Yups. Websites bezoeken. Menu's bekijken. Kritieken lezen.quote:
Het mooiste van vakantie, weer thuiskomen en in je eigen bed slapen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:39 schreef uniekhoorn het volgende:
Jaaah, de grootste voorpret van vakantie of nachtje weg... uren zoeken en lezen
Jaaaah, heerlijk zwerven over voedselmarkten en in grote supermarkten... Strand / zwembad liggen heb ik nog nooit gedaan, verveel mij dood danquote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:
En al die musea, oude gebouwen en kerken, vind het prachtig hoor, maar vind het bezoek aan een supermarkt en (vis)markt, slagerij en bakker toch nog net ff leuker en interessanter
Hier nog een. Lijkt me best wel eens lekker om dat te kunnen, ligbed, zwembad, boek. Maar na een half uur word ik al onrustig, terwijl ligbed en boek redelijk lukt op t balkon (nou nog een zwembad daar organiserenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:21 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Jaaaah, heerlijk zwerven over voedselmarkten en in grote supermarkten... Strand / zwembad liggen heb ik nog nooit gedaan, verveel mij dood dan
Hooguit even uitpuffen op een plekje met schaduw na het snorkelenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:21 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Jaaaah, heerlijk zwerven over voedselmarkten en in grote supermarkten... Strand / zwembad liggen heb ik nog nooit gedaan, verveel mij dood dan
Luieren is heerlijk, maar wat anders dan je hele vakantie op het strand te willen bakken toch?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:55 schreef Lot_1 het volgende:
Ik kan het uitstekend, luieren op vakantie, helemaal in combinatie met een fijn dik boekAlhoewel ik het vaak afwisselen met het verkennen van de omgeving.
Sowieso wil ik op vakantie niet naar plekken waar bergen mensen zo veel mogelijk op een kluitje klonteren, zoals stranden, badplaatsen en boulevards.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Luieren is heerlijk, maar wat anders dan je hele vakantie op het strand te willen bakken toch?
Soms denk ik aan het eind van een drukke vakantie dat het best wel lekker zou zijn om er nog een weekje luieren aan vast te plakken, 1x gedaan in Marokko, 3 dagen verlenging, 3 dagen storm en regen, 3 dagen in bed om maar een beetje warm te krijgen. Wat een ellende, markt was gesloten, winkels idem, ov reed niet.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik weet van heel wat mensen die niets liever doen dan hun hele vakantie op de grill te liggen, vreseschrikkelijk (vreselijk en verschrikkelijk), ik moet er niet aan denken.
Nee bah, daar moet ik ook echt niet aan denken.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik weet van heel wat mensen die niets liever doen dan hun hele vakantie op de grill te liggen, vreseschrikkelijk (vreselijk en verschrikkelijk), ik moet er niet aan denken.
Is ook weinig zinvol. Huidkanker oplopen kun je ook opdoen onder een zonnebank op zolder.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:59 schreef Kreator het volgende:
Hooguit 1 dag per vakantie niks doen. Kan ook niet stilzitten.
Als er metro oid is, koop ik altijd een weekkaart en zit er continu in. Beetje rondwandelen is leuk, maar na 2 dagen in een grote stad ben je kapot.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:06 schreef z80 het volgende:
Met de vakantie weer lekker door een stad of dorp slenteren. Niet het centrum maar de straatjes daar omheen. Allemaal kleine winkeltjes en eettentjes waar de "normale" toerist niet komt.
Eens kijken in hoeverre ik de metro kan mijden en alles lopend afhandelen.
Die kaarten zijn geniaal. Ook met zo'n kaart loop je nog zat, meestal zo'n 20 km op een dag. Alleen sommige stukken loop je anders 20 keer over.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als er metro oid is, koop ik altijd een weekkaart en zit er continu in. Beetje rondwandelen is leuk, maar na 2 dagen in een grote stad ben je kapot.
Het nadeel van de metro is dat je niets van de stad ziet. Dan kun je nog beter de bus nemen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als er metro oid is, koop ik altijd een weekkaart en zit er continu in. Beetje rondwandelen is leuk, maar na 2 dagen in een grote stad ben je kapot.
Ik zie er uiteindelijk juist meer van de stad door. Kun je de saaie stukken gewoon overslaan. Al vind ik de bus of tram vaak wel toffer, maar ook lastiger. Met de metro weet ik tenminste altijd de weg.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:54 schreef z80 het volgende:
[..]
Het nadeel van de metro is dat je niets van de stad ziet. Dan kun je nog beter de bus nemen.
De metro neem ik enkel voor de grote stukken of als ik naar een nachtmarkt ga.
Saaie stukken in een Aziatische stad? Er is zoveel te zien en te proeven.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zie er uiteindelijk juist meer van de stad door. Kun je de saaie stukken gewoon overslaan. Al vind ik de bus of tram vaak wel toffer, maar ook lastiger. Met de metro weet ik tenminste altijd de weg.
Ja omdat die kuttoeristen niet doorlopenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
maar na 2 dagen in een grote stad ben je kapot.
Sowieso moeten alle andere mensen dood.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja omdat die kuttoeristen niet doorlopen
engelsen zeggen dan ook vaak geen Estin! Hangt er maar helemaal vanaf waar die Brit vandaan komt hoe ie het zgtquote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:08 schreef Kreator het volgende:
Ik stoor me zelfs aan het feit dat ze op rtl7 de Aston Martin niet als Eston uitspreken. Ik ga naar buiten.
Zolang Jeremy Eston zegt, is het Eston. Ààston klinkt gewoon niet.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:13 schreef liedetector het volgende:
[..]
engelsen zeggen dan ook vaak geen Estin! Hangt er maar helemaal vanaf waar die Brit vandaan komt hoe ie het zgt
Maar NL engels blijft kut das waar!!)
Ik mag het niet zeggenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Sowieso moeten alle andere mensen dood.
/Me verveelt zicht.
Wat zal ik eens gaan doen..
Zit je me nu uit te dagen het cwel te zeggenquote:
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:17 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Hahahaha, ja ik zocht dus naar een kooi voor mijn hamster op marktplaats, omdat ik in de zomer bij mn vriend wil blijven en mn hamster dus meeneemZoiets?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
Wij gingen met mijn ouders altijd of 2 weken wandelvakantie in Oostenrijk - Zwitserland, of wielren-trainingskamp van 2 weken in Ardennen - Vogezen - Jure. Meestal beetje afwisselend, ene jaar andere jaar. En thuiswonen = mee op vakantie, was het beleid.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:33 schreef RobinOok het volgende:
Twee weken absoluut niks doen. Heeeeeerlijk. Helemaal niks moeten. Geen chateau, stad, museum of kerk hoeven bezichtigen. Zelfs de geweldige markten laten we nu gewoon links liggen.![]()
Alleen zo'n 4 keer in de week uit eten. En af en toe naar een Carrefour of Supermarchee om inkopen te doen.
Mijn lief is opgevoed dat je 1 dag mag luieren en dan 1 dag iets cultureels moet doen. Maar dat heb ik er ondertussen uitgeslagen. Die luiert nu lekker mee.
Eerlijkheid gebied te zeggen, er is meestal ook echt geen zak te doen daar waar wij vakantie vieren. Vroeger gingen we nog wel eens op wandelvakantie in Zwitserland of zo. Maar dat was toen ik niet werkte en vakantie een andere rol heeft dan "bijkomen". Ik hoor/lees wel eens van vakanties van anderen waarbij ik denk "ik zou 2 weken vakantie nodig hebben om van die vakantie bij te komen!!". Ik geloof dat ik dat dus niet red en op enig moment om zou vallen.
mijn ouders deden aan huizenruil, dus gezin ander land in hun huis wij in dat huis na een briefwisseling, was briljant, kom je gewoon ergens in een woonwijk (ene jaar UK andere zwitserland meestal) en dus ook ook allemaal nieuw speelgoed en meteen vriendjes/vriendinnetjes.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:46 schreef fietsie het volgende:
Ik heb "niets doen" echt moeten leren toen ik niet meer met mijn ouders op vakantie ging.
Waar gaan de bussen heen dan?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:03 schreef borisz het volgende:
Thuis. Dat Utrecht CS verandert ook iedere keer dat je er komt. En vanaf volgende maand gaan de bussen ook nog eens anders staan. Wel een goede partijdag
.
Goed om te weten. Dankje.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:20 schreef borisz het volgende:
[..]
Jaarbeursplein en Jaarbeurszijde
https://www.utrecht.nl/ni(...)d&utm_medium=twitter
*gquote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:26 schreef Jagärtrut het volgende:
ik heb voor het eerst sinds november 2014 een glas wijn gedronken. Man o man, wat voel ik dat zeg...
Hahaha ja dat herken ik wel; het is voor mij ook echt een reden om nu maar helemaal van alcohol af te blijvenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:26 schreef Jagärtrut het volgende:
ik heb voor het eerst sinds november 2014 een glas wijn gedronken. Man o man, wat voel ik dat zeg...
heerlijk. mini vroeg in bed, en met de duutser ouderwets 'happas' op de bank.quote:
kortom een soort mini vakantie eigenlijkquote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:28 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
heerlijk. mini vroeg in bed, en met de duutser ouderwets 'happas' op de bank.
Nadat ik vanmorgen 4 uur in de sauna heb geluierd. Ik ben nog nooit zolang van de mini weggeweest!
Vier uur Jägertijd!quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:28 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
heerlijk. mini vroeg in bed, en met de duutser ouderwets 'happas' op de bank.
Nadat ik vanmorgen 4 uur in de sauna heb geluierd. Ik ben nog nooit zolang van de mini weggeweest!
Lekker goedkoop dronken worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:26 schreef Jagärtrut het volgende:
Klinkt goed.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Net burgers gemaakt, 500 gram rundvlees tot gehakt gemalen en omdat het erg mager was 250 gram ontbijtspek er mee door gedraaid. Zeer geslaagd experiment, de burgers smaakten heerlijk.
Draai nu aardbeiensorbet van lambada's.quote:
Ik heb vandaag voor t eerst in tijden aardbeien gegeten die écht zoet en sappig zijn. Écht een traktatie.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Draai nu aardbeiensorbet van lambada's.
ik ben nog nooit dronken geweestquote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het was een grap.
Maar soms is dat een doel ja. Ik zie geen probleem.
Dat kan ik niet zeggen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:04 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik ben nog nooit dronken geweest
Idem hier.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:09 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat kan ik niet zeggen.
Nou ja, kan wel. Maar dan lieg ik.
Ook dat kan ik niet zeggen. Hoewel, echt pissed is wel vrij lang geleden. Tolerantie opgebouwd.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:14 schreef sprietje76 het volgende:
[..]
Idem hier.
Is wel al jaren geleden.
Ik hou meestal op na 1 drankje. Mocht er wat met uk gebeuren, wil ik graag coherent overkomen bij de arts.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ook dat kan ik niet zeggen. Hoewel, echt pissed is wel vrij lang geleden. Tolerantie opgebouwd.
Heb je een uk waar vaak iets mis mee is?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:19 schreef sprietje76 het volgende:
[..]
Ik hou meestal op na 1 drankje. Mocht er wat met uk gebeuren, wil ik graag coherent overkomen bij de arts.
Nee, eigenlijk nooit. Hij heeft in zes jaar tijd drie keer de huisarts gezien - waarvan 1 keer met bloedspoed.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Heb je een uk waar vaak iets mis mee is?
Hier word ik zo blij van! Ik kan met gemak een bak sorbetijs achter elkaar leegeten. Ooit kom ik het bij je ophalen Piet want als jij het maakt is het voor mij ws hemels!quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Draai nu aardbeiensorbet van lambada's.
Met 1 drankje op kan ik in een noodsituatie nog wel ergens komen. Hoop ik.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:24 schreef fietsie het volgende:
Sowieso is er hier ook altijd 1 persoon in huis nuchter, ongeacht wanneer.
Tegenwoordig meestal ik.
Was vorig jaar bij mijn huisarts voor een checkup belt ze mij een paar dagen later op en blaft door de telefoon of ik nuchter was.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:24 schreef fietsie het volgende:
Sowieso is er hier ook altijd 1 persoon in huis nuchter, ongeacht wanneer.
Tegenwoordig meestal ik.
Het schijnt dat artsen soms onder nuchter 'geen medicijnen' verstaan. Voor niet-artsen is er keuze tussen 'nog niks gegeten' of 'geen alcohol'.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Was vorig jaar bij mijn huisarts voor een checkup belt ze mij een paar dagen later op en blaft door de telefoon of ik nuchter was.
Ik, nuchter? Hoe bedoel je?
Zij, ja, nuchter nuchter!
Ik, wat, als in niet bezopen?
Zij, neeeeeee
Vanavond heb ik 500 gram lambada's, 200 gram kristalsuiker, blenderen en dat de ijsmachine in. Kan iedereen maken en is het lekkerste aardbeienijs wat je ooit zult eten.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:26 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hier word ik zo blij van! Ik kan met gemak een bak sorbetijs achter elkaar leegeten. Ooit kom ik het bij je ophalen Piet want als jij het maakt is het voor mij ws hemels!
Nice...quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:16 schreef computergirl het volgende:
Helpt ook niet mee dat ik totaal niet tegen bier kan, mijn hoofd wordt een soort roodbonte koe patroon (rood met witte vlekken)
Ze bedoelde niets gegeten/gedronken, had een stuk of vier zeer sterke espresso's met suiker op voordat ik erheen was geweest om oa bloed te prikken, dat zal de bloedwaarden en bloeddruk wat vertekend hebben.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:30 schreef sprietje76 het volgende:
[..]
Het schijnt dat artsen soms onder nuchter 'geen medicijnen' verstaan. Voor niet-artsen is er keuze tussen 'nog niks gegeten' of 'geen alcohol'.
Mocht ik ooit weer toe zijn aan een nieuwe vriendin, dan ga ik die in cul zoeken. Dit zijn echt van die dingen die ik wel lekker vind maar nooit de spullen voor in huis heb.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vanavond heb ik 500 gram lambada's, 200 gram kristalsuiker, blenderen en dat de ijsmachine in. Kan iedereen maken en is het lekkerste aardbeienijs wat je ooit zult eten.
Dat is niet nuchter meer nee.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze bedoelde niets gegeten/gedronken, had een stuk of vier zeer sterke espresso's met suiker op voordat ik erheen was geweest om oa bloed te prikken, dat zal de bloedwaarden en bloeddruk wat vertekend hebben.
Shoppen voor een ijsmachine is waarschijnlijk goedkoper.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mocht ik ooit weer toe zijn aan een nieuwe vriendin, dan ga ik die in cul zoeken. Dit zijn echt van die dingen die ik wel lekker vind maar nooit de spullen voor in huis heb.
Dat sowieso. Mijn boodschappen kosten nu maximaal een derde vergeleken met toen ik samenwoonde.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:38 schreef sprietje76 het volgende:
[..]
Shoppen voor een ijsmachine is waarschijnlijk goedkoper.
Dat kan van alles betekenen..quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat sowieso. Mijn boodschappen kosten nu maximaal een derde vergeleken met toen ik samenwoonde.
Wat tof zeg.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:50 schreef liedetector het volgende:
[..]
mijn ouders deden aan huizenruil, dus gezin ander land in hun huis wij in dat huis na een briefwisseling, was briljant, kom je gewoon ergens in een woonwijk (ene jaar UK andere zwitserland meestal) en dus ook ook allemaal nieuw speelgoed en meteen vriendjes/vriendinnetjes.
Heus dan wel uitstapjes, maar eigenlijk nooit mega toeristisch ofzo (keer museum en kasteel waren mijn verzoeken...) en dus gewoon lokaal lekker boodschapjes doen ed. Was best een goed concept, geen idee wie dat organiseerde (ANWB?) was ieg een mega dikke gids met kleine advertenties en dan kon je een briefwisseling starten
Philips heeft hele goede ijsmachines, heb je alleen wel een goede vriezer voor nodig. Heb zo eentje een jaar of 10-12 gebruikt en heb mezelf toen een zelfvriezende gekocht. In de zomer maak ik meermaals in de week ijs, vooral sorbet. In de winter wat minder, dan vooral roomijs.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:38 schreef sprietje76 het volgende:
[..]
Shoppen voor een ijsmachine is waarschijnlijk goedkoper.
was het ook, weet dat ik ergens nog een doosje met dat soort brieven heb, nooit gelezen en opgeborgen na hun overlijden,maar toch wel eens tof keer door te kijken weet ik ook weer waar ik nou allemaal geweest benquote:
'Ooit'?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mocht ik ooit weer toe zijn aan een nieuwe vriendin, dan ga ik die in cul zoeken. Dit zijn echt van die dingen die ik wel lekker vind maar nooit de spullen voor in huis heb.
Ooit met een bevriend echtpaar op vakantie gegaan, eerste avond gingen we eten in hét restaurant daar in de buurt. Was wat teleurstellendquote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
De vakanties van mij en J zijn altijd heel divers. We doen roadtrips door Polen, Slowakije en Tsjechie (1x Portugal). We bekijken nazi-bunkers, bedevaartsoorden, varen een paar uurtjes, bekijken houten siege weapons (hoe heet dat in NL?), drinken bier op een waterfiets, gaan naar een KGB museum, roadtripje hier, roadtripje daar, croissantmuseum, rijden in een zijspan door Lissabon, knekelkapel, etc etc.
Elke dag doen we wel iets maar alles op het gemakje. En nooit kunst en kerken hebben we ook wel gezien. En nooit zelf koken, elke dag uit eten.
En dan mis je nog de echte reden: gewoon dure boodschappen halen (voorgesneden fruit, atkins troep, dure zuivel, sushi etc)quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:45 schreef sprietje76 het volgende:
[..]
Dat kan van alles betekenen..
Er gaat minder weg.
Je eet meer met t seizoen.
Je eet minder fruit.
Je kiest voor goedkope caloriebommen.
Je eet amper meer, vanwege verdriet.
Je ex at heel veel.
Etc.
Als ik met jou op vakantie zou gaan, zou ik ook blij zijn als jij kookt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ooit met een bevriend echtpaar op vakantie gegaan, eerste avond gingen we eten in hét restaurant daar in de buurt.
Ik zei, zal ik maar koken morgen? Vrienden gooide hun handen omhoog, Piet Kookt!
lol! dat was dan de verkeerde vriendinquote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:12 schreef Kreator het volgende:
[..]
En dan mis je nog de echte reden: gewoon dure boodschappen halen (voorgesneden fruit, atkins troep, dure zuivel, sushi etc)
Maar de vraag is al eerder gesteld, ik zoek me ook rot naar lambada aardbeien. Waar haal je die? Als ik aardbeien haal voor sorbet ruik ik er altijd aan, en de lekkerst ruikende koop ik dan. Maar ik ben nog nooit lambada tegen gekomen, alleen op een kaartje bij de intratuin om zelf op te kweken, maar dat was al uitverkocht.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Het ijs net op, het smaakte zo intens naar aardbeien en was zo rood dat het voor zwaar chemisch gehouden zou worden in een salon. Was drie bolletjes pp geworden, een mooie hoeveelheid om te smullen en bloemen op je buik te hebben, maar de smaak was zo intens dat het in een restaurant menu teveel was geweest, één bolletje was daar al meer dan genoeg geweest.
Mijn zus was er zwaar van onder de indruk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |