Dank je, Mad. Als je de mazzel hebt dat de sounds matchen, is het goed te doen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Netjes, overgang was bijna niet te horen!
Jep, heb nog veel spul uit die tijd liggen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Mooie tijd was dat wel. In Manchester en Detroit gebeurde muzikaal gezien bijzondere dingen toen.
Heb ik nog een tip voor je, de nieuwste versie is leuk maar zelf gebruik ik de laatste 2 decks variant. 1.11quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk dat ik inderdaad voor Mixxx zal kiezen.
Gewoon iets inladen, syncen, goed voorluisteren of het matcht en zo ja, alvast mee laten lopen in een loop.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:13 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dank je, Mad. Als je de mazzel hebt dat de sounds matchen, is het goed te doen.
Mixxx is idd ideaal.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk dat ik inderdaad voor Mixxx zal kiezen.
Dat heb ik onderhand een beetje onder controle, alhoewel ik doorgaans geen fader optie gebruik.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Probeer eens 2 nummers te mixen zonder de eerste plaat helemaal uit te laten lopen.
In 1 keer die fader dicht en daarvoor de beat van plaat 2 onder plaat 1 laten lopen...
Echt.quote:
Ik bedoel niet de crossfader, die gebruik ik ook niet veel.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat heb ik onderhand een beetje onder controle, alhoewel ik doorgaans geen fader optie gebruik.
Ja, ik snap het best, maar vind het wel prima gaan zoals het nu gaat.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Echt.
Als ik non stop draai, heb ik zelden iets voorbereid.
Ik werk veel met loops van beats van de volgende plaat, waardoor je een oneindige beat creëert.
Die mee laten lopen en goed tellen en op het juiste moment de bas van de andere beat wegdraaien en de tweede er in laten lopen...
Snap je?
Geen kritiek dan ook, maar je kan met een controller nog veel meer andere dingen doen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:20 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ja, ik snap het best, maar vind het wel prima gaan zoals het nu gaat.
als het om hiphop gaat kun je het wat makkelijker afbreken dmv albumtracks/remixes die beginnen met een break of intro en als de BPM zegmaar het zelfde blijft vallen ze goed in elkaar over te vloeien.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik bedoel niet de crossfader, die gebruik ik ook niet veel.
Gewoon de kanaalfaders...
Lees het ook absoluut niet als kritiek hoor.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Geen kritiek dan ook, maar je kan met een controller nog veel meer andere dingen doen.
Vind het wel leuk om daar mee experimenteren...
Ik ben geen hiphopper en ik heb dat dan ook nog nooit non stop in een mix gedraaid.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
als het om hiphop gaat kun je het wat makkelijker afbreken dmv albumtracks/remixes die beginnen met een break of intro en als de BPM zegmaar het zelfde blijft vallen ze goed in elkaar over te vloeien.
wat vind muis daarvan?quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik ben een luie DJ, kijk naar de wave en mix dan beetje op goed geluk met muis.
Ik houd wel van handmatig instarten. Als ik het goed begrijp, kun je de wavs/mp3s een beetje bijsturen qua volume en zo. Ideaal.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik ben een luie DJ, kijk naar de wave en mix dan beetje op goed geluk met muis.
Normaliseren kan ook in Mixxx...quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik houd wel van handmatig instarten. Als ik het goed begrijp, kun je de wavs/mp3s een beetje bijsturen qua volume en zo. Ideaal.
quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Geen idee, die moet gewoon luisteren.
Yep, ik regel per nummer de bas , hoge tonen en gain.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik houd wel van handmatig instarten. Als ik het goed begrijp, kun je de wavs/mp3s een beetje bijsturen qua volume en zo. Ideaal.
Nope, meteen in de mappen laten zoeken, maar zal wel op stick staan.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Geen Klatsch in huis?
Kan hier ook achter...
Jammer, ik hoor 'm er in gedachten al doorheen lopen...quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:39 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Heb ik, maar niet op deze laptop.
Ik zet 'm weleens aan bij rondje pispot, koelkast en jonko draaienquote:Op woensdag 15 juni 2016 22:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, op zondagochtend als ik weer in bed kruip of als je inval Gup speelt.
Anders nooit...
Dat kan je soms hebben ja. Deze installatie is zo vers, dat alles nog ingeladen moet worden. Net als de vorige keer, alleen zit er nu een SSD in. Dus wéér die bieb inscannen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jammer, ik hoor 'm er in gedachten al doorheen lopen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |