abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 juni 2016 @ 11:31:02 #276
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163284573
Boris Johnson is niet te benijden overigens. Hij zag de bui al hangen: http://www.telegraph.co.u(...)dom-man-on-the-tube/

Hij lijkt ook erg down, terwijl ie nu party hard zou moeten gaan toch?

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 25 juni 2016 @ 11:31:29 #277
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_163284577
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 11:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Je zegt eerst dat een "EU light" een smoes is om Oekraïne erbij te halen en dat je een democratischere EU wil en nou zeg je ineens dat je een "EU light" (nl. een EEG-achtige samenwerking) wil en dat een democratischere EU niet wenselijk is.

Sorry hoor, maar dan volg ik het ff niet meer.
Ik zeg nergens dat ik een democratischer EU wil. Quote maar even waar ik dat zeg
pi_163284597
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 11:31 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat ik een democratischer EU wil. Quote maar even waar ik dat zeg
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 11:09 schreef the-eye het volgende:

[..]

:')

verdere ontwikkeling van de EU.......waarin ruimte wordt geboden aan lidstaten die nog niet aan verdere stappen naar integratie kunnen of willen meedoen.

Krijgen we dan een democratischer EU of een EU waarin klagende mensen uit landen die nodig zijn daar dan minder reden voor hebben?
  zaterdag 25 juni 2016 @ 11:34:54 #279
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163284620
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 11:31 schreef the-eye het volgende:

[..]

Wees dan concreet en duidelijk ipv al dit vage gedraai. Dit bevordert niet echt de discussie he :)?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 25 juni 2016 @ 11:35:24 #280
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_163284629
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 11:33 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Ik stel een vraag is dat hetzelfde als dat ik aan zou geven dat te willen? Het antwoord op die vraag zou namelijk laten zien dat er niets verandert enkel dat mensen de mond gesnoerd wordt en er dus voorlopig weer op de zelfde voet verder gegaan zou kunnen worden
pi_163284677
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 11:35 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik stel een vraag is dat hetzelfde als dat ik aan zou geven dat te willen? Het antwoord op die vraag zou namelijk laten zien dat er niets verandert enkel dat mensen de mond gesnoerd wordt en er dus voorlopig weer op de zelfde voet verder gegaan zou kunnen worden
Ok. Whatever.

Maar dan concreet. Wat moet er aan de EU veranderen, zodat het weer meer zoals de EEG wordt?
pi_163284808
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 11:09 schreef the-eye het volgende:

[..]

:')

verdere ontwikkeling van de EU.......waarin ruimte wordt geboden aan lidstaten die nog niet aan verdere stappen naar integratie kunnen of willen meedoen.

Ik lees we rekken de regels op zodat we ook landen als de Oekraine er ij kunnen haken
Creatief verzonnen wel van je.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 11:44:47 #283
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_163284816
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 11:34 schreef Falco het volgende:

[..]

Wees dan concreet en duidelijk ipv al dit vage gedraai. Dit bevordert niet echt de discussie he :)?
Ik quote mezelf dan nog maar even
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 09:23 schreef the-eye het volgende:
Het is heel simpel. De pro Eu mensen zijn in twee groepen te verdelen.

De eerste groep blaat maar wat omdat ze zich safe achten en daardoor geen drang tot verandering van de EU voelen. Deze mensen zal het een zorg zijn of ze in een dictatuur te rechten komen omdat ze menen het altijd wel goed te zullen hebben en fuck de rest. Deze mensen hoef je verder geen tijd aan te besteden

De twee groep erkent dat de EU niet perfect is en zegt het moet beter. Bij alles wat deze mensen weten op te noemen wat zou moeten veranderen, waarbij ze grotendeels op één lijn zullen zitten met de mensen die uit de EU willen, kunnen ze niet aangeven hoe dat bewerkstelligd zou kunnen worden. Simpelweg omdat de EU niet democratisch is. Zeggen dat de EU dus democratischer zou moeten worden is dan een drogreden want daar heeft men niet de mogelijkheden toe. Juist door het ontbreken van democratie.

De rest van de discussie is allemaal gelul want iedereen heeft liever enkel echte vluchtelingen en iedereen reist toch het liefst zonder grenzen door Europa en iedereen wil dat we het állemaal goed hebben en niet slechts enkelen. We kunnen een heel Utopia verzinnen hoe het zou moeten zijn maar het gaat er om hoe je daar komt en daar heeft pro EU geen antwoord op en mensen die er uit willen hebben dus enkel een minder prettig antwoord. Het is dus kiezen dus geen antwoord of eentje die niet zo prettig is.

Één ding lijkt me duidelijk en dat is als je tot de groep behoort die geen antwoord heeft, je iig anderen niet voor dom uit kunt gaan maken.
Hier blijkt toch duidelijk uit dat ik er uit wil omdat de verbeteringen die de blijvers voorstaan nooit zullen plaatsvinden omdat het geen democratie is en ook nooit kan worden.

Zou er iets nieuws op gezet worden waarbij het wel een democratisch ding zou worden dan kan dat alleen maar als de lidstaten hun soevereiniteit opgeven en dat vind ik dan weer onwenselijk omdat de verschillen tussen de lidstaten te groot zijn
Kortom: Ik wil er uit en een EEG
pi_163284837
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 11:17 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik wil naar een EU naar het model van de EEG. Je kan niet een werkend democratisch systeem op Europees niveau neerzetten zonder lidstaten hun soevereiniteit in te laten leveren en dat lijkt me door te grote verschillen in Europa niet wenselijk.
Bij een EEG model leveren de lidstaten bijna net zoveel soevereiniteit in. Wat voegt dat dan toe ten opzichte van nu?
  zaterdag 25 juni 2016 @ 11:47:52 #285
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_163284882
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 11:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bij een EEG model leveren de lidstaten bijna net zoveel soevereiniteit in. Wat voegt dat dan toe ten opzichte van nu?
Bij een EEG leveren lidstaten evenveel soevereiniteit in als een Europees bestuurde democratie?
pi_163284945
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 11:47 schreef the-eye het volgende:

[..]

Bij een EEG leveren lidstaten evenveel soevereiniteit in als een Europees bestuurde democratie?
Vergeleken met de huidige situatie scheelt het niet gek veel inderdaad.
pi_163284960
http://www.telegraph.co.u(...)ow-that-brexit-is-a/

Officials expect the scrapping of EU law could result in an avalanche of new legislation in every corner of Whitehall – perhaps 25 Bills in every Queen’s Speech for a decade.

Hundreds of Treasury lawyers and experts would have to be hired for areas – such as health and safety, financial services and employment – where Britain had lost competence to Brussels. Meanwhile, a Trade Ministry will be required, with hundreds of new negotiators, to establish new deals around the world.
Make my day!
pi_163284984
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 11:47 schreef the-eye het volgende:

[..]

Niet helemaal. In de EEG-tijd had elke lidstaat een vetorecht maar mocht het Europees Parlement alleen maar een niet-bindend advies geven. Met de 6 lidstaten in het begin werkte dat nog wel, maar met 27 lidstaten werd de boel onbestuurbaar met al die vetorechten.

Wat eens te meer aangeeft dat vrijhandel niet werkt zonder een beetje soevereiniteit op te geven.
pi_163285012
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 11:51 schreef agter het volgende:

Officials expect the scrapping of EU law could result in an avalanche of new legislation in every corner of Whitehall – perhaps 25 Bills in every Queen’s Speech for a decade.

Hundreds of Treasury lawyers and experts would have to be hired for areas – such as health and safety, financial services and employment – where Britain had lost competence to Brussels. Meanwhile, a Trade Ministry will be required, with hundreds of new negotiators, to establish new deals around the world.
De enige beroepsgroep die garen zal spinnen bij een Brexit zijn inderdaad de bureaucraten.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 11:55:23 #290
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_163285050
Ik moet nu werken :)
pi_163285128
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 11:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De enige beroepsgroep die garen zal spinnen bij een Brexit zijn inderdaad de bureaucraten.
Ja.
Ze hebben een redelijk grote uitdaging nu:
1. Exit voorwaarden onderhandelen met de EU
2. Handelsverdragen met de rest van de wereld
3. Regelgeving maken voor alle EU wetten die niet meer gelden.

Ga er maar aan staan.
Make my day!
pi_163285456
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 11:44 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik quote mezelf dan nog maar even

[..]

Zou er iets nieuws op gezet worden waarbij het wel een democratisch ding zou worden dan kan dat alleen maar als de lidstaten hun soevereiniteit opgeven en dat vind ik dan weer onwenselijk omdat de verschillen tussen de lidstaten te groot zijn
Kortom: Ik wil er uit en een EEG
Dat gaat niet meer, mensen blijken een uitermate kort geheugen te hebben aangezien de EEG is afgeschaft omdat die niet meer werkte, die was onbestuurbaar geworden.

Zo gaat het wel met meer zaken in de EU, de euro is ook ingevoerd omdat de vorige systemen niet meer werkten: Bretton-Woods stortte in, vervolgens kwamen er voortdurende competitieve devaluaties en toen dat opgelost was met de ERM werden daar weer voortdurend landen uit geduwd door speculanten. Om dat probleem weer op te lossen kwam er vervolgens de euro, om die overeind te houden heb je weer een bepaalde vorm van politieke samenwerking nodig.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2016 12:25:49 ]
  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:22:51 #293
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163285481
Hopelijk hebben de Europese leiders geen slappe knieën waardoor je je weer in het pak laat naaien en kaas van het brood eten door 'best of both worlds' Britten. Met hun opt outs en oneerlijke concurrentievoordelen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_163285574
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:22 schreef Klopkoek het volgende:
Hopelijk hebben de Europese leiders geen slappe knieën waardoor je je weer in het pak laat naaien en kaas van het brood eten door 'best of both worlds' Britten. Met hun opt outs en oneerlijke concurrentievoordelen.
Mochten ze dezelfde deals krijgen als Noorwegen en Zwitserland, dan hoop ik dat ze net als die twee landen ook verplicht tot Schengen moeten toetreden :9
  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:28:38 #295
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163285592
Inmiddels meer dan 1 miljoen handtekeningen voor een tweede referendum!
  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:31:11 #296
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163285634
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:28 schreef Falco het volgende:
De eerstkomende 20 jaar niet doen zou ik zeggen. Hadden ze maar eerder moeten bedenken
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_163285654
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 12:28 schreef Falco het volgende:
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Nog een periode van onrust is niemand bij gebaat.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2016 12:32:11 ]
  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:32:34 #298
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163285663
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 11:23 schreef Kaas- het volgende:
Vrijhandel zonder inleveren van soevereiniteit bestaat overigens per definitie ook niet.
Het Bretton Woods systeem verenigde min of meer beiden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_163285699
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 11:51 schreef agter het volgende:

hebben ze goed getimed :') NWS / Restauratie Brits parlementsgebouw kost 5-8 miljard
pi_163285702
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')