Zie je de tegenstrijdigheden niet? Je gelooft niet in de evolutietheorie ondanks de enorme hoeveelheid wetenschappelijk bewijs, maar je gelooft wel in spoken die glaasjes laten zweven boven een commercieel bord, en verhalen die je van anderen hebt gehoord.quote:
Wie zegt dat God hen misschien niet ook heeft proberen te redden, maar dat zij gewoon gezegd hebben tegen de persoon die hen aansprak van: sorry ik heb geen tijd moet boodschappen doen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:32 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat vraag ik ook steeds aan Sjoemie maar daar komt nooit antwoord op.
Ik begin aan je gezonde verstand te twijfelen en ga hier ook niet verder op in.quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:41 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Wie zegt dat God hen misschien niet ook heeft proberen te redden, maar dat zij gewoon gezegd hebben tegen de persoon die hen aansprak van: sorry ik heb geen tijd moet boodschappen doen.
dus zijn zij op dat moment wel in die winkel geweest, maar ik heb verder ook niet gezegd dat die anderen niet gered zijn, die hadden het brand alarm ter beschikking.
maar die ene is dus gewoon al gered voor dat ze überhaupt in die winkel kwam.
De mensen die bewijs willen voordat ze deus ex machina gaan aanspreken.quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:41 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Wie zegt dat God hen misschien niet ook heeft proberen te redden,
God had ook tussenbeide kunnen komen en het brandje überhaupt niet kunnen laten gebeuren. Hoe verklaar je dat dat niet is gebeurt?quote:maar ik heb verder ook niet gezegd dat die anderen niet gered zijn, die hadden het brand alarm ter beschikking.
Ze is niet gered want ze heeft nooit gevaar gelopen. Ik ben ook niet 'gered' omdat ik toevallig niet aanwezig was in de gaybar in Orlando.quote:maar die ene is dus gewoon al gered voor dat ze überhaupt in die winkel kwam.
Ik denk dat we wat langs elkaar heen praten. Het is niet zo dat er 'niks' zou bestaan of dat er sprake is van een 'samengeraapt zooitje moleculen', helemaal niet zelfs. En natuurlijk onderscheiden we bijv. hout van steen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:32 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Ja, als je het zo bekijkt is alles een samen geraapt zooitje moleculen/ bouwstenen.
kom je daarna dus bij de vraag waarom het 1 eruit ziet als een mens en het andere als een boom.
en hoe dat dus zo gekomen is, na de big bang?
Dus hoe konden de 1 zich vormen als iets van hout of steen en het andere weer als vlees
Het occulte interesseert mij niks, ik zie het als een afvallig en gevaarlijk geheel waar je als mens weg van moet blijven. Aan geld heb ik evenmin behoefte.quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:35 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Haal dat miljoen op dan man!~Daar kun je een hoop goede dingen mee doen! Ik zet er 1000 euro op dat het je niet lukt.
Er wordt mij overigens wel iets heel duidelijk. Iets met lichtgelovigheid....
Ik heb hier reeds een voorbeeld van gegeven. De rest kan je hier lezen, of denk je dat ik je dit boek ga toesturen ?:quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:25 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Kom jij dan eens met niet volgens jouw gecorrumpeerde verzen.
want met zulke uitspraken kan niemand iets.
Dus ik moet voor jouw geld gaan uitgeven, terwijl ik allerlei teksten e.d. aanbied die gratis via het internet te vinden zijn?quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:06 schreef ATON het volgende:
[..]
Ik heb hier reeds een voorbeeld van gegeven. De rest kan je hier lezen, of denk je dat ik je dit boek ga toesturen ?:
http://www.damon.nl/book/geschreven-en-toegeschreven
Je bedoelt dus geestelijk labiele mensen die tijdens zo'n sessie een angstaanval krijgen en vervolgens elk geluidje dat ze horen toeschrijven aan het werk van spoken.quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:02 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Het occulte interesseert mij niks, ik zie het als een afvallig en gevaarlijk geheel waar je als mens weg van moet blijven. Aan geld heb ik evenmin behoefte.
Overigens ging het in dit geval om een ouijabord. Maar het gaat om de intentie, niet om zo'n bord; dat is slechts een stukje bedrukt karton en er zit op zichzelf niets magisch aan. Als jij bewust gaat liefhebberen in het occulte is de kans groot dat je in de ellende terecht komt en op een wrange manier te weten komt dat het bestaat. Ik ben nogal wat van die mensen tegen gekomen. Zie er maar weer vanaf te komen in zo'n geval.
Velen hebben geprobeerd dat miljoen in handen te krijgen.. mensen die net zo zeker zijn van hun zaak als jij over het occultisme. Die mensen hebben allemaal gefaald. vreemd, vind je niet?quote:Dus voel je vrij als je het lef hebt en zeker van je zaak denkt te zijn. Je bent niet de eerste.
1 Kor. 13:8, 13 kun je daarover raadplegen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:08 schreef sjoemie1985 het volgende:
3. waar valt dit te lezen dat die ophouden?
Want ik geloof dat iedereen zo zijn eigen gaven heeft, te vergelijken met het lichaam, dat niet iedereen een oog of hand of een oor kan zijn zoals in de bijbel omschreven, zal ik maar zeggen.
Och hoe zielig toch. Nog geen ¤ 18 rijk om wat inzicht te krijgen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:13 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Dus ik moet voor jouw geld gaan uitgeven, terwijl ik allerlei teksten e.d. aanbied die gratis via het internet te vinden zijn?
Sjoemie, zou ik jou kunnen overtuigen door bijvoorbeeld de Koran of Origin of Species te citeren?quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:31 schreef sjoemie1985 het volgende:
Heb ik nog niet vaak genoeg hier (bijbel)teksten geplaatst en uitleggende teksten die ik dus allemaal op het internet heb gevonden?
Tja, beetje moeilijke vraag.quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:32 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat vraag ik ook steeds aan Sjoemie maar daar komt nooit antwoord op.
Grappig, mijn leven is er juist enorm op vooruit gegaan toen ik me bekeerde tot het satanisme.quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:02 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Het occulte interesseert mij niks, ik zie het als een afvallig en gevaarlijk geheel waar je als mens weg van moet blijven. Aan geld heb ik evenmin behoefte.
Overigens ging het in dit geval om een ouijabord. Maar het gaat om de intentie, niet om zo'n bord; dat is slechts een stukje bedrukt karton en er zit op zichzelf niets magisch aan. Als jij bewust gaat liefhebberen in het occulte is de kans groot dat je in de ellende terecht komt en op een wrange manier te weten komt dat het bestaat. Ik ben nogal wat van die mensen tegen gekomen. Zie er maar weer vanaf te komen in zo'n geval.
Dus voel je vrij als je het lef hebt en zeker van je zaak denkt te zijn. Je bent niet de eerste.
Maar ze hebben Jeruzalem en Babylon gevonden? Staat toch ook in dat boek ?quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:34 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Die hij vervolgens NIET vindt. Geen zondvloed, geen 40 jaar woestijnvolk van 2 miljoen zielen, geen David en Salomo...
Neen, dat heb je niet !!quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:31 schreef sjoemie1985 het volgende:
Heb ik nog niet vaak genoeg hier (bijbel)teksten geplaatst en uitleggende teksten die ik dus allemaal op het internet heb gevonden?
Dan kun jij Hoatzin wel toelichten hoe dat er aan toe gaat.quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Grappig, mijn leven is er juist enorm op vooruit gegaan toen ik me bekeerde tot het satanisme.
Hoe wat eraan toegaat? Het moment dat je je niet langer zorgen maakt om arbitraire regeltjes en je eigen leven durft te leiden? Ik denk dat Hoatzin wel weet hoe dat is, maar speciaal voor jou zal ik het nog eens herhalen: het is fucking geweldig.quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:50 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Dan kun jij Hoatzin wel toelichten hoe dat er aan toe gaat.
Nee, hoe het zit met dat Satanisme van jou.quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoe wat eraan toegaat? Het moment dat je je niet langer zorgen maakt om arbitraire regeltjes en je eigen leven durft te leiden? Ik denk dat Hoatzin wel weet hoe dat is, maar speciaal voor jou zal ik het nog eens herhalen: het is fucking geweldig.
Wat moet ik daaraan toelichten?quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:55 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Nee, hoe het zit met dat Satanisme van jou.
Dan heb je dus over al mijn teksten die ik ooit in deze topics en andere heb geplaatst heen gelezenquote:
Verzin een betere smoes.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:00 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Dan heb je dus over al mijn teksten die ik ooit in deze topics en andere heb geplaatst heen gelezen
Jij accepteert de hele bijbel zonder basis.quote:Op donderdag 23 juni 2016 14:18 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Dat is begrijpen.
Ik accepteer niks zonder basis. dat laat ik aan de evolutionist over. (Beginnen we weer).
Waarom zou ik dat willen?quote:Op donderdag 23 juni 2016 18:15 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Jij accepteert de hele bijbel zonder basis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |