abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163242141
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:33 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Je vergist je toch echt.
Zie je de tegenstrijdigheden niet? Je gelooft niet in de evolutietheorie ondanks de enorme hoeveelheid wetenschappelijk bewijs, maar je gelooft wel in spoken die glaasjes laten zweven boven een commercieel bord, en verhalen die je van anderen hebt gehoord.
Alpha kenny one
pi_163242228
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:32 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat vraag ik ook steeds aan Sjoemie maar daar komt nooit antwoord op.
Wie zegt dat God hen misschien niet ook heeft proberen te redden, maar dat zij gewoon gezegd hebben tegen de persoon die hen aansprak van: sorry ik heb geen tijd moet boodschappen doen.
dus zijn zij op dat moment wel in die winkel geweest, maar ik heb verder ook niet gezegd dat die anderen niet gered zijn, die hadden het brand alarm ter beschikking.
maar die ene is dus gewoon al gered voor dat ze überhaupt in die winkel kwam.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 23 juni 2016 @ 15:44:40 #103
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163242305
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:41 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Wie zegt dat God hen misschien niet ook heeft proberen te redden, maar dat zij gewoon gezegd hebben tegen de persoon die hen aansprak van: sorry ik heb geen tijd moet boodschappen doen.
dus zijn zij op dat moment wel in die winkel geweest, maar ik heb verder ook niet gezegd dat die anderen niet gered zijn, die hadden het brand alarm ter beschikking.
Ik begin aan je gezonde verstand te twijfelen en ga hier ook niet verder op in.
pi_163242403
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:41 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Wie zegt dat God hen misschien niet ook heeft proberen te redden,
De mensen die bewijs willen voordat ze deus ex machina gaan aanspreken.
quote:
maar ik heb verder ook niet gezegd dat die anderen niet gered zijn, die hadden het brand alarm ter beschikking.
God had ook tussenbeide kunnen komen en het brandje überhaupt niet kunnen laten gebeuren. Hoe verklaar je dat dat niet is gebeurt?
quote:
Ze is niet gered want ze heeft nooit gevaar gelopen. Ik ben ook niet 'gered' omdat ik toevallig niet aanwezig was in de gaybar in Orlando.
Conscience do cost.
pi_163242486
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:32 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ja, als je het zo bekijkt is alles een samen geraapt zooitje moleculen/ bouwstenen.
kom je daarna dus bij de vraag waarom het 1 eruit ziet als een mens en het andere als een boom.
en hoe dat dus zo gekomen is, na de big bang?
Dus hoe konden de 1 zich vormen als iets van hout of steen en het andere weer als vlees
Ik denk dat we wat langs elkaar heen praten. Het is niet zo dat er 'niks' zou bestaan of dat er sprake is van een 'samengeraapt zooitje moleculen', helemaal niet zelfs. En natuurlijk onderscheiden we bijv. hout van steen.
Maar vergis je niet, bijvoorbeeld steen is voor een mens een vaste stof, materie. Vanuit de natuurkunde weten we allang dat er (veel, heel veel) ruimte bestaat binnen de onderliggende atomen. Maar omdat de electronen zo snel om hun kernen draaien, zien we die leegte niet (zie voorbeeld spaak en wiel).
Maar ik ga een stap verder. Goed en wel beschouwd denk ik dat als de onderliggende beweging uit de materie (uit de atomen) zou verdwijnen (afname energie, of lees dat God die kracht er uit haalt), we helemaal geen vaste deeltjes zouden waarnemen. Ik denk dat materie niets meer is dan energie in beweging. Ofwel, als mens leven we in een optische illusie.
Maar wat maakt dat uit voor het leven van alledag?
Het is trouwens in lijn met wat de bijbel zegt over God, namelijk een bron van dynamische energie. Het zou goed kunnen dat Hij dus energie gewoon energie heeft gelaten en het een verschijningsvorm aan heeft gegeven. Maar nogmaals, dit is mijn speculatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Loekie111 op 23-06-2016 16:26:50 ]
pi_163242699
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:35 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Haal dat miljoen op dan man!~Daar kun je een hoop goede dingen mee doen! Ik zet er 1000 euro op dat het je niet lukt.

Er wordt mij overigens wel iets heel duidelijk. Iets met lichtgelovigheid....
Het occulte interesseert mij niks, ik zie het als een afvallig en gevaarlijk geheel waar je als mens weg van moet blijven. Aan geld heb ik evenmin behoefte.
Overigens ging het in dit geval om een ouijabord. Maar het gaat om de intentie, niet om zo'n bord; dat is slechts een stukje bedrukt karton en er zit op zichzelf niets magisch aan. Als jij bewust gaat liefhebberen in het occulte is de kans groot dat je in de ellende terecht komt en op een wrange manier te weten komt dat het bestaat. Ik ben nogal wat van die mensen tegen gekomen. Zie er maar weer vanaf te komen in zo'n geval.
Dus voel je vrij als je het lef hebt en zeker van je zaak denkt te zijn. Je bent niet de eerste.
pi_163242788
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:25 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Kom jij dan eens met niet volgens jouw gecorrumpeerde verzen. :)
want met zulke uitspraken kan niemand iets.
Ik heb hier reeds een voorbeeld van gegeven. De rest kan je hier lezen, of denk je dat ik je dit boek ga toesturen ?:
http://www.damon.nl/book/geschreven-en-toegeschreven
pi_163242926
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 16:06 schreef ATON het volgende:

[..]

Ik heb hier reeds een voorbeeld van gegeven. De rest kan je hier lezen, of denk je dat ik je dit boek ga toesturen ?:
http://www.damon.nl/book/geschreven-en-toegeschreven
Dus ik moet voor jouw geld gaan uitgeven, terwijl ik allerlei teksten e.d. aanbied die gratis via het internet te vinden zijn?
I am a child of God
God is not dead.
pi_163242929
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 16:02 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Het occulte interesseert mij niks, ik zie het als een afvallig en gevaarlijk geheel waar je als mens weg van moet blijven. Aan geld heb ik evenmin behoefte.
Overigens ging het in dit geval om een ouijabord. Maar het gaat om de intentie, niet om zo'n bord; dat is slechts een stukje bedrukt karton en er zit op zichzelf niets magisch aan. Als jij bewust gaat liefhebberen in het occulte is de kans groot dat je in de ellende terecht komt en op een wrange manier te weten komt dat het bestaat. Ik ben nogal wat van die mensen tegen gekomen. Zie er maar weer vanaf te komen in zo'n geval.
Je bedoelt dus geestelijk labiele mensen die tijdens zo'n sessie een angstaanval krijgen en vervolgens elk geluidje dat ze horen toeschrijven aan het werk van spoken.
Je vergeet de 99,9% mensen die met zo'n bord spelen en daarna verder nergens last van hebben.

Spoken zijn nogal selectief dan ;)

quote:
Dus voel je vrij als je het lef hebt en zeker van je zaak denkt te zijn. Je bent niet de eerste.
Velen hebben geprobeerd dat miljoen in handen te krijgen.. mensen die net zo zeker zijn van hun zaak als jij over het occultisme. Die mensen hebben allemaal gefaald. vreemd, vind je niet?

Het zou je trouwens sieren om direct op mijn posts te antwoorden ipv 'by proxy' via posts van Hoatzin en anderen.

maar ik ben natuurlijk een gevaarlijke 'misschien uitgeslotene' _O-
Alpha kenny one
pi_163243116
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:08 schreef sjoemie1985 het volgende:
3. waar valt dit te lezen dat die ophouden?
Want ik geloof dat iedereen zo zijn eigen gaven heeft, te vergelijken met het lichaam, dat niet iedereen een oog of hand of een oor kan zijn zoals in de bijbel omschreven, zal ik maar zeggen.
1 Kor. 13:8, 13 kun je daarover raadplegen.
Waar ware christenen nu aan te herkennen zijn staat in Johannes 13:35.
Zeker hebben mensen hun eigen gaven (kwaliteiten) die ze voor Gods belangen kunnen inzetten, daar zitten we op één lijn.
pi_163243213
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 16:13 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Dus ik moet voor jouw geld gaan uitgeven, terwijl ik allerlei teksten e.d. aanbied die gratis via het internet te vinden zijn?
Och hoe zielig toch. Nog geen ¤ 18 rijk om wat inzicht te krijgen. :'(
En laat maar eens een tekst van het internet zien. Kunnen we nog eens lachen.
pi_163243261
Heb ik nog niet vaak genoeg hier (bijbel)teksten geplaatst en uitleggende teksten die ik dus allemaal op het internet heb gevonden? :'(
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 23 juni 2016 @ 16:43:57 #113
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163243487
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 16:31 schreef sjoemie1985 het volgende:
Heb ik nog niet vaak genoeg hier (bijbel)teksten geplaatst en uitleggende teksten die ik dus allemaal op het internet heb gevonden? :'(
Sjoemie, zou ik jou kunnen overtuigen door bijvoorbeeld de Koran of Origin of Species te citeren?
pi_163243497
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:32 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat vraag ik ook steeds aan Sjoemie maar daar komt nooit antwoord op.
Tja, beetje moeilijke vraag. :?
  donderdag 23 juni 2016 @ 16:45:28 #115
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163243519
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 16:02 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Grappig, mijn leven is er juist enorm op vooruit gegaan toen ik me bekeerde tot het satanisme.
pi_163243551
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:34 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Die hij vervolgens NIET vindt. Geen zondvloed, geen 40 jaar woestijnvolk van 2 miljoen zielen, geen David en Salomo...
Maar ze hebben Jeruzalem en Babylon gevonden? Staat toch ook in dat boek ? :D
pi_163243582
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 16:31 schreef sjoemie1985 het volgende:
Neen, dat heb je niet !!
pi_163243596
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 16:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Grappig, mijn leven is er juist enorm op vooruit gegaan toen ik me bekeerde tot het satanisme.
Dan kun jij Hoatzin wel toelichten hoe dat er aan toe gaat.
  donderdag 23 juni 2016 @ 16:54:13 #119
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163243666
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 16:50 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Dan kun jij Hoatzin wel toelichten hoe dat er aan toe gaat.
Hoe wat eraan toegaat? Het moment dat je je niet langer zorgen maakt om arbitraire regeltjes en je eigen leven durft te leiden? Ik denk dat Hoatzin wel weet hoe dat is, maar speciaal voor jou zal ik het nog eens herhalen: het is fucking geweldig.
pi_163243686
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 16:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoe wat eraan toegaat? Het moment dat je je niet langer zorgen maakt om arbitraire regeltjes en je eigen leven durft te leiden? Ik denk dat Hoatzin wel weet hoe dat is, maar speciaal voor jou zal ik het nog eens herhalen: het is fucking geweldig.
Nee, hoe het zit met dat Satanisme van jou.
En ben je toch bezig, licht dan gelijk maar toe wat die vrijheid jou en de ander heeft opgeleverd. Ik zie een verdraaide hoop hebzucht om mij heen. Of dacht je dat vrijheid alleen jou tot voordeel moet dienen?
  donderdag 23 juni 2016 @ 16:57:55 #121
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163243740
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 16:55 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Nee, hoe het zit met dat Satanisme van jou.
Wat moet ik daaraan toelichten?
pi_163243799
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 16:49 schreef ATON het volgende:

[..]

Neen, dat heb je niet !!
Dan heb je dus over al mijn teksten die ik ooit in deze topics en andere heb geplaatst heen gelezen :'(
I am a child of God
God is not dead.
pi_163244152
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 17:00 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Dan heb je dus over al mijn teksten die ik ooit in deze topics en andere heb geplaatst heen gelezen :'(
Verzin een betere smoes. :(
pi_163245394
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:18 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet. Dat is begrijpen.
Ik accepteer niks zonder basis. dat laat ik aan de evolutionist over. (Beginnen we weer).
Jij accepteert de hele bijbel zonder basis.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163245670
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 18:15 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Jij accepteert de hele bijbel zonder basis.
Waarom zou ik dat willen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')