abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163333533
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:08 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

De Brexit wel, de uitkomst niet, en aangezien zo'n beetje heels schotland voor remain gestemd heb zou die 55-44 was, zou die nu mssn net andersm kunnen zijn.
Hoe was de opkomst in Schotland eigenlijk?

Het is inderdaad heel goed mogelijk dat veel Schotten niet dachten dat het tot een Brexit zou komen. Aan de andere kant hebben de Schotten recent nog nagelaten de historisch unieke kans te grijpen om onafhankelijk te worden van het VK en daarmee volledig zelf over een EU-lidmaatschap te kunnen beslissen terwijl ze wisten dat dat vraagstuk er aan zat te komen. Ik vind het wel wat opportunistisch van de Schotten om daar dan uitgerekend op dit moment dan weer op terug te willen komen.

En het is op dit moment zeker niet het juiste moment om dat als EU dan maar even te gaan katalyseren. Breng eerst die Brexit maar eens tot een goed einde. En dan niet alleen voor de EU maar ook voor het VK.
  maandag 27 juni 2016 @ 09:24:20 #122
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163333563
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:20 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het is inderdaad heel goed mogelijk dat veel Schotten niet dachten dat het tot een Brexit zou komen. Aan de andere kant hebben de Schotten recent nog nagelaten de historisch unieke kans te grijpen om onafhankelijk te worden van het VK en daarmee volledig zelf over een EU-lidmaatschap te kunnen beslissen terwijl ze wisten dat dat er aan zat te komen. Ik vind het wel wat opportunistisch van de Schotten om daar dan uitgerekend op dit moment dan weer op terug te willen komen.

En het is op dit moment zeker niet het juiste moment om dat als EU dan maar even te gaan katalyseren. Breng eerst die Brexit maar eens tot een goed einde.
Als ze bij het eerdere referendum tot onafhankelijkheid hadden besloten waren ze eerst buiten de EU gekomen en hadden ze dan de hele toetredingsprocedure moeten doorlopen. Terwijl als ze er nu uittreden, voordat de uittreding van het VK is afgewikkeld, dat waarschijnlijk veel soepeler kan verlopen.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_163333572
quote:

[..]

Het is inderdaad heel goed mogelijk dat veel Schotten niet dachten dat het tot een Brexit zou komen. Aan de andere kant hebben de Schotten recent nog nagelaten de historisch unieke kans te grijpen om onafhankelijk te worden van het VK en daarmee volledig zelf over een EU-lidmaatschap te kunnen beslissen terwijl ze wisten dat dat vraagstuk er aan zat te komen. Ik vind het wel wat opportunistisch van de Schotten om daar dan uitgerekend op dit moment dan weer op terug te willen komen.
Natuurlijk is het opportunistisch, de SNP ziet na de nederlaag in het vorige referendum nu weer kansen om hun doel toch te behalen. Aan de andere kant veranderen de omstandigheden natuurlijk nogal radicaal bij een Brexit en voordat dat in werking is getreden kan ik me voorstellen dat de Schotten hun eerdere keuze willen heroverwegen.
quote:
En het is op dit moment zeker niet het juiste moment om dat als EU dan maar even te gaan katalyseren. Breng eerst die Brexit maar eens tot een goed einde.
Die Brexit kan alleen door de Britten tot een goed einde gebracht worden. De EU doet niet veel meer dan uit beleefdheid een gesprekje voeren met de Schotse premier.
  maandag 27 juni 2016 @ 09:26:16 #124
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_163333591
quote:

[..]
En het is op dit moment zeker niet het juiste moment om dat als EU dan maar even te gaan katalyseren. Breng eerst die Brexit maar eens tot een goed einde. En dan niet alleen voor de EU maar ook voor het VK.
Het is juist wel het moment voor de EU om te katalyseren, omdat je juist nu kunt (proberen te) tonen wat het betekent als er een lidstaat zich dmv een referendum laat afsplitsen, en dan nog een lidstaat die zijn eigen valuta heeft.
pi_163333674
quote:
3s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:24 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Als ze bij het eerdere referendum tot onafhankelijkheid hadden besloten waren ze eerst buiten de EU gekomen en hadden ze dan de hele toetredingsprocedure moeten doorlopen. Terwijl als ze er nu uittreden, voordat de uittreding van het VK is afgewikkeld, dat waarschijnlijk veel soepeler kan verlopen.
Het uiteenvallen van het VK gaat de zaken echt niet soepeler doen verlopen. Een vraag over toetreding van Schotland als land tot de EU is wat mij betreft pas aan de orde als de Brexit succesvol afgehandeld is.

En eigenlijk ben ik voor de komende 25 jaar sowieso tegen verdere uitbreiding van de EU, daarvoor is er teveel interne turbulentie nu.
pi_163333734
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:31 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het uiteenvallen van het VK gaat de zaken echt niet soepeler doen verlopen. Een vraag over toetreding van Schotland als land tot de EU is wat mij betreft pas aan de orde als de Brexit succesvol afgehandeld is.

En eigenlijk ben ik voor de komende 25 jaar sowieso tegen verdere uitbreiding van de EU, daarvoor is er teveel interne turbulentie nu.
Toetreding van Schotland tot de EU kan natuurlijk prima een uitkomst zijn van het succesvol afhandelen van de Brexit.
pi_163333754
quote:

[..]

Dit heeft met opportunisme niks te maken, het staat zwart op wit in het verkiezingsprogramma van de SNP dat ze een nieuw referendum wilden bij significant wijzigende omstandigheden; uittreding van het VK uit de EU wordt daarbij expliciet vermeld.
  maandag 27 juni 2016 @ 09:39:12 #128
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_163333784
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Toetreding van Schotland tot de EU kan natuurlijk prima een uitkomst zijn van het succesvol afhandelen van de Brexit.
En als londen zich ook afsplitst, kunnen wales en de mindwest zich maar beter concentreren op schapen en dialect als exportproduct.
  maandag 27 juni 2016 @ 09:42:06 #129
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_163333836
Corbyn is wel snel met het samenstellen van schaduwkabinetten.
  maandag 27 juni 2016 @ 09:44:05 #130
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_163333865
Brexit camp: Wij willen er uit dus jullie lossen het maar op!

[ Bericht 6% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 27-06-2016 09:49:36 ]
  maandag 27 juni 2016 @ 09:53:56 #131
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163334001
quote:

[..]

Dat denk ik ook. En er is ook nog een issue'tje in Noord-Ierland.
pi_163334017
quote:

[..]

Nee, want dat impliceert dat het VK uiteengevallen is. Tenzij de rest van het VK ook aangegeven heeft achter een dergelijk uiteenvallen te staan vind ik dat geen wenselijke situatie. Zie voor argumenten mijn eerste post in deze discussie.
pi_163334038
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:53 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. En er is ook nog een issue'tje in Noord-Ierland.
Jij ziet daar wel weer graag een burgeroorlog zeker?
  maandag 27 juni 2016 @ 09:57:01 #134
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163334054
quote:
9s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:55 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Jij ziet daar wel weer graag een burgeroorlog zeker?
Nee juist niet. Je bent vergeten dat die vrede daar juist is bereikt vooral door bemoeienis van de EU?
Dat zijn ze daar niet vergeten.

Zie ook Ireland faces partition again. Preserving the peace is critical
pi_163334124
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:57 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nee juist niet. Je bent vergeten dat die vrede daar juist is bereikt vooral door bemoeienis van de EU?
Maar Noord-Ierland is niet homogeen, daarom was er juist een burgeroorlog. Ik kan mij voorstellen dat het losmaken van het VK binnen een deel van de bevolking aldaar slecht valt. Eenzijdig handelen moet dus ten alle tijden voorkomen worden.
  maandag 27 juni 2016 @ 10:02:41 #136
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163334139
quote:
3s.gif Op maandag 27 juni 2016 10:02 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Maar Noord-Ierland is niet homogeen, daarom was er juist een burgeroorlog. Ik kan mij voorstellen dat het losmaken van het VK binnen een deel van de bevolking aldaar slecht valt. Eenzijdig handelen moet dus ten alle tijden voorkomen worden.
Lees dat artikel van The Guardian maar eens.
  maandag 27 juni 2016 @ 10:08:06 #137
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_163334218
De Britten gaan uit de EU , maar houden toegang tot de interne markt, maar mogen eigen regels stellen aan bv immigratie en hoeven zich niet te houden aan allerlei EU regels. Dat lijkt me een prima compromis. De britten verliezen wel de subsidies en inspraak over EU besluitvorming. Zo moeilijk kan het allemaal niet zijn. Artikel 50 hoeft hier niet eens voor te worden geactiveerd, dit voorkomt het gekrakeel van de 27 overige landen. Ofwel het VK gaat er de-facto uit, maar toch niet helemaal, zo hou je ook de schotten en noord ieren tevreden.
pi_163334224
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 10:02 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Lees dat artikel van The Guardian maar eens.
Wat wil je duidelijk maken met het artikel?
pi_163334231
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:54 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Nee, want dat impliceert dat het VK uiteengevallen is. Tenzij de rest van het VK ook aangegeven heeft achter een dergelijk uiteenvallen te staan vind ik dat geen wenselijke situatie. Zie voor argumenten mijn eerste post in deze discussie.
Het Lagerhuis zal inderdaad wel in moeten stemmen met een nieuw referendum maar die hebben weinig argumenten om dat niet te doen.
  maandag 27 juni 2016 @ 10:11:34 #140
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_163334263
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 10:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
De Britten gaan uit de EU , maar houden toegang tot de interne markt, maar mogen eigen regels stellen aan bv immigratie en hoeven zich niet te houden aan allerlei EU regels. Dat lijkt me een prima compromis. De britten verliezen wel de subsidies en inspraak over EU besluitvorming. Zo moeilijk kan het allemaal niet zijn. Artikel 50 hoeft hier niet eens voor te worden geactiveerd, dit voorkomt het gekrakeel van de 27 overige landen. Ofwel het VK gaat er de-facto uit, maar toch niet helemaal, zo hou je ook de schotten en noord ieren tevreden.
Utopische oplossing, totdat een lepen danwel een wilders een fr-/nexit er in een referendum proberen door te drukken, aangezien dat een destabilisatie van de de euro betekent.
pi_163334267
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2016 10:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het Lagerhuis zal inderdaad wel in moeten stemmen met een nieuw referendum maar die hebben weinig argumenten om dat niet te doen.
Waarom niet? Ik kan mij voorstellen dat men in Londen niet zit te wachten op een geëxplodeerd VK.
pi_163334302
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:57 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Zie ook Ireland faces partition again. Preserving the peace is critical
Zo'n Ierse reunificatie zou toch fantastisch zijn.
  maandag 27 juni 2016 @ 10:13:46 #143
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163334305
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 10:08 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Wat wil je duidelijk maken met het artikel?
Northern Ireland’s substantial economic growth since the Good Friday agreement is heavily indebted to EU funding and initiatives: there will be economic fallout, many will feel betrayed by the UK, and that could seismically shift the political landscape of the north.

Now is not the moment for nationalists to pursue measures that might destabilise the peace process. Rather, it’s time to redouble efforts to create cross-community understanding, stability and a strong Northern Irish identity. As the shock waves of Brexit dissipate, Northern Ireland will soon find which side of the border its bread is buttered.
  maandag 27 juni 2016 @ 10:14:55 #144
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163334331
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2016 10:13 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ja en dat gaat er ook van komen.

Maar zolang het uittreden van het VK nog niet is afgerond kunnen ze misschien nog wat zaken bedingen die dat kunnen versnellen.
pi_163334377
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 10:13 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Northern Ireland’s substantial economic growth since the Good Friday agreement is heavily indebted to EU funding and initiatives: there will be economic fallout, many will feel betrayed by the UK, and that could seismically shift the political landscape of the north.

Now is not the moment for nationalists to pursue measures that might destabilise the peace process. Rather, it’s time to redouble efforts to create cross-community understanding, stability and a strong Northern Irish identity. As the shock waves of Brexit dissipate, Northern Ireland will soon find which side of the border its bread is buttered.

Sorry, het wordt mij zo niet helder waar je op doelt.
pi_163334382
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 10:11 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik kan mij voorstellen dat men in Londen niet zit te wachten op een geëxplodeerd VK.
De vorige keer was het referendum ook geen probleem en wat is er dan tegen een nieuw referendum in te brengen nu de omstandigheden zo radicaal gaan wijzigen?
pi_163334387
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2016 10:13 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Vast maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
pi_163334471
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2016 10:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De vorige keer was het referendum ook geen probleem en wat is er dan tegen een nieuw referendum in te brengen nu de omstandigheden zo radicaal gaan wijzigen?
Ah, dat is dus vooral wat jij vindt, het is geenszins een verplichting voor het Lagerhuis om te handelen zoals ze dat eerder ook deden.
  maandag 27 juni 2016 @ 10:23:21 #149
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163334480
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 10:16 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Sorry, het wordt mij zo niet helder waar je op doelt.
Doordat de EU vrede heeft bewerkstelligd en heel veel miljoenen in Noord-Ierland heeft gepompt is de stemming daar behoorlijk omgeslagen en wordt re-unificatie een serieuze optie. Zeker na deze Brexit die de geldstroom uit de EU dreigt te stoppen.
pi_163334489
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 10:22 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ah, dat is dus vooral wat jij vindt, het is geenszins een verplichting voor het Lagerhuis om te handelen zoals ze dat eerder ook deden.
Een verplichting is het nooit. Maar wat zijn de argumenten om niet mee te werken? Zeker als ze de Brexit doorzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')