Slechte verliezers of?quote:Ruim miljoen Britten tekenen petitie voor tweede referendum
Ruim een miljoen Britten hebben vrijdag en zaterdag een petitie ondertekend die oproept tot een tweede referendum over het vertrek van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie.
De online petitie werd vrijdagochtend online gezet op de website van het Britse parlement, nadat bekend was geworden dat een nipte meerderheid van de Britten voor een Brexit had gestemd. De Britse regering onder leiding van premier Cameron heeft zich altijd uitgesproken tegen een vertrek uit de EU.
Volgens The Guardian had zaterdagochtend ruim een half miljoen Britten de petitie ondertekend, waardoor de website van het parlement tijdelijk onbereikbaar was. Het aantal handtekeningen was toen al vijf keer hoger als nodig is om de kwestie aan het parlement voor te leggen.
De initiatiefnemers willen dat bij een nieuw referendum een doorslaggevende meerderheid van 60 procent moet beslissen over een vertrek uit de EU bij een opkomst van 75 procent. Het referendum van donderdag had een opkomst van zo'n 70 procent en resulteerde in een meerderheid van 51,9 procent voor het Brexit-kamp.
De petitie werd gestart nadat inwoners van Londen burgemeester Sadiq Khan hadden opgeroepen de hoofdstad onafhankelijk te verklaren. Een meerderheid van de inwoners van Londen stemde tegen een Brexit. Een petitie die daarvoor werd gestart haalde bijna honderdduizend handtekeningen binnen.
Dus al meer dan 13x zoveel om dit in te brengen in een parlementair debat iig.quote:Parliament will consider this for a debate
Parliament considers all petitions that get more than 100,000 signatures for a debate
Poll toegevoegd:quote:EU Referendum Rules triggering a 2nd EU Referendum
We the undersigned call upon HM Government to implement a rule that if the remain or leave vote is less than 60% based a turnout less than 75% there should be another referendum.
Heb je wellicht een artikel waarin dat staat te lezen. Ben namelijk best benieuwd naar zijn woorden.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, juist niet, die blijft de route volgen, wil ook niet versnellen, maar ook niet vertragen. En die wil wat wel. Die wil uiteindelijk dat de lid-staten op de belangrijke ministeries geknecht worden wat begroting betreft aan EU.
Ik hoef je niet uit te leggen dat eigen begroting een heel erg belangrijk soevereiniteitsprincipe is hè?
EU-kritisch, niet eurokritisch.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind Dijsselbloem anders behoorlijk eurokritisch. Vooral voor een PvdA'er.
Ja, was interview met hem op vrijdag.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb je wellicht een artikel waarin dat staat te lezen. Ben namelijk best benieuwd naar zijn woorden.
Ik zou graag ook wel wat uitleg zien over dat vermeende begrotingsplan.
Wie zal het zeggen?quote:Op zondag 26 juni 2016 21:23 schreef berko13 het volgende:
Als de Schotten uit de UK stappen en in de EU stappen, gaan ze daar dan ook de euro invoeren?
Dat bleek inderdaad.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:24 schreef JimmyDean het volgende:
Misschien kunnen ze ook een nieuw electoraat bestellen, echt lastig, gepeupel dat het niet met het regeringsbeleid eens is. Gelukkig zijn er nog een stel jongeren die geen flauw benul hebben van hoe de EU werkt maar makkelijk over te halen zijn door het "modern, open en progressief" te noemen.
Dat zal wel moeten ja. Ze kunnen moeilijk de pond houden.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:23 schreef berko13 het volgende:
Als de Schotten uit de UK stappen en in de EU stappen, gaan ze daar dan ook de euro invoeren?
Schotten.
Geen enkele persoon met een functie binnen de EU is EU-kritisch.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ook niet EU-kritisch, dat kun je helemaal niet zijn als NLs bewindvoerder.
Dan lopen ze in hun eigen ongeluk.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:25 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat zal wel moeten ja. Ze kunnen moeilijk de pond houden.
Klopt idd.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:26 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Geen enkele persoon met een functie binnen de EU is EU-kritisch.
Net zo dom als hier dat volk wat niet ging stemmen in het ukraine referendum. 'Ik ga niet want ik ben voor en ik vind het een stom referendum'...quote:
Dit. Stelselmatig negeren, framen en de vingers in de oren stoppen bij ieder stukje kritiek. Niks doen met negatieve ervaringen, behalve wegzetten als fascistisch... Tjah, en nu gaan zeuren of uitleggen in de eigen oogkleppen wereld. 'Want het kan toch niet zo zijn dat iemand anti eu is, hoe kan dat nouuuu?'quote:Op zondag 26 juni 2016 15:50 schreef Elzies het volgende:
[..]
Maar dan moet er ook de wil tot hervormen zijn. Met types als Juncker en Draghi aan het roer zie ik dat niet snel gebeuren. Zij blijven hun stoïcijnse koers volgen.
We zagen hoe Juncker reageerde na het Nederlandse referendum inzake het associatieverdrag met Oekraïne. Er werd geen woord aan vuil gemaakt en onze premier vervloekte voor de camera het huidige referendumrecht waarmee alle NEE! stemmers werden veronachtzaamd. Dit soort autocratisch en arrogante gedrag roept de woede op van miljoenen Europeanen binnen de lidstaten die nu glansrijk in de armen van extreem-recht of het rechtse populisme worden gedreven. Hun aantallen groeit gestaag en uiteindelijk kun je dat gegeven niet meer blijven negeren.
Pro-Europeanen hebben al decennia lang de luxe gehad in de meerderheid te zijn. Voelde zich onaantastbaar en elke kritiek werd minachtend weggewoven. De EU was immers te ingewikkeld voor het gewone gepeupel wat zich moest schikken aan de regels van Brussel. De nationale regeringen mochten het maar zo begrijpelijk mogelijk uitleggen. Totdat het eerste grote referendum in zowel Frankrijk als Nederland een meerderheid aan NEE! stemmers opleverde. Blijkbaar had een deel van het gepeupel zich wel degelijk verdiept in de materie wat hij/zij niet mocht begrijpen. Het begin van een golf aan anti-EU sentiment kwam na 2005 op gang en is sindsdien niet gestopt. Er werd en wordt ontkent, gedreigd en geminacht door de pro-Europeanen. Totdat Brexit aantoonde dat ze niet meer in de meerderheid zijn en een nieuw hoofdstuk in de Europese geschiedenis werd ingeluid.
Zo moet de eu rollen natuurlijk met zijn arrogante voorstanders. Alles wat anti eu is, is gewoon dom en moet met alle middelen worden weggewoven. Net zo lang doorgaan totdat er gewonnen is, no matter what.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De WK-finale van '74 moeten ze ook net zo lang overspelen totdat Nederland een keer wint. En dan de uitslag officieel maken.
Openquote:Op zondag 26 juni 2016 21:24 schreef JimmyDean het volgende:
Misschien kunnen ze ook een nieuw electoraat bestellen, echt lastig, gepeupel dat het niet met het regeringsbeleid eens is. Gelukkig zijn er nog een stel jongeren die geen flauw benul hebben van hoe de EU werkt maar makkelijk over te halen zijn door het "modern, open en progressief" te noemen.
Ik ben 22 en heb al vanaf dat ik 4 was propaganda over de EU gehoord, ik kan me nog goed herinneren hoe de Euro als fantastisch en geweldig gepromoot werd op de basisschool, door middel van videobanden die door de overheid werden geleverd. Onze generatie is voor een groot deel gebrainwashed.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Open![]()
Lekker duidelijk te zien bij het tot stand komen van alle invasieve verdragen, zoals TTIP enzo. Kijk ook even 'the brussels business'..
eu een open instituut noemen..![]()
En nu kies je er vrijwillig voor om je een rad voor je ogen te laten draaien door Thierry Baudet, je evenbeeld.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:31 schreef JimmyDean het volgende:
Ik ben 22 en heb al vanaf dat ik 4 was propaganda over de EU gehoord, ik kan me nog goed herinneren hoe de Euro als fantastisch en geweldig gepromoot werd op de basisschool, door middel van videobanden die door de overheid werden geleverd. Onze generatie is voor een groot deel gebrainwashed.
Ja hoorquote:Op zondag 26 juni 2016 21:31 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Onze generatie is voor een groot deel gebrainwashed.
Ik ben het niet in alles met Thierry eens. Ik ben voor een realistische visie op de EU, waar ik toevallig best heel veel vanaf weet, en dus denk ik een goed geïnformeerde visie heb ontwikkeld.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:33 schreef hoink581 het volgende:
[..]
En nu kies je er vrijwillig voor om je een rad voor je ogen te laten draaien door Thierry Baudet, je evenbeeld.
Dat denken we allemaal..quote:Op zondag 26 juni 2016 21:34 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik ben het niet in alles met Thierry eens. Ik ben voor een realistische visie op de EU, waar ik toevallig best heel veel vanaf weet, en dus denk ik een goed geïnformeerde visie heb ontwikkeld.
Ik was bijna vergeten dat je een 'visie' had. Goed dat je het nogmaals benadrukt.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:34 schreef JimmyDean het volgende:
Ik ben het niet in alles met Thierry eens. Ik ben voor een realistische visie op de EU, waar ik toevallig best heel veel vanaf weet, en dus denk ik een goed geïnformeerde visie heb ontwikkeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |