abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163298702
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:28 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Jij en jouw simplistische denkbeelden zijn nou precies de reden waarom figuren zoals Wilders zoveel succes hebben.
Leg eerst maar uit wat er simplistisch is en wat het causale verband is met het in de hand werken van populisten. Anders beschouw ik je reactie als een standaardreactie van iemand die graag wat roept, maar weinig kennis heeft. BTW, lees wel al mijn reacties in dit topic. Ik ga ervan uit dat je je reactie niet baseert op een fractie van mijn 'denkbeelden'.
pi_163298726
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:29 schreef Childofthe90s het volgende:
Uit een nota van de EU-commissie van het Britse parlement blijkt dat instemming van het Schotse parlement nodig is voor een Brexit. Dat gaat althans nu rond.
Heb je een bron?

Sturgeon laat er overigens echt geen gras over groeien:

Nicola Sturgeon to lobby EU members to support Scotland's remain bid

http://gu.com/p/4myc3

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2016 22:35:42 ]
pi_163298875
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik denk dat hij vergelijkbare houdingen bij figuren zoals Juncker bedoelt.

En daar heeft hij wel een punt. Als er openlijke wraak tegenover Engeland komt, dan speelt dat rechtspopulisten in Europa in de kaart. Als men Engeland wil straffen om een voorbeeld te stellen, dan moet men dat in het geheim achter de schermen bekokstoven en het laten lijken alsof het "helaas" niet anders kon.
Als je mijn post lees staat er dan ook exact dit (met andere woorden, maar met dezelfde strekking). En denk je niet dat een goede deal voor Engeland dezelfde populisten in de hand werkt (zie je wel dat je ook zonder de EU prima vooruit kan..)? Engeland zal -naar mijn mening- altijd gestraft gaan worden voor deze tamelijk egoistische beslissing. Daarbij twijfel ik of mensen (los van de de standaard extreemrechtse stemmer) het lef hebben om voor een exit te stemmen als Engeland economisch hard getroffen wordt. Mensen die voor een brexit stemden deden dit vooral uit economische en anti-immigratie redenen.
pi_163298890
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:34 schreef Ruif het volgende:

[..]

Leg eerst maar uit wat er simplistisch is en wat het causale verband is met het in de hand werken van populisten. Anders beschouw ik je reactie als een standaardreactie van iemand die graag wat roept, maar weinig kennis heeft. BTW, lees wel al mijn reacties in dit topic. Ik ga ervan uit dat je je reactie niet baseert op een fractie van mijn 'denkbeelden'.
Als je niet snapt dat woorden in de strekking van 'een afstraffing voor een ieder die waagt uit de EU te stappen' pure ammunitie zijn voor populisten zijn we snel uitgepraat mijn beste.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163298900
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit zijn mensen met de grootste bek en vaak waar eurosceptici aanstoot aan nemen. Ze lijken heel invloedrijk maar zijn dat niet.
Dat klinkt vrij leeg. Ik snap niet echt waar dat dan uit blijkt?
pi_163298995
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik denk dat hij vergelijkbare houdingen bij figuren zoals Juncker bedoelt.

En daar heeft hij wel een punt. Als er openlijke wraak tegenover Engeland komt, dan speelt dat rechtspopulisten in Europa in de kaart. Als men Engeland wil straffen om een voorbeeld te stellen, dan moet men dat in het geheim achter de schermen bekokstoven en het laten lijken alsof het "helaas" niet anders kon.
Met wraak heeft het echter niet zoveel van doen. Het is natuurlijk vrij logisch dat je landen die geen lid zijn van de Unie wel alle lusten geeft, maar niet de lasten. Daarmee geef je zo'n land feitelijk een competitief voordeel ten opzichte van de landen die wel de lasten moeten dragen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_163299030
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Met wraak heeft het echter niet zoveel van doen. Het is natuurlijk vrij logisch dat je landen die geen lid zijn van de Unie wel alle lusten geeft, maar niet de lasten. Daarmee geef je zo'n land feitelijk een competitief voordeel ten opzichte van de landen die wel de lasten moeten dragen.
Dat klopt helemaal, maar Ruif gebruikte de woorden 'afstraffen' wat natuurlijk door een populist ten volle uitgebuit kan worden om te laten zien hoe corrupt en verdorven die EU nu werkelijk is.
pi_163299040
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Als je niet snapt dat woorden in de strekking van 'een afstraffing voor een ieder die waagt uit de EU te stappen' pure ammunitie zijn voor populisten zijn we snel uitgepraat mijn beste.
Je leest echt maar 1 reactie hè. En inderdaad heb ik ook geen zin in een discussie met iemand die totaal niet de moeite neemt om mijn posts door te lezen en dan even populair gaat doen op basis van 1 zin. Ik ga niet in op je volgende reactie aangezien ik klaar ben met die standaard FOK discussies.
pi_163299053
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat zijn eigenlijk die onvermijdelijke verplichte lasten? Als ze zo'n last zijn, waarom zijn ze er dan überhaupt?
pi_163299060
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:35 schreef J.B. het volgende:

[..]

Heb je een bron?

Sturgeon laat er overigens echt geen gras over groeien:

Nicola Sturgeon to lobby EU members to support Scotland's remain bid

http://gu.com/p/4myc3

Ja, maar ik zit nu op m'n mobiel.
pi_163299079
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:44 schreef Ruif het volgende:

[..]

Je leest echt maar 1 reactie hè. En inderdaad heb ik ook geen zin in een discussie met iemand die totaal niet de moeite neemt om mijn posts door te lezen en dan even populair gaat doen op basis van 1 zin. Ik ga niet in op je volgende reactie aangezien ik klaar ben met die standaard FOK discussies.
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:44 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal, maar Ruif gebruikte de woorden 'afstraffen' wat natuurlijk door een populist ten volle uitgebuit kan worden om te laten zien hoe corrupt en verdorven die EU nu werkelijk is.
Nogmaals, lees wat meer voordat je hier de hele discussie verpest
pi_163299088
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:44 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Waarmee je mijn vraag nog steeds hebt genegeerd. Wildersstemmers baseren hun stemgedrag op posts op internetfora volgens jou?
pi_163299141
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat zijn eigenlijk die onvermijdelijke verplichte lasten? Als ze zo'n last zijn, waarom zijn ze er dan überhaupt?
Landen die handelsverdragen willen met de EU, zullen in moeten stemmen met een heleboel regels en wetten. Noorwegen en Zwitserland bijvoorbeeld, moeten veel wetten klakkeloos overnemen om die gunstige handelspositie te verkrijgen. Waarom die lasten er zijn? Omdat landen buiten de EU anders niet hoeven te voldoen aan wetten en regels van de EU, maar wel alle handelsvoordelen zouden verkrijgen. Logischerwijs is dat onbespreekbaar.
pi_163299142
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:44 schreef Ruif het volgende:

[..]

Ik heb al je reacties gelezen, maar de relevantie met betrekking tot je opmerking over afstraffing van landen die de EU uit willen ontgaat me eerlijk gezegd. Je roept iets over dat het de EU bij elkaar zou moeten houden, doel je daarop?
pi_163299160
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:20 schreef J.B. het volgende:

[..]

Dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt:

No single market access for UK after Brexit, Wolfgang Schäuble says

http://www.theguardian.co(...)lfgang-schauble-says

[..]

Ik vind dat ook een volkomen logische insteek. Ze hebben tegen de EU gestemd, als je dat letterlijk interpreteert dus ook tegen alles wat daarbij hoort. Niet tegen de helft, niet tegen driekwart; tegen alles.
Puur rationeel en logisch geredeneerd is dat inderdaad een volkomen logische insteek. Maar ik heb het over beeldvorming en die vormt zich niet per sé volgens de logica of de ratio (eigenlijk vaker niet dan wel). En voor die beeldvorming is het essentieel dat als het stuk zou lopen dat gebeurd door iets dat de Britten doen, ook al is de uitkomst van beide opties exact hetzelfde.
pi_163299218
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waarmee je mijn vraag nog steeds hebt genegeerd. Wildersstemmers baseren hun stemgedrag op posts op internetfora volgens jou?
Nee, op Wilders die de opmerkingen van diverse politici die oproepen tot meer EU na deze Brexit volledig uitbuit bijvoorbeeld wel. Of indien een politicus zo gek zou zijn om in het openbaar te roepen dat landen die uit de EU willen stappen afgestraft moeten worden bijvoorbeeld.

Wat posts hier op internet zeggen zijn niet zo relevant. Maar daar hebben we het dan ook niet over, dat snap je wel.
pi_163299260
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:45 schreef Ruif het volgende:

[..]

[..]

Nogmaals, lees wat meer voordat je hier de hele discussie verpest
Ik zou even dimmen voordat ik je posts ga rapporteren. Wat meer respect zou je sieren aangezien ik normaal reageer op jouw reacties.
pi_163299262
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:44 schreef Igen het volgende:

[..]

De EU kost bijvoorbeeld geld, dat de lidstaten opbrengen.
Iets als vrij verkeer van personen zien veel kiezers ook als positief als het inhoudt dat zij zelf mogen gaan en staan waar ze willen, maar niet wanneer dat inhoudt dat bijvoorbeeld Oost-Europeanen zich in hun land mogen vestigen en er werken.
pi_163299397
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:49 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Nee, op Wilders die de opmerkingen van diverse politici die oproepen tot meer EU na deze Brexit volledig uitbuit bijvoorbeeld wel. Of indien een politicus zo gek zou zijn om in het openbaar te roepen dat landen die uit de EU willen stappen afgestraft moeten worden bijvoorbeeld.

Wat posts hier op internet zeggen zijn niet zo relevant. Maar daar hebben we het dan ook niet over, dat snap je wel.
Nu heb je het weer over een pleidooi voor meer Europa, wat natuurlijk heel iets anders is. Bovendien wijs je specifiek met je vingertje naar andere users, dus met politici heeft dat niets van doen. Ik heb het je hier volgens mij wel vaker zien doen. Het is natuurlijk niet echt overtuigend een discussie.
pi_163299466
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

De EU kost bijvoorbeeld geld, dat de lidstaten opbrengen.
Iets als vrij verkeer van personen zien veel kiezers ook als positief als het inhoudt dat zij zelf mogen gaan en staan waar ze willen, maar niet wanneer dat inhoudt dat bijvoorbeeld Oost-Europeanen zich in hun land mogen vestigen en er werken.
Ja ok. Maar die administratieve bijdrage hoeft niet per se erg hoog te zijn, lijkt me. En dat tweede is iets waar Engeland een probleem mee heeft maar wat ik idd. niet objectief een "last" zou willen noemen.
pi_163299493
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja ok. Maar die administratieve bijdrage hoeft niet per se erg hoog te zijn, lijkt me. En dat tweede is iets waar Engeland een probleem mee heeft maar wat ik idd. niet objectief een "last" zou willen noemen.
Een last kent natuurlijk vele vormen. Het eerste is een financiële last, het tweede vooral een politieke.
pi_163299611
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven noemde zijn er zeer veel regels en wetten waar je mee zal moeten instemmen als Engeland goede handelsverdragen wil (zoals Noorwegen bv. Zij moeten voldoen aan veel Europese regels en weten, zonder dat ze er een stem in hebben). Dat is precies wat ze niet willen, waardoor ze mogelijk een nog hogere prijs gaan betalen als verwacht.
pi_163299625
De discussie wordt zo ontzettend oneigenlijk en foutief gevoerd. Er is een constant sentiment dat de brexit stemmers dom zijn, de simpele man in de straat, terwijl de jonge, hoogopgeleiden het allemaal doorhebben en nu het slachtoffer is van een generatie little Englanders.

Mijn stelling is dat juist de hoogopgeleiden en de jongeren het niet begrijpen. Ik wed dat het gros niet weet hoe de EU werkt, wat het kost, hoe Europese wetgeving tot stand komt en wat de koers van de EU leiders is. EU propaganda in het onderwijs en op de universiteiten heeft het debat verstoord, en het sentiment van progressief kosmopolitisme dat om de EU heen hangt zorgt er ook voor dat velen Remain hebben gestemd, en nu echt denken dat er een ramp heeft plaatsgevonden.

Gelukkig zal de toekomst uitwijzen dat de Brexit geen enkel serieus negatief effect op de economie zal hebben. Het is dus een blauwdruk voor landen die de EU niet willen, en binnen 5-10 jaar zullen we zien dat het VK een goede keuze heeft gemaakt. Dat is dan ook de reden dat veel federalisten, zoals bijvoorbeeld Verhofstad en D66, een snelle, pijnlijke, exit willen. Misschien kunnen ze de Britse economie dan toch nog een klein beetje slopen.
pi_163299627
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 22:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nu heb je het weer over een pleidooi voor meer Europa, wat natuurlijk heel iets anders is. Bovendien wijs je specifiek met je vingertje naar andere users, dus met politici heeft dat niets van doen. Ik heb het je hier volgens mij wel vaker zien doen. Het is natuurlijk niet echt overtuigend een discussie.
Dat vingertje wijzen is helemaal niet zo bedoeld, maar heb ik aangegrepen om aan te willen geven dat populisme welig tiert op de houding van hautaine EU-politici die met hun gedrag de oorzaak zijn van de opkomst van populisme. Je vraagt vervolgens of dat komt door posts op internetfora, wat natuurlijk niet zo is, waarna ik een voorbeeld geef over Juncker en zijn opmerking dat het beste antwoord op de Brexit zou zijn dat de EU nog meer macht zou moeten krijgen.

Nogmaals, dat vingertje wijzen is helemaal niet mijn intentie.
pi_163299650
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:00 schreef Ruif het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven noemde zijn er zeer veel regels en wetten waar je mee zal moeten instemmen als Engeland goede handelsverdragen wil (zoals Noorwegen bv. Zij moeten voldoen aan veel Europese regels en weten, zonder dat ze er een stem in hebben). Dat is precies wat ze niet willen, waardoor ze mogelijk een nog hogere prijs gaan betalen als verwacht.
Pertinente onzin, denk je dat Canada en Rusland ook Europese wetgeving overgenomen hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')