abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163245874
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 18:29 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat willen?
Dat wil je niet, dat doe je :Y
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163245916
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 18:38 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Hij wil het omdat hij niet kan accepteren dat er geen 'groter doel' achter het leven zit. Omdat hij niet wil accepteren dat hij straks dood gaat en er vervolgens niks meer is voor hem.
Alpha kenny one
pi_163246108
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:31 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Je bent bedonderd waar je bij stond. :D

Waarom denk je dat die miljoen dollar nog steeds liggen te wachten? >:) Denk je dat niemand het geprobeerd heeft? Dan onderschat je de hebzucht van de mensen.

Bovennatuurlijk dingen gebeuren niet. Helaas.... Gebeuren die wel en kun je dat aantonen dan ben je miljonair. ^O^
En je gelooft de mensen die een miljoen aanbieden wel op hun blauwe ogen? Ook nog dat het onder gecontroleerde omstandigheden moet zijn, en dat mensen als Randi zelf bepalen welke tests er gebeuren. Die vaak totaal niks met iemand zijn of haar "gave" van doen hebben.
Oglivie bijvoorbeeld, die beweert met spirits van overleden mensen te spreken die zich aan hem "opdringen". Moet hij voorspellen wat er zich achter een deur bevind :') Alsof dat iets van doen heeft met spirits, of je moet denken dat iedere deur ook een spirit heeft...
Ik geloof niet in Oglivie, maar ik geloof ook niet in wetenschappers die zinloze testjes doen, enkel en alleen om geen miljoen euro uit te hoeven geven EN hun eigen wereldbeeld in stand kunnen houden.
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
pi_163246315
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 18:38 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

't Is fijn jou als spreekbuis te hebben.
Je zou jezelf kunnen afvragen hoe zich dat verhoudt tot een aantal voorgaande posts. Als iets niet voor de hand ligt, is het meestal niet zo.
pi_163246392
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 16:02 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Het occulte interesseert mij niks, ik zie het als een afvallig en gevaarlijk geheel waar je als mens weg van moet blijven. Aan geld heb ik evenmin behoefte.
Overigens ging het in dit geval om een ouijabord. Maar het gaat om de intentie, niet om zo'n bord; dat is slechts een stukje bedrukt karton en er zit op zichzelf niets magisch aan. Als jij bewust gaat liefhebberen in het occulte is de kans groot dat je in de ellende terecht komt en op een wrange manier te weten komt dat het bestaat. Ik ben nogal wat van die mensen tegen gekomen. Zie er maar weer vanaf te komen in zo'n geval.
Dus voel je vrij als je het lef hebt en zeker van je zaak denkt te zijn. Je bent niet de eerste.
Dat zei je eens tegen mij ook, maar nog nooit heb je geantwoord op de vraag waarom mensen dan allerlei hulpmiddelen hebben, als zij dit ook met hun wil kunnen doen. En waarom sommige mensen niks merken, al willen ze heel graag...

quote:
Velen hebben geprobeerd dat miljoen in handen te krijgen.. mensen die net zo zeker zijn van hun zaak als jij over het occultisme. Die mensen hebben allemaal gefaald. vreemd, vind je niet?
En was jij erbij dat die mensen ALLEMAAL gefaald hebben, of hebben materialisten er weer een draai aan gegeven opdat hun miljoentje niet hoefden uit te delen? Wat jij doet is blindelings geloof hechten aan mensen die hun eigen agenda hebben ,net zo goed als gelovigen die ook hun agenda hebben.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 16:55 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Nee, hoe het zit met dat Satanisme van jou.
En ben je toch bezig, licht dan gelijk maar toe wat die vrijheid jou en de ander heeft opgeleverd. Ik zie een verdraaide hoop hebzucht om mij heen. Of dacht je dat vrijheid alleen jou tot voordeel moet dienen?
Satanisme heeft niks met hebzucht te maken. In tegenstelling tot christendom. Weleens die godheid bekeken, die denkt dat alles om hem draait. Volgens Paulus is alles gemaakt ter meerdere eer en glorie van Christus. Alsof dit geen hebzucht is, in haar puurste vorm nog wel.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:38 schreef falling_away het volgende:

[..]

Zie je de tegenstrijdigheden niet? Je gelooft niet in de evolutietheorie ondanks de enorme hoeveelheid wetenschappelijk bewijs, maar je gelooft wel in spoken die glaasjes laten zweven boven een commercieel bord, en verhalen die je van anderen hebt gehoord.
Je praat tegen een muur. Moet je eens een topic lezen op een ander subforum van dit forum. Heb enorm lang een discussie met Loekie gehad, viel niet tegenop te discussieren. Hij denkt dat hij alles weet, dat evolutie gelovigen (zo noemt hij ze) niet zo veel snappen, dat er wetenschappers zijn die evolutie ontkennen. Dat er wel aanpassing is, maar geen evolutie. En hij gooit alle andersdenkenden op een hoop, allemaal satan aanhangers. Hij gelooft in Adam en Eva, in de zondeval, in het bloed van Jezus Christus die ons allemaal gereinigd heeft, de rest van de religies en niet religies zijn slecht of verkeerd voorgelicht, etc...

Je kan nog beter, zoals de joden doen, roepen tegen een muur.
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
pi_163247259
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 19:01 schreef Berjan1986II het volgende:
Dat zei je eens tegen mij ook, maar nog nooit heb je geantwoord op de vraag waarom mensen dan allerlei hulpmiddelen hebben, als zij dit ook met hun wil kunnen doen. En waarom sommige mensen niks merken, al willen ze heel graag...
Laat het duidelijk zijn dat ik helemaal geen expert ben in het occulte, je vraag zou je beter aan een occultist moeten stellen. Ik weet eenvoudig niet waarom sommige mensen niks merken; ik heb me er ook niet in verdiept.
Wel heb ik mensen gezien die een boel narigheid hebben ondervonden van demonen, maar meestal niet door het spelen van occulte spelletjes. Doorgaans hadden die occulte rommel in huis, vaak gekregen van een familielid die aan magie deed. Ik herken zulke voorwerpen wel als ik ze zie overigens; ook voel ik het aan als het niet pluis is bij zo iemand thuis, er hangt dan een bijzonder nare, kille rotsfeer. Ook had ik je toen meen ik eens genoemd dat je van demonen last kunt krijgen door beoefening van vechtsport (goed, noem het een religie en het had inderdaad met een bezwering te maken; waar ligt de grens); dat is dan een voorbeeld van dichtbij huis, een goede kennis van Indonesische komaf die ik met regelmaat zie.
De paar zaken die ik eerder noemde en zelf heb gezien, heb ik helemaal niet opgezocht. In het ene geval liep ik terloops langs dat lokaal, in het andere geval betrof het een leraar voor de klas.
pi_163247299
quote:
Velen hebben geprobeerd dat miljoen in handen te krijgen.. mensen die net zo zeker zijn van hun zaak als jij over het occultisme. Die mensen hebben allemaal gefaald. vreemd, vind je niet?

En was jij erbij dat die mensen ALLEMAAL gefaald hebben, of hebben materialisten er weer een draai aan gegeven opdat hun miljoentje niet hoefden uit te delen? Wat jij doet is blindelings geloof hechten aan mensen die hun eigen agenda hebben ,net zo goed als gelovigen die ook hun agenda hebben.
Die post is niet van mij, sorry.
pi_163247493
quote:
Nee, hoe het zit met dat Satanisme van jou.
En ben je toch bezig, licht dan gelijk maar toe wat die vrijheid jou en de ander heeft opgeleverd. Ik zie een verdraaide hoop hebzucht om mij heen. Of dacht je dat vrijheid alleen jou tot voordeel moet dienen?

Satanisme heeft niks met hebzucht te maken. In tegenstelling tot christendom. Weleens die godheid bekeken, die denkt dat alles om hem draait. Volgens Paulus is alles gemaakt ter meerdere eer en glorie van Christus. Alsof dit geen hebzucht is, in haar puurste vorm nog wel.

Alles draait inderdaad om God, mag het ook als Hij de maker en instandhouder is van werkelijk alles? Maar Hem voorstellen als een despoot is onzin.
Sterker, binnen de theocratische organisatie zorgt wat van hogere orde is voor dat eronder. Precies omgekeerd aan Satanisch bestuur, zie om je heen.
Eigenlijk is dankbaarheid het enige wat wordt verlangd. Maar dat is voor velen teveel gevraagd.

Satan zelf heeft alles met hebzucht te maken. Satanisme is daarop geënt.
pi_163247900
quote:
Zie je de tegenstrijdigheden niet? Je gelooft niet in de evolutietheorie ondanks de enorme hoeveelheid wetenschappelijk bewijs, maar je gelooft wel in spoken die glaasjes laten zweven boven een commercieel bord, en verhalen die je van anderen hebt gehoord.

Je praat tegen een muur. Moet je eens een topic lezen op een ander subforum van dit forum. Heb enorm lang een discussie met Loekie gehad, viel niet tegenop te discussieren. Hij denkt dat hij alles weet, dat evolutie gelovigen (zo noemt hij ze) niet zo veel snappen, dat er wetenschappers zijn die evolutie ontkennen. Dat er wel aanpassing is, maar geen evolutie. En hij gooit alle andersdenkenden op een hoop, allemaal satan aanhangers. Hij gelooft in Adam en Eva, in de zondeval, in het bloed van Jezus Christus die ons allemaal gereinigd heeft, de rest van de religies en niet religies zijn slecht of verkeerd voorgelicht, etc...

Nu kom je hier zomaar binnen vallen, maar ondertussen kent men mij hier beter dan jij. In dat opzicht voeg je niks toe.
Dat van die muur zal ook niet nieuw zijn. Verder discussieer ik nauwelijks over bijbelse topics, tenzij het net ter sprake komt. Het is waar dat er maar één waar geloof is volgens de bijbel. En dat onderschrijf ik op grond van leringen en daden van religies inderdaad. 't Zou anders ook een verdeelde God zijn.

Wat betreft je opmerkingen over evolutie zou ik me echt even inlezen; ik zie een paar knoeperds van ezelsoren op je hoofd. Kom daarna met je opmerkingen, maar denk beter na voordat je wat beweert als je jezelf niet teveel wilt verlagen. Begin maar met #17.

Je quote overigens dat ik zou geloven in glaasjes die zweven boven een bord. Maar dat is geen geloof, het is wat ik in een enkel geval zag, wat ik hier benoem en niet meer dan dat. Op grond waarvan zou dat belachelijk gemaakt moeten worden?

[ Bericht 4% gewijzigd door Loekie111 op 23-06-2016 20:18:45 ]
pi_163248096
Niet geheel vreemd natuurlijk. In een theater zag ik ook een keer een meneer met een hoge hoed een vrouw doormidden zagen en ze gaf geen kick.
Conscience do cost.
pi_163248185
quote:

[..]

Nee ik was er niet bij.. net zoals ik niet bij veel wetenschappelijk studies ben geweest. Moet ik ergens bij zijn geweest om redelijkerwijs aan te nemen dat het waar is? Verder is dat niet mijn enige reden om niet in spoken te geloven.

Maar geloof jij wel in het bovennatuurlijke? hoe sta jij hier in?

quote:

Ja ik weet dat ik tegen een muur praat.. ben zelf lid geweest van zijn sekte dus ik ken zijn gedachtegang en hoe erg hij geindoctrineerd is. daarom wil hij ook niet met mij discussieren, want misschien ben ik wel een uitgeslotene.

Bianconeri is van hetzelfde soort maar hij schuwt die discussie tenminste niet.. is evengoed een muur verder.
Alpha kenny one
pi_163248244
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:19 schreef ems. het volgende:
Niet geheel vreemd natuurlijk. In een theater zag ik ook een keer een meneer met een hoge hoed een vrouw doormidden zagen en ze gaf geen kick.
Een truc was hier niet aannemelijk.
Maar hing dat glaasje aan een flinterdunne draad die ik op afstand niet heb gezien, dan was het gewoon nep. Maar daarmee verandert de ervaring niet. Is verder ook niet boeiend.
pi_163248702
quote:

Het is bijzonder hoe jij voor de belangen van je medemens opkomt.

Alleen vanwaar die toonzetting?
Arrogantie genoeg, maar kom eens met inhoudelijke argumenten. Dus lees je in en ik hoor het van je.
Anders zou een toontje lager je sieren.

We spreken het zo af. Ik zal enkele dagen niet in het land zijn. Doe jij ondertussen je huiswerk en lees je in, zodat je weet wat we hebben bediscussieerd op het onderdeel abiogenese. Daarover hoor ik je tegen argumeneten. Ook verneem ik graag onomstotelijk bewijs voor macro evolutie. Iemand die het allemaal zo goed weet als jij, zal weinig moeite hebben met de antwoorden.

[ Bericht 11% gewijzigd door Loekie111 op 23-06-2016 21:38:26 ]
pi_163250390
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:46 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Ook verneem ik graag onomstotelijk bewijs voor macro evolutie. Iemand die het allemaal zo goed weet als jij, zal weinig moeite hebben met de antwoorden.
Ik heb je voorbeelden van bewijs voor Macro evolutie gegeven. Net zoals het argument hoe onlogisch het is dat god honderdduizenden soorten dieren zou creeeren die lijken op tussenvormen, enkel om ze te laten uitsterven nog voordat de eerste mens is geschapen.

Als je macro evolutie (een term die overigens alleen door creationisten wordt gebruikt) met eigen ogen wil zien moet ik je teleurstellen.. je weet zelf ook wel dat daar miljoenen jaren tijd overheen gaan. Op bacterieel niveau is de 'macro' evolutie wel aangetoond. Binnen een aantal jaren was een soort bacterie geevolueerd naar een andere soort.

Ook is er bijv. het argument dat er nooit fossielen van zoogdieren gevonden (zullen) worden in rotsen uit het precambrium. als dat wel zou gebeuren zou de hele theorie de prullenbak in kunnen.

Ik weet dat je niet op mij wil reageren, maar vraag dan ook niet aan anderen om het bewijs.

[ Bericht 0% gewijzigd door falling_away op 23-06-2016 22:05:09 ]
Alpha kenny one
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:02:17 #140
224960 highender
Travellin' Light
pi_163252780
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:14 schreef Loekie111 het volgende:
Je hebt gelijk, tussen jou en mij gezegd. Het ís jezelf inlaten met demonen. Maar dat wordt hier niet onderkend.
Tegelijkertijd bestaat doorgaans het lef niet om eens zelf te experimenteren, die angst zou er niet mogen bestaan als je niet in het bovennatuurlijke gelooft. Niet dat ik het aanraad, het is een hoge prijs die je betaald om dat voor jezelf te bewijzen. Ik heb narigheid genoeg gezien.
Als 'demonen' synoniem zijn aan charlatans dan heb je gelijk, ik heb voor enkele van die astrotv figuren in het verleden de boekhouding en randzaken verzorgd, commerciële oplichters zijn het die naïviteit uitbuiten, niets minder dan dat.

Daarnaast heb ik vroeger met vrienden vaak genoeg geëxperimenteerd met ouija, omdat het in niets resulteerde hebben we het zelfs een aantal keer middernacht op de lokale begraafplaats geprobeerd :'). Niets anders dan bittere teleurstelling moeten verwerken.
pi_163252889
Heb het weleens geprobeerd toen ik 14 was. Uiteindelijk maar schouders opgehaald en het glaasje gebruikt voor booze.

Ongetwijfeld heeft het effect, maar alleen op bange en gevoelige mensen. Demonen bestaan uiteraard niet.
Conscience do cost.
pi_163254313
quote:
11s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:02 schreef highender het volgende:

[..]

Als 'demonen' synoniem zijn aan charlatans dan heb je gelijk, ik heb voor enkele van die astrotv figuren in het verleden de boekhouding en randzaken verzorgd, commerciële oplichters zijn het die naïviteit uitbuiten, niets minder dan dat.

Daarnaast heb ik vroeger met vrienden vaak genoeg geëxperimenteerd met ouija, omdat het in niets resulteerde hebben we het zelfs een aantal keer middernacht op de lokale begraafplaats geprobeerd :'). Niets anders dan bittere teleurstelling moeten verwerken.
Inderdaad is dat oplichting.

Bittere teleurstelling noem jij dat? Wees maar blij. Het had slechter kunnen aflopen.
Maar wel lekker bezig geweest, daar midden in de nacht op de begraafplaats. _O-
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:00:25 #143
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163254491
demonen, wie gelooft daar nou in? :')
pi_163254546
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:00 schreef Manke het volgende:
Jij niet toch?
pi_163254591
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:03 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Jij niet toch?
Jij wel dus.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:23:18 #146
224960 highender
Travellin' Light
pi_163255007
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:52 schreef Loekie111 het volgende:
Inderdaad is dat oplichting.

Bittere teleurstelling noem jij dat? Wees maar blij. Het had slechter kunnen aflopen.
Maar wel lekker bezig geweest, daar midden in de nacht op de begraafplaats. _O-
Teleurgesteld inderdaad, het had een mooie aanwijzing geweest kunnen zijn dat er 'meer' is. Vanuit mijn perspectief had het enkel beter kunnen aflopen.
pi_163258240
Of er daadwerkelijk "iets meer is" kan ik niet zeggen, maar in dat licht vind ik Derren Brown erg interessant, b.v.

Brown laat zien hoe onbetrouwbaar een overtuiging is als "ik kan dit niet logisch verklaren". Uit dat soort experimenten volgt ook dat Ouija niet meer werkt wanneer alle deelnemers hun ogen gesloten houden. Hoe zou dat toch kunnen? :P
pi_163260782
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 17:17 schreef ATON het volgende:

[..]

Verzin een betere smoes. :(
Is geen smoes lees al mijn posts dan maar eens rustig terug en kom over een paar maand terug en zeg dan nog eens dat ik geen bijbel teksten of andere teksten hier heb geplaatst. :W tot die discussieer ik wel verder met de rest hier. ^O^
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_163260928
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:00 schreef Manke het volgende:
Ik geloof wel zeker dat die er zijn, staat ook in de bijbel.
Bijvoorbeeld het verhaal van Jezus die een heel legioen aan demonen uit iemand verdrijft.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 10:05:52 #150
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163261295
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 09:52 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik geloof wel zeker dat die er zijn, staat ook in de bijbel.
Bijvoorbeeld het verhaal van Jezus die een heel legioen aan demonen uit iemand verdrijft.
In mijn boek staat dat ze wel bestaan, waarom zou je dan denken dat het wel zo is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')