En Afrikanen weer niet voor varken of vuurtoren.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Blanke mensen en aziaten worden dus ook niet voor zwarte piet uitgescholden.
Negers ook niet. Alleen Quincy G en Sylvana S. Omdat ze zich onsterfelijk belachelijk maken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dirt is een drogredenering. Je ontkent racisme en tegelijkertijd beschuldig je de waarnemers en slachtoffers van racisme . Dat ken niet.quote:Op donderdag 23 juni 2016 23:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Mensen die klagen over racisme, zijn de facto zelf óók racisten, omdat in de klacht immers de (foutieve) aanname besloten ligt dat er überhaupt mensenrassen bestaan.
Joh.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En Afrikanen weer niet voor varken of vuurtoren.
Ik vind dat vooral heel triest en ook ernstig voor toekomstige situaties die wel zwaar racistisch zijn. Mensen kijken er steeds minder van op als de term weer ergens wordt gebruikt.quote:Op donderdag 23 juni 2016 23:56 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Echt zo grappig. De hele definitie van racisme is al zo scheef getrokken dat het lachwekkend begint te worden.
Het feit dat iemand blank, bruin, Aziatisch, zuid-Amerikaans enzovoorts mag al niet meer vermeld worden, want dat is racisme.
Nee hoor.... omdat ze klagen over racisme worden ze racistisch afgezeken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:03 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Negers ook niet. Alleen Quincy G en Sylvana S. Omdat ze zich onsterfelijk belachelijk maken.
Dat niet eens, klagen over racisme is niet het ene ras boven het andere ras stellen. Er bestaan rassen, ja we zien er allemaal anders uit. Nou en! Een donker persoon mag mij blanke of white boy noemen. Dat ben ik toch? Of niet? Dan mag je dus bijvoorbeeld ook niet meet tegen een vrouw zeggen dat ze vrouw is of tegen een man dat ie een man isquote:Op donderdag 23 juni 2016 23:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Mensen die klagen over racisme, zijn de facto zelf óók racisten, omdat in de klacht immers de (foutieve) aanname besloten ligt dat er überhaupt mensenrassen bestaan.
Ik weet niet of ik in de caregorie zeikwijf val, maar ik kan je garanderen dat het een ontzettend slecht idee is om mij te laten koken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:01 schreef Zolderkamer het volgende:
Zolang mensen de kleur van elkaars huid belangrijker vinden ipv de kleur van elkaars ogen hou je die onzin toch in stand... We leven op 1 grote aardbol en sylvana mag daar wel even af van mij... (alle andere zeikwijven ook trouwens.. ga lekker koken.. je vermaken.. maar word geen bejaarde voor je bejaard bent please...)
Je leest geen eens mijn post. En als je het wel doet dan impliceer je hier dus mee dat racisme alleen bestaat voor donkere mensen en niet voor bijvoorbeeld blanken of Aziaten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:07 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Je leest geen eens mijn post. En als je het wel doet dan impliceer je hier dus mee dat racisme alleen bestaat voor donkere mensen en niet voor bijvoorbeeld blanken of Aziaten.
Ik neem je nu al helemaal niet meer serieus.
Welnee.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee hoor.... omdat ze klagen over racisme worden ze racistisch afgezeken.
Dan leer je het maar een keer hoor....quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:06 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik in de caregorie zeikwijf val, maar ik kan je garanderen dat het een ontzettend slecht idee is om mij te laten koken.
quote:
Wat een aannames allemaal.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:12 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]![]()
Leuk hé? Het zegt al allemaal genoeg. Even voor de duidelijkheid: ik verafschuw racisme. Ik vind de racistische opmerkingen aan het adres van mevrouw Simmons onacceptabel.
Maar het bestempelen van niet racistische opmerkingen als racistisch, omdat iemand donker is gaat er bij mij niet in. En het feit dat je op een vergelijking niet reageerd of te niet doet, omdat het niet over donkere mensen gaat zegt meer over jou dan over mij.
Pigment? :pquote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:17 schreef empa1010 het volgende:
Had God de mens maar 1 kleur gegevendan hadden we al dit gezeik niet. Waar is het misgegaan tijdens het design vraag je je af
Dat mag jij vinden, ik vind het van niet. En ik maak in die post geen enkele aanname. In die andere stelde ik een inhoudelijke vraag en daar antwoord je niet op. Prima, hoeft ook niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat een aannames allemaal.
Prima dat jij een donker iemand uitschelden voor zwarte piet niet racistisch vindt. Ik vind dat wel.
Maar een blanke voor kaaskop, een fransman voor knoflookvreter of een roodharige voor ginger niet?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat een aannames allemaal.
Prima dat jij een donker iemand uitschelden voor zwarte piet niet racistisch vindt. Ik vind dat wel.
Ja en spleetoog voor een Chineesquote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:20 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Maar een blanke voor kaaskop, een fransman voor knoflookvreter of een roodharige voor ginger niet?
Nou dat is voor het geval je liever een ander kleurtje wil kiezen om naar te kijken..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:17 schreef empa1010 het volgende:
Had God de mens maar 1 kleur gegevendan hadden we al dit gezeik niet. Waar is het misgegaan tijdens het design vraag je je af
Ik dacht vul je domme lijstje even aan?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:23 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Mag jij allemaal racisme vinden, maar dat is het allemaal niet.
Neehee.. das poepchinees... maarja dat heeft ook weer met stront en een beerput te maken.. dus dan betrek ik de negers er weer bij enzo...quote:
Ze wil graag verbinden. Alleen is ze daar erg slecht in.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:23 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee dan hadden de sylvanas wel weer iets anders bedacht om over te zeiken... want daar is het ze om te doen.. Gewoon lekker zeiken...
Ja maar waarom zou ze de ene wel verbinden en de ander niet...?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:25 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ze wil graag verbinden. Alleen is ze daar erg slecht in.
Precies!...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:27 schreef Physsic het volgende:
En zo zijn er met mij ongetwijfeld nog veel meer mensen. Mensen die de donkere klasgenoten of collega's altijd hetzelfde hebben behandeld als de rest.
Ohja! Ik had ook een Bosniër in de klas, die was ik nog vergeten. Erg grappige jongen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:31 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Precies!...
Maarja die Joegoslaven he.... Die dan weer niet...
Nee maar over het algemeen zijn ze in het westen ook wat meer gestressed heb ik het idee.. Links en rechts hoor ik hier wel eens iemand zonder hersens iets roepen over vluchtelingen die te veel kosten opslurpen enzo maarja dat zijn de mensen die ik zonder vluchtelingen ook niet voor vol aan zou zien.... ik zie hier het probleem ook niet zo..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:33 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ohja! Ik had ook een Bosniër in de klas, die was ik nog vergeten. Erg grappige jongen.
Godverquote:
Als je dat stelt, ben je per definitie een racist.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:04 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Dat niet eens, klagen over racisme is niet het ene ras boven het andere ras stellen. Er bestaan rassen, ja we zien er allemaal anders uit. Nou en! Een donker persoon mag mij blanke of white boy noemen. Dat ben ik toch? Of niet? Dan mag je dus bijvoorbeeld ook niet meet tegen een vrouw zeggen dat ze vrouw is of tegen een man dat ie een man is
Je hebt het nog niet helemaal begrepen. Of ik zelf van mening ben of er wel of geen rassen bestaan, doet niet ter zaken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dirt is een drogredenering. Je ontkent racisme en tegelijkertijd beschuldig je de waarnemers en slachtoffers van racisme . Dat ken niet.
Als je mening is dat er geen rassen bestaan en er daarom geen racisme kan bestaan , kun je niet mensen van racisme beschuldigen.
Goede troll.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Je hebt het nog niet helemaal begrepen. Of ik zelf van mening ben of er wel of geen rassen bestaan, doet niet ter zaken.
Maar áls je van mening bent dat er rassen bestaan, dan ben je dus per definitie een racist.
Ben ik niet helemaal met je eens. Etniciteiten zijn terug te voeren op raciale stambomen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Je hebt het nog niet helemaal begrepen. Of ik zelf van mening ben of er wel of geen rassen bestaan, doet niet ter zaken.
Maar áls je van mening bent dat er rassen bestaan, dan ben je dus per definitie een racist.
Zo zie je maar weer wat een waardeloos woord dat "racisme" is. Iets wat al honderden jaren wordt gebruikt om aan te geven dat een specifieke soort wordt bedoeld is door de marketingmachine gelijkgesteld aan fascisme. Ze zijn nu bezig met het woord nationalisme.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 13:34 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal met je eens. Etniciteiten zijn terug te voeren op raciale stambomen.
Ik geloof overigens niet in raszuiverheid. Daarvoor zijn we intussen als mensheid teveel gemixt. Het verkondigen van raszuiverheid (als het bepleiten van verschillende gradaties tussen ras soorten) past bij de ideologie van een racist. Zoals we bijvoorbeeld binnen het nazisme konden zien.
Maar goed, intussen lopen veel Zuid-Europeanen en Aziaten rond met een Neanderthaler-gen. Een gen van een andere uitgestorven mensensoort die ooit gemeenschap had met de verre voorouders van onze soort de Homo-Sapien. Dan kun je wel nagaan hoe moeilijk het wordt om zoiets als raszuiverheid te blijven verkondigen als waarheid.
Sylvana hoeft niet overal een mening over te hebben en zeker niet over dingen die in het buitenland afspelen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 05:23 schreef Hathor het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)ert-inspired-it.html
Ik zou Sylvana's opinie over dit wel eens willen horen.
Die ex-criminele Turk Ozcan moet je ook helemaal niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:27 schreef Physsic het volgende:
Die bekende Turk, Oskan Aykul (?), had laatst een column geschreven, waar hij toch wel een belangrijk punt beschreef. Al was het in een andere context.
Het ging over de ZwartePieten-discussie en hij gaf aan dat het misschien in delen van het westen van Nederland een hot-topic is, maar dat mensen in een heel groot deel van Nederland -vooral buiten de grootste steden- echt geen flauw idee hebben waar het over gaat.
In de omgeving waar ik ben opgegroeid heb ik ook weinig te maken gehad met allochtonen, en dus nog veel minder met alleen donkere mensen. Op de middelbare school heb ik 2 jaar in de klas gezeten met 2 Turken en een donkere jongen. Op de basisschool waren al mijn klasgenootjes blank -voor zover ik me kan herinneren-.
Dus ja, bij ons op de basisschool werd de licht oranje-roze verf gewoon "huidskleur" genoemd.
Is dat achteraf gezien onhandig? Joa, misschien.
Is dat racistisch? Alsjeblieft zeg.
Mijn lievelingsbarbie was zelfs een donkere Barbie. De blanke Barbies zijn op een gegeven moment in de prullenbak gegooid, omdat de haren een grote frot waren geworden. Die donkere Barbie ligt nog steeds ergens in de kast.
Ik gaf echt heeeelemaal niks om de huidskleur van die Barbie.
En zo zijn er met mij ongetwijfeld nog veel meer mensen. Mensen die de donkere klasgenoten of collega's altijd hetzelfde hebben behandeld als de rest.
Die mensen zien nu Sylvana Simons regelmatig op tv vertellen watvoor racistisch land Nederland welniet is. Dat vooral blanke mannen het probleem zijn.
Nee, dat is geen reden om Sylvana te gaan bedreigen oid, maar het is niet onlogisch dat mensen het vervelend vinden om telkens het gevoel te krijgen dat ze beschuldigd worden van racisme.
Nou, heb je die Chinese reclame gezien? Een vrouw stopt een neger in een wasmachine en die komt er even later uit als een Chinees...ik denk dat als dit een Nederlandse commercial was, dat de wereld te klein zou zijn.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:37 schreef Atak het volgende:
[..]
Sylvana hoeft niet overal een mening over te hebben en zeker niet over dingen die in het buitenland afspelen.
In NL kan dat ook niet wegens het slavernijverleden.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, heb je die Chinese reclame gezien? Een vrouw stopt een neger in een wasmachine en die komt er even later uit als een Chinees...ik denk dat als dit een Nederlandse commercial was, dat de wereld te klein zou zijn.
Het is niet verboden in Nederland , maar terecht dat mensen niet goed worden van dit discriminerend spotje... Het heeft niet veel te maken met slavernijverleden, maar wel met fatsoenlijk denken.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:46 schreef Atak het volgende:
[..]
In NL kan dat ook niet wegens het slavernijverleden.
Ik weiger een neger uit de hedendaagse maatschappij constant te vergelijken met een slaaf.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:46 schreef Atak het volgende:
[..]
In NL kan dat ook niet wegens het slavernijverleden.
Ze zijn er vooral zelf heel erg goed in.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:50 schreef Danny86 het volgende:
[..]
Ik weiger een neger uit de hedendaagse maatschappij constant te vergelijken met een slaaf.
Ik zie hem als mens.
Jammer dat veel mensen dat wel heel graag willen blijven doen.
Sowieso wel een interessant gegeven. Nooit geweten dat negers eigenlijk ongewassen Chinezen waren.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, heb je die Chinese reclame gezien? Een vrouw stopt een neger in een wasmachine en die komt er even later uit als een Chinees...ik denk dat als dit een Nederlandse commercial was, dat de wereld te klein zou zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |