"Help, iemand maakt foto's met zijn iphone van mij op de weg"quote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik zou sowieso bellen. Dit is echt weird.
Same here. Vermijd het stationsgebied/centrum al jaren als de ziekte puur vanwege dat. Wat een puinzooi is het daar (al heel lang).quote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:25 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Mijn ergernis was gisteren het centrum van Utrecht. Wat een drama der wegwerkzaamheden is dat geworden zeg. Gelukkig kom ik er zelden.
Met een kenteken erbij registreren ze het wel. Mochten er meer mensen met dezelfde kwestie bellen, dan denk ik dat meneer een bezoekje van de politie mag verwachten.quote:Op woensdag 29 juni 2016 11:19 schreef nuget het volgende:
[..]
"Help, iemand maakt foto's met zijn iphone van mij op de weg"
Ik vind het gewoon raar. Wat doet 'ie daar dan mee?quote:Op woensdag 29 juni 2016 11:19 schreef nuget het volgende:
[..]
"Help, iemand maakt foto's met zijn iphone van mij op de weg"
Ik sta nergens meer van te kijken. Hier op FOK! zit (zat) een user met een ongezonde belangstelling voor rijdende vrouwen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 00:29 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon raar. Wat doet 'ie daar dan mee?
In z'n zolderkamertje op fappen ofzo?
KLB / Te weinig vrouwen achter het stuurquote:Op donderdag 30 juni 2016 06:30 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik sta nergens meer van te kijken. Hier op FOK! zit (zat) een user met een ongezonde belangstelling voor rijdende vrouwen.
Ik kom alleen even niet op de naam.
Goed mogelijkquote:Op donderdag 30 juni 2016 12:14 schreef daniela_007 het volgende:
Het valt me op dat de bestuurders voor de stoplicht erg traag reageert. Sommige vertrekt pas na ca 10 seconden nadat de licht op groen springt. Zeker staren aan de mobiel terwijl je wacht?
De stoplichtquote:Op donderdag 30 juni 2016 12:14 schreef daniela_007 het volgende:
Het valt me op dat de bestuurders voor de stoplicht erg traag reageert. Sommige vertrekt pas na ca 10 seconden nadat de licht op groen springt. Zeker staren aan de mobiel terwijl je wacht?
In Den Bosch zijn nu aftel stoplichten (3 - 2 - 1 - groen) maar niemand die er op let. Als ik vooraan sta laat ik altijd de rem los zodra 'ie begint met tellen (rij een automaat) en dan rij je vloeiend weg op groen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 12:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Goed mogelijkOf dat ze eerst zelf nog 10000 keer kijken of ze kunnen rijden
Ik vind eigenlijk dat we net als in D gewoon eerst oranje moeten krijgen ipv direct groen.
Niet iedereen heeft een automaat schat.quote:Op donderdag 30 juni 2016 12:59 schreef Debsterr het volgende:
[..]
In Den Bosch zijn nu aftel stoplichten (3 - 2 - 1 - groen) maar niemand die er op let. Als ik vooraan sta laat ik altijd de rem los zodra 'ie begint met tellen (rij een automaat) en dan rij je vloeiend weg op groen.
Klopt, maar dan kun je wel je auto in de juiste versnelling zetten en daadwerkelijk iets doen wat op autorijden lijkt zodra het licht op groen staat. Of vind je terugtellen te moeilijk en snap je niet wanneer het groen wordt?quote:Op donderdag 30 juni 2016 13:02 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een automaat schat.
Jouw excuus om 10 seconden nodig te hebben om weg te rijden?quote:Op donderdag 30 juni 2016 13:02 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een automaat schat.
* Pizza_Boom woont in toeristisch gebiedquote:Op donderdag 30 juni 2016 18:58 schreef BigSmurf het volgende:
Goed, nu dat eruit is wil ik vast een voorschot nemen op de anti-irritatie die de zomervakantie heet.![]()
Dit inderdaad. Gebruik dat ding gvd eens een keer, man man man.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 00:27 schreef Achterhoker het volgende:
Al een paar jaar m'n rijbewijs. Mijn grootste ergernis zijn mensen die geen knipperlicht gebruiken wanneer zij de rotonde verlaten. Moet ik godverdomme voor niets in de remmen.
Doorwerken in de vakanties en buiten de reguliere vakanties zelf op vakantie.quote:Op donderdag 30 juni 2016 19:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
* Pizza_Boom woont in toeristisch gebied
Voor/naseizoen: Oudjes uit Brabant, Limburg, Duitsland met fietsendrager achterop die 35@60 wel genoeg vinden. Hoofdseizoen: Duitsers met sleurhut of fietsendrager met 4 fietsen die binnendoor rijden omdat de TomTom dat zegt en ook niet boven de 40 komen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 20:55 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Doorwerken in de vakanties en buiten de reguliere vakanties zelf op vakantie.
Niet een of anders, maar handbak ben je sneller weg.. aangezien je 1 pedaal hoeft in te drukken, ipv eerst voet los van rem, om daarna diezelfde voet op het gas te plaatsen (of je moet 2 benig rijden, maar dat is een andere irritatiefactor)quote:Op donderdag 30 juni 2016 13:02 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een automaat schat.
Maar je hebt wel geneukt?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:26 schreef dick_laurent het volgende:
Ik zat gister bij een vrouw persoon in de auto die me doodleuk vertelde dat ze in het afgelopen jaar twee auto's total loss heeft gereden. Eentje heeft ze bij het parkeren in de sloot doen belanden (ja echt) en de andere heeft ze economisch total loss gereden door zichzelf bij een parkeerterrein vast te rijden op een paaltje.
ik was blij toen we heelhuids geparkeerd stonden haha
Als je hem bij een stoplicht in z'n vrij zet, of de rem ingedrukt houdt, dan maakt het toch geen bal uit.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:55 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Niet een of anders, maar handbak ben je sneller weg.. aangezien je 1 pedaal hoeft in te drukken, ipv eerst voet los van rem, om daarna diezelfde voet op het gas te plaatsen (of je moet 2 benig rijden, maar dat is een andere irritatiefactor)
Tja, je hebt altijd van die mensen die dan eerst hun start-stop moeten aanzwengelen, koppeling in, in zn 1, gas geven.. ennnnnn stoplicht is alweer rood, en er is maar 1 auto door.. als eerste heb je de verantwoordelijkheid om op te letten, altijd al in zn 1 en rdy to gasquote:Op vrijdag 1 juli 2016 12:43 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Als je hem bij een stoplicht in z'n vrij zet, of de rem ingedrukt houdt, dan maakt het toch geen bal uit.
borrelpraat. De gemiddelde verkeersdeelnemer heeft het reactievermogen van een doos overdatum kersenbonbons, en jij hebt het over honderdsten van een seconde.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:55 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Niet een of anders, maar handbak ben je sneller weg.. aangezien je 1 pedaal hoeft in te drukken, ipv eerst voet los van rem, om daarna diezelfde voet op het gas te plaatsen (of je moet 2 benig rijden, maar dat is een andere irritatiefactor)
wat lul jij.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:55 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Niet een of anders, maar handbak ben je sneller weg.. aangezien je 1 pedaal hoeft in te drukken, ipv eerst voet los van rem, om daarna diezelfde voet op het gas te plaatsen (of je moet 2 benig rijden, maar dat is een andere irritatiefactor)
Helaas, met een automaat ben je langzamer weg (op launchcontrol na dan). heb jaren in automaat (dsg) gereden en het is een feit. Rem pedaal loslaten voet omhoog, weer voet op het gas is (best veel) langzamer dan 1 voet op koppeling, andere klaar voor gas. (of zelfs al een beetje gas). non-discussiequote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:34 schreef tailfox het volgende:
[..]
wat lul jij.
Eerste meters ben je met automaat eerder weg hoor
Rem hoef je niet te laten op komen. Dus voet omhoog en slen op het gas.
Feiten zijn geen discussie (of het lag aan de DSG/TipTronic) in dat geval kan het wel een discussie zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:51 schreef padlarf het volgende:
Ik ben zelf toch echt sneller weg met een automaat. Beetje jammer om iets als een non-discussie te bestempelen als je het simpelweg niet eens bent met de andere kant.
Als je in de file staat te wachten voor het stoplicht, en door een doos kan er maar 1 auto door ipv 6, dan vreet ik toch mn stuur opquote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:24 schreef Cat22 het volgende:
Gaat het hier nu echt over secondenwerk bij stoplichten?
Er zijn toch wel betere irritaties te verzinnen
want je remt niet?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:48 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Helaas, met een automaat ben je langzamer weg (op launchcontrol na dan). heb jaren in automaat (dsg) gereden en het is een feit. Rem pedaal loslaten voet omhoog, weer voet op het gas is (best veel) langzamer dan 1 voet op koppeling, andere klaar voor gas. (of zelfs al een beetje gas). non-discussie
Oooh wat slecht idd! Het mag sowieso niet, maar als je het dan toch doet ben je écht een aso.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:33 schreef Questular het volgende:
Voor mijn woon-werk verkeer gebruik ik een scooter (rond de 10 km heen en 10 terug) met het geluk dat een groot deel van de rit op een fietspad kan met een mooie tussenberm tussen de provinciale weg en het fietspad. Naast me reed een auto met ongeveer dezelfde snelheid en ik zag aan zijn knipperlicht dat hij rechtsaf ging slaan. Ondanks dat ik voorrang had remde ik bewust al af, en maar goed ook. Meneer sloeg rechtsaf en reed zonder te kijken het fietspad gedeelte over. In dat hij me kruist zie ik dat deze persoon zn rechteroog helemaal had afgeplakt met verband en waarschijnlijk helemaal niet doorhad dat ik uberhaupt in de buurt was...Als je toch een dode hoek ter grote van een olietanker hebt dan ga je of niet rijden of bewust iets rustiger...
quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:49 schreef tailfox het volgende:
[..]
want je remt niet?
Je kopeling pakt die meteen. Dat na 10 meter schakelen sneller is geloof ik wel. Maar geloof mij automaat is zeker sneller weg bij het begin
je kan bij een automaat ook gewoon rem een beetje los houden dan draait de motor wel. Dan bij groen rem los en vollop op het gas pendaal.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:52 schreef viseenoptie het volgende:
[..]je moet juist de rem inhouden, das het nadeel van de automaat.. rem los, dan pas gas erop. ipv gas er al een beetje op en tegelijk koppeling omhoog feeden.
Zodoende is automaat langzamer (los van vermogen van auto)
Heb je zo'n dubbele koppeling? dan lag het wellicht daar aan wegens de elektronica die vanalles te veilig hield. (vond ik sowieso altijd al irritant)quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:57 schreef tailfox het volgende:
[..]
je kan bij een automaat ook gewoon rem een beetje los houden dan draait de motor wel. Dan bij groen rem los en vollop op het gas pendaal.
Vergeet niet bij rem los rijd je al
geen idee is een vage mercedus van mijn ma.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 16:03 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Heb je zo'n dubbele koppeling? dan lag het wellicht daar aan wegens de elektronica die vanalles te veilig hield. (vond ik sowieso altijd al irritant)
Wees blij, ik reed vanochtend op de snelweg, komt een Yeti (die auto van skoda, niet die oversized witte aap) van de invoegstrook en die wilde wel naar de linkerbaan waar ik op dat moment al reed. En dat ook zonder knipperlicht. Hij reed al half op mijn rijstrook toen ie gelukkig in de gaten kreeg dat ik daar al reed, maar het scheelde hooguit een paar centimeter.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:59 schreef viseenoptie het volgende:
Gister op de N11 een nissan Outback die reed 90 op de rechterbaan, beetje slingeren en half op de vluchtstrook. ik dacht "vast iemand met zn telefoon aan het kloten". maar nee, gewoon een vrouw. Ik er voorbij en ze deed haar knipper naar links toen ik langszij reed, dus ik was al vol op mn hoede aangezien ze weleens direct naar links kon gaan, maar ze ging de uitrit af, met dus de knipper de verkeerde kant op... als ik haar nog een keer zie, bel ik de politie en blijf ik achter haar aan, zoiets mag de weg niet op.
Dit dus. Scheelt nog geld ook.quote:Op donderdag 30 juni 2016 20:55 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Doorwerken in de vakanties en buiten de reguliere vakanties zelf op vakantie.
Ik weet 99% zeker dat ik sneller weg ben dan de gemiddelde schakelbak. Ik hoef alleen maar m'n gaspedaal in te trappen en trek meteen door. En als je je kruispunten een beetje kent kun je groen licht ook voorspellen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:48 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Helaas, met een automaat ben je langzamer weg (op launchcontrol na dan). heb jaren in automaat (dsg) gereden en het is een feit. Rem pedaal loslaten voet omhoog, weer voet op het gas is (best veel) langzamer dan 1 voet op koppeling, andere klaar voor gas. (of zelfs al een beetje gas). non-discussie
Wat viseenoptie zegt, vaak zat gehad dat sloompies een vertraging opleverde die dan weer een ronde rood licht wachten tot gevolg had. Vrij irritant wel.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:24 schreef Cat22 het volgende:
Gaat het hier nu echt over secondenwerk bij stoplichten?
Er zijn toch wel betere irritaties te verzinnen
Die zijn er zeker wel, namelijk het geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde, te langzaam optrekken/rijden, onnodig links blijven rijden. Met name ouwe kadoesels doen dat, zeker als het mooi weer is kan je het merken, de schildpadden komen dan massaal in beweging.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:24 schreef Cat22 het volgende:
Gaat het hier nu echt over secondenwerk bij stoplichten?
Er zijn toch wel betere irritaties te verzinnen
dit. Je rijdt gewoon rechts zodra dat kan. Ik ga zelfs als ik haast heb en dik te hard rijd terug naar rechts als daar ruimte voor is.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 18:51 schreef Nattekat het volgende:
Nee, zodra er niemand rechts van je rijdt, opbokken.
Wtf wat een debielquote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:49 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Oooh wat slecht idd! Het mag sowieso niet, maar als je het dan toch doet ben je écht een aso.
Ik had net ook ongeveer deze situatie: autootje slaat rechtsaf (zonder knipper) en drukt mij en mijn dochter op de fiets dus bijna dood. We konden nog net remmen, knalden half tegen elkaar op en alles.
We parkeren nog nahijgend onze fietsen, zie ik dat autootje ineens weer aankomen en vlakbij parkeren. Ik haal dus diep adem, tel tot miljoen en spreek het wicht wat eruit komt rustig aan dat ze misschien ietsjes meer haar spiegels moet gebruiken omdat ze ons bijna van de sokken reed.
"Ja," zegt ze. "Maar het is hier gewoon krap dus ik kon niet anders."
"Oh," zeg ik verbaasd. "Dus je zag ons wel?"
"Ja, maar er is hier weinig ruimte en jij kunt ook remmen, dus..."
Nog even verder geprobeerd te redeneren met r, maar ze snapte gewoon echt niet dat ze geen (bijna)ongelukken en geplette kinderen mag veroorzaken omdat zij gewoon voorrang neemt omdat ze te lam is om ff te remmen en wachten op haar beurt. Ik ben er maar bij weggelopen voordat ik ontplofte.
En daarom spreek ik dus geen mensen meer aan op hun aso-gedrag
Dat is dus inderdaad waarom ik het vaak niet eens meer probeer. Je krijgt zo'n reactie als hierboven of als het helemaal scheefloopt een knal voor je bek. Zo iemand zal nooit reageren met: "Oh wat fijn dat u mij aanspreekt op mijn gebrek aan fatsoen, zal erop letten!"quote:Op zaterdag 2 juli 2016 20:48 schreef dick_laurent het volgende:
De gemiddelde persoon heeft tegenwoordig het relativeringsvermogen van een kokosnoot en enige kritiek die ontvangen wordt zal meestal meteen ontaarden in een grote bek of soms nog erger, direct dreigen met geweld.
Zo hebben wij hier een app groep van bewoners en ons binnen (parkeer)terrein.
Dat terrein bestaat uit parkeervakken en garages. Maar soms zetten mensen hun auto vòòr hun garage om wat voor reden dan ook.
Het binnenterrein is echter vrij krap en als er een auto vòòr een garage wordt gezet kunnen anderen er soms gewoon niet meer langs.
Toen daar in de app groep laatst iets over gezegd werd dat dat lichtelijk asociaal is omdat anderen dan er niet meer door konden was de reactie vd eigenaar die dat gedaan had:
"Ik had mijn redenen om daar me auto te parkeren!!! en ik kap met deze schandpaal app groep."
En vervolgens verliet meneer de app groep.
Super instelling hebben mensen toch!
Uitvoegend verkeer heeft voorrang op invoegend verkeer, dus vandaar waarschijnlijk dat de man die wilde uitvoegen even gas bijgeeft. Logischer en verstandiger was dus voor jou om even gas los te laten en achter hem in te voegen.quote:Op zondag 3 juli 2016 14:58 schreef Descendent het volgende:
2 recente irritaties:
File op de snelweg; klaverblad in / uitvoegstrook ik rij op de invoegstrook om aan te gaan sluiten, maar er rijdt een auto naast mij met precies dezelfde snelheid -die dus van de snelweg af lijkt te gaan.., dus ik geef ff gas, krijg geen ruimte, want meneer geeft ook gas bij om het dicht te rijden... druk gebarend en al...![]()
Dus dan ben je én al zo een sneu figuur dat je de uitvoeg / invoegstrook gebruikt om 20 auto's in te halen én dan ga je je ook nog zo opstellen? man man man...
Klopt hoor; maar hij voegde niet uit; en de manier waarop e.e.a. ging deed mij ernstig vermoeden dat de man in kwestie een erg klein piemeltje had zeg maar. (lastig uit te leggen)quote:Op zondag 3 juli 2016 15:19 schreef deezler het volgende:
[..]
Uitvoegend verkeer heeft voorrang op invoegend verkeer, dus vandaar waarschijnlijk dat de man die wilde uitvoegen even gas bijgeeft. Logischer en verstandiger was dus voor jou om even gas los te laten en achter hem in te voegen.
De politie heeft hele andere prio's.quote:Op woensdag 29 juni 2016 14:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Met een kenteken erbij registreren ze het wel. Mochten er meer mensen met dezelfde kwestie bellen, dan denk ik dat meneer een bezoekje van de politie mag verwachten.
Boeven vangen zeker......quote:Op zondag 3 juli 2016 19:00 schreef Rode_banaan het volgende:
[..]
De politie heeft hele andere prio's.
Volgende keer gewoon, bij voorkeur als het hoost, een keertje aanbellen, midden in de nacht, dat je eruit moet en niet weg kan.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 20:48 schreef dick_laurent het volgende:
De gemiddelde persoon heeft tegenwoordig het relativeringsvermogen van een kokosnoot en enige kritiek die ontvangen wordt zal meestal meteen ontaarden in een grote bek of soms nog erger, direct dreigen met geweld.
Zo hebben wij hier een app groep van bewoners en ons binnen (parkeer)terrein.
Dat terrein bestaat uit parkeervakken en garages. Maar soms zetten mensen hun auto vòòr hun garage om wat voor reden dan ook.
Het binnenterrein is echter vrij krap en als er een auto vòòr een garage wordt gezet kunnen anderen er soms gewoon niet meer langs.
Toen daar in de app groep laatst iets over gezegd werd dat dat lichtelijk asociaal is omdat anderen dan er niet meer door konden was de reactie vd eigenaar die dat gedaan had:
"Ik had mijn redenen om daar me auto te parkeren!!! en ik kap met deze schandpaal app groep."
En vervolgens verliet meneer de app groep.
Super instelling hebben mensen toch!
Dan weten ze in ieder geval hun richtingaanwijzer te vinden, dat vind ik al een hele geruststelling.quote:Op maandag 4 juli 2016 16:56 schreef Nattekat het volgende:
Er is één ding erger dan sukkels die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde. Namelijk idioten die dat wel doen, maar er niet af gaan.
Zat er bijna een meneer in mijn kofferbak. Maar wel met wilde handgebaren zeggen dat ik uit m'n doppen moet kijken
Sorry hoor, maar als je met richtingaanwijzer de rotonde op rijdt, hou ik geen rekening meer met je.
Ik heb toch liever de sukkels die het vergeten.quote:Op maandag 4 juli 2016 16:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dan weten ze in ieder geval hun richtingaanwijzer te vinden, dat vind ik al een hele geruststelling.
Het kan zijn dat je ergens niet bekend bent, en gewoonweg niet weet dat je snel een klein stukje om kan rijden. Maar die rotonde...quote:Op maandag 4 juli 2016 21:44 schreef warhamstr het volgende:
Zondagsrijders, gestreste huismoeders, bejaarden en andere verkeersnoobs die besluiten op de meest onmogelijke locaties te moeten gaan straatje keren. Terwijl een blokje omrijden gvd hooguit 100m om is. Klem zetten en de goede kant op wijzen, 't is goed.
Kwam pas een stelletje op een rotonde af gereden, maar ipv de rotonde volledig rond te nemen, besloot men toch maar om rond de vluchtheuvel vóór de rotonde te gaan keren en steken... Geen woorden voor
dus die kon gewoon een rondje?quote:Op maandag 4 juli 2016 21:44 schreef warhamstr het volgende:
Zondagsrijders, gestreste huismoeders, bejaarden en andere verkeersnoobs die besluiten op de meest onmogelijke locaties te moeten gaan straatje keren. Terwijl een blokje omrijden gvd hooguit 100m om is. Klem zetten en de goede kant op wijzen, 't is goed.
Kwam pas een stelletje op een rotonde af gereden, maar ipv de rotonde volledig rond te nemen, besloot men toch maar om rond de vluchtheuvel vóór de rotonde te gaan keren en steken... Geen woorden voor
JA DAT DUS! FUCKING HELL.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 08:01 schreef tailfox het volgende:
[..]
dus die kon gewoon een rondje?
Zulke mensen mogen echt hun rijbewijs inleveren
Vandaag ook weer zo'n pareltje, richting naar links en rechts eraf.quote:Op maandag 4 juli 2016 17:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb toch liever de sukkels die het vergeten.
En bij een aanrijding ben je zelf de klosquote:Op woensdag 6 juli 2016 11:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Vandaag ook weer zo'n pareltje, richting naar links en rechts eraf.
Lastig, hangt van mijn bui af. Hij heeft wel gelijk om alle ruimte te gebruiken. Ik erger me namelijk ook aan mensen die de gehele invoegstrook negeren.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:53 schreef dick_laurent het volgende:
Even jullie mening:
Reed gister naar huis, en was spitstijd dus vrij druk uiteraard.... Moest ik vervolgens invoegen... afijn, was druk, maar verkeer reed wel nog enigszins dus met wat goed timen en goed kijken (en knipper pas aanzetten als je een gaatje hebt om te gaan) vond ik een momentje en ging ik er tussen...
Vervolgens rijd ik al enkele seconden op de rijbaan, maar verkeer komt tot stilstand.
Komt er een piemol in zn volvo strak naast me staan, vluchtstrook was bijna helemaal op het eind.
Afijn, verkeer trekt op, en ik trek ook op en Volvo piemol begint hem schuin voor me in te sturen, mij afsnijdend... want hij moest en zou ervoor.
Toen dacht ik echt van, gast.... rot op. En heb ik ook gas gegeven waardoor hij zijn afsnijd poging noodgedwongen moest afbreken en achter mij invoegde terwijl hij nog wat gebaren maakte, zag ik in mijn binnenspiegel.
Nu denk ik, ben ik dan echt zo'n eikel dat ik daar geen trek in heb en dan denk: bekijk jij het maar? Want ik heb ook gewoon netjes en niet pas op de laatste meter ingevoegd, zonder iemand te snijden. En bij mij was het net zo druk.
Of hadden jullie hem wél voor je gelaten?
Ik had hem gelaten.. het is geven en nemen tijdens het rijden.. en ik maak zelf ook altijf gebruik van de volledige invoegstrook als het druk is.. zodat ze mensen achter mij ook meteen kunnen invoegen.. maarja het hangt gwn van de situatie af.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:53 schreef dick_laurent het volgende:
Even jullie mening:
Reed gister naar huis, en was spitstijd dus vrij druk uiteraard.... Moest ik vervolgens invoegen... afijn, was druk, maar verkeer reed wel nog enigszins dus met wat goed timen en goed kijken (en knipper pas aanzetten als je een gaatje hebt om te gaan) vond ik een momentje en ging ik er tussen...
Vervolgens rijd ik al enkele seconden op de rijbaan, maar verkeer komt tot stilstand.
Komt er een piemol in zn volvo strak naast me staan, vluchtstrook was bijna helemaal op het eind.
Afijn, verkeer trekt op, en ik trek ook op en Volvo piemol begint hem schuin voor me in te sturen, mij afsnijdend... want hij moest en zou ervoor.
Toen dacht ik echt van, gast.... rot op. En heb ik ook gas gegeven waardoor hij zijn afsnijd poging noodgedwongen moest afbreken en achter mij invoegde terwijl hij nog wat gebaren maakte, zag ik in mijn binnenspiegel.
Nu denk ik, ben ik dan echt zo'n eikel dat ik daar geen trek in heb en dan denk: bekijk jij het maar? Want ik heb ook gewoon netjes en niet pas op de laatste meter ingevoegd, zonder iemand te snijden. En bij mij was het net zo druk.
Of hadden jullie hem wél voor je gelaten?
Precies. Daarom relativeer ik het ook. Het was van mijn kant misschien lullig om te denken, nee...bekijk t maar, je gaat maar achter me. Had hem er ook voor kunnen laten.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:58 schreef ioko het volgende:
[..]
Lastig, hangt van mijn bui af. Hij heeft wel gelijk om alle ruimte te gebruiken. Ik erger me namelijk ook aan mensen die de gehele invoegstrook negeren.
Hangt ook af van hoe hij aan kwam rijden en wat nou ook echt de situatie was. Als alles stil stond en hij komt met 50 over de invoegstrook aanzetten zoekt hij het wmb ook maar gewoon uit. Maar als hij gewoon langzaam langs de file reed maar simpelweg geen gaatje kon vinden, dan was jij gewoon associaal.quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Precies. Daarom relativeer ik het ook. Het was van mijn kant misschien lullig om te denken, nee...bekijk t maar, je gaat maar achter me. Had hem er ook voor kunnen laten.
Maar van zijn kant, om dan helemaal pas op het eind in te voegen en dan min of meer door al schuin voor je in te sturen je plek "af te dwingen" geeft gewoon een nogal dwingende vibe af zo van, IK ga voor je, je moet het maar accepteren joh!
Maar ja, tis idd geven en nemen...
Ben ik met je eens. Ja dat weet ik niet, dat heb ik niet gezien.quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hangt ook af van hoe hij aan kwam rijden en wat nou ook echt de situatie was. Als alles stil stond en hij komt met 50 over de invoegstrook aanzetten zoekt hij het wmb ook maar gewoon uit. Maar als hij gewoon langzaam langs de file reed maar simpelweg geen gaatje kon vinden, dan was jij gewoon associaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |