abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juli 2016 @ 22:55:18 #226
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163591644
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:54 schreef Bwoek het volgende:

[..]

Het "sarcasme" bestond uit het idee dat je elke tekst wel kan verdraaien. In dit geval was dat een heel slecht voorbeeld. Als je de koran leest heb je niet zo heel veel verdraaiing nodig om tot de conclusies van bepaalde extreme groeperingen te komen. Kwestie van de tekst letterlijk nemen.
En weglaten wat je niet uitkomt. Dat was het punt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163591665
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:54 schreef Bwoek het volgende:

[..]

Het "sarcasme" bestond uit het idee dat je elke tekst wel kan verdraaien. In dit geval was dat een heel slecht voorbeeld. Als je de koran leest heb je niet zo heel veel verdraaiing nodig om tot de conclusies van bepaalde extreme groeperingen te komen. Kwestie van de tekst letterlijk nemen.
Waarom zijn al de door jou geplaatste dan halfgeplaatste verzen ergens beginnend vanaf het midden van de vers of complete stukken weggelaten?
pi_163591673
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

_O_
  donderdag 7 juli 2016 @ 22:57:47 #229
452293 Bwoek
Fietsen lopen als een trein
pi_163591722
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Oke dus je ziet zelf geen enkel verband tussen de teksten in de koran en de terreurdaden van moslim extremisten die nota bene diezelfde teksten quoten als leidraad voor diezelfde daden? Begrijp ik dat goed?
In the end, it's not the years in your life that count. It's the life in your years.
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:00:08 #230
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163591792
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:14 schreef Molurus het volgende:
Ik aanbid triggershot. _O_
Het begint al bijna een cult te worden nu.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:00:27 #231
452293 Bwoek
pi_163591802
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom zijn al de door jou geplaatste dan halfgeplaatste verzen ergens beginnend vanaf het midden van de vers of complete stukken weggelaten?
Het gaat niet om mijn interpretatie van die verzen, wat ervoor of erna komt of de context is geloof ik allemaal best wel. De slag om Badr etc, het zal allemaal wel. Ik ben geen moslim.

Het gaat erom dat moslimterroristen die verzen gebruiken en uitvoeren als goddelijk geinspireerd.
In the end, it's not the years in your life that count. It's the life in your years.
pi_163591839
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar een kanker houdt er ook nooit rekening mee wat de gevolgen zijn voor het lichaamzelf natuurlijk, denk dat je de extremisten prima kunt definieren als de kanker van de moslimwereld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou ze definiëren als de meest extreme vorm van polarisatie die de islam of wat voor idealogie dan ook kan voortbrengen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163591948
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:57 schreef Bwoek het volgende:

[..]

Oke dus je ziet zelf geen enkel verband tussen de teksten in de koran en de terreurdaden van moslim extremisten die nota bene diezelfde teksten quoten als leidraad voor diezelfde daden? Begrijp ik dat goed?
Je overschat dan ook de vakkundigheid en geletterheid van de extremist in dit geval. Volgens Robert Pape die alle zelfmoordaanslagen tussen 1980 en 2003 heeft bestudeerd zijn ze met name vanwege nationalistische motieven, ook als het gaat om moslims en een rapport van de Britse inlichtingen geeft een ander grappig feit:

quote:
far from being religious zealots, a large number of those involved in terrorism do not practise their faith regularly. Many lack religious literacy and could actually be regarded as religious novices. Very few have been brought up in strongly religious households, and there is a higher than average proportion of converts. Some are involved in drug-taking, drinking alcohol and visiting prostitutes. MI5 says there is evidence that a well-established religious identity actually protects against violent radicalisation.
quote:
Those involved in British terrorism are not unintelligent or gullible, and nor are they more likely to be well-educated; their educational achievement ranges from total lack of qualifications to degree-level education. However, they are almost all employed in low-grade jobs.
https://www.theguardian.com/uk/2008/aug/20/uksecurity.terrorism1

Hoe meer je bekend bent met de Islam, hoe minder vatbaar je bent voor extremisme.
pi_163591994
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:00 schreef Bwoek het volgende:

[..]

Het gaat niet om mijn interpretatie van die verzen, wat ervoor of erna komt of de context is geloof ik allemaal best wel. De slag om Badr etc, het zal allemaal wel. Ik ben geen moslim.

Het gaat erom dat moslimterroristen die verzen gebruiken en uitvoeren als goddelijk geinspireerd.
Als de context in de Koran als je de complete verzen neemt waar het gaat om zelfverdediging, gebruiken ze of misbruiken ze dan de Koran? Anders kan ik toch ook het wetboek van strafrecht gebruiken om mijn criminele zaken goed te praten? Is de een minder idioot dan de ander?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2016 23:09:22 ]
pi_163592109
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je overschat dan ook de vakkundigheid en geletterheid van de extremist in dit geval. Volgens Robert Pape die alle zelfmoordaanslagen tussen 1980 en 2003 heeft bestudeerd zijn ze met name vanwege nationalistische motieven, ook als het gaat om moslims en een rapport van de Britse inlichtingen geeft een ander grappig feit:
[..]
[..]
https://www.theguardian.com/uk/2008/aug/20/uksecurity.terrorism1

Hoe meer je bekend bent met de Islam, hoe minder vatbaar je bent voor extremisme.
Beide bronnen gaan er vanuit dat zelfmoordaanslagen ook seculier kunnen zijn, en dat idee verwerp ik. Er zullen uitzonderingen zijn, maar dat is niet in significante aantallen.
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:13:05 #236
452293 Bwoek
pi_163592126
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:05 schreef Triggershot het volgende:
Dat geloof ik wel. Je leest ook vaak dat het meestal jongere mannen zijn die ineens een ommekeer maken in hun leven en doorschieten naar extremisme. Ook veel bekeerlingen. Misschien als goedmaker voor een losbandig leven oid. Griezelig.

Het lijkt me ook helemaal niet leuk. Klinkt misschien stom maar wat is er nou leuk aan het aanrichten van dood en verderf. Denk dat er dan sowieso al meer issues spelen bij een persoon als je die kant op neigt. Maar ja nogmaals, het is dan heel makkelijk aan te tonen dat het in de Koran staat. Zeker bij mensen die net in de islam "komen kijken" en dan in de leer gaan bij een ultra orthodoxe imam en zelf er nog niks van afweten. Plus dat het groepsgevoel het dan versterkt, enz.
pi_163592157
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:12 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Beide bronnen gaan er vanuit dat zelfmoordaanslagen ook seculier kunnen zijn, en dat idee verwerp ik. Er zullen uitzonderingen zijn, maar dat is niet in significante aantallen.
De (zelfmoord)aanslagen van bijvoorbeeld de PKK zijn uitsluitend vanwege seculiere motieven, hell, zelfmoordaanslag als tactiek is iets wat is overgenomen door de moslims in de jaren 80.

Verder zegt de tweede bron natuurlijk wel iets meer dan "Ja, maar seculieren doen het ook!!".
Het gaat compleet tegen het idee dat extremisten een en al met het geloof bezig zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2016 23:16:44 ]
pi_163592180
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:13 schreef Bwoek het volgende:

[..]

Dat geloof ik wel. Je leest ook vaak dat het meestal jongere mannen zijn die ineens een ommekeer maken in hun leven en doorschieten naar extremisme. Ook veel bekeerlingen. Misschien als goedmaker voor een losbandig leven oid. Griezelig.

Het lijkt me ook helemaal niet leuk. Klinkt misschien stom maar wat is er nou leuk aan het aanrichten van dood en verderf. Denk dat er dan sowieso al meer issues spelen bij een persoon als je die kant op neigt. Maar ja nogmaals, het is dan heel makkelijk aan te tonen dat het in de Koran staat. Zeker bij mensen die net in de islam "komen kijken" en dan in de leer gaan bij een ultra orthodoxe imam en zelf er nog niks van afweten. Plus dat het groepsgevoel het dan versterkt, enz.
Hiermee kan ik het alleen maar eens zijn.
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:19:26 #239
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163592275
Geradicaliseerde Syrie-reizigers zijn vaak bekeerlingen, net als dat de meest hardnekkige islamapologisten vaak ex-moslims zijn. Grappig is dat.
pi_163592282
Niet. Islam === terreur.
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:23:21 #241
452293 Bwoek
pi_163592396
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:07 schreef Triggershot het volgende:
gebruiken ze of misbruiken ze dan de Koran?
Goeie vraag, ik denk dat het ervan afhangt waar de Koran voor bedoeld is. Ik geloof persoonlijk niet dat het goddelijk geinspireerd is en dat het uit een liefdevolle bron komt en persé liefdevol geinterpreteerd moet worden. Maar aan de andere kant is dat wel de juiste manier, het heeft het ook geen zin om goede moslims ervan te overtuigen dat wat ISIS doet correct is en dat ze op die manier de Koran zouden moeten interpreteren.

Laten we er van uitgaan dat sowieso het overgrote merendeel (behalve de 0,5% terroristen) de Koran gebruikt om het leven beter te maken, dan misbruiken de terroristen in dat opzicht de Koran. En niet alleen de Koran, ook hun eigen geweten, menselijkheid, etc. Ik kan me alleen goed voorstellen dat iemand die de context verwerpt (of niet eens op de hoogte is van de context) zegt "dit staat er, dit doe ik". Helemaal als dat van iemand met autoriteit komt (een imam of andere religieuze hoge pief).
pi_163592687
De vraag is eigenlijk hoe haal je de angel uit de radicalisering. En wie moet dat doen?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163592697
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:23 schreef Bwoek het volgende:

[..]

Goeie vraag, ik denk dat het ervan afhangt waar de Koran voor bedoeld is. Ik geloof persoonlijk niet dat het goddelijk geinspireerd is en dat het uit een liefdevolle bron komt en persé liefdevol geinterpreteerd moet worden. Maar aan de andere kant is dat wel de juiste manier, het heeft het ook geen zin om goede moslims ervan te overtuigen dat wat ISIS doet correct is en dat ze op die manier de Koran zouden moeten interpreteren.
Dan moeten we concluderen dat je alleen de Islam correct belijdt wanneer je zelfdestructief bent, want IS doodt op dit moment mede en andere moslims met name. De Koran is natuurlijk niet zoals men het NT probeert weg te zetten als een en al liefde, de Koran roept de moslim om op te overleven en te doen wat nodig is daarvoor. maar op geen enkele manier biedt het een voedingsbodem om slachtpartijen onder moslimszelf te verrichten natuurlijk.

quote:
Laten we er van uitgaan dat sowieso het overgrote merendeel (behalve de 0,5% terroristen) de Koran gebruikt om het leven beter te maken, dan misbruiken de terroristen in dat opzicht de Koran. En niet alleen de Koran, ook hun eigen geweten, menselijkheid, etc. Ik kan me alleen goed voorstellen dat iemand die de context verwerpt (of niet eens op de hoogte is van de context) zegt "dit staat er, dit doe ik". Helemaal als dat van iemand met autoriteit komt (een imam of andere religieuze hoge pief).
Dat er een verhit en geweldadig discussie binnen de Islamitische wereld is wat nu wel het juiste houding tov de niet-moslim is, is natuurlijk een feit enkel is het natuurlijk ook nog eens een absolute feit dat de overgrote meerderheid van de moslims niet aanslagen plegen of de ander kwaad aan doen. Anders hadden we met om en nabij de 1 miljoen moslims in Nederland alleen al een heel groot probleem. Verder als je jezelf opblaast in Bagdad, zonder dat je weet wie je precies allemaal meeneemt, willen en wetens ook vrouwen en kinderen als doelwit neemt, hetzelfde met de aanslagen in Brussel, Istanbul en Parijs kan ik al niet anders concluderen dan dat je idd al compleet je menselijkheid en geweten hebt verloren. Iets wat je op geen enkele manier kunt verzoenen met de teksten in de Islamitische literatuur, zeker als het gaat om groepen die niet tegen je strijden, al helemaal niet kinderen en vrouwen.
pi_163592745
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:34 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
De vraag is eigenlijk hoe haal je de angel uit de radicalisering. En wie moet dat doen?
Opleiding, opvoeding, opleiding, opvoeding... dat en alleen dat denk ik:

Ik blijf dit een mooi voorbeeld vinden van een discussie tussen een Imam en een extremist.

Waar de extremist met een halve vers uit de Koran komt en de Imam hem daarop corrigeert.
pi_163592757
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De (zelfmoord)aanslagen van bijvoorbeeld de PKK zijn uitsluitend vanwege seculiere motieven, hell, zelfmoordaanslag als tactiek is iets wat is overgenomen door de moslims in de jaren 80.
De PKK heeft zover ik kan zien geen zelfmoordaanslagen gepleegd in de jaren '80. Pas toen ze hun seculiere standpunt aan hadden gepast (eind jaren '80, begin jaren 90) om zo de islamitische boeren ook mee te krijgen zijn er zelfmoordaanslagen gepleegd.
pi_163592825
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:37 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De PKK heeft zover ik kan zien geen zelfmoordaanslagen gepleegd in de jaren '80. Pas toen ze hun seculiere standpunt aan hadden gepast (eind jaren '80, begin jaren 90) om zo de islamitische boeren ook mee te krijgen zijn er zelfmoordaanslagen gepleegd.
Ehm, de omarming van Islamitische elementen tot op zekere hoogte is pas na 2007 begonnen. De periode dat de PKK zelfmoordaanslagen verrichte was het fel tegen religie aan het ageren.
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:42:32 #247
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163592871
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

de Koran roept de moslim om op te overleven en te doen wat nodig is daarvoor. maar op geen enkele manier biedt het een voedingsbodem om slachtpartijen onder moslimszelf te verrichten natuurlijk.
En wat voor authoriteit heb jij om dat te claimen?
pi_163592915
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En wat voor authoriteit heb jij om dat te claimen?
Mijn knuppel natuurlijk

donderdag 7 juli 2016 @ 23:44:57 #249
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163592924
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mijn knuppel natuurlijk

[ afbeelding ]
Ben benieuwd wat je nieuwe disciple Molurus op die statements te zeggen heeft.
pi_163592953
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat je nieuwe disciple Molurus op die statements te zeggen heeft.
We zullen snel genoeg merken of hij Judas is of niet idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')