abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163254538
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Blanke mensen en aziaten worden dus ook niet voor zwarte piet uitgescholden.
En Afrikanen weer niet voor varken of vuurtoren.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:03:35 #102
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163254539
quote:

[..]

Negers ook niet. Alleen Quincy G en Sylvana S. Omdat ze zich onsterfelijk belachelijk maken.
pi_163254543
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Mensen die klagen over racisme, zijn de facto zelf óók racisten, omdat in de klacht immers de (foutieve) aanname besloten ligt dat er überhaupt mensenrassen bestaan. >:)
Dirt is een drogredenering. Je ontkent racisme en tegelijkertijd beschuldig je de waarnemers en slachtoffers van racisme . Dat ken niet.
Als je mening is dat er geen rassen bestaan en er daarom geen racisme kan bestaan , kun je niet mensen van racisme beschuldigen.
pi_163254548
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En Afrikanen weer niet voor varken of vuurtoren.
Joh.
pi_163254564
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:56 schreef Donnie-Brasco het volgende:
_O- Echt zo grappig. De hele definitie van racisme is al zo scheef getrokken dat het lachwekkend begint te worden.

Het feit dat iemand blank, bruin, Aziatisch, zuid-Amerikaans enzovoorts mag al niet meer vermeld worden, want dat is racisme.
Ik vind dat vooral heel triest en ook ernstig voor toekomstige situaties die wel zwaar racistisch zijn. Mensen kijken er steeds minder van op als de term weer ergens wordt gebruikt.
"Ohh.. Jahoor.. Racisme... "
Terwijl er wel degelijk situaties zijn waarin iemand enkel vanwege zijn kleur ander wordt behandeld/aangepakt.

Maar dat is wel het gevolg van lukraak "racisme!!" roepen in elke situatie waarin een donker iemand een rol speelt.
pi_163254566
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:03 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Negers ook niet. Alleen Quincy G en Sylvana S. Omdat ze zich onsterfelijk belachelijk maken.
Nee hoor.... omdat ze klagen over racisme worden ze racistisch afgezeken.
pi_163254567
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Mensen die klagen over racisme, zijn de facto zelf óók racisten, omdat in de klacht immers de (foutieve) aanname besloten ligt dat er überhaupt mensenrassen bestaan. >:)
Dat niet eens, klagen over racisme is niet het ene ras boven het andere ras stellen. Er bestaan rassen, ja we zien er allemaal anders uit. Nou en! Een donker persoon mag mij blanke of white boy noemen. Dat ben ik toch? Of niet? Dan mag je dus bijvoorbeeld ook niet meet tegen een vrouw zeggen dat ze vrouw is of tegen een man dat ie een man is
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_163254619
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:01 schreef Zolderkamer het volgende:
Zolang mensen de kleur van elkaars huid belangrijker vinden ipv de kleur van elkaars ogen hou je die onzin toch in stand... We leven op 1 grote aardbol en sylvana mag daar wel even af van mij... (alle andere zeikwijven ook trouwens.. ga lekker koken.. je vermaken.. maar word geen bejaarde voor je bejaard bent please...)
Ik weet niet of ik in de caregorie zeikwijf val, maar ik kan je garanderen dat het een ontzettend slecht idee is om mij te laten koken.
pi_163254643
quote:

[..]

Je leest geen eens mijn post. En als je het wel doet dan impliceer je hier dus mee dat racisme alleen bestaat voor donkere mensen en niet voor bijvoorbeeld blanken of Aziaten.

Ik neem je nu al helemaal niet meer serieus.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_163254650
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:07 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Je leest geen eens mijn post. En als je het wel doet dan impliceer je hier dus mee dat racisme alleen bestaat voor donkere mensen en niet voor bijvoorbeeld blanken of Aziaten.

Ik neem je nu al helemaal niet meer serieus.
:D
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:08:23 #111
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163254660
Nee maar het is heel simpel.. de meeste antillianen die ik ken willen meer zeuren dan werken.. de meeste marokkanen spelen op straat met een grote muil.. Friezen kun je niet verstaan.. etc.. dat is geen racisme.. maar zijn gewoon feiten... Dat je een uitzondering op de regel ziet doet daar niets aan af...
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:09:09 #112
452947 frietenstamp
pi_163254678
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee hoor.... omdat ze klagen over racisme worden ze racistisch afgezeken.
Welnee.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:09:14 #113
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163254680
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:06 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik in de caregorie zeikwijf val, maar ik kan je garanderen dat het een ontzettend slecht idee is om mij te laten koken.
Dan leer je het maar een keer hoor.... }:|
pi_163254759
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:07 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Leuk hé? Het zegt al allemaal genoeg. Even voor de duidelijkheid: ik verafschuw racisme. Ik vind de racistische opmerkingen aan het adres van mevrouw Simmons onacceptabel.

Maar het bestempelen van niet racistische opmerkingen als racistisch, omdat iemand donker is gaat er bij mij niet in. En het feit dat je op een vergelijking niet reageerd of te niet doet, omdat het niet over donkere mensen gaat zegt meer over jou dan over mij.
pi_163254804
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:12 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Leuk hé? Het zegt al allemaal genoeg. Even voor de duidelijkheid: ik verafschuw racisme. Ik vind de racistische opmerkingen aan het adres van mevrouw Simmons onacceptabel.

Maar het bestempelen van niet racistische opmerkingen als racistisch, omdat iemand donker is gaat er bij mij niet in. En het feit dat je op een vergelijking niet reageerd of te niet doet, omdat het niet over donkere mensen gaat zegt meer over jou dan over mij.
Wat een aannames allemaal.

Prima dat jij een donker iemand uitschelden voor zwarte piet niet racistisch vindt. Ik vind dat wel.
pi_163254877
Had God de mens maar 1 kleur gegeven :{ dan hadden we al dit gezeik niet. Waar is het misgegaan tijdens het design vraag je je af -O-
pi_163254889
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:17 schreef empa1010 het volgende:
Had God de mens maar 1 kleur gegeven :{ dan hadden we al dit gezeik niet. Waar is het misgegaan tijdens het design vraag je je af -O-
Pigment? :p
pi_163254920
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Prima dat jij een donker iemand uitschelden voor zwarte piet niet racistisch vindt. Ik vind dat wel.
Dat mag jij vinden, ik vind het van niet. En ik maak in die post geen enkele aanname. In die andere stelde ik een inhoudelijke vraag en daar antwoord je niet op. Prima, hoeft ook niet.

Maar wel jammer dat ik inhoudelijk probeer in te gaan op jou punten en als iemand anders een stelling plaatst er met ' :D ' gereageerd wordt. Dan houd het op. :)
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:20:21 #119
452947 frietenstamp
pi_163254945
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar een blanke voor kaaskop, een fransman voor knoflookvreter of een roodharige voor ginger niet?
pi_163254955
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:20 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Maar een blanke voor kaaskop, een fransman voor knoflookvreter of een roodharige voor ginger niet?
Ja en spleetoog voor een Chinees :Y
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:23:15 #121
452947 frietenstamp
pi_163255002
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mag jij allemaal racisme vinden, maar dat is het allemaal niet.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:23:17 #122
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163255006
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:17 schreef empa1010 het volgende:
Nou dat is voor het geval je liever een ander kleurtje wil kiezen om naar te kijken..
goddank hebben ze communisme op de meeste plekken al afgeschaft.... daar was het maar afwachten welke kleur auto je kreeg na 20 jaar wachten en al betaald te hebben... :P

Nee dan hadden de sylvanas wel weer iets anders bedacht om over te zeiken... want daar is het ze om te doen.. Gewoon lekker zeiken...
pi_163255024
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:23 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Mag jij allemaal racisme vinden, maar dat is het allemaal niet.
Ik dacht vul je domme lijstje even aan?
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:24:35 #124
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163255040
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Neehee.. das poepchinees... maarja dat heeft ook weer met stront en een beerput te maken.. dus dan betrek ik de negers er weer bij enzo... :'( :'( :'(
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:25:00 #125
452947 frietenstamp
pi_163255051
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:23 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nee dan hadden de sylvanas wel weer iets anders bedacht om over te zeiken... want daar is het ze om te doen.. Gewoon lekker zeiken...
Ze wil graag verbinden. Alleen is ze daar erg slecht in. _O-
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:26:37 #126
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163255096
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:25 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ze wil graag verbinden. Alleen is ze daar erg slecht in. _O-
Ja maar waarom zou ze de ene wel verbinden en de ander niet...? :7
pi_163255111
Die bekende Turk, Oskan Aykul (?), had laatst een column geschreven, waar hij toch wel een belangrijk punt beschreef. Al was het in een andere context.
Het ging over de ZwartePieten-discussie en hij gaf aan dat het misschien in delen van het westen van Nederland een hot-topic is, maar dat mensen in een heel groot deel van Nederland -vooral buiten de grootste steden- echt geen flauw idee hebben waar het over gaat.

In de omgeving waar ik ben opgegroeid heb ik ook weinig te maken gehad met allochtonen, en dus nog veel minder met alleen donkere mensen. Op de middelbare school heb ik 2 jaar in de klas gezeten met 2 Turken en een donkere jongen. Op de basisschool waren al mijn klasgenootjes blank -voor zover ik me kan herinneren-.

Dus ja, bij ons op de basisschool werd de licht oranje-roze verf gewoon "huidskleur" genoemd.
Is dat achteraf gezien onhandig? Joa, misschien.
Is dat racistisch? Alsjeblieft zeg. :')

Mijn lievelingsbarbie was zelfs een donkere Barbie. De blanke Barbies zijn op een gegeven moment in de prullenbak gegooid, omdat de haren een grote frot waren geworden. Die donkere Barbie ligt nog steeds ergens in de kast.
Ik gaf echt heeeelemaal niks om de huidskleur van die Barbie.

En zo zijn er met mij ongetwijfeld nog veel meer mensen. Mensen die de donkere klasgenoten of collega's altijd hetzelfde hebben behandeld als de rest.
Die mensen zien nu Sylvana Simons regelmatig op tv vertellen watvoor racistisch land Nederland welniet is. Dat vooral blanke mannen het probleem zijn.
Nee, dat is geen reden om Sylvana te gaan bedreigen oid, maar het is niet onlogisch dat mensen het vervelend vinden om telkens het gevoel te krijgen dat ze beschuldigd worden van racisme.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:31:25 #128
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163255205
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:27 schreef Physsic het volgende:
En zo zijn er met mij ongetwijfeld nog veel meer mensen. Mensen die de donkere klasgenoten of collega's altijd hetzelfde hebben behandeld als de rest.
Precies!...
Maarja die Joegoslaven he.... Die dan weer niet... :N
pi_163255261
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:31 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Precies!...
Maarja die Joegoslaven he.... Die dan weer niet... :N
Ohja! Ik had ook een Bosniër in de klas, die was ik nog vergeten. Erg grappige jongen.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:42:29 #130
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163255470
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ohja! Ik had ook een Bosniër in de klas, die was ik nog vergeten. Erg grappige jongen.
Nee maar over het algemeen zijn ze in het westen ook wat meer gestressed heb ik het idee.. Links en rechts hoor ik hier wel eens iemand zonder hersens iets roepen over vluchtelingen die te veel kosten opslurpen enzo maarja dat zijn de mensen die ik zonder vluchtelingen ook niet voor vol aan zou zien.... ik zie hier het probleem ook niet zo..

Verder heeft ieder mens zo zn nukken.. en dat heeft verder weinig met racisme te maken maar gewoon met feiten...
Zo gaan chilenen zitten als er tegen ze geschreeuwd word dat ze harder moeten werken... Het zijn gewoon weetjes.. En tuurlijk zul je dan net zien dat er eentje is die het niet doet.. }:|
  Moderator vrijdag 24 juni 2016 @ 01:26:11 #131
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_163256123
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 19:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[ afbeelding ]

Hard gelachen :) _O_
Godver :D :')
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  vrijdag 24 juni 2016 @ 07:16:02 #132
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_163258549
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:04 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Dat niet eens, klagen over racisme is niet het ene ras boven het andere ras stellen. Er bestaan rassen, ja we zien er allemaal anders uit. Nou en! Een donker persoon mag mij blanke of white boy noemen. Dat ben ik toch? Of niet? Dan mag je dus bijvoorbeeld ook niet meet tegen een vrouw zeggen dat ze vrouw is of tegen een man dat ie een man is
Als je dat stelt, ben je per definitie een racist.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 07:17:34 #133
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_163258567
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dirt is een drogredenering. Je ontkent racisme en tegelijkertijd beschuldig je de waarnemers en slachtoffers van racisme . Dat ken niet.
Als je mening is dat er geen rassen bestaan en er daarom geen racisme kan bestaan , kun je niet mensen van racisme beschuldigen.
Je hebt het nog niet helemaal begrepen. Of ik zelf van mening ben of er wel of geen rassen bestaan, doet niet ter zaken.

Maar áls je van mening bent dat er rassen bestaan, dan ben je dus per definitie een racist.
  Moderator vrijdag 24 juni 2016 @ 07:49:18 #134
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_163258890
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 07:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Je hebt het nog niet helemaal begrepen. Of ik zelf van mening ben of er wel of geen rassen bestaan, doet niet ter zaken.

Maar áls je van mening bent dat er rassen bestaan, dan ben je dus per definitie een racist.
Goede troll.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  vrijdag 24 juni 2016 @ 10:05:01 #135
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_163286834
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 07:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ben ik niet helemaal met je eens. Etniciteiten zijn terug te voeren op raciale stambomen.

Ik geloof overigens niet in raszuiverheid. Daarvoor zijn we intussen als mensheid teveel gemixt. Het verkondigen van raszuiverheid (als het bepleiten van verschillende gradaties tussen ras soorten) past bij de ideologie van een racist. Zoals we bijvoorbeeld binnen het nazisme konden zien.

Maar goed, intussen lopen veel Zuid-Europeanen en Aziaten rond met een Neanderthaler-gen. Een gen van een andere uitgestorven mensensoort die ooit gemeenschap had met de verre voorouders van onze soort de Homo-Sapien. Dan kun je wel nagaan hoe moeilijk het wordt om zoiets als raszuiverheid te blijven verkondigen als waarheid.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:40:00 #137
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163286917
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:34 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ben ik niet helemaal met je eens. Etniciteiten zijn terug te voeren op raciale stambomen.

Ik geloof overigens niet in raszuiverheid. Daarvoor zijn we intussen als mensheid teveel gemixt. Het verkondigen van raszuiverheid (als het bepleiten van verschillende gradaties tussen ras soorten) past bij de ideologie van een racist. Zoals we bijvoorbeeld binnen het nazisme konden zien.

Maar goed, intussen lopen veel Zuid-Europeanen en Aziaten rond met een Neanderthaler-gen. Een gen van een andere uitgestorven mensensoort die ooit gemeenschap had met de verre voorouders van onze soort de Homo-Sapien. Dan kun je wel nagaan hoe moeilijk het wordt om zoiets als raszuiverheid te blijven verkondigen als waarheid.
Zo zie je maar weer wat een waardeloos woord dat "racisme" is. Iets wat al honderden jaren wordt gebruikt om aan te geven dat een specifieke soort wordt bedoeld is door de marketingmachine gelijkgesteld aan fascisme. Ze zijn nu bezig met het woord nationalisme.

En Dr.Kloothommel is zo'n oogkleppen drager die er finaal intuint.

Per definitie is racist verkeerd, daarom mag je niet een aziaat een aziaat noemen. Omgekeerde wereld iemand? Is een racist niet gewoon minder ernstig dan dat we worden aangepraat?
  zaterdag 25 juni 2016 @ 13:56:00 #138
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 25 juni 2016 @ 14:00:12 #139
117098 Hathor
Effe niet
pi_163287253
Sylvana komt trouwens nu ook in aanmerking voor vuurtoren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 05:23:56 #140
117098 Hathor
Effe niet
pi_163452580
http://www.dailymail.co.u(...)ert-inspired-it.html

Ik zou Sylvana's opinie over dit wel eens willen horen.
pi_163456880
Je zou kunnen zeggen dat er 2 mogelijkheden zijn.

1, Willen we ons wel focussen op ras, zoals op alle eigenschappen van een mens, blijven we de verschillen noemen, zien, omarmen en vieren?

Of 2, willen we het in de doofpot doen, elke vorm van benoeming van een kleur of verschil racisme noemen en huiskleur als een verboden onderwerp maken en in iedere mogelijke situatie waar het woord kleur of ras aan te pas komt, meteen iedereen de mond willen snoeren. Maar ondertussen wel zelf het onderwerp te pas en te onpas willen aansnijden. Dubbele agenda in feite.

De huidige maatschappij is naar mijn idee te gefixeerd op punt 2, waardoor er een grotere kloof komt tussen donkere mensen en blanke mensen en waarbij mensen zo gefocust zijn op korte metten maken bij elke benoeming van de verschillen, dat het pijnlijk wordt en er een beeld ontstaat dat donkere mensen minder waard zijn.

Hard schreeuwen dat het percentage zwarte Oscarwinnars hoger moet zijn dan het percentage zwarte mensen in de bevolking (12%) dus een scheidingslijn willen handhaven op basis van ras, en tegelijkertijd hard schreeuwen dat de black reel awards (speciale awards voor zwarte mensen moeten blijven, dus ook een scheidingslein willen handhaven) en tegelijkertijd schreeuwen dat er absoluut geen onderscheid gemaakt mag worden tussen zwart en blank.

Zijn mensen zich bewust van hun dubbele agenda?

[ Bericht 48% gewijzigd door Danny86 op 02-07-2016 13:48:41 ]
pi_163456940
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 05:23 schreef Hathor het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)ert-inspired-it.html

Ik zou Sylvana's opinie over dit wel eens willen horen.
Sylvana hoeft niet overal een mening over te hebben en zeker niet over dingen die in het buitenland afspelen.
pi_163456985
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:27 schreef Physsic het volgende:
Die bekende Turk, Oskan Aykul (?), had laatst een column geschreven, waar hij toch wel een belangrijk punt beschreef. Al was het in een andere context.
Het ging over de ZwartePieten-discussie en hij gaf aan dat het misschien in delen van het westen van Nederland een hot-topic is, maar dat mensen in een heel groot deel van Nederland -vooral buiten de grootste steden- echt geen flauw idee hebben waar het over gaat.

In de omgeving waar ik ben opgegroeid heb ik ook weinig te maken gehad met allochtonen, en dus nog veel minder met alleen donkere mensen. Op de middelbare school heb ik 2 jaar in de klas gezeten met 2 Turken en een donkere jongen. Op de basisschool waren al mijn klasgenootjes blank -voor zover ik me kan herinneren-.

Dus ja, bij ons op de basisschool werd de licht oranje-roze verf gewoon "huidskleur" genoemd.
Is dat achteraf gezien onhandig? Joa, misschien.
Is dat racistisch? Alsjeblieft zeg. :')

Mijn lievelingsbarbie was zelfs een donkere Barbie. De blanke Barbies zijn op een gegeven moment in de prullenbak gegooid, omdat de haren een grote frot waren geworden. Die donkere Barbie ligt nog steeds ergens in de kast.
Ik gaf echt heeeelemaal niks om de huidskleur van die Barbie.

Die mensen zien nu Sylvana Simons regelmatig op tv vertellen watvoor racistisch land Nederland welniet is. Dat vooral blanke mannen het probleem zijn.
Nee, dat is geen reden om Sylvana te gaan bedreigen oid, maar het is niet onlogisch dat mensen het vervelend vinden om telkens het gevoel te krijgen dat ze beschuldigd worden van racisme.
Die ex-criminele Turk Ozcan moet je ook helemaal niet serieus nemen.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 13:43:00 #144
117098 Hathor
Effe niet
pi_163457043
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:37 schreef Atak het volgende:

[..]

Sylvana hoeft niet overal een mening over te hebben en zeker niet over dingen die in het buitenland afspelen.
Nou, heb je die Chinese reclame gezien? Een vrouw stopt een neger in een wasmachine en die komt er even later uit als een Chinees...ik denk dat als dit een Nederlandse commercial was, dat de wereld te klein zou zijn.
pi_163457107
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou, heb je die Chinese reclame gezien? Een vrouw stopt een neger in een wasmachine en die komt er even later uit als een Chinees...ik denk dat als dit een Nederlandse commercial was, dat de wereld te klein zou zijn.
In NL kan dat ook niet wegens het slavernijverleden.
pi_163457179
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:46 schreef Atak het volgende:

[..]

Het is niet verboden in Nederland , maar terecht dat mensen niet goed worden van dit discriminerend spotje... Het heeft niet veel te maken met slavernijverleden, maar wel met fatsoenlijk denken.
pi_163457202
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:46 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik weiger een neger uit de hedendaagse maatschappij constant te vergelijken met een slaaf.

Ik zie hem als mens.

Jammer dat veel mensen dat wel heel graag willen blijven doen.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 13:55:03 #148
117098 Hathor
Effe niet
pi_163457283
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:50 schreef Danny86 het volgende:

[..]

Ik weiger een neger uit de hedendaagse maatschappij constant te vergelijken met een slaaf.

Ik zie hem als mens.

Jammer dat veel mensen dat wel heel graag willen blijven doen.
Ze zijn er vooral zelf heel erg goed in.
pi_163457287
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Sowieso wel een interessant gegeven. Nooit geweten dat negers eigenlijk ongewassen Chinezen waren.
Conscience do cost.
pi_163457463
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 19:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[ afbeelding ]

Hard gelachen :) _O_
Godsamme waar gaat dit over en wie is " de Bruyne"? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')