En dan zijn ze pas echt slecht af, want dan zijn ze uit de EU zonder deal.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:20 schreef Igen het volgende:
Als de Britten het onderste uit de kan willen, heb je ook nog het risico dat de EU verdeeld raakt en er binnen die 2 jaar gewoon geen overeenstemming wordt bereikt. En dan is er helemaal geen deal.
Ze zitten in mijn ogen om meerdere redenen in een lastige positie. Ze hadden aardig wat voordeeltjes bedongen, waardoor ze een relatief gunstige deal hadden. Die waren er vooral gekomen om het VK in de Unie te houden. Als ze eruit stappen heeft de EU niet direct een belang om dergelijke voordelen weg te geven.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En dan zijn ze pas echt slecht af, want dan zijn ze uit de EU zonder deal.
Kortom: de onderhandelingspositie van de britten is helemaal niet zo sterk.
Een importpositie.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 10:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Het VK heeft het een na grootste handelstekort ter wereld, dus het is nog beroerder voor de importpositie.
De economie moet daar behoorlijk hervormd worden om een economisch sterkere positie te behalen. Dat kan bijvoorbeeld door veel investeringen (het opzetten van productiefaciliteiten), maar laten die nu al teruggeschroefd worden.
Nogmaals, Engeland heeft met de huidige uitzonderingspositie een betere deal dan Noorwegen. Ze hebben namelijk een vetorecht, kunnen meestemmen met voorstellen etc. Ze zullen dus echt nooit (tenzij ze enorm dom zijn) een deal zoals die met Noorwegen willen. Daarnaast zal de EU dat niet snel accorderen, omdat je een voorbeeld zal willen stellen naar andere landen. Je wilt niet meer exits en hebt echt een zeer sterke onderhandelingspositie. De EU zal Engeland echt niet laten vertrekken met een -naar Engelands idee- goede deal.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar als de deal wordt zoals Noorwegen, dan is dat toch geen wraakactie?
Ik vind het nog wat voorbarig om te zeggen dat het VK een slechtere deal voorgeschoteld krijgt dan Noorwegen, want er zijn nog helemaal geen onderhandelingen gestart.
Ik ga er voorlopig ook vanuit dat ze een deal krijgen als Noorwegen. Dat hebben de meest pro-EUers hier op het forum ook steeds aangegeven. En dat is inderdaad een deal waarmee het VK niets opschiet, maar ze een betere deal aanbieden, zou ik onterecht vinden. Waarom moeten ze wel de lusten krijgen, maar niet de lasten?
Overigens heeft Merkel vandaag volgens mij ook al aangegeven een realistische deal te willen. En mij lijkt een deal als Noorwegen een realistische deal. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Maar het leave-kamp vindt dat ongetwijfeld een slechte deal, want die lijken het idee te hebben dat het VK in zijn eentje er wel even betere resultaten uit kan slepen en dat de EU daar maar aan heeft te voldoen.
Een lage koers van je munt is gewoon slecht voor je import? Wat bedoel je precies?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:34 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Een importpositie.Denk eens na voordat je wat zegt. Ook al begrijp je er niks van dan zou je nog kunnen denken "Waarom klaagt de VS altijd over de de lage waarde van de Chinese munt terwijl ze een handelstekort hebben?", "misschien klopt mijn redenering dan niet dat een lagere munt slecht voor de handel van het VK is".
Het voorbeeld dat je dan stelt naar andere landen is eigenlijk de politieke variant van 'blijft bij me of ik ros je in elkaar', dat is geen bijster stabiele basis voor je unie. Zelfs als je daarmee de EU bij elkaar kan houden is de kans op enige verdere politieke integratie volkomen verkeken, niemand wordt immers al te toegeeflijk richting een organisatie waar ze eigenlijk voornamelijk nog inzitten om die dreigt met strafmaatregelen als je eruit stapt.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:53 schreef Ruif het volgende:
[..]
Nogmaals, Engeland heeft met de huidige uitzonderingspositie een betere deal dan Noorwegen. Ze hebben namelijk een vetorecht, kunnen meestemmen met voorstellen etc. Ze zullen dus echt nooit (tenzij ze enorm dom zijn) een deal zoals die met Noorwegen willen. Daarnaast zal de EU dat niet snel accorderen, omdat je een voorbeeld zal willen stellen naar andere landen. Je wilt niet meer exits en hebt echt een zeer sterke onderhandelingspositie. De EU zal Engeland echt niet laten vertrekken met een -naar Engelands idee- goede deal.
Misschien, maar wel de enige (naar mijn mening) logische keus. Immers: In veel landen zijn types als Wilders enorm in opmars. Allemaal willen ze uit de EU omdat dit beter zou zijn voor het land. Dodelijk voor de EU is wanneer er meer landen uit de EU stappen. Om dit te voorkomen zal je dus een voorbeeld moeten stellen. Het eerste land dat zo stom is om eruit te stappen, zal moeten worden bestraft, om populistische politici een hak te zetten en de EU te behouden.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het voorbeeld dat je dan stelt naar andere landen is eigenlijk de politieke variant van 'blijft bij me of ik ros je in elkaar', dat is geen bijster stabiele basis voor je unie.
Nogmaals: Dat is niet het beeld, het frame (https://nl.wikipedia.org/wiki/Framing), dat blijft hangen. Het enige wat je daarmee bereikt is dat je die populistische politici, en de kiezers die hen aanhangen, bevestigd in hun beeld dat de EU een boosaardige organisatie is en dat is uiteindelijk nog vele malen pijnlijker. Als er toch iets geleerd zou moeten worden uit het Brexit referendum is het wel dat het idee van 'de eigen vrijheid en democratie beschermen' vele malen krachtiger is dan dreigend economisch onheil.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:02 schreef Ruif het volgende:
[..]
Misschien, maar wel de enige (naar mijn mening) logische keus. Immers: In veel landen zijn types als Wilders enorm in opmars. Allemaal willen ze uit de EU omdat dit beter zou zijn voor het land. Dodelijk voor de EU is wanneer er meer landen uit de EU stappen. Om dit te voorkomen zal je dus een voorbeeld moeten stellen. Het eerste land dat zo stom is om eruit te stappen, zal moeten worden bestraft, om populistische politici een hak te zetten en de EU te behouden.
Tot er niet-populistische politici zijn die opkomen voor burgers die het zat zijn dat hun levensstandaard achteruit gaat. Dat framing kan je niet eeuwig volhouden natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nogmaals: Dat is niet het beeld, het frame (https://nl.wikipedia.org/wiki/Framing), dat blijft hangen. Het enige wat je daarmee bereikt is dat je die populistische politici, en de kiezers die hen aanhangen, bevestigd in hun beeld dat de EU een boosaardige organisatie is en dat is uiteindelijk nog vele malen pijnlijker.
Ik weet het ook niet precies. Dan moet je de post lezen waarop ik reageerde. Ik zei dat een lagere pond gunstig voor de handel van het VK was.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:58 schreef Ruif het volgende:
[..]
Een lage koers van je munt is gewoon slecht voor je import? Wat bedoel je precies?
Dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt:quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het voorbeeld dat je dan stelt naar andere landen is eigenlijk de politieke variant van 'blijft bij me of ik ros je in elkaar', dat is geen bijster stabiele basis voor je unie. Zelfs als je daarmee de EU bij elkaar kan houden is de kans op enige verdere politieke integratie volkomen verkeken, niemand wordt immers al te toegeeflijk richting een organisatie waar ze eigenlijk voornamelijk nog inzitten om die dreigt met strafmaatregelen als je eruit stapt.
Ik vind dat ook een volkomen logische insteek. Ze hebben tegen de EU gestemd, als je dat letterlijk interpreteert dus ook tegen alles wat daarbij hoort. Niet tegen de helft, niet tegen driekwart; tegen alles.quote:“That won’t work,” Schäuble told Der Spiegel. “It would require the country to abide by the rules of a club from which it currently wants to withdraw. If the majority in Britain opts for Brexit, that would be a decision against the single market. In is in. Out is out. One has to respect the sovereignty of the British people.”
De soep wordt natuurlijk vaak ook niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. En Merkel kijkt er bijv. heel anders tegenaan.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:20 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt:
No single market access for UK after Brexit, Wolfgang Schäuble says
http://www.theguardian.co(...)lfgang-schauble-says
[..]
Gunstig voor export, maar slecht voor importquote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:08 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet precies. Dan moet je de post lezen waarop ik reageerde. Ik zei dat een lagere pond gunstig voor de handel van het VK was.
Dat spreekt vanzelf, ik doelde vooral op dat hetgeen wat Tocadisco beweerde nogal voor interpretatie vatbaar is. Dat is het logisch gevolg van een referendum waar er enkel de keuze is tussen voor en tegen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:21 schreef Igen het volgende:
[..]
De soep wordt natuurlijk vaak ook niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. En Merkel kijkt er bijv. heel anders tegenaan.
Mwoah, denk dat goede politici het kapot maken van de Engelse economie zeer goed kunnen verdedigen, zonder populisten in de kaart te spelen, maar dat zal afwachten zijn. In elk geval is de andere keuze (Engeland een goede deal bezorgen nu ze uit de EU zijn) zonder twijfel voer voor populisten (zie je wel, ook zonder de EU kunnen we het wel). Mensen zijn echt te dom om te begrijpen wat voor handelsblok de EU is en hoe zwaar de gevolgen zijn als je écht zonder de EU beleid wil voeren.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nogmaals: Dat is niet het beeld, het frame (https://nl.wikipedia.org/wiki/Framing), dat blijft hangen. Het enige wat je daarmee bereikt is dat je die populistische politici, en de kiezers die hen aanhangen, bevestigd in hun beeld dat de EU een boosaardige organisatie is en dat is uiteindelijk nog vele malen pijnlijker. Als er toch iets geleerd zou moeten worden uit het Brexit referendum is het wel dat het idee van 'de eigen vrijheid en democratie beschermen' vele malen krachtiger is dan dreigend economisch onheil.
Hoe bedoel je>quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:23 schreef Klopkoek het volgende:
Nu blijkt trouwens ook dat roeptoeters als Verhofstadt en 'kampbewaarder' Schultz weinig ter zake doen.
En voor de export is het ook alleen maar echt gunstig als er onbenutte productiecapaciteit is. Anders kost het investeringen en veel tijd om nieuwe capaciteit op te bouwen. Op de kortere termijn overweegt dan het slechte effect op de import.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:22 schreef Ruif het volgende:
[..]
Gunstig voor export, maar slecht voor import
Jij en jouw simplistische denkbeelden zijn nou precies de reden waarom figuren zoals Wilders zoveel succes hebben.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:02 schreef Ruif het volgende:
[..]
Misschien, maar wel de enige (naar mijn mening) logische keus. Immers: In veel landen zijn types als Wilders enorm in opmars. Allemaal willen ze uit de EU omdat dit beter zou zijn voor het land. Dodelijk voor de EU is wanneer er meer landen uit de EU stappen. Om dit te voorkomen zal je dus een voorbeeld moeten stellen. Het eerste land dat zo stom is om eruit te stappen, zal moeten worden bestraft, om populistische politici een hak te zetten en de EU te behouden.
Wildersstemmers zitten zich de hele dag druk te maken over wat mensen op internet schrijven en zouden zonder die schrijfseltjes op andere partijen stemmen? Bijzondere redenatie.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:28 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Jij en jouw simplistische denkbeelden zijn nou precies de reden waarom figuren zoals Wilders zoveel succes hebben.
Ik denk dat hij vergelijkbare houdingen bij figuren zoals Juncker bedoelt.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wildersstemmers zitten zich de hele dag druk te maken over wat mensen op internet schrijven en zouden zonder die schrijfseltjes op andere partijen stemmen? Bijzondere redenatie.
Dit zijn mensen met de grootste bek en vaak waar eurosceptici aanstoot aan nemen. Ze lijken heel invloedrijk maar zijn dat niet.quote:
Leg eerst maar uit wat er simplistisch is en wat het causale verband is met het in de hand werken van populisten. Anders beschouw ik je reactie als een standaardreactie van iemand die graag wat roept, maar weinig kennis heeft. BTW, lees wel al mijn reacties in dit topic. Ik ga ervan uit dat je je reactie niet baseert op een fractie van mijn 'denkbeelden'.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:28 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Jij en jouw simplistische denkbeelden zijn nou precies de reden waarom figuren zoals Wilders zoveel succes hebben.
Heb je een bron?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:29 schreef Childofthe90s het volgende:
Uit een nota van de EU-commissie van het Britse parlement blijkt dat instemming van het Schotse parlement nodig is voor een Brexit. Dat gaat althans nu rond.
Als je mijn post lees staat er dan ook exact dit (met andere woorden, maar met dezelfde strekking). En denk je niet dat een goede deal voor Engeland dezelfde populisten in de hand werkt (zie je wel dat je ook zonder de EU prima vooruit kan..)? Engeland zal -naar mijn mening- altijd gestraft gaan worden voor deze tamelijk egoistische beslissing. Daarbij twijfel ik of mensen (los van de de standaard extreemrechtse stemmer) het lef hebben om voor een exit te stemmen als Engeland economisch hard getroffen wordt. Mensen die voor een brexit stemden deden dit vooral uit economische en anti-immigratie redenen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik denk dat hij vergelijkbare houdingen bij figuren zoals Juncker bedoelt.
En daar heeft hij wel een punt. Als er openlijke wraak tegenover Engeland komt, dan speelt dat rechtspopulisten in Europa in de kaart. Als men Engeland wil straffen om een voorbeeld te stellen, dan moet men dat in het geheim achter de schermen bekokstoven en het laten lijken alsof het "helaas" niet anders kon.
Als je niet snapt dat woorden in de strekking van 'een afstraffing voor een ieder die waagt uit de EU te stappen' pure ammunitie zijn voor populisten zijn we snel uitgepraat mijn beste.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:34 schreef Ruif het volgende:
[..]
Leg eerst maar uit wat er simplistisch is en wat het causale verband is met het in de hand werken van populisten. Anders beschouw ik je reactie als een standaardreactie van iemand die graag wat roept, maar weinig kennis heeft. BTW, lees wel al mijn reacties in dit topic. Ik ga ervan uit dat je je reactie niet baseert op een fractie van mijn 'denkbeelden'.
Dat klinkt vrij leeg. Ik snap niet echt waar dat dan uit blijkt?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit zijn mensen met de grootste bek en vaak waar eurosceptici aanstoot aan nemen. Ze lijken heel invloedrijk maar zijn dat niet.
Met wraak heeft het echter niet zoveel van doen. Het is natuurlijk vrij logisch dat je landen die geen lid zijn van de Unie wel alle lusten geeft, maar niet de lasten. Daarmee geef je zo'n land feitelijk een competitief voordeel ten opzichte van de landen die wel de lasten moeten dragen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik denk dat hij vergelijkbare houdingen bij figuren zoals Juncker bedoelt.
En daar heeft hij wel een punt. Als er openlijke wraak tegenover Engeland komt, dan speelt dat rechtspopulisten in Europa in de kaart. Als men Engeland wil straffen om een voorbeeld te stellen, dan moet men dat in het geheim achter de schermen bekokstoven en het laten lijken alsof het "helaas" niet anders kon.
Dat klopt helemaal, maar Ruif gebruikte de woorden 'afstraffen' wat natuurlijk door een populist ten volle uitgebuit kan worden om te laten zien hoe corrupt en verdorven die EU nu werkelijk is.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Met wraak heeft het echter niet zoveel van doen. Het is natuurlijk vrij logisch dat je landen die geen lid zijn van de Unie wel alle lusten geeft, maar niet de lasten. Daarmee geef je zo'n land feitelijk een competitief voordeel ten opzichte van de landen die wel de lasten moeten dragen.
Je leest echt maar 1 reactie hè. En inderdaad heb ik ook geen zin in een discussie met iemand die totaal niet de moeite neemt om mijn posts door te lezen en dan even populair gaat doen op basis van 1 zin. Ik ga niet in op je volgende reactie aangezien ik klaar ben met die standaard FOK discussies.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Als je niet snapt dat woorden in de strekking van 'een afstraffing voor een ieder die waagt uit de EU te stappen' pure ammunitie zijn voor populisten zijn we snel uitgepraat mijn beste.
Wat zijn eigenlijk die onvermijdelijke verplichte lasten? Als ze zo'n last zijn, waarom zijn ze er dan überhaupt?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Met wraak heeft het echter niet zoveel van doen. Het is natuurlijk vrij logisch dat je landen die geen lid zijn van de Unie wel alle lusten geeft, maar niet de lasten. Daarmee geef je zo'n land feitelijk een competitief voordeel ten opzichte van de landen die wel de lasten moeten dragen.
Ja, maar ik zit nu op m'n mobiel.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:35 schreef J.B. het volgende:
[..]
Heb je een bron?
Sturgeon laat er overigens echt geen gras over groeien:
Nicola Sturgeon to lobby EU members to support Scotland's remain bid
http://gu.com/p/4myc3
quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:44 schreef Ruif het volgende:
[..]
Je leest echt maar 1 reactie hè. En inderdaad heb ik ook geen zin in een discussie met iemand die totaal niet de moeite neemt om mijn posts door te lezen en dan even populair gaat doen op basis van 1 zin. Ik ga niet in op je volgende reactie aangezien ik klaar ben met die standaard FOK discussies.
Nogmaals, lees wat meer voordat je hier de hele discussie verpestquote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:44 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal, maar Ruif gebruikte de woorden 'afstraffen' wat natuurlijk door een populist ten volle uitgebuit kan worden om te laten zien hoe corrupt en verdorven die EU nu werkelijk is.
Waarmee je mijn vraag nog steeds hebt genegeerd. Wildersstemmers baseren hun stemgedrag op posts op internetfora volgens jou?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:44 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal, maar Ruif gebruikte de woorden 'afstraffen' wat natuurlijk door een populist ten volle uitgebuit kan worden om te laten zien hoe corrupt en verdorven die EU nu werkelijk is.
Landen die handelsverdragen willen met de EU, zullen in moeten stemmen met een heleboel regels en wetten. Noorwegen en Zwitserland bijvoorbeeld, moeten veel wetten klakkeloos overnemen om die gunstige handelspositie te verkrijgen. Waarom die lasten er zijn? Omdat landen buiten de EU anders niet hoeven te voldoen aan wetten en regels van de EU, maar wel alle handelsvoordelen zouden verkrijgen. Logischerwijs is dat onbespreekbaar.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat zijn eigenlijk die onvermijdelijke verplichte lasten? Als ze zo'n last zijn, waarom zijn ze er dan überhaupt?
Ik heb al je reacties gelezen, maar de relevantie met betrekking tot je opmerking over afstraffing van landen die de EU uit willen ontgaat me eerlijk gezegd. Je roept iets over dat het de EU bij elkaar zou moeten houden, doel je daarop?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:44 schreef Ruif het volgende:
[..]
Je leest echt maar 1 reactie hè. En inderdaad heb ik ook geen zin in een discussie met iemand die totaal niet de moeite neemt om mijn posts door te lezen en dan even populair gaat doen op basis van 1 zin. Ik ga niet in op je volgende reactie aangezien ik klaar ben met die standaard FOK discussies.
Puur rationeel en logisch geredeneerd is dat inderdaad een volkomen logische insteek. Maar ik heb het over beeldvorming en die vormt zich niet per sé volgens de logica of de ratio (eigenlijk vaker niet dan wel). En voor die beeldvorming is het essentieel dat als het stuk zou lopen dat gebeurd door iets dat de Britten doen, ook al is de uitkomst van beide opties exact hetzelfde.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:20 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt:
No single market access for UK after Brexit, Wolfgang Schäuble says
http://www.theguardian.co(...)lfgang-schauble-says
[..]
Ik vind dat ook een volkomen logische insteek. Ze hebben tegen de EU gestemd, als je dat letterlijk interpreteert dus ook tegen alles wat daarbij hoort. Niet tegen de helft, niet tegen driekwart; tegen alles.
Nee, op Wilders die de opmerkingen van diverse politici die oproepen tot meer EU na deze Brexit volledig uitbuit bijvoorbeeld wel. Of indien een politicus zo gek zou zijn om in het openbaar te roepen dat landen die uit de EU willen stappen afgestraft moeten worden bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarmee je mijn vraag nog steeds hebt genegeerd. Wildersstemmers baseren hun stemgedrag op posts op internetfora volgens jou?
Ik zou even dimmen voordat ik je posts ga rapporteren. Wat meer respect zou je sieren aangezien ik normaal reageer op jouw reacties.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:45 schreef Ruif het volgende:
[..]
[..]
Nogmaals, lees wat meer voordat je hier de hele discussie verpest
De EU kost bijvoorbeeld geld, dat de lidstaten opbrengen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat zijn eigenlijk die onvermijdelijke verplichte lasten? Als ze zo'n last zijn, waarom zijn ze er dan überhaupt?
Nu heb je het weer over een pleidooi voor meer Europa, wat natuurlijk heel iets anders is. Bovendien wijs je specifiek met je vingertje naar andere users, dus met politici heeft dat niets van doen. Ik heb het je hier volgens mij wel vaker zien doen. Het is natuurlijk niet echt overtuigend een discussie.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:49 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Nee, op Wilders die de opmerkingen van diverse politici die oproepen tot meer EU na deze Brexit volledig uitbuit bijvoorbeeld wel. Of indien een politicus zo gek zou zijn om in het openbaar te roepen dat landen die uit de EU willen stappen afgestraft moeten worden bijvoorbeeld.
Wat posts hier op internet zeggen zijn niet zo relevant. Maar daar hebben we het dan ook niet over, dat snap je wel.
Ja ok. Maar die administratieve bijdrage hoeft niet per se erg hoog te zijn, lijkt me. En dat tweede is iets waar Engeland een probleem mee heeft maar wat ik idd. niet objectief een "last" zou willen noemen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
De EU kost bijvoorbeeld geld, dat de lidstaten opbrengen.
Iets als vrij verkeer van personen zien veel kiezers ook als positief als het inhoudt dat zij zelf mogen gaan en staan waar ze willen, maar niet wanneer dat inhoudt dat bijvoorbeeld Oost-Europeanen zich in hun land mogen vestigen en er werken.
Een last kent natuurlijk vele vormen. Het eerste is een financiële last, het tweede vooral een politieke.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja ok. Maar die administratieve bijdrage hoeft niet per se erg hoog te zijn, lijkt me. En dat tweede is iets waar Engeland een probleem mee heeft maar wat ik idd. niet objectief een "last" zou willen noemen.
Zoals ik hierboven noemde zijn er zeer veel regels en wetten waar je mee zal moeten instemmen als Engeland goede handelsverdragen wil (zoals Noorwegen bv. Zij moeten voldoen aan veel Europese regels en weten, zonder dat ze er een stem in hebben). Dat is precies wat ze niet willen, waardoor ze mogelijk een nog hogere prijs gaan betalen als verwacht.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja ok. Maar die administratieve bijdrage hoeft niet per se erg hoog te zijn, lijkt me. En dat tweede is iets waar Engeland een probleem mee heeft maar wat ik idd. niet objectief een "last" zou willen noemen.
Dat vingertje wijzen is helemaal niet zo bedoeld, maar heb ik aangegrepen om aan te willen geven dat populisme welig tiert op de houding van hautaine EU-politici die met hun gedrag de oorzaak zijn van de opkomst van populisme. Je vraagt vervolgens of dat komt door posts op internetfora, wat natuurlijk niet zo is, waarna ik een voorbeeld geef over Juncker en zijn opmerking dat het beste antwoord op de Brexit zou zijn dat de EU nog meer macht zou moeten krijgen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 22:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nu heb je het weer over een pleidooi voor meer Europa, wat natuurlijk heel iets anders is. Bovendien wijs je specifiek met je vingertje naar andere users, dus met politici heeft dat niets van doen. Ik heb het je hier volgens mij wel vaker zien doen. Het is natuurlijk niet echt overtuigend een discussie.
Pertinente onzin, denk je dat Canada en Rusland ook Europese wetgeving overgenomen hebben?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 23:00 schreef Ruif het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven noemde zijn er zeer veel regels en wetten waar je mee zal moeten instemmen als Engeland goede handelsverdragen wil (zoals Noorwegen bv. Zij moeten voldoen aan veel Europese regels en weten, zonder dat ze er een stem in hebben). Dat is precies wat ze niet willen, waardoor ze mogelijk een nog hogere prijs gaan betalen als verwacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |