Het is rijkelijk vroeg om dat na één dag al te concluderen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 23:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het gaat nu prima met de Britse economie, dit gaan ze op de korte termijn zeker niet voelen. Iedereen wist dat de huidige onrust zou komen, die valt eerder mee dan tegen.
Dat is het enige punt wat het remain kamp overtuigend kon brengen, keer op keer. De Britten wisten dit, maar hun angst voor wat er nu gebeurt was kleiner dan hun angst voor immigranten (althans, bij 52%).quote:Op zaterdag 25 juni 2016 00:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ohja? Banken die personeel weghalen. CRA's die de UK willen afwaarderden. Een pond die down the drain ging. Dat is nog slechts het begin. Als Artikel 50 werkelijk aangevraagd wordt zal het lachen ze zeker vergaan.
[..]
Kans is niet groot maar toch zijn machtsgrepen op congressen wel voorgekomen in het verleden.
Dat klopt, dat had ik wel wat genuanceerder kunnen stellen. Maar waar het om gaat: dit gaat het volk niet (meer) overtuigen (zie hierboven).quote:Op zaterdag 25 juni 2016 00:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is rijkelijk vroeg om dat na één dag al te concluderen.
Ik vraag me sterk af in hoeverre ze nagedacht hebben over deze gevolgen. En nu het gebeurt kunnen ze de gevolgen niet langer bagatelliseren en ontkennen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 00:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is het enige punt wat het remain kamp overtuigend kon brengen, keer op keer. De Britten wisten dit, maar hun angst voor wat er nu gebeurt was kleiner dan hun angst voor immigranten (althans, bij 52%).
Meen je dat nu serieus? Vertel dat eens tegen de mensen wiens baan verloren ging naar een lagenlonenland.quote:En we moeten het allemaal nog maar zien, al het daadwerkelijke baanverlies. Banen verplaatsen is makkelijker gezegd dan gedaan.
Welke partij vond dat goed of liet dat gebeuren?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 00:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Meen je dat nu serieus? Vertel dat eens tegen de mensen wiens baan verloren ging naar een lagenlonenland.
Geen enkele partij. Het is iets dat door de globalisering is gekomen. De enige manier op dat te voorkomen is een van de buitenwereld afgesloten planeconomie.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 00:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
|Welke partij vond dat goed of liet dat gebeuren?
Er zijn dus geen bedrijven welke ervan gebruik maken zonder dat ze hier subsidie voor het 1 of andere krijgen?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 00:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Geen enkele partij. Het is iets dat door de globalisering is gekomen. De enige manier op dat te voorkomen is een van de buitenwereld afgesloten planeconomie.
Dit vraag ik me ook af, hoe goed er over de gevolgen nagedacht is.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 00:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vraag me sterk af in hoeverre ze nagedacht hebben over deze gevolgen. En nu het gebeurt kunnen ze de gevolgen niet langer bagatelliseren en ontkennen.
En wat vluchtelingen betreft. Die gaan het nu allemaal ook nog bij de UK proberen natuurlijk aangezien het Dublin verdrag ook vervalt.
[..]
Meen je dat nu serieus? Vertel dat eens tegen de mensen wiens baan verloren ging naar een lagenlonenland.
Los daarvan is het kopen van buitenlandse producten nu al een stuk duurder door de gekelderde pond.
Ze dachten dat het een stay werd heb ik op de tv vernomen of het klopt ik weet nog niet veel hoor.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 00:42 schreef agter het volgende:
[..]
Dit vraag ik me ook af, hoe goed er over de gevolgen nagedacht is.
Ik neem aan dat als je nadenkt over uittreden, dat je verschillende scenario's uitwerkt.
Die heb ik tot nu toe niet gezien.
Er zullen vast mensen zijn die er niet zo goed over hebben nagedacht, maar dat zal een klein gedeelte zijn. Nogmaals, dit is het hele punt dat het remain kamp steeds maakte, daar valt toch moeilijk aan te ontkomen. Dat is alsof je er nu pas achter komt dat de verwachtingen bij een brexit zijn dat er meer buitenlanders geweigerd kunnen worden.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 00:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vraag me sterk af in hoeverre ze nagedacht hebben over deze gevolgen. En nu het gebeurt kunnen ze de gevolgen niet langer bagatelliseren en ontkennen.
En wat vluchtelingen betreft. Die gaan het nu allemaal ook nog bij de UK proberen natuurlijk aangezien het Dublin verdrag ook vervalt.
Dat is het probleem van de sociale wetenschap economie; het wordt vaak simpeler voorgesteld dan het is. Er zullen banen verloren gaan bij de City, natuurlijk, maar dat zal maar een (klein?) gedeelte zijn.quote:[..]
Los daarvan is het kopen van buitenlandse producten nu al een stuk duurder door de gekelderde pond.
Niet. Voorstanders van een Brexit zijn dat voornamelijk op sentimentele gronden. Ik had gehoopt dat dat soort volksnationalisme eindelijk eens weg zou gaan uit Europa maar kennelijk is het erg hardnekkig. Men wil wel profiteren van globalisering maar daar niks tegenover stellen. Dat bijzondere gedrag zie je hier ook: ze willen dolgraag uit de EU en doen dan verbaasd als ze niet kunnen blijven profiteren van dezelfde voorwaarden. Dan is het de EU die gemeen doet. Totaal wereldvreemd. Zolang 60% van de bevolking middelbaar tot lager opgeleid is ben ik tegen referenda over landelijke of internationale zaken.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 00:42 schreef agter het volgende:
[..]
Dit vraag ik me ook af, hoe goed er over de gevolgen nagedacht is.
Ik neem aan dat als je nadenkt over uittreden, dat je verschillende scenario's uitwerkt.
Die heb ik tot nu toe niet gezien.
Als de grenzen weer bewaakt gaan worden zullen er ook banen bijkomen!quote:Op zaterdag 25 juni 2016 00:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Er zullen vast mensen zijn die er niet zo goed over hebben nagedacht, maar dat zal een klein gedeelte zijn. Nogmaals, dit is het hele punt dat het remain kamp steeds maakte, daar valt toch moeilijk aan te ontkomen. Dat is alsof je er nu pas achter komt dat de verwachtingen bij een brexit zijn dat er meer buitenlanders geweigerd kunnen worden.
[..]
Dat is het probleem van de sociale wetenschap economie; het wordt vaak simpeler voorgesteld dan het is. Er zullen banen verloren gaan bij de City, natuurlijk, maar dat zal maar een (klein?) gedeelte zijn.
En er zullen ook positieve effecten op het aantal banen voor Britten zijn, bijvoorbeeld minder Polen en Roemenen. Producten in het buitenland worden duurder, dus zal Groot-Brittannië meer zelf moeten produceren; meer lokale banen. Export naar landen buiten de EU wordt goedkoper.
Allemaal kort door de bocht, je kan hier ellenlange oersaaie discussies over voeren die ik graag aan de economen overlaat. Punt is dat het banenverlies en de economische krimp niet straightforward is, en dat het de Britten wellicht wel waard is. De analisten waren het er vooraf over eens dat Bremain het economische debat gewonnen had; oftewel, het moet nog een stuk slechter gaan dan voorspeld om de Britten weer naar remain te laten swayen.
De Britten gaan nu voor hetzelfde geld werken als Polen en Roemenen? Wat gaat GB produceren wat elders niet goedkoper kan?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 00:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
En er zullen ook positieve effecten op het aantal banen voor Britten zijn, bijvoorbeeld minder Polen en Roemenen.
Wat wordt hier geproduceerd zonder producten of onderdelen van een laag loon land?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 00:50 schreef gelly het volgende:
[..]
De Britten gaan nu voor hetzelfde geld werken als Polen en Roemenen? Wat gaat GB produceren wat elders niet goedkoper kan?
Allemaal ambtenaren. Zo klinkt het.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 00:56 schreef john2406 het volgende:
Niet alleen laaggeschoolde banen in en uitklaren zal ook moeten gebeuren, en daar zullen ook bazen op toezien etc.
Zij hebben gestemd, niet ik, ik kan er niet over oordelen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 00:59 schreef agter het volgende:
[..]
Allemaal ambtenaren. Zo klinkt het.
Dat moet je toch niet willen als land?
Ik snap eigenlijk ook totaal niet waarom ze hier mee willen wachten. Hoe langer dit duurt hoe langer de onzekerheid duurt en hoe langer bedrijven niet in het VK zullen willen investeren; simpelweg omdat niemand weet wat er gaat gebeuren. Op economisch gebied heeft vooral het VK er last van als dit lang gaat aanslepen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 23:31 schreef Knipoogje het volgende:
Zou de EU het VK kunnen dwingen op korte termijn artikel 50 in werking te laten treden? Ik denk dat ze de spelletjes van het VK aardig zat zijn. Eerst veroorzaken ze een verdamping van tientallen miljarden euro's op de beurzen en vervolgens gaan ze ineens treuzelen, treedt Cameron snel af om het niet te hoeven doen en zien zelfs de brexit-ers zelf ineens geen reden meer artikel 50 te starten.
En jij denkt dat de EU niet wil wachten? Jij denkt dat de overige 27 EU landen gisteren al (of vandaag of morgen) er met elkaar zijn uitgekomen hoe ze over duizenden zaken gaan onderhandelen met het VK? Jij denkt dat de EU gisteren al 100.000 A4'tjes heeft vol geklad hoe/wat/wanneer/waar de echtscheiding eruit moet zien?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 06:43 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk ook totaal niet waarom ze hier mee willen wachten. Hoe langer dit duurt hoe langer de onzekerheid duurt en hoe langer bedrijven niet in het VK zullen willen investeren; simpelweg omdat niemand weet wat er gaat gebeuren. Op economisch gebied heeft vooral het VK er last van als dit lang gaat aanslepen.
Lol, arme Nigelquote:It added: "In Moody's view, the negative effect from lower economic growth will outweigh the fiscal savings from the UK no longer having to contribute to the EU budget."
Die willen Artikel 50 zo snel mogelijk activeren, in tegenstelling tot de Britten. Misschien moet je je eens inlezen voordat je weer de gebruikelijke ongefundeerde rotzooi komt spuien hier.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 06:53 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En jij denkt dat de EU niet wil wachten? Jij denkt dat de overige 27 EU landen gisteren al (of vandaag of morgen) er met elkaar zijn uitgekomen hoe ze over duizenden zaken gaan onderhandelen met het VK? Jij denkt dat de EU gisteren al 100.000 A4'tjes heeft vol geklad hoe/wat/wanneer/waar de echtscheiding eruit moet zien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |