http://www.fia.com/file/43618/download?token=_dfJlPWZquote:Op zondag 19 juni 2016 20:21 schreef franklop het volgende:
Iemand de speedtrap cijfers? Denk dat Max met zijn tow nog wel in de top 3 is gekomen.
quote:Op zondag 19 juni 2016 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
http://www.fia.com/file/43618/download?token=_dfJlPWZ
Apart eigenlijk, dacht dat Max daar wel 2e stond ofzo, ook gezien zn snelle sectortijd daarquote:Op zondag 19 juni 2016 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
Die op de finishlijn zijn er ook en daar was Hamilton met 364,4 km/h de snelste
http://www.fia.com/file/43610/download?token=bQe7anuh
En dan te bedenken dat het rechte stuk nog even doorliep
Moet zeggen dat ik dit voor mij als kijker ook wel lachen vond.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:23 schreef habitue het volgende:
Ik vind het maar idioot dat ze veel dingen niet mogen vertellen. Is voor de kijker toch ook veel leuker om te weten wat er precies speelt en meer te weten te komen over wat er precies speelt.
Jack was bij Mercedes langsgegaan en die zeiden iets over D-rates (nog steeds geen idee wat dat zijn)... dus de kijkers mogen het wel weten maar Lewis nietquote:Op zondag 19 juni 2016 20:23 schreef habitue het volgende:
Ik vind het maar idioot dat ze veel dingen niet mogen vertellen. Is voor de kijker toch ook veel leuker om te weten wat er precies speelt en meer te weten te komen over wat er precies speelt.
Dit is toch de laatste stint op de mediums? Beiden reden op mediums.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:03 schreef Ooku het volgende:
[ afbeelding ]
Max zijn pace tegenover Ricciardo op softs. Leuk om te zien
Kloptquote:Op zondag 19 juni 2016 21:06 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Dit is toch de laatste stint op de mediums? Beiden reden op mediums.
oh ja klopt, mediums. Had de hele tijd in mijn hoofd dat ze dit weekend soft, super en ultra's konden gebruikenquote:Op zondag 19 juni 2016 21:06 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Dit is toch de laatste stint op de mediums? Beiden reden op mediums.
De Supersofts gingen 5 rondjes mee voor RBR, stel je voor wat de Ultra's hadden gedaanquote:Op zondag 19 juni 2016 21:19 schreef Ooku het volgende:
[..]
oh ja klopt, mediums. Had de hele tijd in mijn hoofd dat ze dit weekend soft, super en ultra's konden gebruiken
Even tussendoorvraag: Ultrasoft is dus softer dan supersoft toch? Als in, ultra is de overtreffende trap en niet super, hoewel ik super ook wel overtreffend vind zeg maar. Snap je?quote:Op zondag 19 juni 2016 21:32 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
De Supersofts gingen 5 rondjes mee voor RBR, stel je voor wat de Ultra's hadden gedaan
koop 2 potjes gelquote:Op zondag 19 juni 2016 21:34 schreef exile79 het volgende:
[..]
Even tussendoorvraag: Ultrasoft is dus softer dan supersoft toch? Als in, ultra is de overtreffende trap en niet super, hoewel ik super ook wel overtreffend vind zeg maar. Snap je?
winkels zijn dicht.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:38 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
koop 2 potjes gel
Superstrong en ultrastrong
Merk het verschil
Volgens mij is de volgorde, Super - Ultra - Hyper(Die nog niet bestaatquote:Op zondag 19 juni 2016 21:34 schreef exile79 het volgende:
[..]
Even tussendoorvraag: Ultrasoft is dus softer dan supersoft toch? Als in, ultra is de overtreffende trap en niet super, hoewel ik super ook wel overtreffend vind zeg maar. Snap je?
Soft --------------------------------------> Hardquote:Op zondag 19 juni 2016 21:34 schreef exile79 het volgende:
[..]
Even tussendoorvraag: Ultrasoft is dus softer dan supersoft toch? Als in, ultra is de overtreffende trap en niet super, hoewel ik super ook wel overtreffend vind zeg maar. Snap je?
tnx!quote:Op zondag 19 juni 2016 21:42 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Soft --------------------------------------> Hard
Ultrasoft, Supersoft, Soft, Medium, Hard.
Volgend jaar krijgen we Mega Ultrasoft oid
Of beton natuurlijk.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:42 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Soft --------------------------------------> Hard
Ultrasoft, Supersoft, Soft, Medium, Hard.
Volgend jaar krijgen we Mega Ultrasoft oid
Die auto is ook niet goed genoeg, anders deden ze elke GP serieus mee voor de overwinning. En dat doen ze niet. Dus auto niet goed genoeg.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:10 schreef Sunri5e het volgende:
Wat mij trouwens opvalt is dat men over veel circuits zegt dat ze niet bij de Red Bull past. In mijn mening is die auto dan gewoon niet goed genoeg....?
quote:Op zondag 19 juni 2016 23:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die automotor is ook niet goed genoeg, anders deden ze elke GP serieus mee voor de overwinning. En dat doen ze niet. Dus automotor niet goed genoeg.
Wat wel zo is is dat sommige circuits sommige auto's beter liggen dan anderen. Dat heb je altijd wel. Over 2 weken zouden, op papier dan toch, de Red Bulls sterker voor de dag moeten komen.
Al met al wel een beetje een kutweekend zo met die finish op Le Mans en die oersaaie F1 race
Ik hoor alleen bijna elke race dat het niet een circuit voor de RB is.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wat wel zo is is dat sommige circuits sommige auto's beter liggen dan anderen. Dat heb je altijd wel. Over 2 weken zouden, op papier dan toch, de Red Bulls sterker voor de dag moeten komen.
Op hoge snelheidcircuits komen ze motorvermogen tekort. Ze zijn met hun goede chassis beter op bochtige circuits waar hun downforce het gebrek aan motorvermogen compenseert. Zoals Monaco, Hongarije en Singapore.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:29 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik hoor alleen bijna elke race dat het niet een circuit voor de RB is.
Dat zijn er maar 3quote:Op zondag 19 juni 2016 23:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Op hoge snelheidcircuits komen ze motorvermogen tekort. Ze zijn met hun goede chassis beter op bochtige circuits waar hun downforce het gebrek aan motorvermogen compenseert. Zoals Monaco, Hongarije en Singapore.
Zijn er wel meer, zeker als de Renault motor beter wordt. Maar dit zijn wel de circuits waar ze misschien op eigen kracht de Mercedessen kunnen verslaan.quote:
Voor de Renault/tag heuer. De RB is de beste auto van het veld alleen de motor is zwaar ondermaats.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:29 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik hoor alleen bijna elke race dat het niet een circuit voor de RB is.
Goeie fixquote:
Komt op hetzelfde neer toch? Als je twee verschillende compounds hebt gebruikt heb je toch altijd een van de twee aangewezen compounds gebruikt.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:47 schreef Geralt het volgende:
Ik begrijp zojuist dat elke GP Pirelli je verplicht om 2 verschillende compounds naar keuze van Pirelli beschikbaar te hebben voor de race en dat je verplicht bent om 1 van die 2 sets te gebruiken in de race.
Dat is nieuw voor me. Ik was in de veronderstelling dat Pirelli 3 compounds meeneemt en dat je er minimaal 2 verschillende moet gebruiken tijdens de race.
Wellicht dat ik het daarom niet wist?quote:Op zondag 19 juni 2016 23:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Komt op hetzelfde neer toch? Als je twee verschillende compounds hebt gebruikt heb je toch altijd een van de twee aangewezen compounds gebruikt.
Ja, en van die twee verschillende moet er één door Pirelli aangewezen zijn als race compound. Pirelli Jan ook twee sets van dezelfde compound aanwijzen voor de race.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:47 schreef Geralt het volgende:
Ik begrijp zojuist dat elke GP Pirelli je verplicht om 2 verschillende compounds naar keuze van Pirelli beschikbaar te hebben voor de race en dat je verplicht bent om 1 van die 2 sets te gebruiken in de race.
Dat is nieuw voor me. Ik was in de veronderstelling dat Pirelli 3 compounds meeneemt en dat je er minimaal 2 verschillende moet gebruiken tijdens de race.
Hoeft niet als Pirelli twee sets van dezelfde compound aanwijst voor de race, wat ook kan en ze ook al een keer gedaan hebben.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Komt op hetzelfde neer toch? Als je twee verschillende compounds hebt gebruikt heb je toch altijd een van de twee aangewezen compounds gebruikt.
Ja dat bedoel ik; dan wordt je toch beperkt en vrij zinloos als je het mij vraagt. Debiel ingewikkelde regel weer.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hoeft niet als Pirelli twee sets van dezelfde compound aanwijst voor de race, wat ook kan en ze ook al een keer gedaan hebben.
Je kan nog steeds alle sets gebruiken maar je moet een van de aangewezen sets gebruiken. Dus nog steeds veel variatie in strategie mogelijk.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik; dan wordt je toch beperkt en vrij zinloos als je het mij vraagt. Debiel ingewikkelde regel weer.
In dat geval... Pirelli eist teveel macht. Wat is er mis met elke GP gewoon een stapel van drie compounds neer te zetten en te zeggen kies maar uit. 13 sets per coureur en succes.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik; dan wordt je toch beperkt en vrij zinloos als je het mij vraagt. Debiel ingewikkelde regel weer.
Dat is alleen voor de top 10. De rest kan het wel. En bij een twee stopper kan het wel.quote:Op maandag 20 juni 2016 00:01 schreef Geralt het volgende:
Met een 1 stopper niet als de verplichte compound voor de race van Pirelli en andere is dan die waar je je snelste tijd in Q2 op gereden hebt.
quote:Op maandag 20 juni 2016 00:38 schreef MakkieR het volgende:
Ik zat met een gekke vraag hoe de uitslag zou zijn als je de tweede pitstop die RBR heeft genomen mocht aftrekken van je totale tijd. Dan had Verstappen op P4 gestaan nog voor Ricciardo P5. de tweede pitstop van Max was 42 sec tegenover de tweede pitstop van Ricciardo 39sec. terwijl de rest boven RBR een gemiddelde pitstop had van 20 sec....ouch hoezo pijnlijk
1 Nico Rosberg 1:32:52
2 Sebastian Vettel 16 sec
3 Perez 25 sec
4 Raikonnen 33 sec
5 Hamilton 56 sec
6 Bottas 60 sec
7 Ricciardo 69 -39= 30 sec
8 Verstappen 70-42=28 sec
http://www.autosport.com/(...)-grand-prix-race-dayquote:15:46 Nightmare for Ricciardo. He comes out behind a huge train of cars in 13th. Surely he'll be held up on his way back to the front.
Fix'dquote:Op maandag 20 juni 2016 00:38 schreef MakkieR het volgende:
Ik zat met een gekke vraag hoe de uitslag zou zijn als je de tweede pitstop die RBR heeft genomen mocht aftrekken van je totale tijd. Dan had Verstappen op P4 gestaan nog voor Ricciardo P5. de tweede pitstop van Max was 42 sec tegenover de tweede pitstop van Ricciardo 39sec. terwijl de rest boven RBR een gemiddelde pitstop had van 20 sec....ouch hoezo pijnlijk
1 Nico Rosberg 1:32:52
2 Sebastian Vettel 16 sec
3 Perez 25 sec
4 Raikonnen 33 sec
5 Hamilton 56 sec
6 Bottas 60 sec
7 Ricciardo 69 -20= 49 sec
8 Verstappen 70-23=47 sec
2-2quote:Op zondag 19 juni 2016 23:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Max was dichtbij een zeer pijnlijke tik voor Ricciardo, dit begint er goed uit te zien
quote:De eerste Grand Prix in Azerbeidzjan had voor Red Bull Racing een puntenfestijn moeten worden. Max Verstappen keek handenwrijvend uit naar de vele inhaalmogelijkheden en Daniel Ricciardo rook een overwinning. Bandenproblemen gooiden echter roet in het eten.
„Al na twee ronden merkte ik dat mijn banden begonnen te slijten”, analyseerde Verstappen het probleem op zijn website. „De superzachte band werkte voor ons gewoon niet.
Red Bull-teambaas Christian Horner erkende na Grand Prix van Europa in Baku voor een raadsel te staan. „Het is heel gek wat we met die banden hebben. Het lijkt wel alsof we iets over het hoofd hebben gezien na de laatste paar Grands Prix”, stelde de Brit.
„De superzachte en zachte banden sleten zó snel dat we er geen goede tijden op konden rijden. Terwijl het in de kwalificatie wel lekker ging. Dit is een teleurstellend resultaat, zeker nadat Daniel vanaf de eerste startrij vertrok.”
Ricciardo
De Australiër zelf: „Ik had verwacht dat dit dé race van het seizoen zou worden, maar het was best wel saai. En normaal doen we het goed in races onder hoge temperaturen, maar hier lukte het gewoon niet. Gelukkig hebben we een groot team met veel mensen en kennis. We kunnen vast snel weer een stap in de juiste richting zetten.”
Ik denk niet dat dit losstaat van de nieuwe motor.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:03 schreef SnowOokami het volgende:
http://www.msn.com/nl-nl/(...)r-AAhjw3V?li=BBoPOOe
[..]
Als je niet de beste auto hebt, dan moet je op taktiek proberen te winnen. Soms pakt dat goed uit en soms ook niet.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:33 schreef BeamofLight het volgende:
Het is daar al een paar keer op-goed-geluk en-we-doen-maar-wat (pits)strategie.
Toevallig een win met Max, dat wel....
eh nee, dit is puur gokken wat ze aan t doen zijnquote:Op maandag 20 juni 2016 10:43 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als je niet de beste auto hebt, dan moet je op taktiek proberen te winnen. Soms pakt dat goed uit en soms ook niet.
Logisch toch?
Mercedes heeft de beste auto in totaal. Red Bull heeft waarschijnlijk alleen het beste chassis, wat maar een onderdeel van de hele auto is.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:47 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
eh nee, dit is puur gokken wat ze aan t doen zijn
hij zegt t ook letterlijk hierboven
(ze hebben trouwens de beste auto bovendien...)
Mercedes gokte in Canada ook op een 1 stopper, pakte ook goed uit. Ferrari gokte in Barcelona op een 3 en in Canada op een 2 stopper voor Vettel, pakte niet goed uit.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:57 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Mercedes heeft de beste auto in totaal. Red Bull heeft waarschijnlijk alleen het beste chassis, wat maar een onderdeel van de hele auto is.
En waar zegt hij het letterlijk dan? En taktiek is altijd een gok, daarom is het taktiek....
quote:Op zondag 19 juni 2016 23:47 schreef Geralt het volgende:
Ik begrijp zojuist dat elke GP Pirelli je verplicht om 2 verschillende compounds naar keuze van Pirelli beschikbaar te hebben voor de race en dat je verplicht bent om 1 van die 2 sets te gebruiken in de race.
Dat is nieuw voor me. Ik was in de veronderstelling dat Pirelli 3 compounds meeneemt en dat je er minimaal 2 verschillende moet gebruiken tijdens de race.
het grootste probleem is dat die Mercedessen niet eens voluit gaan, het verschil met de rest is gewoon schrijnend.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:14 schreef Ener-G het volgende:
Als je de GP2 race vlak daarvoor had gezien weet je dat het lang niet zo'n raar idee was van Red Bull om op een gele vlag te gokken. Het is absurd dat er tijdens de hele race niet eens een VSC is geweest.
Op eigen (motor) vermogen had Red Bull het in ieder geval nooit gered, het was bijna pijnlijk om te zien hoe makkelijk de mercedessen (ook de c-teams) op het rechte stuk wegreden.
Ik denk dat Ricciardo juist geluk had in de kwalificatie met die rode vlag.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
het grootste probleem is dat die Mercedessen niet eens voluit gaan, het verschil met de rest is gewoon schrijnend.
Verder vrij normaal dat dat Red Bull het hier moet afleggen, de kwalificatie (van RIC) verbaasde mij eigenlijk maar 1 of 2 snelle rondjes ging blijkbaar nog wel op die banden.
Late reactie wellicht, maar dan zaten ze nog steeds een paar dagen ervoor in Canadaquote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:32 schreef F1gamer het volgende:
[..]
rosberg en een paar andere coureurs zijn vanuit Monaco naar Baku gevlogen. Qua jetlag zal dat best meevallen
op zich heeft hij wel gelijkquote:Op maandag 20 juni 2016 12:08 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Late reactie wellicht, maar dan zaten ze nog steeds een paar dagen ervoor in Canada
Ik kan ook wel een ander irrelevant feitje gooien wat wel waar is, maar niet zoveel aan de andere stelling af doet.quote:
Redbull heeft niet gegokt. De SS was na 3 rondes op en de Soft erna haalde het ook niet. De mediums waren een noodoplossing.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:14 schreef Ener-G het volgende:
Als je de GP2 race vlak daarvoor had gezien weet je dat het lang niet zo'n raar idee was van Red Bull om op een gele vlag te gokken. Het is absurd dat er tijdens de hele race niet eens een VSC is geweest.
Op eigen (motor) vermogen had Red Bull het in ieder geval nooit gered, het was bijna pijnlijk om te zien hoe makkelijk de mercedessen (ook de c-teams) op het rechte stuk wegreden.
Voornamelijk door die tow van Max.quote:"The combination of Mercedes power, Williams’ efficient chassis and the longest flat-out section on an F1 circuit produced unofficially the highest speed ever seen during an official F1 session. Valtteri Bottas clocked 378kph (234.9mph) during qualifying.
Eigenlijk van de zotte op een stratencircuit.quote:
Tja die betonnen muren, ik kreeg meer de kriebels van al die hekken.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:59 schreef nils7 het volgende:
[..]
Eigenlijk van de zotte op een stratencircuit.
Elk beetje normaal circuit moet aan tig regels en uitloopstroken voldoen, zelfs Monza verneuken ze met chicanes om de snelheid maar omlaag te brengen.
Maar 375+ tussen betonnen muren is wel prima zolang er maar met doekoes geschoven wordt.![]()
Die flauwe bochten net voor start/finish waar ze al volgas gaan, beetje versleten banden en je hangt m er zo in met 300+ al, wat een ravage geeft dat.
En dan willen ze een Halo toestaan voor brokstukken, wat een farce dit.
Omdat er tijdens de vrije trainingen langer auto's in de muur hingen dan dat er gereden kon worden?quote:Op maandag 20 juni 2016 15:59 schreef Loekoe het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom de RB's er pas in de race achterkwamen dat ze zo slecht met de SS en zelfs met de S om konden gaan. Waarom is dat niet in één van de practices uitgekomen?
Ik zie wellicht iets over het heeft en ben geen kenner, maargoed. Kan iemand me helpen?
Omdat ze pas later merkten dat ze te langzaam waren op het rechte stuk. Toen hebben ze als noodoplossing de vleugels afgesteld op minder downforce. Dan waren ze in de bochten iets langzamer, maar werden ze op het rechte stuk niet helemaal zoek gereden. Maar met minder downforce glijd je ook een stuk meer in de bochten, waardoor de banden harder slijten. Maar omdat ze die wijziging pas laat hebben gemaakt, hebben ze niet echt data kunnen verzamelen over hoe de banden daar op zouden reageren. En omdat de slijtage een stuk hoger was dan ze hadden verwacht, moesten ze dat in de race nog oplossen door alsnog voor de hardste band te gaan.quote:Op maandag 20 juni 2016 15:59 schreef Loekoe het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom de RB's er pas in de race achterkwamen dat ze zo slecht met de SS en zelfs met de S om konden gaan. Waarom is dat niet in één van de practices uitgekomen?
Ik zie wellicht iets over het heeft en ben geen kenner, maargoed. Kan iemand me helpen?
denk zijn tweede? Die stop duurde langerquote:Op maandag 20 juni 2016 17:23 schreef SnowOokami het volgende:
Ik meen Olav gezegd to horen hebben dat ze ook nog ff snel de front wing van Max omlaag/omhoog zette tijdens z'n eerste/tweede? pit.
toen ging er wat mis met zijn achterwielquote:Op maandag 20 juni 2016 17:38 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
denk zijn tweede? Die stop duurde langer
excuusquote:Op maandag 20 juni 2016 17:39 schreef franklop het volgende:
[..]
toen ging er wat mis met zijn achterwiel
Waarschijnlijk niet. Ziggo rechten gelden alleen voor NL, niet voor buitenland.quote:Op maandag 20 juni 2016 19:21 schreef j95 het volgende:
Weet iemand of Ziggo Sport Go ook in het buitenland werkt? In mijn vakantie vallen twee races.
Ah, dan ga ik eens kijken hoe de Henno streams werken waar ik hier zo vaak over leesquote:Op maandag 20 juni 2016 19:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. Ziggo rechten gelden alleen voor NL, niet voor buitenland.
Gewoon in het hotel of camping met een paar man kijken!quote:Op maandag 20 juni 2016 19:25 schreef j95 het volgende:
[..]
Ah, dan ga ik eens kijken hoe de Henno streams werken waar ik hier zo vaak over lees
Of gebruik een VPNquote:Op maandag 20 juni 2016 19:25 schreef j95 het volgende:
[..]
Ah, dan ga ik eens kijken hoe de Henno streams werken waar ik hier zo vaak over lees
Zijn ze in Indonesië een beetje Haryanto gek? Want dan kan het nog leuk wordenquote:Op maandag 20 juni 2016 19:28 schreef nils7 het volgende:
[..]
Gewoon in het hotel of camping met een paar man kijken!
Vaak wordt dat wel uitgezonden.
Misschien GP radio online luisteren en kijken of je je brakke beeld in het buitenland er op af kan stemmen/pauzeren ?quote:Op maandag 20 juni 2016 19:21 schreef j95 het volgende:
Weet iemand of Ziggo Sport Go ook in het buitenland werkt? In mijn vakantie vallen twee races.
Achteraf gezien waren de FP tijden dus realistisch voor RBR en hebben de aanpassingen alleen gewerkt voor de Q en dramatisch gevolg voor de race. En volgens mij was het ook zonniger op zondag.quote:Op maandag 20 juni 2016 16:56 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Omdat ze pas later merkten dat ze te langzaam waren op het rechte stuk. Toen hebben ze als noodoplossing de vleugels afgesteld op minder downforce. Dan waren ze in de bochten iets langzamer, maar werden ze op het rechte stuk niet helemaal zoek gereden. Maar met minder downforce glijd je ook een stuk meer in de bochten, waardoor de banden harder slijten. Maar omdat ze die wijziging pas laat hebben gemaakt, hebben ze niet echt data kunnen verzamelen over hoe de banden daar op zouden reageren. En omdat de slijtage een stuk hoger was dan ze hadden verwacht, moesten ze dat in de race nog oplossen door alsnog voor de hardste band te gaan.
Daarover gesproken.. Haryanto is wel een baas hé !! Zit nog steeds met Ramadan en gewoon die GP uitrijden !quote:Op maandag 20 juni 2016 20:16 schreef j95 het volgende:
[..]
Zijn ze in Indonesië een beetje Haryanto gek? Want dan kan het nog leuk worden
Talloze pogingen zijn eerder al gestrand hier. Saaie bendequote:Op maandag 20 juni 2016 22:03 schreef Fokker89 het volgende:
ONZ / [Meeting]Karten met FOK!kers
Misschien ook leuk voor de mensen hier
Niemand had verwacht dat die mediums zo sterk en snel zouden zijn... maar als je het theoretisch benaderd is het best logisch eigenlijk, het is een straat circuit met voornamelijk mid en high speed bochten... en dat is juist de kracht van de medium (en hard) band.quote:Op maandag 20 juni 2016 22:00 schreef Fer het volgende:
[..]
Achteraf gezien waren de FP tijden dus realistisch voor RBR en hebben de aanpassingen alleen gewerkt voor de Q en dramatisch gevolg voor de race. En volgens mij was het ook zonniger op zondag.
Maar Horner vertelde al dat de banden een mysterie waren, want dat die mediums zo snel gingen was ook onverwacht, het eigenlijk een noodoplossing.
Daarom proberen we het nog eens, wie weet...quote:Op maandag 20 juni 2016 22:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Talloze pogingen zijn eerder al gestrand hier. Saaie bende
Je kan hoog en laag springen, maar de race pace van Max is gewoon verschrikkelijk goedquote:Op maandag 20 juni 2016 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Meer mensen zien de bui al hangen.
http://readmotorsport.com(...)mise-red-bull-faith/
als hij niet was opgehouden in Q3 had hij deze race ook weer boven Ric geëindigd.quote:Op maandag 20 juni 2016 22:29 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Je kan hoog en laag springen, maar de race pace van Max is gewoon verschrikkelijk goed
stukje klopt niet, want Max werd vierde in Canada, niet derdequote:Op maandag 20 juni 2016 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Meer mensen zien de bui al hangen.
http://readmotorsport.com(...)mise-red-bull-faith/
Las het ook al met verbazingquote:Op maandag 20 juni 2016 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
stukje klopt niet, want Max werd vierde in Canada, niet derde
Moreel derde.quote:Op maandag 20 juni 2016 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
stukje klopt niet, want Max werd vierde in Canada, niet derde
Het past ook wel een beetje bij het beeld dat ik van Ricciardo heb. Hij stond al voor hij in de F1 belandde bekend als een 'one lap wonder', en zijn tijd bij Torro Rosso wees daar ook altijd wel op: altijd de snelste in de quali maar in de race was Vergne hem steevast de baas, meerdere seizoenen lang.quote:Op maandag 20 juni 2016 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Meer mensen zien de bui al hangen.
http://readmotorsport.com(...)mise-red-bull-faith/
Had hij ook. Verstappens tijd onder de rode vlag was sneller dan Ricciardio's gedurende sector 1 en 2. Bottas verneukte zijn eigen quali 2 keer, en Perez kreeg een gridstraf en Hamilton was er niet bij het hele weekend met zijn hoofd. Die rode vlag heeft hem ontzettend geholpen.quote:Op maandag 20 juni 2016 12:06 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik denk dat Ricciardo juist geluk had in de kwalificatie met die rode vlag.
Perez had sneller kunnen wezen, Bottas, Massa en Hulkenberg hadden dichterbij moeten staan, Hamilton had zijn kwali verkloot en de Ferrari's hebben het ook niet niet optimaal gedaan. Ik denk dat Red Bull er echt het maximale uitgehaald heeft.
Vergne is 2x gepiepeld door Red Bull. De eerste keer met Ricardo en daarna met Kvyat; beide keren stond hij voor qua punten op zn teamgenoot en beide keren werd hij gepasseerd.quote:Op maandag 20 juni 2016 23:21 schreef rockstah het volgende:
altijd de snelste in de quali maar in de race was Vergne hem steevast de baas, meerdere seizoenen lang.
Ik had volgens mij al eens in een ander topic daarop gereageerd, maar geen idee meer waar dat topic is gebleven.quote:Op maandag 20 juni 2016 22:03 schreef Fokker89 het volgende:
ONZ / [Meeting]Karten met FOK!kers
Misschien ook leuk voor de mensen hier
Als je nou even een PC thuis aan laat staan en daar een VPN server op zet, dan kun je daarmee verbinden op je tablet/phone en via de VPN gewoon Ziggo Sport Go kijkenquote:Op maandag 20 juni 2016 19:25 schreef j95 het volgende:
[..]
Ah, dan ga ik eens kijken hoe de Henno streams werken waar ik hier zo vaak over lees
Dat is wel erg omslachtig.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:11 schreef TagForce het volgende:
[..]
Als je nou even een PC thuis aan laat staan en daar een VPN server op zet, dan kun je daarmee verbinden op je tablet/phone en via de VPN gewoon Ziggo Sport Go kijken
Maar wel beter dan de kwaliteit van de gemiddelde stream op interprets, of proberen het frans/italiaans in je vakantiecafe te begrijpen.quote:
Er zijn prima streams buiten Ziggo, en daarnaast is een VPN op je telefoon ook gewoon een optie. Kan je je pc lekker uit laten staan.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:17 schreef TagForce het volgende:
[..]
Maar wel beter dan de kwaliteit van de gemiddelde stream op interprets, of proberen het frans/italiaans in je vakantiecafe te begrijpen.
Je kunt ook de extensie Hola gebruiken, kun je gewoon in chrome als app toevoegen en dan geef je aan in welk land je wil dat je browser denkt dat je zit.quote:Op maandag 20 juni 2016 19:21 schreef j95 het volgende:
Weet iemand of Ziggo Sport Go ook in het buitenland werkt? In mijn vakantie vallen twee races.
Als je Hola alleen gebruikt om filmpjes te kijken, gaat er echt niks mis hoorquote:
Dat hebben ze in april al gedaan.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 12:47 schreef Geralt het volgende:
Waarom maken ze dan niet meteen erbij bekend welke 2 sets er verplicht over moeten gehouden worden voor de race en op welke set minimaal 1 stint gereden moet worden?
quote:These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
One set of P Zero Yellow soft
One set of P Zero Red supersoft.
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.
There are the tyres assigned for Q3 in qualifying:
One set of P Zero Purple ultrasoft
Alonso blijkbaar ook.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 12:55 schreef F1gamer het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)_ruimteschip___.html
of Hamilton moet minder feesten enzo en zijn stuurtje beter bestuderen
Leuk, maar dat weten mensen nu toch niet meer?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 12:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat hebben ze in april al gedaan.
[..]
Gaan ze die domme regel nog een keer schrappen?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 12:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat hebben ze in april al gedaan.
[..]
Het probleem wat Rosberg had trad op toen hij zelf iets wijzigde qua settings. Daarom wist hij het ook zo snel op te lossen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 12:55 schreef F1gamer het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)_ruimteschip___.html
of Hamilton moet minder feesten enzo en zijn stuurtje beter bestuderen
Nee. Soms wijst Pirelli maar 1 compound aan. Daar moet je er dan twee sets van hebben voor de race en minimaal 1 gebruiken.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 13:08 schreef HerrFritz het volgende:
Is het niet zo dat je tijdens de race gewoon altijd de 2 hardste banden tot je beschikking moet hebben en 1 van de 2 hardste banden moet gebruiken.
Het zal weer een keer humor zijn van pirelli om een compleet andere band aan te wijzen dan gangbaar isquote:Op dinsdag 21 juni 2016 13:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee. Soms wijst Pirelli maar 1 compound aan. Daar moet je er dan twee sets van hebben voor de race en minimaal 1 gebruiken.
Die jongen doet zo ongeveer maar een ding in het leven en dat is racen. Als hij niet in de auto zit denkt hij er wel aanquote:Op dinsdag 21 juni 2016 13:04 schreef KingRadler het volgende:
las ik het nu goed dat Verstappen meer van technische gedeelte van een F1 auto weet dan Hamilton.
Als ik hem was zou ik toch ook aan zijn vriendin denken zo nu en dan. Al hebben vrouwen natuurlijk ook veel knopjes waar soms aan gedraaid moet worden om het allemaal in orde te houdenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die jongen doet zo ongeveer maar een ding in het leven en dat is racen. Als hij niet in de auto zit denkt hij er wel aan
Max ziet het verschil toch nietquote:Op dinsdag 21 juni 2016 13:28 schreef franklop het volgende:
[..]
Als ik hem was zou ik toch ook aan zijn vriendin denken zo nu en dan. Al hebben vrouwen natuurlijk ook veel knopjes waar soms aan gedraaid moet worden om het allemaal in orde te houden
Ja maar 'Hamilton was hit by technical problems... again'. Het is gewoon een verwend nest maar hij is natuurlijk ook vanaf het begin af aan verwend met de allerbeste auto's, de mantel der liefde en de omstandigheid dat hij niet eens zijn eigen excuses hoeft te verzinnen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 13:32 schreef Smoofie het volgende:
Hamilton verdient tientallen miljoenen. Voor dat geld mag hij wel leren hoe iets werkr ongeveer. Als een domme nfl player 60 plays uit zn hoofd kan leren dan moet ham dit ook wel kunnen.
Nou ja, tienerjochies zijn doorgaans beter in het bedienen van nieuwe gadgets dan mannen die alleen willen weten hoe je er porno op kan kijken.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 13:04 schreef KingRadler het volgende:
las ik het nu goed dat Verstappen meer van technische gedeelte van een F1 auto weet dan Hamilton.
quote:Op maandag 20 juni 2016 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Meer mensen zien de bui al hangen.
http://readmotorsport.com(...)mise-red-bull-faith/
Lol watquote:Despite coming down from that high with several crashes in Monaco, Verstappen made beating Ricciardo look effortless again claiming his second podium result in Canada.
Volgens mij klopt dat niet, je hebt nu de eerste pitstop genomen diegene die net zo lang was als die van ieder ander. Ik wilde graag uitrekenen waar Verstappen en Ricciardo zouden staan, als iedereen dezelfde pitstop hadden gekregen. Dus 1 pitstop van 20sec hoe zou de uitslag hypothetisch dan zijn geweest. In jouw uitleg heeft de top 8 nu allemaal een pitstop van 20 seconden gemaakt behalve Ricciardo en Verstappen, Zij hebben nu een pitstop gemaakt van Ricciardo 39sec en Verstappen zelfs 42 sec. terwijl de rest maar 20 seconden nodig heeft.quote:
Ik krijg hier hoofdpijn vanquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:00 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat niet, je hebt nu de eerste pitstop genomen diegene die net zo lang was als die van ieder ander. Ik wilde graag uitrekenen waar Verstappen en Ricciardo zouden staan, als iedereen dezelfde pitstop hadden gekregen. Dus 1 pitstop van 20sec hoe zou de uitslag hypothetisch dan zijn geweest. In jouw uitleg heeft de top 8 nu allemaal een pitstop van 20 seconden gemaakt behalve Ricciardo en Verstappen, Zij hebben nu een pitstop gemaakt van Ricciardo 39sec en Verstappen zelfs 42 sec. terwijl de rest maar 20 seconden nodig heeft.
Daar ben ik het roerend mee eens, Er wordt elke race geopperd dat hier de 20 beste coureurs staan van de wereld dan vind ik dat je iets meer moet kunnen dan alleen rijden. Er zijn genoeg andere classes waar het rijden een heel stuk simpeler is. Daar gaf Tom Coronel een mooi voorbeeld van dat hij maar een paar knopjes hoeft te onthouden in zijn competitie. Waar hij overigens al moeite mee hadquote:Op dinsdag 21 juni 2016 13:32 schreef Smoofie het volgende:
Hamilton verdient tientallen miljoenen. Voor dat geld mag hij wel leren hoe iets werkr ongeveer. Als een domme nfl player 60 plays uit zn hoofd kan leren dan moet ham dit ook wel kunnen.
ga hier nou niet te zwaar aan wegen, dit is gewoon hypothetisch.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik krijg hier hoofdpijn van
Ze hebben 1 keer te vaak gestopt, dus die ene keer trek je er van af.
Staat wel tegenover dat ze dan langer met de banden hadden moeten doen (een ronde of 10?), dus dan zouden ze wellicht wel weer een stukje van die winst inleveren. Desondanks zou het inderdaad nog wel een stuk sneller geweest zijn dan de twee stops die ze gemaakt hebben.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik krijg hier hoofdpijn van
Ze hebben 1 keer te vaak gestopt, dus die ene keer trek je er van af.
Ik denk dat ze bij Red Bull wel naar iets meer kijken dan alleen de punten.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Vergne is 2x gepiepeld door Red Bull. De eerste keer met Ricardo en daarna met Kvyat; beide keren stond hij voor qua punten op zn teamgenoot en beide keren werd hij gepasseerd.
Ik vind die hele radioban sowieso al onzin.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:30 schreef rockstah het volgende:
Die radio ban's waren overigens één van de vele wanhoop actie's die de sport de afgelopen jaren gemaakt heeft. Was het idee niet dat de 'natuurlijke rijders', oftewel Hamilton, er meer baat bij zouden hebben dan 'technische rijders'?. Zo werd er vanuit de pits advies gegeven over wat voor lijnen ze moesten nemen en zo.
Waarom ze dit uitgebreid hebben naar puur technisch advies is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.
Dan nog geldt dat ze bij Red Bull naar meer zullen kijken dan alleen de punten. Bij een team dat niet elke race in de punten rijdt, beïnvloedt toeval ook hoeveel punten je scoort.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:57 schreef Geralt het volgende:
Leuke stats en alles, maar op het moment dat het bekend werd dat Ricardo naar RB zou gaan had Vergne meer punten. Dat ie dat op het einde van het seizoen niet had daar heb ik het helemaal niet over.
Idem voor Kvyat; ook toen dat bekend werd stond Vergne voor in punten.
Eensquote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:30 schreef Meike26 het volgende:
Die radioban is juist goed.. Dat gecoach en gebabysit van coureurs was echt tenenkrommend. Part of the job en worden races interessanter van, ik zie het probleem niet ?
Als je races interessanter moet maken door dit soort knulligheden heb je een probleem.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:30 schreef Meike26 het volgende:
Die radioban is juist goed.. Dat gecoach en gebabysit van coureurs was echt tenenkrommend. Part of the job en worden races interessanter van, ik zie het probleem niet ?
Het probleem is dus dat het zo voor kan komen dat een meer technisch onderlegde rijder het kan gaan winnen van iemand die van nature meer snelheid heeft, wat door velen als een blamage voor de sport zal worden gezien. De Hamiltion Rosberg situatie wakkert dat sentiment natuurlijk extra aan.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:30 schreef Meike26 het volgende:
Die radioban is juist goed.. Dat gecoach en gebabysit van coureurs was echt tenenkrommend. Part of the job en worden races interessanter van, ik zie het probleem niet ?
Nee, je hebt als sport een probleem als de courerus verteld moet worden wat ze aan het doen zijn.. Het ging nergens meer over. Er werd veel te veel gecoached en uit handen genomen van de coureurs. Het is een technische sport ja en het rijden in deze F1 wagens is al vele malen makkelijker dan wat ze 20/30 jaar geleden hadden. Meegaan met de tijd is ook het leren van je stuurtje uit je hoofd, of in iedergeval zoveel mogelijk settings. Je huiswerk doen heet dat dan. En als je als coureur geen interesse hebt in de techniek achter het stuurwiel en de auto, dan heb je sowieso al verloren van de jongens die er wel mee bezig zijn. Dat Hamilton geen track walks doet, snap ik nog, maar dat hij geen simulaties doet, vind ik vreemd en schiet hij mee in zijn eigen voet. Het is onderdeel van de sport geworden. Deal with it !quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als je races interessanter moet maken door dit soort knulligheden heb je een probleem.
En zoals gewoonlijk pakt men in F1 alleen de symptomen aan en niet de oorzaken.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:35 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee, je hebt als sport een probleem als de courerus verteld moet worden wat ze aan het doen zijn..
Heb je wel deels gelijk in.. Het F1 van nu is een soort sprintrace op endurance niveau geworden. Met DRs en ERS en weet ik veel wat voor een hybride techniek achterin hebben ze teveel artifacts in de sport gebracht die ze weer moeten gaan reduceren. De coureurs zijn ook te veel aan het managen als het om banden en brandstof verbruik gaat.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En zoals gewoonlijk pakt men in F1 alleen de symptomen aan en niet de oorzaken.
Scherp gezien. Zo is het precies.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:43 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Heb je wel deels gelijk in.. Het F1 van nu is een soort sprintrace op endurance niveau geworden.
Nee die Gizmos zijn niet t probleem.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:43 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Heb je wel deels gelijk in.. Het F1 van nu is een soort sprintrace op endurance niveau geworden. Met DRs en ERS en weet ik veel wat voor een hybride techniek achterin hebben ze teveel artifacts in de sport gebracht die ze weer moeten gaan reduceren. De coureurs zijn ook te veel aan het managen als het om banden en brandstof verbruik gaat.
Maar het is wel een afspiegeling van de hedendaagse autosport en een F1 zonder moderne technologie is geen F1 meer.
Vroeger hadden ze ook geen aërodynamica dus wat wil je daarmee zeggen?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:30 schreef kareltjoo het volgende:
Ik vind die radioban een verademing, de verstandige coureurs doen er hun voordeel mee.
Vroeger hadden ze ook geen teamradio, als er dan een versnelling niet werkte moesten ze ook maar zorgen dat ze aan de finish kwamen.
al heb ik wel het idee dat er met een beetje gespeelde frustratie gecommuniceerd wordt,
I can't tell you = ja
I'm not allowed to tell you = nee
Heb je ook nog enige interesse in de sportieve aspecten of is een semi-wekelijkse techdemo genoeg voor je? Iedereen op de voor hun ideale bandenstrategie met geen enkele reglementaire beperkingen op het ontwerp. Zie je het al voor je?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:48 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee die Gizmos zijn niet t probleem.
Het banden sparen en onderdelen sparen is t probleem.
Niemand snapt meer dat je na 6 motoren tig plaatsen terug moet en dat Max geen race kan winnen omdat ie perse met een andere compound moet rijden.
Laat ze gewoon racen zonder kunstmatige zooi eroverheen.
Dat ze deels hybride rijden oké alleen maar zelfs die dingen gaan niet eens volle pully vanwege de brandstof beperking.
Als iemand denkt dat ie met een kleine nucleaire krachtcentrale achterin sneller is dan iemand met een W12biturbo dan moet ie dat doen.
misschien moeten ze bij de FIFA/UFEA maar een ballenregelement in het leven roepen waarbij er van de 75ste tot 85ste minuut verplicht gespeelt moet worden met een ovalen bal. En bij geblesseerde spelers die gewisseld moeten worden mag de bondscoach geen keuze maken, maar moeten de spelers onderling uitmaken wie er als vervanger het veld op moet? Maakt het ook wat onvoorspelbaarder....quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:12 schreef rockstah het volgende:
[..]
Heb je ook nog enige interesse in de sportieve aspecten of is een semi-wekelijkse techdemo genoeg voor je? Iedereen op de voor hun ideale bandenstrategie met geen enkele reglementaire beperkingen op het ontwerp. Zie je het al voor je?
Als het éne voetbal team beter af denkt te zijn met honderd spelers op het veld dan moet dat ook maar gewoon kunnen?
Nou ja, hoe interessant een sport is om naar te kijken hangt nu eenmaal voor een groot deel samen met de complexiteit ervan, maar dat maakt het ook weer minder toegankelijk. En zonder regels en beperkingen heb je natuurlijk überhaupt geen sport. Waar de juiste balans ligt tussen al deze zaken, dat weet niemand. Daar kom je gaandeweg achter door te ontwikkelen en bij te schaven. Als je dan zaken weer terug gaat draaien ben je eigenlijk altijd contraproductief bezig tenzij je aan kan tonen dat een regel niet leid tot waar hij voor bedoeld is. En je kunt niet zeggen dat beperkingen op het ontwerp en de ontwikkeling slecht geweest zijn voor de competitiviteit, het zijn aardig fundamentele zaken.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:19 schreef Geralt het volgende:
Die vergelijking gaat mank. Je zou het wel kunnen vergelijken dat als een F1 team denkt met 6 wielen sneller te zijn.
Maar ook dat mag niet volgens de regels. Het moeten er 4 zijn. Niet meer. En ook niet minder. En de achterwielen aangedreven.
Ik vind persoonlijk ook dat er veel te veel regels zijn. Laat het gewoon zo vrij mogelijk. 6 wielen, 4WD, 12 cilinder, V8 wat je wil, zolang ze maar door de crashtesten komen.
Althans dat zou ik zeggen
de spelers die donderdag op de 3e training meededen moeten zondag ook aan de aftrap staan. Geblesseerd? Jammer dan.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
misschien moeten ze bij de FIFA/UFEA maar een ballenregelement in het leven roepen waarbij er van de 75ste tot 85ste minuut verplicht gespeelt moet worden met een ovalen bal. En bij geblesseerde spelers die gewisseld moeten worden mag de bondscoach geen keuze maken, maar moeten de spelers onderling uitmaken wie er als vervanger het veld op moet? Maakt het ook wat onvoorspelbaarder....
Gewoon de Mad Max klasse oprichten.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:19 schreef Geralt het volgende:
Die vergelijking gaat mank. Je zou het wel kunnen vergelijken dat als een F1 team denkt met 6 wielen sneller te zijn.
Maar ook dat mag niet volgens de regels. Het moeten er 4 zijn. Niet meer. En ook niet minder. En de achterwielen aangedreven.
Ik vind persoonlijk ook dat er veel te veel regels zijn. Laat het gewoon zo vrij mogelijk. 6 wielen, 4WD, 12 cilinder, V8 wat je wil, zolang ze maar door de crashtesten komen.
Althans dat zou ik zeggen
Ja ik snap het puntquote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
misschien moeten ze bij de FIFA/UFEA maar een ballenregelement in het leven roepen waarbij er van de 75ste tot 85ste minuut verplicht gespeelt moet worden met een ovalen bal. En bij geblesseerde spelers die gewisseld moeten worden mag de bondscoach geen keuze maken, maar moeten de spelers onderling uitmaken wie er als vervanger het veld op moet? Maakt het ook wat onvoorspelbaarder....
Als ik naar de champions league kijk wil ik de beste ploegen zien en ja daar zit al budget verschil in.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:12 schreef rockstah het volgende:
[..]
Heb je ook nog enige interesse in de sportieve aspecten of is een semi-wekelijkse techdemo genoeg voor je? Iedereen op de voor hun ideale bandenstrategie met geen enkele reglementaire beperkingen op het ontwerp. Zie je het al voor je?
Als het éne voetbal team beter af denkt te zijn met honderd spelers op het veld dan moet dat ook maar gewoon kunnen?
Dan gaan dus de teams met het meeste geld winnen en krijg je veel grotere verschillen in de teams. Alle auto's liggen nu heel dicht bij elkaar, wat dat betreft werken de regels prima.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:19 schreef Geralt het volgende:
Die vergelijking gaat mank. Je zou het wel kunnen vergelijken dat als een F1 team denkt met 6 wielen sneller te zijn.
Maar ook dat mag niet volgens de regels. Het moeten er 4 zijn. Niet meer. En ook niet minder. En de achterwielen aangedreven.
Ik vind persoonlijk ook dat er veel te veel regels zijn. Laat het gewoon zo vrij mogelijk. 6 wielen, 4WD, 12 cilinder, V8 wat je wil, zolang ze maar door de crashtesten komen.
Althans dat zou ik zeggen
Misschien moet je eens een keer WEC kijken.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:01 schreef kepler het volgende:
[..]
Als je de regels heel vrij laat, zal er helemaal niet meer ingehaald worden.
dan wordt Toto Wolff boos want die is bang dat het milieu er daardoor op achteruit gaatquote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:49 schreef Smoofie het volgende:
Ik wil alleen dat ze fuel saving moeten afschaffen, fuck dat. Grotere tank en engine gewoon full power.
Zoveel inhaal acties voor positie heb ik niet echt gezien in de lmp1 tijdens de 24h. Laat staan als je dat aantal ook nog eens door 12 deelt.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Misschien moet je eens een keer WEC kijken.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:59 schreef Waffle het volgende:
. Of laten we dan maar de gp2 en gp3 tegelijk starten met de F1?
Alle 6 LMP1 auto's hebben aan de leiding gereden in de eerste paar uur van de race. En dat was echt niet alleen door pitstops. Hoeveel auto's hebben in F1 aan de leiding gereden?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:59 schreef Waffle het volgende:
[..]
Zoveel inhaal acties voor positie heb ik niet echt gezien in de lmp1 tijdens de 24h.
Tourwagen klasse autocross! Veel verschillende auto's, uiteenlopende concepten, spannende races.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:19 schreef Geralt het volgende:
Die vergelijking gaat mank. Je zou het wel kunnen vergelijken dat als een F1 team denkt met 6 wielen sneller te zijn.
Maar ook dat mag niet volgens de regels. Het moeten er 4 zijn. Niet meer. En ook niet minder. En de achterwielen aangedreven.
Ik vind persoonlijk ook dat er veel te veel regels zijn. Laat het gewoon zo vrij mogelijk. 6 wielen, 4WD, 12 cilinder, V8 wat je wil, zolang ze maar door de crashtesten komen.
Althans dat zou ik zeggen
Extra gewicht betekent langzamere rondetijden. Het is sneller om minder benzine mee te nemen en te sparen (lift en coast) dan helemaal vol te gooien en vol gas te gaan.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:49 schreef Smoofie het volgende:
Ik wil alleen dat ze fuel saving moeten afschaffen, fuck dat. Grotere tank en engine gewoon full power.
Oplossing: weer laten bijtankenquote:Op woensdag 22 juni 2016 10:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Extra gewicht betekent langzamere rondetijden. Het is sneller om minder benzine mee te nemen en te sparen (lift en coast) dan helemaal vol te gooien en vol gas te gaan.
En wat doen ze in het WEC danquote:Op woensdag 22 juni 2016 10:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Extra gewicht betekent langzamere rondetijden. Het is sneller om minder benzine mee te nemen en te sparen (lift en coast) dan helemaal vol te gooien en vol gas te gaan.
Waar wil je de energie vandaan halen dan?quote:Op woensdag 22 juni 2016 11:16 schreef Beach het volgende:
Teams verplicht stellen een motor te ontwikkelen die alleen op zuurstof werkt.
Voordeel is dat je geen tank nodig hebt en dus geen gewicht hebt daarvan.
Preciesquote:Op woensdag 22 juni 2016 11:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waar wil je de energie vandaan halen dan?
Niet mijn probleemquote:Op woensdag 22 juni 2016 11:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waar wil je de energie vandaan halen dan?
Je wilt dat het uitgebouwde trapskelters worden waar ze mee strijden?quote:
Nee dat zeg ik toch nergens?quote:Op woensdag 22 juni 2016 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je wilt dat het uitgebouwde trapskelters worden waar ze mee strijden?
Formule Flintstone.quote:Op woensdag 22 juni 2016 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je wilt dat het uitgebouwde trapskelters worden waar ze mee strijden?
Zonder brandstof is het lastig racen namelijk. Je moet iets hebben waar zuurstof mee kan reageren.quote:
Zonnepanelen i.c.m. een bak water. Energie opwekken, dit gebruiken om waterstof en zuurstof te maken, waterstof gebruiken als brandstof en vervolgens maak je weer water. Met het ERS systeem zou het kunnen werkenquote:Op woensdag 22 juni 2016 11:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waar wil je de energie vandaan halen dan?
Nogmaals dat is niet mijn probleem. De motorenbouwers verzinnen er vast wel wat op.quote:Op woensdag 22 juni 2016 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zonder brandstof is het lastig racen namelijk. Je moet iets hebben waar zuurstof mee kan reageren.
Kan je beter de zonne-energie gebruiken om te rijden. Scheelt weer verloren energie in de vorm van warmte en een bak water.quote:Op woensdag 22 juni 2016 11:45 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Zonnepanelen i.c.m. een bak water. Energie opwekken, dit gebruiken om waterstof en zuurstof te maken, waterstof gebruiken als brandstof en vervolgens maak je weer water. Met het ERS systeem zou het kunnen werken
Klopt, maar dan heb je gewoon Formule Equote:Op woensdag 22 juni 2016 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan je beter de zonne-energie gebruiken om te rijden. Scheelt weer verloren energie in de vorm van warmte en een bak water.
Dat geluidquote:Op woensdag 22 juni 2016 11:53 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Klopt, maar dan heb je gewoon Formule E
Dat zijn knappe koppen, maar iemand die ook maar iets van scheikunde heeft gehad weet dat zuurstof geen brandstof is. Alleen iets dat met andere stoffen reageert en dat uit die reactie de energie vrij komt.quote:Op woensdag 22 juni 2016 11:49 schreef Beach het volgende:
[..]
Nogmaals dat is niet mijn probleem. De motorenbouwers verzinnen er vast wel wat op.
Daar hoort dan toch ook bij dat een coureur gedurende de race zijn eigen settings bepaalt? Dan moet de coureur dus even studeren op alle mogelijke stettings en hoe die te veranderen. Als er dan een probleem is met één setting, zoals de pit wel mag communiceren, dan moet de coureur zelf een goede alternatieve setting vinden.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:30 schreef rockstah het volgende:
Die radio ban's waren overigens één van de vele wanhoop actie's die de sport de afgelopen jaren gemaakt heeft. Was het idee niet dat de 'natuurlijke rijders', oftewel Hamilton, er meer baat bij zouden hebben dan 'technische rijders'?. Zo werd er vanuit de pits advies gegeven over wat voor lijnen ze moesten nemen en zo.
Waarom ze dit uitgebreid hebben naar puur technisch advies is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.
Perslucht is wel mogelijk, daar zijn werkende concepten van geloof ik.quote:Op woensdag 22 juni 2016 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zijn knappe koppen, maar iemand die ook maar iets van scheikunde heeft gehad weet dat zuurstof geen brandstof is. Alleen iets dat met andere stoffen reageert en dat uit die reactie de energie vrij komt.
in India rijden daar auto's op, maar dat is geen pure zuurstof zoals Beach voorstelt.quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:07 schreef rockstah het volgende:
[..]
Perslucht is wel mogelijk, daar zijn werkende concepten van geloof ik.
Dus bijtanken weer toestaan en de tank verplicht kleiner maken.quote:Op woensdag 22 juni 2016 10:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Extra gewicht betekent langzamere rondetijden. Het is sneller om minder benzine mee te nemen en te sparen (lift en coast) dan helemaal vol te gooien en vol gas te gaan.
nee, dan krijg je actie via pitsstops, terwijl je juist actie op de baan wiltquote:Op woensdag 22 juni 2016 12:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dus bijtanken weer toestaan en de tank verplicht kleiner maken.
Wat is het verschil met nu dan?quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, dan krijg je actie via pitsstops,
Ik zou zeggen bijtanken toestaan maar wel zo'n nozzle gebruiken die jan en alleman gebruikt aan de pomp.quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dus bijtanken weer toestaan en de tank verplicht kleiner maken.
Moeten ze dan ook zelf uitstappen en tanken? En de motor uitzetten?quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen bijtanken toestaan maar wel zo'n nozzle gebruiken die jan en alleman gebruikt aan de pomp.
Dus wil je m vol gooien sta je wel ff een minuutje.
Nee dat mag gewoon de crew doen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:18 schreef franklop het volgende:
[..]
Moeten ze dan ook zelf uitstappen en tanken? En de motor uitzetten?
Mijn punt was dat het dus een beetje een schizofreen beleid is, ervan uitgaande dat dat het doel was. Hamilton weet overigens echt wel wat de knopjes doen, maar wanneer je tijdens de race zo'n probleem voorgeschoteld krijgt die enige creativiteit en technisch inzicht vraagt om op te lossen, dan zou je dus kunnen stellen dat een Rosberg met zijn technische achtergrond in het voordeel is in zo'n situatie.quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar hoort dan toch ook bij dat een coureur gedurende de race zijn eigen settings bepaalt? Dan moet de coureur dus even studeren op alle mogelijke stettings en hoe die te veranderen. Als er dan een probleem is met één setting, zoals de pit wel mag communiceren, dan moet de coureur zelf een goede alternatieve setting vinden.
Als Hamilton dan als een gefrustreerde kleuten op alle knopjes tegelijk gaat drukken dan betekent dat hij zijn huiswerk niet goed heeft gedaan. Weten hoe je auto werkt heeft coureurs altijd geholpen.
vroeger reed je voor jouw stop even snel enkele snelle ronden op een bijna lege tank en was je degene voorbij die voor jou reed, maar al naar binnen was gegaan.quote:
Ook in perslucht zitten geen koolwaterstoffen die je kan verbranden. De werking zit hem dan in de manier van aandrijven, via rotatie. Lijkt te werken voor kleinere motorische voertuigen, maar vergeet niet dat een F1 auto gigantische hoeveelheden energie verbruiken. Perslucht tanks zouden of gigantisch, of veel te gevaarlijk zijn voor de toepassing. Een waterstoftank is voorlopig ook nog veel te gevaarlijk.quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:07 schreef rockstah het volgende:
[..]
Perslucht is wel mogelijk, daar zijn werkende concepten van geloof ik.
Wat is daar dan schizofreen aan? Ze wilden dat de coureur meer zelf moest doen en beslissen, en dan krijg je dus ook weleens dat coureur daarin faalt.quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:20 schreef rockstah het volgende:
[..]
Mijn punt was dat het dus een beetje een schizofreen beleid is, ervan uitgaande dat dat het doel was. Hamilton weet overigens echt wel wat de knopjes doen, maar wanneer je tijdens de race zo'n probleem voorgeschoteld krijgt die enige creativiteit en technisch inzicht vraagt om op te lossen, dan zou je dus kunnen stellen dat een Rosberg met zijn technische achtergrond in het voordeel is in zo'n situatie.
Zo voorspelbaar. Maar het kiezen van een setting (en die dus instellen) gaat toch ook om het maken van snelle rondes? Nu was er dan toevallig een technisch probleem met één setting, de coureur hoort dat via de radio, alleen moet die zelf een alternatieve setting kiezen. Want de coureur moet zelf de settings kiezen en het team mag dat niet meer tijdens de race doen of hem daarbij helpen.quote:In eerste instantie ging de radio ban vooral om advies betrekkend op het besturen van de auto en het maken van snelle rondes. Er werd toen druk gespeculeerd bij Sky dat rosberg hier het meeste nadeel aan zou ondervinden omdat het geen natuurlijke rijder zou zijn. Later is dit verder uitgebreid, nu heeft Hamilton er last van en beginnen ze zich natuurlijk af te vragen of het wel een goede regeling was.
Oké misschien heb je wel gelijk. Eerste uurtjes helaas gemist. Vorig jaar op Silverstone tussen Audi en Porsche was ook geniaal.quote:Op woensdag 22 juni 2016 00:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alle 6 LMP1 auto's hebben aan de leiding gereden in de eerste paar uur van de race. En dat was echt niet alleen door pitstops. Hoeveel auto's hebben in F1 aan de leiding gereden?
Oh, en tijdens het laatste uur was het gat tussen de leider en de tweede plaats nog geen 30 seconden. Na meer dan 23 uur dus.
Ik raad het iedereen aan. Grootste nadeel is dat de races zo lang zijn voor veel mensen. Ik vind dat ze best wat meer sprintraces zouden mogen doen ofzo.quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:34 schreef Waffle het volgende:
[..]
Oké misschien heb je wel gelijk. Eerste uurtjes helaas gemist. Vorig jaar op Silverstone tussen Audi en Porsche was ook geniaal.
Jazeker ik kijk de meesten ook. Vorig jaar viel het na le Mans een beetje tegen door de overmacht van Porsche.quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik raad het iedereen aan. Grootste nadeel is dat de races zo lang zijn voor veel mensen. Ik vind dat ze best wat meer sprintraces zouden mogen doen ofzo.
Nee, Hulkenberg zei volgens mij vorig jaar al dat het liften en coasten in de WEC extremer was dan in de F1.quote:Op woensdag 22 juni 2016 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En wat doen ze in het WEC dan
Die doen bijna niks anders dan doortrappen.
Dat helpt niet, want dan nog steeds gooien ze er maar zo veel in dat ze met lift en coast sneller zijn dan met meer benzine.quote:
Toch zaten ze bijna de hele race als de tank eenmaal leeg raakte verschrikkelijk dicht bij de pole-tijd. In de F1 is dat verschil in seconden nog groter, op een baan die 2x zo kort is.quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, Hulkenberg zei volgens mij vorig jaar al dat het liften en coasten in de WEC extremer was dan in de F1.
Grootste probleem in de F1 is vooral dat de banden niet zo lang meekunnen. Dat voorkomt dat ze continu snelle tijden kunnen rijden.
[..]
Dat helpt niet, want dan nog steeds gooien ze er maar zo veel in dat ze met lift en coast sneller zijn dan met meer benzine.
Zoals ik al zei, komt dat imho vooral door de banden. Die kunnen dat (in tegenstelling tot de banden in de WEC) niet aan, want dan gaan ze over de cliff. Dat is imho het grootste probleem in de F1.quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toch zaten ze bijna de hele race als de tank eenmaal leeg raakte verschrikkelijk dicht bij de pole-tijd. In de F1 is dat verschil in seconden nog groter, op een baan die 2x zo kort is.
Banden die net zoals in 2005 80 ronden mee kunnen?quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, komt dat imho vooral door de banden. Die kunnen dat (in tegenstelling tot de banden in de WEC) niet aan, want dan gaan ze over de cliff. Dat is imho het grootste probleem in de F1.
Hopelijk dat de banden volgend jaar beter zijn, want dan zien we ook snellere rondetijden in de race.
Nee, banden die een groter temperatuurbereik hebben waardoor je bijvoorbeeld 20 ronden lang kunt pushen zonder dat ze extreem degraderen, zoals dat nu al na 3 ronden gebeurt doordat de banden te heet worden.quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Banden die net zoals in 2005 80 ronden mee kunnen?
https://www.jamesallenonf(...)eable-tyres-in-2017/quote:Hembery added that the tyre philosophy for 2017 will be “quite different. We are moving towards a much larger thermal zone than we have now. You hear the drivers saying ‘We want to push on’, so they will be able to. There will be much less degradation and a different type of performance.
“The three compound choice will stay. It’s been a success and I think going forward we are going to see that again. There is no discussion to change the rules, so we envisage that the three compounds are probably here to stay.”
Redelijke tussenoplossing.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, banden die een groter temperatuurbereik hebben waardoor je bijvoorbeeld 20 ronden lang kunt pushen zonder dat ze extreem degraderen, zoals dat nu al na 3 ronden gebeurt doordat de banden te heet worden.
[..]
https://www.jamesallenonf(...)eable-tyres-in-2017/
Ja maar het verschil is dat de coureurs dat niet zelf doen, dat doen de motorsystemen. Zij rijden daadwerkelijk elke ronde op de limiet.quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, Hulkenberg zei volgens mij vorig jaar al dat het liften en coasten in de WEC extremer was dan in de F1.
Pirelli kan alles maken dat de FIA wil zolang ze maar genoeg testtijd krijgen. De FIA heeft de afgelopen jaren hun eisen geleverd aan Pirelli, en Pirelli heeft daaraan voldaan. Je kan moeilijk Pirelli de schuld geven van het beleid van de FIA.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Is er überhaupt wel 2 jaar achtereen geweest dat Pirelli dezelfde banden kon leveren? Ze verschuilen zich al jaren erachter dat de FIA snel slijtende banden wil hebben, maar nu ineens kunnen wel banden gemaakt worden waar wél 100% gegast mee kan worden
Wat is er low budget en flut aan de banden dan?quote:Op woensdag 22 juni 2016 17:22 schreef M.Melandri het volgende:
1 bandenleverancier zorgt er gewoon voor dat je low budget flutbanden krijgt.
Zijn ze bij de WEC helemaal vrij? Ze lijken wel allemaal erg op elkaarquote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Misschien moet je eens een keer WEC kijken.
Niet helemaal vrij. Maar de regels zijn een stuk beter doordacht. Een auto in de P1 categorie krijgt een bepaalde hoeveelheid energie per drie ronden van Le Mans. En het moet een hybride zijn. Voor de rest zoek je het maar uit. Natuurlijk daarnaast nog de standaard zaken over minimum gewicht en wat restricties op aerodynamisch gebied. Maar geen halfbakken regels over bandenwissels of verboden op van alles en nog wat.quote:Op woensdag 22 juni 2016 18:27 schreef kepler het volgende:
[..]
Zijn ze bij de WEC helemaal vrij? Ze lijken wel allemaal erg op elkaarIk ken het niet goed genoeg, dus ik zal er eens naar kijken.
Huh? Wat? Hoe kan een motorsysteem nou liften en coasten?quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja maar het verschil is dat de coureurs dat niet zelf doen, dat doen de motorsystemen. Zij rijden daadwerkelijk elke ronde op de limiet.
Wat is dat voor duikboot?quote:Op woensdag 22 juni 2016 18:45 schreef THEFXR het volgende:
gewoon deze weer vrij geven
[ afbeelding ]
De Brabham BT46B fan car. Met een ventilator om een vacuüm onder de auto te creëren voor meer downforce.quote:
Het systeem weet dankzij GPS waar men op de baan is. Dus zeg maar 100 meter voor de remzone kapt het systeem het gaspedaal automatisch af tenzij de rijder dat override omdat hij wil inhalen of iets dergelijks. Mocht dat gebeuren dan gaat het systeem automatisch proberen om dat in de rest van de rondes goed te maken, dus iets eerder afkappen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 19:30 schreef MT10 het volgende:
[..]
Huh? Wat? Hoe kan een motorsysteem nou liften en coasten?
Oh dat wist ik ook niet, dat is wel serieus gaaf!quote:Op woensdag 22 juni 2016 19:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het systeem weet dankzij GPS waar men op de baan is. Dus zeg maar 100 meter voor de remzone kapt het systeem het gaspedaal automatisch af tenzij de rijder dat override omdat hij wil inhalen of iets dergelijks. Mocht dat gebeuren dan gaat het systeem automatisch proberen om dat in de rest van de rondes goed te maken, dus iets eerder afkappen.
Op die manier rijden de rijders altijd volgas.
Apart dat dat mag.. En wat vind je daar dan het voordeel van? Dan zitten ze wel op hun gas pedaal te drukken maar hun auto gaat er toch niet harder van? De kijker ziet dan toch bijna geen verschil?quote:Op woensdag 22 juni 2016 19:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het systeem weet dankzij GPS waar men op de baan is. Dus zeg maar 100 meter voor de remzone kapt het systeem het gaspedaal automatisch af tenzij de rijder dat override omdat hij wil inhalen of iets dergelijks. Mocht dat gebeuren dan gaat het systeem automatisch proberen om dat in de rest van de rondes goed te maken, dus iets eerder afkappen.
Op die manier rijden de rijders altijd volgas.
Met zoiets heb ik 100x meer moeite dan met teams die de rijders vertellen in welke setting ze moeten rijden.quote:Op woensdag 22 juni 2016 19:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het systeem weet dankzij GPS waar men op de baan is. Dus zeg maar 100 meter voor de remzone kapt het systeem het gaspedaal automatisch af tenzij de rijder dat override omdat hij wil inhalen of iets dergelijks. Mocht dat gebeuren dan gaat het systeem automatisch proberen om dat in de rest van de rondes goed te maken, dus iets eerder afkappen.
Op die manier rijden de rijders altijd volgas.
Veel te smalle operating window. Weinig speelruimte mbt bandendruk. Daarnaast heeft rijder A hele andere manier van rijden als rijder B en daarom andere banden nodig. En waarom zou Pirelli veel geld uitgeven aan de ontwikkeling van banden, enige concurrentie is er toch niet en dat zie je ook aan het product.quote:Op woensdag 22 juni 2016 18:14 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Wat is er low budget en flut aan de banden dan?
Grote kans dat van al je argumenten gezegd kan worden dat dat een bewuste wens/eis van de FIA was en dat dat dus om die reden in de band is ingebouwd.
Oh maar het komt ook op de skill van de coureur aan hoor. Zij kunnen het ook zelf doen als ze willen. Dat doen ze bijvoorbeeld in de kwalificatie voor zover ik weet. En ze kunnen natuurlijk altijd dingen aanpassen, desnoods op aanwijzing van het team. Wat niet verboden is, uiteraardquote:Op woensdag 22 juni 2016 19:50 schreef MT10 het volgende:
[..]
Apart dat dat mag.. En wat vind je daar dan het voordeel van? Dan zitten ze wel op hun gas pedaal te drukken maar hun auto gaat er toch niet harder van? De kijker ziet dan toch bijna geen verschil?
Dan liever zoals in de F1 waar het dan op de skills van de coureur aan komt om de juiste lift punten te vinden. Dat is namelijk net zo goed onderdeel van een snelle race rijden als gas geven remmen en door de bocht gaan. Anders kunnen we net zo goed meteen de coureur eruit halen en een automatische piloot in al die F1 wagens gooien..
Oh natuurlijk, de ban op radioverkeer is absoluut een gotspe. Maar daar is geen verschil, in LMP1 vertelt het team de rijder ook gewoon op welke setting hij moet rijden. Of geeft hem advies en laat hem beslissen. Dat is daar gewoon toegestaan.quote:Op woensdag 22 juni 2016 19:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Met zoiets heb ik 100x meer moeite dan met teams die de rijders vertellen in welke setting ze moeten rijden.
Dat de software bepaalt wanneer het gas verminderd wordt, daar ik wel volledig op tegen. Dan kun je net zo goed de wagen op afstand bestuurbaar maken.quote:Op woensdag 22 juni 2016 20:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh natuurlijk, de ban op radioverkeer is absoluut een gotspe. Maar daar is geen verschil, in LMP1 vertelt het team de rijder ook gewoon op welke setting hij moet rijden. Of geeft hem advies en laat hem beslissen. Dat is daar gewoon toegestaan.
Lift and coast doen ze in de F1 ook niet omdat het in de regels staat, maar omdat het sneller is.quote:Op woensdag 22 juni 2016 20:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh maar het komt ook op de skill van de coureur aan hoor. Zij kunnen het ook zelf doen als ze willen. Dat doen ze bijvoorbeeld in de kwalificatie voor zover ik weet. En ze kunnen natuurlijk altijd dingen aanpassen, desnoods op aanwijzing van het team. Wat niet verboden is, uiteraard.
Maar het verschil is dit: in de F1 doen de rijders het omdat ze anders niet aan de finish komen. Of omdat het beter is dan de banden oproken of omdat het beter is om met een legere tank te starten etcetera. Niets in de regels zegt dat men zo moet rijden.
In WEC is het simpelweg de regel. Je krijgt per 3 ronden van Le Mans zoveel energie. Doe er mee wat je wil. Dus de rijder rijdt zo hard als hij kan en hij, het motorsysteem en het team zorgen ervoor dat hij niet over die energieallocatie gaat.
Oh en het feit dat het mag is juist het mooie aan WEC. Heel veel mag, heel weinig hoeft.
Wat is het verschil met een andere brandstofmix? Geen. Het is gewoon een middel om het verbruik te regelen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 20:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat de software bepaalt wanneer het gas verminderd wordt, daar ik wel volledig op tegen. Dan kun je net zo goed de wagen op afstand bestuurbaar maken.
quote:“For us, there’s no briefing on kerbing – there’s no briefing at all, in fact. It’s extremely rare to hear someone in the WEC say ‘look after’ or ‘back off’ or something in that regard. It’s just flat out, so it has changed.
Dat is inderdaad precies wat ik zegquote:Op woensdag 22 juni 2016 20:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Lift and coast doen ze in de F1 ook niet omdat het in de regels staat, maar omdat het sneller is.
Gebeurt in de NASCAR soms nog extremer. Motoren afzetten tijdens de safety car om brandstof te sparen en dat soort dingenquote:Op woensdag 22 juni 2016 20:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Lift and coast doen ze in de F1 ook niet omdat het in de regels staat, maar omdat het sneller is.
In de Indy 500 heeft Rossi met zijn team laten zien dat je door brandstof te besparen een race kunt winnen.
Tip: dan doen ze het niet meer.quote:Op woensdag 22 juni 2016 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gebeurt in de NASCAR nog extremer. Motoren afzetten tijdens de safety car om brandstof te sparen en dat soort dingen
Die auto en vele andere kan ga ik morgen in het echt zien op Goodwood.quote:Op woensdag 22 juni 2016 18:45 schreef THEFXR het volgende:
gewoon deze weer vrij geven
[ afbeelding ]
ik had het over de NASCAR he. Wat ze daar wel niet doen soms om net die druppels benzine te hebben om de streep te halen door een stopje uit te sparen als er safety cars niet in het pitwindow geweest zijnquote:
Dus vallen ze maar stil.quote:Op woensdag 22 juni 2016 20:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik had het over de NASCAR he. Wat ze daar wel niet doen soms om net die druppels benzine te hebben om de streep te halen door een stopje uit te sparen als er safety cars niet in het pitwindow geweest zijn
In grote lijnen ben ik het hier wel mee eens inderdaad.. Al blijft het een lastig speelveld, nette lijnen rijden en zo weinig mogelijk lock-ups/slippen is in mijn ogen ook een deel van het autoracen. Maar goed, het probleem is ook weer zoals je in dit topic al weer ziet dat iedereen toch nog weer op andere dingen let dus iedereen helemaal tevreden stellen zal ook nooit lukken natuurlijk.quote:Op woensdag 22 juni 2016 21:08 schreef Fer het volgende:
Het probleem is echt niet de brandstofbesparing, want in WEC of Formule E doen ze het ook en dat ziet er ook spannend uit.
Het probleem is vooral de banden. Ze kunnen die amper pushen of ze verbranden ter plekke. Te agressief uit de bochten accelereren of te dicht je voorganger volgen enPirelli's
In de Formule E zie je de snellere courreurs soms juist op een lagere motorsetting rijden om acculading the sparen en wel vol agressief de voorligger opjagen zodat deze juist meer energie gaat verbruiken. Dan schakelen ze aan het einde van de race over op vol vermogen en halen ze in. Dit kan daar omdat ze goede Michelins rijden.
In de WEC zie je dat ze geen seconde willen verliezen achter een achterblijver en deze over de vluchtstroken, zwaar naast de ideale racelijn in bochten ziet inhalen.Dit kan daar ook door de goede banden, terwijl ze ondertussen een kilometer voor de bocht al hun gas lossen en coasten om brandstof te sparen.
Volgend jaar die brede Pirelli's misschien is dat wat.
zolang hij de foutjes van Hamilton blijft afstraffen komt die titel toch steeds dichterbij, ik begin er steeds meer in te gelovenquote:
Laat ik daar aan toevoegen dat ik brandstof en banden sparen als strategie best mooi kan vinden. Zoals gezegd, de manier waarop Rossi de Indy 500 won vond ik prachtig. Maar het wordt minder als dat de enige strategie is en dus iedereen het doet.quote:Op woensdag 22 juni 2016 22:32 schreef MT10 het volgende:
[..]
In grote lijnen ben ik het hier wel mee eens inderdaad.. Al blijft het een lastig speelveld, nette lijnen rijden en zo weinig mogelijk lock-ups/slippen is in mijn ogen ook een deel van het autoracen. Maar goed, het probleem is ook weer zoals je in dit topic al weer ziet dat iedereen toch nog weer op andere dingen let dus iedereen helemaal tevreden stellen zal ook nooit lukken natuurlijk.
Sparen als strategie bij de Indy 500 is heel wat anders dan bij een F1 Grand Prix natuurlijk. Dat is onvergelijkbaar.quote:Op donderdag 23 juni 2016 13:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Laat ik daar aan toevoegen dat ik brandstof en banden sparen als strategie best mooi kan vinden. Zoals gezegd, de manier waarop Rossi de Indy 500 won vond ik prachtig. Maar het wordt minder als dat de enige strategie is en dus iedereen het doet.
Beter interview dan wanneer Jack zijn mond had opengetrokkenquote:
Ik vind het toch wel twee verschillende dingen, een andere brandstofmix en het gas vol intrappen en de computer laten bepalen wanneer die de lift and coast inzet.quote:Op woensdag 22 juni 2016 20:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is het verschil met een andere brandstofmix? Geen. Het is gewoon een middel om het verbruik te regelen.
Voor de coureur maakt het weinig verschil trouwens. Mark Webber bijvoorbeeld:
[..]
Waarom? Het is geen onderdeel van de strategie he. Het is hoe de auto gebouwd is. Daarnaast kan de coureur ook nog gewoon het verbruik bepalen door het zelf te doen. En hij kan met de ERS systemen bepalen wanneer hij meer boost wil en wanneer minder om het op te sparen etcetera.quote:Op donderdag 23 juni 2016 21:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Van lift and coast maak je dan een computersetting, terwijl dat een vaardigheid van de coureur moet zijn.
Volgens mij gaan we het hier niet eens over worden. Dus ik wou het er maar bij laten.quote:Op donderdag 23 juni 2016 21:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom? Het is geen onderdeel van de strategie he. Het is hoe de auto gebouwd is. Daarnaast kan de coureur ook nog gewoon het verbruik bepalen door het zelf te doen. En hij kan met de ERS systemen bepalen wanneer hij meer boost wil en wanneer minder om het op te sparen etcetera.
De verantwoordelijkheid van de coureur is alleen maar toegenomen, niet afgenomen.
Prima. Even goede vrienden.quote:Op donderdag 23 juni 2016 21:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij gaan we het hier niet eens over worden. Dus ik wou het er maar bij laten.
zal allemaal wel meevallen, hoeveel GP's zijn er nog in de EUquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:26 schreef Meike26 het volgende:
De Brexit is nu bekend en heeft mogelijk ook grote gevolgen voor de F1 wereld (en overige autosport).
Dit zou wel eens kunnen betekenen dat teams als Williams, McLaren en RedBull gaan verhuizen naar het Europees vasteland. Het gedoe met inklaren, exporteren, carnetten.. etc etc.. Teveel gedoe en erg duur voor technische sporten ! Benieuwd hoe de F1 bazen gaan reageren op het brexit nieuws.
En testen ? En demo's ? Het zijn niet alleen de Europese GP's, ook voor de overzeese GP's zou dit ook gevolgen kunnen hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
zal allemaal wel meevallen, hoeveel GP's zijn er nog in de EU
ik denk dat je die problemen wat overschat, ze doen al tijden zoveel buiten de EU en het is ook gewoon afwachten wat er voor regels gaan komen tov de EUquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:36 schreef Meike26 het volgende:
[..]
En testen ? En demo's ? Het zijn niet alleen de Europese GP's, ook voor de overzeese GP's zou dit ook gevolgen kunnen hebben.
Er komt een nieuw handelsverdrag binnen nu en 2 jaar. Er verandert in dat opzicht dus helemaal niets.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:02 schreef nils7 het volgende:
Ik werk met dat soort materialen maar voor ons is het gewoon another Zwitserland of Noorwegen erbij.
Mits het zo gaat want ze kunnen alsnog wel verdragen maken omtrent vrije handel (zie TTIP).
Daarmee bagataliseer je het weer een beetje teveel gok ik. Uit de EU stappen heeft hoe dan ook gevolgen. Ook in de muziek entertainment branche is er al meerdere keren gezegd dat een brexit grote gevolgen heeft. Elke gitaar, elke versterker, alles moet apart ingeklaard worden. Dat zou voor de sport wereld in zijn algemeen dus ook zo zijn. Dan kan het niet zo zijn dat er 'niets' veranderd.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:33 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Er komt een nieuw handelsverdrag binnen nu en 2 jaar. Er verandert in dat opzicht dus helemaal niets.
Als de USA een verdrag kan opstellen dan kan NL dat ook met de UK (en elk ander Europees land).quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:38 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Daarmee bagataliseer je het weer een beetje teveel gok ik. Uit de EU stappen heeft hoe dan ook gevolgen. Ook in de muziek entertainment branche is er al meerdere keren gezegd dat een brexit grote gevolgen heeft. Elke gitaar, elke versterker, alles moet apart ingeklaard worden. Dat zou voor de sport wereld in zijn algemeen dus ook zo zijn. Dan kan het niet zo zijn dat er 'niets' veranderd.
Dat moet in Zwitserland en Noorwegen ook. En als ze naar Australië, de USA of Baku gaan moet ook alles ingeklaard worden. Men moet zich niet zo druk maken, dan nemen ze maar iemand extra om 3x per jaar wat extra papiertjes in te vullen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:38 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Daarmee bagataliseer je het weer een beetje teveel gok ik. Uit de EU stappen heeft hoe dan ook gevolgen. Ook in de muziek entertainment branche is er al meerdere keren gezegd dat een brexit grote gevolgen heeft. Elke gitaar, elke versterker, alles moet apart ingeklaard worden. Dat zou voor de sport wereld in zijn algemeen dus ook zo zijn. Dan kan het niet zo zijn dat er 'niets' veranderd.
Ach dat moet je naar elk ander land buiten de EU. Zo verschrikkelijk is dat allemaal niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:38 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Daarmee bagataliseer je het weer een beetje teveel gok ik. Uit de EU stappen heeft hoe dan ook gevolgen. Ook in de muziek entertainment branche is er al meerdere keren gezegd dat een brexit grote gevolgen heeft. Elke gitaar, elke versterker, alles moet apart ingeklaard worden. Dat zou voor de sport wereld in zijn algemeen dus ook zo zijn. Dan kan het niet zo zijn dat er 'niets' veranderd.
Uit het nieuwtjes topic:quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:52 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ik dacht dat ik in het f1 topic zat
quote:Dit is het F1 nieuwtjes topic. Offtopic-gesprekken en de wat minder F1-gerelateerde nieuwtjes kunnen in Topicreeks: 2015 Formula 1 GP's terecht. Op offtopic wordt strenger gemodereerd.
Is allang gepost. Je loopt achter.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:28 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Hier, on-topic spul.
Bij Haas gaan ze nu al uit van plan b
Hmm....quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is allang gepost. Je loopt achter.
Of gewoon in de Haarlemmermeer.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 20:32 schreef Fer het volgende:
De oplossing, we spuiten de duinen van Zandvoort na op de maasvlakte en kopieeren gewoon het circuit, maar dan met een dikke 4 baansweg vanuit Rotterdam.
Gewoon Assen uitbreiden.., is voor mij ook gunstig met een half uur reistijdquote:Op zondag 26 juni 2016 20:48 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Of gewoon in de Haarlemmermeer.
Volgens mij hebben we nu heel Nederland wel zo ongeveer gehad?
En de motoren dan?quote:Op zondag 26 juni 2016 22:22 schreef WEST het volgende:
[..]
Gewoon Assen uitbreiden.., is voor mij ook gunstig met een half uur reistijden de plekjes binnendoor ipv de A28
die kunnen ook gewoon blijven rijden.quote:
En dat ene weekend dat er geen F1 is dat is ookquote:Op woensdag 29 juni 2016 05:03 schreef MakkieR het volgende:
4 wedstrijden in de maand Juli, het kan niet mooier
Even een lekenvraag: waarom eigenlijk zo weinig softs en zo veel ultrasofts?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:28 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Hier, on-topic spul.
Bij Haas gaan ze nu al uit van plan b
Ultrasofts zijn de snelste band, die gebruik je ook tijdens de kwalificatie. Daar gebruik je als topteam al minstens 3 setjes (maar kunnen er ook 6 worden), daarnaast wil je ook nog minstens 1 of 2 sets gebruiken als test voor kwalificatie (kwalificatie-sim) en tijdens de vrije trainingen ook nog voor long runs gebruiken. Dat laatste doe je ook met de andere banden, maar die heb je dus normaal gesproken niet nodig in kwalificatiequote:Op woensdag 29 juni 2016 07:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Even een lekenvraag: waarom eigenlijk zo weinig softs en zo veel ultrasofts?
Denk het ook, maar meer om zijn marketingwaarde dan om zijn prestaties vermoed ikquote:Op woensdag 29 juni 2016 10:21 schreef Nattekat het volgende:
Kimi blijft ook in 2017 gewoon bij Ferrari...
Alsof hij nu slecht presteert. Kan nog prima mee met alles om hem heen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 10:44 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Denk het ook, maar meer om zijn marketingwaarde dan om zijn prestaties vermoed ik
Zeker niet slecht! Maar hij is wel over zijn hoogtepunt heen en geen coureur voor de toekomst natuurlijk.quote:Op woensdag 29 juni 2016 10:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alsof hij nu slecht presteert. Kan nog prima mee met alles om hem heen.
Grosjean maakt nou ook niet echt indruk tov Gitaarles.quote:Op woensdag 29 juni 2016 10:49 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Zeker niet slecht! Maar hij is wel over zijn hoogtepunt heen en geen coureur voor de toekomst natuurlijk.
Al hoop ik dat Grosjean of Perez nog een tweede kans krijgen na hun niet smetteloze verleden, al denk ik niet dat het binnen de filosofie van het Ferrari-team past.
Hij laat mooie dingen zien met de Haasquote:Op woensdag 29 juni 2016 10:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Grosjean maakt nou ook niet echt indruk tov Gitaarles.
Ferrari vindt het altijd prima om een 1e en een 2e coureur te hebben. Raikkonen pakt Vettel nauwelijks punten af, en als de een wel meedoet om de titel en de ander niet, is het ook heel makkelijk om een teamorder te geven.quote:Op woensdag 29 juni 2016 10:49 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Zeker niet slecht! Maar hij is wel over zijn hoogtepunt heen en geen coureur voor de toekomst natuurlijk.
Al hoop ik dat Grosjean of Perez nog een tweede kans krijgen na hun niet smetteloze verleden, al denk ik niet dat het binnen de filosofie van het Ferrari-team past.
Wij gaan naar Oostenrijk met 6 man, wisten niets van een "Max Tribune" en hebben staanplaats tickets. Geen idee of dat nog te wisselen is.quote:Op woensdag 29 juni 2016 09:31 schreef nils7 het volgende:
Oke... er gingen hier ook mensen naar Oostenrijk.![]()
Wie waren dat ook alweer?![]()
Zitten jullie ook op de Max tribune en willen jullie meeten (aub niet zeggen dat je een oranje shirt aan hebt)
Dan ben je een beetje te laat.quote:Op woensdag 29 juni 2016 12:52 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
[..]
Wij gaan naar Oostenrijk met 6 man, wisten niets van een "Max Tribune" en hebben staanplaats tickets. Geen idee of dat nog te wisselen is.
Of mazzel hebben dat mensen op laatste moment niet kunnen. Maar staanplaatsen Oostenrijk is ook echt geen straf, je kan 3/4 rond het circuit waggelenquote:Op woensdag 29 juni 2016 13:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan ben je een beetje te laat.
Was een organisatie die alle kaartjes voor een tribune had opgekocht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |