quote:De directie van De Graafschap heeft donderdagochtend een gesprek gevoerd met Bert van Oostveen, directeur van de KNVB, inzake de ontstane situatie na het intrekken- en via de beroepscommissie weer teruggeven van de proflicentie aan FC Twente. Ook bestuurssecretaris Mark Boetekees van de KNVB was bij het gesprek aanwezig. "Het was een teleurstellend, niet constructief gesprek. Wij zien geen andere mogelijkheid dan een kort geding aan te spannen tegen de KNVB", aldus Martine Zuil, commercieel directeur van De Graafschap.
De licentiecommissie van de KNVB heeft medio mei de proflicentie van FC Twente definitief ingetrokken. Nadat eerst de kort gedingrechter het vonnis van de licentiecommissie bekrachtigde, corrigeerde uiteindelijk de beroepscommissie van de KNVB deze uitspraak, waardoor FC Twente enkel een boete van 181.000 euro krijgt. Dit ondanks het feit dat ook de beroepscommissie constateerde dat het intrekken van de licentie een passende en proportionele straf zou zijn.
"Gezien het falen van met name de licentiecommissie van de KNVB, vinden wij, samen met onze juristen, dat wij recht hebben op een plek in de eredivisie. Het is gezien het licentiereglement normaal gesproken immers ondenkbaar dat er bij een dergelijk vals spel nog een plek bestaat in de Eredivisie. Dat vindt de beroepscommissie van de KNVB immers zelf ook. De KNVB denkt daar anders over. We gaan nu in een spoed kort geding vragen of de rechter opnieuw naar de gang van zaken wil kijken. We knokken voor onze eigen plek op het hoogste niveau, maar zeker ook ter voorkoming van een dergelijk falend systeem in de toekomst. Daar is heel voetballend Nederland namelijk de dupe van, dit mag nooit meer gebeuren", besluit Zuil.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:21 schreef GGMM het volgende:
[ afbeelding ]Nieuwsberichten met info over uitspraak en gevolgen:twitter:KNVB twitterde op vrijdag 17-06-2016 om 10:46:15De beroepscommissie streeft ernaar vanmiddag rond 14.00 uur FC Twente en de KNVB op de hoogte te stellen van de uitspraak.. reageer retweet
Pas dan op zn minst ook de OP aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idd mee eens.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:23 schreef Tarado het volgende:
is ook goed, maar wat De Graafschap nu eist begrijp ik niet zo
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:23 schreef Tarado het volgende:
is ook goed, maar wat De Graafschap nu eist begrijp ik niet zo
Eh, een schadevergoeding misschien? De periode waarin het De Graafschap belet heeft om beleid uit te voeren is nogal lang en essentieel geweest.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:21 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Idd mee eens.
Die hadden gewoon tegen degradatie moeten vechten en niet verliezen. Echt triest dit
Dat dus. Onzekerheid of bepaalde spelers überhaupt nog onder contract staan, je begroting enz.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
Eh, een schadevergoeding misschien? De periode waarin het De Graafschap belet heeft om beleid uit te voeren is nogal lang en essentieel geweest.
Precies. En het aantrekken van nieuwe spelers werd er ook niet eenvoudiger op. Denk dat de vijver van aardige spelers die het niet uitmaakt of ze op het eerste of tweede niveau in Nederland spelen, maar wel betaalbaar zijn voor de Graafschap als ze inderdaad op het tweede niveau moeten spelen, niet extreem groot is.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:40 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat dus. Onzekerheid of bepaalde spelers überhaupt nog onder contract staan, je begroting enz.
Een schadevergoeding op basis van wat? Het enkele feit dat er een situatie is die ongunstig is voor jou levert je geen recht op geld op.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
Eh, een schadevergoeding misschien? De periode waarin het De Graafschap belet heeft om beleid uit te voeren is nogal lang en essentieel geweest.
Het is een unieke situatie die door de KNVB geschapen is, en daardoor zijn zij schuldig aan de gevolgenquote:Op woensdag 22 juni 2016 14:50 schreef Tchock het volgende:
Zolang alles volgens die regels gaat is DGS natuurlijk niet méér benadeeld dan elke andere club zou zijn in deze situatie.
Elke situatie die vrij uniek is moet de veroorzaker betalen? Zonder rechtsgrond of zo?quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:57 schreef Mark het volgende:
[..]
Het is een unieke situatie die door de KNVB geschapen is, en daardoor zijn zij schuldig aan de gevolgen
Als je schade veroorzaakt wel jaquote:Op woensdag 22 juni 2016 15:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Elke situatie die vrij uniek is moet de veroorzaker betalen? Zonder rechtsgrond of zo?
Eerder duidelijkheid gevenquote:Daarbij klaagt DGS vooral over de lange tijd die alles duurde. Oftewel de beroepstermijn en de gang naar de burgerrechter. Wat had de KNVB daar aan moeten doen?
De Graafschap is niet gedwongen om af te wachten en om eventueel in de eredivisie te spelenquote:Op woensdag 22 juni 2016 13:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
Gister viel een meteoriet op mijn auto. Wil je ff dokken? Ik heb schade en het is uniek.quote:
Dat kon niet, want er stonden voor Twente nog allerlei mogelijkheden open. Als de KNVB daar een stokje voor had gestoken was het écht onrechtmatig geweest.quote:Eerder duidelijkheid geven
Maar vergeet niet dat de schade bij De Graafschap is veroorzaakt door fouten van de KNVB. Juridisch gezien moet er een toerekenbare onrechtmatige (waar ook overtreding van een maatschappelijke norm onder valt) gedraging waardoor schade is ontstaan, hebben plaatsgevonden. Toerekenbaar en schade lijkt me het geval, onrechtmatig vind ik heel lastig in te schatten; ik ken niet alle afspraken van de KNVB met de clubsquote:Op woensdag 22 juni 2016 14:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een schadevergoeding op basis van wat? Het enkele feit dat er een situatie is die ongunstig is voor jou levert je geen recht op geld op.
De KNVB moet onrechtmatig gehandeld hebben jegens DGS. Dat zou moeten bestaan uit:
a) de belofte dat DGS zou handhaven of
b) de lange duur van de onzekerheid.
A is nooit een belofte geweest, dat was alleen als Twente zou degraderen. Wat niet gebeurde. B is een gevolg van de manier waarop de regels rond de beroepscommissie zijn geregeld. Zolang alles volgens die regels gaat is DGS natuurlijk niet méér benadeeld dan elke andere club zou zijn in deze situatie.
Iedereen snapt volgens mij wel dat het super zuur is voor de Superboeren. Maar dat betekent niet meteen dat je je handje op kunt houden en dat een ander dan moet betalen. Ik vraag me ook sterk af wat de "sportjuristen" vinden die De Graafschap steeds noemt.
Als jij kunt bewijzen dat ik hem gegooid heb, van hartequote:Op woensdag 22 juni 2016 15:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gister viel een meteoriet op mijn auto. Wil je ff dokken? Ik heb schade en het is uniek.
Maar dan ben je schuldig aan een onrechtmatige daad tegen mij. De vraag blijft: wat heeft de KNVB gedaan tegen de Graafschap, wat onrechtmatig is? Nog steeds geen antwoord op.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:11 schreef Mark het volgende:
[..]
Als jij kunt bewijzen dat ik hem gegooid heb, van harte
De schade bij De Graafschap is veroorzaakt doordat het besluit van de licentiecommissie niet direct definitief werd. Dat is geen fout van de KNVB maar het gevolg van vastgelegde procedures. Tenzij je een andere fout bedoelt.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar vergeet niet dat de schade bij De Graafschap is veroorzaakt door fouten van de KNVB. Juridisch gezien moet er een toerekenbare onrechtmatige (waar ook overtreding van een maatschappelijke norm onder valt) gedraging waardoor schade is ontstaan, hebben plaatsgevonden. Toerekenbaar en schade lijkt me het geval, onrechtmatig vind ik heel lastig in te schatten; ik ken niet alle afspraken van de KNVB met de clubs
Kunnen ze proberen bij de KNVB.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
net als Twente zeker?quote:Op woensdag 22 juni 2016 16:14 schreef ShevaJB het volgende:
De Graafschap had het proces moeten kennen, dat de beroepscommissie het laatste woord zou hebben en dat het voor hun negatief uit zou kunnen pakken. Als je je voorbereid op het ergste kan het alleen maar meevallen.
Volgens mij is er nooit een belofte geweest waarin de graafschap gegarandeerd in de eredivisie zou blijven?quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
Een regeling van wat er gebeurde bij terugzetting Twente is eind april gepubliceerd.quote:Op woensdag 22 juni 2016 17:00 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Volgens mij is er nooit een belofte geweest waarin de graafschap gegarandeerd in de eredivisie zou blijven?
Dat was een ALS situatie.quote:Op woensdag 22 juni 2016 17:03 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Een regeling van wat er gebeurde bij terugzetting Twente is eind april gepubliceerd.
Het foute besluit van de licentiecommissie.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
De schade bij De Graafschap is veroorzaakt doordat het besluit van de licentiecommissie niet direct definitief werd. Dat is geen fout van de KNVB maar het gevolg van vastgelegde procedures. Tenzij je een andere fout bedoelt.
Dat is toch bij zo veel rechtzaken, dat je een x bedrag aan boete moet betalen zonder dat je objectief kan vast stellen dat dat de schade is. Sterker nog, het vaststellen van schade kan bijna nooit precies worden bepaald, behalve als er alleen een geldbedrag is gestolen o.i.d.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Elke situatie die vrij uniek is moet de veroorzaker betalen? Zonder rechtsgrond of zo?
Daarbij klaagt DGS vooral over de lange tijd die alles duurde. Oftewel de beroepstermijn en de gang naar de burgerrechter. Wat had de KNVB daar aan moeten doen?
Edit: En dan hebben we het nog niet eens over de vraag wát de schade van De Graafschap precies is. Hoe ga je "we konden een maand lang onze contracten niet verlengen" in geld uitdrukken?
Dat was niet "fout", het was een geldige uitspraak volgens de regels. Diezelfde regels maken het mogelijk er tegen in beroep te gaan.quote:Op woensdag 22 juni 2016 18:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het foute besluit van de licentiecommissie.
Beroepscommissie bepaald dat de licentiecommissie onjuist gehandeld heeft neem ik aan?quote:Op woensdag 22 juni 2016 20:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat was niet "fout", het was een geldige uitspraak volgens de regels. Diezelfde regels maken het mogelijk er tegen in beroep te gaan.
Nee, de BC doet geen uitspraken over de LC. Ze beoordelen het geschil helemaal opnieuw met een mogelijke andere uitkomst. Daarmee vervalt de beslissing van de LC, maar die wordt niet ineens crimineel foutquote:Op woensdag 22 juni 2016 20:14 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Beroepscommissie bepaald dat de licentiecommissie onjuist gehandeld heeft neem ik aan?
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat als de beroepscommissie anders beslist, betekend dat de licentiecommissie een foute beslissing heeft gemaakt op basis van de zelfde feiten.quote:Op woensdag 22 juni 2016 20:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, de BC doet geen uitspraken over de LC. Ze beoordelen het geschil helemaal opnieuw met een mogelijke andere uitkomst. Daarmee vervalt de beslissing van de LC, maar die wordt niet ineens crimineel fout
twitter:willemsenray twitterde op donderdag 23-06-2016 om 16:02:03BREAKING De Graafschap spant kort geding aan tegen KNVB #DG reageer retweet
quote:De directie van De Graafschap heeft donderdagochtend een gesprek gevoerd met Bert van Oostveen, directeur van de KNVB, inzake de ontstane situatie na het intrekken- en via de beroepscommissie weer teruggeven van de proflicentie aan FC Twente. Ook bestuurssecretaris Mark Boetekees van de KNVB was bij het gesprek aanwezig. "Het was een teleurstellend, niet constructief gesprek. Wij zien geen andere mogelijkheid dan een kort geding aan te spannen tegen de KNVB", aldus Martine Zuil, commercieel directeur van De Graafschap.
De licentiecommissie van de KNVB heeft medio mei de proflicentie van FC Twente definitief ingetrokken. Nadat eerst de kort gedingrechter het vonnis van de licentiecommissie bekrachtigde, corrigeerde uiteindelijk de beroepscommissie van de KNVB deze uitspraak, waardoor FC Twente enkel een boete van 181.000 euro krijgt. Dit ondanks het feit dat ook de beroepscommissie constateerde dat het intrekken van de licentie een passende en proportionele straf zou zijn.
"Gezien het falen van met name de licentiecommissie van de KNVB, vinden wij, samen met onze juristen, dat wij recht hebben op een plek in de eredivisie. Het is gezien het licentiereglement normaal gesproken immers ondenkbaar dat er bij een dergelijk vals spel nog een plek bestaat in de Eredivisie. Dat vindt de beroepscommissie van de KNVB immers zelf ook. De KNVB denkt daar anders over. We gaan nu in een spoed kort geding vragen of de rechter opnieuw naar de gang van zaken wil kijken. We knokken voor onze eigen plek op het hoogste niveau, maar zeker ook ter voorkoming van een dergelijk falend systeem in de toekomst. Daar is heel voetballend Nederland namelijk de dupe van, dit mag nooit meer gebeuren", besluit Zuil.
quote:
quote:
We knokken voor onze eigen plek op het hoogste niveau, maar zeker ook ter voorkoming van een dergelijk falend systeem in de toekomst. Daar is heel voetballend Nederland namelijk de dupe van, dit mag nooit meer gebeuren", besluit Zuil.
maar zeker ook ter voorkoming van een dergelijk falend systeem in de toekomst. Daar is heel voetballend Nederland namelijk de dupe van, dit mag nooit meer gebeuren", besluit Zuil.quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:16 schreef Paxcon het volgende:
Ik vind het lachwekkend dat De Graafschap ook maar enig recht denkt te hebben op een plek in de Eredivisie
dat ben ik wel met je eens maar Twente ook niet in hun ogen, Cambuur dan maar of de nr 2 van de eerstedivisie?quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:16 schreef Paxcon het volgende:
Ik vind het lachwekkend dat De Graafschap ook maar enig recht denkt te hebben op een plek in de Eredivisie
absoluut, aan die beslissing van de beroepscommissie zit ook een luchtje, lijkt te sterk op lobbywerkquote:Op donderdag 23 juni 2016 16:19 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik juich het puur en alleen toe om dat tweede gedeelte. Er zijn grote fouten gemaakt door de KNVB in deze zaak.
Ja wat is dit voor onzin. Wat heeft een procedure bij de rechter hiermee van doen. De KNVB snapt zelf ook wel dat de reglementen anders moeten en wat een kort geding daaraan zou moeten bijdragen is me een raadsel.quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:17 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
maar zeker ook ter voorkoming van een dergelijk falend systeem in de toekomst. Daar is heel voetballend Nederland namelijk de dupe van, dit mag nooit meer gebeuren", besluit Zuil.
Twente niet in hun ogen maar wat de Graafschap daarvan vindt is niet zo relevant. De beroepscommissie is in bezwaar bevoegd daarover een oordeel te vellen en niet die mevrouw van De Graafschap.quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat ben ik wel met je eens maar Twente ook niet in hun ogen, Cambuur dan maar of de nr 2 van de eerstedivisie?
Is best wel relevant omdat het directe consequenties voor hun heeft, of ze een kans hebben is een 2equote:Op donderdag 23 juni 2016 16:23 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Twente niet in hun ogen maar wat de Graafschap daarvan vindt is niet zo relevant. De beroepscommissie is in bezwaar bevoegd daarover een oordeel te vellen en niet die mevrouw van De Graafschap.
Zo klinkt het meet alsof ze de handhaving van Twente willen aanvechten ipv hun eigen degradatie. Dat het voor de toekomst is, is kolder, want de rechter kan nooit de reglementen van de KNVB veranderen.quote:
Daar gaat het ze toch helemaal niet om, die willen alleen maar de eredivisie plek omdat ze zelf niet gedegradeerd zijn maar door de acties van de KNVB.quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:17 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
maar zeker ook ter voorkoming van een dergelijk falend systeem in de toekomst. Daar is heel voetballend Nederland namelijk de dupe van, dit mag nooit meer gebeuren", besluit Zuil.
Beroepscommissie vond van niet.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:12 schreef Happel het volgende:
Kansloze zaak was het handhaven van Twente in de eredivisie. De graafschap staat in haar recht
Nee joh dat zegt de Graafschap niet noch vinden ze dat.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:20 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Daar gaat het ze toch helemaal niet om, die willen alleen maar de eredivisie plek omdat ze zelf niet gedegradeerd zijn maar door de acties van de KNVB.
Bovendien hadden de malversaties bij FC Twente geen betrekking op het afgelopen seizoen. En verder is Twente al twee seizoenen op rij bestraft met puntenaftrek; ook dat wordt nog wel eens vergeten.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:34 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Beroepscommissie vond van niet.
De Graafschap zegt niks over "die onzekerheid". Wel dat als de KNVB gewoon zijn werk had gedaan dat ze dan aanspraak hadden mogen maken op een plek in de eredivisie. En ze zijn slachtoffer van die vormfoutquote:Op donderdag 23 juni 2016 17:35 schreef Elfletterig het volgende:
De Graafschap wil gewoon een slaatje slaan uit de situatie rond FC Twente. Het proces is doorlopen, de uitkomst is dat FC Twente een boete krijgt, maar wel gewoon in de Eredivisie blijft. Daar hoort de club gezien hun sportieve prestaties ook thuis.
Door de gang van zaken zat De Graafschap in onzekerheid; daar kon de club kennelijk maar moeilijk mee omgaan. De onzekerheid hadden ze in Doetinchem gewoon zelf kunnen beëindigen, door te stellen: Wij zijn gedegradeerd, wij spelen volgend jaar sowieso in de Jupiler League; daar richten we ons nu op.
Maar het onsportieve De Graafschap deed precies het omgekeerde. Ze riepen stoer rond: "Wij beschouwen onszelf als een Eredivisie-club" én ze lieten zich verwijtend uit over FC Twente, dat naar de rechter stapte om hun gelijk te halen; precies wat De Graafschap nu ook doet.
Door de onzekerheid is enige vorm van genoegdoening voor De Graafschap best te billijken, maar de uitlating "Wij vinden dat we recht hebben op een plaats in de Eredivisie" is krankzinnig. De ploeg is gedegradeerd en heeft in de Eredivisie niks te zoeken.
En als je dan het wangedrag van supporters - het belagen van spelers van Go Ahead Eagles - ook nog even meeneemt in de overweging, kan de conclusie alleen maar zijn: deze onsportieve club hoort niet in de Eredivisie thuis.
Ze zijn zelf wél gedegradeerd. Konden in de nacompetitie niet winnen van Go Ahead Eagles, dat dus is gepromoveerd. Na afloop van het laatste duel hebben De Graafschap-supporters nog fijn even de spelers van Go Ahead belaagd.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:20 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Daar gaat het ze toch helemaal niet om, die willen alleen maar de eredivisie plek omdat ze zelf niet gedegradeerd zijn maar door de acties van de KNVB.
De Graafschap heeft wekenlang niks anders gedaan dan klagen over de onzekerheid. Ze wisten niet waar ze aan toe waren, was de klacht. Dit recente artikel van Omroep Gelderland benoemt nadrukkelijk die onzekerheid: http://www.omroepgelderla(...)ijzonder-onwenselijkquote:Op donderdag 23 juni 2016 17:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De Graafschap zegt niks over "die onzekerheid". Wel dat als de KNVB gewoon zijn werk had gedaan dat ze dan aanspraak hadden mogen maken op een plek in de eredivisie. En ze zijn slachtoffer van die vormfout
Die laatste woorden zeggen eigenlijk alles.quote:".... Ik vind Twente een mooie club, maar er zijn natuurlijk toch wel fouten gemaakt daar. Ze hebben natuurlijk ook een enorme schuld. Ik wil niet zeggen dat wij daar de dupe van zijn, want we hebben zelf van Go Ahead verloren en dan ben je normaal gesproken gedegradeerd. Als er nu een uitweg is, pakken wij die graag."
De Graafschap doet hetzelfde als Twente: alle mogelijkheden uitputten die hen ter beschikking staan.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De Graafschap heeft wekenlang niks anders gedaan dan klagen over de onzekerheid. Ze wisten niet waar ze aan toe waren, was de klacht. Dit recente artikel van Omroep Gelderland benoemt nadrukkelijk die onzekerheid: http://www.omroepgelderla(...)ijzonder-onwenselijk
Overigens een opmerkelijk citaat van voorzitter Martin Mos in dat stuk:
[..]
Die laatste woorden zeggen eigenlijk alles.
Excuus, ik bedoelde dat de graafschap dat nu niet als argument aandraagt om in de eredivisie te blijvenquote:Op donderdag 23 juni 2016 17:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De Graafschap heeft wekenlang niks anders gedaan dan klagen over de onzekerheid. Ze wisten niet waar ze aan toe waren, was de klacht. Dit recente artikel van Omroep Gelderland benoemt nadrukkelijk die onzekerheid: http://www.omroepgelderla(...)ijzonder-onwenselijk
can't blame them for tryingquote:Overigens een opmerkelijk citaat van voorzitter Martin Mos in dat stuk:
[..]
Die laatste woorden zeggen eigenlijk alles.
FC Twente verzette zich tegen een opgelegde straf, De Graafschap niet. De Graafschap is gewoon gedegradeerd en hoort in de Jupiler League. Ze proberen via deze weg op onsportieve gronden een plek in de Eredivisie af te dwingen; een plek die de club niet toekomt.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:45 schreef JeSuisDroppie het volgende:
De Graafschap doet hetzelfde als Twente: alle mogelijkheden uitputten die hen ter beschikking staan.
FC Twente was zo sportief bezig de afgelopen jaren, wat wil je nou zeggen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 18:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
FC Twente verzette zich tegen een opgelegde straf, De Graafschap niet. De Graafschap is gewoon gedegradeerd en hoort in de Jupiler League. Ze proberen via deze weg op onsportieve gronden een plek in de Eredivisie af te dwingen; een plek die de club niet toekomt.
Twente is meer dan eens bestraft voor hun gedrag de afgelopen jaren. En dat gaat De Graafschap verder niks aan.quote:Op donderdag 23 juni 2016 18:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
FC Twente was zo sportief bezig de afgelopen jaren, wat wil je nou zeggen.
Poehoe, puntjes in mindering. Wat een straf....hadden ze de boel maar niet stelselmatig moeten bedonderen. Twente komt er op deze manier veel te goed van af. Dat is gewoon een feitquote:Op donderdag 23 juni 2016 19:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Twente is meer dan eens bestraft voor hun gedrag de afgelopen jaren. En dat gaat De Graafschap verder niks aan.
Ga in zeist staan met een spandoekje. Zeggen mensen dat de Twente supporters zeikerds en zielepoten waren. Ondertussen zijn ze zelf de grootste huilebalken geworden.quote:Op donderdag 23 juni 2016 19:59 schreef Jaytje07 het volgende:
[..]
Poehoe, puntjes in mindering. Wat een straf....hadden ze de boel maar niet stelselmatig moeten bedonderen. Twente komt er op deze manier veel te goed van af. Dat is gewoon een feit
lobbywerkquote:Op donderdag 23 juni 2016 19:45 schreef Ice2015 het volgende:
Graafschap heeft gelijk, Twente is via lobbywerk erin gebleven waarom zou de Graafschap dat niet kunnen proberen, de knvb heeft er zelf een chaos van gemaakt
Ik heb zelfs vernomen dat het een goddelijke interventie was. Of Satanistisch. Daar zijn ze nog niet zeker van. Schijnt dat met bloedoffers en shamanen magie de leden van de beroepscommissie beïnvloed zijn.quote:
Nee, absoluut geen behoefte aan. Ik vind de hele situatie een drama, Twente zou gewoon terug gezet moeten worden. De Graafschap en Nac een beslissingswedstrijd. Dat zou de juiste oplossing zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:05 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Ga in zeist staan met een spandoekje. Zeggen mensen dat de Twente supporters zeikerds en zielepoten waren. Ondertussen zijn ze zelf de grootste huilebalken geworden.
Wees eerlijk, ze hadden in december Twente de nek om moeten draaien, dan had Twente geen poot om op te staan. Nu hebben ze Twente een vinger gegeven en een belofte. Twente neemt de vinger maar krijgt niet het beloofde. Beroepscommissie komt er aan te pas. Ondertussen wil de graafschap de hele arm.quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:11 schreef Jaytje07 het volgende:
[..]
Nee, absoluut geen behoefte aan. Ik vind de hele situatie een drama, Twente zou gewoon terug gezet moeten worden. De Graafschap en Nac een beslissingswedstrijd. Dat zou de juiste oplossing zijn.
quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:33 schreef Tukker87 het volgende:
http://www.rtvoost.nl/spo(...)x?nid=247115&cat=313
Dat Twente goed wegkomt, wil nog niet zeggen dat De Graafschap daarom maar in de Eredivisie thuishoort.quote:Op donderdag 23 juni 2016 19:59 schreef Jaytje07 het volgende:
[..]
Poehoe, puntjes in mindering. Wat een straf....hadden ze de boel maar niet stelselmatig moeten bedonderen. Twente komt er op deze manier veel te goed van af. Dat is gewoon een feit
Terecht cynisme van die voorzitter. Veelzeggend, eigenlijk ook wel.quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:33 schreef Tukker87 het volgende:
http://www.rtvoost.nl/spo(...)x?nid=247115&cat=313
Ik geef de Graafschap groot gelijk dat ze het doen hoor. Ik denk alleen, net als velen toen bij Twente, dat ze 0,0 kans maken. Daarnaast gun ik ze een schadevergoeding, maar hoe hoog die moet zijn durf ik mijn vingers niet aan te branden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:43 schreef Mark het volgende:
Schrijnend om te zien hoe de Twente-supporters eerst vinden dat ze alle recht van spreken hebben om iedere mogelijkheid aan te grijpen onder een terechte straf uit te komen om dan vervolgens De Graafschap af te branden omdat die voor hun eigen belang op komen.
Op basis waarvan verdient De Graafschap promotie?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:43 schreef Mark het volgende:
Schrijnend om te zien hoe de Twente-supporters eerst vinden dat ze alle recht van spreken hebben om iedere mogelijkheid aan te grijpen onder een terechte straf uit te komen om dan vervolgens De Graafschap af te branden omdat die voor hun eigen belang op komen.
Omdat als de KNVB gewoon zijn werk had gedaan, dan was Twente gedegradeerd (niet mijn mening).quote:Op vrijdag 24 juni 2016 12:03 schreef Plasterk het volgende:
[..]
Op basis waarvan verdient De Graafschap promotie?
Ik ben wel van mening dat ze schadeloos gesteld dienen te worden.
Dat heb ik niet gezegd.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 12:03 schreef Plasterk het volgende:
[..]
Op basis waarvan verdient De Graafschap promotie?
quote:De Graafschap heeft advocaat Danny Snijders van Snijders Advocaten in de arm genomen om het kort geding tegen de KNVB te leiden. De raadsman ziet kansen voor de Superboeren.
"Wij zijn de hardst getroffen club door de fouten van de KNVB", aldus advocaat Danny Snijders. Hij vindt het onbegrijpelijk dat de voetbalbond het niet voor elkaar heeft gekregen om de licentie van FC Twente af te pakken. "Eigenlijk door een paar fouten die ze heeft gemaakt", aldus Snijders. "Door in een of twee e-mails de suggestie te wekken dat FC Twente misschien in de eredivisie zou mogen blijven. Daar is de KNVB aan gehouden door Twente, zegt de beroepscommissie en dat gaat ten koste van ons plekje. Om die miljoenenschade te beperken, vragen wij een negentiende plek in de eredivisie."
In het gesprek van donderdag probeerde De Graafschap die visie duidelijk te maken aan de KNVB. "Bert van Oostveen vond dat de beroepscommissie nu eenmaal een uitspraak had gedaan en dat het daarmee ophield", aldus Snijders. "Hij was niet bereid om zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen, wat ik onverstandig vind. Ik vind het slimmer als je de schade beperkt. De KNVB heeft eigenlijk een wettelijke plicht om die schade te beperken. We vragen de rechter om dat aan de KNVB uit te leggen."
Eventueel een langere procedure
Snijders verwacht dat het kort geding binnen een paar weken behandeld is. "Ik wil niet teveel speculeren over de uitkomst, maar ik schat in dat De Graafschap zeker een redelijke kans op succes heeft." Of De Graafschap eventueel genoegen neemt met een andere uitkomst dan een plek in de eredivisie? "Dat is niet aan mij, maar aan mijn cliënt. Ik denk dat er niet meer of minder te eisen valt. We hebben nu alleen een kort geding. Daarna komt eventueel een bodemprocedure met een eis tot schadevergoeding, maar op dit moment is de enig denkbare eis een plek in de eredivisie."
helemaal prima als ze dat willen doen, als het maar niet ten koste gaat van Twente...quote:
http://speld.nl/2016/06/24/knvb-graafschap-mag-eu-blijven/quote:KNVB: De Graafschap mag in EU blijven
Voetbalbond komt Doetinchemmers tegemoet
De Graafschap mag ook komend seizoen uitkomen in de Europese Unie. Dat heeft de KNVB bekendgemaakt. De Doetinchemmers degradeerden dit seizoen naar de Jupiler League, maar vanwege de onzekere situatie rond FC Twente blijven de Superboeren toch in de EU.De Graafschap denkt dat het blij is met de toezegging. Commercieel directeur Martine Zuil: “Dit klinkt als ontzettend goed nieuws. Het was voor ons heel belangrijk om in de eredivisie te blijven, maar nu blijkt dat we zelfs in de hele Europese Unie mogen blijven. Het is geweldig dat we daarover niet met terugwerkende kracht in onzekerheid hoeven te zitten.”Door het besluit van de KNVB is Cambuur Leeuwarden komend seizoen lid van de Afrikaanse Unie.
Inderdaad. En dan al die Twente fans maar denken dat het recht heeft gezegevierd. Ze weten niet half hoeveel geluk ze hebben gehad.quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:06 schreef Caland het volgende:
Twente bestaat nog bij de gratie van de KNVB. Vrij logisch dat De Graafschap daarop inspeelt.
Of het kans van slagen heeft is een tweede.
Volgens mij zinspelen ze op een 19e plek in de Eredivisie.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:56 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
helemaal prima als ze dat willen doen, als het maar niet ten koste gaat van Twente...
Dat zou wel lachen, gieren en brullen wordenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 23:29 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Volgens mij zinspelen ze op een 19e plek in de Eredivisie.
Ach, ik denk dat de kans niet zo groot is dat dat gebeurt. Argument van miljoenenschade vind ik sowieso vaag. Alsof je die niet hebt in een normale situatie. Op voetballend gebied ben je gewoon terecht gedegradeerd.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 23:30 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat zou wel lachen, gieren en brullen worden
quote:"Door in een of twee e-mails de suggestie te wekken dat FC Twente misschien in de eredivisie zou mogen blijven. Daar is de KNVB aan gehouden door Twente, zegt de beroepscommissie en dat gaat ten koste van ons plekje. Om die miljoenenschade te beperken, vragen wij een negentiende plek in de eredivisie."
Ik hoop erop. Als de KNVB immers zo blundert, móéten er wel koppen rollenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 23:29 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Volgens mij zinspelen ze op een 19e plek in de Eredivisie.
quote:De Graafschap onderzoekt integriteit beroepscommissie
23:14 ; De advocaat van De Graafschap heeft van zijn cliënt de opdracht gekregen om de integriteit van de leden van de beroepscommissie licentiezaken te onderzoeken. Dit naar aanleiding van het besluit om de door de licentiecommissie voorgestelde degradatie van FC Twente terug te draaien, wat dramatische gevolgen had voor De Graafschap.
In plaats van de degradatie kreeg Twente een geldboete van 'slechts' 181.000 euro. "We onderzoeken de onafhankelijkheid van de leden van de beroepscommissie", aldus De Graafschap-advocaat Danny Snijders, die weet dat twee leden van de commissie in Enschede studeerden. "In twee gevallen komen we tot de conclusie dat het onhandig is dat zij deel hebben uitgemaakt van de beroepscommissie. Ik vergelijk het met het arbiter Björn Kuipers (woonachtig in Oldenzaal). Die fluit ook geen wedstrijden van FC Twente."
Het was al duidelijk dat De Graafschap niet zomaar accepteert dat het naar de Jupiler League degradeert. Er werd al een kort geding aangespannen, deze dient volgende week dinsdag (5 juli) in Utrecht. "Daarin gaat het niet om de integriteit van de leden van de beroepscommissie. Dat zou pas gaan spelen als het tot een bodemprocedure komt", stelt Snijders in gesprek met De Gelderlander.
KNVB-woordvoerder Koen Adriaanse benadrukt tegenover bovengenoemd medium dat de beroepscommissie absoluut onafhankelijk is. "In totaal zitten er acht leden in en de voorzitter van de beroepscommissie maakt voor elke zaak een selectie. Hetgeen De Graafschap wil onderzoeken, is wat ons betreft dan ook onnodig."
quote:Onno Jacobs weg als algemeen-directeur bij FC Twente
Laatste update
28 juni, 23:10
ENSCHEDE - Onno Jacobs is niet langer op interim-basis algemeen directeur bij FC Twente. Hij krijgt een andere rol. Dat werd dinsdagavond duidelijk na een vergadering tussen de raad van commissarissen van FC Twente en de sponsors die garant staan voor een lening van 12 miljoen euro.
Commissarissen en de sponsors sloten dinsdag de rijen. Ook de pas benoemde commissaris Bert Nijboer is vertrokken, alsmede Cees van Ast, lid het bestuur van de Stichting FC Twente ’65. Deze stichting benoemt de commissarissen.
Mutaties
Van Ast vertrekt ‘wegens gezondheidsredenen’ en wordt opgevolgd door Axel Führi Schnetlage. Alexander van der Lof, topman van Twentsche Kabel, volgt Huub Rakhorst op als voorzitter van de Stichting FC Twente ’65. Het vertrek van Rakhorst zat al langer in de pen, de KNVB is begin vorige week al ingelicht over zijn vertrek. FC Twente moet heel erg op zijn tellen passen bij het doorvoeren van bestuurlijke mutaties.
Licentie
De KNVB heeft nadrukkelijk aangegeven, dat de club de aanbevelingen uit het rapport Knuppe moet volgen. En de inhoud van dat rapport verbiedt elke inmenging van kapitaalverschaffers op het beleid van de club. De licentiecommissie toetst dat achteraf. Als binnenkort blijkt dat de licentiecommissie van mening is dat er bij Twente toch nieuwe bestuurders verschijnen die er namens de financiers zitten, dan maakt de club het voor de KNVB wel heel eenvoudig om de licentie alsnog in te trekken en De Graafschap in de eredivisie te houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tsja, ze moeten iets om wat 'munitie' te hebben voor het kort geding...quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:19 schreef Adames het volgende:
De Graafschap maakt zich nu compleet belachelijk
[..]
Time for New New Twente.quote:Op woensdag 29 juni 2016 14:13 schreef rubbereend het volgende:
Het nieuwe Twente is alweer voor een deel opgestapt dus
Ze pakken wel door met dat Duitse.quote:
Google die kerel eens, alleen maar een paar hits aangaande Twente en post op FOK. Verder helemaal niks.quote:
Komt omdat het verkeerd is gespeld.quote:Op woensdag 29 juni 2016 14:35 schreef Shadowkid053 het volgende:
ogle die kerel eens, alleen maar een paar hits aangaande Twente en post op FOK. Verder hel
Apart, zullen we maar zeggen...quote:
maar toen wisten ze nog niet dat die commissie zich uit moest gaan spreken over iets wat negatief uit zou vallen voor De Graafschapquote:Op woensdag 29 juni 2016 16:19 schreef Plasterk het volgende:
De Graafschap heeft de CV's voor de benoeming van de beroepscommissie in mogen zien en tegen stemmen. Niet naderhand lopen klagen dan.
Toch een kansloze zaak.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:20 schreef Ajacied422 het volgende:
Zou iemand nog een fuck geven? Vandaag om 13:30 het kort geding..
Dank voor het delen, top artikelquote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:07 schreef Plasterk het volgende:
http://www.sportnext.nl/b(...)entie_behouden_heeft
Goede uiteenzetting van het proces.
De Graafschap gaat dus op het volkomen verkeerde punt in.quote:Tom Knipping @knipping_tom
#degraafschap onderbouwt zaak door #fctwente neer te zetten als een louche, onbetrouwbare club die uitblonk in fraude en malversaties
nee joh, dat is de onderbouwing voor het punt en het punt is dat De Graafschap van mening is dat als de KNVB normaal had gefunctioneerd FC Twente 110% zeker de licentie was afgepakt. Je kan een punt niet zonder onderbouwing inbrengen, of nou het kan wel maar dat is neit verstandigquote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:57 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
De Graafschap gaat dus op het volkomen verkeerde punt in.
Ik blijf het raar vinden dat de KNVB eind april een regeling presenteert wat betreft degradatie als FC Twente's licentie wordt afgepakt en ze op de dag dat KNVB het feit mededeelde opeens gaan doen alsof het als een grote verrassing kwam.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
nee joh, dat is de onderbouwing voor het punt en het punt is dat De Graafschap van mening is dat als de KNVB normaal had gefunctioneerd FC Twente 110% zeker de licentie was afgepakt. Je kan een punt niet zonder onderbouwing inbrengen, of nou het kan wel maar dat is neit verstandig
Prachtig toch, die bestuurders bezitten ook nog eens puike acteerskills.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:08 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik blijf het raar vinden dat de KNVB eind april een regeling presenteert wat betreft degradatie als FC Twente's licentie wordt afgepakt en ze op de dag dat KNVB het feit mededeelde opeens gaan doen alsof het als een grote verrassing kwam.
Ik zie nu dat ze een punt aanstippen dat 'de grootste redder van Twente de KNVB zelf is'quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Prachtig toch, die bestuurders bezitten ook nog eens puike acteurskills.
Die lui zijn elke euro waard die ze verdienen
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:16 schreef Shadowkid053 het volgende:
Hij slaat volledig de plank mis.
De beroepscommissie spreekt zich uit over de gang van zaken van de licentiecommissie. De BC beslist dat de LC gewoon een fout beslissing heeft gemaakt; Want er was belofte. Ze zijn dus NIET gebonden aan de belofte. De LC was dat wel. De BC bepaald dus dat de LC dus niet de licentie had mogen afnemen op basis van de belofte. De BC doet dus zelf niet het hele traject opnieuw. Het constateert dat de LC een onrechtmatige beslissing heeft gemaakt.
quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:17 schreef Ajacied422 het volgende:
'Twee leden beroepscommissie hebben achtergrond in Enschede', zegt advocaat Snijders. 'Een ontvolgde plotseling aantal FC Twente-accounts.'
Hahahahaha, wat een grap deze verdediging.
Jaquote:
Nee, dat was je daarvoor al.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:24 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik volg ook tig accounts van allerlei clubs en journalisten. Ben ik nu integriteitsloos?
Het is geen incompetente advocaat, het is een advocaat die een onverdedigbaar standpunt probeert te verdedigen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:25 schreef Shadowkid053 het volgende:
Oh god, hij vergelijkt nu een roemeense situatie met de nederlandse situatie. Totaal andere feiten en gebeurtenissen. Waar hebben ze deze incompetente advocaat vandaan?
Hij moet twijfel zaaien, wil niet zeggen dat hij per se achter de aangedragen standpunten staatquote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:25 schreef Shadowkid053 het volgende:
Oh god, hij vergelijkt nu een roemeense situatie met de nederlandse situatie. Totaal andere feiten en gebeurtenissen. Waar hebben ze deze incompetente advocaat vandaan?
Ze hadden Joris van ons moeten lenen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is geen incompetente advocaat, het is een advocaat die een onverdedigbaar standpunt probeert te verdedigen.
Al had een competente advocaat het misschien beter geweigerd.
Hij zaait twijfel over zijn competentie.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij moet twijfel zaaien, wil niet zeggen dat hij per se achter de aangedragen standpunten staat
Dus omdat de KNVB een belachelijke belofte doet, is het allemaal geoorloofd en dient de rest maar eieren voor zijn geld te kiezen?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:25 schreef Tchock het volgende:
De Graafschap richt zich volledig op dat FC Twente toch had moeten degraderen. Daar gaan ze sowieso bot op vangen. Verder hebben ze geen poot om op te staan. Tijd- en geldverspilling dit zeg.
Sow.quote:
Welke belachelijke belofte heb je het nu over?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus omdat de KNVB een belachelijke belofte doet, is het allemaal geoorloofd en dient de rest maar eieren voor zijn geld te kiezen?
1. De KNVB deed deze belofte niet, dat deed de LC.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus omdat de KNVB een belachelijke belofte doet, is het allemaal geoorloofd en dient de rest maar eieren voor zijn geld te kiezen?
De Graafschap werd continue met de neus op de feiten gedrukt; 'Reken je niet rijk'', 'De Graafschap is een JL club op dit moment'', ''Wij beloven de GS niets''.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:40 schreef Tchock het volgende:
Het is ook mooi dat De Graafschap aanvoert dat het gerechtvaardigd vertrouwen was gewekt dat Twente zou degraderen (en zij dus zouden handhaven). Terwijl, toen dat proces daadwerkelijk bezig was, er helemaal geen vertrouwen was in de afloop. Er waren overal interviews te lezen over de onzekerheid en hoe vervelend dat was
Maar DGS wíst ook gewoon dat het niet zeker was en ze nergens vanuit konden gaanquote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:41 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
De Graafschap werd continue met de neus op de feiten gedrukt; 'Reken je niet rijk'', 'De Graafschap is een JL club op dit moment'', ''Wij beloven de GS niets''.
De Graafschap had oogkleppen op en oordoppen in.
Maar dan is het toch begrijpelijk dat De graafschap deze schoon-schip verklaring die de LC eiste en gekregen heeft, betwist? Want met deze verklaring, worden alle overtredingen in één keer van tafel geveegd.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:34 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
1. De KNVB deed deze belofte niet, dat deed de LC.
2. Het was een geste, iets wat, ook volgens de kort geding rechter, valt binnen de gestelde reglementen van de bond.
3. De Graafschap ziet de uitspraak van de Beroeps Commissie als een los staande uitspraak, aangezien de BC onafhankelijk is van de KNVB en LC. Echter, de BC doet een uitspraak over de gang van zaken van de LC. Deze BC heeft geconcludeerd dat de LC een belofte had gemaakt en deze ook moet nakomen. Derhalve is het intrekken van de licentie ongegrond. De BC gaat echter niet opnieuw een uitspraak doen, ze kunnen een beslissen een uitspraak van de LC te vernietigen of te behouden. Deze uitspraak is vernietigd na diepgaand onderzoek.
Nee, uiterlijk na twee weken. Kan wel eerder gebeuren maar op de dag zelf is zeer ongebruikelijk.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:43 schreef Shadowkid053 het volgende:
Komt er trouwens vandaag ook een uitspraak? Deze zaak lijkt mij eenvoudiger dan die van Twente aangezien de feiten op tafel liggen.
Nee hoor, volgens mij heeft Twente gewoon een boete moeten betalen voor de genoemde feiten. Ze zijn dus wel degelijk gestraft. De vordering was dat het intrekken van de licentie vernietigd moest worden. Twente heeft vervolgens gewoon 4x de maximale geld straf betaald voor de 4 vergrijpen. De overtredingen worden dus niet van tafel geveegd en gewoon gestraft.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar dan is het toch begrijpelijk dat De graafschap deze schoon-schip verklaring die de LC eiste en gekregen heeft, betwist? Want met deze verklaring, worden alle overtredingen in één keer van tafel geveegd.
Moest lachen.twitter:deBankzitter twitterde op dinsdag 05-07-2016 om 14:20:24Graafschap zit ook al tijdje in cat.1. Daar kom je doorgaans niet in als je je netjes aan alle regels houdt. reageer retweet
Dus die schoon-schip verklaring die de LC eiste, was niet nodig? Want daar ging die vordering toch over, dat de licentie niet afgepakt mocht worden vanwege de schoon-schip verklaring die FC Twente afgegeven heeftquote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:45 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Nee hoor, volgens mij heeft Twente gewoon een boete moeten betalen voor de genoemde feiten. Ze zijn dus wel degelijk gestraft. De vordering was dat het intrekken van de licentie vernietigd moest worden. Twente heeft vervolgens gewoon 4x de maximale geld straf betaald voor de 4 vergrijpen. De overtredingen worden dus niet van tafel geveegd en gewoon gestraft.
De LC had gezegd dat Twente niet gestraft zou worden voor het feit dat er dingen later boven water zouden komen. Dat was een manier om Twente alles boven tafel te laten brengen. Daarmee is nooit bedoeld dat Twente niet meer gestraft zou kunnen worden voor alles WAT er dan nog bekend zou worden, alleen dat ze niet extra gestraft zouden worden OMDAT er nog dingen boven tafel kwamen. Cruciaal verschil.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus die schoon-schip verklaring die de LC eiste, was niet nodig? Want daar ging die vordering toch over, dat de licentie niet afgepakt mocht worden vanwege de schoon-schip verklaring die FC Twente afgegeven heeft
Daar valt dus over te twisten. Er kan gesteld worden dat intrekken van licentie disproportioneel is in het kader van de redelijkheid en billijkheid. Echter komt die belofte voor Twente gewoon goed uit en heeft LC met hun domme hoofd die belofte gemaakt. De BC wijst de LC op deze belofte en vernietigd na diepgaand onderzoek en na het verhoren van getuigen en inzien van bewijzen dat het besluit van de LC vernietigd kan worden aangezien Twente wel degelijk aan de gestelde eisen van de LC voldeed.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus die schoon-schip verklaring die de LC eiste, was niet nodig? Want daar ging die vordering toch over, dat de licentie niet afgepakt mocht worden vanwege de schoon-schip verklaring die FC Twente afgegeven heeft
Wat een gewauwel.quote:Bovendien is het zo, dat het niet zo is, dat de gemeente zonder meer niet instemt met de....
En hij zei dat ze meerdere bekertoernooien hebben, zoals de League Cup, FA Cup en Carling Cup.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:35 schreef Shadowkid053 het volgende:
Hij vergelijkt nu Engeland met NL qua speeldagen en hoeveelheid. Engeland heeft een voetbalwet die zeer veel invloed heeft op het gedrag van Hooligans. Hier niet.
Alsjeblief niet het niveau is al laag genoegquote:Op vrijdag 8 juli 2016 23:32 schreef -Deluzion- het volgende:
Waarom geen 19 of 20 clubs in de eredivisie? Lijkt mij veel leuker , meteen extra wedstrijden erbij en krijgt de competitie ook een betere uitstraling naar het buitenland toe.
het is nu al proppen met de wedstrijdenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 23:32 schreef -Deluzion- het volgende:
Waarom geen 19 of 20 clubs in de eredivisie? Lijkt mij veel leuker , meteen extra wedstrijden erbij en krijgt de competitie ook een betere uitstraling naar het buitenland toe.
playoffs afschaffen, daar kijkt amper iemand naar.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 13:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het is nu al proppen met de wedstrijden
En de winterstop afschaffen.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 22:37 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
playoffs afschaffen, daar kijkt amper iemand naar.
quote:Op zaterdag 9 juli 2016 22:37 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
playoffs afschaffen, daar kijkt amper iemand naar.
quote:
Idd, wordt een club 4e dan kaapt de nummer 7 Europees voetbal weg. Verschil tussen de subtop is ook slechts de vorm van de dag.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 23:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
[..]
Tevens zijn die playoffs belachelijk. Eindig je na een goed seizoen 4e, moet je alsnog extra wedstrijden spelen tegen een club die veel lager geëindigd is.
Dat proppen kan veel minder. Gewoon de interlands tussentijds minimaliseren.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 13:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het is nu al proppen met de wedstrijden
zodat 5e worden in een poule van 7 nog kan leiden tot een titel?quote:Op zondag 10 juli 2016 08:43 schreef Idisrom het volgende:
De opbrengsten zijn dit EK 30% hoger doordat er meer landen meedoen.
Daarom gewoon het volgende EK uitbreiden naar 40 landen, met een week extra speeltijd in de eindronde.
Eerst 10 poules van 4 landen (groep A t/m J)quote:Op maandag 11 juli 2016 09:38 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
zodat 5e worden in een poule van 7 nog kan leiden tot een titel?![]()
twitter:rechtbankMNL twitterde op donderdag 14-07-2016 om 13:24:02De rechter doet morgen schriftelijk uitspraak in de zaak De Graafschap vs KNVB. De rechtbank komt om 14:00 uur met een persbericht. reageer retweet
twitter:fctwente twitterde op donderdag 14-07-2016 om 14:15:15Stefan Thesker speelt ook komend seizoen in het shirt van #fctwente. Thesker tekent contract voor drie seizoenen https://t.co/azGbOJrsEJ reageer retweet
quote:Op donderdag 14 juli 2016 14:16 schreef ReMcOrE het volgende:
twitter:fctwente twitterde op donderdag 14-07-2016 om 14:15:15Stefan Thesker speelt ook komend seizoen in het shirt van #fctwente. Thesker tekent contract voor drie seizoenen https://t.co/azGbOJrsEJ reageer retweet
![]()
Verkeerde topic Hansquote:Op donderdag 14 juli 2016 14:16 schreef ReMcOrE het volgende:
![]()
Eerste divisie, absoluut.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 10:34 schreef Plasterk het volgende:
Wat denken de mensen hier? Eerste of eredivisie voor de Graafschap? Ik denk zelf eerste divisie op basis van sportieve degradatie.
Yup.quote:
twitter:VI_nl twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 14:01:43BREAKING: De Graafschap verliest kort geding tegen degradatie https://t.co/sKsrh4fMyy reageer retweet
Hebben we dat ook weer gehad.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:04 schreef Shadowkid053 het volgende:
twitter:VI_nl twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 14:01:43BREAKING: De Graafschap verliest kort geding tegen degradatie https://t.co/sKsrh4fMyy reageer retweet
quote:Het toelaten van De Graafschap aan de Eredivisie als 19e club is praktisch onuitvoerbaar, zo oordeelt de voorzieningenrechter.
Het toevoegen van een extra team aan het competitieprogramma, dat begin augustus van start gaat, is onhaalbaar, zo oordeelt de rechter. Een extra club in de Eredivisie heeft gevolgen voor het hele competitieprogramma van de Eredivisie, maar ook voor de Eerste Divisie. Naast alle uitgangspunten van de KNVB zoals uit/thuis verhouding en verdeling van live tv-wedstrijden zal er ook met gemeenten en politie moeten worden afgestemd. In drie weken is dat praktisch onmogelijk, zo oordeelt de rechter.
quote:4.10.
De Graafschap zal als de in het ongelijk gestelde partij in de proceskosten worden veroordeeld. De kosten aan de zijde van de KNVB worden begroot op:
- griffierecht ¤ 619,00
- salaris advocaat ¤ 816,00
Totaal ¤ 1.435,00
quote:De uitspraak van de rechter van vrijdag betekent niet dat de Eredivisie-soap ten einde is. Volgens De Gelderlander is De Graafschap momenteel met advocaat Danny Snijders in gesprek over mogelijke vervolgstappen. Indien de club een spoedappel indient, gaat de Eredivisie waarschijnlijk niet op 5 augustus van start.
Volgens mij is dat maar een argument. Het andere argument dat de Graafschap heeft, als ik het goed begrijp, is dat de Graafschap er van uit mag gaan dat de reglementen worden nageleefd. Waren deze correct nageleefd, dan had F.C. Twente in januari of februari de licentie moeten verliezen, en had de Graafschap nu eredivisie gespeeld.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:42 schreef Shadowkid053 het volgende:
De Graafschap vordert iets op basis van een verwachting.
Daarnaast is de termijn die de KNVB nog heeft om aanpassingen te doen onredelijk.
Dat is de verwachting die de Graafschap heeft als zij een bodemprocedure starten. Een kort geding rechter kan hier nu niet een vordering op inwilligen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
Volgens mij is dat maar een argument. Het andere argument dat de Graafschap heeft, als ik het goed begrijp, is dat de Graafschap er van uit mag gaan dat de reglementen worden nageleefd. Waren deze correct nageleefd, dan had F.C. Twente in januari of februari de licentie moeten verliezen, en had de Graafschap nu eredivisie gespeeld.
Of elke andere bananenrepubliek.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:51 schreef Ice2015 het volgende:
De Graafschap heeft natuurlijk geen recht op een plek in de eredivisie vind ik dus daarin heeft de rechter gelijk, de knvb heeft wel flink lopen blunderen in de Twente zaak, dat die club nog bestaat kan alleen in Nederland
De rechter heeft duidelijk gezegd dat de vordering om praktische redenen niet uitvoerbaar is. Naar de rest hebben ze niet eens gekeken. Als De Graafschap verstandig is, kiezen ze voor een bodemprocedure. Dit heeft geen zin meer want het seizoen begint ook ooit voor hen. Ze hebben haast nog niet geïnvesteerd in spelers van buitenaf. Ze spelen dit oliedom wat mij betreft.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:51 schreef Elfletterig het volgende:
Aan de andere kant verbijstering over het feit dat deze kutclub nu nog niet klaar is met procederen en dat zelfs de start van de competitie op losse schroeven komt te staan.
De KNVB zou De Graafschap gewoon moeten confronteren met consequenties. Een bodemprocedure starten? Prima, maar dan geen startbewijs in de Jupiler League.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 18:36 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
De rechter heeft duidelijk gezegd dat de vordering om praktische redenen niet uitvoerbaar is. Naar de rest hebben ze niet eens gekeken. Als De Graafschap verstandig is, kiezen ze voor een bodemprocedure. Dit heeft geen zin meer want het seizoen begint ook ooit voor hen. Ze hebben haast nog niet geïnvesteerd in spelers van buitenaf. Ze spelen dit oliedom wat mij betreft.
Bodemprocedure is toch gewoon een soort schadevergoedingachtig iets?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 18:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De KNVB zou De Graafschap gewoon moeten confronteren met consequenties. Een bodemprocedure starten? Prima, maar dan geen startbewijs in de Jupiler League.
quote:De Graafschap ziet af van spoedappèl: 'Bal ligt bij KNVB'
Dolf van Aert
De Graafschap heeft besloten om geen spoedappèl aan te vragen om de degradatie naar de Jupiler League ongedaan te maken. Wel gaan De Superboeren door met de reeds ingezette bodemprocedure. Dat heeft de club na uitvoerig overleg besloten.
Dit houdt in dat De Graafschap komend seizoen in de Jupiler League zal uitkomen, maar de zaak wel tot op de bodem gaat laten uitzoeken. Dat wordt evenwel een langdurige kwestie, waarvan de uitspraak pas tijdens of zelfs ná het lopende seizoen kan volgen.
In een eerste reactie op de clubsite zegt commercieel directeur Martine Zuijl: 'Weliswaar is de club zeer teleurgesteld over de uitkomst van het kort geding – en met name ook de manier waarop de beslissing van de rechter tot stand is gekomen – maar wij willen het als clubleiding niet op ons geweten hebben dat de clubs en hun supporters in Ere- en Eerste Divisie nog langer in onzekerheid zitten over de competitieplanning en -start.'
Een spoedappèl zou er zomaar voor kunnen zorgen dat de Eredivisie én de Jupiler League niet op vrijdag 5 augustus van start kunnen gaan. Dat uitstel komt er nu dus niet. 'We hebben tot dusver bewust ingezet op een negentiende plaats, omdat het alsnog uit de Eredivisie laten verwijderen van FC Twente nooit ons doel is geweest. De Graafschap wil, na deze al veel te langdurige soap, nu rust in het Nederlandse betaald voetbal en legt zich dus neer bij het feit dat de club het komend seizoen in de Jupiler League voetbalt.'
Bodemprocedure
Wél zet de club de reeds ingezette bodemprocedure (voorlopig) door. De club wijst op 'de strijd voor fair play in het betaald voetbal, en het eigen (sportieve en financiële) belang'. Zuil: 'De KNVB heeft grote fouten gemaakt in het hele proces. Fouten in communicatie, in timing en in het naleven van de eigen spelregels.' Daarover wil de club met de KNVB in gesprek. 'Nu wij afzien van een spoedappèl en een in onze ogen nog altijd onterechte plaats in de Jupiler League accepteren, verwachten we een serieus gebaar vanuit de bond.'
De KNVB heeft De Graafschap al laten weten in gesprek te willen, mits de club alle juridische stappen stopzet. 'Daar kunnen wij als club op voorhand uiteraard niet aan voldoen, maar de toenadering op zich voelt goed' aldus Zuil. 'Als de KNVB het gesprek hierover niet aan wil, of niet bereid is om enige genoegdoening te bieden, zal De Graafschap de inmiddels ingediende bodemprocedure voortzetten. Niet om alsnog via de rechtbank aankomend seizoen in de eredivisie te komen, maar wel om een rechter inhoudelijk te laten kijken naar het onwerkelijke proces rondom de licentie van FC Twente en uiteindelijk recht te spreken over zaken als 'gerechtvaardigde verwachtingen', 'onafhankelijke besluitvorming', en 'tussentijdse spelregelveranderingen'. De bal ligt dus nu bij de KNVB.'
quote:Op donderdag 21 juli 2016 07:53 schreef tcr het volgende:
Het aantal verkochte jaarkaarten is over het aantal van vorig jaar, nog iets meer dan twee weken en we ballen weer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |