Ik zit erin!quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ach 1000 klanten erbij is veel maar als ze op het huidige niveau blijven van 3 klanten erbij in de maand kunnen ze gezien de tarieven van het software abonnement en de consultants diensten ook prima de lening aflossen. Afijn we zullen het zien de komende 36 maanden.Ik zit er niet in, ben benieuwd of er iemand van hier wel inzit.
Ze zijn niet allemaal op vakantie want ik kreeg deze week alsnog mijn 2e Faja Lobi pakket. Ik zit alweer watertandend naar de inhoud van de doos te kijkenquote:Op donderdag 16 juni 2016 16:42 schreef Justme7005 het volgende:
Met nog 1 dag te gaan deze week lijkt KoM voor de 2e week op rij de 0 te houden
Ik zit niet in de 2e maar het eerst pakket was ook mooi en lekker. Een leuke incentive blijft leuk en zou veel vaker moeten worden gegeven. Het is de manier om je investeerders betrokken te krijgen bij je producten.quote:Op donderdag 16 juni 2016 23:47 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ze zijn niet allemaal op vakantie want ik kreeg deze week alsnog mijn 2e Faja Lobi pakket. Ik zit alweer watertandend naar de inhoud van de doos te kijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja, de inschrijving was volledig tot stilstand gekomen, dus de rente moest wel omhoog. 5% voor zo'n bedrag is blijkbaar toch te laag. Het verhaal voor verlaging van het kredietbedrag klinkt wel toevallig, maar dat zal mijn achterdocht wel zijn.
quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:51 schreef Benger het volgende:
De pitch van Puzzle Parking is aangepast:5% of 6%, het zal wel. Deze lening heeft een fors risicoprofiel waarbij ik aan 9-10% denk. En dan nog zou ik deze waarschijnlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja, de inschrijving was volledig tot stilstand gekomen, dus de rente moest wel omhoog. 5% voor zo'n bedrag is blijkbaar toch te laag. Het verhaal voor verlaging van het kredietbedrag klinkt wel toevallig, maar dat zal mijn achterdocht wel zijn.laten passeren
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
De pitch van Puzzle Parking is aangepast:Liquiditeits-issue op zeer korte termijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja, de inschrijving was volledig tot stilstand gekomen, dus de rente moest wel omhoog. 5% voor zo'n bedrag is blijkbaar toch te laag. Het verhaal voor verlaging van het kredietbedrag klinkt wel toevallig, maar dat zal mijn achterdocht wel zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 17-06-2016 10:11:08 ]
Dan blijven we hier in ieder geval op de hoogte van het wel en wee van dit project. Overgens zoals eerder gemeld ik heb wel vertrouwen dat je geld terug komt. De traagheid van de site van Collin was voor mij de Barrière om niet te investeren.quote:
De pitch van Puzzle Parking is aangepast:dus de parkeervergunningen komen te vervallen op 31-12, daarom moet het op 31-12 klaar zijn om aan te tonen dat het effectief in gebruik is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja, de inschrijving was volledig tot stilstand gekomen, dus de rente moest wel omhoog. 5% voor zo'n bedrag is blijkbaar toch te laag. Het verhaal voor verlaging van het kredietbedrag klinkt wel toevallig, maar dat zal mijn achterdocht wel zijn.
Het is nogal wat om de rest van het proces (van bouwen en verschepen) 33% in te korten. En voor die 5.6% netto ga ik hem niet volmaken iigTrek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Slechter als het nu is bij een Faillissement van een bedrijf met crowdfunding als financiering kan het denk ik niet. Tot nog toe heb ik geen geld zien komen van een curator ter aflossing van een CF lening. Als er wat komt na een faillissement is het meestal uit de hoofdelijke aansprakelijkheid of borgstelling.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:31 schreef jsuijker het volgende:
Tweede Kamer wil failliete bedrijven helpen: kans op doorstart wordt groter
http://www.z24.nl/onderne(...)rt-ook-legaal-646257
Hoe zien jullie dit in combinatie met crowdfunding?
Ik ben sceptisch. Bij crowdfunding gaat het vaak over kleinere bedrijven waarbij dit normaal gesproken niet kan. Die bewindvoerder moet ook betaald worden. En dan is er bij die kleine bedrijven vaak een DGA die een cruciale rol speelt in het bedrijf als manusje van alles. Met persoonlijke relatie met klanten en leveranciers. Die kun je niet zo maar vervangen door een bewindvoerder.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:31 schreef jsuijker het volgende:
Tweede Kamer wil failliete bedrijven helpen: kans op doorstart wordt groter
http://www.z24.nl/onderne(...)rt-ook-legaal-646257
Hoe zien jullie dit in combinatie met crowdfunding?
Ik vind m wel leuk. Ik twijfel of ik m niet voor een minimaal bedrag meepak.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:49 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)steren.aspx?id=13892
SapVers
[...]
Investeren in sap kuurtjes.....
De vraag is natuurlijk wat de meerwaarde van dit bedrijf is op langere termijn. 4 euro per dag valt mij reuze meequote:Op vrijdag 17 juni 2016 12:12 schreef Benger het volgende:
[..]
Ik vind m wel leuk. Ik twijfel of ik m niet voor een minimaal bedrag meepak.
Ik reken uit 20 euro per dag. Omzet ruim 100.000 bij ruim 5000 sap dagen?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 12:30 schreef CaLeX het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wat de meerwaarde van dit bedrijf is op langere termijn. 4 euro per dag valt mij reuze mee
Mij excuus, in de gauwigheid niet helemaal scherp gelezen. Het is wel 4 euro maar niet per dag maar per sap.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik reken uit 20 euro per dag. Omzet ruim 100.000 bij ruim 5000 sap dagen?
FNC geeft niet uit zich zelf een update over projecten die niet betaald hebben. Heb je al een mailtje gestuurd?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:58 schreef crowdiefunder het volgende:
Een week verder en nog altijd geen update over projecten die niet betaald hebben bij FNC. Zakt toch je broek vanaf.
Ze doen dat wel degelijk uit zichzelf, althans ik heb het al een keer mogen meemakenquote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:42 schreef Jackthe het volgende:
[..]
FNC geeft niet uit zich zelf een update over projecten die niet betaald hebben. Heb je al een mailtje gestuurd?
Jazeker, ze sturen elke maand een bericht tegenwoordig over de status van projecten in de problemen. Was toegezegd voor vorige week vrijdag, maar nog niets ontvangen. Van 1 project al wat gehoord op individuele mail (had ik al gepost van de week).quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:42 schreef Jackthe het volgende:
[..]
FNC geeft niet uit zich zelf een update over projecten die niet betaald hebben. Heb je al een mailtje gestuurd?
Ze hebben aangegeven dat maandelijks rond de 10e automatisch een update wordt gestuurd. Ik heb al een aantal keer gevraagd waarom dit niet eerder kan ( rond 1e). De betalingen zijn dan gedaan, ondernemer loopt 15 dagen achter. Hierop krijg ik geen duidelijk antwoord. Deze maand is de update echt heel laat. Heb hier dinsdag nog een mail over gestuurd, maar helaas nog geen antwoord. Normaal gesproken krijg ik juist wel snel antwoord. Even onduidelijke situatie dus. Vandaag wel weer een betaling ontvangen van de mei en juni termijn. Project dat achterliep, loopt nu juist voor op betaling.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:42 schreef Jackthe het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel iets dit project alleen had ik liever dat het een normaal project was geweest.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 16:38 schreef leolinedance het volgende:
Nieuwe op GVE, Rotterdamsche Kookpot.
Ik heb aan de 1e meegedaan en was/ben erg te spreken over het concept. De reviews zijn over het algemeen ook erg goed.
Helaas vind ik 78 maanden te lang, dus ik laat hem deze keer schieten.
Prijs de omstandigheid dat het nu wél goed herkenbaar is als een zwak projectquote:Op zaterdag 18 juni 2016 08:42 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel iets dit project alleen had ik liever dat het een normaal project was geweest.
Ik zie de keuze voor een lening die in het begin aflossingsvrij is op zich niet als een zwak punt. Dat is een verstandige keuze als je verwacht in het begin relatief hoge kosten te maken. Het alternatief is een iets hogere lening om de eerste maanden aflossing mee te financieren.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 09:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
Prijs de omstandigheid dat het nu wél goed herkenbaar is als een zwak project.
Er wordt 18 maanden uitsluitend rente betaald. Dat betekent dat de drempel nog lager wordt gelegd. Blijkbaar werd de kans groot geacht dat de onderneming in de eerste anderhalf jaar geen annuïtaire aflossing zou kunnen opbrengen, m.a.w. dat de kans op een default in die periode zeer groot zou zijn geweest. Dan weet je toch genoeg eigenlijk.........En als daar nu een serieuze rente tegenover zou staan, maar 8% is gewoon te weinig. De zekerheden lijken me ook minimaal.
Een verstandige keuze voor de leningnemer, dat zekerquote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:35 schreef Benger het volgende:
[..]Ik zie de keuze voor een lening die in het begin aflossingsvrij is op zich niet als een zwak punt. Dat is een verstandige keuze als je verwacht in het begin relatief hoge kosten te maken.
Het maakt wat mij betreft weinig uit of de financiering plaats vindt met aandelen, of een lening. Het gaat mij er om dat het rendement opweegt tegen het risico. Dat kan wat mij betreft ook met een hogere rente. Of het rendement bij dit specifieke project opweegt tegen de risico's, blijkt gewoon niet uit de pitch.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:18 schreef obligataire het volgende:
[..]
Een verstandige keuze voor de leningnemer, dat zekerMaar niet altijd voor de geldgever. Die houdt meestal niet van verliesfinanciering, hoe mooi het winstpotentieel ook wordt afgeschilderd. Ik vind dat meer iets voor funding in de vorm van aandelen. Enorm risico, maar dan ook de kans dat je er serieus iets aan verdient.
En dan zie je van die leningen die na 8 maanden alsnog op default gaan omdat het geld op is dat ze extra hadden geleend.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:35 schreef Benger het volgende:
Het alternatief is een iets hogere lening om de eerste maanden aflossing mee te financieren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |