Ik heb toch liever de sukkels die het vergeten.quote:Op maandag 4 juli 2016 16:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dan weten ze in ieder geval hun richtingaanwijzer te vinden, dat vind ik al een hele geruststelling.
Het kan zijn dat je ergens niet bekend bent, en gewoonweg niet weet dat je snel een klein stukje om kan rijden. Maar die rotonde...quote:Op maandag 4 juli 2016 21:44 schreef warhamstr het volgende:
Zondagsrijders, gestreste huismoeders, bejaarden en andere verkeersnoobs die besluiten op de meest onmogelijke locaties te moeten gaan straatje keren. Terwijl een blokje omrijden gvd hooguit 100m om is. Klem zetten en de goede kant op wijzen, 't is goed.
Kwam pas een stelletje op een rotonde af gereden, maar ipv de rotonde volledig rond te nemen, besloot men toch maar om rond de vluchtheuvel vóór de rotonde te gaan keren en steken... Geen woorden voor
dus die kon gewoon een rondje?quote:Op maandag 4 juli 2016 21:44 schreef warhamstr het volgende:
Zondagsrijders, gestreste huismoeders, bejaarden en andere verkeersnoobs die besluiten op de meest onmogelijke locaties te moeten gaan straatje keren. Terwijl een blokje omrijden gvd hooguit 100m om is. Klem zetten en de goede kant op wijzen, 't is goed.
Kwam pas een stelletje op een rotonde af gereden, maar ipv de rotonde volledig rond te nemen, besloot men toch maar om rond de vluchtheuvel vóór de rotonde te gaan keren en steken... Geen woorden voor
JA DAT DUS! FUCKING HELL.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 08:01 schreef tailfox het volgende:
[..]
dus die kon gewoon een rondje?
Zulke mensen mogen echt hun rijbewijs inleveren
Vandaag ook weer zo'n pareltje, richting naar links en rechts eraf.quote:Op maandag 4 juli 2016 17:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb toch liever de sukkels die het vergeten.
En bij een aanrijding ben je zelf de klosquote:Op woensdag 6 juli 2016 11:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Vandaag ook weer zo'n pareltje, richting naar links en rechts eraf.
Lastig, hangt van mijn bui af. Hij heeft wel gelijk om alle ruimte te gebruiken. Ik erger me namelijk ook aan mensen die de gehele invoegstrook negeren.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:53 schreef dick_laurent het volgende:
Even jullie mening:
Reed gister naar huis, en was spitstijd dus vrij druk uiteraard.... Moest ik vervolgens invoegen... afijn, was druk, maar verkeer reed wel nog enigszins dus met wat goed timen en goed kijken (en knipper pas aanzetten als je een gaatje hebt om te gaan) vond ik een momentje en ging ik er tussen...
Vervolgens rijd ik al enkele seconden op de rijbaan, maar verkeer komt tot stilstand.
Komt er een piemol in zn volvo strak naast me staan, vluchtstrook was bijna helemaal op het eind.
Afijn, verkeer trekt op, en ik trek ook op en Volvo piemol begint hem schuin voor me in te sturen, mij afsnijdend... want hij moest en zou ervoor.
Toen dacht ik echt van, gast.... rot op. En heb ik ook gas gegeven waardoor hij zijn afsnijd poging noodgedwongen moest afbreken en achter mij invoegde terwijl hij nog wat gebaren maakte, zag ik in mijn binnenspiegel.
Nu denk ik, ben ik dan echt zo'n eikel dat ik daar geen trek in heb en dan denk: bekijk jij het maar? Want ik heb ook gewoon netjes en niet pas op de laatste meter ingevoegd, zonder iemand te snijden. En bij mij was het net zo druk.
Of hadden jullie hem wél voor je gelaten?
Ik had hem gelaten.. het is geven en nemen tijdens het rijden.. en ik maak zelf ook altijf gebruik van de volledige invoegstrook als het druk is.. zodat ze mensen achter mij ook meteen kunnen invoegen.. maarja het hangt gwn van de situatie af.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:53 schreef dick_laurent het volgende:
Even jullie mening:
Reed gister naar huis, en was spitstijd dus vrij druk uiteraard.... Moest ik vervolgens invoegen... afijn, was druk, maar verkeer reed wel nog enigszins dus met wat goed timen en goed kijken (en knipper pas aanzetten als je een gaatje hebt om te gaan) vond ik een momentje en ging ik er tussen...
Vervolgens rijd ik al enkele seconden op de rijbaan, maar verkeer komt tot stilstand.
Komt er een piemol in zn volvo strak naast me staan, vluchtstrook was bijna helemaal op het eind.
Afijn, verkeer trekt op, en ik trek ook op en Volvo piemol begint hem schuin voor me in te sturen, mij afsnijdend... want hij moest en zou ervoor.
Toen dacht ik echt van, gast.... rot op. En heb ik ook gas gegeven waardoor hij zijn afsnijd poging noodgedwongen moest afbreken en achter mij invoegde terwijl hij nog wat gebaren maakte, zag ik in mijn binnenspiegel.
Nu denk ik, ben ik dan echt zo'n eikel dat ik daar geen trek in heb en dan denk: bekijk jij het maar? Want ik heb ook gewoon netjes en niet pas op de laatste meter ingevoegd, zonder iemand te snijden. En bij mij was het net zo druk.
Of hadden jullie hem wél voor je gelaten?
Precies. Daarom relativeer ik het ook. Het was van mijn kant misschien lullig om te denken, nee...bekijk t maar, je gaat maar achter me. Had hem er ook voor kunnen laten.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:58 schreef ioko het volgende:
[..]
Lastig, hangt van mijn bui af. Hij heeft wel gelijk om alle ruimte te gebruiken. Ik erger me namelijk ook aan mensen die de gehele invoegstrook negeren.
Hangt ook af van hoe hij aan kwam rijden en wat nou ook echt de situatie was. Als alles stil stond en hij komt met 50 over de invoegstrook aanzetten zoekt hij het wmb ook maar gewoon uit. Maar als hij gewoon langzaam langs de file reed maar simpelweg geen gaatje kon vinden, dan was jij gewoon associaal.quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Precies. Daarom relativeer ik het ook. Het was van mijn kant misschien lullig om te denken, nee...bekijk t maar, je gaat maar achter me. Had hem er ook voor kunnen laten.
Maar van zijn kant, om dan helemaal pas op het eind in te voegen en dan min of meer door al schuin voor je in te sturen je plek "af te dwingen" geeft gewoon een nogal dwingende vibe af zo van, IK ga voor je, je moet het maar accepteren joh!
Maar ja, tis idd geven en nemen...
Ben ik met je eens. Ja dat weet ik niet, dat heb ik niet gezien.quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hangt ook af van hoe hij aan kwam rijden en wat nou ook echt de situatie was. Als alles stil stond en hij komt met 50 over de invoegstrook aanzetten zoekt hij het wmb ook maar gewoon uit. Maar als hij gewoon langzaam langs de file reed maar simpelweg geen gaatje kon vinden, dan was jij gewoon associaal.
Nee. Het is geven en krijgen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:59 schreef defokkingfoker het volgende:
het is geven en nemen tijdens het rijden..
Twijfelgeval maar omdat het een Volvo is geeft dat al minpunten. Die denken altijd dat ze meer mogen. Die had ik ook geen ruimte gegeven.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:53 schreef dick_laurent het volgende:
Even jullie mening:
Reed gister naar huis, en was spitstijd dus vrij druk uiteraard.... Moest ik vervolgens invoegen... afijn, was druk, maar verkeer reed wel nog enigszins dus met wat goed timen en goed kijken (en knipper pas aanzetten als je een gaatje hebt om te gaan) vond ik een momentje en ging ik er tussen...
Vervolgens rijd ik al enkele seconden op de rijbaan, maar verkeer komt tot stilstand.
Komt er een piemol in zn volvo strak naast me staan, vluchtstrook was bijna helemaal op het eind.
Afijn, verkeer trekt op, en ik trek ook op en Volvo piemol begint hem schuin voor me in te sturen, mij afsnijdend... want hij moest en zou ervoor.
Toen dacht ik echt van, gast.... rot op. En heb ik ook gas gegeven waardoor hij zijn afsnijd poging noodgedwongen moest afbreken en achter mij invoegde terwijl hij nog wat gebaren maakte, zag ik in mijn binnenspiegel.
Nu denk ik, ben ik dan echt zo'n eikel dat ik daar geen trek in heb en dan denk: bekijk jij het maar? Want ik heb ook gewoon netjes en niet pas op de laatste meter ingevoegd, zonder iemand te snijden. En bij mij was het net zo druk.
Of hadden jullie hem wél voor je gelaten?
Wel iemand die de invoegstrook tenminste gebruikt.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:53 schreef dick_laurent het volgende:
Even jullie mening:
Reed gister naar huis, en was spitstijd dus vrij druk uiteraard.... Moest ik vervolgens invoegen... afijn, was druk, maar verkeer reed wel nog enigszins dus met wat goed timen en goed kijken (en knipper pas aanzetten als je een gaatje hebt om te gaan) vond ik een momentje en ging ik er tussen...
Vervolgens rijd ik al enkele seconden op de rijbaan, maar verkeer komt tot stilstand.
Komt er een piemol in zn volvo strak naast me staan, vluchtstrook was bijna helemaal op het eind.
Afijn, verkeer trekt op, en ik trek ook op en Volvo piemol begint hem schuin voor me in te sturen, mij afsnijdend... want hij moest en zou ervoor.
Toen dacht ik echt van, gast.... rot op. En heb ik ook gas gegeven waardoor hij zijn afsnijd poging noodgedwongen moest afbreken en achter mij invoegde terwijl hij nog wat gebaren maakte, zag ik in mijn binnenspiegel.
Nu denk ik, ben ik dan echt zo'n eikel dat ik daar geen trek in heb en dan denk: bekijk jij het maar? Want ik heb ook gewoon netjes en niet pas op de laatste meter ingevoegd, zonder iemand te snijden. En bij mij was het net zo druk.
Of hadden jullie hem wél voor je gelaten?
Dat dus! Als je niets kunt doen rijd dan lekker door...quote:
Man, zlfs in mijn Cuore 0.9 automaat ben ik haast 95% van de tijd als snelste weg, zulke onzin dat een handbak sneller weg is. Al helemaal bij het 2e schakelmoment pak je ze allemaal.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:55 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Niet een of anders, maar handbak ben je sneller weg.. aangezien je 1 pedaal hoeft in te drukken, ipv eerst voet los van rem, om daarna diezelfde voet op het gas te plaatsen (of je moet 2 benig rijden, maar dat is een andere irritatiefactor)
Als het geen gevaar of hinder oplevert mag je daar ook gewoon 80 rijden. Vrachtwagens rijden ook ongeveer die snelheid.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:08 schreef roos85 het volgende:
Afgelopen zondag eentje die 80 km/u reed, waar de vmax 130 is![]()
![]()
Was uiteraard een ouder iemand.
Handbak is sneller weg mits launch-control, maar dat zit pas in de snellere autos. zo'n Cuore heeft nog een oude overbrenging met 3-4 versnellingen. Als er 2 mensen voor het stoplicht staan, en ze zijn alle 2 aan het opletten, is handbak sneller weg.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 00:22 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Man, zlfs in mijn Cuore 0.9 automaat ben ik haast 95% van de tijd als snelste weg, zulke onzin dat een handbak sneller weg is. Al helemaal bij het 2e schakelmoment pak je ze allemaal.
dat zou er inderdaad moeten komenquote:Op woensdag 15 juni 2016 18:18 schreef karr-1 het volgende:
Kan elke auto niet gewoon standaard een mobieltjes verstoorapparaat aan boord hebben wat gaat werken als je rijd en uitgaat als je stil staat. Is er ook niemand meer die gaat bellen tijdens het rijden.
alleen houdt er zich niemand aanquote:Op zondag 26 juni 2016 16:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Gewoon het Belgisch voorbeeld volgen. Minder dan drie rijstroken=inhaalverbod.
Ik ben voor!
origineelquote:Op maandag 27 juni 2016 17:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze op Audi's niet eens meer standaard geleverd worden. Richtingaanwijzers zijn een optie.
gewoon auto hold gebruiken, dan moet je voet niet op de rem, direct op het gasquote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:52 schreef viseenoptie het volgende:
[..]je moet juist de rem inhouden, das het nadeel van de automaat.. rem los, dan pas gas erop. ipv gas er al een beetje op en tegelijk koppeling omhoog feeden.
Zodoende is automaat langzamer (los van vermogen van auto)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |