abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163253132
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

Niet dat ik weet. Ben ik ook wel benieuwd naar.
Heb iets gevonden

quote:
Drie mensen die racistische teksten hadden geplaatst onder een selfie van Oranje-speler Leroy Fer worden bestraft. Ze krijgen een boete van 360 euro.

http://www.elsevier.nl/ne(...)-leroy-fer-1721818W/
Heb je met je domme hoofd FC Aap onder die foto ofzo geschreven en kan je 360 euro betalen :')
pi_163253136
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:52 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dit is een prima samenvatting van het probleem van toenemend racisme.
Ik geloof helemaal niet dat racisme toenemend is alleen omdat iemand die zelfs politiek als een carrieremove ziet dat vindt.
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:12:28 #53
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163253141
Was 350 boete betalen of naar de rechter... beetje popiejopie scoringsdrang van het OM dus...
pi_163253144
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:11 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Dus iemand kankerhoer noemen is ook al racisme?
Dat is het enige wat je ziet?
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:13:42 #55
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163253180
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:11 schreef Physsic het volgende:
Als ze die niet zouden betalen zouden ze vervolgd worden.
:N
Dan zouden ze het aan een rechter moeten uitleggen.. grote kans dat ze er dan met een berisping vanaf kwamen...
pi_163253187
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:12 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Heb iets gevonden

[..]

Heb je met je domme hoofd FC Aap onder die foto ofzo geschreven en kan je 360 euro betalen :')
Best nog hoge boete :7
pi_163253198
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:14 schreef aloa het volgende:

[..]

Best nog hoge boete :7
Dan baal je toch _O-
pi_163253215
Ik heb genoten van dat satirische nos teletekst bericht _O- _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_163253220
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:13 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

:N
Dan zouden ze het aan een rechter moeten uitleggen.. grote kans dat ze er dan met een berisping vanaf kwamen...
Dat vermoed ik ook.
Al weet ik niet om watvoor reacties het gaat. De drie ergste zijn blijkbaar uitgekozen, dus misschien hadden ze bij de rechter ook een (voorwaardelijke) boete gekregen.
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:15:38 #60
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163253223
De rechter gaat meestal niet mee met het publieke opinie likkend OM...
pi_163253265
Haha, dat er mensen zijn die dachten dat dat bericht echt was....
pi_163253277
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dan baal je toch _O-
zeker weten. Voor zo iemand is dat een hoop geld _O-
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:17:45 #63
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163253286
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:15 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat vermoed ik ook.
Al weet ik niet om watvoor reacties het gaat. De drie ergste zijn blijkbaar uitgekozen, dus misschien hadden ze bij de rechter ook een (voorwaardelijke) boete gekregen.
Zeker in het Sylvana geval.. en ook dat het geheel rechtvaardig is om minister Henk Kamp voor terrorist uit te maken.... (ik hoop altijd nog een keer dat die debiel mij een keer daagt... maarja hij weet zelf al wat de rechter gaat zeggen..)

Tja recht is recht en das niet krom...
pi_163253306
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:12 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

ik zou verwachten dat alle qoutes dan racistisch zouden zijn. Valt tegen. Sowieso dat gejank. Zeggen dat je nooit te maken hebt gehad met racisme -> opeens zo kansloos zeiken over racisme, dan vraag je er wel om. Ik durf te wedden dat 90% van de mensen geen fuck geeft of ze zwart is of niet, maar inplaats van kankerwijf, kankerneger oid zeggen. Puur om haar te laten janken.

Tis wel echt de zeikpiet geworden.
pi_163253358
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:18 schreef Murdera het volgende:

[..]

ik zou verwachten dat alle qoutes dan racistisch zouden zijn. Valt tegen. Sowieso dat gejank. Zeggen dat je nooit te maken hebt gehad met racisme -> opeens zo kansloos zeiken over racisme, dan vraag je er wel om. Ik durf te wedden dat 90% van de mensen geen fuck geeft of ze zwart is of niet, maar inplaats van kankerwijf, kankerneger oid zeggen. Puur om haar te laten janken.

Ja waarschijnlijk wel maar je hoeft je niet zo te laten opfucken door haar he. Snap serieus die ophef niet.
pi_163253359
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, dat er mensen zijn die dachten dat dat bericht echt was....
dat lijkt me het allerergste als je syvana bent, uitgescholden, ach. Belachelijk gemaakt, ach. Maar als mensen geloven dat ze zulke domme shit uitkraamt heeft ze toch wel echt een debielen imago voor elkaar gekregen _O-
pi_163253395
Het trieste is dat mensen online elkaar allerlei vreselijke dingen toewensen, waar ze zich in de echte wereld vaak schijnheilig gedragen en niks durven te zeggen of een veel gematigder toon aannemen.
De toon is verhard op de social media, mede ook omdat ze van alles kunnen spuien zonder nog enige verantwoordelijkheid te hoeven afleggen. De grens ga je bij mij over bij het aanzetten van haat/geweld, racisme ,elkaar de dood toe wensen. En dan maakt het uiteraard niet uit van welke kant het komt.
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:21:32 #68
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163253397
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:18 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ze zou een voorbeeld aan ruth jacott moeten nemen... _O_
Niet zeiken.. lekker je ding doen.. en genieten van het leven..
pi_163253462
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja waarschijnlijk wel maar je hoeft je niet zo te laten opfucken door haar he. Snap serieus die ophef niet.
veel mensen vonden haar fantastisch. Ze was ook heel tof. En nu is ze helemaal "alle blanke mensen zijn racisten" sjw geworden. Wat had je dan verwacht dat de reactie zou zijn?

Als je op het schoolplein van groep 8 roept dat je echt heel boos wordt als iemand wat over je brilletje zegt, wat denk je dat de leerlingen doen?
pi_163253502
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:23 schreef Murdera het volgende:

[..]

veel mensen vonden haar fantastisch. Ze was ook heel tof. En nu is ze helemaal "alle blanke mensen zijn racisten" sjw geworden. Wat had je dan verwacht dat de reactie zou zijn?

Als je op het schoolplein van groep 8 roept dat je echt heel boos wordt als iemand wat over je brilletje zegt, wat denk je dat de leerlingen doen?
Nu vergelijk je al die mensen met kleine kinderen :p

Maar ik heb verder ook niks met haar hoor maar dit gaat echt nergens meer over.
pi_163253551
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nu vergelijk je al die mensen met kleine kinderen :p
Welkom op het internet.
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:26:02 #72
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163253552
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:21 schreef Rattataki het volgende:
Het trieste is dat mensen online elkaar allerlei vreselijke dingen toewensen, waar ze zich in de echte wereld vaak schijnheilig gedragen en niks durven te zeggen of een veel gematigder toon aannemen.
De toon is verhard op de social media, mede ook omdat ze van alles kunnen spuien zonder nog enige verantwoordelijkheid te hoeven afleggen. De grens ga je bij mij over bij het aanzetten van haat/geweld, racisme ,elkaar de dood toe wensen. En dan maakt het uiteraard niet uit van welke kant het komt.
Het is ook vaak tegen mensen gericht die zich verschuilen achter een (prive)leger van beveiliging en die absoluut niet openstaan voor publiek, behalve als het in hun eigen straatje ligt...
Ja wat wil je dan... gaan zeiken omdat je beveiliging nodig hebt..? Het zijn de zieligste soort lui op deze aardbol en mijlen ver verwijderd van de realiteit....

Ik heb zo hard mn best gedaan.. tot dreigtweets aan toe.. maar ze komen me niet halen... Ik wil erg graag de discussie van internet halen en in het echt voortzetten.. maar het lukt me niet...
(omdat ze wel weten dat ze naast de pot pissen waarschijnlijk) btw dit gaat dan niet over sylvana maar is wel vergelijkbaar
pi_163253643
Kijk, dit vind ik bijvoorbeeld wel kwalijk.

Een forum met de naam "De Racistische Thread" en onderschrift "In deze thread kan je al je racistische opvattingen en/of uitingen de vrije loop laten. We vatten 'racisme' breed op, dus ook Duitserhaat is ok”.

Een beschrijving van een aantal afbeeldingen.
quote:
- een afbeelding van twee negroïde personen, die met een touw om hun nek aan een boom zijn (op)geknoopt en/of als hangmat fungeren, terwijl op die negroïde personen een persoon in kleding van de Ku Klux Klan ligt en/of met de tekst "AROUND BLACKS Relax"
- een afbeelding van een negroïde kind in een boodschappenwagen en/of met de tekst "Get used to looking thru them bars litte nigga"
- een afbeelding van een uitgemergeld negroïde persoon met de tekst "AIDS Fixing God's Mistakes, One Nigger At A Time"
- een afbeelding van tien, althans een of meer, kind(eren), die een bord met de tekst "My bike was stolen" omhoog houden/tonen en/of van één negroïde jongen die een bord met de tekst "I have 10 new bikes" omhoog houdt/toont

Ook wijst het hof op de tekst “dus je neemt gewoon een Marokkaantje ipv kerstboom dit jaar? die kan je twee keer aftuigen voordat je hem in de fik steekt…”
Eerste aanleg:
Voorwaardelijke boete van 500euro.

Hoger beroep:
Niks.
pi_163253710
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:28 schreef Physsic het volgende:

Een forum met de naam "De Racistische Thread" en onderschrift "In deze thread kan je al je racistische opvattingen en/of uitingen de vrije loop laten. We vatten 'racisme' breed op, dus ook Duitserhaat is ok”.

[..]

Eerste aanleg:

Hoger beroep:
Niks.
Bizar.
pi_163253759
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:12 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee, maar vind het opmerkelijk dat er tussen staat. Als we op die toer gaan kunnen 9/10 mensen in Nederland aangifte gaan doen.

Het bestempeld gewoon het Calimero-gedrag. Het heeft geenszins met racisme te maken zulk soort opmerkingen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:32:34 #76
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163253784
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:28 schreef Physsic het volgende:

[..]

Eerste aanleg:

Hoger beroep:
Niks.
Vrijheid van meningsuiting word best hoog neergezet.. en als je dan nog een beetje kan onderbouwen waarom je dat precies zei of uitte.. dan is er ook weinig aan de hand in sommige gevallen..
pi_163253790
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:31 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Nee, maar vind het opmerkelijk dat er tussen staat. Als we op die toer gaan kunnen 9/10 mensen in Nederland aangifte gaan doen.

Het bestempeld gewoon het Calimero-gedrag. Het heeft geenszins met racisme te maken zulk soort opmerkingen.
Nja dit ging er meer om dat teletekst dus een nieuwsbericht had geplaatst wat niet waar was en dit waren de reacties die zij toen kreeg.
pi_163253847
Ik schaam me voor de onderbuik van NL.
Ik vind het in en in triest hoe zij bejegend wordt als zwarte vrouw.

Omdat ze niet voldoet aan de stereo typen die wij, en dan vnl blanke mannen, van zwarte vrouwen hebben.
Heb je een kleurtje, dan moet je kennelijk dankbaar zijn dat je hier mag wonen. En anders ga je maar terug naar waar je vandaan komt.

Ze legt haar vinger precies op de pijnlijke plek. En daarom wordt er zo heftig op haar gereageerd.
Make my day!
pi_163253885
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:32 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting word best hoog neergezet.. en als je dan nog een beetje kan onderbouwen waarom je dat precies zei of uitte.. dan is er ook weinig aan de hand in sommige gevallen..
Ja, dat is me ook opgevallen. In dit geval werd forumhouder voor twee tenlasteleggingen vrijgesproken en voor een wel schuldig verklaard, maar er werd geen straf opgelegd.

Blijkbaar speelt soms ook het motief een grote rol, waarbij het belangrijk is of je nou echt meende wat je zei, of dat je gewoon op een slechte dag een domme opmerking hebt geplaatst als meeloper met de rest.
pi_163254000
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:34 schreef agter het volgende:

Omdat ze niet voldoet aan de stereo typen die wij, en dan vnl blanke mannen, van zwarte vrouwen hebben.
Heb je een kleurtje, dan moet je kennelijk dankbaar zijn dat je hier mag wonen. En anders ga je maar terug naar waar je vandaan komt.

Ze legt haar vinger precies op de pijnlijke plek. En daarom wordt er zo heftig op haar gereageerd.
Omdat ze gewoon achterlijke uitspraken doet en het nu zelf uitlokt. Nederlandes ( mijn god is het nog grotendeels Nederlands ) houden hier niet van. Wegwezen graag uit onze maatschappij dit soort tuig
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:42:20 #81
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163254050
quote:

Nee is onzin... Als je op een podium gaat lopen zeiken dan spugen mensen in je gezicht.. of je nou paars of geel bent.. Je kan je ook gewoon gedragen dan is er niets aan de hand.. het is niet anders dan bij homo's of zwervers ed... doe je overdreven dan kom je overdreven tegen... Niet meer en niet minder
pi_163254064
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:32 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja dit ging er meer om dat teletekst dus een nieuwsbericht had geplaatst wat niet waar was en dit waren de reacties die zij toen kreeg.
Oké. Als je 'ga terug naar je eigen land' telt zit er dus wel geteld 1 racistische opmerking tussen.

Voor de rest grove taal en haat commentaar wat bijvoorbeeld een Peter R. de Vries hier zelfs op dit forum krijgt. Het is niet echt relevant. Als er nou opmerkingen werden gemaakt in trant van 'aap' enz. dan was dit inderdaad een ander verhaal geweest.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_163254074
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:42 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Oké. Als je 'ga terug naar je eigen land' telt zit er dus wel geteld 1 racistische opmerking tussen.

Voor de rest grove taal en haat commentaar wat bijvoorbeeld een Peter R. de Vries hier zelfs op dit forum krijgt. Het is niet echt relevant. Als er nou opmerkingen werden gemaakt in trant van 'aap' enz. dan was dit inderdaad een ander verhaal geweest.
Die zal ze ongetwijfeld ook hebben gekregen ja.

Vind trouwens haar uitschelden voor zwarte piet ook racistisch.
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:46:03 #84
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163254143
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:36 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, dat is me ook opgevallen. In dit geval werd forumhouder voor twee tenlasteleggingen vrijgesproken en voor een wel schuldig verklaard, maar er werd geen straf opgelegd.

Blijkbaar speelt soms ook het motief een grote rol, waarbij het belangrijk is of je nou echt meende wat je zei, of dat je gewoon op een slechte dag een domme opmerking hebt geplaatst als meeloper met de rest.
En ook vooral hoe je in de media word neergezet voordat je een proces hebt gehad... Of dat je huilend verteld dat je stomdronken was.. je kat doodgereden was.. en je vriendin met je beste vriend vertrokken was...
Omstandigheden zijn alles... Die probeert het OM altijd heel hard te verdraaien.. tot ze op de vingers getikt worden en ze door hun gedrag worden gestraft door de verdachte een lage of geen straf op te leggen..
pi_163254216
quote:

Ohja, en welk stereotyp hebben blanke mannen dan voor zwarte vrouwen?
pi_163254235
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:43 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Die zal ze ongetwijfeld ook hebben gekregen ja.

Vind trouwens haar uitschelden voor zwarte piet ook racistisch.
Racisme is het rangschikken van rassen. Ik ziet niet hoe iemand zwarte piet noemen racistisch is.
pi_163254263
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:49 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Racisme is het rangschikken van rassen. Ik ziet niet hoe iemand zwarte piet noemen racistisch is.
zeker wel... als het bedoeld is een donker mens belachelijk te maken

De mensheid onderverdelen in rassen is niet racistisch...... maar mensen minder achten op basis van ras en rasuiterlijk wel.
pi_163254273
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:49 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Hoezo zie je dat niet?

En zwarte piet is toch geen donker persoon? Het is toch iemand die door de schoorsteen is gekropen zoals men vaak zegt. Sylvana is niet door de schoorsteen gekropen voor zover ik weet :P
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:52:14 #89
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163254304
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:51 schreef Yasmin23 het volgende:
Sylvana is niet door de schoorsteen gekropen voor zover ik weet :P
Volgens mij wel door de stront.. maar dat heeft dan weer niets met haar huidskleur te maken... :7
pi_163254365
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:52 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Volgens mij wel door de stront.. maar dat heeft dan weer niets met haar huidskleur te maken... :7
Nee? niets mee te maken ?
De associatie met stront en haar bruine huidskleur komt niet toevallig in je op
.
pi_163254378
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

.
Ik wilde niks zeggen :p
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:56:07 #92
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163254399
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

.
Oh nou.. in dat geval moet je maar aangifte doen dan... :P
De associatie die jij legt bij mijn post zegt meer over jouw gedachten dan over die van mij... ;)
pi_163254414
_O- Echt zo grappig. De hele definitie van racisme is al zo scheef getrokken dat het lachwekkend begint te worden.

Het feit dat iemand blank, bruin, Aziatisch, zuid-Amerikaans enzovoorts mag al niet meer vermeld worden, want dat is racisme.
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:58:12 #94
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163254445
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:56 schreef Donnie-Brasco het volgende:
_O- Echt zo grappig. De hele definitie van racisme is al zo scheef getrokken dat het lachwekkend begint te worden.

Het feit dat iemand blank, bruin, Aziatisch, zuid-Amerikaans enzovoorts mag al niet meer vermeld worden, want dat is racisme.
En je mag het al helemaal niet over een beerput hebben die opengetrokken word als je het niet over een blank persoon hebt...
Keep it real is niet meer van toepassing ofzo...
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:58:35 #95
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_163254450
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:56 schreef Donnie-Brasco het volgende:

Mensen die klagen over racisme, zijn de facto zelf óók racisten, omdat in de klacht immers de (foutieve) aanname besloten ligt dat er überhaupt mensenrassen bestaan. >:)
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:00:28 #96
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163254492
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:21 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ze zou een voorbeeld aan ruth jacott moeten nemen... _O_
Niet zeiken.. lekker je ding doen.. en genieten van het leven..
Of Edsilia *;

Hoeveel "racistische haatmail" zouden die ontvangen? Niks? Joh. Hoe zou dat nou komen...
pi_163254506
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoezo zie je dat niet?

En zwarte piet is toch geen donker persoon? Het is toch iemand die door de schoorsteen is gekropen zoals men vaak zegt. Sylvana is niet door de schoorsteen gekropen voor zover ik weet :P
En hoe worden hier dan donkere mensen precies onder blanken of Aziaten gezet?

Dus omdat ze donker is en zwarte piet ook is het racistisch? Dus als iemand mij een Sinterklaas noemt of ariër is dat ook racistisch ?
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:01:34 #98
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163254509
Zolang mensen de kleur van elkaars huid belangrijker vinden ipv de kleur van elkaars ogen hou je die onzin toch in stand... We leven op 1 grote aardbol en sylvana mag daar wel even af van mij... (alle andere zeikwijven ook trouwens.. ga lekker koken.. je vermaken.. maar word geen bejaarde voor je bejaard bent please...)
pi_163254529
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:01 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

En hoe worden hier dan donkere mensen precies onder blanken of Aziaten gezet?

Dus omdat ze donker is en zwarte piet ook is het racistisch? Dus als iemand mij een Sinterklaas noemt of ariër is dat ook racistisch ?
Blanke mensen en aziaten worden dus ook niet voor zwarte piet uitgescholden.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:03:15 #100
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_163254533
EN NEE IK HEB NIETS TEGEN BEJAARDEN.. |:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')