het VK gaat?
Natuurlijk is dat denkbaar. Net zo denkbaar als een EU zonder VK (of andersom). Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de Schotten (on)intelligenter of rationeler zijn dan de overige Britten. Ook daar speelt emotie op dit moment de boventoon.
pi_163362215
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 00:46 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Heee...

[..]

Heb ik een vooruitziende blik, ja of ja? B-)
Dan zal de staatsstructuur van het VK wel compleet overhoop gehaald moeten worden, dat lijkt me nogal een lastige opgave momenteel :P Ik vraag me nu eigenlijk af hoe dat met Jersey en Guernsey zit, dat zijn belastingparadijzen dus ik weet niet wat hun status is binnen het VK en de EU.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2016 09:34:09 ]
pi_163362287
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 09:31 schreef J.B. het volgende:

[..]

Dan zal de staatsstructuur van het VK wel compleet overhoop gehaald moeten worden, dat lijkt me nogal een lastige opgave momenteel :P Ik vraag me nu eigenlijk af hoe dat met Jersey en Guernsey zit, dat zijn belastingparadijzen dus ik weet niet wat hun status is binnen het VK en de EU.
Volgens Wikipedia is dat heel ingewikkeld bij de Kanaaleilanden en Isle of Man en is bijv. het vrij verkeer van goederen wel van toepassing, maar het vrij verkeer van personen niet. Manx zijn bijv. Britse staatsburgers maar vallen toch niet onder het vrij verkeer van werknemers, tenzij ze al minstens 5 jaar op het "vasteland" van het VK wonen, dan mogen ze wel naar een andere EU-lidstaat verhuizen. 8)7
pi_163362339
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 09:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens Wikipedia is dat heel ingewikkeld bij de Kanaaleilanden en Isle of Man en is bijv. het vrij verkeer van goederen wel van toepassing, maar het vrij verkeer van personen niet. Manx zijn bijv. Britse staatsburgers maar vallen toch niet onder het vrij verkeer van werknemers, tenzij ze al minstens 5 jaar op het "vasteland" van het VK wonen, dan mogen ze wel naar een andere EU-lidstaat verhuizen. 8)7
dat is apart, play.com zit/zat op jersey en daar had je gewoon kans op een douaneaanslag
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_163362372
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 09:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Brits Kroonbezit lees ik, zoals ik het beoordeel lijkt een beetje op wat Nederland met wat Antilliaanse eilanden heeft; onafhankelijke landen binnen het Koninkrijk. Het zal in theorie voor Schotland best mogelijk zijn maar dan zal je toch naar iets van een Confederatie toe moeten, lijkt me niet dat ze daar in Westminster op zitten te wachten.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 09:46:30 #173
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163362379
quote:

[..]

Ach gossie :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163362396
en nog steeds snapt de EU niet dat dit alles aan zichzelf te wijten is:

-corruptie
-machtsmisbruik
-schandalige lonen
-schandalige secondaire voorwaarden (zoek maar eens op wat kinderen van eu ambtenaren krijgen en hun gezondheidszorg...)
-schimmige deals met buitenlandse mogendheden
-schimmige deals met multinationals
-bevolking weg zetten als dom
-gigantisch etalitaire houding
-elke maand miljoenen verhuiskosten
-niks kunnen doen tegen turkije en de geweldadige aap daar
-de grenzen niet kunnen sluiten (ondanks dat het volk dat wil)
-terwijl je het zwaar hebt gewoon kansloze landen laten toetreden
-griekenland die ons gechanteerd heeft

Dus de EU moet afgebroken worden en dan met gezond verstand en eerlijkheid iets nieuws opbouwen.
pi_163362458
AEX krabbelt op...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')