Ja daar ben ik op mijn eerste trip naar Japan geweest. Op een doordeweekse dag na 16.00 (want dan was het goedkoper), was het vrijwel uitgestorven. Best bizar om op een trappen van Huis ten Bosch te staan, te zien dat Nyenrode een teddyberen museum is en achteraf de foto's van de markt van Gouda vergelijkt met het origineel. Of je verwonderen over het feit dat ze een Duitser alles hebben laten vertalen waardoor er een Naschmarkt ipv een rommelmarkt is er 'originale Hollandische Kaastaart' wordt verkocht... En in tien minuten loop je niet even rond, het is best groot.quote:Op maandag 26 september 2016 23:07 schreef star_gazer het volgende:
Meer mensen hier die in Huis ten Bosch zijn geweest? Is een bizar pretpark vlakbij Nagasaki dat in principe een nabootsing van Nederland is. Domtoren, huis ten bosch, molens, gietvorm, Amsterdamse binnenstad. Allemaal op tien minuten afstand van elkaar. Echt een heel vreemde LSD-trip achtige ervaring als Nederlander!
Osechi ryori?quote:Op maandag 26 september 2016 23:20 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ahzo! Ja, duidelijk.
Zijn er andere "must haves" qua eten? Mijn oud/nieuw diner gaat Japan als thema hebben, en ik ben er met kerst. Weet er alleen nog allemaal bijzonder weinig van...
ja ik ook geweest... ik vond het leuk. alleen al als je uit de trein komt, en je ziet verderop, midden in japan, het station van amsterdam staan..... echt surrealistisch.quote:Op maandag 26 september 2016 23:07 schreef star_gazer het volgende:
Meer mensen hier die in Huis ten Bosch zijn geweest? Is een bizar pretpark vlakbij Nagasaki dat in principe een nabootsing van Nederland is. Domtoren, huis ten bosch, molens, gietvorm, Amsterdamse binnenstad. Allemaal op tien minuten afstand van elkaar. Echt een heel vreemde LSD-trip achtige ervaring als Nederlander!
katsu curryquote:Op maandag 26 september 2016 23:25 schreef donald_dick het volgende:
Chicken Katsu Curry, ofwel Tonkatsu.
Maar erg kerstig is dat niet
of een KFC bucket.
ik vond dat schilderij juist spuuglelijk en bijna een belediging voor onze cultuur en geschiedenisquote:Op dinsdag 27 september 2016 00:51 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja ik ook geweest... ik vond het leuk. alleen al als je uit de trein komt, en je ziet verderop, midden in japan, het station van amsterdam staan..... echt surrealistisch.
[ afbeelding ]
en ook leuk; die grote zaal in het namaak paleis huis te bosh, beschilderd door kunstenaar rob scholte. dat siert de japannese dan weer, dat ze niet proberen de originele schilderingen in die zaal na te maken, maar een moderne nederlandse kunstenaar die zaal laten doen.
is misschien een kwestie van smaak. rob scholte is wel een van onze beroemdste kunstenaars, en ook een die nog ECHT schildert, dus niet alleen maar kloddertjes smijten.quote:Op dinsdag 27 september 2016 06:30 schreef star_gazer het volgende:
[..]
ik vond dat schilderij juist spuuglelijk en bijna een belediging voor onze cultuur en geschiedenis
[ afbeelding ]
Ow wow, het is gewoon ook een traditie daarquote:Op maandag 26 september 2016 23:33 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Osechi ryori?
Ook: https://www.tsunagujapan.(...)anese-new-year-food/
Hai!quote:Op maandag 26 september 2016 23:07 schreef star_gazer het volgende:
alles wat de japanse toerist wil; selfies maken, zoetigheid eten, ook goed echt eten, winkels vol met nijntjes en ander schattig speelgoed.... en verder eigenlijk niks.quote:Op dinsdag 27 september 2016 10:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Bizar, dat park. Maar wat is er te doen, behalve huisjes kijken?
Hey, vergeet niet bungeejumpen, segway-rijden, 5D-film, spookhuis...quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:49 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
alles wat de japanse toerist wil; selfies maken, zoetigheid eten, ook goed echt eten, winkels vol met nijntjes en ander schattig speelgoed.... en verder eigenlijk niks.
en bij alles moet je bijbetalen, of 40 euro neerleggen voor een all-in kaartquote:Op dinsdag 27 september 2016 15:14 schreef star_gazer het volgende:
En een uilenbos, een game museum, een porselein museum en een insecten tentoonstelling.
Bizar is het juiste woord!
Gewoon in de koffer, niks aan de handquote:Op dinsdag 27 september 2016 11:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ow wow, het is gewoon ook een traditie daar
Hier kan ik wat mee, bedankt!
Moet alleen even checken of ik dingen wel in mag voeren (zoals die lotuswortel).
Zo simpel is dat niet als je etenswaren meeneemt van een niet-EU land (Japan) naar een ander niet-EU land (Noorwegen) met een lange lijst importrestrictiesquote:Op dinsdag 27 september 2016 21:03 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Gewoon in de koffer, niks aan de hand
Ah, wist niet dat je in Noorwegen woont. Naar Nederland is het geen probleem iig. Althans, gewoon niet aangeven en niks aan de handquote:Op dinsdag 27 september 2016 21:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zo simpel is dat niet als je etenswaren meeneemt van een niet-EU land (Japan) naar een ander niet-EU land (Noorwegen) met een lange lijst importrestricties
Dagtripje Nara vanuit Osaka misschien?quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:22 schreef habitue het volgende:
Nog iets langer dan een maand.![]()
Iemand op- of aanmerkingen op onze gemaakte planning?
31 vlucht naar japan
1 Tokyo
2 Tokyo
3 Tokyo
4 Tokyo
5 Matsumoto
6 Nog een nacht in be bergen
7 Takayama
8 Kyoto
9 Kyoto
10 Kyoto
11 Kyoto
12 Aso
13 Aso
14 Aso
15 Osaka
16 Osaka
17 Osaka
18 Koyasan
19 Ergens langs de kust tussendoor
20 Mount Fuji
21 Tokyo
22 vlucht terug
quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:49 schreef Toeps het volgende:
[..]
Hey, vergeet niet bungeejumpen, segway-rijden, 5D-film, spookhuis...
ah, okee.quote:Op dinsdag 27 september 2016 15:14 schreef star_gazer het volgende:
En een uilenbos, een game museum, een porselein museum en een insecten tentoonstelling.
Bizar is het juiste woord!
Nooit geweest, ook geen behoefte aan.quote:Op woensdag 28 september 2016 09:04 schreef Negentiendertig het volgende:
Welke NL'er gaat nou serieus naar HtB?Je gaat toch geen 6 tientjes betalen voor een namaak Amsterdam CS als je er hier gratis en voor niks heen kan?
Zit je in Japan, ga je daarheen
Dat was ook mijn gedachte. Dingen die je hier kan doen ga ik dus niet daar doen. Ik hoef er ook niet naar de Starbucks of McDonalds, en hoef er dus ook niet naar namaakgrachten te kijken. Kan ik beter iets gaan doen wat ik hier niet kan doen.quote:Op woensdag 28 september 2016 09:04 schreef Negentiendertig het volgende:
Welke NL'er gaat nou serieus naar HtB?Je gaat toch geen 6 tientjes betalen voor een namaak Amsterdam CS als je er hier gratis en voor niks heen kan?
Precies, ik begrijp ook niet dat mensen helemaal naar Tokyo reizen om naar Disneyland te gaan! Is nog stervensdruk ook.quote:Op woensdag 28 september 2016 10:08 schreef Mystikvm het volgende:
Dat was ook mijn gedachte. Dingen die je hier kan doen ga ik dus niet daar doen. Ik hoef er ook niet naar de Starbucks of McDonalds, en hoef er dus ook niet naar namaakgrachten te kijken. Kan ik beter iets gaan doen wat ik hier niet kan doen.
Er zijn genoeg Nederlanders die niet in Nederland wonenquote:Op woensdag 28 september 2016 09:04 schreef Negentiendertig het volgende:
Nou ja, ik kan mij nog voorstellen dat als je zo'n pretparkfreak bent je er wel heen zou willen. Mij niet gezien trouwens, ik hoef al niet naar Walibi of de Efteling.quote:Op woensdag 28 september 2016 12:59 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Precies, ik begrijp ook niet dat mensen helemaal naar Tokyo reizen om naar Disneyland te gaan! Is nog stervensdruk ook.
Ik vond Tokyo Disney fantastisch! Heb al diverse Disney-parken wereldwijd bezocht, en dit was heel anders. Niet door de attracties, want die zijn universeel (hoewel DisneySea daarin ook wat afwijkend was). Maar meer om te zien hoe Japanners een dag in Disney doorbrengen, want zij doen dat toch echt anders dan wij. Ik heb er ook een keer een documentaire over gezien, over de culturele verschillen tussen Universal Japan en VS, ik ga daar eens naar op zoek ...quote:Op woensdag 28 september 2016 12:59 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Precies, ik begrijp ook niet dat mensen helemaal naar Tokyo reizen om naar Disneyland te gaan! Is nog stervensdruk ook.
over het waarom hadden we het hier dus al een tijdje. het is een surrealistische ervaring.quote:Op woensdag 28 september 2016 09:04 schreef Negentiendertig het volgende:
Ja, drie uur wachten, of je moet een fastpass hebben.quote:Op woensdag 28 september 2016 20:32 schreef Negentiendertig het volgende:
Surrealistisch? Lijkt me wel meevallen. Maar ieder z'n ding natuurlijk.
Disney daarentegen vind ik wel heel tof. Mooi, schoon park met lekkere snacks en goede restaurants. En geen voordringende mensen, maar iedereen netjes in de rij
tja, smaak inderdaad.quote:Op woensdag 28 september 2016 20:32 schreef Negentiendertig het volgende:
Surrealistisch? Lijkt me wel meevallen. Maar ieder z'n ding natuurlijk.
Disney daarentegen vind ik wel heel tof. Mooi, schoon park met lekkere snacks en goede restaurants. En geen voordringende mensen, maar iedereen netjes in de rij
Oki. Gelukkig hoeven we niet samen naar Japan dan.quote:Op woensdag 28 september 2016 21:43 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
tja, smaak inderdaad. disneyland, daar wil ik dan weer nieteens dood gevonden worden, infantiel gedoe..
Hm? Ieder z'n ding toch, zoals ik hierboven al eens zei.quote:
zo is dat.quote:Op woensdag 28 september 2016 21:45 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Hm? Ieder z'n ding toch, zoals ik hierboven al eens zei.
Ga jij toch lekker naar HtB, als je dat leuk lijkt? Jouw vakantie, jouw tijd. Whatever tickles your fancy.
Wanneer ging je ook alweer?quote:
ik heb niks in de planning. ben wel twee keer in de herfst geweest, het is prachtig. bijna nog mooier dan in de lente.quote:Op woensdag 28 september 2016 21:48 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Wanneer ging je ook alweer?
Ik zou graag ergens in oktober gaan, want fall leaveszit er helaas niet in dit jaar. Maar och, wat is de herfst daar mooi.
Ah, okee!quote:Op woensdag 28 september 2016 21:52 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik heb niks in de planning. ben wel twee keer in de herfst geweest, het is prachtig. bijna nog mooier dan in de lente.
ja, erg mooi.quote:Op woensdag 28 september 2016 21:53 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Ah, okee!
En eens. Lente is ook mooi, met die sakura enzo. Maar die kleuren in de herfstHet weer in de herfst vind ik ook altijd fijn. Vest voldoet, zonnig, maar toch knus door al die blaadjes enzo.
ik, omdat:quote:Op woensdag 28 september 2016 09:04 schreef Negentiendertig het volgende:
ja gunkanjima zat er voor ons ivm tijd helaas niet in. Wel de glover Gardens gezienquote:Op donderdag 29 september 2016 08:54 schreef Toeps het volgende:
En ik dus, omdat ik zulke dingen echt fan-tas-tisch vind. Het is zo weird, en zo interessant vanuit een cultureel oogpunt ("Hoe zien Japanners Nederland?")... Ik vond het awesome.
En we wilden sowieso naar Nagasaki voor Gunkanjima, dat verlaten mijneiland. (Ook echt super awesome!)
Oh en over Disneyland, wat hierboven ook al gezegd is: Da's best wel heel anders. Daarbij hebben ze ook rides die uniek zijn voor TDL. En Tokyo Disney Sea is helemáál anders, da's gewoon een heel ander pretpark erbij.
Waarom denk men dat Japan altijd raar is??quote:Op donderdag 29 september 2016 08:54 schreef Toeps het volgende:
En ik dus, omdat ik zulke dingen echt fan-tas-tisch vind. Het is zo weird, en zo interessant vanuit een cultureel oogpunt ("Hoe zien Japanners Nederland?")... Ik vond het awesome.
En we wilden sowieso naar Nagasaki voor Gunkanjima, dat verlaten mijneiland. (Ook echt super awesome!)
Oh en over Disneyland, wat hierboven ook al gezegd is: Da's best wel heel anders. Daarbij hebben ze ook rides die uniek zijn voor TDL. En Tokyo Disney Sea is helemáál anders, da's gewoon een heel ander pretpark erbij.
Post die eens als je 'm vindquote:Op woensdag 28 september 2016 13:53 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik vond Tokyo Disney fantastisch! Heb al diverse Disney-parken wereldwijd bezocht, en dit was heel anders. Niet door de attracties, want die zijn universeel (hoewel DisneySea daarin ook wat afwijkend was). Maar meer om te zien hoe Japanners een dag in Disney doorbrengen, want zij doen dat toch echt anders dan wij. Ik heb er ook een keer een documentaire over gezien, over de culturele verschillen tussen Universal Japan en VS, ik ga daar eens naar op zoek ...
Fantastisch inderdaad. Vooral de Bikken Bikken snackbar.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:38 schreef Toeps het volgende:
[..]
Hai!
Meer foto's: http://www.toeps.nl/blog/travel/toeps-nagasaki-1
Ik zal wel de laatste zijn die "don't nuke a country twice"-grappen zou maken hoor.quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:20 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Waarom denk men dat Japan altijd raar is??![]()
Je weet heus wel dat Japan en Nederland relatie begon in de 17e eeuw?VOC was nog niet eens opgericht!!quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:08 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik zal wel de laatste zijn die "don't nuke a country twice"-grappen zou maken hoor.
Volgens mij zei ik niet dat Japan raar is, maar als Nederlander in een mini-Nederland aan de andere kant van de wereld lopen, dat ís gewoon raar.
Ik bedoel het gewoon persoonlijk. Net zoals dat het raar is dat Hong Kong Disneyland heel erg lijkt op Disneyland Parijs. Dat je denkt: "Hey, ik ken dit hier!", maar toch niet.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:33 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Je weet heus wel dat Japan en Nederland relatie begon in de 17e eeuw?VOC was nog niet eens opgericht!!
Ik moet altijd denken aan m'n zusje toen ze een ijsje liet vallenquote:Op woensdag 28 september 2016 13:53 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik vond Tokyo Disney fantastisch! Heb al diverse Disney-parken wereldwijd bezocht, en dit was heel anders. Niet door de attracties, want die zijn universeel (hoewel DisneySea daarin ook wat afwijkend was). Maar meer om te zien hoe Japanners een dag in Disney doorbrengen, want zij doen dat toch echt anders dan wij. Ik heb er ook een keer een documentaire over gezien, over de culturele verschillen tussen Universal Japan en VS, ik ga daar eens naar op zoek ...
Niet gehuurd wel een tour gedaan.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 09:54 schreef Simmertje het volgende:
Heeft iemand hier wel eens een gefietst gehuurd in Tokyo? Is dat een beetje te doen qua verkeer?
Moet wel aangegeven staan, dat de stoep ook het fietspad is. Anders mag het niet. En ik heb mij laten vertellen dat je geen oordopjes mag gebruiken of mag bellen terwijl je fietst.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:12 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Niet gehuurd wel een tour gedaan.
In de stad hebben we het meeste op de stoep gefiets wat ook een fietspad was![]()
Ik denk dat als je zonder gids gaat het ook wel te doen is
In Kyoto wel, maar ik weet niet of ik het in Tokyo zou doen. Te druk en teveel verkeer.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 09:54 schreef Simmertje het volgende:
Heeft iemand hier wel eens een gefietst gehuurd in Tokyo? Is dat een beetje te doen qua verkeer?
Kyoto is ook redelijk compact. De meeste bezienswaardigheden zijn op (fiets)afstand van elkaar, en het is heerlijk om langs de rivier te fietsen. Daarnaast heb je, behalve het onduidelijke busnetwerk, niet echt een alternatief.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:22 schreef Simmertje het volgende:
Ik heb het zelf ook in Kyoto gedaan, dat was heerlijk. Ik weet eigenlijk ook niet of ik het zelf wil, maar na 4x Tokyo wil ik de 5de keer eens wat anders gaan doen. Maar het verkeer lijkt mij inderdaad wel lastig, al ben ik in Amsterdam ook wel wat gewend.
Ik zag vanmorgen inderdaad de advertentie. Retour Tokyo vanaf 499 euri.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 00:34 schreef matthijst het volgende:
Aanbiedingen bij KLM.
Net geboekt voor 631 rechtstreeks in April.
Heen naar Osaka, terug vanaf Tokio.
Geloof dat er morgen, of vandaag in de loop van de dag, een verjaardagsdeal voor retourtjes naar Tokio komt, maar vond deze prijs al behoorlijk netjes (ging uit van 850), dus maar geboekt ipv stressen of de prijzen niet omhoog gaan
Waar?quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 09:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik zag vanmorgen inderdaad de advertentie. Retour Tokyo vanaf 499 euri.
Maar bij afwijkende vertrek- en aankomstluchthavens wordt volgens mij altijd een hogere prijs gerekend, bovendien stond er niet bij of het uitsluitend om rechtstreekse vluchten ging.
Lijkt me dus een prima deal die je hebt!
ANA heeft ook altijd mooie prijzen vanaf Dusseldorf.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 19:12 schreef Negentiendertig het volgende:
Verleidelijk, maar ga het toch niet doen. Tickets zijn altijd wel voor een redelijke prijs te vinden, maar verblijf is voor ons altijd vrij prijzig. Dus. Misschien in 2018 weer.
ANAquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 19:17 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
ANA heeft ook altijd mooie prijzen vanaf Dusseldorf.
Ook nog eens prima maatschappij.
Dat viel mij ook op! Ondanks Japan zo gestructureerd is, doen de mensen maar wat op de stoep. Ze lopen links en rechts en fietsers zig-zaggen er een beetje half tussendoor.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:03 schreef KingLysandus het volgende:
Volgens mij is dat het gevaarlijkste in Japan. Fietsers op de stoep.Vooral in Kyoto oppassen dat je als voetganger niet omver wordt gefietst.
in subforum CUL(inair) heb ik die ooit wel eens gezien. Mobiel zoeken is alleen een dramaquote:Op zaterdag 15 oktober 2016 01:40 schreef MauroPicotto het volgende:
Had ik het geld maar!
Is er ook een officiële sushi-topic?
Ik landde zelf op Fukuoka (en vloog terug van Narita, maar toen hoefde ik niet meer te pinnen) en daar zat een 7 Bank (van 7/11 dus).quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:24 schreef polariteit het volgende:
Nu las ik dat pinnen over het algemeen wel te doen is bij onder andere 7/11's supermarkten en bij postkantoren. Op zich prima, maar het liefst pin ik al op het vliegveld. Iemand enig idee of je op Narita airport al een beetje fatsoenlijk geld kan pinnen?
tnx voor de link, had hem op zich al gevonden maar deed het niet op mobiel. Blijkbaar op gewone pc wel, zo te zien moet het goedkomen danquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:38 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik landde zelf op Fukuoka (en vloog terug van Narita, maar toen hoefde ik niet meer te pinnen) en daar zat een 7 Bank (van 7/11 dus).
Volgens deze site zit er zowel een 7 bank als een JP Bank op Narita dus zou pinnen geen probleem moeten zijn.
in de hal van narita zitten pinautomaten waar je kan pinnen met onze passen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:24 schreef polariteit het volgende:
Zo, nog 3 weken en een paar uur en dan vlieg ik richting Japan, echt superveel zin in![]()
Vliegticket is geboekt, alle hotels zijn geboekt, railpass is binnen evenals een data-simkaartje. Nu is het eigenlijk vooral veel lezen en uitzoeken wat ik wil gaan zien. Merk dat ik daardoor alleen maar nog meer enthousiaster word![]()
Even een praktisch vraagje: ik lees her en der dat pinnen in Japan niet echt gebruikelijk is, en ook met credit card betalen voor je eten, bezienswaardigheid of kop koffie schijnt ongebruikelijk te zijn. Voor mij als 'liever nul komma nul cash dan een portemonnee vol met duizend muntjes en briefjes'-persoon is dit even omschakelen, want ik doe het liefst zo veel mogelijk per pas![]()
Nu las ik dat pinnen over het algemeen wel te doen is bij onder andere 7/11's supermarkten en bij postkantoren. Op zich prima, maar het liefst pin ik al op het vliegveld. Iemand enig idee of je op Narita airport al een beetje fatsoenlijk geld kan pinnen?
En wat is een beetje een redelijk bedrag om iig de eerste week door te komen? 20000 yen? Hotels zijn overigens op 1 na allemaal al betaald.
Ik heb me eigenlijk nog te weinig verdiept in de prijzen daar, al heb ik wel begrepen dat eten over het algemeen redelijk betaalbaar is![]()
Pinnen op Narita kan. En wel zo goed dat we bij de zoveelste reis dachten: de volgende keer gaan we niet meer naar het GWK, we pinnen wel daar. Want dat doen we toch steeds.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:24 schreef polariteit het volgende:
Zo, nog 3 weken en een paar uur en dan vlieg ik richting Japan, echt superveel zin in![]()
Vliegticket is geboekt, alle hotels zijn geboekt, railpass is binnen evenals een data-simkaartje. Nu is het eigenlijk vooral veel lezen en uitzoeken wat ik wil gaan zien. Merk dat ik daardoor alleen maar nog meer enthousiaster word![]()
Even een praktisch vraagje: ik lees her en der dat pinnen in Japan niet echt gebruikelijk is, en ook met credit card betalen voor je eten, bezienswaardigheid of kop koffie schijnt ongebruikelijk te zijn. Voor mij als 'liever nul komma nul cash dan een portemonnee vol met duizend muntjes en briefjes'-persoon is dit even omschakelen, want ik doe het liefst zo veel mogelijk per pas![]()
En wat is een beetje een redelijk bedrag om iig de eerste week door te komen? 20000 yen? Hotels zijn overigens op 1 na allemaal al betaald.
Ik heb me eigenlijk nog te weinig verdiept in de prijzen daar, al heb ik wel begrepen dat eten over het algemeen redelijk betaalbaar is![]()
Het punt is dat je er niet alleen mee voor de trein kan betalen, maar ook allerlei andere dingen: convenience store, restaurant, vending machine en dus het probleem van veel contant geld op zak moeten hebben kan verlichten.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 07:44 schreef polariteit het volgende:
K betwijfel of die SUICA pas nut gaat hebben, k ga zoveel mogelijk met JR-pas reizen, en anders proberen te lopen of fietsen. Wil in bijv. Kyoto en osaka lekker gaan fietsen
[quote]quote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:14 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Pinnen op Narita kan. En wel zo goed dat we bij de zoveelste reis dachten: de volgende keer gaan we niet meer naar het GWK, we pinnen wel daar. Want dat doen we toch steeds.
Komen we daar zonder contanten, had onze bank al het pinverkeer in Japan geblokkeerd vanwege een skim-aanval. In een paasweekend, dus de bank was zo goed als onbereikbaar. We hebben uiteindelijk een geld-telegram moeten laten sturen, maar daarvoor moesten we naar een bank 50 km verderop. (Zelfde bank was 3 weken eerder gesloten op Narita ...) Zie daar maar eens te komen zonder geld. Schaamde me rot. Wel een creditcard bij, maar daar bleek opeens ook een pincode op te zitten. Was echt een nachtmerrie, we konden geen kant op. Ik schiet weer in de hyperventilatie nu ik dit schrijf. Van Narita naar ons hotel was nog een uur met de trein ...
Kortom, neem of wat contanten mee (euro's of dollars konden we nog wel wisselen, als we die gehad hadden). Of zorg ervoor dat je meerdere banken hebt. Over het algemeen kun je prima pinnen op vliegveld/postkantoor, maar wat contanten om op terug te vallen is toch echt een aanrader.
Op woensdag 26 oktober 2016 22:14 schreef _Arual_ het volgende:
haha wow... hier wordt je wel voorzichtig van, ja.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:14 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Pinnen op Narita kan. En wel zo goed dat we bij de zoveelste reis dachten: de volgende keer gaan we niet meer naar het GWK, we pinnen wel daar. Want dat doen we toch steeds.
Komen we daar zonder contanten, had onze bank al het pinverkeer in Japan geblokkeerd vanwege een skim-aanval. In een paasweekend, dus de bank was zo goed als onbereikbaar. We hebben uiteindelijk een geld-telegram moeten laten sturen, maar daarvoor moesten we naar een bank 50 km verderop. (Zelfde bank was 3 weken eerder gesloten op Narita ...) Zie daar maar eens te komen zonder geld. Schaamde me rot. Wel een creditcard bij, maar daar bleek opeens ook een pincode op te zitten. Was echt een nachtmerrie, we konden geen kant op. Ik schiet weer in de hyperventilatie nu ik dit schrijf. Van Narita naar ons hotel was nog een uur met de trein ...
Kortom, neem of wat contanten mee (euro's of dollars konden we nog wel wisselen, als we die gehad hadden). Of zorg ervoor dat je meerdere banken hebt. Over het algemeen kun je prima pinnen op vliegveld/postkantoor, maar wat contanten om op terug te vallen is toch echt een aanrader.
SUICAquote:Op donderdag 27 oktober 2016 07:44 schreef polariteit het volgende:
Ok krijg de indruk dat 20000 toch wel wat weinig gaat zijn, en had inderdaad al gelezen dat je prima met veel geld over straat kan daar ivm de veiligheid. Maar goed, vind het dan nog steeds irritant om een stapel briefjes van 10cm dik mee te sjouwen en een boodschappentas vol muntjes![]()
K betwijfel of die SUICA pas nut gaat hebben,
Suica is perfect manquote:Op donderdag 27 oktober 2016 07:44 schreef polariteit het volgende:
Ok krijg de indruk dat 20000 toch wel wat weinig gaat zijn, en had inderdaad al gelezen dat je prima met veel geld over straat kan daar ivm de veiligheid. Maar goed, vind het dan nog steeds irritant om een stapel briefjes van 10cm dik mee te sjouwen en een boodschappentas vol muntjes![]()
Ik houd het gewoon op pinnen op Narita, ik ga er maar even vanuit dat zo'n worstcase scenario als Arual nu beschrijft niet zal gebeuren. Daarnaast neem ik ook een CC mee (van andere bank), en ook cash euro's om indien nodig daar te wisselen.
K betwijfel of die SUICA pas nut gaat hebben, k ga zoveel mogelijk met JR-pas reizen, en anders proberen te lopen of fietsen. Wil in bijv. Kyoto en osaka lekker gaan fietsen![]()
![]()
(mits het goed weer is natuurlijk)
Met je JR pass hoef je geen kaartjes te kopen. Gewoon je pas laten zien bij de staffed gate, dan mag je doorlopen.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 19:32 schreef polariteit het volgende:
Tnx voor de reacties, had even niet door dat de SUICA kaart ook voor meer was dan metro/bus![]()
Nog ander vraagje over treinen: ik heb dus de Japan rail pass; en stel dat ik een stuk met de trein moet waar ik 2x over moet stappen. Kan ik dan wel gewoon voor aanvang van het eerste stuk gewoon 1 kaartje kopen voor het hele stuk/alle kaartjes? Of moet ik steeds op het overstapstation kaartjes halen
* polariteit treinnoob...
Kopen niet, maar plaatsen reserveren vond ik wel ideaal.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 19:34 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Met je JR pass hoef je geen kaartjes te kopen. Gewoon je pas laten zien bij de staffed gate, dan mag je doorlopen.
Hangt helemaal van de trein af denk ik? Van Osaka naar Nara hoef je niet te reserveren, op een langer stuk misschien wel. Shinkansen moet je sowieso kaartjes voor halen (maar niet betalen uiteraard).quote:Op donderdag 27 oktober 2016 19:54 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Kopen niet, maar plaatsen reserveren vond ik wel ideaal.
nee hoor, gewoon naar binnen lopen met je pas en klaar. behalve dus, als je gereserveerde plaatsen wilt. maar ik heb bij al mn reizen door japan, nooit gereserveerd. en ook nooit hoeven staan. er zijn altijd een aantal rijtuigen voor gereserveerd.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 19:59 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Hangt helemaal van de trein af denk ik? Van Osaka naar Nara hoef je niet te reserveren, op een langer stuk misschien wel. Shinkansen moet je sowieso kaartjes voor halen (maar niet betalen uiteraard).
Dan zeggen we toch hetzelfde?quote:Op donderdag 27 oktober 2016 21:26 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nee hoor, gewoon naar binnen lopen met je pas en klaar. behalve dus, als je gereserveerde plaatsen wilt. maar ik heb bij al mn reizen door japan, nooit gereserveerd. en ook nooit hoeven staan. er zijn altijd een aantal rijtuigen voor gereserveerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |