SPOILER: MAL-lijstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FOK! Anime aanradersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.
Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen.
Er zijn Drie verschillende ''Populaire'' codecs waar je anime mee kunt kijken.
Je hebt KCP- Kawaii Codec Pack deze codec pack bevat de meest essentile codecs die nodig zijn voor het bekijken van anime. Bij KCP is ook de media speler MPC-HC aanwezig. Dit is een mediaspeler die uitermate geschikt is voor het bekijken van anime.
Het CCCP-Project is een pakket speciaal ontwikkeld voor anime. Het voordeel van CCCP is dat het al een lang lopend project is. Het biedt ongeveer dezelfde mogelijkheden als KCP. Enig nadeel bij CCCP is wel dat het niet constant wordt gepdatet en er dus lange intervals zijn.
En als laatst heb je ook nog K-lite Codec pack
K-lite kun je het beste gebruiken in combinatie met MPC-HC het biedt vergelijkbare functies aan zoals KCP, en CCCP hebben.
De beste Media speler die wordt aangeraden voor het kijken van anime is MPC-HC Deze speler is geschikt voor het kijken van anime en geeft ook nog eens een betere beeldkwaliteit.
Een andere speler die recent aan populariteit begint te winnen is mpv. Deze speler wordt vooral gebruikt op GNU/Linux en OSX, maar is ook op Windows te krijgen. Hij bevat veel opties voor mensen die zoveel mogelijk controle willen hebben over het afspelen van hun bestanden. Er zijn bijvoorbeeld opties om verschillende vormen van interpolatie te gebruiken, verschillende algoritmes voor upscaling en downscaling etc. mpv kent ook vele sneltoetsen voor alle functionaliteiten.
Kan ik downloaden via IRC?
Een guide om via IRC downloaden is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.
Help! Mijn plaatjes doen het niet. Wat nu?
Je bent aan het hotlinken, en dit mag niet. Upload het plaatje via Imgur of Photobucket en plaats hem opnieuw.
Degene die het topic sluit (door middel van de 301e post), opent het volgende deel! Er worden ook statistieken bijgehouden.Helemaal super.
1 topic per jaar, mooi gemiddelde toch?quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:31 schreef DeZwabber het volgende:
Een nieuw topic. Dat had ik niet meer verwacht dit jaar.
Tsja, de hoogtijden zijn voorbijquote:Op woensdag 22 juni 2016 15:51 schreef Qunix het volgende:
Donderdag 12 mei 2016 tot en met vandaag...
Naruto is inmiddels voorbij.quote:Op woensdag 22 juni 2016 22:46 schreef Xaryna het volgende:
TVP.
We hebben gewoon nieuw bloed nodig! Paar lekkere spammerts die anime kijken. Als die dan gaan discussiren of Bleach of Naruto beter is, hebben we zo een topic vol in een uurtje.
Het verhaal had een einde?quote:
Zit in de noedelsoep of zo.quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:39 schreef De_Dakgoot het volgende:
Wat is dat Naruto waar jullie het over hebben?
quote:
Ik weet nog niet echt wat ik ervan vind, maar heb wel 3 volumes in 1x uitgelezen.quote:
Het gaat je maag laten draaien met een vervelend gevoel. Gewoon een goeie manga.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 20:40 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik weet nog niet echt wat ik ervan vind, maar heb wel 3 volumes in 1x uitgelezen.
Dat doe het al een beetjequote:Op vrijdag 24 juni 2016 20:41 schreef Qunix het volgende:
[..]
Het gaat je maag laten draaien met een vervelend gevoel. Gewoon een goeie manga.
Gaat alleen maar erger worden. Blijf wel doorlezen hoor!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 20:42 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Dat doe het al een beetje
Ik blijf de neiging hebben hem te droppen en verder te lezen tegelijkertijd.
Nog maar 8 volumes te gaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 20:43 schreef Qunix het volgende:
[..]
Gaat alleen maar erger worden. Blijf wel doorlezen hoor!
Ik houd je op de hoogte. Nu eerst effe bijkomenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 20:45 schreef Qunix het volgende:
[..]
Als je hem uit hebt, ben ik wel benieuwd naar je mening.
Zelfde hier. Nou ja, twee dan. Nummer drie is besteld.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 20:40 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik weet nog niet echt wat ik ervan vind, maar heb wel 3 volumes in 1x uitgelezen.
Ik wil jouw mening ook wetenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:07 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Zelfde hier. Nou ja, twee dan. Nummer drie is besteld.
Wanneer ben je begonnen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:07 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Zelfde hier. Nou ja, twee dan. Nummer drie is besteld.
Pff, ze zaten in de stapel manga die ik voor m'n verjaardag halverwege april gehaald had. Denk dat ik begin mei ergens die twee heb gelezen? Ik ben geen kettinglezer.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 22:00 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Wanneer ben je begonnen?
Ik ben een kniepert, ik wil manga eerst lezen voor ik 'm koop. Als ik 'm goed vind, koop ik 'm indien Engelse versie beschikbaar
Gedeeltelijk, maar die rotoscoping was weird. Misschien als ik de manga uit heb dat ik de anime nog een kans geef.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:57 schreef Qunix het volgende:
[..]
Jij had toch ook de anime gezien? De manga is beter hoor.
Ah zo. Ik dacht eerst namelijk even dat je 'm net had gezien en gelijk de eerste 2 erdoor had gejast.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 22:04 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Pff, ze zaten in de stapel manga die ik voor m'n verjaardag halverwege april gehaald had. Denk dat ik begin mei ergens die twee heb gelezen? Ik ben geen kettinglezer.
Ik heb ze achter elkaar-ish gelezen? Zat twee dagen tussen 1 en 2 of zo.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 22:05 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ah zo. Ik dacht eerst namelijk even dat je 'm net had gezien en gelijk de eerste 2 erdoor had gejast.
Als je wat dieper in de manga zit dat je dan de keuze gaat snappen waarom er gekozen is voor een 100% rotoscoping anime.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 22:05 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Gedeeltelijk, maar die rotoscoping was weird. Misschien als ik de manga uit heb dat ik de anime nog een kans geef.
Oh KAK!quote:Op zaterdag 25 juni 2016 00:10 schreef Kyubey het volgende:
Strijd voor overwinning van de duisternis
Jij weet hoe slechts soms deze wereld is
Blade Note was wel leuk, maar een fucking open eindequote:Op zaterdag 25 juni 2016 14:22 schreef totalvamp het volgende:
Ik lees laatste tijd veel Manwha, damn koreanen maken mooie tekeningen.
Zie:
Flow
Tower of God
Noblesse
Lilith's Cord (zwaar NSFW)
Voorbeeld van Lilith's Cord
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 25 juni 2016 13:05 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Ik kwam er gisteren achter dat de stemactrice van Misty de zangeres is
Fok pakt .webm niet. alleen .gifv via imgur.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 14:22 schreef totalvamp het volgende:
Ik lees laatste tijd veel Manwha, damn koreanen maken mooie tekeningen.
Zie:
Flow
Tower of God
Noblesse
Lilith's Cord (zwaar NSFW)
Voorbeeld van Lilith's Cord
[ afbeelding ]
Uit! Mening niet veranderd. Fantastisch en afschuweljik tegelijkertijd. De volumes vlogen voorbij, het leest goed weg, en je blijft je verbazen. Vond wel dat het wat minder werd na DAT ENE, maar mooi einde alsnog, passend.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 20:45 schreef Qunix het volgende:
[..]
Als je hem uit hebt, ben ik wel benieuwd naar je mening.
quote:Op zondag 26 juni 2016 14:34 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
De goblins waren de echte helden.
Het moment op een podium toen alles veranderde was wel apart, ja.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:43 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Uit! Mening niet veranderd. Fantastisch en afschuweljik tegelijkertijd. De volumes vlogen voorbij, het leest goed weg, en je blijft je verbazen. Vond wel dat het wat minder werd na DAT ENE, maar mooi einde alsnog, passend.
Fascinerend is denk ik het goede woord.
Edit: ik had nog een paar duistere/actie/horror manga op het lijstje staan maar denk dat ik eerst even een luchtige romance/slice-of-life moet doen om bij te komen.
Ash Ketchup is terug en Pikachu is dood.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:42 schreef De_Dakgoot het volgende:
Gaat het eindelijk gebeuren na 19 jaar?
De pond gaat in waarde dalen en animespul exporteren uit het VK wordt goedkoper.quote:
PS4 wordt goedkoopquote:Op maandag 27 juni 2016 22:06 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
De pond gaat in waarde dalen en animespul exporteren uit het VK wordt goedkoper.
Goeie, gelijk even wat manga kopen van bookdepositoryquote:Op maandag 27 juni 2016 22:06 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
De pond gaat in waarde dalen en animespul exporteren uit het VK wordt goedkoper.
quote:Op maandag 27 juni 2016 22:48 schreef De_Dakgoot het volgende:
Wie wint er nou de Hayatebowl
[ afbeelding ]
hij groeit eindelijk eens op?quote:Op zondag 26 juni 2016 19:42 schreef De_Dakgoot het volgende:
Gaat het eindelijk gebeuren na 19 jaar?
quote:How do you say goodbye to someone special that has occupied a place in your heart, shared your apartment, and been with you for years? At Akihabara Shrine you can give them a proper spiritual farewell.
(...)
Recently opened particularly for grieving otaku figure owners, Akihabara Shrine offers “memorial services” for anime figures and figurines that owners would like to let go respectfully, and express gratitude for the fond memories they’ve shared.
In Shintoism, it is believed that an inanimate object is capable of having a spirit, and when a person owns that item they also develop a temporary relationship. However, when the owner loses his or her emotional attachment to the toy, it is considered “deceased” and that’s the time to officially let go and give these possessions a graceful exit.
(...)
Finally, these anime figures and figurines will be kept by the priest and scheduled to be burnt in the mountains at a later date. Owners have the option to join the burning ritual to give a final goodbye to their former friends.
quote:Op woensdag 29 juni 2016 11:28 schreef Xaryna het volgende:
Aangezien sommigen hier ze ook hebben:
https://navitimejapan.com/akihabara-shrine-hosts-figure-funerals/
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |