Iets tot publiek goed verklaren geeft je niet het recht om geld te stelen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 11:58 schreef keste010 het volgende:
[..]
Er is niets 'gewoon' aan het overlaten van publieke goederen aan de markt.
Ja leuk, de belasting is diefstal-discussie die al zo vaak gevoerd is hier weer opnieuw starten hebben we niet zoveel aan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:04 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Iets tot publiek goed verklaren geeft je niet het recht om geld te stelen.
Daar valt weinig over te discussiëren, belasting is geen diefstal maar afpersing.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:11 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ja leuk, de belasting is diefstal-discussie die al zo vaak gevoerd is hier weer opnieuw starten hebben we niet zoveel aan.
[citation needed]quote:Het feit blijft dat het woord "gewoon" niet past. Publieke goederen komen veelal niet tot stand in markten; in ieder geval niet in dezelfde mate, vorm of met dezelfde publieke toegang.
quote:
quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 11:36 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Precies, daarom gewoon aan de markt overlaten.
?quote:
quote:Spanje zit al 254 dagen zonder regering, maar de economie floreert - rtlz.nl
Who needs a government anyway? Spanje zit al 254 dagen zonder regering, maar de economie lijkt er niet onder te lijden. In tegendeel.
Met een economische groei van 3,2 procent groeide Spanje afgelopen jaar bijna twee keer zo hard als een gemiddeld EU-land. Ook de werkgelegenheid trekt aan. Dit jaar verwacht Spanje 'nog maar' 20 procent werkloosheid. Een hoog percentage natuurlijk, maar het is wel het laagste niveau in 5 jaar tijd.
Waar komt dat herstel dan vandaan? De lage olieprijs zit het land mee, vertelt financieel journalist Eric Smit bij Z Today. Spanje importeert het merendeel van zijn energie en die lage prijzen zien consumenten terug in hun portemonnee.
Daarnaast draait de toeristische sector lekker. Vakantiegangers slaan de landen die getroffen zijn door aanslagen en ander geweld liever over en Spanje is een fijn alternatief. Tenslotte gaat het met de export ook een stukje beter.
Ook onze zuiderburen bewijzen trouwens dat een land ook prima kan boeren zonder regering. België is namelijk recordhouder stuurloos aanmodderen. Daar zaten ze 541 dagen zonder regering in 2010 en 2011. In die jaren, midden in de crisis, groeide de economie met 2 procent en daalde de werkloosheid.
Heb je dan als land helemaal geen regering nodig? Nou... Analisten verwachten dit jaar een groei van 3,1 procent in Spanje. Maar, die economische groei zou volgens hen nog hoger zijn geweest mét regering en dan zijn uitgekomen op 3,5 procent. Daarnaast worden de broodnodige investeringen in infrastructuur niet gedaan. Daardoor verslechteren de wegen in rap tempo en dat is weer slecht voor de economie.
Bron: www.rtlz.nl
Nu is er nog wel een groot verschil tussen ''geen overheid'' en de situatie waar Spanje inzit(waarschijnlijk een form van een demissionair kabinet)quote:
Alles kan in theorie. In de praktijk hebben bij private infrastructuur overheden veelal een zeer grote rol.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 22:09 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
Nu is er nog wel een groot verschil tussen ''geen overheid'' en de situatie waar Spanje inzit(waarschijnlijk een form van een demissionair kabinet)
Verder kan de infrastructuur ook privaat geregeld worden.
Omdat die meer verstand van besturen hebben dan Harry Mens?quote:Op zaterdag 3 september 2016 09:36 schreef nostra het volgende:
Waarom bestaat het voltallige bestuur van de LP eigenlijk uit gemeentelijke - en provinciale ambtenaren?
Dat zal wel meevallen bij een ambtenaar belast met de handhaving van de hygiëneregels in binnenzwembaden.quote:Op zaterdag 3 september 2016 09:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omdat die meer verstand van besturen hebben dan Harry Mens?
Omdat het een matig cabaretgezelschap is en geen serieuze politieke partij.quote:Op zaterdag 3 september 2016 09:36 schreef nostra het volgende:
Waarom bestaat het voltallige bestuur van de LP eigenlijk uit gemeentelijke - en provinciale ambtenaren?
WAT?!? Zeg me dat dit een grap is. Iemand?quote:Op zaterdag 3 september 2016 09:36 schreef nostra het volgende:
Dat zeg ik net. Die hele partij is een grap.quote:Op zaterdag 3 september 2016 10:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
WAT?!? Zeg me dat dit een grap is. Iemand?
Dat klopt op zich wel maar het idee dat een 'zakenkabinet' goed bestuur op levert is meerdere keren ontkracht.quote:Op zaterdag 3 september 2016 09:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen bij een ambtenaar belast met de handhaving van de hygiëneregels in binnenzwembaden.
Voltallig is wat zwaar aangezet - het bestuur bestaat maar uit twee - maar toch.quote:Op zaterdag 3 september 2016 10:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
WAT?!? Zeg me dat dit een grap is. Iemand?
Mijn hemel. Wat een grap!quote:Op zaterdag 3 september 2016 10:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Voltallig is wat zwaar aangezet - het bestuur bestaat maar uit twee - maar toch.
De voorzitter.
De penningmeester.
Het is eerder andersom. Dat jij besluit het bestaan van publieke goederen te ontkennen maakt nog niet dat ze dan maar plotseling verdwijnen. "Publieke goederen" is een algemeen geaccepteerd wetenschappelijk concept, en sommige producten en diensten voldoen aan de voorwaarden van dat concept.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:04 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Iets tot publiek goed verklaren geeft je niet het recht om geld te stelen.
Dit goudmijntje heb ik even gemist.quote:Op zaterdag 3 september 2016 10:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Voltallig is wat zwaar aangezet - het bestuur bestaat maar uit twee - maar toch.
De voorzitter.
De penningmeester.
Is het niet heerlijk hoe grappig de realiteit soms kan zijn?quote:Op zaterdag 3 september 2016 10:15 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dit goudmijntje heb ik even gemist.
Papieren tijger zal trots op ze zijn.quote:Op zaterdag 3 september 2016 10:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Mijn hemel. Wat een grap!__!! Alsof de PVV-bestuursleden (indien ze bestonden) in het dagelijkse leven zouden werken voor Stichting Vluchteling. Godver, wat een vol-slagen niet serieus te nemen partij. Dit is echt niet te filmen gewoon.
Dat ze marginaal zijn was bekend, maar ik had geen idee dat het zo'n farce was. Wat vreselijk genant.
Dat type zijn ook echt de grootste regelneukautisten die je je voor kan stellenquote:Op zaterdag 3 september 2016 10:21 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Is het niet heerlijk hoe grappig de realiteit soms kan zijn?
Zit zo'n handhaver van de provincie daar een beetje te zwetsen over minder overheid dit dat zus zo.Oh man.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |