Omdat het soms ook goed is om kritisch te zijn. En de meeste brexit aanhangers zijn helaas van het niveau: "EU propaganda!!! Geld weg uit Europa!! Flutte moet weg!!!"quote:Op maandag 27 juni 2016 06:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Opeens is het de "Televaag" niet meer. Wat mij zorgen baart is dat de Telegraaf niet zo enthousiast is over de Brexit. Valt me tegen.
Een pr-stunt voor Boris Johnson om de baas van het land te kunnen worden. Harde stoere praatjes voor de bühne. En het volk een beslissend instrument in handen geven, waar het niet zo veel aan heeft; maar als het misgaat, kan de verantwoordelijkheid wel bij het volk worden gelegd, dat immers bewust voor de situatie heeft gekozen.quote:Op maandag 27 juni 2016 00:15 schreef Childofthe90s het volgende:
Hij wil dus het Noorwegen, IJsland en Liechtenstein model. Wat was dan het nut van dit referendum?
Niet te vergeten de 350 miljoen per week naar de NHS, maar dat gaat al niet doorquote:Op maandag 27 juni 2016 00:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Immigratie was DE reden voor de tegenstemmers, dus die hebben er in elk geval niks aan.
Kom we zetten het in koeienletters op de campagne bussen.quote:Op maandag 27 juni 2016 07:54 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Niet te vergeten de 350 miljoen per week naar de NHS, maar dat gaat al niet door
Ik verwacht uiteindelijk dat hij verkozen wordt, aan de tafel gaat zitten met Brussel en toch nog wat concessies afdwingt maar dat het VK gewoon in de EU blijft.quote:Op maandag 27 juni 2016 07:51 schreef Ringo het volgende:
[..]
Een pr-stunt voor Boris Johnson om de baas van het land te kunnen worden. Harde stoere praatjes voor de bühne. En het volk een beslissend instrument in handen geven, waar het niet zo veel aan heeft; maar als het misgaat, kan de verantwoordelijkheid wel bij het volk worden gelegd, dat immers bewust voor de situatie heeft gekozen.
Ik begin er ook op terug te komen hoor.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:12 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb nog liever dat Geert Wilders MP wordt dan dat het Nederlandse volk zich mag buigen over het EU-lidmaatschap, sorry maar het gros is gewoon te dom om hier een weloverwogen keuze over te maken.
Gelukkig heeft Geert wel een goed plan..quote:Op maandag 27 juni 2016 06:15 schreef Toefjes het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)den_stuurloos__.html
Een kijkje in de glazen bol hoe de Nexit er uit zou kunnen gaan zien. De chaos baart zorgen, maar laat het een goede waarschuwing zijn.
Verwacht niet dat hij een hele sterke onderhandelingspositie heeft. Nu heeft hij zichzelf voor het blok gezet. De EU kan niet nog meer concessies doen. Dan willen andere landen dat ook.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:07 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik verwacht uiteindelijk dat hij verkozen wordt, aan de tafel gaat zitten met Brussel en toch nog wat concessies afdwingt maar dat het VK gewoon in de EU blijft.
Daarom denk ik dat hij als geslagen hond terug gaat komen met een deal die eigenlijk slechter is dan de zaakjes eerst waren, a la Tsipras.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
Verwacht niet dat hij een hele sterke onderhandelingspositie heeft. Nu heeft hij zichzelf voor het blok gezet. De EU kan niet nog meer concessies doen. Dan willen andere landen dat ook.
zou je wat minder op de man willen spelen?quote:Op maandag 27 juni 2016 08:16 schreef BarryOSeven het volgende:
Ja lekker alle macht afgeven aan corruptici zoals we dat ook al aan EU aan het doen zijn.
Als we dan toch bezig zijn ontneem dan ook het stemrecht van Twiitch en Mystikvm, ook deze mensen zijn te dom om te mogen stemmen in dat geval.
Want wees slim en houdt iig een controle middel in handen van de burger, of we verliezen allemaal. Zelfs deze twee domme users zouden het moeten houden.
Punt is, wat dan wel? Zo doorgaan en uiteindelijk gebeurd er weinig? Of waar dacht je dan aan?quote:Op maandag 27 juni 2016 08:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik begin er ook op terug te komen hoor.
Ik was altijd tegen referenda om exact deze reden. Ik vond ons lidmaatschap van de EU wel iets om aan het "volk" voor te leggen, gewoon omdat er zoveel vraag naar lijkt te zijn en om de discussie om zeep te helpen. Dan hebben we het maar gehad, zeg maar.
Maar nu ik de aftermath van de Brexit zie, begin ik steeds meer te twijfelen aan of het wel zo'n goed idee was om de mensen te vragen. Niemand snapt het, en niemand kan het snappen. Waarom zou je er dan over willen stemmen?
Ik geef net aan dat ik mijzelf uitvoerig geïnformeerd heb dit weekend. Wat elke burger zou moeten doen. Van domheid kan dan geen sprake meer zijn.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:16 schreef BarryOSeven het volgende:
Ja lekker alle macht afgeven aan corruptici zoals we dat ook al aan EU aan het doen zijn.
Als we dan toch bezig zijn ontneem dan ook het stemrecht van Twiitch en Mystikvm, ook deze mensen zijn te dom om te mogen stemmen in dat geval.
Want wees slim en houdt iig een controle middel in handen van de burger, of we verliezen allemaal. Zelfs deze twee domme users zouden het moeten houden.
Dat wordt lastig want feitelijk heeft hij niks te melden. Op de onderbuik trommelen is zoveel bevredigender.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:18 schreef agter het volgende:
[..]
zou je wat minder op de man willen spelen?
Misschien eerst een goede exitstrategie opstellen. Zodat mensen weten waarvoor ze nou precies stemmen. Ik heb heel erg het idee dat daar in de UK nauwelijks over nagedacht is, en dat dat ook niet door het Leave-kamp is afgedwongen om daar eens goed over na te denken.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Punt is, wat dan wel? Zo doorgaan en uiteindelijk gebeurd er weinig? Of waar dacht je dan aan?
Ik ben ook niet voor dit soort referenda.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:12 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb nog liever dat Geert Wilders met 50 zetels MP wordt dan dat het Nederlandse volk zich mag buigen over het EU-lidmaatschap, sorry maar het gros is simpelweg gewoon te dom om hier een weloverwogen keuze over te maken.
Dat komt niet verder dan "yuck yuck Brussel en buitenlanders yuck yuck" en ook hier zullen vooral de babyboomers tegen gaan stemmen.
Exitstrategie is inderdaad een strak plan, lijkt me zeker nodig.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Misschien eerst een goede exitstrategie opstellen. Zodat mensen weten waarvoor ze nou precies stemmen. Ik heb heel erg het idee dat daar in de UK nauwelijks over nagedacht is, en dat dat ook niet door het Leave-kamp is afgedwongen om daar eens goed over na te denken.
Het is altijd koffiedik kijken, maar het wordt nu ook door Johnson afgedaan als "gaat u maar rustig slapen, het komt heus goed". Maar echte argumenten ontbreken vooralsnog.
Wie is corrupt? Wat heeft die gedaan? Vertel.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:16 schreef BarryOSeven het volgende:
Wat wel ironisch is, is dat het echte inhoudelijke debat pas op gang komt nádat het referendum is geweest. Wat nu besproken wordt had daarvoor al besproken moeten worden, maar toen was men te druk met de mensen bang maken voor oorlog bij een vertrek, of de kiezer stroop om de mond smeren dat een vertrek niet zoveel gevolgen zou hebben.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Exitstrategie is inderdaad een strak plan, lijkt me zeker nodig.
Nu lijkt het alsof niemand weet welke richting het schip moet varen.
Een publiek debat hierover, ook op de scholen en hoger onderwijs waar alle kanten belicht worden lijkt me ook wel wat.
Vooralsnog ben ook ik iets voorzichtiger geworden hoor. Ook ik had deze toestanden totaal niet verwacht om eerlijk te zijn.
Zelf ben ik nog steeds anti-EU (op de manier waarop het momenteel bestuurd wordt), maar ben zeker niet blind voor de gevolgen die voortvloeien uit een evt. Nexit.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat wel ironisch is, is dat het echte inhoudelijke debat pas op gang komt nádat het referendum is geweest. Wat nu besproken wordt had daarvoor al besproken moeten worden, maar toen was men te druk met de mensen bang maken voor oorlog bij een vertrek, of de kiezer stroop om de mond smeren dat een vertrek niet zoveel gevolgen zou hebben.
Dus ja, de les die men hier zou moeten leren is voorkomen dat in de aanloop naar een eventueel referendum een propagandaoorlog ontstaat. Maar dat is nou precies wat zo moeilijk is bij een referendum, er is geen onafhankelijke instantie om voor te lichten. En de kiezer, die daar het meeste belang bij heeft, vraagt er ook niet om.
Chaos is een groot woord hoor, het gewone leven gaat ook daar gewoon doorquote:Op maandag 27 juni 2016 08:31 schreef Barbusse het volgende:
CorrupticiDie had ik nog niet gehoord
![]()
Maar goed, de UK is een chaos nu. Wie had dat verwacht?
Precies geen fuck aan de hand, en als ze straks verlost zijn van de EU moloch dan houdt het gedemoniseer en paniek gezaai ook wel op.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Chaos is een groot woord hoor, het gewone leven gaat ook daar gewoon door
Politiek gezien dan he? Natuurlijk gaat het leven gewoon door.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Chaos is een groot woord hoor, het gewone leven gaat ook daar gewoon door
Zeg maar gerust onmogelijk. Ik denk niet dat Wilders, Thierry Baudet (dacht ik) en Jan Roos opeens een genuanceerd en feitelijk verhaal gaan laten horen. En de kans is groot dat pro-eu meegaat in bangmakerijquote:Op maandag 27 juni 2016 08:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat wel ironisch is, is dat het echte inhoudelijke debat pas op gang komt nádat het referendum is geweest. Wat nu besproken wordt had daarvoor al besproken moeten worden, maar toen was men te druk met de mensen bang maken voor oorlog bij een vertrek, of de kiezer stroop om de mond smeren dat een vertrek niet zoveel gevolgen zou hebben.
Dus ja, de les die men hier zou moeten leren is voorkomen dat in de aanloop naar een eventueel referendum een propagandaoorlog ontstaat. Maar dat is nou precies wat zo moeilijk is bij een referendum, er is geen onafhankelijke instantie om voor te lichten. En de kiezer, die daar het meeste belang bij heeft, vraagt er ook niet om.
Geen fuck aan de hand wil ik nu ook weer niet zeggen, ik geloof heel goed dat politici in het VK knallende koppijn hebben over dit referendumquote:Op maandag 27 juni 2016 08:36 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Precies geen fuck aan de hand, en als ze straks verlost zijn van de EU monoch dan houdt het gedemoniseer en paniek gezaai ook wel op.
Politiek gezien zullen ze niet blij zijn neequote:Op maandag 27 juni 2016 08:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Politiek gezien dan he? Natuurlijk gaat het leven gewoon door.
Ja en die verantwoordelijkheid ligt helemaal bij henzelf. Stemrecht ontnemen of de gedachte daaraan is gevaarlijk en moet direct weerlegd worden. Ongelooflijk dat mensen zo dom kunnen zijn.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geen fuck aan de hand wil ik nu ook weer niet zeggen, ik geloof heel goed dat politici in het VK knallende koppijn hebben over dit referendum
Ik wil echt niet in de schoenen van Johnson, Cameron of Farage staan nuquote:Op maandag 27 juni 2016 08:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Politiek gezien zullen ze niet blij zijn nee
Je zou er spontaan alcoholist van wordenquote:Op maandag 27 juni 2016 08:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik wil echt niet in de schoenen van Johnson, Cameron of Farage staan nu
Hoezo is de UK nu een chaos dan? Volgens mij is daar niks aan de hand en gaat het leven gewoon door.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:31 schreef Barbusse het volgende:
CorrupticiDie had ik nog niet gehoord
![]()
Maar goed, de UK is een chaos nu. Wie had dat verwacht?
We heeft men bang gemaakt voor oorlog bij een vertrek?quote:Op maandag 27 juni 2016 08:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar goed, dit soort taferelen waren toch te verwachten? Ik heb vrijwel niemand gehoord over wat te doen als een brexit doorgaat. Beetje Jesus take the wheel situatie dit....quote:Op maandag 27 juni 2016 08:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je zou er spontaan alcoholist van worden
Je stemt maar op een volksvertegenwoordiging die zich hiermee bezighouden. Het idee dat een 24/7 bezopen bijstandstokkie met een toekomstvisie die niet verder reikt dan "welke vette hap eet ik vanavond" direct over dit soort dingen mee zou kunnen beslissen bezorgd me de rillingen.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:38 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja en die verantwoordelijkheid ligt helemaal bij henzelf. Stemrecht ontnemen of de gedachte daaraan is gevaarlijk en moet direct weerlegd worden. Ongelooflijk dat mensen zo dom kunnen zijn.
Politiek gezien dan, maar je wist waarschijnlijk best wel dat ik dat bedoelde. En hetere vuren? Zoals wat, de Spaanse armada of de blitz? Dat waren niet dezelfde engelsen als nu.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoezo is de UK nu een chaos dan? Volgens mij is daar niks aan de hand en gaat het leven gewoon door.
De Engelsen hebben wel voor hetere vuren gestaan en zijn gewoon niet zo apatisch-volgzaam als de continentale Europeanen.
Daar is toch ook geen sprake van? Referenda worden niet verboden, en ook als er nooit meer een referendum over de EU komt, dan kun je altijd nog op een partij stemmen die dat wel wil in de algemene verkiezingen.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:38 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja en die verantwoordelijkheid ligt helemaal bij henzelf. Stemrecht ontnemen of de gedachte daaraan is gevaarlijk en moet direct weerlegd worden. Ongelooflijk dat mensen zo dom kunnen zijn.
Welke aftermath? Waar HEB je het over? Zie je Mad Max al door de straten scheuren?quote:Op maandag 27 juni 2016 08:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar nu ik de aftermath van de Brexit zie, begin ik steeds meer te twijfelen aan of het wel zo'n goed idee was om de mensen te vragen. Niemand snapt het, en niemand kan het snappen. Waarom zou je er dan over willen stemmen?
Ik meen dat Cameron gezegd heeft dat de kans op oorlog groter is bij een vertrek uit de EU. Vind ik een heel onverstandige opmerking.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:42 schreef speknek het volgende:
[..]
We heeft men bang gemaakt voor oorlog bij een vertrek?
Simpele mensen hakken de wereld in simpele hapklare brokken, het is goed of slecht. Uit de EU is goed, in de EU is slecht. Er is vaak te weinig hersencapaciteit om wat anders te bedenken.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:44 schreef Trommeldaris het volgende:
Even een vraag aan de Brexit aanhangers. Waarom doen de meeste van jullie alsof er geen enkel nadeel is aan de EU verlaten?
De meeste pro-EU mensen zie ik niet reageren alsof de EU heilig en zonder fout is.
Maar op Erwin na zie ik de meeste doen alsof het verlaten van de EU enkel en alleen voordelen heeft. Hoe komt dat?
Sowieso zouden politici zich moeten onthouden van allerlei onheilsprofeterij, maar dat is mijn mening.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:46 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik meen dat Cameron gezegd heeft dat de kans op oorlog groter is bij een vertrek uit de EU. Vind ik een heel onverstandige opmerking.
Het hoeft toch ook niet te betekenen dat het land in chaos uiteenvalt? De aftermath in dit geval is dat niemand echt goed weet hoe het nu verder gaat. Dat is al treurig genoeg.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:46 schreef Toga het volgende:
[..]
Welke aftermath? Waar HEB je het over? Zie je Mad Max al door de straten scheuren?
Het enige waar ik nu over lees zijn dezelfde doemscenario's als die voor de Brexit tentoongesteld worden, voorlopig is nog niemand failliet, gaat iedereen gewoon naar z'n werk en heeft elke Brit te eten.
Ook die bezopen tokkie heeft rechten. Die ontnemen is gevaarlijk. Nu de bezoppen tokkie, straks de oudere, daarna de extremen, daarna gewoon rechts of links.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:43 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Je stemt maar op een volksvertegenwoordiging die zich hiermee bezighouden. Het idee dat een 24/7 bezopen bijstandstokkie met een toekomstvisie die niet verder reikt dan "welke vette hap eet ik vanavond" direct over dit soort dingen mee zou kunnen beslissen bezorgd me de rillingen.
Dat lijkt me duidelijk.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:48 schreef BarryOSeven het volgende:
Verder ben je dus niet tegen het ontnemen van stemrecht maar tegen referenda neem ik aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |