Dat wil je niet, dat doe jequote:
Hij wil het omdat hij niet kan accepteren dat er geen 'groter doel' achter het leven zit. Omdat hij niet wil accepteren dat hij straks dood gaat en er vervolgens niks meer is voor hem.quote:Op donderdag 23 juni 2016 18:38 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Dat wil je niet, dat doe je
En je gelooft de mensen die een miljoen aanbieden wel op hun blauwe ogen? Ook nog dat het onder gecontroleerde omstandigheden moet zijn, en dat mensen als Randi zelf bepalen welke tests er gebeuren. Die vaak totaal niks met iemand zijn of haar "gave" van doen hebben.quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:31 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Je bent bedonderd waar je bij stond.![]()
Waarom denk je dat die miljoen dollar nog steeds liggen te wachten?Denk je dat niemand het geprobeerd heeft? Dan onderschat je de hebzucht van de mensen.
Bovennatuurlijk dingen gebeuren niet. Helaas.... Gebeuren die wel en kun je dat aantonen dan ben je miljonair.![]()
't Is fijn jou als spreekbuis te hebben.quote:Op donderdag 23 juni 2016 18:38 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Dat wil je niet, dat doe je
Dat zei je eens tegen mij ook, maar nog nooit heb je geantwoord op de vraag waarom mensen dan allerlei hulpmiddelen hebben, als zij dit ook met hun wil kunnen doen. En waarom sommige mensen niks merken, al willen ze heel graag...quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:02 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Het occulte interesseert mij niks, ik zie het als een afvallig en gevaarlijk geheel waar je als mens weg van moet blijven. Aan geld heb ik evenmin behoefte.
Overigens ging het in dit geval om een ouijabord. Maar het gaat om de intentie, niet om zo'n bord; dat is slechts een stukje bedrukt karton en er zit op zichzelf niets magisch aan. Als jij bewust gaat liefhebberen in het occulte is de kans groot dat je in de ellende terecht komt en op een wrange manier te weten komt dat het bestaat. Ik ben nogal wat van die mensen tegen gekomen. Zie er maar weer vanaf te komen in zo'n geval.
Dus voel je vrij als je het lef hebt en zeker van je zaak denkt te zijn. Je bent niet de eerste.
En was jij erbij dat die mensen ALLEMAAL gefaald hebben, of hebben materialisten er weer een draai aan gegeven opdat hun miljoentje niet hoefden uit te delen? Wat jij doet is blindelings geloof hechten aan mensen die hun eigen agenda hebben ,net zo goed als gelovigen die ook hun agenda hebben.quote:Velen hebben geprobeerd dat miljoen in handen te krijgen.. mensen die net zo zeker zijn van hun zaak als jij over het occultisme. Die mensen hebben allemaal gefaald. vreemd, vind je niet?
Satanisme heeft niks met hebzucht te maken. In tegenstelling tot christendom. Weleens die godheid bekeken, die denkt dat alles om hem draait. Volgens Paulus is alles gemaakt ter meerdere eer en glorie van Christus. Alsof dit geen hebzucht is, in haar puurste vorm nog wel.quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:55 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Nee, hoe het zit met dat Satanisme van jou.
En ben je toch bezig, licht dan gelijk maar toe wat die vrijheid jou en de ander heeft opgeleverd. Ik zie een verdraaide hoop hebzucht om mij heen. Of dacht je dat vrijheid alleen jou tot voordeel moet dienen?
Je praat tegen een muur. Moet je eens een topic lezen op een ander subforum van dit forum. Heb enorm lang een discussie met Loekie gehad, viel niet tegenop te discussieren. Hij denkt dat hij alles weet, dat evolutie gelovigen (zo noemt hij ze) niet zo veel snappen, dat er wetenschappers zijn die evolutie ontkennen. Dat er wel aanpassing is, maar geen evolutie. En hij gooit alle andersdenkenden op een hoop, allemaal satan aanhangers. Hij gelooft in Adam en Eva, in de zondeval, in het bloed van Jezus Christus die ons allemaal gereinigd heeft, de rest van de religies en niet religies zijn slecht of verkeerd voorgelicht, etc...quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:38 schreef falling_away het volgende:
[..]
Zie je de tegenstrijdigheden niet? Je gelooft niet in de evolutietheorie ondanks de enorme hoeveelheid wetenschappelijk bewijs, maar je gelooft wel in spoken die glaasjes laten zweven boven een commercieel bord, en verhalen die je van anderen hebt gehoord.
Laat het duidelijk zijn dat ik helemaal geen expert ben in het occulte, je vraag zou je beter aan een occultist moeten stellen. Ik weet eenvoudig niet waarom sommige mensen niks merken; ik heb me er ook niet in verdiept.quote:Op donderdag 23 juni 2016 19:01 schreef Berjan1986II het volgende:
Dat zei je eens tegen mij ook, maar nog nooit heb je geantwoord op de vraag waarom mensen dan allerlei hulpmiddelen hebben, als zij dit ook met hun wil kunnen doen. En waarom sommige mensen niks merken, al willen ze heel graag...
Die post is niet van mij, sorry.quote:Op donderdag 23 juni 2016 19:01 schreef Berjan1986II het volgende:
Velen hebben geprobeerd dat miljoen in handen te krijgen.. mensen die net zo zeker zijn van hun zaak als jij over het occultisme. Die mensen hebben allemaal gefaald. vreemd, vind je niet?
En was jij erbij dat die mensen ALLEMAAL gefaald hebben, of hebben materialisten er weer een draai aan gegeven opdat hun miljoentje niet hoefden uit te delen? Wat jij doet is blindelings geloof hechten aan mensen die hun eigen agenda hebben ,net zo goed als gelovigen die ook hun agenda hebben.
Alles draait inderdaad om God, mag het ook als Hij de maker en instandhouder is van werkelijk alles? Maar Hem voorstellen als een despoot is onzin.quote:Op donderdag 23 juni 2016 19:01 schreef Berjan1986II het volgende:
Nee, hoe het zit met dat Satanisme van jou.
En ben je toch bezig, licht dan gelijk maar toe wat die vrijheid jou en de ander heeft opgeleverd. Ik zie een verdraaide hoop hebzucht om mij heen. Of dacht je dat vrijheid alleen jou tot voordeel moet dienen?
Satanisme heeft niks met hebzucht te maken. In tegenstelling tot christendom. Weleens die godheid bekeken, die denkt dat alles om hem draait. Volgens Paulus is alles gemaakt ter meerdere eer en glorie van Christus. Alsof dit geen hebzucht is, in haar puurste vorm nog wel.
Nu kom je hier zomaar binnen vallen, maar ondertussen kent men mij hier beter dan jij. In dat opzicht voeg je niks toe.quote:Op donderdag 23 juni 2016 19:01 schreef Berjan1986II het volgende:
Zie je de tegenstrijdigheden niet? Je gelooft niet in de evolutietheorie ondanks de enorme hoeveelheid wetenschappelijk bewijs, maar je gelooft wel in spoken die glaasjes laten zweven boven een commercieel bord, en verhalen die je van anderen hebt gehoord.
Je praat tegen een muur. Moet je eens een topic lezen op een ander subforum van dit forum. Heb enorm lang een discussie met Loekie gehad, viel niet tegenop te discussieren. Hij denkt dat hij alles weet, dat evolutie gelovigen (zo noemt hij ze) niet zo veel snappen, dat er wetenschappers zijn die evolutie ontkennen. Dat er wel aanpassing is, maar geen evolutie. En hij gooit alle andersdenkenden op een hoop, allemaal satan aanhangers. Hij gelooft in Adam en Eva, in de zondeval, in het bloed van Jezus Christus die ons allemaal gereinigd heeft, de rest van de religies en niet religies zijn slecht of verkeerd voorgelicht, etc...
Je kan nog beter, zoals de joden doen, roepen tegen een muur.
Nee ik was er niet bij.. net zoals ik niet bij veel wetenschappelijk studies ben geweest. Moet ik ergens bij zijn geweest om redelijkerwijs aan te nemen dat het waar is? Verder is dat niet mijn enige reden om niet in spoken te geloven.quote:Op donderdag 23 juni 2016 19:01 schreef Berjan1986II het volgende:
[..]
En was jij erbij dat die mensen ALLEMAAL gefaald hebben, of hebben materialisten er weer een draai aan gegeven opdat hun miljoentje niet hoefden uit te delen? Wat jij doet is blindelings geloof hechten aan mensen die hun eigen agenda hebben ,net zo goed als gelovigen die ook hun agenda hebben.
Ja ik weet dat ik tegen een muur praat.. ben zelf lid geweest van zijn sekte dus ik ken zijn gedachtegang en hoe erg hij geindoctrineerd is. daarom wil hij ook niet met mij discussieren, want misschien ben ik wel een uitgeslotene.quote:Je praat tegen een muur. Moet je eens een topic lezen op een ander subforum van dit forum. Heb enorm lang een discussie met Loekie gehad, viel niet tegenop te discussieren. Hij denkt dat hij alles weet, dat evolutie gelovigen (zo noemt hij ze) niet zo veel snappen, dat er wetenschappers zijn die evolutie ontkennen. Dat er wel aanpassing is, maar geen evolutie. En hij gooit alle andersdenkenden op een hoop, allemaal satan aanhangers. Hij gelooft in Adam en Eva, in de zondeval, in het bloed van Jezus Christus die ons allemaal gereinigd heeft, de rest van de religies en niet religies zijn slecht of verkeerd voorgelicht, etc...
Een truc was hier niet aannemelijk.quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:19 schreef ems. het volgende:
Niet geheel vreemd natuurlijk. In een theater zag ik ook een keer een meneer met een hoge hoed een vrouw doormidden zagen en ze gaf geen kick.
Het is bijzonder hoe jij voor de belangen van je medemens opkomt.quote:Op donderdag 23 juni 2016 19:01 schreef Berjan1986II het volgende:
Je praat tegen een muur. Moet je eens een topic lezen op een ander subforum van dit forum. Heb enorm lang een discussie met Loekie gehad, viel niet tegenop te discussieren. Hij denkt dat hij alles weet, dat evolutie gelovigen (zo noemt hij ze) niet zo veel snappen, dat er wetenschappers zijn die evolutie ontkennen. Dat er wel aanpassing is, maar geen evolutie. En hij gooit alle andersdenkenden op een hoop, allemaal satan aanhangers. Hij gelooft in Adam en Eva, in de zondeval, in het bloed van Jezus Christus die ons allemaal gereinigd heeft, de rest van de religies en niet religies zijn slecht of verkeerd voorgelicht, etc...
Ik heb je voorbeelden van bewijs voor Macro evolutie gegeven. Net zoals het argument hoe onlogisch het is dat god honderdduizenden soorten dieren zou creeeren die lijken op tussenvormen, enkel om ze te laten uitsterven nog voordat de eerste mens is geschapen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:46 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Ook verneem ik graag onomstotelijk bewijs voor macro evolutie. Iemand die het allemaal zo goed weet als jij, zal weinig moeite hebben met de antwoorden.
Als 'demonen' synoniem zijn aan charlatans dan heb je gelijk, ik heb voor enkele van die astrotv figuren in het verleden de boekhouding en randzaken verzorgd, commerciële oplichters zijn het die naïviteit uitbuiten, niets minder dan dat.quote:Op donderdag 23 juni 2016 14:14 schreef Loekie111 het volgende:
Je hebt gelijk, tussen jou en mij gezegd. Het ís jezelf inlaten met demonen. Maar dat wordt hier niet onderkend.
Tegelijkertijd bestaat doorgaans het lef niet om eens zelf te experimenteren, die angst zou er niet mogen bestaan als je niet in het bovennatuurlijke gelooft. Niet dat ik het aanraad, het is een hoge prijs die je betaald om dat voor jezelf te bewijzen. Ik heb narigheid genoeg gezien.
Inderdaad is dat oplichting.quote:Op donderdag 23 juni 2016 23:02 schreef highender het volgende:
[..]
Als 'demonen' synoniem zijn aan charlatans dan heb je gelijk, ik heb voor enkele van die astrotv figuren in het verleden de boekhouding en randzaken verzorgd, commerciële oplichters zijn het die naïviteit uitbuiten, niets minder dan dat.
Daarnaast heb ik vroeger met vrienden vaak genoeg geëxperimenteerd met ouija, omdat het in niets resulteerde hebben we het zelfs een aantal keer middernacht op de lokale begraafplaats geprobeerd. Niets anders dan bittere teleurstelling moeten verwerken.
Teleurgesteld inderdaad, het had een mooie aanwijzing geweest kunnen zijn dat er 'meer' is. Vanuit mijn perspectief had het enkel beter kunnen aflopen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 23:52 schreef Loekie111 het volgende:
Inderdaad is dat oplichting.
Bittere teleurstelling noem jij dat? Wees maar blij. Het had slechter kunnen aflopen.
Maar wel lekker bezig geweest, daar midden in de nacht op de begraafplaats.
Is geen smoes lees al mijn posts dan maar eens rustig terug en kom over een paar maand terug en zeg dan nog eens dat ik geen bijbel teksten of andere teksten hier heb geplaatst.quote:
Ik geloof wel zeker dat die er zijn, staat ook in de bijbel.quote:
In mijn boek staat dat ze wel bestaan, waarom zou je dan denken dat het wel zo is?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Ik geloof wel zeker dat die er zijn, staat ook in de bijbel.
Bijvoorbeeld het verhaal van Jezus die een heel legioen aan demonen uit iemand verdrijft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |