abonnement Unibet Coolblue
pi_163309864
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:54 schreef BarryOSeven het volgende:
"ALLE BEDRIJVEN KOMEN NAAR AMSTERDAM!", kopt nu.nl

Lekker slim inderdaad met die #Nexit voor de deur. Staatspropaganda weer dus.
Waar kopt Nu dat precies? Of ben je weer dingen aan het verzinnen?
  zondag 26 juni 2016 @ 13:57:51 #152
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163309880
quote:
quote:
The age of globalisation began on the day the Berlin Wall came down. From that moment in 1989, the trends evident in the late 1970s and throughout the 1980s accelerated: the free movement of capital, people and goods; trickle-down economics; a much diminished role for nation states; and a belief that market forces, now unleashed, were unstoppable.

There has been push back against globalisation over the years. The violent protests seen in Seattle during the World Trade Organisation meeting in December 1999 were the first sign that not everyone saw the move towards untrammelled freedom in a positive light. One conclusion from the 9/11 attacks on New York and Washington in September 2001 was that it was not only trade and financial markets that had gone global. The collapse of the investment bank Lehman Brothers seven years later put paid to the idea that the best thing governments could do when confronted with the power of global capital was to get out of the way and let the banks supervise themselves.

Now we have Britain’s rejection of the EU. This was more than a protest against the career opportunities that never knock and the affordable homes that never get built. It was a protest against the economic model that has been in place for the past three decades.

To be sure, not all Britain’s problems are the result of its EU membership. It is not theEuropean commission’s fault that productivity is so weak or that the trains don’t run on time. The deep-seated failings that were there when Britain voted in the referendum last Thursday were still there when the country woke up to the result on Friday.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 26 juni 2016 @ 13:58:18 #153
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163309893
quote:
10s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar kopt Nu dat precies? Of ben je weer dingen aan het verzinnen?
http://www.nu.nl/brexit/4(...)omen-amsterdam-.html
pi_163309912
quote:
2s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat het niet is waar de economie van een land naar mijn idee op zou moeten drijven lijkt me wel duidelijk. Maar dit is wel de realiteit en dat maakt de Britten wel extra kwetsbaar. Want een onderliggende economische structuur hebben ze amper nog. Zie ook het gigantische handelstekort...
Hoe worden buitenlandse investeringen meegenomen in het headline nummer van het current account deficit, er is vast een academicus in de zaal die daar antwoord op kan geven?

In mijn perceptie heeft de UK meer onderliggende economische structuur dan Nederland (wij hangen echt helemaal van de internationale dienstverlening en doorvoer aan elkaar vast; en aangezien ons belangrijkste product belastingarbitrage is, is het niet raar dat in de statistieken hier wat blijft hangen. Maar de vraag is wat dat zegt over de echt economie. Maar ik ben dan ook geen econoom, maar wat anders in de chain ;)

Ik verbaas me er dagelijks over met hoeveel bedrijven ik te maken heb waar de productie in de UK plaatsvindt. Dat is wat anders dan dat de toegevoegde waarde daar valt, zeg maar.

Me dunkt dat in deze dat ook de niet de kern van het probleem is, noch in de UK , noch in de rest van Europa. Het is de verdeling die een grote groep mensen tegen de muur zet. Goed voor economie..... slecht voor economie...... is relatief.... wiens economie?

Ik kijk met afgrijzen naar lui als Farange, en als ik zie wat UK vrienden doorsturen wat daar nu allemaal op straat gebeurt, word ik daar misselijk van.

Maar van de andere kant hoef ik maar in de omgeving te kijken om te zien dat vrij verkeer van goederen en mensen heel goed is geweest voor wie daarvan kon profiteren, maar ook een grote groep volstrekt kanslozen heeft gemaakt. Dat is echt niet vreemd dat een maatschappij dat splijt. Terwijl de economie groeit gemiddeld.

Dus economische modellen en beurskoersen en top 5 of top 7, wie dat al leidraad neemt staat net zo ver van de realiteit af als de regenten in Brussel/Strassbourg en Frankfurt. Dat kun je doen, maar dan moet je democratie opheffen, en met de elite in gated communities gaan wonen.

Misschien wordt het tijd om bij de economische kengetallen ook een sociaal kengetal toe te voegen.

En anders moet de UK nog een tandje meer op belastingen gaan arbitreren, dat kunnen ze nu buiten de EU, moet je maar eens opletten wat de current account dan opeens gaat doen. Waar zou die marge in de statistieken dan opeens vallen, denk je?

/rant off
pi_163309919
quote:
Oh een totaal andere kop dan je verzinsel dus. Aparte propaganda wel :)
  zondag 26 juni 2016 @ 14:00:06 #156
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163309947
quote:
10s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh een totaal andere kop dan je verzinsel dus. Aparte propaganda wel :)
Met dezelfde strekking. Is gewoon niets van waar, geen enkel bedrijf zou zo achterlijk zijn om nu overhaast een beslissing te nemen.

Staatspropaganda dus, in de hoop dat het de UK bereikt.
pi_163309975
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dat vergeet ik niet. Ik geef juist aan dat de EU dat afdwingt, als je niet meedoet met die ideologie, mag je ook niet met 'ons' aan vrijhandel doen. Dat slikt Noorwegen dan, maar als ze dat niet zouden doen dan is het de EU die voor Nederlanders een belemmering opwerpt om gewoon zo makkelijk mogelijk met Noren handel te drijven.
Je zei "Daar hebben de Noren geen last van". Nou, wel dus.

quote:
[..]

Het is doordat Oost-Europeanen betere vrachtwagenchauffeurs zijn dat er zoveel werkgelegenheid voor Nederlanders en Belgen in de transportsector verloren gaat? Of zou dat komen omdat thuis een euro 4 keer zoveel waard is als hier en ze zich daarom minder kunnen laten betalen?
Dat weet ik niet, ik weet niet hoe je de kwaliteit van vrachtwagenchauffeurs kan beoordelen.
quote:
[..]

Dat klopt, daarom heb ik het ook over hoogwaardige productie, en dat gaat nou eenmaal beter in een systeem met hoge lonen en lange vakanties dan met slavendrijvers in een race to the bottom.
Hoge lonen en lange vakanties zijn misschien een noodzakelijke voorwaarde maar zeker geen voldoende voorwaarde.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2016 14:04:39 ]
pi_163310010
quote:
Een beperkt aantal bedrijven overweegt om ofwel naar Amsterdam te verhuizen of er een kantoor te openen.

Dat wordt ook gewoon bevestigd vastgoedjongens die zich bezighouden met het begeleiden van mogelijke kopers. Die bedrijven zitten echter nog in de oriëntatiefase.

Maar omdat het botst met jouw visie, is het staatspropanda? Oké man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163310012
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Je zei "Daar hebben de Noren geen last van". Nou, wel dus.
Hmmm, waarom doen die Noren dan iets waar ze inherent altijd in een slechtere positie door zitten? Alleen de lasten, niet de lusten?

Om met Van Gaal te spreken, zijn wij zo slim, of zij zo dom?
pi_163310038
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:02 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Hmmm, waarom doen die Noren dan iets waar ze inherent altijd in een slechtere positie door zitten? Alleen de lasten, niet de lusten?

Om met Van Gaal te spreken, zijn wij zo slim, of zij zo dom?
Omdat Noorwegen ook de lusten krijgt.

Bij samenwerken moet je concessies doen en soms ook eens een ander zijn plezier gunnen.
  zondag 26 juni 2016 @ 14:04:03 #161
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163310042
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een beperkt aantal bedrijven overweegt om ofwel naar Amsterdam te verhuizen of er een kantoor te openen.

Dat wordt ook gewoon bevestigd vastgoedjongens die zich bezighouden met het begeleiden van mogelijke kopers. Die bedrijven zitten echter nog in de oriëntatiefase.

Maar omdat het botst met jouw visie, is het staatspropanda? Oké man.
Er zullen altijd bedrijven zijn die naar Amsterdam willen. Net als dat er bedrijven zijn die nu nog naar Londen willen om een of andere reden.

Dat die bedrijven naar Amsterdam komen heeft niets met de Brexit van doen. Of wellicht wel, maar die beslissing kun je nu nog niet eens goed maken.
pi_163310088
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een beperkt aantal bedrijven overweegt om ofwel naar Amsterdam te verhuizen of er een kantoor te openen.

Dat wordt ook gewoon bevestigd vastgoedjongens die zich bezighouden met het begeleiden van mogelijke kopers. Die bedrijven zitten echter nog in de oriëntatiefase.

Maar omdat het botst met jouw visie, is het staatspropanda? Oké man.
Ik ken een betere bron :) Weinig nieuws aan de zon, wellicht als duidelijk is wat er gaat gebeuren. Wel wordt vaker naar Azie gekeken gezien de chaotische politiek in Europa in het algemeen. Ontrouwbaar, let ook op de vele procedures die Amerikaanse bedrijven aan hun broek krijgen in Europa.
pi_163310125
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Omdat Noorwegen ook de lusten krijgt.

Bij samenwerken moet je concessies doen en soms ook eens een ander zijn plezier gunnen.
Hoezo, ik begrijp dat ze bij een lidmaatschap exact hetzelfde krijgen, plus meer, namelijk invloed dat ze nu niet hebben.

Waarom kiezen ze dan voor hetzelfde ZONDER die additionele voordelen?

Waarom kiezen die bewust voor een minder voordelige positie?
pi_163310159
Die nieuwe petitie die ze hebben opgestart kan meteen weer de prullenmand in.
Iedereen kan ze ondertekenen ook van buiten de UK. 30 duizend van die handtekeningen komen van Vaticaan stad dat maar 800 inwoners heeft. :')
Ура для россии
pi_163310191
quote:
8s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:08 schreef Woestijnvos het volgende:
Die nieuwe petitie die ze hebben opgestart kan meteen weer de prullenmand in.
Iedereen kan ze ondertekenen ook van buiten de UK. 30 duizend van die handtekeningen komen van Vaticaan stad dat maar 800 inwoners heeft. :')
lol
pi_163310195
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Je zei "Daar hebben de Noren geen last van". Nou, wel dus.
Ze hebben wel last van de opgedrongen ideologie, maar ze staan niet zo hulpeloos toe te kijken hoe de EU hun land in tweeen deelt als de lidstaten.

quote:
Dat weet ik niet, ik weet niet hoe je de kwaliteit van vrachtwagenchauffeurs kan beoordelen.
Waarom zeg je dan dat ze hun verkloten en daarom de Oost-Europeanen het werk overnemen. Heeft dat met geld te maken of niet?

quote:
Hoge lonen en lange vakanties zijn misschien een noodzakelijke voorwaarde maar zeker geen voldoende voorwaarde.
Klopt, maar het is dus het succes van de sociaaldemocratie, en niet van de antisociale en antidemocratische EU.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 26 juni 2016 @ 14:10:24 #167
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_163310205
quote:
8s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:08 schreef Woestijnvos het volgende:
Die nieuwe petitie die ze hebben opgestart kan meteen weer de prullenmand in.
Iedereen kan ze ondertekenen ook van buiten de UK. 30 duizend van die handtekeningen komen van Vaticaan stad dat maar 800 inwoners heeft. :')
Misschien heeft de Paus ontdekt hoe VPN en proxy's werken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_163310227
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:04 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Er zullen altijd bedrijven zijn die naar Amsterdam willen. Net als dat er bedrijven zijn die nu nog naar Londen willen om een of andere reden.

Dat die bedrijven naar Amsterdam komen heeft niets met de Brexit van doen. Of wellicht wel, maar die beslissing kun je nu nog niet eens goed maken.
Het ging mij er even dat je gelijk weer met zo'n debiele termijn als 'staatspropanda' begon te smijten.

Verder kleven er voor internationaal opererende bedrijven wel degelijk voordelen aan het hebben van een vestiging binnen de EU.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 26 juni 2016 @ 14:12:15 #169
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163310261
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het ging mij er even dat je gelijk weer met zo'n debiele termijn als 'staatspropanda' begon te smijten.

Verder kleven er voor internationaal opererende bedrijven wel degelijk voordelen aan het hebben van een vestiging binnen de EU.
Ja omdat het dat ook is?

Er is geen enkele reden om dat nu te koppen anders dan bangmakerij. Staatspropaganda dus, of je het nou wilt of niet.
pi_163310263
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:07 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Hoezo, ik begrijp dat ze bij een lidmaatschap exact hetzelfde krijgen, plus meer, namelijk invloed dat ze nu niet hebben.

Waarom kiezen ze dan voor hetzelfde ZONDER die additionele voordelen?

Waarom kiezen die bewust voor een minder voordelige positie?
De contributie is lager.

En ze zitten bijv. ook niet in de douane-unie. Daardoor kunnen ze in principe bepaalde soorten goederen uitsluiten van de vrijhandel en kunnen ze zelfstandig handelsverdragen met andere landen afsluiten. Het levert wel de gekke situatie op dat je aan de grens met Zweden in principe vrij verkeer van personen hebt, met Schengen, maar dat goederen ingeklaard moeten worden met een hoop papierwerk.

Edit: Voor Nederland is dat dus niet handig. Voor het VK maakt dat niet zo veel uit want dat is toch een eiland.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2016 14:14:27 ]
  zondag 26 juni 2016 @ 14:12:47 #171
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163310273
quote:
8s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:08 schreef Woestijnvos het volgende:
Die nieuwe petitie die ze hebben opgestart kan meteen weer de prullenmand in.
Iedereen kan ze ondertekenen ook van buiten de UK. 30 duizend van die handtekeningen komen van Vaticaan stad dat maar 800 inwoners heeft. :')
Wil je meedoen?

NWS / Oproep tot tweede referendum Brexit. #3
pi_163310287
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom zeg je dan dat ze hun verkloten en daarom de Oost-Europeanen het werk overnemen. Heeft dat met geld te maken of niet?
Waarom? Omdat er meer beroepen zijn dan alleen dat van vrachtwagenchauffeur.
pi_163310295
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:04 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Er zullen altijd bedrijven zijn die naar Amsterdam willen. Net als dat er bedrijven zijn die nu nog naar Londen willen om een of andere reden.

Dat die bedrijven naar Amsterdam komen heeft niets met de Brexit van doen. Of wellicht wel, maar die beslissing kun je nu nog niet eens goed maken.
Als er opvallend veel hoofdvestigingen van grote bedrijven verdwijnen uit Londen en zich in grote steden vestigen op EU grondgebied zou het wel eens kunnen zijn dat er een verband is. Maar dat gaan we de komende tijd wel meemaken.

Maar dan zal het alsnog propaganda zijn voor jou waarschijnlijk.
  zondag 26 juni 2016 @ 14:14:55 #174
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163310321
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als er opvallend veel hoofdvestigingen van grote bedrijven verdwijnen uit Londen en zich in grote steden vestigen op EU grondgebied zou het wel eens kunnen zijn dat er een verband is. Maar dat gaan we de komende tijd wel meemaken.

Maar dan zal het alsnog propaganda zijn voor jou waarschijnlijk.
Wel als je dat nu zo stellig brengt. Geen enkel bedrijf zal nu zo'n beslissing nemen. Dat is ook de ellende van de onzekerheid.

Brengen alsof iedereen naar Amsterdam wil, terwijl we hier net warm beginnen te lopen voor een #Nexit is gewoon achterlijk.
pi_163310350
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:05 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ik ken een betere bron :) Weinig nieuws aan de zon, wellicht als duidelijk is wat er gaat gebeuren. Wel wordt vaker naar Azie gekeken gezien de chaotische politiek in Europa in het algemeen. Ontrouwbaar, let ook op de vele procedures die Amerikaanse bedrijven aan hun broek krijgen in Europa.
Goed argument. Het klimaat binnen de EU wordt steeds ongunstiger en de ECB neemt veel teveel risico door maar lukraak geld bij te drukken en hopen dat zo de crisis overwaait. Een nieuwe recessie ligt hiermee op de loer. Ook TTIP staat onder druk en kent veel burgerlijk verzet. Het terrorisme als de migrantenproblematiek is nog verre van opgelost, zeker nu de spanningen met Turkije toenemen.

Een buitenlands bedrijf zal zich nog wel twee keer in de haren strijken om zich binnen de EU te gaan vestigen. Er zijn gewoon teveel problemen en onzekerheden. Met of zonder GB in de EU.
pi_163310371
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:12 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja omdat het dat ook is?

Er is geen enkele reden om dat nu te koppen anders dan bangmakerij. Staatspropaganda dus, of je het nou wilt of niet.
Aha, en het bedrijfsleven werkt mee aan het verspreiden van staatspropanda. Want ik heb ook gewoon artikelen gelezen waarin het woord werd gelaten aan vastgoedjongens en bedrijfsadviseurs. Spelen allemaal onder een hoedje met de overheid, uiteraard. Beetje leugens verspreiden om Den Haag en Brussel te plezieren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163310380
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarom? Omdat er meer beroepen zijn dan alleen dat van vrachtwagenchauffeur.
Zoals ik al aangaf is arbeidsmigratie vanwege verschil in levensstandaard het probleem, niet de arbeidsmigratie uit persoonlijk motief inzake individuele omstandigheden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 26 juni 2016 @ 14:17:51 #178
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163310401
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, en het bedrijfsleven werkt mee aan het verspreiden van staatspropanda. Want ik heb ook gewoon artikelen gelezen waarin het woord werd gelaten aan vastgoedjongens en bedrijfsadviseurs. Spelen allemaal onder een hoedje met de overheid, uiteraard. Beetje leugens verspreiden om Den Haag en Brussel te plezieren.
Multinationals hebben belang bij een verenigd europa ja. Het is niet de eerste keer dat een groot bedrijf zich met de politiek bemoeit. Dat weet jij ook wel.

Dus ja, ik denk dat ze meespelen om een angstcultuur te veroorzaken ja.
pi_163310427
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:14 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wel als je dat nu zo stellig brengt. Geen enkel bedrijf zal nu zo'n beslissing nemen. Dat is ook de ellende van de onzekerheid.

Brengen alsof iedereen naar Amsterdam wil, terwijl we hier net warm beginnen te lopen voor een #Nexit is gewoon achterlijk.
Hoe groter de chaos in Engeland, des te minder aanlokkelijk een nexit wordt.
pi_163310428
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, en het bedrijfsleven werkt mee aan het verspreiden van staatspropanda. Want ik heb ook gewoon artikelen gelezen waarin het woord werd gelaten aan vastgoedjongens en bedrijfsadviseurs.
Die zijn vast heel kritisch op het EU-beleid dat sociale woningbouw beperkt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163310429
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf is arbeidsmigratie vanwege verschil in levensstandaard het probleem, niet de arbeidsmigratie uit persoonlijk motief inzake individuele omstandigheden.
Waarom heeft een Pool die hetzelfde kan als een Nederlander niet het recht op dezelfde levensstandaard als die Nederlander?
pi_163310458
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, en het bedrijfsleven werkt mee aan het verspreiden van staatspropanda. Want ik heb ook gewoon artikelen gelezen waarin het woord werd gelaten aan vastgoedjongens en bedrijfsadviseurs. Spelen allemaal onder een hoedje met de overheid, uiteraard. Beetje leugens verspreiden om Den Haag en Brussel te plezieren.
lol, heb jij wel eens een vastgoedjongen of bedrijfsadviseur gehoord die zei dat er geen vraag naar zijn diensten was? :D Wat is je telefoonnummer, ik heb nog wel iets te verkopen aan je.
pi_163310468
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarom heeft een Pool die hetzelfde kan als een Nederlander niet het recht op dezelfde levensstandaard als die Nederlander?
Die Pool krijgt de Poolse levensstandaard, maar dan in Nederland. Het is een race to the bottom.
  zondag 26 juni 2016 @ 14:20:30 #184
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163310484
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:18 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hoe groter de chaos in Engeland, des te minder aanlokkelijk een nexit wordt.
Ja dat klopt en dat is wat nu spannend wordt:

Gaat de EU het voor elkaar krijgen de Britten de financiële afgrond in te storten om ze daarna terug te nemen

Of gaan de Britten het redden en valt de EU in de afgrond.

Aangezien de EU nog zowat niets heeft gepresteerd verwacht ik dat ze hun eigen graf graven. Maar dat ligt er ook aan in hoeverre het spel in de UK wordt meegespeeld en in hoeverre men nog staatspropaganda gelooft.
pi_163310498
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:20 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Die Pool krijgt de Poolse levensstandaard, maar dan in Nederland. Het is een race to the bottom.
Onzin. Als Polen alleen de Poolse levensstandaard zouden krijgen, maar dan in Nederland, dan zouden ze niet komen.
pi_163310500
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarom heeft een Pool die hetzelfde kan als een Nederlander niet het recht op dezelfde levensstandaard als die Nederlander?
Of omgkeerd, waarom heeft die Nederlander niet het recht op dezelfde levensstandaard als die Pool. Want dat is de richting, niet omgekeerd. En wie wordt daar beter van?
pi_163310508
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarom heeft een Pool die hetzelfde kan als een Nederlander niet het recht op dezelfde levensstandaard als die Nederlander?
Omdat het een Pool is en geen Nederlander. Het fundament van de natiestaat is discriminatie op grond van nationaliteit.
pi_163310526
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Onzin. Als Polen alleen de Poolse levensstandaard zouden krijgen, maar dan in Nederland, dan zouden ze niet komen.
Het is slechter dan de Nederlandse standaard, en net iets beter dan de Poolse.
  zondag 26 juni 2016 @ 14:22:09 #189
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163310535
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarom heeft een Pool die hetzelfde kan als een Nederlander niet het recht op dezelfde levensstandaard als die Nederlander?
Het probleem is dat Polen veel goedkoper werken en dus Nederlanders uit de markt prijzen. Dat is voor bedrijven natuurlijk wel fijn, die Polen hoeven niet hetzelfde loon, gewoon omdat je in Polen met een gemiddeld Nederlands loon gewoon veel rijker bent dan hier. Bijgevolg ongewenst, zolang de kosten voor een Poolse werknemer niet +/- hetzelfde zijn als voor een Nederlandse.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zondag 26 juni 2016 @ 14:22:25 #190
117098 Hathor
Effe niet
pi_163310543
Heel Labour valt uit elkaar nu, de ene na de andere afgevaardigde stapt op, ze hebben daar wel een can of worms opengetrokken zeg. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 26 juni 2016 @ 14:22:58 #191
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163310563
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:22 schreef Hathor het volgende:
Heel Labour valt uit elkaar nu, de ene na de andere afgevaardigde stapt op, ze hebben daar wel een can of worms opengetrokken zeg. :')
Ja, daar mis ik precies iets? :'). Waarom eigenlijk?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zondag 26 juni 2016 @ 14:22:59 #192
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163310564
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:00 schreef Igen het volgende:
Dat weet ik niet, ik weet niet hoe je de kwaliteit van vrachtwagenchauffeurs kan beoordelen.
Jezus, wat een beroerd zwaktebod. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163310570
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:21 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Of omgkeerd, waarom heeft die Nederlander niet het recht op dezelfde levensstandaard als die Pool. Want dat is de richting, niet omgekeerd. En wie wordt daar beter van?
Het zal in beide richtingen naar elkaar toe groeien. Dat lijkt me een logisch.
pi_163310573
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:22 schreef Hathor het volgende:
Heel Labour valt uit elkaar nu, de ene na de andere afgevaardigde stapt op, ze hebben daar wel een can of worms opengetrokken zeg. :')
Terecht, waar was Corbyn gedurende de hele campagne, waarom liet hij het over aan Cameron? Omdat hij zelf ook niet gelooft in de EU?
  zondag 26 juni 2016 @ 14:24:04 #195
117098 Hathor
Effe niet
pi_163310589
quote:
7s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:22 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ja, daar mis ik precies iets? :'). Waarom eigenlijk?
Dat referendum heeft het land gewoon letterlijk in tweeen gespleten, en dat komt nu langzaam allemaal naar buiten. De politiek voelt het als eerste.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_163310597


Dit kaartje is ook nog wel interessant. Vooral in Noord-Engeland toch aardig wat gebieden die achterlopen.

Laten we het maar niet over Nederland hebben.
pi_163310640
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Het zal in beide richtingen naar elkaar toe groeien. Dat lijkt me een logisch.
Dat lijkt me helemaal niet logisch, water zakt altijd naar het laagste punt als er geen schotten (no phun intended) tussen staan.

In dat geval vind ik trouwens dat we India in de EU moeten verwelkomen. Is goed voor onze groei enzo.
  zondag 26 juni 2016 @ 14:26:30 #198
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_163310653
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:22 schreef Hathor het volgende:
Heel Labour valt uit elkaar nu, de ene na de andere afgevaardigde stapt op, ze hebben daar wel een can of worms opengetrokken zeg. :')
:D



Dat wordt kruisjes plaatsen komende week.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_163310664
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Het zal in beide richtingen naar elkaar toe groeien. Dat lijkt me een logisch.
En alleen een communist zou toejuichen dat de Nederlandse levensstandaard omlaag gaat om gelijk te schalen met de levensstandaard van Polen.
pi_163310673
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:12 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja omdat het dat ook is?

Er is geen enkele reden om dat nu te koppen anders dan bangmakerij. Staatspropaganda dus, of je het nou wilt of niet.
Want nu.nl is van de Nederlandse staat?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')