Net als Sylvana en de rest van dat clubje..quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:38 schreef Atak het volgende:
[..]
Die ex-criminele Turk Ozcan moet je ook helemaal niet serieus nemen.
Syl is crimineel?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:06 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Net als Sylvana en de rest van dat clubje..
Jammer dat je het verleden ontkend.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:50 schreef Danny86 het volgende:
[..]
Ik weiger een neger uit de hedendaagse maatschappij constant te vergelijken met een slaaf.
Ik zie hem als mens.
Jammer dat veel mensen dat wel heel graag willen blijven doen.
Ja, we moeten de klein-klein-klein-klein-klein-kinderen nog steeds behandelen zoals slaven.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:37 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Want we moeten ze nog steeds als slaven zien of bedoel je dat niet?
Sterker nog die kans is nagenoeg 100%quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:49 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja, we moeten de klein-klein-klein-klein-klein-kinderen nog steeds behandelen zoals slaven.
Daarom is het hele slavenverleden niets meer aanstellerij. Als je maar lang genoeg graaft is er een grote kans dat het gros van de mensen ergens een voorvader heeft gehad die slaaf was, ongeacht zijn/haar huidskleur/afkomst.
Een Belgische voetballer.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:04 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Godsamme waar gaat dit over en wie is " de Bruyne"?
Kijk naar WW2. Ik kan ook wel door blijven zeuren dat mijn vader in een kamp zat. Ik kreeg gewoon mee van thuis dat die tijd voorbij was en je normaal met Duitsers om moet gaan. Bij een Joodse familie die veel mensen zijn verloren ligt dat anders. Maar je moet ooit gewoon verder met je leven. Daarnaast moeten bepaalde groepen eens ophouden met dat constant racisme overal in zien.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:49 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja, we moeten de klein-klein-klein-klein-klein-kinderen nog steeds behandelen zoals slaven.
Daarom is het hele slavenverleden niets meer aanstellerij. Als je maar lang genoeg graaft is er een grote kans dat het gros van de mensen ergens een voorvader heeft gehad die slaaf was, ongeacht zijn/haar huidskleur/afkomst.
Nou nee, er zijn ook genoeg negers wiens voorouders slavenhandelaren waren, je moet niet vergeten dat de meeste Afrikaanse slaven gevangen werden door andere Afrikanen, die ze dan verkochten aan de blanken. Ik zou het dus een 50% kans geven dat Sylvana's voorouders zelf slavendrijvers waren.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Sterker nog die kans is nagenoeg 100%
Nee.quote:
Precies. En in bepaalde landen in Afrika (zoals Benin) is men daar ook heel eerlijk over en geeft men niet alleen de blanken de schuld.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 15:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou nee, er zijn ook genoeg negers wiens voorouders slavenhandelaren waren, je moet niet vergeten dat de meeste Afrikaanse slaven gevangen werden door andere Afrikanen, die ze dan verkochten aan de blanken. Ik zou het dus een 50% kans geven dat Sylvana's voorouders zelf slavendrijvers waren.
Die kans is ook 100%. Met andere woorden wij zijn allemaal afstammelingen van slachtoffers en daders, blank en zwart en alles ertussenin.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 15:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou nee, er zijn ook genoeg negers wiens voorouders slavenhandelaren waren, je moet niet vergeten dat de meeste Afrikaanse slaven gevangen werden door andere Afrikanen, die ze dan verkochten aan de blanken. Ik zou het dus een 50% kans geven dat Sylvana's voorouders zelf slavendrijvers waren.
In de West waren ook zwarte slavenhouders.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 15:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Uitzonderingen bevestigen de regel.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 21:25 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
In de West waren ook zwarte slavenhouders.
Het automatisme zwart=slachtoffer klopt van geen kant.
quote:Op zaterdag 2 juli 2016 21:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Uitzonderingen bevestigen de regel.
Ik heb daar nog herbelevingen van.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 21:25 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
In de West waren ook zwarte slavenhouders.
Het automatisme zwart=slachtoffer klopt van geen kant.
Het antwoord van de SJW crowdquote:Op zondag 3 juli 2016 02:34 schreef Montagui het volgende:
Ik zie geen huidskleur.
Sylvana wel.
Need I say more?
Er is ook een slavenheden. Veelal in landen waar de bevolking een gekleurde huidskleur draagt. Daar hoor ik deze activisten niet over. Ze jammeren over een ver verleden maar kijken vervolgens weg van wat er vandaag de dag gebeurd in continenten als Afrika en Azië. Ik noem dat erg selectief kijken. Daarmee wordt de discussie hieromtrent ook ongeloofwaardig.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:49 schreef ems. het volgende:
[..]
Tja, en ze vergeten dat door het slavernij verleden (waar hun voorouders slachtoffer van waren), nu een voor afrikaanse begrippen een goden leven hebben.quote:Op zondag 3 juli 2016 08:50 schreef Elzies het volgende:
[..]
Er is ook een slavenheden. Veelal in landen waar de bevolking een gekleurde huidskleur draagt. Daar hoor ik deze activisten niet over. Ze jammeren over een ver verleden maar kijken vervolgens weg van wat er vandaag de dag gebeurd in continenten als Afrika en Azië. Ik noem dat erg selectief kijken. Daarmee wordt de discussie hieromtrent ook ongeloofwaardig.
Ja. Daarom moet er voor er wordt geclaimd slachtoffer te zijn, worden uitgezocht of dat zo is - of dat het schuldigen zijn. Dat geldt ook voor de blanken die beschuldigd worden.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 21:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Uitzonderingen bevestigen de regel.
Hou deze walgelijk neerbuigende opmerkingen voor je aub.quote:Op zondag 3 juli 2016 09:37 schreef flibber het volgende:
[..]
Tja, en ze vergeten dat door het slavernij verleden (waar hun voorouders slachtoffer van waren), nu een voor afrikaanse begrippen een goden leven hebben.
stuur ze een jaarte terug naar het land van voorouders, wedden dat ze dan heel stil terug komen (als ze het overleven uberhaupt).
Waarom? Die domme zwartjes moeten maar eens een lesje in nederigheid krijgen. Upperty people.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:22 schreef hoink581 het volgende:
Hou deze walgelijk neerbuigende opmerkingen voor je aub.
Als het gaat om het verkrijgen van draagvlak voor ontwikkelingshulp mag er wel gezegd worden dat wij nu net de mazzel hebben hier geboren te zijn maar als dat tegen mensen met een kleurtje gezegd wordt is het ineens neerbuigend?quote:Op zondag 3 juli 2016 11:22 schreef hoink581 het volgende:
[..]
die laatste lijkt me lastig hard te makenquote:Op zondag 3 juli 2016 11:17 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja. Daarom moet er voor er wordt geclaimd slachtoffer te zijn, worden uitgezocht of dat zo is - of dat het schuldigen zijn. Dat geldt ook voor de blanken die beschuldigd worden.
Dat Nederland profiteert, nog steeds, van het fortuin dat met de slavenhandel is verdiend, en dus moet boeten/betalen, is een vreemde stellingname aangezien ten opzichte van hun voorouders de huidige nederblacks daar het allermeest van profiteren.
is het ook gewoon, net alsof je tegen zo'n meisje dat haar hele leven ergens in een kelder opgesloten heeft gezeten zegt dat ze tenminste niet gepest werdquote:Op zondag 3 juli 2016 11:28 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als het gaat om het verkrijgen van draagvlak voor ontwikkelingshulp mag er wel gezegd worden dat wij nu net de mazzel hebben hier geboren te zijn maar als dat tegen mensen met een kleurtje gezegd wordt is het ineens neerbuigend?
Dat is dus een domme en neerbuigende opmerking......quote:Op zondag 3 juli 2016 11:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waarom? Die domme zwartjes moeten maar eens een lesje in nederigheid krijgen. Upperty people.
Ik zal de volgende keer sarcasm-tags gebruiken.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:38 schreef Jaroon het volgende:
Dat is dus een domme en neerbuigende opmerking......
Graag. Maakt het toch wat makkelijker.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zal de volgende keer sarcasm-tags gebruiken.
Hoe goed ken jij iedereen die post hier? Ik zie door de bomen het bos niet meer vaak. Maar ik post dan ook niet regelmatig.quote:
Goed genoeg om te weten wie wat op wat voor een manier meestal post. Kun je best snel doorhebben.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:45 schreef Jaroon het volgende:
Hoe goed ken jij iedereen die post hier? Ik zie door de bomen het bos niet meer vaak. Maar ik post dan ook niet regelmatig.
Ik ken iedereen want ik ben een met hen.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:45 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Hoe goed ken jij iedereen die post hier? Ik zie door de bomen het bos niet meer vaak. Maar ik post dan ook niet regelmatig.
Terug naar eindeloos gezeur over kleur. Ik ben nog op zoek naar een land waar ik als blanke zo kan zeuren en zielig doen.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Goed genoeg om te weten wie wat op wat voor een manier meestal post. Kun je best snel doorhebben.
Maar off-topic. Terug naar de ondankbare zwartjes . Met hun air.
Dat klinkt prachtig.....quote:Op zondag 3 juli 2016 11:47 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik ken iedereen want ik ben een met hen.
Ik kom hier om plebs te bekijkenquote:Op zondag 3 juli 2016 11:47 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik ken iedereen want ik ben een met hen.
Nederland lijkt een goede plaats daarvoor.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:47 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Terug naar eindeloos gezeur over kleur. Ik ben nog op zoek naar een land waar ik als blanke zo kan zeuren en zielig doen.
En toch doen we het niet. Misschien toch eens een loket openen met subsidie.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Nederland lijkt een goede plaats daarvoor.
wat is er neerbuigend aan, zijn gewoon feiten.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:22 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Misschien moet je eens wat gaan reizen. Het valt allemaal reuze mee. En racisme? Men kent het daar ook gewoon. In nog sterkere vorm.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:05 schreef flibber het volgende:
[..]
wat is er neerbuigend aan, zijn gewoon feiten.
Rare vergelijking, het is gewoon een feit dat men in Nederland beter af is dan in Afrika. Ik zou zoiets over een keldermeisje in vergelijking met een alledaags leven in Oostenrijk niet durven maken.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
is het ook gewoon, net alsof je tegen zo'n meisje dat haar hele leven ergens in een kelder opgesloten heeft gezeten zegt dat ze tenminste niet gepest werd
Men onderdrukt een volk, heeft een heel continent gekoloniseerd waardoor de originele machtsstructuren zijn aangetast. Vervolgens ontstaat er bij de ontkolonisatie een machtsvacuüm waar corrupte overheidsambtenaren, krijgsheren en multinationals handig gebruik van maken. Alle ellende in Afrika is een direct gevolg van de kolonisatie.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:05 schreef flibber het volgende:
wat is er neerbuigend aan, zijn gewoon feiten.
Dat lijkt me nogal een aanname. Niet dat kolonisatie niet een flinke invloed heeft gehad maar er speelt natuurlijk een stuk meer dan alleen dat.quote:Op zondag 3 juli 2016 13:19 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Alle ellende in Afrika is een direct gevolg van de kolonisatie.
Maar misschien ben jij wel een copycat van Copycat, dat weten we van tevoren ook niet natuurlijk.quote:
Je kan als Afrikanen ook zelf wat doen nu. Dat blijft vaak uit.Je kan niet de rest van je leven iemand anders de schuld geven. Ik heb er zaken proberen te doen. Dan loop je tegen een muur op van zeer rijke Afrikanen die ook niet beter willen voor hun land. Men verdient lekker nu.quote:Op zondag 3 juli 2016 13:19 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Men onderdrukt een volk, heeft een heel continent gekoloniseerd waardoor de originele machtsstructuren zijn aangetast. Vervolgens ontstaat er bij de ontkolonisatie een machtsvacuüm waar corrupte overheidsambtenaren, krijgsheren en multinationals handig gebruik van maken. Alle ellende in Afrika is een direct gevolg van de kolonisatie.
Met die neerbuigende houding zeg je eigenlijk dat men dankbaar moet zijn dat hun continent is verwoest zodat zij nu redelijke welvaart kennen ondanks dat men tegenwoordig nog gediscrimineerd wordt op verschillende vlakken.
White guilt is onzinnig evenals geëiste herstelbetalingen, maar zulke koloniale uitspraken zijn ongehoord en daarbij ook nog eens een bevestiging van de claims van verscheidene anti-racisten.
Te eisen dat men daar zonder kritiek dankbaar voor moet zijn is dat echter wel.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
Rare vergelijking, het is gewoon een feit dat men in Nederland beter af is dan in Afrika. Ik zou zoiets over een keldermeisje in vergelijking met een alledaags leven in Oostenrijk niet durven maken.
De geschiedenis heeft er voor gezorgd dat ze hier zitten. Het is geen schande om daar blij om te zijn.
Lees: misbruik door corrupte officials en krijgsheren die in het machtsvacuüm zijn gedoken.quote:Op zondag 3 juli 2016 13:40 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je kan als Afrikanen ook zelf wat doen nu. Dat blijft vaak uit.Je kan niet de rest van je leven iemand anders de schuld geven. Ik heb er zaken proberen te doen. Dan loop je tegen een muur op van zeer rijke Afrikanen die ook niet beter willen voor hun land. Men verdient lekker nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |